Cap Compas

Constructii si reparatii de ambarcatiuni => Proiectare, design, teoria navei => Subiect creat de: alinm din Aprilie 15, 2019, 01:27:06 PM

Titlu: Teorii, de ce-uri ...
Scris de: alinm din Aprilie 15, 2019, 01:27:06 PM
Salutari,

De cateva luni tot rumeg forumul si pe masura ce citesc am mai multe intrebari decat clarificari. E de studiat.

Sunt in continuate in cautarea barcii potrivite.

Acum am o intrebare legata de forma barcilor, in speta diferenta intre o barca clasica si una pneumatica. Pneumaticele chiar de dimensiune relativ mica sunt in general certificate si pentru categoria C, chiar daca inaltimea balonului e relativ mica comparat cu unele rigide. De asemenea se spune ca sunt foarte sigure. Mereu am presupus ca e vorba de faptul ca daca e plina de apa ea pluteste datorita flotoarelor dar ca o barca rigida cu borduri mai inalte se va comporta mai bine pe valuri.

Recent am dat de filmuletul asta:
https://youtu.be/wgf-xFO8mx0

Se pare ca nu e numai flotorul, in filmulet pare ca pneumaticele nu sunt deloc afectate de acel curent si nu iau nici o picatura de apa in schimb cea rigida ia apa cam repejor. Bineinteles ca daca avea chesoane sau rezerva de flotabilitate nu se ducea la fund, totusi mi se pare ca ia apa cam repede fata de celelalte.

Comportamentul pneumaticei tine si de altceva decat de forma operei vii? Daca ar fi fost o rigida cu forma exterioara de pneumatica dar fara flotoare, doar forma, s-ar fi comportat la fel?
Titlu: Re: Teorii, de ce-uri ...
Scris de: Alex1958 din Aprilie 15, 2019, 02:08:57 PM
Salut,
Cautarea barcii potrivite trebuie sa inceapa intodeauna cu intrebarea ce vrei sa faci cu ea.
S-o legi la ponton si sa vezi daca rezista cand vine feribotul nu cred ca este o optiune. Nici sa te iei dupa rezultatele unui astfel de test parca nu mi se pare edificator.
Barca ti-o alegi ca sa te dai cu ea pe apa, adica sa o conduci cu placere si in siguranta, sa te plimbi, sa explorezi sau sa pescuiesti..
Daca vrei sa te duci din punctual A (de la un cheu unde o lasi la apa) in punctual B (locul tau de pescuit de pe mal sau alta atractie) o pneumatica poate fi foarte buna daca ai grija sa nu stai prin calea unor mari vapoare sau unor mari nebuni.
Daca vrei sa pescuiesti din barca toata ziua cred ca ar trebui sa te gandesti la o barca rigida sau macar RIB.
Prima data declara ce anume iti doresti sa faci cu barca ta, cam ce buget iti propui sa aloci pentru asta si dupa aia vei incepe sa capeti raspunsuri.
Toate cele bune!
Titlu: Re: Teorii, de ce-uri ...
Scris de: Zodiac din Aprilie 15, 2019, 02:18:28 PM
Cu totii , cred ca am trecut prin ce treci tu acum . Cred ca vrei un RIB ...dar inca ...nu stii  ;D ! Nu exista o barca ...si mare...si mica...buna pentru ape serioase de gen Dunare , Delta , mare...si in acelasi timp micuta...fasneata...si usor de transportat pentru pescuit pe lacuri .
Daca esti decis , pana la urma tot la doua barci vei ajunge , din cate am inteles un Antonov si probabil un RIB micut !
La targ am vazut unele pe care le studia toata lumea...exact pentru pescuit :
https://barciaccesorii.ro/produs/atlantis-lite-tenders-a300d/
Nu fac reclama , pot recomanda doar ce cunosc eu !
Titlu: Re: Teorii, de ce-uri ...
Scris de: kama3 din Aprilie 15, 2019, 02:31:52 PM
Uitandu-ma la filmuletz, copaia care se duce la fund pare a avea niste compartimente la prova, pupa si pe mijloc. N-ar fi trebuit sa o tina la suprafata? Ca s-a dus ca bolovanul l-a fund..
Titlu: Re: Teorii, de ce-uri ...
Scris de: alinm din Aprilie 15, 2019, 02:45:03 PM
Salut Alex. Inteleg ce spui tu si sunt de acord. Nu am experienta, incerc sa invat cat mai multe, inca nu imi dau seama cum ar trebui sa fie dar citind recomandarile pe aici si pe alte forumuri apar informatii contradictorii, preferinte ... incerc sa deslusesc ce ar fi ok pentru mine.

Pentru pescuit la spinning, vreau 3 barci, stabilitate initiala mare pentru pescuit in picioare, mobilitate buna, comportament bun pe valuri, sigura. Am zis ca ar trebui una de 1 persoana usoara si compacta pentru lacuri mici, una de 2 persoane de lacuri si rauri interioare medii-mari, una de delta si dunare. Am vb cu Vali, am comandat barca lui de 4.3 dar am renuntat cand am vazut ca nu-mi intra in garaj pe peridoc, nu vreau sa fac imprivizatii si alte compromisuri ... ttrbuie sa caut ceva pana in 4m.
Mi-am luat materialele pentru una mica, cu fund plat, un mini jon boat cartopper pentru lacurile mici. Imi trebe aia de lacuri mari, delta si dunare. Desi am vandut recent pneumatica deoarece mi s-a parut extrem de sensibila, inca ma gandesc la alternative gen Whaly 370 ...

Desi nu ma dau banii afara din casa, sunt dispus sa fac un efort si sa investesc intr-o barca buna pentru ca mai ales pe dunare pot aparea situatii dificile. Prefer sa iau una certificata, nu am curaj sa ma apuc de construit una, nu e ca la aia mica de baltute  - poate dupa ce imi fac mana pe aia ma mai gandesc. Chiar ni-ar placea modelul Tropic 12.

Intrebarea din acest topic e legata mai ales de ... siguranta. Cele cateva (putine) barci rigide pe care le-am vazut, nu mi se pareau foarte stabile. Prietenii imi zic in cor: Linder 400 sportsman. E o idee, incape la limita in garaj, nu-mi place ca nu am spatiu deschis, mi-ar placea fara bancheta din mijlic, e foarte scumpa. Ma tot uit pe youtube la barci de aluminiu si am dat de filmuletul de mai sus. De aici intrebarea.
Titlu: Re: Teorii, de ce-uri ...
Scris de: alinm din Aprilie 15, 2019, 03:05:28 PM
Zodiac, cred ca mi-ar placea un RIB, dar rigid. Nu mai vreau pneumatica. Mi-am luat una in toamna, am facut o singura iesire cu ea, am zgariat deja un balon. Era un Kolibri KM280DL, material 1100dtex. Mai am o experienta de delta cu o pneumatica mare, Bombard Taifun 420, am cautat un loc de acostare mai bine de o jumatate de ora - poate pare amuzant dar eu aveam o urgenta ...
Titlu: Re: Teorii, de ce-uri ...
Scris de: Zodiac din Aprilie 15, 2019, 03:15:45 PM
Si eu cred ca am stresat o perioada colegii de pe forum cu...siguranta...siguranta...siguranta ! Pana am vazut acest filmulet :
https://www.youtube.com/watch?v=9OSGzmRbtUg (https://www.youtube.com/watch?v=9OSGzmRbtUg)
Desi nu cred ca omul e ...bine la cap ;D si nu e recomandabil ce a facut , totusi... ! Daca mai folosesti si Hypalon...!
Titlu: Re: Teorii, de ce-uri ...
Scris de: Alex1958 din Aprilie 15, 2019, 03:31:05 PM
RIB inseamna Rigid Inflatable Boat. Are punte rigida si baloane gonflabile.
Spining-ul nu prea se impaca cu pneumatica, cel putin in acceptiunea mea. Cei de la LRS (Liga Romana De Spining) au alta parere.
In delta tragi pe langa plauri, prin canale inguste cu lemne/ pomi uscati, nu prea se preteaza pneumatica. Eu n-am vazut prea multi pescari la spinning in delta cu pneumatice.
Iti trebuie o rigida deschisa de +5 m lungime. O pui pe peridoc si o cari si in delta si pe rauri, lacuri mari. Eu am avut una si am tinut-o afara cu o husa de stationare gandita pentru iarna -sa nu stea zapada pe ea. Barca nu o iei sa te rasorni cu ea si sa ramana deasupra. Barca o manevrezi ca sa nu te rastorni si cand e furtuna, ei bine nu iesi! Stai la adapost si astepti sa treaca.
Deci zic ca iti trebuie numai 2 barci.
Titlu: Re: Teorii, de ce-uri ...
Scris de: stefand600 din Aprilie 15, 2019, 03:44:50 PM
Cred ca ar trebui sa iei in calcul si un eventual trimaran sau catamaran open. Gen Boston sau Molinari sau Kmaxi. Eu folosesc de 6 ani un trimaran Vega si sunt multumit si la spining si la viteza si la stabilitate in stationar si stabilitate dinamica. Creoaziera 30 km/h, viteza maxima 40 km/h.
Titlu: Re: Teorii, de ce-uri ...
Scris de: alinm din Aprilie 15, 2019, 03:58:55 PM
Sunt putin limitat de garaj, care are fix 490cm. In pmus fata de barca ar fi motor sa zicem cca 40cm, la care se adauga protapul peridocului, sa zicem cca 50cm. Deci barca ar trebui sa fie maxim 4m. As prefera chiar putin mai scurta, sa nu ma impiedic de ea de fiecare data cand intru in garaj, prin garaj am accesul si la beci si o sa circul des pe acolo.

Pana acuma m-am oprit la variantele de mai sus, respectiv Whaly 370 (polietilena) sau Linder 400. Am mai cochetat cu barcile Alaska de akuminiu facute in Italia, m-am uitat si la modele canadian 372, ceva fibre de sticla de pe la noi ...

Eu sunt din Zalau, departe de toate apele navigabile, nu prea am unde sa le vad. Pe aici lumea se da cu pneumatice sau barci mici de aluminiu.

Stefan, multumesc de sugestie, o sa caut si modelele recomandate de tine. Kmax mie nu imi place, nu stiu de ce le zice forma de catamaran, pentru mine catamaran inseamna altceva, astea sunt barci cu fund plat si din cate am aflat nu sunt recomandate pe dunare si in delta.

Mi-ar placea ceva gen Webster Twinfisher dar nu se gasesc pe la noi:
https://m.youtube.com/watch?v=tpjK5vFKK1M

M-am gandit sa construiesc ceva de genul dar nu am gasit planuri, cum zicea si Vali nu merita facut asa "dupa ureche" ca e pierdere de timp, materiale si poate fi si mai grav.
Titlu: Re: Teorii, de ce-uri ...
Scris de: stefand600 din Aprilie 15, 2019, 04:04:21 PM
Whaly nu arata rau, Jeanneau Cap 370 este la fel, dar eu am vazut o barca din polietilena valurita toata din cauza soarelui.
Titlu: Re: Teorii, de ce-uri ...
Scris de: Alex1958 din Aprilie 15, 2019, 04:06:15 PM
Citat din: stefand600 din Aprilie 15, 2019, 03:44:50 PM
Cred ca ar trebui sa iei in calcul si un eventual trimaran sau catamaran open. Gen Boston sau Molinari sau Kmaxi. Eu folosesc de 6 ani un trimaran Vega si sunt multumit si la spining si la viteza si la stabilitate in stationar si stabilitate dinamica. Creoaziera 30 km/h, viteza maxima 40 km/h.
Stefane,
Ca stabilitate, intr-adevar Kmaxi m-a impresionat si pe mine cand m-am dat cu ea. Dar la valuri e rodeo, nu barca. Nu taie valul ca o barca cu prova ascutita ci il sare si sari si tu odata cu ea. Cand ai valuri din fata trebuie sa te opresti si sa le astepti. Daca trebuie sa treci un lac infoiat de vant ai pus-o....Poate ca un catamaran cu corpuri ascutite totusi merge.
Titlu: Re: Teorii, de ce-uri ...
Scris de: stefand600 din Aprilie 15, 2019, 04:22:28 PM
Cu Kmaxi nu m-am dat dar cu Boston 360 da, si pot sa spun ca nu are rival in limita a 4 metri. Nici Vega mea nu topaie tare dar, ai dreptate, este pe corpuri ascutite.
Titlu: Re: Teorii, de ce-uri ...
Scris de: Mihai-Andrei Manea din Aprilie 15, 2019, 04:35:47 PM
Salutare,

Mi se pare ca garajul te limiteaza mult in alegerea barcii potrivite pentru ''spinning 2 pers. + pescuit in Delta''. Gandeste-te si la varianta de a o tine afara ( cu o prelata buna ) , sau modifica un pic garajul :).
Ca si variante interesante de echipare interioara uite-te la Finval 510CS Rangy sau HY 5.0 Fish SC/HY 520 Kingfisher SC, dar nu cunosc cum se comporta pe Dunare sau lacurile din delta in conditii de valuri si vant.
Pentru Delta as alege AN510 / Romcraft 480 sau 500 / Black Sea 510 / Bratesul Golf 480 sau 535, dar cu amenajarea interioara in genul barcilor de mai sus si un motor de 30-50 cp.

Spor!

Titlu: Re: Teorii, de ce-uri ...
Scris de: alinm din Aprilie 15, 2019, 04:59:24 PM
M-am gandit, a picat varianta cu tinut afara. Daca aveam curte ...

Rigiflex cap 370 mi se pare chiar ok, imi place si interiorul, o sa mai studiez.
Titlu: Re: Teorii, de ce-uri ...
Scris de: stefand600 din Aprilie 15, 2019, 05:04:59 PM
Uita-te si la Boston Whaler.
https://www.bostonwhaler.com/family-overview/super-sport-boat-models/110-tender/ (https://www.bostonwhaler.com/family-overview/super-sport-boat-models/110-tender/)
https://www.bostonwhaler.com/family-overview/super-sport-boat-models/110-sport/ (https://www.bostonwhaler.com/family-overview/super-sport-boat-models/110-sport/)
Titlu: Re: Teorii, de ce-uri ...
Scris de: alinm din Aprilie 15, 2019, 05:24:05 PM
Faina si asta, ai idee de pret? De la American Nautics astept demult o oferta pentru linder, vad ca raspund greu la mailuri. O sa-i sun.
Titlu: Re: Teorii, de ce-uri ...
Scris de: alinm din Aprilie 15, 2019, 05:36:20 PM
Parca tot whaly e mai practica, poti distribui mai bine pasagerii prin barca, are ochetii aia pe lateral prin care trece funia unde poti monta tot felul de accesorii fara sa gauresti ...
Titlu: Re: Teorii, de ce-uri ...
Scris de: Vali din Aprilie 16, 2019, 12:11:41 PM
Daca mi-e permisa si mie o scurta interventie :).

La orice barca lucrul cel mai important sunt calitatile nautice. Orice altceva (transportabilitate, loc in garaj, pret, material etc etc) sunt chestiuni secundare, care trebuie rezolvate abia dupa ce s-a luat decizia despre barca optima - areal de folosire si necesar de incarcare.

Cu alte cuvinte, daca vrem Delta, Dunare, deci posibilitate de vant puternic si valuri mari (de vant sau de siaj), alegem o barca potrivita pentru asa ceva. Asta inseamna dimensiuni generoase - lungime, latime, bord liber - totul la un pescaj cat mai mic. Nu exista substitut pentru calitati nautice decat dimensiunile potrivite, care determina cele 3 calitati nautice obligatorii - hidrostatica, hidrodinamica, seakeeping.

M-am lovit de multe ori de aceasta abordare, mai ales cand se dorea transportul barcii pe masina (cartopper). Nu ai cum sa ai si calitati nautice, si dimensiuni mici, decat in caz de RIB, sau cu indulgenta pneumatica normala. Personal nu m-a interesat si nu ma va interesa vreodata segmentul pneumatice - RIB, fiindca la specificul Dunarii si Deltei sunt cel mai bine adaptate barcile utilitare rigide bine concepute si construite.
Titlu: Re: Teorii, de ce-uri ...
Scris de: kama3 din Aprilie 16, 2019, 01:00:59 PM
Cea mai buna barca e aia pe care o ai la apa tot timpul, vii cu ramele si bezina, o pornest si pleci la pescuit.
Daca plecatul la pescuit cu barca implica transportul pe peridoc, lansare la apa, eventual si sa depinzi de un nea care are cheia de la curtea unde o tii, bariera pe unde o dai la apa sau cotele apei pana ajungi sa bagi rama in carlig sau lingurita in apa iti trece tot cheful.
Astfel de norocosi sunt putini, dar sa imi iau barca dupa dimensiunile garajului... Ia-ti o barca dupa sufletul si buzunarul tau nu dupa garaj. Daca ai curte si vrei musau sa n-o ploua ii faci un cotet din patru pari si trei coli de OSB si ai rezolvat [problema. Atat barcile cat si motoarele sunt proiectate sa stea in apa si sa le si ploua. PAna sa se strice o barca de la ploaie apar multe alte probleme sau te plictisesti de ea si vrei alta. Cand ti-o intra primul carlig in balonul de la pneumatica fie ea si RIB sigur o sa vrei fibra.
Titlu: Re: Teorii, de ce-uri ...
Scris de: alinm din Aprilie 16, 2019, 01:27:07 PM
Mersi Vali, kama, din pacate am acele limitari, ori gasesc ceva ce corespunde chiar cu unele compromisuri ori renunt. Oricum, cu clarificarea asta revin exact la intrebarea cu care am deschis acest topic.

Pornind de la acel filmulet, daca stau sa compar "finalistele" mele adica Linder 400 sportsman si Whaly 370, care ar fi mai ok pentru Dunare si Delta? Am exclus multe barci din finaliste, am cautat doar barci certificate pe categoria C si care sa mearga cu maxim 20cp. De fapt inclusiv Linder 400 are in descriere faptul ca e certificata pentru categoria D, mai demult era certificata pentru C, nu sunt sigur de motiv.

Ce face pneumatica, RIB (se includ aici si  rigide ce imita pneumatica gen Whaly, Rigiflex ...? ) sa aiba aceste calitati nautice?




Titlu: Re: Teorii, de ce-uri ...
Scris de: Vali din Aprilie 16, 2019, 01:59:18 PM
Citat din: alinm din Aprilie 16, 2019, 01:27:07 PM
Ce face pneumatica, RIB (se includ aici si  rigide ce imita pneumatica gen Whaly, Rigiflex ...? ) sa aiba aceste calitati nautice?

Uite aici un motiv - autovidarea in caz de inundare: http://www.rib.net/forum/f8/self-bailing-hull-58252.html (http://www.rib.net/forum/f8/self-bailing-hull-58252.html)
Titlu: Re: Teorii, de ce-uri ...
Scris de: alinm din Mai 04, 2019, 06:36:00 PM
Din ce am mai gasit, pe aluminiu am 3 variante:

1. Linder 400 sportsman - cca 3500 euro
https://www.hobbymall.ro/activitati-nautice-si-subacvatice/ambarcatiuni/ambarcatiuni-aluminiu/126792-barca-aluminiu-linder-400-sportsman-132-ft.html (https://www.hobbymall.ro/activitati-nautice-si-subacvatice/ambarcatiuni/ambarcatiuni-aluminiu/126792-barca-aluminiu-linder-400-sportsman-132-ft.html)

2. Smartliner 130 - undeva la 2800 euro pe afara
http://www.american-nautics.ro/ambarcatiuni-smartliner-aluminiu.php (http://www.american-nautics.ro/ambarcatiuni-smartliner-aluminiu.php)

3. Alaska 390s - 2300 euro
http://www.barcheinalluminio.it/en/alaska-390-s/ (http://www.barcheinalluminio.it/en/alaska-390-s/)

Linder are 124kg, Smartliner 141 kg in versiunea eco (podina de policarbonat, nu fibra de sticla), Alaska 80kg. Toate accepta 20cp, Alaska e singura cu motor cu cizma scurta dar si singura certificata categoria C.

Nu gasesc date despre unghiul chilei la Smartliner dar pare destul de asemanatoare cu Alaska si au forma clasica de canadian, chila in V si e aproape dreapta in spate. Linder in schimb seamana mai degraba cu un jon boat "semi V", are unghi constant de 8grade, relativ tesita in fata si nu pare sa taie prea bine valul, plus ca are muchiile rotunjite, nu stelate. La noi e foarte populara, pe afara pe unde se mai dau si pe ape mai agitate lumea nu e tare incantata de ea (opinii de pe forumuri ...).

La Linder si Alaska musai adaug o podina ca sa stau pe drept, deci mai adaug un 10-20kg.
Bordurile cele mai inalte le are Smartliner, apoi Alaska si Linder

Alaska e mai ingusta, totusi e muuult mai usoara decat celelalte si mi se pare in acest moment optiunea cea mai ok. Ma intreb totusi de unde vine aceasta diferenta, nu poate fi doar din 10cm lungime, are cea mai groasa tabla dintre toate. Poate e un aluminiu mai moale, mai usor. Ar fi asta o problema? Cred ca astea manufacturate pe la noi sunt facute tot din aluminiu de asta si par destul de rezistente.
https://m.youtube.com/watch?v=EO653nRwHQM (https://m.youtube.com/watch?v=EO653nRwHQM)
https://m.youtube.com/watch?v=TBpsXRZCUtI (https://m.youtube.com/watch?v=TBpsXRZCUtI)


Ce parere aveti de Alaska ?
Titlu: Re: Teorii, de ce-uri ...
Scris de: alinm din Mai 04, 2019, 08:12:20 PM
Ah, am uitat de una, Buster Mini, doar ca accepta max 10cp.
https://www.essaisnautiques.com/buster_mini.html (https://www.essaisnautiques.com/buster_mini.html)
Titlu: Re: Teorii, de ce-uri ...
Scris de: dusan din Mai 06, 2019, 11:46:25 PM
Una din fibra gasesti mai usor si mai ieftin
Titlu: Re: Teorii, de ce-uri ...
Scris de: dusan din Mai 06, 2019, 11:55:36 PM
Cu 3 chile ascutite si ai rezolvat problema. . Poti sa o ti si afara ca nu o strica ploaia.
Titlu: Re: Teorii, de ce-uri ...
Scris de: alinm din Mai 07, 2019, 10:47:26 AM
Am ales Alaska 390s pana la urma, azi primesc oferta. Producarorul e foarte deschis si a acceptat sa faca cateva modificari, cum ar fi oglinda pentru cizma lunga, scoaterea banchetei de pe mijloc si adaugare podina de aluminiu pe toata lungimea.

Titlu: Re: Teorii, de ce-uri ...
Scris de: Alex1958 din Mai 07, 2019, 11:47:55 AM
Salut!
La barcile de aluminiu trebuie sa tii cont de ceea ce remarca Bradutzu in alt post: conductibilitatea termica foarte mare. Asta poate fi deranjant la pescuitul la spinning toamna tarziu, iarna si primavara devreme. Deci poate trebuie sa pui o podina de lemn/ polistiren de trafic ca sa nu-ti fie frig la picioare cand stai toata ziua in ea. Oricum toata barca va fi rece.
Titlu: Re: Teorii, de ce-uri ...
Scris de: AdrianZUZ din Mai 07, 2019, 02:04:42 PM
Vezi ca este un Buster R la vanzare pe olx si probarca. Cred ca merge perfect cu un 25 sau 30cp.
Titlu: Re: Teorii, de ce-uri ...
Scris de: ss din Mai 08, 2019, 05:12:19 PM
Mai aproape de casa, te-ai uitat la barcile facute la Tulcea? Din cate tin minte, Romica avea inclusiv barci de test. Ai mai multe variante de barci scurte, 3,80-4,30.
http://www.motocraftboats.com/index.php?page=lista-de-preturi (http://www.motocraftboats.com/index.php?page=lista-de-preturi)
Titlu: Re: Teorii, de ce-uri ...
Scris de: alinm din Iunie 10, 2019, 12:01:10 AM
Am studiat unpic si motocraft. Pana in 4m e doar varianta sl380. Am testat un 350 mai vechi si mi s-a parut o idee cam mica si cu margini foarte joase, mi-ar fi placut un xl430 dar ... nu incape. Daca incapea ramaneam la barca lui Vali de 4.3m.

Am comandat alaska 390s, e categorie C, margini mai inalte decat sl380, motor mai mare, tabla de 2mm, sudata. Astept sa vina prin iulie. Dupa ce reusesc sa o testez unpic revin cu un mic review.

Va trebui sa fac ceva cu rezerva de flotabilitate, am comandat-o fara bancheta pe mijloc. Cum am de gand sa fac podina ma gandesc sa pun sub ea polistiren extrudat sau spuma de polietilena. O sa fac podina din placaj imbracat in fibra, sa nu fie asa de rece la picioare.

Apoi mai vad cu restul, pe rand, din pacate grindina din 28mai mi-a cam afectat masina mea si a sotiei asa ca bugetul s-a stramtorat.
Titlu: Re: Teorii, de ce-uri ...
Scris de: alin66 din Iunie 10, 2019, 07:45:18 AM
doua barci care par interesante la un buget mai mic , una de aluminiu si una de fibra :
https://www.subito.it/nautica/barca-alluminio-540-carrello-omologato-roma-298842845.htm?fbclid=IwAR1ORyZ5G64_kEVv0JMvcBKdNgzEnc9gWlMmKUFidx9GPGdVMvfUEe_RQEE (https://www.subito.it/nautica/barca-alluminio-540-carrello-omologato-roma-298842845.htm?fbclid=IwAR1ORyZ5G64_kEVv0JMvcBKdNgzEnc9gWlMmKUFidx9GPGdVMvfUEe_RQEE)


https://www.subito.it/nautica/motoscafo-okelbo-roma-299323887.htm?fbclid=IwAR27R8qjosw0LB9IjRBQrMx17qgTDG2FD4vxyycRLAVEPDbmjUpnBYRGtNo (https://www.subito.it/nautica/motoscafo-okelbo-roma-299323887.htm?fbclid=IwAR27R8qjosw0LB9IjRBQrMx17qgTDG2FD4vxyycRLAVEPDbmjUpnBYRGtNo)
Titlu: Re: Teorii, de ce-uri ...
Scris de: mariusm piesenoi111 din Iunie 10, 2019, 08:34:42 AM
Salutare
Nu știu dacă ai observat dar anunțul cu cea din Al e de acum 10 ani 🤔😂
Titlu: Re: Teorii, de ce-uri ...
Scris de: alin66 din Iunie 10, 2019, 09:40:12 AM
salut , anuntul este din 3 iunie, acel marco pune anunturi din anul 2009
Titlu: Re: Teorii, de ce-uri ...
Scris de: alinm din Iulie 25, 2019, 12:16:52 AM
Mi-a ajuns barca. Inca nu am apucat sa o testez, abia am reusit sa reglez unpic peridocul dar tot nu e ok asezata, imi trebuie alte sine, mai am de lucru pana sa o dau la apa, sa iau motor ...

Barca e zdravana. Rigida. Nu e asa de inalta pe cat ma asteptam, credeam ca lateralele sunt mai inalte, m-am prins ca inaltimea e data fata de punctul cel mai de jos a chilei.

Latimea e 1,55m cu tot cu copastie care are vreo 5cm deci real e 1,45m sus si 1,13m jos.

Pana la urma a ramas si cu bancheta din mijloc, nu am mai dat-o jos. Va trebui sa fac o podina in fata banchetei din mijloc, poate si in spate.

Poze:
https://www.flickr.com/photos/143614505@N02/albums/72157709857079307 (https://www.flickr.com/photos/143614505@N02/albums/72157709857079307)

Asa cum e acum peridocul imi incape la fix aproape pana in usa. Poate mai merge vreo 20cm in fata barca. 4,1m+motor incapea, 4,3m+motor cu chinuiala.

Trebuie sa fac ceva cu sinele alea si imi mai trebuie o rola pentru traversa. Sinele sunt scurte, peridocul are o ranforsare in ambele parti a rotii si nu pot monta acolo traversele, va trebui sa confectionez altele mai lungi si sa montez si a 2-a traversa, sa le montez mai catre interiorul barcii.

Sper ca pana in toamna sa iau si motor.
Titlu: Re: Teorii, de ce-uri ...
Scris de: cristiantutuianu din Iulie 25, 2019, 08:18:57 AM
Salut
Nu e mare lucru sa modifici .Varianta ar fi ca in giful atasat.Sinele par exact cat trebuie pentru barca dar nu se pupa cu lungimea peridocului vezi al si al doilea gif .Iar daca vrei sine mai lungi alte lemne alta mocheta si folosesti suporti .
Titlu: Re: Teorii, de ce-uri ...
Scris de: alinm din Iulie 25, 2019, 08:49:53 AM
Ar fi sinele suficiente daca as putea monta in fata rotii suportul, acolo e un profil Z suplimentar peste cadrul peridocului de care e prinsa puntea si nu pot monta traversa.

Pot sa le montez mai in fata dar atunci nu ajung sinele pana la oglinda barcii, sunt la cca 40cm mai in fata.
Titlu: Re: Teorii, de ce-uri ...
Scris de: AdrianZUZ din Iulie 25, 2019, 03:31:13 PM
Ridici barca (poti sa o faci lejer si fara sa o dai jos ... se inclina spre dr si lucrezi pe stg ..)
Desfaci cavaletii de pe suporti
Multi suportii fata spate vs roata de rezerva
Montezi cavaletii pe noile pozitii (gauri noi)


PS Peridocul este o panarama, dar o sa isi fac treaba in detrimentul parului tau ... pe mine m-a isterizat la maxim.
PPS Se poate extinde linistit. (slabesti grinda centrala si o tragi in fata .. din memorie are cam un metru toleranta)
Titlu: Re: Teorii, de ce-uri ...
Scris de: alinm din Iulie 25, 2019, 03:44:20 PM
O sa incerc, saptamana viitoare merg la mare dar dupa ce vin ma ocup de peridoc. Barca are 80kg, 2 oameni o mutam fara probleme daca e cazul.
Titlu: Re: Teorii, de ce-uri ...
Scris de: alinm din August 04, 2019, 01:42:26 PM
Am revenit de la mare ...

La revenire am trecut pe la epixmarine si am luat cateva accesorii. Am luat o rola de chila sa pun pe traversa.

Ma tot gandesc daca sa mut sinele mai pe interior sau sa le las asa pe margine si sa mai pun o scandurica pe lateral care sa impiedice barca sa se miste stanga/dreapta, eventual 2 role verticale de centrare care sa ma ajute si cand o urc pe peridoc din apa.

Am luat si un rezervor, o para si un furtun de 8mm. In magazin am testat furtunul pe para dar nu si pe rezervor, stutzul de la rezervor e de dimesiune mai mica, pot sa fixez furtunul daca il strang bine cu colierul dar nu cred ca e ok, ar trebui sa iau furtun de 7mm?

Pentru motor urmaresc olx-ul si nu gasesc ceva sa-mi convina si sa se potriveasca, in 4t. Odata sunt nelamurit cu lungimea cizmei la astea mai vechi, ba e medie, ba e lunga, ba e 54cm, ba e 56cm ... eu am oglinda de 51cm.
Datorita stramtorarii bugetului, vroiam sa merg pe un motor sh dar ce gasesc sunt preturi destul de mari pentru motoare de 10ani, mai bine mai stau si iau unul nou. Am ramas pe suzuki sau mercury 20cp EFI. Parca imi place mai mult dpdv ergonomic mansa de la mercury, cu schimbatorul pe maner. Ce ma sfatuiti intre astea ?



@Vali

Datorita faptului ca am inceput cu o intrebare si am ajuns la chestii mai concrete legate de barca mea, poate topicul ar trebui mutat la barci de pescuit, sau sa deschid altul acolo?
Titlu: Re: Teorii, de ce-uri ...
Scris de: alinm din August 11, 2019, 11:59:26 AM
Am luat Mercury 20cp ELH EFI. Stateam in cumpana intre mercury si suzuki, datorita faptului ca mercury are acum service la Cluj, l-am preferat.

Modelul ELH e dat pentru cizma de 508mm, atata e oglinda la mine fara intaritura aia de la chila. Placa antiventilatie ajunge cam la 5 cm sub chila, tinand cont ca si chila fata de fundul barcii e cam 3cm. Am vazut pe forum ca se recomanda sa fie la nivelul fundului barcii sau max 2-3 cm mai jos. Nu e prea jos la mine?

(https://live.staticflickr.com/65535/48496527991_afe38878b6_z.jpg) (https://flic.kr/p/2gTtobk)20190809_182820 (https://flic.kr/p/2gTtobk) by Alin Man (https://www.flickr.com/photos/143614505@N02/), on Flickr

Dupa ce am pus motorul pe barca, a trebuit sa o mut mai in fata ca altfel greutatea era pe spate. Asta a facut ca sinele sa nu mai fie decat cca 50cm sub barca in partea din spate:

(https://live.staticflickr.com/65535/48496700422_7d53904139_z.jpg) (https://flic.kr/p/2gTugrh)20190809_133604 (https://flic.kr/p/2gTugrh) by Alin Man (https://www.flickr.com/photos/143614505@N02/), on Flickr

Urmand sfatul lui Cristian, le-am dat jos, am dat gauri mai pe capete si le-am mutat mai in fata, acuma se termina la vreo 2 cm in afara oglinzii. Am cca 10kg greutate pe protap cu barca goala si motorul montat, fara altceva in barca, e ok?


Cum se face reglajul sinelor? La mine momentan barca sta pe 3 role de chila iar sinele le-am mutat transversal undeva la 10cm de marginile barcii. Ca sa le reglez, trebe sa le imping cu ceva in sus si sa strang suruburile. Cum sa fac? Fac parghie cu o bucata de lemn si apoi le strang sau sa masor inaltimea si le fixez cand e data jos? Unde trebuie sa fie concentrata greutatea barcii, pe sine sau pe rolele de chila?
Titlu: Re: Teorii, de ce-uri ...
Scris de: alinm din Septembrie 16, 2019, 08:16:55 PM
Am facut cca 10h cu barca, majoritar pe lacul Belis.

Cateva filmulete:
https://youtu.be/bi3kM8g90QY
https://youtu.be/RNiQXnhTMYA
https://youtu.be/ealdCaIvAx8

Barca se misca binisor undeva pana pe la 35-38km/h singur in barca. Peste aceasta viteza devine sensibila la orice miscare din eche sau a echilibrului in barca.

Am prins si viteza de 46km/h cu motorul reglat mai sus unpic pe trim, totusi parca iese mai greu in glisaj, se ridica mai tare de bot si stropeste peste oglinda. L-am lasat pana la urma pe pozitia a 3-a, pare mai ok chiar daca viteza max a scazut la cca 42km/h.

Nu am fcut nimic sa-l mai ridic, mai testez asa.

Si acuma ca sa dau dreptate batranilor ( a se citi experimentati), imi pare rau ca nu am mers pe 4,3m macar, faceam eu cumva sa o bag in garaj. Adica barca mi se pare mare in garaj dar pe apa mi se pare mica ... pana una alta cu asta defilez. A, si unpic mai lata la gurne si cu v ceva mai mare ...

Saptamana viitoare merg in delta, revin cu informatii cand ma intorc.
Titlu: Re: Teorii, de ce-uri ...
Scris de: cristiantutuianu din Septembrie 17, 2019, 07:50:31 AM

Desfaci suruburile de la bridele care fixeaza bratele sinelor. Reglezi inaltimea la sine verifici stanga dreapta sa fie  la aceasi inaltime (nu ai nevoe de parghie) Greutatea barci trebuie distribuita uniform ,asta e parerea mea.
Titlu: Re: Teorii, de ce-uri ...
Scris de: AdrianZUZ din Septembrie 17, 2019, 08:27:12 AM
La ochi, motorul pare lasat prea jos.
Vitezele in sine sunt f ok, dar mai important este sa vezi turele pe care le face motorul la WOT. Daca ridici motorul (pe verticala, nu din trim) o sa cresti un pic turatia si randamentul motorului ... vezi cat poti sa il ridici, fara sa ventileze, la incarcarea pe care o vei avea in mod obisnuit. Ideeea este sa ajungi in plaja de ture pe care ti-o da manualul la WOT. De acolo te joci cu pasul elicii in functie de  incarcare.

Poti face reglaje cu barca pe peridoc cu doua cricuri auto.
Titlu: Re: Teorii, de ce-uri ...
Scris de: alinm din Septembrie 18, 2019, 12:03:56 AM
Salut,

Am facut reglajul barcii pe peridoc, am reglat sinele ... nu am poze noi dar o sa fac.pana acuma sta destul de bine. Am pus si un suport motor pentru transport (transom saver ...) si e ok.

Am un turometru/hourmetru yamaha, nu sunt sigur daca indica bine, cand trece de 5000 si ceva de ture mi se injumatateste turatia afisata la wot, u eori chiar mai jos. Nu stiu daca e o problema sau e ok asa. Ideea e ca ajung cam la 6000rpm daca turatia afisata e la jumatate (indica ~3000rpm) ceea ce pare ok tinand cont ca am verificat pe lacul Belis care e un lac la altitudine.

Trebuie sa vad cum pot ridica motorul, sa fac un fel de jackplate manual usor de montat, nu as vrea sa fac alte modificari permanente la barca in afara de gaurile de prindere motor.

Ma gandesc sa fac un U din tabla de aluminiu pe care sa-l pun peste oglinda si sa il fac cumva reglabil utilizand gaurile date deja pentru prinderea motorului. Ma gandesc la solutii.

O intrebare legata de mersul indelungat: pozitia mi se pare cam incomoda cu bratul stang in spate pe eche, ca sa fie mai putin obositor am strans destul de tare reglajul de tensionare a motorului sa nu stau tot timpul incordat. Daca las reglajul tensionarii mai slab, am tendinta sa fac miscari prea bruste, mai ales cand mai sar peste cate un val ... Daca ma misc putin pe scaun imediat are tendinta sa o ia intr-o parte si trebuie sa tin bine de eche.

Voi cum reglati tensionarea motorului la drum mai lung?

Titlu: Re: Teorii, de ce-uri ...
Scris de: AdrianZUZ din Septembrie 18, 2019, 08:17:41 AM
Ai setat turometrul corect? Trebuie sa alegi 2 cil, 4 t.
Care este turatia maxima data in manual? PLaja de ture mai exact.
Titlu: Re: Teorii, de ce-uri ...
Scris de: alinm din Septembrie 18, 2019, 03:55:00 PM
Habar nu am. Mi l-au montat direct pe motor cand l-am luat, am uitat foaia de instructiuni si eram prea in 9 ceruri si n-am intrebat.

O sa sap unpic pe net sa vad cum se face.
Titlu: Re: Teorii, de ce-uri ...
Scris de: alinm din Octombrie 01, 2019, 06:29:56 PM
Am fost in delta, la Sf. Gheorghe. Am plecat de la Tulcea, 2h30' la mers si 3h la intors.

In primele zile am prins vant, valuri, ploaie, pe lacuri apa era mica si tulbure asa ca am pescuit mai mult pe bratul principal. Intr-o seara a fost si o furtuna pe mare, s-au facut valuri de cca 1m. Barca s-a comportat bine, nu am putut glisa mereu pe valuri mai ales la coborare deoarece bufnea tare in ele, la urcare puteam glisa cat de cat sincronizat cu valurile. Pe valuri de 1m am avut cateva emotii, am mers incet cu manevre intre valuri. M-a stropit unpic dar nu am luat apa in barca.

Motorul am fost nevoit sa-l reglez pe pozitia 5 a trimului. Pe pozitia 3 era mai greu de guvernat, efort mare si obositor. Pe 4 era perfect, ajungeam la turstie maxima dar arunca apa peste oglinda. Pe pozitia 5 a mers foarte usor dpdv guvernare, nu arunca apa in barca dar la wot intrerupe din cand in cand, cred ca ajunge la turatia maxima si taie alimentarea. Chiar si asa am mers cu cca 44km/h aval si 40 amonte pe gps, masuratorile au fost in zile diferite, una cu vant din fata si una fara ...

Am alimentat dupa cca 4h, drumul de la tulcea si 2 zile de fataiala prin zona, au intrat 12l. Consumul e foarte bun, cam 3l la ora.

Am gasit salaii cam peste tot in maluri, nu mari dar multi.

Sunt multumit de comportamentul barcii, de stabilitate (cu podina pe fund). Pe valuri am simtit nevoia de lungime mai mare, mi-ar fi placut un 4.3m si borduri ceva mai inalte.imi pare rau ca nu am mai asteptat unpic sa strang ceva bani si sa iau un linder de 4m.

Nu sunt multumit de lipsa spatiilor de stocare, toate lucrurile erau imprastiate prin barca. Cu 2 pescari si bagaje, nu cred ca ma descurcam din lipsa spatiu. Trebuie sa decupez bancheta mijloc si sa bag acolo macar rezervorul,  bateria si cateva accesorii ale barcii.

https://youtu.be/ZtokqnwocB8
https://youtu.be/L9PTAKDpGjI
https://youtu.be/CXaYpBQdEFw
Titlu: Re: Teorii, de ce-uri ...
Scris de: alinm din Noiembrie 26, 2019, 02:58:48 PM
Salutari,

Dupa ce am stat si am analizat unpic, am 2 optiuni:

1. Modific barca sa fie mai potrivita scopului, adica pescuit spinning in delta si pe Dunare 1 persoana in barca si echipament, sa pot sa ies de pe unde m-am bagat si daca ma prinde furtuna si am valuri de 1m.

Ce as face:

- chesoane in banchete

- podina doar pe structura, fara polistiren dedesupt sau eventual doar pe margini, daca iau apa sa ramana pe mijloc.

- as pune un brau/boat collar din polistiren sau spuma, prins in afara barcii de copastie, poate si inaltata unpic. Asa vreau sa compensez rezerva de flotabilitate daca scot polistirenul din bancheta din mijloc si spate, respectiv sa fie ca un fel de balon de pneumatica, ca la un walker bay cu baloanele alea. Daca mai si inalt unpic copastia poate ca m-as simti mai confortabil pe valuri.

- punte intre bancheta mijloc si fata, cu 2 compartimente, unul pentru rezervor si unil pentru bagaje. Avantaj la pescuit pe lacuri si canale la stiuca, poate si un scaun pe picior.

- parbriz demontabil, e nasol sa mergi 3 ore intr-una. As face un fel de parbriz din 2 bucati prinse intre ele cu balamale, o parte prinsa de bancheta mijlic si alta pe un cadru oe care sa-l pot ridica si fixa intr-un suport cand sunt in mers. Cand ma opresc il pliez langa bancheta mijloc. Asa nu ma incurca in pescuit si ma ajuta in mers.

- neaparat un scaun confortabil

- ridicat motorul minim 3cm pe oglinda (apropo, ar trebui ridicat pana cand placa antiventilatie e la nivelul intariturii chilei sau a fundului barcii? Intaritura aia de chila are cam 3cm)

- bagat polistiren in colturi in spate, sa compensez ce scot din bancheta si sa ramana doar pe mijlic un loc de acumulare a apei daca iau un val peste bord.

- bateria sub bancheta spate, lumini navigatie, pompa santina ...




Am socotit unpic si astea ma costa destul de mult asa ca am inceput sa ma gandesc la optiunea 2:

2. O vand si cumpar alta care are cat mai multe din chestiile enumerate mai sus (am pus anunt pe OLX)... am gasit solutia cum sa o pun si in garaj deci ma pot intinde oana pe la 4,3m.

Am gasit una care imi place foarte mult: https://youtu.be/lSwwbci09iY
Dupa ce am urmarit cateva filmulete cu varianta de 4 5m pe youtube, parca nu mai sunt asa de incantat. Barca pare dezechilibrata, daca te muti inspre fata se lasa tare de fata, e prea lata in spate. Ma astept ca la 4,2m sa fie si mai sensibila. Ar fi si varianta modelului vechi, 42 simplu, fara cutii pe laterale, trebe sa vad daca se poate aduce in tara si daca este cu cizma lunga.

O alta varianta ar fi tot alaska dar de 4,35m. Cred ca dpdv comportament pe valuri ar fi mult mai ok decat 390s datorita lungimii, la stabilitate tot cam oe acolo, cizma lunga, acelasi motor de 20cp. As avea optiunea sa o comand integral cu tabla de 3mm, ar fi undeva pe la 120kg total. Pret rezonabil. Trebe facute toate modificarile de la punctul 1.
https://youtu.be/jYjBhB7ZfzQ
https://youtu.be/lOBj-z7ecw0

Ar fi si varianta linder 400 sportsman dar ... nu stiu, poate sunt printre putinii care nu sunt dati pe spate de barca asta. La comportament pe valuri nu stiu daa as acea vreun avantaj, poate putin datorita unghiului chilei de 8 grade. In schimb la stabilitate semnificativ mai bine. Totusi nu stabilitatea simt ca-mi lipseste ci cimportamentul pe valuri si confortul.

As vrea sa raman la o carianta suficient de usoara sa o pot baga si pe lacurile din zona ... locuri unde nu ai rampa amenajata si nu poti baga barci mari si grele.



Va rog sa ma ajutati cu opiniile voastre, poate si recomandari.
Titlu: Re: Teorii, de ce-uri ...
Scris de: Intersect din Noiembrie 26, 2019, 05:25:38 PM
@ziuamarinei ,spune-i te rog lu al nostru cum este barca din aluminiu. Adauga si poze te rog.
Titlu: Re: Teorii, de ce-uri ...
Scris de: alinm din Mai 30, 2020, 02:05:35 PM
Am vandut barca alaska 390s, peridocul si motorul.

O iau de la capat, nu chiar de la zero in sensul ca mi-am mai formulat unpic ideile in cap in legatura cu ce vreau, comparativ cu ce am experimentat cu alaska 390s.

Vreau o barca de spinning in 2 pe Dunare si in Delta respectiv plimbari cu sotia si fiul, o idee mai mare decat 390s dar care sa intre in garajul meu (din masuratori cam la 4,3m maxim ma incadrez cu mici artificii si in functie de peridoc), in primul rand mai lata, margini mai inalte, mai stabila, mai grea unpic, cu deadrise mai mare (8-12gr). Ideea e sa faca fata mai bine pe Dunare cu valuri si 2 persoane cu bagaje in barca, respectiv mai stabila pentru spinning in picioare.

Sunt dispus sa pun motor pana in 30cp, deci sa o inmatriculez.

Optiuni:

1. Alaska 435 SRR,  aluminiu 5052, 3mm, sudata integral, cu unpic mai lata la gurne (cam 120cm fata de 113), cu podina completa de aluminiu, clasa C, cizma 51cm, max 25cp estimativ cam 130kg, deadrise progresiv cu cca 5gr la oglinda. Proobabil va trebui si la asta sa inalt motorul, oglinda are fix 51cm. Cost undeva in 4000 euro.

http://www.barcheinalluminio.it/en/alaska-435-s/


2. Windboat 42 evo, aluminiu 5083, 3mm la fund si 2mm laterale, aranjament interior pe placul meu, maxim 30cp, clasa C, mult mai inalta pe laterale (10-15cm) fata de alaska 435, 162kg, deadrise progresiv, cca 8grade la oglinda), latime la gurne 125cm, cizma lunga. Pret tot cam pe la 4000 euro.

https://translate.google.com/translate?sl=auto&tl=en&js=y&u=http%3A%2F%2Fwindboat.ru%2Fwindboat-42-evo


3. Tangiri Ortis 400, are defapt 393cm deci cat Alaska 390s,aluminiu 5083, 3mm, supersolid construita,clasa D dar in opinia mea e mai potenta ca celelalte, cam la fel de inalta ca si windboat. Deadrise constant 11 grade (nu sunt sigur 100% daca e constant, la oglinda e dat 11gr), cca 170cm la gurne. Imi place cel mai mult cum e aranjata in interior. 175kg, cizma lunga. 4500 euro in Polonia.

http://tangiriboat.com/ortis-400.html

4. Il implor pe Vali sa ma primeasca inapoi in lista pentru modelul de 4.3m. Apoi o sa fac cateva spatii in fata din placaj imbracat in fibra de sticla pentru depozitare si ca o mica platforma de casting. Nu stiu greutatea si deadrise, nici motorizare maxima.


La pret barca lui Vali ar fi cea mai prietenoasa si poate cea mai potrivita ca barca de "tavaleala" prin delta si e frumoasa dar si windboat si tangiri arata bine (important pentru cofinantator), se pare ca a ajuns un criteriu destul de important, combinat cu "ia una gata facuta cum trebe si nu mai face improvizatii ...". Pretul nu este criteriul determinant dar ar putea insemna o durata mai mare pana la concretizare.

Tangiri am gasit-o recent pe net si am povestit mult cu un posesor si ... mi s-au cam aprins calcaiele dupa ea, deci e alegerea emotionala in momentul asta. Trebe mers in polonia dupa ea, celelalte sunt in tara dar de la mine din Zalau e cca 9 ore conform softului de navigatie. Avantaj la Tangiri e ca au si un peridoc foarte fain, dedicat, la un pret bun in combinatie cu barca.
http://hlehleblog.pl/en/2020/05/26/tangiri-boat-ortis-400-my-ideal-boat/

Windboat, desi are 190cm latime la copastie are doar 125 la gurne si e destul de ascutita, ceea ce o face sa se lase usor de bot cand greutate e concentrata mai in fata. In linkul de mai sus si Tangiri cu 3 persoane pare unpic lasata de bot, aprovata dar nu sunt sigur daca nu e si din cauza unghiului in care a fost facuta poza.

Alaska 435 pare destul de echilibrata, mai spartana si ... ce ma deranjeaza e ca nu are spatii de stocare, toate stau pe jos pe la picioare. E doar putin mai inalta ca si 390s dar din spusele producatorului e mult peste 390 ca dinamica si stabilitate.
https://youtu.be/jYjBhB7ZfzQ
https://youtu.be/b0kqWkKtOR0
https://youtu.be/TBpsXRZCUtI

La motor cel mai mult ma atrage Yamaha EFI 25cp tiller pentru greutatea lui de doar 58kg dar iau in considerare si Mercury 30cp EFI care are 78kg.

As aprecia enorm sfaturile si opiniile voastre.





Titlu: Re: Teorii, de ce-uri ...
Scris de: alinm din Mai 31, 2020, 06:02:33 PM
Sau daca stie cineva cum as putea aduce una din rusia:

http://tactic-boat.ru/catalog/motornye_lodki/521/
Titlu: Re: Teorii, de ce-uri ...
Scris de: pete din Mai 31, 2020, 08:26:53 PM
cred ca la aia din rusia sa gasesti pe cineva care parleste rusa . arata foarte bine gama lor. imi place aia 460 prosport. oricum am vazut ca pretul e ok. doar ca se vor adauga sigur si ceva taxe vamale. oricum va fi sunt sigur ca e destul de ok
Titlu: Re: Teorii, de ce-uri ...
Scris de: alinm din Iunie 01, 2020, 09:40:42 AM
La windboat pretul fara tva din anuntul de pe olx e cam cun 50% mai mare decat pe situl din rusia, pastrand raportul tot e convenabil, pretul taktika fiind mult mai mic si la ei.

M-am uitat la pozele si filmele de pe site, la finisaje lasa de dorit dar par barci bine facute. De tavaleala ca sa zic asa. Nu stiu daca sunt certificate in EU ca sa se poata inmatricula.

In cel mai rau caz 390dc cu 20cp care nu trebe inmatriculata tot mi se pare o optiune ok, in orice caz peste alaska 390 si daca e numai faptul ca e mai inalta. Modelul 430dc cu cortul ala mi se pare superpractica. Si in ochii mei potrivita pentru delta si dunare.

Titlu: Re: Teorii, de ce-uri ...
Scris de: Vali din Iunie 01, 2020, 03:40:38 PM
Salut Alin, fiindca ai adus discutia, pun aici ceva date despre AN 430.

Lungime - 4,30 m
Latime - 1,65 m
Latime la gurne - 1,28 m
Inaltime de constructie - 0,75 m
Pescaj maxim - 0,2 m
Unghi de stelaj la oglinda - 8 grade
Greutate standard - 110 kg
Motorizare maxima comenzi avansate - 40 CP
Motorizare maxima comanda eche - 30 CP
Clasa C de navigatie

Cel mai bun motor in opinia mea pentru barca de mai sus e un Yamaha Enduro de 25 CP / 2T / 2 cilindri. In configuratia asta, barca e o bestie, motorul e usor (47 kg), foarte nervos, iar barca foarte stabila in stationare, deci si la spinning.

Problema e ca lista e lunga, asa ca gandeste-te la varianta asta doar daca ai rabdare. In caz ca te vei decide, la o barca "basic" de la mine plus un interior facut de tine vei cheltui undeva sub 2000 EU. Daca voi avea timp si voi face eu interiorul pentru spinning, posibil sa fie putin peste 2000.

Daca nu, mergi pe aluminiu, insa incearca sa faci probe pe apa inainte de a decide. E singura varianta in care poti sa alegi fara sa-ti para rau mai tarziu.
Titlu: Re: Teorii, de ce-uri ...
Scris de: alinm din Iunie 02, 2020, 01:20:28 AM
Multumesc Vali de informatii. Sunt foarte interesat. O sa te contactez.

In ce priveste motorul, ma limitez la Yamaha si Mercury noi sau cat mai noi, astia au reprezentante la Cluj si pot merge la ei pentru revizii, nu ma pricep la astea asa ca prefer sa las specialistii sa-si faca treaba.

Am luat legatura si cu posesori de windboat si tangiri, am stabilit ca dupa ce se termina starea de alerta poate ne intalnim undeva pe apa sa imi fac si eu o impresie la cald. Totusi varianta AN 4,3 ma atrage cel mai mult in momentul asta.




Titlu: Re: Teorii, de ce-uri ...
Scris de: alinm din Ianuarie 11, 2023, 12:39:32 PM
A mai trecut ceva vreme, daca e ok postez tot aici saga mea de barcagiu, o sa pun si cateva intrebari, teorii, deceuri.

Am ajuns in cele din urma la o barca de aluminiu de 4,35m. E o Brema 435S, facuta in Polonia. O consider un fel de Duster printre suvuri, adica desi e destul de scumpa e undeva printre cele mai ieftine barci de aluminiu la niveliul ei de dotari/calitate constructie (comparat cu Linder, Windboat, Tangiri, Skylla ...)

Am pus un suzuki 30cp. Inca nu l-am pornit, urmeaza in primavara asta.

Cateva poze in link:
https://photos.app.goo.gl/ZXjvcf29wzn7fBsU8

Pe varf am pus un motor cu functie de ancorare de 45lbs. Il aveam deja luat si deocamdata pe lac ma multumeste.

Dar imi pun intrebarea daca va fi suficient pe Dunare. Cu 2 persoane si echipament spinning, merg unpic peste 5km/h pe balta.

Cam ce viteza de curgere are Dunarea in diferite zone? Adica pe SF gh cand am fost eu era sub 4km/h dar sunt zine si mai rapide? Sau variaza mult?
Imi ajung 5km/h sa stau ancorat cu motorul de varf?


Acuma, relativ la a 2-a barca, cartopper pentru lacuri mici. Tot nu mi-am facut curaj sa ma apuc de ea, placajul, fibra si epoxy-ul stau in garaj de mai bine de 2 ani. Oare mai e bun epoxy-ul dupa toata perioada asta?

Ma gandesc din nou sa fac o barcuta mica, dar am o cerinta suplimentara fata de pescuit ... Sa pot sa fac unpic de micro sailing cu ea, impreuna cu fiul meu de 12ani.  Ma gandesc la iesiri pe Belis, Fantanele ... Ceva mai mare ca un optimist sa avem loc de 2 persoane. Asta cu microsailing e mai degraba moft, sa vad daca pe fiul meu l-ar tenta. Aveti vreo sugestie?







Titlu: Re: Teorii, de ce-uri ...
Scris de: Vali din Ianuarie 11, 2023, 07:56:39 PM
Salut Alin, aici gasesti mai multe variante de barcute potrivite pentru sailing si pescuit, de transportat (si) pe masina : http://dinghy.pl/ . Epoxy-ul il probezi intr-o cantitate mica, daca se intareste e ok, si oricum asa ceva nu se prea strica in timp.

Motorul de trolling nu e indicat pe Dunare, unde ai curenti mari, mai bine il folosesti daca dai la spinning pe lacuri, aia e destinatia lui. La Dunare mai bine stai agatat intr-o ancora normala decat sa consumi curent ca sa stai pe loc.
Titlu: Re: Teorii, de ce-uri ...
Scris de: alinm din Ianuarie 13, 2023, 08:02:57 AM
Multumesc Vali, uitasem de situl asta.

Pentru epoxy, o temperatura in garaj de pana in 10grade e ok pentru lucru si intarire?

Titlu: Re: Teorii, de ce-uri ...
Scris de: byteworks din Ianuarie 13, 2023, 09:38:43 AM
Depinde de ce rasina folosesti dar in general este o temperatura prea mica. Considera cresterea temperaturii la minim 20 de grade Celsius pentru primele 24-48 de ore de intarire.
Titlu: Re: Teorii, de ce-uri ...
Scris de: alinm din Octombrie 10, 2023, 10:16:50 AM
Salutari,

Saga continua ...

Pana la urma am constatat ca barca Brema nu este foarte adaptata la nevoile mele actuale.

1. Barca e prea grea, am probleme sa o pun pe locatii fara acces. Defapt mai ales da o scot e problematic. Am analizat solutia unei masini mai mari dar ... am renuntat, raman la ce am acuma.

2. Am o problema de sanatate la umarul stang ce ma impiedica sa conduc la maner, am incercat cu dreapta dar nu mi-e deloc la indemana.

Fiind din Zalau, delta e departe. Am inceput sa ies mai degraba in delta Tisei care e mult mai aproape. Aici m-am lovit de limitatea la 6cp pe lacuri, apa foarte mica (in weekend era 30cm pe lacuri), pe tisa e ok dar distantele nu sunt mari.

M-am hotarat sa o vand si pe asta.

As vrea o barca care cu motor de 6cp sa-mi permita o viteza rezonabila, sa fie stabila in stationare pentru pescuit in picioare, 2 persoane cu echipament spinning. Neaparat comenzi la volan.

Eventual ceva cu 2 motoare de 6cp, pe Tisa sa pot sa le folosesc amandoua, pe incinte doar unul. Lungine maxim 4,5m. Greutate maxima 150kg. Comportament acceptabil la valuri, ca poate mai ajung si prin delta din cand in cand.

Imi puteti recomanda o barca pentru aplicatiile astea?

Titlu: Re: Teorii, de ce-uri ...
Scris de: einstein1984 din Octombrie 23, 2023, 04:06:50 PM
https://www.muziker.fr/aqua-marina-aircat-285cm?gclid=CjwKCAjws9ipBhB1EiwAccEi1H7b9ALUM6cuThfQ3JvF5bQo_p7aXqrkqcPmEBGu2lQ7IrfiETk6xRoCNJoQAvD_BwE