Stimati colegi, am incercat sa gasesc un topic despre asa ceva dar din pacate nu am gasit. pe scurt as vrea sa valorific cat mai eficient spatiul la bord si in consecinta as vrea sa fac rezervorul extern de benzina din fibra customizat . nu am probleme in sensul prelucrari cat mai ales despre fiabilitate . nu stiu care este reactia la aceasta combinatie fibra benzina. daca aveti cunostinta de aceasta combinatie va rog sa imi spuneti . tin sa precizez ca din considerente de siguranta va fi separat de corpul barci neavand pereti comuni cu aceasta. va multumesc
Nu ai nicio problema, cel putin cu rasina poliesterica
multumesc. asa credeam si eu dar pe undeva am citit ca exista riscul de infiltrare in rasina dupa ceva timp . acum nu stiu daca acolo se vb de poliesterica sau epoxi. oricum multumesc
Citat din: pete din Mai 12, 2020, 12:18:43 PM
Stimati colegi, am incercat sa gasesc un topic despre asa ceva dar din pacate nu am gasit. pe scurt as vrea sa valorific cat mai eficient spatiul la bord si in consecinta as vrea sa fac rezervorul extern de benzina din fibra customizat . nu am probleme in sensul prelucrari cat mai ales despre fiabilitate . nu stiu care este reactia la aceasta combinatie fibra benzina. daca aveti cunostinta de aceasta combinatie va rog sa imi spuneti . tin sa precizez ca din considerente de siguranta va fi separat de corpul barci neavand pereti comuni cu aceasta. va multumesc
Salut,
Parca vad ca iar ma umplu de critici, dar pentru informarea corecta ma simt obligat sa intervin.
Hidrocarburile (si benzina dar si cele mai grele, ca motorina) nu se manevreaza si nu se transporta in rezervoare de rasina. Chiar si rezervoarele de plastic turnat -acceptate de DOT -sunt tratate special pentru compatibilitatea cu benzina.
Ca sa nu mai incepem o discutie in contradictoriu in industria oil & gas sunt asa numite Material Selection Reports si Piping Specifications (clase de conducte). Din acestea puteti afla ca nici chiar conductele care manevreaza apa impurificata cu hidrocarburi nu sunt acceptate din rasina ci din PP sau PE si acelea special tratate.
Deci in nici un caz rasini, inox sau aluminiu.
Toate cele bune!
nu este de vb de criticat alex dar nu inteleg de ce si inoxul si aluminiumul nu ar fi acceptate? in rafinariile si combinatele chimice din olanda unde lucrez se utilizeaza inoxul la greu la tevi si rezervoare de mici si mari dimensiuni mai ales la produsul final- benzina motorina si derivate . pe ele montez eu diversi senzori. aluminiu nu prea am vazut ce e drept . mai ales la presiunile la care lucram. tevi de fibra de asemeni avem dar mai ales pe portiune de joasa presiune . ce nu stiu de care si in ce fel e tratata. partea ce tine de `neamu lu teava` ma lovesc doar la acest capitol senzori si valve. in rest chiar nu stiucare ar fi considerentul
Salut, eu mi-am făcut din aluminiu la cineva din Tulcea. Bun meseriaș și lucrarea a ieșit pe măsura. Dar revenind cu el acasa un maistru care lucrează la Aerostar(Reparatii/construcții de avioane )îmi zice ca e greșit ca l-am făcut din aluminiu .
Zice ca aluminiu va coroda in câțiva ani indiferent ca am folosit un aliaj de aluminiu mai bun și cu grosimea de 3 mm la tabla. Dacă va fi așa înseamnă ca inoxul e sfânt.
chiar acum sunt pe un site si explica de ce nu e bun din fibra cu rasina poliesterica. de cand a raspuns alex am tot cautat si pana la urma am gasit pe un site american . deci rezervoare din fibra pt barci se fac de foarte mult timp si cu mare fiabilitate inclusiv din fibra cu rasina poliesterica. insa in ultimii ani datorita adaosului de alcool metilic(metanol sau e10 cum e la pompa) nu se mai recomanda sa se faca din poliesterica deoarece metanolul o ataca in timp. asa ca se prefera rasina epoxi cu fibra sau poliesterica cu un strat protector de rasina epoxi. mister rezolvat. asa ca facem din poliesterica si dam cu epoxi la interior si exterior. apoi ceva vopsea la exterior ca sa reziste la uv (cu toate ca va fi ferit de soare 99% din timp). asa ca merci @alex1958 .
@gabriel.c - acolo spune si de aluminium. are dreptate si aici alex. alcool+apa din benzina+ceva aer+ aluminium=coroziune sigura. mai lenta dar asta e
Scrie ceva cumva și despre Silicon /teflon cu care am putea sa asiguram la scurgeri accidentale de benzina eventualele stuturi infiletate in corpul rezervorului?
@gabriel.c asta este linkul gasit : https://www.hunker.com/12613817/what-dissolves-fiberglass-resin
cat despre garnituri si etansari poate aici: https://www.manuf-rubber.com/news/what-is-the-best-gasket-material-for-gasoline/
https://www.ferrarichat.com/forum/threads/gas-resistant-silicone-gasket-sealant.199508/
https://itstillruns.com/type-material-used-around-gasoline-5946960.html
Din pacate am aflat ca nici rasina epoxi nu rezolva situatia. rezista la actiunea alcoolului din benzina dar nu rezista la benzina insasi. astept raspuns la intrebarea despre rasina vinilesterica .
Suna-i pe cei de la polidys si pune-le o intrebare. Sunt convins ca au ceva rasina mai speciala
am vb cu ei deja. astept comanda de la ei cu rasina poliesterica. din pacate nu au asa ceva -vinilesterica. ce am gasit la rompolimer se vinde la minim 10 kg. nu stiu daca se poate aplica peste poliesterica ca as lua. nici ei nu stiu si nici cei de la polydis.
Citat din: pete din Mai 12, 2020, 05:10:37 PM
nu este de vb de criticat alex dar nu inteleg de ce si inoxul si aluminiumul nu ar fi acceptate? in rafinariile si combinatele chimice din olanda unde lucrez se utilizeaza inoxul la greu la tevi si rezervoare de mici si mari dimensiuni mai ales la produsul final- benzina motorina si derivate . pe ele montez eu diversi senzori. aluminiu nu prea am vazut ce e drept . mai ales la presiunile la care lucram. tevi de fibra de asemeni avem dar mai ales pe portiune de joasa presiune . ce nu stiu de care si in ce fel e tratata. partea ce tine de `neamu lu teava` ma lovesc doar la acest capitol senzori si valve. in rest chiar nu stiucare ar fi considerentul
Greseala mea,
rectific: in nici un caz rasini ci aluminiu sau cel mai bun- inox.
Aluminiul de 3mm va rezista probabil mai mult decat tii tu barca.
neata Alex , nui bai. oricum merci deoarece din discutia cu tine am cautat referinte despre gas&oil piping si am descoperit cauzele. si sper si solutiile
am mai gasit si asta : http://tsocm.pub.ro/educatie/mpc_im/cursuri/MPC-Curs8.pdf
Sunt unii furnizori care vand vinilesterica, dar ambalajul minim este caldarea de 18 sau 25 kg. De exemplu Mediterana sau Rompolimer, interesant ca Rompolimer vand la minim 10 kg.
In plus, vinilesterica e o rasina formulata tot pe baza de stiren monomer, foloseste ca intaritor tot peroxidul de MEK, deci cred ca va avea un comportament similar la actiunea metanolului din benzina ( e doar o presupunere). Cu toate astea, vinilesterica e o rasina superioara celei poliesterice, fiind folosita ca strat initial de protectie impotriva osmozei, in primul strat de laminat dupa gelcoat.
Despre epoxy, din experienta mea e o rasina mult mai sensibila la solventi organici decat poliesterica, de exemplu daca se da cu poliesterica peste epoxidica intarita, epoxidica este atacata si se inmoaie superficial de la actiunea stirenului si a peroxidului.
Ce cred ca ar merge totusi ar fi un gelcoat isoftalic cu NPG, dat ca strat protector la interiorul rezervorului. Din ce stiu, acest gelcoat cu NPG (neopentil glicol) este foarte rezistent la actiunea mediilor agresive, fiind folosit la recipienti industriali pentru diverse solutii corozive, carene de barci din fibra pentru uz profesional etc.
Necazul e ca Polydis sunt singurii care vand cantitati mici, pentru uzul amatorilor, si deseori nu se gasesc la ei aceste produse mai "exotice", ramanand varianta altor furnizori, mai mofturosi cand e vorba de cumparatori persoane fizice.
Asta am gasit si eu din discutiile cu diversi furnizori si persoane mult mai experimentate ca mine - chiar si un chimist de la policolor . problema care se ridica este intradevar sursa de aprovizionare. cea mai mica cantitate gasita spre vanzare ar fi undeva la 15 kg. sa nu mai spun de pret. pentru 2-300 grame ...
Si aproape toti comercializeaza doar pt persoane juridice. mai cautam solutii
Citat din: Vali din Mai 15, 2020, 06:59:24 PM
Sunt unii furnizori care vand vinilesterica, dar ambalajul minim este caldarea de 18 sau 25 kg. De exemplu Mediterana sau Rompolimer, interesant ca Rompolimer vand la minim 10 kg.
In plus, vinilesterica e o rasina formulata tot pe baza de stiren monomer, foloseste ca intaritor tot peroxidul de MEK, deci cred ca va avea un comportament similar la actiunea metanolului din benzina ( e doar o presupunere). Cu toate astea, vinilesterica e o rasina superioara celei poliesterice, fiind folosita ca strat initial de protectie impotriva osmozei, in primul strat de laminat dupa gelcoat.
Despre epoxy, din experienta mea e o rasina mult mai sensibila la solventi organici decat poliesterica, de exemplu daca se da cu poliesterica peste epoxidica intarita, epoxidica este atacata si se inmoaie superficial de la actiunea stirenului si a peroxidului.
Ce cred ca ar merge totusi ar fi un gelcoat isoftalic cu NPG, dat ca strat protector la interiorul rezervorului. Din ce stiu, acest gelcoat cu NPG (neopentil glicol) este foarte rezistent la actiunea mediilor agresive, fiind folosit la recipienti industriali pentru diverse solutii corozive, carene de barci din fibra pentru uz profesional etc.
Necazul e ca Polydis sunt singurii care vand cantitati mici, pentru uzul amatorilor, si deseori nu se gasesc la ei aceste produse mai "exotice", ramanand varianta altor furnizori, mai mofturosi cand e vorba de cumparatori persoane fizice.
salut Vali, bravos ai pus punctul pe I :)
Salut, am fost azi la rompolimer bucuresti, au rasina vinilesterica speciala insa dau la cantitati mai mici doar daca au deschis butoiul, eu zic sa nu abandonezi ideea si sa vorbesti cu ei, sa stii cand te poti lega de un 5 -10litri
multumesc bogdan . am vb si eu la ei si miercuri ajung la bucuresti si trec pe la rompolimer. una este cand vb la tel si alta e cand esti acolo. oricum ca si masura de rezerva ma gandesc la tabla galvanizata de 0,4 mm cositorita cu elemente antivaluri in interior si dupa verificarea temeinica sa il imbrac in fibra pt o mai buna rigiditate. ma gandesc la aceasta varianta cu tabla mai subtire din cauza greutati mai mici.