Salut, băieți. E vorba de tehnică, iar tehnica a făcut posibilă o imprimantă 3D de mari dimensiuni, care a făcut ca prototip... o barcă :)
O barcă de forme mai futuriste, cu calități nautice pe care nu le pot bănui, dar un design pe care îl putem aprecia toți.
Acțiunea e recentă, 22 septembrie 2019.
Poze mai jos, iar filme, aici:
https://youtu.be/34F71XqvOjg
și
https://youtu.be/8PmAfITdFYs
Foarte interesant. Clar nu printam noi la dimensiunea respectiva dar e o idee interesanta de folosit imprimanta pt modele la scara inaintea unei constructii full-size.
vreau si eu o imprimanta din aia,,,,,
Sa printez cate una pe zi ;D ;D ;D ;D
acum, intrebarea este daca printeaza cu un material care sa asigure stabilitate structurala suficienta ptr o barca.....
Am mai găsit cîteva detalii interesante:
- mașinăria costă 2,5 milioane dolari, proiectul a fost finanțat de US Army;
- barca are 25 de picioare (7,62 m) lungime și o greutate de 2,3 tone, deci nu e chiar o jucărie;
- materialul folosit este un amestec de plastic și celuloză vegetală;
- imprimanta poate printa obiecte de 30 m lungime, 7 m lațime și 3 m înălțime;
- timpul de printare pentru barca respectivă a fost de aproximativ 80 de ore (trei zile și ceva).
https://www.boatindustry.fr/article/32096/bateau-en-impression-3d-3dirigo-bat-le-record (https://www.boatindustry.fr/article/32096/bateau-en-impression-3d-3dirigo-bat-le-record)
https://futurism.com/the-byte/worlds-largest-3d-printed-boat (https://futurism.com/the-byte/worlds-largest-3d-printed-boat)
Citat din: pelicanul din Octombrie 16, 2019, 07:29:37 PM
Am mai găsit cîteva detalii interesante:
- mașinăria costă 2,5 milioane dolari, proiectul a fost finanțat de US Army;
- barca are 25 de picioare (7,62 m) lungime și o greutate de 2,3 tone, deci nu e chiar o jucărie;
- materialul folosit este un amestec de plastic și celuloză vegetală;
.............................
Pentru cine privește cu neîncredere materialul folosit, fac o precizare: fibrele de celuloză se utilizează în betoanele din construcții, având caracteristici fizico-mecanice surprinzătoare: rezistență la forfecare, torsiune, la ciclurile de îngheț-dezgheț, elimină aproape complet microfisurile în materialul de bază, crește indicele de tenacitate, rezistența la îmbătrânire, sunt neutre la agenți corozivi, etc... :) .
Ideea e că tehnologia evoluează într-o progresie uluitoare la scara istoriei, iar noi avem ocazia (bucuria sau necazul) de a fi contemporani cu explozia asta :)
P.S.
Fibrele au rol de armătură. Dar n-am folosit expresia, pentru a nu confunda armătura de bază, oțel beton, din poduri, stâlpi, grinzi, cu armarea ușoară dată de fibre. Aceasta substituie doar plasele sudate din pardoseli, plăci de fundare, piste, etc...
Citat din: Florio din Octombrie 17, 2019, 08:42:23 AM
Pentru cine privește cu neîncredere materialul folosit, fac o precizare: fibrele de celuloză se utilizează în betoanele din construcții, având caracteristici fizico-mecanice surprinzătoare: rezistență la forfecare, torsiune, la ciclurile de îngheț-dezgheț, elimină aproape complet microfisurile în materialul de bază, crește indicele de tenacitate, rezistența la îmbătrânire, sunt neutre la agenți corozivi, etc... :) .
Ideea e că tehnologia evoluează într-o progresie uluitoare la scara istoriei, iar noi avem ocazia (bucuria sau necazul) de a fi contemporani cu explozia asta :)
P.S.
Fibrele au rol de armătură. Dar n-am folosit expresia, pentru a nu confunda armătura de bază, oțel beton, din poduri, stâlpi, grinzi, cu armarea ușoară dată de fibre. Aceasta substituie doar plasele sudate din pardoseli, plăci de fundare, piste, etc...
A spus BETOANE!!!