Cap Compas

Ambarcatiuni => Motorizate => Barci de pescuit => Subiect creat de: yakari din Iunie 09, 2020, 11:56:41 PM

Titlu: Ce sa aleg ?Romcaft 480, Romcraft 510 motor 20,30 sau 40
Scris de: yakari din Iunie 09, 2020, 11:56:41 PM
Buna seara.
Vreau sa intru pentru a treia oara in randul barcagiilor si acum sper pentru cati mai multi ani
Am o dilema nu stiu ce sa aleg.
Am gasit undeva un Honda 20 cisma scurta foarte rentabil, mai exista si polibilitatea de 30 sau chiar 40 de cai.
De principiu ies la pescuit cu copiii mei ( doi la nr.) dar stiti bine ca in momentul in care ai barca apar mai multi doritori.
Pentru mine si copii imi ajunge 480 cu 20 dar daca vrea sa mai mearga si altii ne tarim pe Dunare si gasesti baieti "draguti" care nu stiu sa reduca viteza si atunci devine un sport periculos.
Eu as opta pentru 510 cu 30 cp sau 40 dar astea inseamna alte costuri si nu prea vreau sa platesc impozite la ANAF.
Apropo cat este impozitul daca stiti ? Multumesc. O seara placuta.
Titlu: Re: Ce sa aleg ?Romcaft 480, Romcraft 510 motor 20,30 sau 40
Scris de: Alex1958 din Iunie 10, 2020, 05:19:53 PM
Salut,
Impozitul pentru barca cu motor este putin peste 200 lei in Bucuresti.
Eu as merge pe Romcraft 510 cu 30 CP (sau 40 CP daca iti permiti, caci intodeauna o rezerva de putere conteaza).
Barca Antonov de 5 m este si ea o optiune foarte buna dar e o coada lunga.
Bafta!
Titlu: Re: Ce sa aleg ?Romcaft 480, Romcraft 510 motor 20,30 sau 40
Scris de: gabriel.c din Iunie 10, 2020, 05:23:59 PM
Salut,la Bacau 5,5 m cu 90 CP impozit 215 RON /an.
Titlu: Re: Ce sa aleg ?Romcaft 480, Romcraft 510 motor 20,30 sau 40
Scris de: andreas din Iunie 16, 2020, 12:29:51 PM
Si mie imi pare ca atunci cand esti dispus sa dai cateva mii de euro bune pe o barca, valoarea impozitului e o nonproblema, daca barca e inregistrata corect la fisc.

Vezi ca exista Romcraft 480M care suporta 30 CP.

Cel mai bine e sa te gandesti ce vrei tu de la o barca si cati bani ai. Cand ai o suma si un "caiet de sarcini", va fii mai usor de ales, insa nici o alegere nu va fii perfecta. Va trebui sa te decizi si care sunt compromisurile cel mai usor de acceptat ptr tine.
Titlu: Re: Ce sa aleg ?Romcaft 480, Romcraft 510 motor 20,30 sau 40
Scris de: yakari din Iunie 17, 2020, 01:27:00 AM
Nu stiam cat este impozitul si restul, credeam ca este mult mai mare.
Legat de barca as opta spre 20 cp este mult mai ieftin, are 50 kg cel de 30 are 100 . eu inainte am avut Lotus Major cu 20cp si se descurca admirabil chiar si cu 4 persoane cu bagaje de stationar.
A doua obtiune ar fi 5.10 cu 40 cp. dar aici iar se aduna niste minusuri. eu de principiu  merg singur sau cu un adult si doi copii. ( cu 20cp tot face fata). la 20 cp consumul era cam 3/h la 40 ?
Am vazut ambele barci imi place a mai mare dar....
intradevar si banii sunt o problema.
multumesc
Titlu: Re: Ce sa aleg ?Romcaft 480, Romcraft 510 motor 20,30 sau 40
Scris de: kama3 din Iunie 18, 2020, 01:21:32 AM
Citat din: andreas din Iunie 16, 2020, 12:29:51 PM
Si mie imi pare ca atunci cand esti dispus sa dai cateva mii de euro bune pe o barca, valoarea impozitului e o nonproblema, daca barca e inregistrata corect la fisc.
Problema nu e ca dai banii aia, problema e ca de banii aia nu primesti nimic. Nu marine, nu rampe ( publice, nu private sau amenajate de mama natura), nu o parcare publica pazita(cu taxa decenta) unde sa-ti lasi barca, nu statie de combustibil macar in fiecare port, absolut nimic. De ce pt masina e 50 lei impozitul la 75 de cai( cazul meu), iar la barca e 200?
D'aia daca vreodata voi inmatricula o barca o s-o inmatriculez intr-o tara cu apa calda...
Titlu: Re: Ce sa aleg ?Romcaft 480, Romcraft 510 motor 20,30 sau 40
Scris de: Intersect din Iunie 18, 2020, 11:55:22 PM
Citat din: kama3 din Iunie 18, 2020, 01:21:32 AM
Problema nu e ca dai banii aia, problema e ca de banii aia nu primesti nimic. Nu marine, nu rampe ( publice, nu private sau amenajate de mama natura), nu o parcare publica pazita(cu taxa decenta) unde sa-ti lasi barca, nu statie de combustibil macar in fiecare port, absolut nimic. De ce pt masina e 50 lei impozitul la 75 de cai( cazul meu), iar la barca e 200?
D'aia daca vreodata voi inmatricula o barca o s-o inmatriculez intr-o tara cu apa calda...
Putin pe langa subiect,scuze. Comentariul tau mi-a adus aminte de marina primariei din Galati.
Cand am vrut ca sa tin barca la ei si am vazut toate documntele pe care le cer plus o taxa aberanta am fugit .
Imi cereau:
Toate actele barcii original si copie.
Asigurare barca.
Declaratie pe propria raspundere ca eu sunt responsabile de integritatea barcii si bunuri.
Taxa lunara la un Quicksilver 470 cca 300 de RON acum 5 ani de zile.
Acum am loc de parcare la Sfantu:
Marina supravegheata video.
Taxa 50 de lei pe an.
Titlu: Re: Ce sa aleg ?Romcaft 480, Romcraft 510 motor 20,30 sau 40
Scris de: Alex1958 din Iunie 19, 2020, 10:13:02 AM
Salut,
Pentru "incurajare" iti mai spun ca am platit 527.16 RON pentru raportul de inspectie & Permis de navigatie, valabil 5 ani.
Toate cele bune!
Titlu: Re: Ce sa aleg ?Romcaft 480, Romcraft 510 motor 20,30 sau 40
Scris de: yakari din Iunie 23, 2020, 07:01:23 PM
Baieti ;D ;D ;D multumesc. legat de barca? asta as dorii sa stiu. in maxim o luna vreau sa dau comanda si nu stiu ce aleg.
multumesc
Titlu: Re: Ce sa aleg ?Romcaft 480, Romcraft 510 motor 20,30 sau 40
Scris de: dany din Iunie 23, 2020, 07:34:06 PM
480 cu motorizare de 20,fara sa ai musafiri in barca prea multi sau 510 M cu 40
Titlu: Re: Ce sa aleg ?Romcaft 480, Romcraft 510 motor 20,30 sau 40
Scris de: Zodiac din Iulie 01, 2020, 03:18:23 PM
510 cu 40 de cai !!! Intotdeauna ai nevoie de spatiu suplimentar , de stabilitate mai buna si de putere mai mare !!! Eu nu am auzit pe cineva sa-si doreasca o barca mai mica decat are pe moment , vorbind de cei cu barci pana in 5 metri ! La impozit nu e mare diferenta !
Titlu: Re: Ce sa aleg ?Romcaft 480, Romcraft 510 motor 20,30 sau 40
Scris de: Vali din Iulie 01, 2020, 10:23:05 PM
Ei uite ca mi s-a intamplat mie :). Dupa ce am fost convins ca 5,10 este dimensiunea optima, dupa ce am facut prima oara 4,30 mi-am dat seama ca nu-mi trebuie mai mult, e cea mai potrivita dimensiune pentru nevoile mele :P.
Titlu: Re: Ce sa aleg ?Romcaft 480, Romcraft 510 motor 20,30 sau 40
Scris de: andreas din Iulie 02, 2020, 02:21:08 PM
Citat din: Vali din Iulie 01, 2020, 10:23:05 PM
Ei uite ca mi s-a intamplat mie :). Dupa ce am fost convins ca 5,10 este dimensiunea optima, dupa ce am facut prima oara 4,30 mi-am dat seama ca nu-mi trebuie mai mult, e cea mai potrivita dimensiune pentru nevoile mele :P.

Salut Vali,
Treaba e ca tu esti omul apei :)
Locuiesti langa apa, ai "experienta operationala" si rutina. Noua, oraseni d'astia care facem o Delta la cateva luni, ne place ca barca sa fie incapatoare, sa nu uitam naibii ceva acasa si sa ne trebuiasca, ca de la cateva sute de kilometrii e mai greu sa dai o fuga acasa. :)
Titlu: Re: Ce sa aleg ?Romcaft 480, Romcraft 510 motor 20,30 sau 40
Scris de: Zodiac din Iulie 02, 2020, 03:56:59 PM
Toata lumea are dreptate  ;D !!!
Pentru unul care locuieste pe malul Dunarii , cunoaste foarte bine Dunarea si Delta , are prieteni si conexiuni peste tot , isi ia un bagaj mic...scule de pescuit...haine si ustensile personale si se cazeaza la ...prietenul 1 ;D , apoi la prietenul 2 ;D....putem continua , conteaza doar comportamentul nautic al barcii , nu si marimea .
Eu cand vad ce car numai pentru pescuit , mi se pare ca nu incap nici in barca de 510 ;D !
Bagajele sunt diferite daca te duci la pensiune/casa de om ;D sau cu cortul !
Eu personal vreau ca urmatoarea barca ;D sa fie de 5,5 m...ca atat imi permite cel putin teoretic peridocul , pe ala nu il mai schimb ;D !!!
Titlu: Re: Ce sa aleg ?Romcaft 480, Romcraft 510 motor 20,30 sau 40
Scris de: yakari din Iulie 15, 2020, 09:23:38 AM
Multumesc pentru opinii domnilor.
acum am o alta intrebare daca se poate.
Am gasit un motor Honda de 40-60 cai cu ... putine ore 1600 :) din 2016. Este la jumatate de pret fata de unul nou.
Eu nu fac mii de ore pe apa si ar putea fi o obtiune asta.
Ce ziceti?
Multumesc
Titlu: Re: Ce sa aleg ?Romcaft 480, Romcraft 510 motor 20,30 sau 40
Scris de: Alex1958 din Iulie 15, 2020, 11:11:27 AM
Salut,
In 4 ani 1600 de ore inseamna ca asta-i magarus!
La jumate de pret gasesti motoare mult mai putin rulate.
Pe de alta parte e adevarat ca au cam inceput organele sa-i salte...pe vanzatori.
In orice caz daca iei un motor SH ar trebui sa te duci cu el la o reprezentanta, pentru verificare.
Bafta!
Titlu: Re: Ce sa aleg ?Romcaft 480, Romcraft 510 motor 20,30 sau 40
Scris de: Zodiac din Iulie 15, 2020, 02:07:15 PM
Pai ar fi peste 1 ora zilnic in 4 ani ! 1600 : 365 zile = 4,39 ani cate o ora pe zi .
Si asta daca ar fi reali  ;D !!!
Motorul are 40 de cai sau 60 ? Acte are ?
Titlu: Re: Ce sa aleg ?Romcaft 480, Romcraft 510 motor 20,30 sau 40
Scris de: yakari din Iulie 16, 2020, 12:30:11 AM
sunt motoarele din Italia provenite din cel de 60 cp limitate la 40 pentru a fi conduse fara permis.
Am gasit un motor Yamaha de 40 un an 1000 de ore  :) :).
Media cam 3 ore pe zi.
oamenii spun ca sunt facute toate reviziile la reprezentanta. si daca omul zice ca are 1000 ore in teorie nu ar trebuii sa minta.

Titlu: Re: Ce sa aleg ?Romcaft 480, Romcraft 510 motor 20,30 sau 40
Scris de: AdrianZUZ din Iulie 16, 2020, 09:07:02 AM
Imi dau si eu cu parerea: Astea sunt motoare de pe barci de inchiriat. Nu ma sperie atat numarul de ore, cat numarul de prosti care le-au birjarit!
Eu intr-un an bun  (cam 45-60 zile pe apa efectiv) nu adun mai mult de 120 - 150 ore ... nu ai cum, in regim de agrement, sa bagi in fiecare zi ore intregi de mars.
Titlu: Re: Ce sa aleg ?Romcaft 480, Romcraft 510 motor 20,30 sau 40
Scris de: asdepica din Iulie 27, 2020, 12:16:14 PM
La un motor asa mare, dacă te-ai hotărât la peste 40, temerarul 575 mi se pare o foarte bună barcă.
P. S. Acuma îmi înmatriculez o pilotina cu 25 de cai la Dej. Total: 1400 lei. Impozitul la Cluj, dacă ai grija să nu bifezi "ambarcațiune de agrement", e 180 lei pe an.
Titlu: Re: Ce sa aleg ?Romcaft 480, Romcraft 510 motor 20,30 sau 40
Scris de: Fishy din August 05, 2020, 07:44:07 AM
Salut!
Pentru o barca de 4 m am facut si eu "aroganta" de a trece de la 20cp la 30. Tot din motivul ca nu ma pot hotara ce bagaje imi trebuie, deci, prin urmare le car pe toate 🤨

Inspectia tehnica, traducerea documentelor motorului, etc, au dus costul cu inmatricularea la aprox 1.500 lei.

Dupa care impozitul anual cam 500 lei (pe an, ca e anual 😀).
Cred ca ar conta mai putin ce scrii tu pe declaratia de la fisc, ci cum iti iese tie carnetul de ambarcatiune. Daca cei de la capitanie ti-o fac "de agremenet", impozitul e 500. Daca scriu ca e "de pescuit" - 200. Se pare ca eu pescuiesc ...de agrement 😜

In rest, Romcraft 510 cu 20 cp si sa gliseze....poate doar sa o conduca un copil si sa nu aibe in barca altceva decat benzina.

Pentru cea de 480 motorizarea minima mi se pare ca ar fi 20 cp.
Oricum, uita-te pe site-ul Romcraft. Mi se pare ca au fost reevaluate motorizarile.
Modelul M acum suporta 40 cp.
Eu am una comandata. O sa o primesc in septembrie si o sa o probez cu o Honda de 20 cp, pe care il am de vreo 3 ani.
Nici consumul pe care l-ai zis (3l/h la motor de 20 cp) nu mi se pare realist.
Am avut Suzuky de 15 - consuma 3,5-4 l/ ora pe o laguna.
Honda de 20 ia spre 5/h.
Consumul, din discutiile cu prietenii, la motoare in 4 timpi, more or less, il gandesc la 0,25 l/h/cp - in regim de glisare, cu barca nu foarte plina.



Titlu: Re: Ce sa aleg ?Romcaft 480, Romcraft 510 motor 20,30 sau 40
Scris de: Alex1958 din August 05, 2020, 11:36:45 AM
[quote author=Fishy link=topic=3259.msg55963#msg55963 date=1596602647
Cred ca ar conta mai putin ce scrii tu pe declaratia de la fisc, ci cum iti iese tie carnetul de ambarcatiune. Daca cei de la capitanie ti-o fac "de agremenet", impozitul e 500. Daca scriu ca e "de pescuit" - 200.
[/quote]
Am tot scris pe aici ca trebuie declarata la fisc barca cu motor nu ambarcatiune de agrement.
Ramane pe data aviatoare....
Titlu: Re: Ce sa aleg ?Romcaft 480, Romcraft 510 motor 20,30 sau 40
Scris de: diles din August 05, 2020, 05:58:30 PM
Citat din: Fishy din August 05, 2020, 07:44:07 AM
Salut!
Pentru o barca de 4 m am facut si eu "aroganta" de a trece de la 20cp la 30. Tot din motivul ca nu ma pot hotara ce bagaje imi trebuie, deci, prin urmare le car pe toate 🤨

Inspectia tehnica, traducerea documentelor motorului, etc, au dus costul cu inmatricularea la aprox 1.500 lei.

Dupa care impozitul anual cam 500 lei (pe an, ca e anual 😀).
Cred ca ar conta mai putin ce scrii tu pe declaratia de la fisc, ci cum iti iese tie carnetul de ambarcatiune. Daca cei de la capitanie ti-o fac "de agremenet", impozitul e 500. Daca scriu ca e "de pescuit" - 200. Se pare ca eu pescuiesc ...de agrement 😜

In rest, Romcraft 510 cu 20 cp si sa gliseze....poate doar sa o conduca un copil si sa nu aibe in barca altceva decat benzina.

Pentru cea de 480 motorizarea minima mi se pare ca ar fi 20 cp.
Oricum, uita-te pe site-ul Romcraft. Mi se pare ca au fost reevaluate motorizarile.
Modelul M acum suporta 40 cp.
Eu am una comandata. O sa o primesc in septembrie si o sa o probez cu o Honda de 20 cp, pe care il am de vreo 3 ani.
Nici consumul pe care l-ai zis (3l/h la motor de 20 cp) nu mi se pare realist.
Am avut Suzuky de 15 - consuma 3,5-4 l/ ora pe o laguna.
Honda de 20 ia spre 5/h.
Consumul, din discutiile cu prietenii, la motoare in 4 timpi, more or less, il gandesc la 0,25 l/h/cp - in regim de glisare, cu barca nu foarte plina.


laguna e o barca ineficienta la glisare,eu nu am avut consum peste 3,5 litri nici cu suzuki nici cu honda,ambele de 20,cu honda chiar 3lh.sarcina totala cam 450kg

Titlu: Re: Ce sa aleg ?Romcaft 480, Romcraft 510 motor 20,30 sau 40
Scris de: yakari din August 11, 2020, 10:23:44 PM
Dupa calculele pe care le faceam cand aveam Honda de 20 cu Lotus Major mie asa imi dadea consumul.
Am facut Tulcea - Sulina cu 8 litri doua persoane cu putine bagaje.
Astazi am primit proforma la motorul Honda BF 40E.
Sper ca maine sa am timp si sa o platesc, insa problema acum este ca la Romcraft comenzile sunt pana in noiembrie.
sunt putin dezamagit
Titlu: Re: Ce sa aleg ?Romcaft 480, Romcraft 510 motor 20,30 sau 40
Scris de: crysty din August 16, 2020, 09:42:55 AM
Salut,

Incearca sa verifici existenta barcilor Romcraft 480 pe la dealeri autorizati. S-ar putea sa gasesti pe stoc barca.
Succes!
Titlu: Re: Ce sa aleg ?Romcaft 480, Romcraft 510 motor 20,30 sau 40
Scris de: yakari din August 17, 2020, 09:36:52 PM
Domnilor mulțumesc pentru tot. Astazi am achitat motorul si am platit si o rezervare numai pentru un Romcraft 510.
Am zis ca daca merg pe varianta scumpa macar sa imi dau bine cu tesla.
Axum nu ca sunt falit dar mai sunt si dator dar cand vrei ceva cam asa se întâmplă.
Acum as mai avea nevoie si de peridoc nou desigur ca la banii mei numai noi imi cumpar.
Am gasit la un dealer prin Buzau.
Voi ce ziceți? Vreau sa fie cat mai app de 1000 ca maine plec in concediu si nu stiu daca mai am bani de benzina. De adus motorul din Italia ce sa mai zic.
Stiti cumva motoarele astea cu ce elicii vin? Daca ii pun de vizeza ar fi mai bine?
Multumesc tuturor pentru tot ce au scris aici.


Titlu: Re: Ce sa aleg ?Romcaft 480, Romcraft 510 motor 20,30 sau 40
Scris de: Fishy din August 19, 2020, 09:28:24 AM
Deci motorul l-ai luat din Italia? La ce pret si ce model, daca ne poti spune?
Multumesc!
Subsdiar Hondei de 20 cp pe care il am deja, ma uit si eu dupa un 30cp, cat mai usor.
Mi se pare cumva preferabil sa am un motor cat mai usor pe Romcraft 480. N-as vrea sa fie peste 100 kg, cum par a fi toate cele de 40 cp
Titlu: Re: Ce sa aleg ?Romcaft 480, Romcraft 510 motor 20,30 sau 40
Scris de: stefand600 din August 19, 2020, 10:13:11 AM
Salut, oare de ce nu incearca nimeni Tohatsu 50 TLDI. Este motor in 2T cu injectie directa in cilindru la fel ca Evinrude E-TEC. Mai mult, este cu 3 cilindri si vibratiile sunt mai putin prezente fata de Evinrude care este in 2 cilindrii la aceiasi putere. Iar factorul cel mai important este ca are doar 72 de Kg.
Titlu: Re: Ce sa aleg ?Romcaft 480, Romcraft 510 motor 20,30 sau 40
Scris de: yakari din August 20, 2020, 11:17:07 PM
Citat din: Fishy din August 19, 2020, 09:28:24 AM
Deci motorul l-ai luat din Italia? La ce pret si ce model, daca ne poti spune?
Multumesc!
Subsdiar Hondei de 20 cp pe care il am deja, ma uit si eu dupa un 30cp, cat mai usor.
Mi se pare cumva preferabil sa am un motor cat mai usor pe Romcraft 480. N-as vrea sa fie peste 100 kg, cum par a fi toate cele de 40 cp
am primit 3 oferte:
3200,3700,4275.
am ales modelul bf40E de 998cm adica motorul de 60. mi au zis ca este limitat mecanic si il pot debloca eu.
eu am cumparat cu TVA intracomunitar.
am ales varianta cu maner care a fost 600 eur. inclus inpretul de mai sus.
varianta D este un model nou nu stiu daca a aparut la noi.
Eu sunt fan Honda la mine totul ii Honda masinie,motocicleta si as cumpara si generator daca nu ar fi asa scump.
multumesc
Titlu: Re: Ce sa aleg ?Romcaft 480, Romcraft 510 motor 20,30 sau 40
Scris de: yakari din August 20, 2020, 11:27:24 PM
Citat din: stefand600 din August 19, 2020, 10:13:11 AM
Salut, oare de ce nu incearca nimeni Tohatsu 50 TLDI. Este motor in 2T cu injectie directa in cilindru la fel ca Evinrude E-TEC. Mai mult, este cu 3 cilindri si vibratiile sunt mai putin prezente fata de Evinrude care este in 2 cilindrii la aceiasi putere. Iar factorul cel mai important este ca are doar 72 de Kg.
daca ai o barca putin mai mare cum este Romcraft510 nu cred ca 35-40 kg mai conteaza. oricum de la 50 in sus nu il mai poti lua singur asa ca nu prea este portabil.
acum din ce stiu eu 2t consuma mai mult si probabil nu este nici f ieftin. eu pentru 1000 eur diferenta prefer sa iau unul mai bun.
nu spun ca Tohasu nui bun dar daca eu nu stiu nu ma bag si daca consuma mai mult pentru mine ii 0.
60 cp pentru ce am eu sunt arhisuficienti si am inteles ca motorul asta are si cuplu bun.
Multumesc
Titlu: Re: Ce sa aleg ?Romcaft 480, Romcraft 510 motor 20,30 sau 40
Scris de: bobinuta din August 21, 2020, 01:31:16 AM
Citat din: stefand600 din August 19, 2020, 10:13:11 AM
Salut, oare de ce nu incearca nimeni Tohatsu 50 TLDI. Este motor in 2T cu injectie directa in cilindru la fel ca Evinrude E-TEC.
Salve,
Nu stiu care ar fi criteriile celorlalti, dar eu m-am uitat la preturi, macar asa, in diagonala.
Preturile de mai jos sunt in EUR fara TVA.
La Evinrude sunt luate din PDF-ul actualizat in 2018, iar la Tohatsu vad ca lista e din...2011 8)
Habar n-am daca sunt modificari substantiale in momentul de fata, n-am sunat direct.

EVINRUDE E-TEC E50 DPGL                   4608 EUR
TOHATSU TLDI MD40B2 EPTOL (53CP)    5432 EUR
[diferenta = 824 EUR]

EVINRUDE E-TEC E40 DPGL                    3943 EUR
TOHATSU TLDI MD30B EPTOS (40CP)      5432 EUR
[diferenta = 1489 EUR]

Surse:
- EVINRUDE (https://www.euronautica.ro/uploads/diverse-adm/155237-Lista-Pret-Evinrude-2018.pdf)
- TOHATSU (http://www.boats-yachts.ro/motor_barca/tohatsu/lista_preturi_motoare_de_barca_Tohatsu_2011.pdf)

Chiar m-ar interesa daca ai niste preturi actualizate, cel putin pentru comparatie si apoi mai vedem...
Intr-adevar, nu am evaluat avantajele pe care le-ai mentionat, prin prisma diferentelor de pret:  3 cilindri in loc de 2, zgomot si masa mai mici.
Despre consum, ai ceva comparatii ? Ar exista alte avantaje in cazul TLDI, care sa justifice diferentele de preturi fata de E-TEC ?

Cu bine,
Cezar
Titlu: Re: Ce sa aleg ?Romcaft 480, Romcraft 510 motor 20,30 sau 40
Scris de: stefand600 din August 21, 2020, 07:52:40 AM
Avand in vedere ca este cu injectie directa, consumul ar trebui sa fie la fel ca la un motor in 4T. Ba chiar mai mic avand in vedere ca Tohatsu are 697 CC iar o Honda de 50 HP are 808 CC sau chiar 998 CC la anumite generatii. La un motor 2T clasic, consumul este mai mare deoarece in timpul baleiajului intre admisie si evacuare se pierde o anumita cantitate de amestec aer/benzina gata format. La injectie directa in timpul baleiajului se pierde doar aer fara benzina. Importator nu avem in RO dar este importator la Varna. Am intrebat de preturi acum 2 zile dar nu au raspuns inca.
Titlu: Re: Ce sa aleg ?Romcaft 480, Romcraft 510 motor 20,30 sau 40
Scris de: cristizz din August 21, 2020, 08:24:45 AM
Ca o completare (teoretica), as zice ca la aceeasi cilindree si sa presupunem aceeasi cursa a pistonului, un motor in 4 timpi are o admisie de combustibil la fiecare 2 rotatii complete a arborelui cotit pe cand un motor in 2 timpi are cate o admisie de combustibil la fiecare 1 rotatie a arborelui cotit.
Deci la 1000 de rotatii, un 4T trage 500 de admisii iar un 2T trage 1000. De aici eu concluzionez ca, teoretic,  la aceeasi cilindree si la acelasi regim de turatie, un motor in 4T consuma mai putin decat unul in 2T.

Titlu: Re: Ce sa aleg ?Romcaft 480, Romcraft 510 motor 20,30 sau 40
Scris de: AdrianZUZ din August 21, 2020, 08:48:28 AM
TLDI 50cp vs. Tohatsu EFI 50cp  consuma fix la fel pe barci aprox similare.
TLDI un pic mai zgomotos, la EFI, transmisia are o demultiplicare mai buna care ii permite sa tina pasul in accelaratie cu TLDI.
Dezavantaj maxim tohatsu - stoc piese si service ioc.

dar onda'i onda si cu elice de mare viteza, rupe ;D.
Titlu: Re: Ce sa aleg ?Romcaft 480, Romcraft 510 motor 20,30 sau 40
Scris de: stefand600 din August 21, 2020, 09:18:41 PM
Citat din: cristizz din August 21, 2020, 08:24:45 AM
Ca o completare (teoretica), as zice ca la aceeasi cilindree si sa presupunem aceeasi cursa a pistonului, un motor in 4 timpi are o admisie de combustibil la fiecare 2 rotatii complete a arborelui cotit pe cand un motor in 2 timpi are cate o admisie de combustibil la fiecare 1 rotatie a arborelui cotit.
Deci la 1000 de rotatii, un 4T trage 500 de admisii iar un 2T trage 1000. De aici eu concluzionez ca, teoretic,  la aceeasi cilindree si la acelasi regim de turatie, un motor in 4T consuma mai putin decat unul in 2T.
CristiZZ, daca vorbim de teorie, atunci un motor 2T, la aceiasi capacitate cilindrica cu un 4T, are putere dubla. In realitate lucrurile nu stau chiar asa. Pot sa-ti argumentez stiintific deoarece sunt inginer auto. Daca te uiti la toate motoarele in 4T cu capacitati cilindrice intre 500-700 CC au pana in 30 HP pentru turatii maxime si compresii in plaje normale.
Titlu: Re: Ce sa aleg ?Romcaft 480, Romcraft 510 motor 20,30 sau 40
Scris de: diles din August 22, 2020, 09:14:39 AM
Ca o completare (teoretica), as zice ca la aceeasi cilindree si sa presupunem aceeasi cursa a pistonului, un motor in 4 timpi are o admisie de combustibil la fiecare 2 rotatii complete a arborelui cotit pe cand un motor in 2 timpi are cate o admisie de combustibil la fiecare 1 rotatie a arborelui cotit.
Deci la 1000 de rotatii, un 4T trage 500 de admisii iar un 2T trage 1000. De aici eu concluzionez ca, teoretic,  la aceeasi cilindree si la acelasi regim de turatie, un motor in 4T consuma mai putin decat unul in 2t

motoarele in 2t au randament mai scazut,maxim 2/3 din cursa pistonului produce lucru mecanic restul e folosita pentru a produce schimbul de gaze in cilindru,odata ce pistonul a ajuns la fereastra de evacuare sa dus compresia.cel mai des doar jumate din cursa pistonului produce lucru mecanic.
Titlu: Re: Ce sa aleg ?Romcaft 480, Romcraft 510 motor 20,30 sau 40
Scris de: cristizz din August 22, 2020, 10:38:32 PM
Citat din: stefand600 din August 21, 2020, 09:18:41 PM
CristiZZ, daca vorbim de teorie, atunci un motor 2T, la aceiasi capacitate cilindrica cu un 4T, are putere dubla. In realitate lucrurile nu stau chiar asa. Pot sa-ti argumentez stiintific deoarece sunt inginer auto. Daca te uiti la toate motoarele in 4T cu capacitati cilindrice intre 500-700 CC au pana in 30 HP pentru turatii maxime si compresii in plaje normale.

Desigur ca are putere dubla (in modelul ,,cazului ideal") - are de doua ori mai multe explozii la acelasi numar de rotatii ale arborelui motor. Si desigur ca in realitate, intervin fenomene si aspecte tehnice care modifica substantial ,,cazul ideal".
Ceea ce doream eu sa subliniez esta ca o comparatie intre 2 obiecte ar fi bine sa fie facuta plecand de la unele caracteristici similare ale acestora, altfel comparam mere cu pere. Acelasi sistem de referinta.
Titlu: Re: Ce sa aleg ?Romcaft 480, Romcraft 510 motor 20,30 sau 40
Scris de: adiwolf din August 26, 2020, 11:30:25 PM
Citat din: yakari din August 17, 2020, 09:36:52 PM
Acum as mai avea nevoie si de peridoc nou desigur ca la banii mei numai noi imi cumpar.
Am gasit la un dealer prin Buzau.

iti recomand cu caldura cel mai bun si mai solid peridoc ce l-am vazut eu pana acuma - https://remorci-platforme.ro/remorci-platforme/remorca-auto-peridoc-5m-x-1-70m/
stiu ca este mai scump, dar crede-ma ca este ce trebuie.
eu am un Romcraft 480 cu motorizare 25cp si peridoc manufacturat tot de Romcraft (cumparate anul asta), dar peridocul este incomparabil cu cel polonez, mult sub el - bine facut si ok, dar nu se compara cu cel polonez, este mai firav si nu este gandit ca ala.
Titlu: Re: Ce sa aleg ?Romcaft 480, Romcraft 510 motor 20,30 sau 40
Scris de: yakari din August 26, 2020, 11:42:43 PM
Mulțumesc
La asta m am uitat si eu. Pe el o sa il cumpar daca se aliniaza bine planetele.
Prima data trebuie sa achit barca apoi vad ce mai ramane.
Astazi am fost la Moreni si am mai pus pe barca niste obtionale.
Maine pleaca motorul din Italia. In general am reusit😊😊😊. Daca reusesc sa o si inscriu in Belgia in timp util sper sa si ies pe apa, după o lunga perioada.
Multumesc domnilor pentru tot.
Titlu: Re: Ce sa aleg ?Romcaft 480, Romcraft 510 motor 20,30 sau 40
Scris de: yakari din Septembrie 04, 2020, 09:02:20 PM
Astazi a sosit motorul. Un monstru de 160kg cu tot cu ambalaj. Este depozitat la mine la birou pana se v a intalnii cu barcuta.
Titlu: Re: Ce sa aleg ?Romcaft 480, Romcraft 510 motor 20,30 sau 40
Scris de: Mike83 din Septembrie 05, 2020, 09:11:11 AM
Sa-l stapanesti sanatos Dane.
Poate ne intalnim pe Caraorman in toamna asta😉