Salutare,așa cum discutam într-un topic precedent la un rezervor nou de benzina vreau sa înfiletez un stut de alimentare cu benzina spre motor.
Problema e ca nu știu cu ce sa fac etanșarea filetului dintre stut și rezervor. (Ceva teflon?)Dacă aveți vreo idee de ceva pasta blocanta rezistenta la benzina.
Mulțumesc.
Cel mai simplu montezi priza în partea superioară a rezervorului, unde nu este lichid decât accidental, şi nu se scurge gravitaţional. După amorsare nu mai contează.
Rezervorul de polietilenă de la aeroterma diesel a venit cu o presetupă metalică cu ceva garnitură, dar nu l-am testat deoarece am conectat aeroterma la rezervorul motorului.
Nu era rău sa fac alimentarea motorului pe deasupra dar am făcut-o deja in partea de jos .Sus a rămas doar aerisirea și alimentarea cu carburant din stație.
Salut,
Nu ai control pe materialele din comert. Daca intrebi un negustor iti va spune ca pasta lui e buna la orice, ceea ce nu este neaparat adevarat.
O garnitura din metal moale (cupru de exemplu) iti va rezolva problema.
Inteleg ca ai doar un orificiu in rezervor. Filetezi portiunea de racord care strapunge rezervorul (evident ca materialul racordului trebuie sa fie tare), pui garnituri de metal moale de o parte si de alta a peretelui, inca cate o saiba de otel si strangi tare cu piulita si contra-piulita.
Daca ai dubii, pune o fotografie cu ceea ce ai pe rezervor acum si mai vorbim.
Toate cele bune!
Am făcut la strung niște piese din aluminiu cu interiorul filetat pe care le-am sudat de rezervor .In piesele astea vreau sa infiletez stuturile de alimentare /aerisire.
Era mare gaura? Nu mergea cu piulite nit? (https://shop.rocast.ro/ORGANE-de-ASAMBLARE/POP-NITURI-PIULITE-NIT/PIULITE-NIT-OTEL.html)
Gaura de aerisire e de 3/8 iar aia de alimentare e de 1/4.
Din câte văd eu despre niturile astea ele acoperă găuri. Eu vreau sa infiletez in ele ceva.
Cam așa
ai incercat cea mai simpla metoda cu canepa? fara pasta sau vopsea. doar canepa din aia mai moale si fibra mai fina
Citat din: gabriel.c din Mai 27, 2020, 03:42:19 PM
Am făcut la strung niște piese din aluminiu cu interiorul filetat pe care le-am sudat de rezervor .In piesele astea vreau sa infiletez stuturile de alimentare /aerisire.
Salut,
Scuza-ma, n-am retinut, rezervorul este din aluminiu, nu?
Piesele de aluminiu sunt sudate prin interiorul rezervorului? Intreb asta caci afara vad o placa de intarire dar nici un fel de sudura.
Daca inca nu le-ai fi sudat ti-as fi recomandat ca piesa din aluminiu strunjita sa aiba terminatie pentru racordare furtun. Asa cam ai inutil de multe imbinari: una-sudura piesei de perete, a doua imbinarea piesei cu viitorului racord de furtun. Ai putea folosi banda de teflon la etansare cu viitorul stut, dar trebuie sa ai grija sa nu se desfaca din cauza vibratiilor, deci verificare periodica. Sa tii bine cu ceva de piesa de aluminiu cand infiletezi viitorul racord sa nu se foarfece sudura piesei cu peretele.
Bafta!
@pete :n-am încercat încă nimic ,abia am sudat rezervorul și am zis sa întreb întâi ce e mai bun și ce sa mai folosit.
@alex : da ,rezervorul e din aluminiu,piesa filetata e sudata din exterior (poza aia era dinaintea sudurii)
ideea cu piesa la strung e f buna dar deja am sudat piesele filetate pe rezervor.
Inițial meseriașul a sudat niște capete de teava direct din rezervor dar erau șubrede rău (teava subțire ca așa trebuie la furtun)și de aceea am zis ca fac o ghidușie cu filtrarea ....
Dar se pare ca m-am cam păcălit din nou. Mai caut soluții de etanșare dacă nu încerc cu ceva șnur de calt teflonat
alta metoda simpla. garnituri de clingherit. gata facute sau home made.
avand indemana materialele necesare, am bagat in benzina atat teflon de instalatii (banda) cat si cateva garnituri de plastic si de cauciuc. de curiozitate le las pana maine sa vad
Eu as face o piesa filetata la interior, suficient de groasa, pe care as suda-o pe interior.
Filet exterior pe piesa exterioara si apoi infiletate una in alta.
Cand sudezi, sudezi cu piesele infiletate.
Apoi orice garnitura sau calti de canepa rezolva problema etanseitatii
@kama 3 :deja așa am făcut .piesele filetate interior (alea tip ciuperca din fotografia 1)
Apoi piesele (stuturile cu filet exterior )le infiletez in alea sudate deja.
Intrebarea este cu ce etansez filetele între ele ?
loctite snur de matase teflonat si nu mai ai nici o problema stiu ce spun lucrez in domeniu 40 50 lei tubul
@grig67:e același ca pt Instalatii gaze etc.?
da este acelasi a nu se confunda cu loctite lichid care are propietatea de a bloca nu de etansare
Daca e vorba doar de etansare a filetelor, atunci foloseste cu incredere calti de canepa. Sau snur loctite pentru etansari.
evitasa montezi cu calti se folosea pe scara larga acum citiva zeci de ani numai in combinatie cu minum de plumb si vaselina dizolvata in el altfel duce la degradarea infiletarii si inclusiv pierderi
Loctite ăla nu e calt teflonat?
minium de plumb era amestecat cu ulei iar vaselina ce sa spun ... pe amandoua le termina benzina. vb de rezervor totusi. dupa cum spuneam ieri am pus in benzina cateva garnituri si teflon . pana acum cele de plastic de 1/2 si teflonul nu sunt afectate . teflon din ala la rola pt instalatii. poate fi o solutie
Astăzi pun și eu in benzina niște șnur. Îl las o săptămâna și apoi va anunț. Poate folosește pe viitor vreunui coleg care întâmpina aceeași problema cu a mea.
Caltii se foloseau in combinație cu vaselina ca sa se aseze si sa alunece filetul. Vaseliba nu are rol de etansare.
De asemenea poti folosi garnitura de clingherit negru intre umerii celor doua piese. Sau de cauciuc, cum au rezervoarele de plastic.
https://www.mapodo.de/en/elring-dichtmasse-curil-k2-200-c-60ml
sau
https://www.amazon.co.uk/Elring-Sealant-Curil-60ml-035-973/dp/B01J6J4T3Y
sau
https://www.rul-grup.ro/silicon-etansare-70-31414-10-antracit-victor-reinz.html?gclid=EAIaIQobChMIjaCDyura6QIVxvZRCh2uCwO7EAQYAiABEgJDLPD_BwE
Oricare din cele de mai sus le poti folosi cu incredere. Testate de mine personal in atelier in aplicatii zilnice pe diversi carburanti mai ales benzina. Victor Reinz nu este pe baza acetica asa cum sunt majoritatea ermetizatilor de inalta temperatura si este foarte indicat la motoarele de barci deoarece printre toate calitatile este rezistent si la apa sarata.
Se pot comanda pe internet sau la orice dealer de piese auto de cartier dupa codul de piesa care apare in descrierea produsului.
Fisa lor tehnica se gaseste pe net in format PDF si merita citita cu atentie. Sunt produse cu destinatie profesionala.
Stima tuturor.
Hmmm,iar se lasa Ceața densa ...,tocmai ce ma hotărâsem sa pun șnur teflonat.
Dar studiem și fisa tehnica și poate găsim ceva mai bun in pasta asta.Stiu ca o folosesc mecanicii auto la etanșarea băilor de ulei /chiulaselor la mașini. Nu știam sigur ca rezista la benzina dar dacă e scris in fisa tehnica ......merge brici.
Mulțumesc de sfaturi.
Am vorbit mai sus ceva legat de baza acetica. Cele de care vb tu ,,care le dau mecanicii la baile de ulei) sunt pe baza acetica, adica miros a otet. Asadar, cele care au miros de otet NU vor rezista niciodata la benzina. A nu se confunda un ,,silicon,, ordinar de culoare negru sau rosu de 7 lei un tub pe care scrie ca rezista la 700 grade celsius cu cele indicate de mine mai sus.
In concluzie , le-am garantat pentru ca le folosesc in atelierul meu , in aplicatii auto-moto- ambarcatiuni, si au dat rezultate excelente in contact cu benzina sau alti solventi puternici, de peste 10 ani. Pe cel de la Renzosil abia il misca putin diluantul Nitro( 202) iar pe cel de la Elring deloc. Sunt etansanti diferiti ,pentru aplicatii diferite si elasticitati specificate in fisele tehnice. Dar toate trei iti merg in cazul tau.
Stima tuturor