In sfirsit am gasit si eu pe cineva din romania care sa ma inteleaga,si pe aceasta cale ii multumesc inca o data domnului Vali si paropo va invidiez ca va ''MUTATI PE APE''eu de abia peste o saptamina plec sa-mi cumpar un velier din EU
Cum am mai scris si pe forumuri similare,am o mare nelamurire;daca detin un velier de pina in7m sau cu o putere de pina in 15 kw,am inteles ca nu trebuie inmatriculata,dar pot sa o conduc fara licenta de navigati,sau oricum i-o zice la forma de conducere a unui ship?
daca trebuie eu am de gind sa incalc aceasta regula si sa o conduc fara.
care sunt pedepsele si sanctiunile?
nu de alta dar eu chiar am de gind sa-mi cumpar un velier si nu am de gind sa astept 5 ani dupa permise de navigatie care sa-mi dea dreptu de a iesii in mare.
daca in romania legile sunt asa de dificile in domeniul navigatiei mi-am indreptat atentia spre alte meleaguri mai permisive,unde pot sa achizitionez un velier sa-l las pe pavilionul tarii respective si sa-l conduc ca si cetatenii acelei tari adica fara permis.
majoritatea tarilor UE nu cer permise de navigatie pt veliere de pina la 12 m pentru a promova acest fel de sport ,sau metoda de agrement ,dar in romania sailingul este considerat un lux,nu din cauza preturilor velierelor ci din cauza legislatiei idioate ale .autoritatilor romane
Sa nu credeti ca sunt un nebun,dar pentru mine sailingu nu este un sport de agrement,eu vreau doar sa-mi iau velierul si sa colind cu el prin lume nu vreau sa ma invirt prin portul constanta.
europa asta am colindato toata, am ajuns in locuri unde altii doar viseaza sa ajunga, si am vazut ca nu este nimic iesit din comun sa traiest pe un velier,pe o barja amenajata locuibil etc.
in oricare din aceste tari europene legile chiar incurajaza acest mod de viata,prin legi simple care sa usureze viata acelor care au facut din asta o industrie aducatoare de bani la bugetul statului(ma refer la industria vinzarilor si cumpararilor de ambarcatiuni)
in nenorocita asta de tara de ce nimeni nu gindeste asa?
eu de cind mi-am pus in gind sa-mi cumpar un velier,si am vazut ca legislatia din romania este asa de stufoasa,am inceput sa studiez legislatiile din alte tari,si chiar am acumulat un bagaj suficient de cunostinte cit sa stiu ce spun,dar ramine o intrebare;
aici in tara asta cine sa schimbe o lege eu cred ca in puterea noastra sta lucrul asta
Chiar daca i-mi raspundeti sau nu eu va multumesc ca mati ascultat caci pe forumul barcaholic am postat o intrebare si am primit raspuns o dojenire.
Eu chiar vreau sa ma mut pe mare,am de gind sa-mi achizitionz un velier care sa fie si casa ,masa,un mijloc de transport si mai presus de toate implinirea unui vis.
pentru asta nu am de gind sa pierd prin romania 5 ani pentru a obtine acel permis de navigatie clasa A,caci in alte tari in 4 ani se obtine un brevet de capitan pentru vase comerciale.
ce credeti voi ca are sa va invete acele scoli de iachtyng din romania,caci lectiile de navigatie se gasesc pe youtube si nu doar niste simple carti ci filmari video despre cum se navigheaza cu vele, cum se foloseste o statie radio VHF,cum se foloseste un GPS,manevre de plecare din port etc.
si astes nu sunt postari de la amatori,ci sunt lectii de la scoli de iachtyng din USA,Australia si alte citeva tari cu renume in domeniul iachtyng-ului.
in tarile vestice accentul se pune pe responsabilizarea schiperilo si proprietarilor de ambarcatiuni de agrement si nu pe impunerea de legi idioate si obligati,permise etc.
romanii care mai sunt inca aici in tara si nu au iesit inca in afara nu inteleg un lucru cuvintul ''OBLIGATORIU'' cam lipseste din vocabulatul multor state vestice pentru ca este un cuvint COMUNIST SI DICTATORIAL.
Va rog a m-a scuza daca am folosit un limbaj cam neadecvat forumului,dar eu consider ca este de datoria oricarui cetatean al Romaniei chipurile democrate sa spuna cum vrea sa sune o lege intr-un anumit domeniu si sa nu lasam ciobani sa dea legi in domeniul navigatiei fara a fi in cunostinta de cauza,caci intr-o tara al carui presedinte este un fost Navigator ma mir ca exista astfel de legi.
eu unul am luptat destul prin vest sa schimb parerile vesticilor despre Romani,sa explin ca sunt Roman si nu... ca suntem niste oameni muncitori si ma mindresc ca sunt Roman si nu doar in tara mea si peste tot in lume unde ma duc.
Va salut si va urez bun venit :). Multumesc ca ati pornit acest subiect, care pentru cativa dintre noi e de maxim interes (se stiu ei cei care sunt "nelinistitii" care viseaza sa-si ia lumea in cap pe ape :D). In acelasi timp, va rog sa nu va faceti probleme pentru modul cum ati fost primit pe celalalt forum, fiecare se comporta dupa cum il duce capul, bine totusi ca putem discuta in voie pe alte meleaguri ;). Am vazut ce ati intrebat si ce vi s-a raspuns acolo, nimic nou sub soare :P.
Revenind la chestiunile aduse in discutie de dvs, importanta e zona in care doriti sa navigati:
- Daca in Romania intentionati sa faceti croaziere maritime costiere, va e suficient un certificat clasa C, care va da dreptul sa navigati pana la distanta de 6 mile marine de tarm. Clasa C se obtine relativ usor, se da un examen care costa 260 lei, si in plus se plateste "plasticul" certificatului cu suma de 50 de lei. Materia din care se da examen se gaseste pe site-ul ANR-ului, la urmatorul link: http://www.rna.ro/servicii/Personal%20Navigant.html . Pentru navigatia cu vele va mai trebuie un curs de vele, pe care-l puteti face la o scoala autorizata.
- Daca doriti urmatoarea clasa (B), aceasta se obtine dupa un examen mai cuprinzator, trebuind sa urmati si niste cursuri, care sunt cuprinse in anexa nr. 2 la Ordinul 534/2007 al Ministerului Transporturilor, pe care-l gasiti aici: http://www.rna.ro/servicii/PersNavigant/ordin534.pdf . Clasa B va da dreptul sa navigati pana la distanta maxima de 12 mile marine de tarm.
- Daca doriti sa obtineti clasa A in Romania, intr-adevar sunteti conditionat de o perioada de 2 ani de la obtinerea clasei B, dupa care puteti da examen pentru clasa A, care va da dreptul sa navigati offshore, fara limita de distanta fata de tarm. Parerea multora e ca nu e o metoda potrivita, fiindca in acest timp de 2 ani nimic nu garanteaza ca experienta candidatului a sporit.
In alte tari, clasele superioare se acorda dupa dovada efectuarii unui numar minim de mile marine de la obtinerea ultimei clase. Din acest punct de vedere, cel mai in masura sa ne explice cum stau lucrurile este dl. Constantin Lascu, proprietarul scolii de navigatie Constantin Sailing din Ungaria. Scoala dumnealui acorda certificate ICC (International Certificate of Competence), recunoscute intr-adevar international. Conditiile obtinerii unei clase superioare nu le stiu exact, dar vi le poate spune chiar dl. Lascu, care e o prezenta activa in mediul nautic online.
V-am scris acestea din urmatorul considerent: ati spus mai inainte ca trebuie sa ne luptam sa schimbam legislatia, ceea ce eu consider ca e o lupta inutila cu morile de vant :). Mai ales ca exista alternative de tipul scolii d-lui Lascu, chiar nu cred ca are rost sa ne facem probleme inutil.
In plus, ati spus ca in alte tari nu trebuie certificat de conducator ambarcatiune de agrement. E posibil (nu cunosc amanuntit), dar e sigur totusi ca in Italia de exemplu, e obligatorie detinerea de certificat clasa A daca se depasesc cele 12 mile marine fata de tarm. In aceasta vara, 2 prieteni ai mei au adus un velier din Genova pana la Calabria, si de la ei stiu de aceasta obligativitate.
Pe de alta parte, cu scuzele de rigoare permiteti-mi sa va spun ca navigatia cu un velier nu e chiar o treaba care se invata din filmele de pe Youtube :). E nevoie de un dram de practica, pentru ca aventura dorita sa fie placuta, dar si rezonabil de sigura. Sunt multe alternative de a dobandi experienta in navigatie, insa parerea mea e ca baza trebuie sa fie macar o clasa pe certificatul de conducator ambarcatiune.
In incheiere, mai spuneti-ne daca vreti cate ceva despre dvs, cum ati dobandit aceasta pasiune, ce intentionati sa faceti in continuare etc. Salutare si respect, si daca nu aveti nimic impotriva, as muta topicul pe care l-ati deschis la rubrica "Legislatie", cu titlul "Certificatul de conducator ambarcatiune".
"In sfirsit am gasit si eu pe cineva din romania care sa ma inteleaga,si pe aceasta cale ii multumesc inca o data domnului Vali si paropo va invidiez ca va ''MUTATI PE APE''eu de abia peste o saptamina plec sa-mi cumpar un velier din EU"
Inca unul care a luat-o razna. La mai mare....
Avand in vedere ce criza se profileaza din nou la orizont, tare mi-e ca "de nevoie halesti si pizza" :D, si vrem nu vrem, va trebui s-o luam razna care cum apucam :o. Waterworld cu Kevin Costner scrie pe noi :P.
De luat razna , am luat-o toti cei care ne intalnim la asemenea discutii.
E minunat sa gasesti calea catre o viata pe apa, o cale care sa iti asigure si existenta si apropierea de mare.
Nu cred insa ca o scoala de navigatie serioasa, practica, poate fi inlocuita de lectii youtube. Experienta se castiga vazand, citind, acumuland cunostinte, punandu-le in practica . La fel, eu cred ca a pleca in traversade, a trai pe un yacht, implica a avea o experienta mare . Desigur ca un spirit deosebit de aventuros poate pleca imediat ce are barca, peste mari si tari. Dar cred ca e mai bine ca inainte de a pleca, sa cunoasca bine regulile de navigatie, echipamentele radio, cele de semnalizare, de salvare, intr-un cuvant sa stie tot ce sta la baza navigatiei, ca documentatie. Apoi sa aiba un numar de iesiri pe mare, sa manevreze cateva ambarcatiuni, pentru a se familiariza si a intelege practic ( stiti vorba clasica "teoria ca teoria, practica ne mananca :) ) .
Toate aceste sunt necesare fiindca marea, ca si muntele, sunt doua forte covarsitoare, pe care daca nu le cunosti si respecti, te zdrobesc intr-o clipa. Conducand o ambarcatiune fara sa stii foarte bine navigatie, te expui singur si ii expui pe toti cei care te insotesc, unui risc mare.
Odata stiute aceste lucruri, examenul de clasa C si B sunt usor de luat si nu vad un mare impediment in asta . E adevarat ca perioada de 2 ani intre B si A nu este o garantie ca ai acumulat si experienta. In alte tari experienta e acumulata in mile de navigatie, asa cum a spus si Vali.
E bine sa discuti cu Constantin Lascu, un instructor de navigatie dar un navigator inainte de toate. O simpla discutie cu Constantin iti poate face o imagine asupra a ce inseamna a naviga, prin prisma unei experiente foarte mari. Atunci vei decide singur daca e bine sa faci o scoala de navigatie sau e pierdere de timp.
Succes in toate !
@davidsonharley1 - mergi pana la capat! Fa ce doresti. Inconjoara-te de oameni asemeni tie si o sa ti se para mai usor. Pentru ca usor nu este. Spor si zbor.
Intrebare: credeti ca ceea ce se invata intr-o scoala (destul de costisitoare pt buzunarele unui roman normal) nu s-ar putea invata navigand pe barca unui prieten si studiind un pic singur?
Eu cred ca se poate daca ai feeling pt mare iar daca nu il ai nici cea mai buna scoala de navigatie nu va face din tine un navigator desi o sa iti dea un certificat.
Vant din pupa Mr. davidsonharley1 spre mari mai putin birocratizate si mai primitoare
Nu pot sa ma abtin sa nu constat ca si colegul davidsonharley1 are in urma destule experiente frustrante vizavi de relatia cu autoritatile din Ro, sau cu modul cum sunt priviti romanii pe alte meleaguri. Asta transpare dintr-o anumita radicalizare a tonului, fireasca daca avem in vedere conditiile si piedicile de care trebuie sa ne lovim si numai in micul domeniu al barcilor (fara a mai vorbi de alte domenii care tin de vital ).
Nu uitati un lucru, stimate coleg: si noi suntem mandri ca suntem romani, asa defavorizati de istorie cum suntem. Si noi ne simtim deseori marginalizati in Europa, sau batjocoriti zilnic de autoritatile noastre, traind in tara arbitrariului. Din fericire, raspunsul nostru la acestea este tocmai actiunea documentata, planificata si infaptuita. Asa ca nu va mai faceti probleme inutil, ci purcedeti la treaba vizavi de barci si navigatie, avand in jur o comunitate inimoasa care va sprijina :).
Exact cum spune Vali - Asa ca nu va mai faceti probleme inutil, ci purcedeti la treaba vizavi de barci si navigatie, avand in jur o comunitate inimoasa care va sprijina :).
Felicitari pentru hotarare Davidsonharley si sa reusesti ! Indiferent de drumul pe care il alegi !
In legatura cu legislatia noastra....."nu mor caii cand vor cainii"spunea bine Nichita. Cred ca avem de-aface cu aceeasi diferenta de vederi ca in poemul lui Doinash : Un print din Levand indragind vanatoarea,prin inima neagra de codru trecea".......
La care apare Boc si zice : "mai bine s-abatem vinatul cu coarne ,ori vulpile rosii sau iepurii mici"....ca de taxe nu va iert nici pe mare ,nici aici :D
PS=H.D.te rog sa revii pe forum la fiecare trepta pe care reusesti sa o urci "sa ne dai un semn si noua de barca dorintei tale"
Numai bine !
multumesc celor care mi-au raspuns,sunt plecat prin lume din nou sa dau curs nebuniei ce ma macina de multa vreme,aceea de a naviga si cum v-am spus se poate si fara permise de navigatie uite eu am gasit o barca in irlanda si legislatia de acolo iti permite sa o lasi sub pavilionul tarii lor atit cit platesti taxe acolo si din nou va spun ca exista tari unde nu trebuie permis de navigatie si acestea sunt Irlanda, Olanda,Germania,Statele Unite,Canada,Australia,Noua Zeelanda.
pre putin le pasa autoritatilor ce faci tu cu barca ta personala si eu cred ca au dreptate daca eu vreau sa plec cu un putregai de barca in larg si ajung hrana la pesti e problema mea.
uite ca se poate pe alte meleaguri,
daca ma scufund eu e mare paguba,mai sunt sapte miliarde ca mine,nu cred ca mi se va simti lipsa.
domnului care a zis ''inca un nebun care a luato razna''ii spun ca nebunia mea ma face unic intr-o mare de prosti care viseaza banal la un BMW sau un merțan.
cei care viseaza cu ochii deschisi cunosc multe lucruri care le scapa celor care viseaza cu ochii inchisi.
eu am visat sa ma fiu si eu macar pentru o zi un mic Columb si iata ca visu mi s-a implinit.
APROPO dintre voi toti mari navigatori web stie cineva numele real al lui Critofor Columb?
vedeti domnilor ca eu fara nici o scolala de navigatie am cunostinte de istoria navigatiei si navigatie fara sa fac nici o scoala.
nu stiu cit este ora in romania acum dar aici este miezul noptii,hai ca va las Noapte Buna.
Salut si bine ai revenit. Am alaturat postarea ta vechiului topic pe care l-ai deschis in octombrie. Nu ar strica sa ne spui mai multe despre tine si despre barca pe care ti-ai luat-o.
Inca ceva: as dori sa pastram un ton mai politicos si mai putin vindicativ, avand in vedere ca suntem totusi pe un forum de pasionati de barci, nu de BMW-uri sau mertane ;).
1- Nu e bine sa scrii dupa ce bei
2- Eu pot sa iti explic de ce un BMW e tehnic superior, daca tu imi explici ce crezi tu ca e misto la un harley
3- trivia nu te face mai inteligent
4- permis nu o trebui in tzarile numite de tine (in Canada trebuie pentru navigatia cu motor) dar reguli exista chiar si in USA: http://www.safeboatingcard.com/Manual/Chapter5/Chapter5_4.jsp
5- ca tu mori chiar nu ii pasa nimanui, faza e sa nu omori pe altii din cauza ignorantei tale (impersonal)
Din "Învăţăturile lui Neagoe Basarab către fiul său Teodosie" translatată în secolul 21.
Cel putin ciudata abordarea colegului nostru "harleydavidson" ???
Ioo zic sa ne cerem iertare ca nu ne ridicam la inaltimea exigentelor sale !
Care draqu o fi numele real a lui Columb ??? :P
Citat din: corsarul din Martie 17, 2012, 06:41:46 PM
Cel putin ciudata abordarea colegului nostru "harleydavidson" ???
Ioo zic sa ne cerem iertare ca nu ne ridicam la inaltimea exigentelor sale !
Care draqu o fi numele real a lui Columb ??? :P
E Colombo, dar n-are nici o relevanta.
Sunt de acord cu Mihai : sunt tari unde n-ai nevoie de permis, dar regulile de navigatie, de siguranta a navigatiei, de prim ajutor, de comunicare radio , trebuie sa le stie oricine se doreste navigator.
Altfel risca viata lui si mai rau, a altora.
Citat din: davidsonharley1 din Martie 17, 2012, 02:01:03 AM
daca ma scufund eu e mare paguba,mai sunt sapte miliarde ca mine,nu cred ca mi se va simti lipsa.
domnului care a zis ''inca un nebun care a luato razna''ii spun ca nebunia mea ma face unic intr-o mare de prosti
Apropo de asta stiu o gluma .
Un tip gonea in noua lui masina, pe autostrada 88 in SUA, ascultand muzica la radio. Deodata se intrerupe emisiunea si crainicul face un anunt de urgenta : " Atentiune, soferi, pe autostrada 88, un nebun conduce cu mare viteza pe contrasens !"
La care tipul din masina zice : " Unul? Sunt sute!!!! :o "
Buna tare, Florio :D, mai vrem. Oricum, dupa ce am recitit tot topicul asta, mi-am amintit de o fabula mereu actuala, care se poate aplica cu succes la multe intamplari recente, cea mai "la indemana" fiind "marea schisma dintre forumuri" :P.
Mergea un caine suparat fleasca prin padure. Se intalneste cu vulpea, care-l intreaba:
- Ce-ai ba de stai asa cu capsa pusa?, la care cainele raspunde:
- Ce sa am vulpeo, nimeni nu ma respecta, toti ma trateaza cu curu'...
- Pai ia zi tu bai caine, ce faci tu cand te intalnesti cu cineva?
- Pai ce sa fac, ii miros in cur...
- Pai vezi? De aia te trateaza toti cu curu'! Ia nu-i mai mirosi, ci arata-le ca esti rau, latra la ei, si ai sa vezi cum te respecta.
Porneste cainele cu tupeu prin padure, si se intalneste cu lupul: Ham ham ham !!! Lupul isi spune in sinea lui: "cre'ca asta ori e nebun, ori e turbat, ia mai bine sa ma car". Pleaca lupul, iar cainele prinde si mai mult tupeu. Se intalneste cu ursul, si iar Ham ham ham !!!. Ursul la fel, pleaca si il lasa in plata Domnului pe caine. Cu ego-ul la maxim, cainele isi continua tantos drumul prin padure. La un moment dat se intalneste iar cu vulpea: Ham ham ham ham ham !!!!! La care vulpea ii raspunde plictisita:
- Stai linistit fraiere, pe mine e suficient sa ma mirosi in continuare in cur ;).
@Davidsonharley 1-eu sant unul dintre cei care se bucura sincer ca ai reusit sa-ti materializezi ideea si ca mine cred ca sant multi aici pe forum.Intr-o astfel de colectivitate virtuala ai ocazia sa citesti lucruri care iti plac dar si pareri contrare.Dar nu inseamna ca are cineva ceva cu tine sau visul tau. Ni te-ai adresat ....... in baza faptului ca stii numele x' al lui Columb. Asta imi aminteste de un cunoscut care nu are habar de schimbat o priza,[in cazul nostru COLREG,de ex.],dar se considera priceput fiindca are acvariu.
Sper ca stii de gluma si nu te-am suparat mai tare. Astept inca fotografii :)
,
PS:am locuit in Italia,stiu ca viata printre straini,competitia si nesiguranta,iti pot da o anumita agresivitate". Insa aici,pe forun, cred ca te poti relaxa :)
Citat din: davidsonharley1 din Martie 17, 2012, 02:01:03 AM
multumesc celor care mi-au raspuns,sunt plecat prin lume din nou sa dau curs nebuniei ce ma macina de multa vreme,aceea de a naviga si cum v-am spus se poate si fara permise de navigatie uite eu am gasit o barca in irlanda si legislatia de acolo iti permite sa o lasi sub pavilionul tarii lor atit cit platesti taxe acolo si din nou va spun ca exista tari unde nu trebuie permis de navigatie si acestea sunt Irlanda, Olanda,Germania,Statele Unite,Canada,Australia,Noua Zeelanda.
pre putin le pasa autoritatilor ce faci tu cu barca ta personala si eu cred ca au dreptate daca eu vreau sa plec cu un putregai de barca in larg si ajung hrana la pesti e problema mea.
uite ca se poate pe alte meleaguri,
daca ma scufund eu e mare paguba,mai sunt sapte miliarde ca mine,nu cred ca mi se va simti lipsa.
Cu scuzele de rigoare, trebuie sa contrazic aceasta afirmatie. In Germania se cere permis de condus ambarcatiunea pentru iesire pe mare libera, in plus se cere si certificatul de folosire a instalatiei radio (Funkzertifikat). Sigur, de obicei nu sar ei sa controleze fiecare ambarcatiune daca oamenii au permis, e cam ca si cu condusul unui autoturism, nu sta politia sa vada daca fiecare conducator auto are permis. Problema apare la vreun accident sau atunci cand se solicita ajutorul serviciilor de salvare pe mare (DGzRS in Germania). Atunci se mobilizeaza cu salupele lor rapide, cu elicoptere daca e cazul, dar dupa aceea te intreaba si de acte, se uita daca ai avut permisiunea sa te aventurezi pana acolo cu ambarcatiunea. Aici in Germania eu am doar C si D si nu risc mai mult de 6 mile de la tarm. Politistul german o amendeaza si pe mama lui daca o prinde ca a trecut pe rosu la semafor.