Salutare tuturor!
Incep prin a-mi cere scuze pentru inactivitatea mea pe acest forum in ultimii ani. Am revenit acum pentru ca ... am nevoie de voi!
Despre ce ar fi vorba? Despre o barca din care sa poata da la stiuca 4 baieti in conditii de confort specific... varstei si kilogramelor. Adica sa putem avea 4 posturi de "lucru" pe lungimea barcii, unul al soferului iar celelalte 3 pe bancute sin scandura pe care sa montam scaune. Cu spatar! Varsta pasagerilor este acum de 47-57 ani iar peste zece ani va fi ... cu zece ani mai mare.
In concluzie, barca ar trebui sa aiba in jur de 6 m, latimea peste 1,5 m, inaltimea de constructie macar 0,6 m iar forma de semi-deplasament. Ar fi ideal sa poata merge decent cu 20 cai, pentru a evita inmatricularea. Daca nu, 25-30 de cai. Motorul vrem sa-l luam nou, cu pornire si trim electric, Honda sau Yamaha injectie, daca ar fi de 20 c.p., sau e-tec daca ar fi 25-30 c.p.
Barca o vom tine in Crisan, va ierna in in spatele satului, trasa din canal si intoarsa cu curu-n sus pe dig. Motorul il vom pastra in magazia proprie pe care o avem in crisan, in curtea unui prieten.
Am identificat pana acum Mikro 590, despre care feedback-urile din delta nu-s grozave si nu-stiu-cum Major de la Bratesul (5,65 m).
Multumesc anticipat!
O precizare: suntem din Cluj, deci ne va fi cam greu sa facem proba pe apa cu tot felul de barci. Oricum, nu cumpar nimic fara proba, dar as proba una-doua, nu 20. Asta-i motivul pentru care am nevoie de sfaturile voastre, pentru a restrange cat mai mult lista.
cauta hiros yaht 5.5 saumai mari. este catamaran, deci foarte sigura in stationare.
O solutie ar fi o barca tip lotca de 6,5 m[pana-n 7m].Se deplaseaza cu 14-15 km la ora cu motor de 5 cp.Suporta incarcatura de 1000kg,stabila pe valuri si o pute-ti intoarce relativ usor cu burta-n sus.Vede-ti barca lui Fritz,luata de la bulgari.
Salutare,
Cred ca Golf Major 565 fara consola de la Bratesul este cea mai buna alegere pentru nevoile voastre, insa pentru 3 stiucari, nu 4.
Am inchiriat de la Murighiol de cateva ori una cu yamaha 20cp...nu e suficient!!!
Desi este usoara, barca este destul de mare, iar daca pui 4 adulti si ceva bagaje ai nevoie de 30cp 2t sau 40cp 4t.
Barca nu are finisaje premium...fibra chesoanelor si capacelor este subtire...vibreaza...zdrangane...cred ca zgomotul poate fi atenuat cu ajutorul unor chedere...balamale...etc.
Una peste alta consider ca raportul pret-calitate este unul bun!
Spor in alegerea ansamblului! [emoji16]
Sent from my iPhone using Tapatalk
Pentru a va face o idee despre necesitatea motorizării la Golf Major 565, cu motor de 50HP duce 10 persoane în glisare! Probat!
Mulțumesc pentru răspunsuri. După ce am vizionat ceva videoclipuri de pe alte topicuri, cred că trebuie să modific subiectul acestui topic: "Sfat achiziție barcă 5,1 m" 😇
Ar fi de bun simț sa și răspund celor care mi-au răspuns. Deci:
bbl81 - nu sunt fanul catamaranelor. Foarte stabile static, dar te cam uzi când ești pe lac cu vânt și valuri. Plus că sunt cumpărător de "fabricat în România"
Dany - sunt posesor actual de lotca cu yamaha 8 cai (o minunăție de motor) . Lotca o am de 20 de ani. Pe care o vând acum.
Mihai-Andrei Manea - Golful major mi-a atras și mie atenția. Postarea ta m-a ajutat sa ma conving ca are nevoie de măcar 30 de cai. Deci, înmatriculare. M-am hotărât sa rămân la 20 de cai, renunțând la lungimea de 6 m.
GionyGl - Te cred, dar vorbim de 50 de cai, ori eu vreau motor la mana, consola ia juma' de barcă. Iar cel mai ieftin 50 nou e peste 5000 euro.
Multumesc încă o dată tuturor!
P. S. Pentru o barcă de 5,1 m lungime și 1,7 lățime n-aveți nicio recomandare? 😇🤘
Vezi si river 510 de la serami. Aia merge bine cu 20cp, dar nu stiu ce latime are.
@scm_ro - eu, de fapt ma gândeam la AN510. Mi se pare barca perfecta la lungimea ei. Sunt un pic îngrijorat de cererea mare. Deci, la 5,1 m, între antonov și river, răspunsul este antonov. Iar rugămintea mea pentru sfaturi de barcă de 5,1 m era ușor ironică 😈. Mă gândeam doar la AN 510. Pe de alta parte, dacă tot am plecat de la 6 m, am găsit Solitar M 5,5 m de la fibromarine. Pare bine facuta&finisata, are prova înaltă și, fiind mai îngustă decât AN-ul, ar trebui să meargă bine cu 20 de cai. Ce părere aveți?
Sunt posesor de AN510, de care nu sunt decat multumit ci foarte multumit.Inainte de a avea ANul am avut un Temerar575 -de asemenea f.bun.Am fost nevoiti sa vindem Temerarul -deoarece era luat in combinatie cu un fost partener de pescuit si au aparut ceva discutii etc.In sfarsit,nu stiu cat de mult conteaza parerea mea ,dar daca(si numai daca) sunteti presat de timp nu ar strica sa luati in calcul barca Temerar.Altfel,AN-ul merita din plin asteptarea.Spor.
Salut,
Iti recomand un model de barca,cat. C de navigatie,pe care o folosesc din 2012 la mare. Cred ca corespunde
crieriilor solicitate de tine. Eu am un 9.9 CP, viteza 8,5 nM cu 3 persoane.
Sunt foarte multumit, si am infruntat cu ea, conditii meteo dificile.
http://www.artnavmarine.5net.ro/artnavmarine/ro/prod/barca-agrement/ambarcatiuni-piese-si-structuri-navale/barci-agrement-138/ (http://www.artnavmarine.5net.ro/artnavmarine/ro/prod/barca-agrement/ambarcatiuni-piese-si-structuri-navale/barci-agrement-138/)
Te salut Asdepica,
Ma scuzi ca iti spun, dar abordarea ta in acest topic "sfat achizitie barca 6m" nu prea a fost una "fairplay" si nici nu este in continuare!
Faptul ca cererea pentru AN510 este mare nu ar trebui sa te ingrijoreze ci sa te faca sa constientizezi ca este o barca foarte buna! Este decizia fiecaruia daca asteapta sau nu dupa AN sau dupa alt constructor de ambarcatiuni.
Sunt multe topicuri superbe cu AN510...Cum se naste o barca...Pescarusul albastru...Barca din vis...Ziua Marinei [emoji16]
Alte informatii cred ca le poti obtine direct de la Vali! [emoji16]
Spor!
Sent from my iPhone using Tapatalk
Salut, Mihai. Cred că ai luat prea în serios "îngrijorarea" mea. Eu scriu greu la modul sobru. Era o glumă. I-am scris deja lui Vali și m-am folosit de toți nurii mei pentru a-l convinge sa ma pună pe o listă (eventual să mă bage-n față - vezi? nu mă pot abține!).
@acig - mulțumesc pentru sugestie. Foarte faină barca. L-am sunat pe constructor și mi-a dat dimensiunile: 670x140x60. 280 kg. De, cat. C. Am zis pas.
Pt. barca lui Acig ,ce pret are ? Multumesc !
9000.
Daca pt a lui Vali nu mai vrei sa astepti(deși am inteles ca merită așteptarea) BlackSea 510 fishing
Am avut cu ETEC de 30 ...super tare
Nu cea mai stabila la curbe la viteza mare dar.....nu există barcă perfectă
Black sea-ul are doar recenzii bune. Dar, eu am plecat de la 6 m. Am nevoie de o barcă pentru 4. Deci ma interesează lungimea utilizabila în barcă. Iar Black sea 510 are prova îngustă, gen laguna. AN-ul lui Vali îți oferă mai multă zona utilă în interior. Iar barca e grozava, din ce am citit și văzut. În concluzie, mulțumesc pentru sfat, dar mai bine aștept. După Vali.
Buna seara,
Nu stiu daca mai este de actualitate topicul, dar dupa parerea mea, pentru 4 pescari cu artificiale la stiuca, cea mai buna barca sunt 2 barci.
Patru pescari de spining intr-o barca de 5 metrii e mult.
Posedand o barca Blacksea 510, dar si foarte multe kilograme, consider ca echipajul ideal este de 2 pescari. Cand suntem trei, e aglomeratie.
Sper ca nu am deranjat, dar mi s-a parut ca nimeni nu a punctat acest aspect.
Si eu cred ca Andreas are mare dreptate. Cu 4 pescari intr-o barca (fie ea și AN) se transforma partida de pescuit într-una de agrement dar nu din cauza bărcii ,ci a aglomerației pe mp .Doar dacă faceți cu schimbul la aruncat.
O barca care sa suporte 4 oameni - nu foarte usori implica multe dezavantaje.
Lungimea si lucratura solida inseamna greutate sensibil mai mare.
Greutate mare inseamna:
- pescaj mai mare;
- motor necesar mai mare si automat rezervor mai mare - care ingreuiaza ansamblul.
- peridoc mai mare.
Peridoc plus barca mare necesita o masina zdravana atat pentru deplasare, cat mai ales pentru lansare/ridicare din apa.
O barca zdravana se chinuie cu motor de 20 de CP ca sa se evite inmatricularea. Inmatriculare inseamna bani dati inutil la stat.
Asa cum spunea si @Andreas 4 pescari la spining - si nu numai se simt foarte bine in 2 barci.
Pentru Delta in doua persoane o laguna 480 (versiunea mai inaltuta - parca de plasma ) cu 8/10 cp e tot ce trebuie.
Daca tot sunteti 4, luati doua lagune, cu doua motorase de 8 cp.
Apoi ganditi un peridoc care sa poata duce cele doua barci puse una peste alta, cam in genul caiacelor.
Un astfel de peridoc, gandit bine poate duce si o barca si doua. - poate vreiti intr-o zi sa plecati doar 2 la pescuit si astfel evitati deplasarea inutila a unei barci mari.
Iar cand plecati 4, in patru insi luati laguna pe sus si o puneti deasupra celeilalte.
Cand am zis una peste alta nu m-am gandit la una in alta in contact direct ci un peridoc gandit cu un suport care sa nu permita contactul direct intre cele doua copai. Nu e greu de gandit si de facut.
In felul asta daca plecati toti 4 aveti manevrabilitate f buna la lansare ridicarea barcilor, nu sunteti tinuti sa dati toti 4 in acelasi loc, daca se termina proviziile pleaca doar unul sa faca plinul.
Si per total cred ca iesiti cam la aceiasi bani cu doua barci mici decat cu una mare. La revanzare de asemenea o barca mica se vinde mult mai usor decat una mare.
Multumesc pentru raspunsuri si sugestii, unele foarte simpatice si ... adevarate.
Dintre cei 4 care formam grupul, 3 sunt stiucari iar al 4-lea, adica eu sunt mai pe "comoditate", pe stationar. Drept pentru care, am comandat un AN510 pe care punem un honda nou de 20 de cai. Barca asta va deservi in cea mai mare parte a timpului 3 baieti. De peridoc n-avem nevoie, barca va sta pe digul canalului din spatele Crisan-ului, iar motorul in baraca pe care o avem in curtea amicului nostru din Crisan.
Si da, vom avea 2 barci. Pentru ca tocmai am adus pilotina din fotografie.
Vali, motoru-l avem! Mai trebuie o barcă!
Trimis de pe al meu ANE-LX1 folosind Tapatalk
Este frumoasa pilotina, dati-ne detalii!
Este o pilotina produsa de un marangoz elvetian, pe nume Lehmann. Iar barca se numeste "Lehmann Swiss Pilotina 500". Are 5,1 m lungime si 2,1 m latime. Puterea maxima a motorului este 40 CP, conform producatorului. Barca de deplasament, categoria de navigatie C. Motorul este un Yamaha Autolube 25. Tot ansamblul barca- motor- peridoc au ca an de fabricatie 2004, deci probabil primul priprietar le-a luat la pachet. Am adus-o din Olanda, pe platforma pentru ca peridocul n-are talon si nici numere. In Olanda pui numerele de la masina pe remorcile usoare si gata. Barca, motorul si peridocul au costat 3500 euro + 1000 euro transportul.
Dupa ce am adus-o, am vazut un sticker lipit pe barca cu Romnautica srl. Am sapat un pic si am descoperit ca barca a fost produsa in Romania. Elvetianul si-a facut un punct de productie la Cristian, langa Sibiu. Lucreaza si azi, far sub alta firma. Romnautica e falimentara. Am luat legatura cu seful de atelier, care mi-a confirmat ca el a facut-o. Respectivul are acasa un atelier de reparatii si intretinere barci si imediat dupa ce inmatriculez peridocul i-o duc sa mi-o bibileasca un pic. In 6 aprile sunt programat la RAR, deci prin 10 aprilie barcuta se duce la stilist, cosmetica si wellness. Iar undeva prin mai, prima lasare la apa, in delta. In prohibitie, sa nu fie atat de multi cocalari cu sutele lor de cai, pentru ca oricum nu ma intereseaza pestii, de data asta.
Noi (romanii)cu munca și străinii cu galbenii ....
Și la Bacau avem (am dat peste el fără sa vreau) un atelier de genul asta care fabrica bărci dar nu vând la noi. Vând exclusiv in Italia la niște prețuri mici impuse de un italian descurcăreț care mai apoi le comisionează către clientul final cu prețuri f f f mari .
Revenind la topic pilotina e super faina și prețul a fost unul ok.
Eu astept cu interes varianta de 6 m locala, facuta de marangozul nostru local!
Ce zici Vali?
Am voie sa dau din casa?
Cred ca si cu un motor 4T de 20 CP veti obtine aceiasi viteza maxima in deplasare dar puteti evita toata birocratia si cheltuielile cu inmatricularea.