Cap Compas

Ambarcatiuni => Motoare => Subiect creat de: Intersect din Noiembrie 04, 2020, 10:10:50 PM

Titlu: Motorizare anii 70-80.
Scris de: Intersect din Noiembrie 04, 2020, 10:10:50 PM
Va salut dragi barcagii. Pentru lipsa mea de cunostinte aduc in dezbatere tipurile de motoare pe diferite salupe in anii 70-80.
Eu nu stiu nimic despre motoarele care propulsau navele la vremea aia si cine le detinea . Singurele motoare pe care le stiu sunt de la pilotinele din tabla,dar le stiu in ideea de reparatie :). Atasez o poza cu diferite barci.
Titlu: Re: Motorizare anii 70-80.
Scris de: stefand600 din Noiembrie 05, 2020, 01:03:55 PM
Salut, din ce vad in poza, ma refer la cele 3 salupe din planul 1 cred ca sunt barci rusesti cu motoare de volga sau moskwitch. Cea lunga cred ca este una care se ridica pe niste talpici. Le-am vazut prima oara cred ca prin anul 1975 si chiar am mers la Crisan cu una care zicea conducatorul ca are motor de Volga.
Titlu: Re: Motorizare anii 70-80.
Scris de: toni tl din Noiembrie 12, 2020, 07:53:30 PM
La rapidele cu aripi portante motoarele de Volga au fost inlocuite de motor de Saviem (diesel) iar salupele mai mari aveau motoare rusesti 3D6 150 CP DIESELcu carter uscat. Salupele mici aveau motoare de tractor diesel de 65cp. Prin anii 80 s-au montat si motoare de camion (RABA) care montate pe nava aveau 180cp.
Titlu: Re: Motorizare anii 70-80.
Scris de: Intersect din Noiembrie 17, 2020, 08:49:06 PM
Mulțumesc pentru răspunsuri.  Inca o poză cu  o motorizata.  Dar cine își permitea bărcile astea?
Titlu: Re: Motorizare anii 70-80.
Scris de: bradutzu din Noiembrie 17, 2020, 09:07:21 PM
Primul meu motor a fost un Envirude de 55 cp din 1969
:)
Titlu: Re: Motorizare anii 70-80.
Scris de: Alex1958 din Noiembrie 18, 2020, 01:39:30 PM
Salut,
In anii 90 un amic de-al meu de atunci a cumparat un motor in 2 T de vreo 5 CP cu rezervor deasupra.
Cand ne-am uitat pe el atent am vazut o stampila ca fusese rechizitionat de armata germana din Franta ocupata. Culmea este ca l-am pornit pe o barca pe lacul Gostiile si era sa-l scapam in garla cand a luat-o...
Nu mai stiu ce a facut amicul cu el, dar dupa cate il cunosc l-a vandut ca antichitate....
Titlu: Re: Motorizare anii 70-80.
Scris de: Vali din Noiembrie 18, 2020, 05:20:55 PM
Citat din: Intersect din Noiembrie 17, 2020, 08:49:06 PM
Mulțumesc pentru răspunsuri.  Inca o poză cu  o motorizata.  Dar cine își permitea bărcile astea?

Ambarcatiunea din poza e una din cele construite la Icepronav in anii 80 de inginerul Matei Kiraly. Face parte dintr-o serie de nave pe perna de aer cu pereti laterali rigizi, fiind tema de cercetare venita de la partid, in scop de modernizare si eficientizare a transportului de pasageri in Delta si nu numai.

Rapidele din poza de dinainte sunt glisoare rusesti (sovietice), cu inboard cum au descris colegii. Aceste barci au fost exclusiv in patrimoniul institutiilor comuniste, de exemplu la Galati "securea" avea monstrul ala pe aripi portante de langa graniceri (actualul sediu al Frontierei de langa "Steaua Polara").

Barca aia a ramas abandonata dupa revolutie, la fel ca barca aia uriasa a politiei transporturi fluviale din portul Docuri. Motivul a fost de probleme mecanice grave la motor si transmisie, plus ca nu mai avea "obiectul muncii" - nu mai fugeau romanii din tara pe ape, era deja libertate.

A ajuns sa fie dezmembrata de tiganii din port, care au "julit" tot ce era din metal pe ea. In opinia mea si-a meritat destinul, ajungand la locul meritat in istorie, in ultimii ani ai comunismului fiind doar un fel de aparat de chermeze al burtosilor de la "secure".
Titlu: Re: Motorizare anii 70-80.
Scris de: Intersect din Noiembrie 18, 2020, 06:51:42 PM
Citat din: Vali din Noiembrie 18, 2020, 05:20:55 PM
Ambarcatiunea din poza e una din cele construite la Icepronav in anii 80 de inginerul Matei Kiraly. Face parte dintr-o serie de nave pe perna de aer cu pereti laterali rigizi, fiind tema de cercetare venita de la partid, in scop de modernizare si eficientizare a transportului de pasageri in Delta si nu numai.

Rapidele din poza de dinainte sunt glisoare rusesti (sovietice), cu inboard cum au descris colegii. Aceste barci au fost exclusiv in patrimoniul institutiilor comuniste, de exemplu la Galati "securea" avea monstrul ala pe aripi portante de langa graniceri (actualul sediu al Frontierei de langa "Steaua Polara").

Barca aia a ramas abandonata dupa revolutie, la fel ca barca aia uriasa a politiei transporturi fluviale din portul Docuri. Motivul a fost de probleme mecanice grave la motor si transmisie, plus ca nu mai avea "obiectul muncii" - nu mai fugeau romanii din tara pe ape, era deja libertate.

A ajuns sa fie dezmembrata de tiganii din port, care au "julit" tot ce era din metal pe ea. In opinia mea si-a meritat destinul, ajungand la locul meritat in istorie, in ultimii ani ai comunismului fiind doar un fel de aparat de chermeze al burtosilor de la "secure".
Am inteles,multumesc tuturor pentru raspunsuri. Barca din ultima poza imi place de mor.
Titlu: Re: Motorizare anii 70-80.
Scris de: Vali din Noiembrie 18, 2020, 07:47:43 PM
Citat din: Intersect din Noiembrie 18, 2020, 06:51:42 PM
Barca din ultima poza imi place de mor.

E o combinatie intre catamaran si nava pe perna de aer. La vremea ei a fost un concept revolutionar, si inclusiv in prezent e o solutie moderna. Amanunte aici (destul de sumar totusi): https://en.wikipedia.org/wiki/Surface_effect_ship