Va salut,
A folosit cineva in reparatia crapaturilor barcii in punctele de stres,solicitare de torsiune,forta un chit pe baza de fibra de carbon?
Americanul spune ca pentru reparatiile dificile in diferite materiale a fost facut.Vreau sa imi iau si eu o cutie ca sa repar niste crapaturi,doar estetice,le stiu acolo si nu imi plac :) .
https://www.u-pol.com/us/en/product/upol/fillers-putties/specialty-fillers/smc#.Xi7A7S2B1gi (https://www.u-pol.com/us/en/product/upol/fillers-putties/specialty-fillers/smc#.Xi7A7S2B1gi)
Citat din: Intersect din Ianuarie 27, 2020, 12:56:09 PM
A folosit cineva in reparatia crapaturilor barcii in punctele de stres,solicitare de torsiune,forta un chit pe baza de fibra de carbon?
Americanul spune ca pentru reparatiile dificile in diferite materiale a fost facut.Vreau sa imi iau si eu o cutie ca sa repar niste crapaturi,doar estetice,le stiu acolo si nu imi plac :) .
Depinde de ce doresti sa obtii.
1. Pentru reparatii "estetice" adica fara modificari structurale, doar la nivel de gelcoat si/sau lac, orice chit (de preferat epoxydic) cu tocatura de fibra de sticla sau fibra de carbon face fata
2. Daca crapaturile au aparut din cauza suprasolicitarii structurii (mai ales torsiune, flambare si forfecare) unicul remediu care se justifica este consolidrea structurala.
Vasazica straturi aditionale, menite si in stare sa preia efortul si s-o distribuie pe o suprafata mai mare
respectiv s-o transmita catre structuri /zone de rezistenta mai mare...
Ramane de vazut daca "peticel" se pot aplica din interior (de preferat, fara a crea un "cucui" pe exterior)
sau acesul la zonele interioare este dificil (de ex. bulkward, compartimentari , interiorul unor "grinzi" de sectiune U sau V
caz in care lamibarea din exterior poate fi un compromis acceptabil.
Ori [a] sau
, supratelele care urmeaza sa fie ramforsate trebuiesc curatate si in masura posibilitatilor asperizate (de ex. glaspapier granulatie 40..60)
in caz contrar priza dintre laminatul original si adaosul nou va fi slaba si se poate forfeca la efort
Citat din: solpet din Ianuarie 28, 2020, 01:02:57 PM
Depinde de ce doresti sa obtii.
1. Pentru reparatii "estetice" adica fara modificari structurale, doar la nivel de gelcoat si/sau lac, orice chit (de preferat epoxydic) cu tocatura de fibra de sticla sau fibra de carbon face fata
2. Daca crapaturile au aparut din cauza suprasolicitarii structurii (mai ales torsiune, flambare si forfecare) unicul remediu care se justifica este consolidrea structurala.
Vasazica straturi aditionale, menite si in stare sa preia efortul si s-o distribuie pe o suprafata mai mare
respectiv s-o transmita catre structuri /zone de rezistenta mai mare...
Ramane de vazut daca "peticel" se pot aplica din interior (de preferat, fara a crea un "cucui" pe exterior)
sau acesul la zonele interioare este dificil (de ex. bulkward, compartimentari , interiorul unor "grinzi" de sectiune U sau V
caz in care lamibarea din exterior poate fi un compromis acceptabil.
Ori [a] sau , supratelele care urmeaza sa fie ramforsate trebuiesc curatate si in masura posibilitatilor asperizate (de ex. glaspapier granulatie 40..60)
in caz contrar priza dintre laminatul original si adaosul nou va fi slaba si se poate forfeca la efort
Cred ca se aplică b ) dar este foarte dificil de făcut pentru că avem acces limitat in partea solicitată.
Vali a confirmat că nu sunt probleme care ar afecta barca, dar ma deranjează că sunt acolo.
Ma gândeam că filler ul cu fibra de carbon ar fi mai elastic si nu ar crăpa in timp .
Am sa incerc că să folosesc ce mi-ai scris in finalul postarii si am sa postez daca a reușit operația.
Am sa reusesc că să o fac la sfârșitul lunii aprilie. Mulțumesc pentru răspuns.
Neata,
Arunca o privire si la Boatworks Today (https://youtu.be/339W-ZNC1_0 )...e tare rau tipul [emoji16]
Spor!
Sent from my iPhone using Tapatalk
Citat din: Mihai-Andrei Manea din Ianuarie 29, 2020, 09:21:04 AM
Neata,
Arunca o privire si la Boatworks Today (https://youtu.be/339W-ZNC1_0 )...e tare rau tipul [emoji16]
Spor!
Sent from my iPhone using Tapatalk
Neața, stress cracks, favoritele mele :) . Ma uit cum ajung acasă. Mersi
P.S: Lucrarea arata mult mai rezistenta descrisa in video,cred ca am sa lucrez la fel.
Cade fillerul descris mai sus. Multumesc mult pentru video.
Cu multa placere...daca ai timp urmareste si alte episoade...ai ce invata de la el...lucreaza foarte frumos!
Sent from my iPhone using Tapatalk
Citat din: Mihai-Andrei Manea din Ianuarie 29, 2020, 11:57:15 PM
Cu multa placere...daca ai timp urmareste si alte episoade...ai ce invata de la el...lucreaza foarte frumos!
Sent from my iPhone using Tapatalk
M-am abonat la canalul lui de youtube ,plec în câteva zile la navă si o sa am timp berechet.
este genial....
Citat din: Mihai-Andrei Manea din Ianuarie 29, 2020, 09:21:04 AM
Neata,
Arunca o privire si la Boatworks Today (https://youtu.be/339W-ZNC1_0 (https://youtu.be/339W-ZNC1_0) )...e tare rau tipul [emoji16]
Spor!
Sent from my iPhone using Tapatalk
Eu consider ca e cel bun , am tot urmarit chestii despre reparat si ...samd . La el ai explicatile clare si la obiect. Chiar ii fac reclama !
Aici aveti canalul BoatworksToday https://www.youtube.com/channel/UC0kDqq-pSzdqFUk3oTaHBuA (https://www.youtube.com/channel/UC0kDqq-pSzdqFUk3oTaHBuA)