Buna... si bine v-am gasit!
Pentru pescuit si nu numai m-am hotarat sa-mi construiesc singur o barcuta de 7m. Am cumparat planurile de la 'bateau' si cat de curand, sper pana la prima zapada :), sa ma apuc!
Cu siguranta o sa am nevoie de ajutorul vostru, asa ca... stati aproape! Multumesc!
https://bateau.com/studyplans/DE23_study.php?prod=DE23
Stiti cumva daca a mai facut-o cineva?
Citat din: Sorin. din Septembrie 16, 2019, 02:42:33 PM
Buna... si bine v-am gasit!
Pentru pescuit si nu numai m-am hotarat sa-mi construiesc singur o barcuta de 7m. Am cumparat planurile de la 'bateau' si cat de curand, sper pana la prima zapada :), sa ma apuc!
Cu siguranta o sa am nevoie de ajutorul vostru, asa ca... stati aproape! Multumesc!
https://bateau.com/studyplans/DE23_study.php?prod=DE23 (https://bateau.com/studyplans/DE23_study.php?prod=DE23)
Stiti cumva daca a mai facut-o cineva?
din cate stiu nu a mai construit-o nimeni de pe forum .Voi urmari cu interes constructia . si eu am in plan sa fac o barca de genul , dar care necesita puteri mai omenesti. http://www.amariner.net/design_kater_6m.html (http://www.amariner.net/design_kater_6m.html) asta e
Un proiect frumos, urias si super interesant de urmarit!
Citat din: Sorin. din Septembrie 16, 2019, 02:42:33 PM
Buna... si bine v-am gasit!
Pentru pescuit si nu numai m-am hotarat sa-mi construiesc singur o barcuta de 7m. Am cumparat planurile de la 'bateau' si cat de curand, sper pana la prima zapada :), sa ma apuc!
Cu siguranta o sa am nevoie de ajutorul vostru, asa ca... stati aproape! Multumesc!
https://bateau.com/studyplans/DE23_study.php?prod=DE23
Stiti cumva daca a mai facut-o cineva?
La 7m cu lățimea ei, e o cabinată super-spațioasă! :)
O să ai ceva de lucru, dar rezultatul merită toate eforturile.
Citat din: timberland0910 din Septembrie 16, 2019, 03:37:41 PM
din cate stiu nu a mai construit-o nimeni de pe forum .Voi urmari cu interes constructia . si eu am in plan sa fac o barca de genul , dar care necesita puteri mai omenesti. http://www.amariner.net/design_kater_6m.html (http://www.amariner.net/design_kater_6m.html) asta e
Un moto-velier, cu pescaj infim și planuri foarte detaliate. Interesant proiect și acesta.
Bună seara. Si eu am achizitionat planurile pentru DE25, dar incă nu am timp și nici buget. Calculele mele î-mi arată costuri de 5-6000 euro doar pentru placaj,rasină și fibra. La final, cu un motor second hand, peridoc, minim electronica si dotari , ar ajunge intre 15 și 20000 euro. Asta la DE25 care are 7.61m si 2.54. Spor si ține-ne la curent.
Salut Sorin si bun venit pe forum.
Acum 10 sau 11 ani a pus cineva pe barcaholic.ro poze cu corpul din placaj al unui DEC 23. Era facut pana la copastie si cred ca se lucra la acoperirea cu fibra si epoxy. A fost singura postare, nu a existat continuare, deci nu stiu ce s-a mai intamplat.
Barca e frumoasa si practica, si poate fi propulsata economic si in deplasament. Singura mea temere este dimensiunea cam mare, fiind cam greu de lansat sau scos de la apa - e nevoie de masina si peridoc nervoase. In rest nu prea ai ce sa-i reprosezi, avantajul dimensiunii fiind confortul la bord.
Cand te apuci de treaba, spune-ne te rugam ce intentionezi sa cumperi, sa contribuim si noi ca sa gasesti cele mai bune oferte. De exemplu, stiu ca amatorii rusi sau ucrainieni folosesc cu succes placajul de mesteacan cu incleiere rezistenta la apa, care se gaseste si la noi, la Welde. E un placaj incredibil de bun - foarte solid, omogen, aspectuos si semnificativ mai ieftin decat okoume.
Mai povestim, si iti doresc de pe acum spor si tenacitate la realizarea visului plutitor.
Bafta multa si spor la treaba domnule!
Nu pot decât sa ma înclin in fata unor oamenii care se inhama la asa ceva...
Apreciez sincer comentariile voastre. Multumesc. Credeti-ma ca orice cuvant al vostru il citesc de 3 ori! sa fiu sigur ca il inteleg si-l retin.
Acum... proiectul l-am gandit pe 2 ani si asta din cauza resurselor financiare. Am facut un pact cu nevasta sa pot sa bag 2.000 lei lunar, insemnand un total de 48.000 - fara motor! Problema e... :) ca inca din prima luna imi trebuie bugetul pe 6 luni pentru tot placajul de 6, cateva coli de 10 si 12, rasina si fibra. De cateva zile nu fac altceva decat sa pitrocesc planurile si sa caut (preturi/ calitate) materiale.
Citat din: Vali din Septembrie 16, 2019, 10:57:09 PM
Salut Sorin si bun venit pe forum.
.....
Cand te apuci de treaba, spune-ne te rugam ce intentionezi sa cumperi, sa contribuim si noi ca sa gasesti cele mai bune oferte. De exemplu, stiu ca amatorii rusi sau ucrainieni folosesc cu succes placajul de mesteacan cu incleiere rezistenta la apa, care se gaseste si la noi, la Welde. E un placaj incredibil de bun - foarte solid, omogen, aspectuos si semnificativ mai ieftin decat okoume.
Astept ofertele de pret de la Welde pentru mesteacan si de la Holver pentru okoume. Intre timp, din toata saracia am luat cativa dulapi uscati de brad (120x50) si cateva coli de osb de 10 pentru coaste.
Va rog pe voi, dati-mi un furnizor de rasina buna si ieftina - aproape... 'marina'! :) Eu ma gandisem la rasina epoxidica BK, chitul de 5 Kg - 362 lei.
http://www.vosschemie.eu/fileadmin/user_upload/Paint-System_Handbuch_2015.pdf (http://www.vosschemie.eu/fileadmin/user_upload/Paint-System_Handbuch_2015.pdf)
Am lucrat cu ambele placaje mentionate, plus plopul AW 100 de la Welde. In continuare am sa descriu experienta mea cu fiecare.
1. Mesteacanul - este de departe cel mai bun.
- E foarte solid (dur), dupa cum spuneam e aspectuos, se taie si se finiseaza excelent, insa cand e nevoie sa se curbeze e ceva mai greu decat la celelalte placaje.
- Calitatea furnirelor si a incleierii e foarte buna. Daca te uiti la cantul placajului, vei vedea structura si calitatea furnirelor care-l alcatuiesc.
- Se impregneaza excelent cu epoxidica, la fel ca si celelalte placaje.
- Singurul dezavantaj la mesteacan este ca e un placaj greu, prin urmare barca va iesi mai grea decat una din okoume de exemplu. Va fi insa mai usoara decat una similara din fibra, deci raportul soliditate/greutate ar fi cel mai bun.
2. Okoume - este un placaj bun, cu conditia sa fie integral okoume si nu combi.
- La placajul okoume combi straturile de furnir sunt alternante - unul de okoume, unul din lemn inferior. Acel lemn inferior de culoare alba (nu e plop) este foarte sensibil la umezeaza, si putrezeste imediat. Din cauza asta okoumele combi trebuie evitat la constructia corpului sau suprastructurii, putand fi folosit fara probleme la amenajarile interioare, cu conditia unei bune protectii cu rasina epoxidica.
- Este mai putin solid decat mesteacanul, calitatea incleierii e foarte buna, iar daca e placaj integral si nu combi, calitatea furnirelor e foarte buna.
- Chiar daca e mai putin solid decat mesteacanul, la constructia sandwich stitch & glue (placajul imbracat pe ambele fete cu tesatura biaxiala) se obtine suficienta soliditate datorita tesaturii.
- Avantajele acestui placaj sunt greutatea redusa si estetica deosebita, fiind cel mai aspectuos dintre cele 3.
3. Plopul AW 100 - este un placaj acceptabil, mai ales daca luam in considerare pretul accesibil.
- Calitatea furnirelor nu e cea mai buna, insa o buna incapsulare in rasina protejeaza suficient, dupa cum am constatat de-a lungul timpului. Cu toate acestea, nu as folosi acest placaj la constructia corpului, decat in cazul unei barci care va sta la apa doar cat va fi folosita (o barca mica). Se poate folosi deci cu incredere la amenajarile interioare, la fel cu conditia unei bune protectii cu epoxidica.
- Chiar daca uneori are noduri sau crapaturi, pe ansamblu placajul de plop are o estetica placuta, si se preteaza bine la obtinerea unui interior din lemn estetic .
Gandeste-te cum vei folosi barca - in deplasament cu motor mic, sau glisare cu motor mai mare.
- Daca va fi deplasament, poti alege cu incredere mesteacanul, fiindca greutatea suplimentara nu e asa importanta la viteza mica de deplasament.
- Daca va fi glisare, va trebui sa fii atent la fiecare reducere de greutate posibila, asa ca ar fi bine sa folosesti okoume integral, si eventual plop la amenajarile interne, ca sa mai economisesti la bani.
Momentan cam atat, am sa revin sa povestim si de rasini. Sa ai spor :).
Citat din: Sorin. din Septembrie 17, 2019, 11:24:31 AM
Apreciez sincer comentariile voastre. Multumesc. Credeti-ma ca orice cuvant al vostru il citesc de 3 ori! sa fiu sigur ca il inteleg si-l retin.
Acum... proiectul l-am gandit pe 2 ani si asta din cauza resurselor financiare. Am facut un pact cu nevasta sa pot sa bag 2.000 lei lunar, insemnand un total de 48.000 - fara motor! Problema e... :) ca inca din prima luna imi trebuie bugetul pe 6 luni pentru tot placajul de 6, cateva coli de 10 si 12, rasina si fibra. De cateva zile nu fac altceva decat sa pitrocesc planurile si sa caut (preturi/ calitate) materiale.Astept ofertele de pret de la Welde pentru mesteacan si de la Holver pentru okoume. Intre timp, din toata saracia am luat cativa dulapi uscati de brad (120x50) si cateva coli de osb de 10 pentru coaste.
Va rog pe voi, dati-mi un furnizor de rasina buna si ieftina - aproape... 'marina'! :) Eu ma gandisem la rasina epoxidica BK, chitul de 5 Kg - 362 lei.
http://www.vosschemie.eu/fileadmin/user_upload/Paint-System_Handbuch_2015.pdf (http://www.vosschemie.eu/fileadmin/user_upload/Paint-System_Handbuch_2015.pdf)
topamorsa epoxy de la europlastic . 250 ron 6 kg..Am lucrat cu ea si e ok
Vali, esti aur la... 'barca' omului!
Citat din: Vali din Septembrie 17, 2019, 12:02:54 PM
Am lucrat cu ambele placaje mentionate, plus plopul AW 100 de la Welde. In continuare am sa descriu experienta mea cu fiecare.
1. Mesteacanul - este de departe cel mai bun.
...............
Gandeste-te cum vei folosi barca - in deplasament cu motor mic, sau glisare cu motor mai mare.
- Daca va fi deplasament, poti alege cu incredere mesteacanul, fiindca greutatea suplimentara nu e asa importanta la viteza mica de deplasament.
- Daca va fi glisare, va trebui sa fii atent la fiecare reducere de greutate posibila, asa ca ar fi bine sa folosesti okoume integral, si eventual plop la amenajarile interne, ca sa mai economisesti la bani.
Am ofertele de pret si fisele tehnice pentru okoume si mesteacan. Daca e adevarat :) ce scrie in ele, placajul de mesteacan e cel putin la fel de bun dar cu un pret... la jumatate. Ok, am facut comanda de mesteacan. Nu au de 10mm, au de 9! iar cel de 6 e... 6,5! :), asa ca, coca o fac cu 6,5 - in loc de 6, pentru toata structura interioara pana la copastie am sa folosesc de 12 (in loc de 10) iar ce e deasupra, cabina, am sa pun 9! (in loc de 10). Diferenta de greutate cu supradimensionarea structurii o sa fie in jur de +30-40 kg.
La glisare nici nu ma gandesc. A trecut vremea cand doream... repede! Ca sa scot din apa 'barcuta' asta de 1.000Kg cred ca mi-ar trebui un motor de peste 150 cp. Deci nu! Motorizarea va fi de 50 cp cu (sper) 25M/ora. Arhisuficient!
Sa stii ca mesteacanul de 9 mm are de fapt aproape 10 mm, deci il poti folosi cu incredere acolo unde ai nevoie de 10 mm.
Cel de 6,5 banuiesc ca va fi folosit la curburile zonei fundului in prova la etrava, eventual in 2 straturi (tu stii mai bine din planuri). Pregateste-te de ceva efort la curbarea placajului, fie de 6,5, fie de 10 mm, fiindca dupa cum spuneam mesteacanul e mai "nervos" decat okoumele sau plopul.
Nu stiu daca ai nevoie de placaj de 12 in locul celui de 10 la structura interioara a corpului, dar daca asa te simti cu inima impacata, mergi pe varianta asta.
Ramane sa povestim maine de rasina si fibra, plus ce mai e nevoie. Daca mai sunt nelamuriri, scrie-le si le dam noi de capat.
Pana vine placajul ne jucam cu... 'modelul'.
Dupa cum se vede, deja ai spor :). Sa fie intr-un ceas bun.
Acum stau si ma gandesc la o treaba, cum de nu am aflat mai din timp ca-ti doresti o barca de dimensiunea asta. Banuiesc pe de alta parte ca-ti place mult si lucrul la barca, si sa obtii o lucrare personalizata, care sa te reflecte.
Spun asta deoarece un coleg de forum are o barca similara, Shetland 640, complet echipata si gata de mars, pe care nu o mai foloseste, din cauza ca si-a luat o cabinata mai rapida. Poate ar fi fost o alternativa sa iei o barca la gata, si sa te bucuri direct de ea, decat sa ti-o faci singur. E vorba de aceasta barca: https://forum.capcompas.ro/index.php/topic,1848.0.html
Totusi, in acest caz nu ne-ai mai fi bucurat cu acest topic, deci in ce ma priveste te sustin si iti doresc pasiune si tenacitate sa duci treaba la capat cu Down East Cruiser 23.
Cum am mai scris si in alte parti, daca motivul constructiei in regie proprie e obtinerea unui lucru personalizat si deosebit de estetic, atunci aceasta e calea. Daca in schimb se doreste constructia homemade a unei barci exclusiv pentru valoarea utilitara, nu se merita, fiindca piata e plina de sh-uri care pot fi reconditionate, sau care sunt chiar in stare foarte buna, ca Shetland-ul pomenit.
Scuze daca am deranjat cumva cu aceasta paranteza, nu sunt broker de barci, ci constructor pasionat ca si tine si atatia alti colegi. Consider insa ca e bine sa pun si alternativele in balanta, nu se stie daca nu cumva uneori e mai bine cu o anume varianta.
Am sa revin mai tarziu cu fibra si rasina, acum fug sa-mi iau fata de la scoala.
Citat din: Vali din Septembrie 18, 2019, 12:25:46 PM
..............
Spun asta deoarece un coleg de forum are o barca similara, Shetland 640, complet echipata si gata de mars, pe care nu o mai foloseste, din cauza ca si-a luat o cabinata mai rapida. Poate ar fi fost o alternativa sa iei o barca la gata, si sa te bucuri direct de ea, decat sa ti-o faci singur. E vorba de aceasta barca: https://forum.capcompas.ro/index.php/topic,1848.0.html
...............
Vali... ce fac cu mana mea se numeste... lucru manual, sa nu spun... arta! :)
Imi e permis sa dau din casa? Mi-am dorit de mult o barca dar nevasta-mea nici nu a vrut sa discutam despre asta. In ultima instanta, mai in gluma, mai in serios... mi-a spus: 'daca o faci tu, e ok'! Cred ca vazand-o construindu-se o sa se indragosteasca de ea, mai ales ca o sa-i poarte si numele.
Cu siguranta, la final, nu va arata de loc ca cea din poza. Pastrez doar coca si osatura pentru a putea iesi si pe mare. E un proiect – poate pe termen lung, pe ca mi-l asum. Va fi 'barca mea' si la propriu si la figurat.
Dragos de la Welde e foarte promt! :). Abia astazi, dupa mai bine de o luna mi-a trimis placajul de mesteacan de 7mm. Una peste alta... arata foarte bine! Aveam mari temeri dupa discutiile si pozele pe care le-am vazut aici pe forum.
- fibra pe lungimea placii,
- fara defecte! In general o fata curata iar pe cea de a 2-a... 2-3-4 noduri , corectate/ peticite,
- fara goluri la interior!
- fara ondulatii majore,
- curios... dar nu pare atat de dur la indoire longitudinala
- greutatea unei placi de 7 mm – exact 7! este de 14 kg, ceea ce inseamna 640kg/mc
- 12 placi necesare pentru coca , 1500 lei adus la Iasi.
Help!
Proiectantul propune pentru DE23 un motor de la 50 la 100cp, drept pentru care deseneaza si oglinda (numai) pentru un motor. E ok cu un motor - foto1, dar... pentru linistea mea, tinand cont ca imi doresc sa ma plimb cu ea si sa am autonomie/ siguranta pentru navigatie 7 zile, m-am gandit sa redesenez oglinda (si) pentru 2 motoare – foto2, dar astfel incat sa pastrez lungimea cizmei de 20".
Ce parere aveti despre o oglinda 'in trepte'? Are cineva asa ceva sau ati mai vazut pe undeva?
Varianta asta cu 2 motoare pe oglinda a fost foarte raspandita la rusi pe vremea URSS, din cauza ca puterea maxima disponibila atunci era de 30 de cai (Vihr de 30). Din cauza asta, rusii puneau pe barci mai grele ori 2 Vihr, ori 2 Neptun, ori 2 Privet etc, pentru a obtine suficienta putere pentru glisare la acele barci mai grele.
Erau insa ceva complicatii cu guvernarea si sincronizarea acceleratiei, dar solutii s-au gasit, fiind uneori publicate si in revista "Katera i Iahti". In general se foloseau 2 motoare mai puternice (Vihr sau Neptun) cand era vorba de barci glisoare, iar cand era vorba de barci grele, dar de deplasament, se alegea varianta unui motor mai puternic (Neptun de exemplu), plus un motor mai mic (Veterok), cu rol de auxiliar sau backup.
Amanunte despre ce am povestit aici se gasesc pe motolodka.ru, pentru cine stie rusa, sau se poate da pe google translate (cu toate ca ultima oara nu prea nu a mers cu translate).
Eu cred ca poti monta fara probleme 2 motoare pe oglinda, dar atentie mare la urmatorul aspect: nu taia cumva oglinda pana nu ai deja motoarele. Nici macar la inaltimea pentru motorul central. Intotdeauna oglinda se taie cand avem motorul si il masuram cu mana noastra, nu dupa diverse cote din plan.
Ramane sa te documentezi cum faci cu sincronizarea acceleratiei si guvernarii. Daca vei avea motoare contemporane nu e problema, avand nevoie doar de o mansa cu 2 comenzi, prin care actionezi simultan acceleratia si sensul la ambele motoare. In acest caz iti mai ramane sa te ocupi doar de sincronizarea guvernarii. Cu instalatia electrica nu sunt probleme, singura precautie fiind sa montezi killswitch-ul astfel incat sa opreasca ambele motoare.
Spune-mi te rog cum te-ai descurcat cu rasina, fiindca ultima oara cand am povestit eu eram foarte aglomerat, si cred ca am omis sa te indrum. In caz ca ai nevoie, iti trimit pe privat date de contact etc. Spor la lucru in continuare.
Multumesc Vali
Initial asa gandisem si eu, sa nu tai (inca) oglinda. Dar ce ma fac ca trebuie sa merg mai departe cu proiectul, ori, toata etrava, pana la ultima coasta trebuie structurate si inchise etans in compartimente. Daca oglinda era 'independenta' ca la o barca atunci ar fi mers sa fie taiata la final. Nici nu se pune problema sa iau acum un motor si sa-l tin 1-2 ani pana termin eu barca. Am luat ca 'etalon' in calculatii ceea ce ne spune Mercury pentru seria de motoare 40-50-60cp, cu lungimea cizmei 20"– foto1.
Ideea era ca nu ma gandesc sa merg cu 2 motoare – poate doar in conditii extreme, dar in deplasari de cateva zile, pe Dunare sau costier ar trebui sa fie unul de backup. Imi propun ca barca sa fie utilata pentru autonomie/ confort pentru 4 persoane 7 zile. O sa fie un singur motor, dar m-am gandit sa o pregatesc si cu posibilitatea de a pune 2. Sa vedem... de la dorit pana la putut... e cale lunga! :). Deci, am sa tai oglinda... dupa dimensiunile date de Mercury!
Am luat un kit de rasina 'epoxy BK' de 5 kg.
https://btools.ro/shop/Rasini/rasini-epoxidice/Rasina-Epoxidica-EPOXY-BK-Kit
Rasina a venit insotita de toate documentele – certificate, conformitate, fisa tehnica, utilizare, etc. si in engleza si romana. Am probat-o si mi s-a parut ok. Deja am lipit placile pentru coca – foto2, 3.
Neavand mare experienta in rasini nu pot sa o compar cu alta, dar ce pot sa va spun sigur e ca:
- vascozitate faina, se intinde foarte bine si este penetranta- o 'inghite' bine mesteacanul.
- la fix!!! 30 min cat dau ei timp de lucru... incepe polimerizarea si ajunge la 45gr.C, deci trebuie lucrat repede si in cantitati mici.
- dupa 24 de ore, la 20grC, e... piatra! fara a fi lipicioasa.
- mi se pare totusi un pic prea dura, fara elasticitate. Si cum orice material dur e si... casant, am ceva temeri sa nu apara fisuri la indoirea placajului. Oricum, acum am lipit placajele si rasina a facut-o foarte bine. La acoperire/ etansare, placajele vor fi deja curbate.
- raport 1/0,6 in greutate.
- producator european de renume: 'Paint' . Rasina a venit in ambalaj originar de 5 kg de/din fabrica.
- pret kit 5 kg – 380 lei cu transport, deci 75 lei/ kg. Pare Ok!
Ce spuneti? Gasim mai buna si mai ieftina de la un producator serios?
PS: Daca vrei sa-ti superi nevasta si nu stii cum... adu in casa pentru o saptamana placaje de 7 m :)
Faci cum doresti, dar daca vrei sa nu regreti mai tarziu, lasa taiatul oglinzii pentru momentul cand vei avea motorul (motoarele). Nu are nici o legatura ce gasesti pe net cu dimensiunea reala a cizmei unui motor. Vrei sa te convingi, viziteaza-ma odata cand tai oglinda la una din barcile mele ;).
Despre rasina, sunt si variante mai convenabile ca pret/calitate, ramane sa le povestim odata, poate ne auzim la un telefon.
2 motoare pare o soluție foarte complicată. Prin afară la pescarii profesioniști am vazut lângă motor un 2 timpi micuț si usor.
Pe apa întotdeauna am avut sentimentul ca o soluție simpla este cea mai ok.
motor de 50 CP ? inmatriculare. e un cosmar birocratic in Romania. si eu ma cochetat cu ideea de a facxe o barca mare dar din aceasta cauza m-am limitat la un asub 7 metri.
Citat din: Don Basilio din Octombrie 25, 2019, 11:28:50 AM
motor de 50 CP ? inmatriculare. e un cosmar birocratic in Romania. si eu ma cochetat cu ideea de a facxe o barca mare dar din aceasta cauza m-am limitat la un asub 7 metri.
Citat din: drmarius din Octombrie 24, 2019, 11:25:30 PM
2 motoare pare o soluție foarte complicată. Prin afară la pescarii profesioniști am vazut lângă motor un 2 timpi micuț si usor.
Pe apa întotdeauna am avut sentimentul ca o soluție simpla este cea mai ok.
Aveti dreptate amandoi. Asta a fost si motivul sa aleg o barca sub 7m (6,96m) sa nu o mai inmatriculez, desi... poate prin Olanda sau Italia s-ar putea mai usor. Daca nu... :) Cipru sau Malta. Nu stiu daca in final o sa aiba 2 motoare dar m-am gandit si la varianta asta, inca de acum din constructie, sa nu fiu nevoit apoi sa-i modific toata pupa pentru o oglinda 'dubla'. Si eu sunt de acord ca solutiile simple sunt cele mai fiabile, dar si aici... se intampla ca pe apa sa ai nevoie exact de lucrul la care ai renuntat. Daca ramai fara fara motor pe Dunare, te lasi la mal si chemi un prieten pentru remorca. Pe mare insa...
Mai vedem! Incerc sa merg mai departe cu proiectul cat pot fara sa tai oglinda.
Va pun cateva poze spunandu-va ca bugetul pe anul asta e gata! :). In paralel cu barca m-am apucat de facut... cum sa-i spun? atelier, hala, garaj? sa-l pot incalzi si lucra si iarna.
Pe mare sunt mai multi factori dar nu este de speriat deoarece noi stam pe langa litoral.
Banuiesc ca se gaseste un 2 timpi optim pentru deplasament.
Si ... canalul 16 nu strica niciodata.
Buna dimineata colegi si un weekend fain!
Aseara am desfacut o sampanie! Dupa cum mi-am propus sa etapizez lucrarile o sa mai am nevoie pana la final de... 11 sticle! :)
Ca orice inceput... nu a fost usor. Am lucrat singur, fara ajutor, cu placaje lungi de 7m. Eu zic ca a iesit fain.
Planurile sunt foarte bune si lucrat cu acuratete se imbina/ potrivesc toate la mm.
O las acum 'sa se aseze' placajele pana termin constructia atelierului. Intre timp caut biaxiala de 400, banda si panza.
Daca aveti o sursa buna... va rog!
Sorin, 0745859060
https://www.easycomposites.co.uk/# (https://www.easycomposites.co.uk/#)!/fabric-and-reinforcement/glass-fibre-reinforcement/multi-axial-glass-reinforcement
Din pacate nu au banda si nici biaxiala de 400.
Eu mi-am luat de 440 pentru exterior si 320 pentru taiat banda si interior, chiar daca proiectului spunea de 400. A venit frumos ambalata pe role, invelita in folie, in cutie de carton, cu o zi mai devreme decat planul de livrare initial.
Mi-a adus -o FanCourier la usa, coletul avand vreo 12 kg.
Recomand, caci in RO nu vrea sa vanda nimeni cantitati mai mici.
Multumesc Catalin!
E Ok! Am sa folosesc 420+320 in loc de 2x400.
Salut Sorin,
Felicitari pentru curaj! Cu siguranta nu va fi un proiect usor! Sa-ti dea Dumnezeu sanatate si putere de munca sa il finalizezi!!! Spor!!!
PS: Urmarim toti cu interes evolutia proiectului [emoji16]
Sent from my iPhone using Tapatalk
Foto...
Foto...
Foto...
Foto...
Foto...
Foto...
Foto...
Pregatita pentru ultima panza, apoi... deschidem a 2-a sampanie :)
Felicitari!Succes in continuare!
Ai lucrat singur?Ai lucrat cu masca ?Numai uitandu-ma la poze m-am umflat la fata ....Am capatat o alergie de mai mare frumusetea la epoxidica .La inceput nu am avut nimic,..cam 2 ani...dupa care....?!Ai grija la sanatate!
Frumos si indraznet proiect!E cel mai mare prezentat aici pe forum!
Multumesc Dan...
Da, am lucrat singur si nu a fost usor. Suprafete foarte mari la care mi-a fost imposibil sa lucrez ud/ud. La pus banda, da, a fost ok, s-a putut dar la panza nu. Timpul petrecut la barca, in fiecare zi, dupa munca... de la 18 la 24.00.
Acu' ma apropii de final. Mai am de pus un rand de panza pe fund si apoi... chin! :)
Am tot cautat materiale pe net si m-am oprit, pret/ (calitate) la fiberglas-shop.com.
Ma gandesc sa comand:
- chit - 2 cutii 4,5kg Epoxy Putty Nautic, 9kg - 118E...... 13E/Kg
- grund - cutii 1 kg Epoxy Primer, 8kg - 148E..... 18,5E/Kg
- vopsea - 1 Kit 10+5 Epoxy Topcoat Resinpal 2405-H + Hardener, 15kg - 236E.... 15.7E/Kg
- 3x100g - coloranti pentru 3 culori - Epoxy Colour Paste... 100gr. - 14E
Va rog...
1. A mai cumparat cineva de la ei?
2. Credeti ca gasesc mai bun si mai ieftin in alta parte? Puteti sa-mi spuneti de unde?
3. La o coca de 7m x 2,5m x 0,9m... imi ajung (orientativ) cantitatile de mai sus?
Multumiri!
Bună seara. Colegule socoteala e ușoară. Mp pe care îi ai x câte straturi dai imparțit la cât scri capoți acoperi per kg. Bineînțeles cu marja de eroare. Minim 15%. Spor. Eu la fs 14 am lucrat cu poliuretanică bicomponentă de la Romtehnocim. Sunt foarte mulțumit de ea. Am platit pe kitul de vopsea de 4+2 kg cam 200 ron.
Singura problemă cu vopseaua este că culoarea nu rezistă la ultraviolete. Pentru asta trebuie cumpărat si lac tot de la ei, lac cra o face rezistentă la ultraviolete. Eu la fs 14 am dat 2 mâini de vopsea si doua de lac. Dupa două sezoane te tras pe pietre si nisip are doar zgârieturi superficiale. Am o problemă pe chila prova unde am rașchetat-o pe un colț de cornier al unui suport de la peridoc.
Scuze pentru micile probleme de scriere, dacă nu ești atent scrie telefonul ce dorește.
@Sorin: pentru chituit cel mai bine iei cenosfere de la Bridgexim și le amesteci cu epoxidica până obții un chit de consistenta dorita. In felul asta ești sigur că vei avea priza bună a chitului, folosind aceeași rășină epoxidica.
Pentru primer și vopsea ieși mult mai bine la bani daca iei de la Palinal, eu iau exclusiv de la ei. Primerul epoxidic e 60 lei pachetul de 1 kg primer + 500 g întăritor + 200 g diluant.
Vopseaua cea mai buna e poliuretanica, nu epoxidica, și costă 120 lei pachetul de 1 kg vopsea + 500 g întăritor + 200 g diluant, colorata deja la orice nuanță de RAL dorești.
Avantajul e că poți lua cantități mai mici și în funcție de consum știi apoi cat sa mai iei. Palinal găsești pe net, la Timișoara și Galați, trimit prin curier. Atenție că cei din Timișoara îți vor sugera vopseaua epoxidica, tu insista pe poliuretanica, fiindcă oamenii aia n-au vopsit vreodată vreo barca ;).
Multumesc Vali... esti deja primul pe lista - invitat special la lansarea la apa! :)
Mama lor de la Palinal, ce sait de 2 lei au! Nu pot sa vad nimic si nici nu-mi dau seama ce-s cu 'alea'
de acolo. Chitul am sa-l iau de la nemti, e mai ieftin si scrie pe el... 'nautic' :) Grundul mai ieftin la Palinal, merg pe mana ta, sper sa faca si priza buna pe chit.
Citat din: Vali din Decembrie 15, 2019, 09:59:55 PM
Atenție că cei din Timișoara îți vor sugera vopseaua epoxidica, tu insista pe poliuretanica, fiindcă oamenii aia n-au vopsit vreodată vreo barca ;).
Acu'... nu m-as fi gandit in ruptul capului, dupa ce toate sunt
epoxi! sa folosesc vopsea
poliuretanica. Poti sa-mi spui te rog de ce ar fi mai buna cea poli fata de epoxi?
Am pus ieri panza pe juma' de fund, astazi pun si cealalta jumatate si am incheiat si aceasta etapa, a 2-a... din 12! :(
Aaa... si am uitat sa va spun! Pe 16, barcuta mea a facut... 3 luni :)
Si cealalta jumatate...
...
Frumos si ingrijit lucrat.Parca ai lucrat numai la barci!!!!Peste toata suprafata ca sa acoper tesatura eu am dat cu chit din microsfere cu epoxidica .Se lucra frumos tare si parca se autonivela cand dadeam cu paleta de plastic.Poate intorci barca sa lucrezi pe orizontala bordurile....,ai inteles ce am vrut sa spun..
Da @dany... lucrez la asta! :). Trebuie sa vad cum am sa reusesc sa o asez pe o parte. Are 2,5m latime, cu un eventual suport de 10-20cm... ar trebui sa ma ridic lundeva la 3m sa lucrez, nu am unde! Stiu, m-ar ajuta mult si la vopsit...
Ma gandesc sa ma opresc aici, sa o intorc si sa lucrez la interior. Vopsitul... la vara, cand pot lucra afara in voie si pe orizontala si pe verticala :).
Da... cred ca asa o sa fac. O intorc pentru interior. Si mai am un motiv. Placajul s-a asezat foarte bine, am verificat cu un linear. Totusi, la 7 m, sunt mici locuri unde are denivelari de 1-2mm. Ma gandesc ca daca incarc/ chituiesc acum acele 'goluri', cand am sa o intorc sa pun traversele longitudinale/ stringerii, care de fapt ele imi vor indrepta/ intinde placajul, locurile pe care le-as fi umplut acum cu chit vor deveni... 'galme'. Asa ca am sa o intorc acum, pun structura la interior pana la copastie si dupa o intorc inapoi si o pregatesc pentru vopsea.
F bine gandit!Cred ca multe ore destinate somnului sau sacrificat pt. lucrarea asta.Eu stiu la ''tigaile''mele de pana -n 5m ce patesc....Dar daca o luam proportional ,e clar ca depasesti ''baza mea de calcul''!!!!! :D :D
Buna la toti!
Sper ca sunteti cu totii bine!
Nu ne-am mai auzit de aproape un an... dar sa stiti ca v-am dus dorul.
Am lucrat... am avut 2 job-uri, al 2-lea la barca :), 2-4-6 ore/zi, zi de zi! Cum D-zeu a dat proiectantul ca barca se poate face in 400 ore de munca? Nici intr-un atelier/ santier specializat, un singur om nu cred ca o poate termina nici in 800 de ore. Am multe, cred ca mii de poze si cu siguranta, cand o sa am timp, o sa le pun aici.
Pana atunci, cu voia voastra, la 1 an si 2 luni... deschid o sticla de sampanie :)
Aveti cateva fotografii.
Toate bune voua! Aveti grija de voi si ai vostri, purtati masca si paziti-va sa nu ajungem toti odata la 'oxigen'.Avem timp... macar sa o facem cu randuiala :).
Superb! Deși numărul de ore necesar e descurajant imaginile arată că se poate!
Bărcuța mea e probabil o zecime din complexitatea acestei lucrări dar și experiența mea 0 (zero) mă face să mă întreb cât va dura sa o vad pe apa :)
Încă o dată felicitări, spor și mulțumesc pentru poze!
Felicitari!Frumoasa si eleganta!Banuiesc ca deja face parte din familie,la cat timp a-ti petrecut impreuna!
Spor in continuare!Sa vina pozele....
Minunat!
Si eu te urmăream dar nu am mai intrat de luni bune aici și, ce sa vezi, am întrat amândoi azi :)
Spor la treaba și mare grija cu covizii!
Buna...
Am mai făcut câte ceva la barcuta mea. Sper ca in mai-iunie sa o pot pune pe apa :)
Pana atunci adun bani pentru un motor... 40-60cp si peridoc 1500Kg. Dacă intre timp auziți ceva, pe cineva care le vinde, dati-mi va rog de știre.
Am încărcat un filmuleț pe YouTube cu stadiul construcției.
Multumesc.
https://youtu.be/kXu0ElE7IzY
Superba,felicitari! Imi place in special atentia pentru detalii . Succes in continuare .
Salut!
Intr-adevar o barca pe cinste! Felicitari pentru idee si realizare!
Cat de grea va fi in final? Cred ca se duce spre 8-900 kg, nu-i asa?
Mult succes si spor la treaba in continuare!
Felicitari! Frumoasa rau!!!As mai scrie ceva dar am ramas fara cuvinte.....
Arata super. felicitari. a mea e pistol cu apa pe langa ce faci tu
Foarte mishto, felicitari!
Citat din: Sorin. din Noiembrie 10, 2020, 12:35:07 AM
Buna la toti!
Sper ca sunteti cu totii bine!
Nu ne-am mai auzit de aproape un an... dar sa stiti ca v-am dus dorul.
Am lucrat... am avut 2 job-uri, al 2-lea la barca :), 2-4-6 ore/zi, zi de zi! Cum D-zeu a dat proiectantul ca barca se poate face in 400 ore de munca? Nici intr-un atelier/ santier specializat, un singur om nu cred ca o poate termina nici in 800 de ore. Am multe, cred ca mii de poze si cu siguranta, cand o sa am timp, o sa le pun aici.
Pana atunci, cu voia voastra, la 1 an si 2 luni... deschid o sticla de sampanie :)
Aveti cateva fotografii.
Toate bune voua! Aveti grija de voi si ai vostri, purtati masca si paziti-va sa nu ajungem toti odata la 'oxigen'.Avem timp... macar sa o facem cu randuiala :).
Felicitări, Sorin, barca arată extraordinar de bine și în faza asta se poate vedea complexitatea ei. :)
Nu mulți se încumetă să facă astfel de lucrări, trebuie nu numai pasiune ci și multă determinare, să analizezi și realizezi fiecare detaliu, să montezi și apoi să finisezi. Ah, finisajul, piatra de încercare. Când vezi barca în toată splendoarea ei, ai senzația de "mult a fost, puțin a rămas", iar în realitate "mult a fost, destul a rămas!" :D
Spot în continuare, devine clar că anul acesta va vedea apa!
foarte misto si designul si realizarea, mare like:!
Ce mai face Downeast cruiserul? La ritmul de lucru estimez ca e pe apa sau aproape de lansare nu?
Inca o data respect pt. ce am vazut in acest topic.
Multumesc Charlie.
Downeast-ul face bine :)
Nu am lucrat deloc iarna trecuta, ma costa foarte mult incalzirea atelierului... asa ca sunt cu 4-5 luni intarziere.
Asa era in plan, sa o dau la apa acu' prin mai-iunie, dar... amanam pentru toamna.
Barca e gata\ cu toate instalatiile - si sunt multe! :) E vopsita peste tot cu 3 maini la rola. Acusica o scot afara si o sa-i mai dau una cu pistolul.
Acum... astept sa-mi vina din Italia suportul (bracket) pentru motor si ultimul pas - ultimii bani... :) motorul! Nu l-am luat inca. Nu am bani de unul nou iar SH nu gasesc ce mi-ar place: 60/90CP, ieftin, bun, 4t si putine ore.
E aproape gata si peridocul! 2 axe, 2700Kg
Am pus pe youtube si filmuletul 4 al constructiei barcii... ramasesem oarecum dator cu el. Sunt 4 parti... peste 2500 de fotografii.
Vizionare placuta!
M-ar ajuta mult daca va abonati
Multumesc,
Here is Part 4: https://www.youtube.com/watch?v=w4sgxec3tos
Here is Part 1: https://www.youtube.com/watch?v=0KSQs8UPaUQ
Here is Part 2: https://www.youtube.com/watch?v=RKf4PcWzd8Q
Here is Part 3: https://www.youtube.com/watch?v=kXu0ElE7IzY
Si aici e prima parte de la constructia peridocului:
https://www.youtube.com/watch?v=MahoJKK1soc