Salut dragilor,
Astept comentarii pe marginea subiectului dat fiind faptul ca trebuie sa pun pe barca un rezervor customizat pe spatiu destinat acestuia. Deci ce spuneti....inox ori aluminiu
Gasit coala de aluminiu de 3 mm 1000x2000 la 325 lei.....pt inox inca nu am cautat
Salut si La multi ani!
Daca il faci de nou cel mai bine este sa faci un rezervor de inox. La aluminiu apare o coroziune in timp dar la 3mm te va tine mai mult decat barca.
Ai grija sa prevezi niste sparge-valuri interioare si rosturi de dilatare termica pe toate directiile. As pune aerisire cu pipa si opritor de flacari pentru siguranta.
Multa bafta!
Despre antivaluri... da stiam ca trebuie... despre aerisire am busonul de alimentare care are aerisitor...o tevusca pe care am sa o continui cu un furtunas in exteriorul barcii. Dar chestia de o spusei despre antifoc cum arata?
Intr-adevar, un opritor de flacari (flame arrester) este binevenit. Cel mai uzual sunt folosite in industrie, in rafinarii/petrochimie la parcurile de rezervoare pentru a preveni intrarea flacarilor accidental iscate in interiorul rezervorului sau al vaselor pe care le protejeaza. Acestea sunt parte integranta a valvelor (supapelor) ce protejeaza rezervoarele la suprapresiune sau vacuumare. Deasemeni, se mai gasesc montate pe skidul arzatoarelor pentru a preveni ca flacara de la arzator sa intre pe conducta accidental. Ca si constructie sunt fie din tabla gofrata roluita fie din plasa din sarma de inox tot asa roluita. Intra pe Google si da un search sa vezi cum arata.
Acum, nu stiu cate barci au in dotare asa ceva, in special cele de mici dimensiuni cum sunt ale noastre. Eu am cumparat de noua barca (Quicksilver) si nu are in dotare asa ceva. Cred ca daca vei cauta s-ar putea sa gasesti ceva miniatural pentru o aplicatie cum ar fi aerisirea rezervorului de barca. Cred ca nici la masini nu sunt disponibile aceste opritoare doar daca acea gaura din dopul rezervorului nu are un traseu sofisticat unde sa i se fi inserat asa ceva minion.
Oricum, ideea este buna si cred ca o voi aplica si eu pe barca mea, dar ceva handmade.
Salut,
Daca ramai cu aerisirea prin buson nu se preteaza opritor de flacari (cauta pe google "flame arrestor" ca sa vezi cum arata). Ideea este ca se lamineaza fluxul de aer si vapori care iese din rezervor astfel incat o eventuala flacara sau scanteie sa nu ajunga in rezervor. De exemplu o mica cutiuta umpluta cu pietris poate face treaba asta.
Daca faci un rezervor mai mare si de forma deosebita e bine sa-i faci o linie de aerisire din cel mai inalt punct, pe care s-o scoti intr-o zona cat mai sigura.
Salut,eu mi-am făcut anul trecut rezervor din aluminiu din tabla de 3 mm la un băiat super meseriaș din Tulcea .
Acum dacă mi-aș face altul ar fi din inox din cauza coroziunii care cică ar apărea in timp.
Nu cred ca diferența de pret la tabla e chiar mare. Dacă nu ai meseriaș te sfatuiesc cu încredere sa apelezi la băiatul asta din Tulcea și-ți face tot el.
Cam care a fost manopera la Tulcea...in Braila am gasit ceva cu 400...doar manopera...si electrozii...restul aduc eu. Caut un sudor bun si in Galati sa vad poate gasec ceva similar macar. Apropo e preturi in gl....anul trecut voiam sa fac gratarul pt curte si doar manopera la un taietor cu plama se ridica undeva la peste 450 lei...si era o tabla de 90 pe 40 cu gaurile specifice unui gratar. Tabla era si ea cam 200 ca am vrut de 6 mm. La Buzau am gasit un tip care cu 350 a facut tot...si tabla si manopera...deci de aceea zic de Galati ca suntem cam scumpi. Pe Corsarul meu ar putea fi facut un rezervor de pana in 150 litri...
Cam asa ceva se pare ca este...cred ca se poate face destul de usor o sita de ceai taiata cerculete ...si puse unele peste altele...ori o pipa de baterie ghiuveta ceva mai desteapta . Problema ar fi cand se infunda cu preacurata noastra benzina...cand esti acasa bagi copresorul in ea si zboara tot dar pe balta???
Salut,manopera pentru rezervorul meu a fost 400 RON și a ieșit de 132 litri. (am avut dimensiuni fixe după un loc anume de sub paiol. ) A lucrat cam așa:
Inițial a făcut o proiecție in AutoCAD pentru debitarea cu plasma ,apoi a debitat găurit de toate alea (alimentare, aerisire ,sonda etc) totodata la plasma. A avut el Bucățile de stuturi pentru alimentare și aerisitor și eu am cumpărat din Tulcea sonda. A îndoit la abcant cumva rezervorul din 2 piese tip U din tabla ,a sudat antivaluri 2 jos și unul sus cu găuri in ele ,apoi a sudat cele doua piese între ele. De reținut e ca a sudat de doua ori prima data un cordon de sudura mai sofisticat (nu ma pricep bine la astea) și apoi un al doilea cordon cumva clasic așa cu becul și sarma la mâna. Îmbinarea a fost sudata cumva in T nu cap in cap pentru ca el zicea ca e mai rezistent așa. Eu zic ca a făcut treaba buna. Am stat cu el aproape toată ziua și spre seara am plecat acasa.
Daca se ia un filtru decantor traditional (toti aveam la batrana Dacie asa ceva), se demonteaza filtrul si se umple cu acele mici discuri de plasa inox sau din ce exista pana se umple interiorul, apoi se monteaza la loc filtrul ar putea fi considerat ca si flame arrester. Acest filtru decantor se monteaza pe furtunasul de aerisire cat mai aproape de iesirea gazelor din rezervor in atmosfera, adica pe barca unde se practica gaura pentru aerisire rezervor. Am incercat si am atasat o poza ca atasament; nu stiu daca se va vedea...sper sa fie sugestiv.
Aha....lamurit ....caut sa manufacturez si chestiuta asta...ca o data o faci nu de 100 ori. Saptamana viitoare ma apuc de rezervor....de fapt abia astept. vremea se pare ca tine cu noi si este numa buna de butonat la barca.
Citat din: gabriel.c din Ianuarie 05, 2021, 05:33:56 PM
De reținut e ca a sudat de doua ori prima data un cordon de sudura mai sofisticat (nu ma pricep bine la astea) și apoi un al doilea cordon cumva clasic așa cu becul și sarma la mâna. Îmbinarea a fost sudata cumva in T nu cap in cap pentru ca el zicea ca e mai rezistent așa.
Sudura aia -mai sofisticata - se numeste "ïn pas de pelerin" si se face ca sa nu se onduleze tabla din cauza tensiunilor termice impiedicate.
Eu unul sunt adeptul diviziunii muncii si as lasa pe cei care cu adevarat se pricep sa-si faca treaba. Pretul platit de Gabriel mi se pare rezonabil.
Multa bafta!
Aaa...nu ma apuc eu de sudura....ca nu sunt meserias in a suda aluminiu...ar fi fost bine. Ma puc de treaba in sensul ca ma duc cu materialele la meserias si apoi incerc sa-l montez pe barca...asta era ideea. Si pretul pe manopera e ok 400...ca daca te uiti la unul din plastic, cu toate cele pe el, de peste 100 l este 1600 ron.
Asa il scot sub 900 cu tot cu materiale si iese sigur de 130-140 litri. Vreau sa-l fac cat mai mare ...nu a-si umple mereu dihania dar cand o sa se dea drumul la Moldoveni iar...fac un drum umplu si rezervorul la masina 85 litri de motorina si 100 si cat o iesi rezervorul la barca. Petru o iesire pana la Sf Gheoghe e deajuns un plin.
Salutare si la multi ani !
Gabi , unde ti-ai facut rezervorul ? Si eu sunt interesat sa-mi fac unul customizat dat fiind spatiul pe care il am in barca .
Ma intereseaza sa fie ceva profi , sigur .
Merci
Marius
Salut ,nr de telefon al băiatului din Tulcea :
+40 (746) 229 969 .E un băiat care a avut (are) barca și chiar știe multe despre bărci. Eu am refăcut după ce am plecat de la el cu rezervorul locurile unde se înțeapă aerisitorul și alimentarea motorului .El a sudat niște stuturi din teava dar eu am făcut la strung aici la mine in oraș niște piese din aluminiu in forma de ciuperca filetate in interior pe care le-am sudat de rezervor iar mai apoi am infiletat racorduri pt alimentare și aerisire. (Ca sa le pot demonta la nevoie)
Am pus ceva poze cu rezervorul atunci când era la sudat.
Ca flame arrester nu merge cel de la becurile de sudura cu autogen? sunt si pentru oxigen cat si pentru acetilena. Cred ca este o solutie destul de practica si eleganta in acelasi timp
Va salut,
Daca nu vreti neaparat sa-l fabricati voi:
https://www.epixmarine.ro/aerisire-pentru-rezervor-combustibil
Varianta ta Cristache este si mai eleganta 8)
Aerisitorul asta pe care la recomandat Cristeache l-am montat și eu in capătul liniei de aerisire și l-am scos pe lateralul bărcii cu un furtun rezistent la benzina. Furtunul l-am cuplat cu un stut filetat (așa cum am mai scris anterior) in partea de sus a rezervorului. Pana cum am simțit de vreo câteva ori miros de benzina in dreptul aerisitorului și ma cam lua frica pe balta ,dar m-am învățat .
Am uitat sa va spun ca am intercalat pe furtun o supapa de unic sens cumpărată tot de pe același site de pe care ne-a îndrumat Cristache sa luam aerisitorul.
@Gabriel,
Acel check valve sau supapa unic sens cum spui, l-ai montat pe furtunul de aerisire???
Daca DA atunci poti avea probleme, pentru ca linia de aerisire trebuie sa asigure circulatia gazelor/aerului in ambele sensuri - umplii rezervorul poate chiar sa dea afara pe acea aerisire cu tot cu opritor de flacari sau rezervorul se goleste, intra aer in rezervor. Daca este un check valve instalat ori se face minge rezervorulcind il umplii sau chiar iti da toate gazele pe racordul de umplere direct in nasul operatorului ce umple rezervorul, ori daca este montat in celalalt sens duce la vidarea rezervorului cu simptome de subalimentare motor caracteristice.
Solutia propusa de Cristeache este si cea existenta pe barca mea din constructie, dar daca vreau un upgrade am nevoie de acel flame arrester. Inca mai studiez cum as putea sa-l fac fara a implica pe nimeni.
@crysty : posibil sa ai dreptate cu ceea ce-mi zici. Pare logic așa cum explici tu dar eu n-am simțit/văzut niciunul dintre fenomenele pe care mi le-ai prezentat mai sus .
Cam asta ar fi supapa despre care vorbeam eu:
https://www.epixmarine.ro/echipamente-motor/rezervoare-si-conectori/furtun-accesorii-alimentare/supapa-aerisire-rezervor-benzina-ambarcatiune-cu-motor
@ Gabriel,
Ceea ce este in link este cu totul altceva. Da, acestea sunt dedicate aerisirii rezervorului. Sunt supape bidirectionale sau cum se mai cunosc breathing valves. Nu sunt unidirectionale. Cand alimentezi sau cand rezervorul sta in soare (barca sta in soare si rezervorul se incalzeste) aceasta va deschide pentru depresurizare. Cand merge motorul, si papa benzina din rezervor, aceasta va deschide din cand in cand pentru a evita vacuumarea rezervorului. De cele mai multe ori sunt insotite in industrie de acele flame arrester pentru motivele specificate anterior. Aceasta supapa ofera un grad ridicat de protectie al rezervorului dar nu suplineste rolul opritorului de flacari (flame arrester), din acesta cauza la industrial vin pachet.
Doar intreb:
"Aerisire rezervor cromata 14.5mm/iesire 16mm
- fabricata din alama placata cu crom
- diametru exterior pentru conexiune furtun de 14,5mm
- prevazuta cu plasa antiflacara"
Nu e de ajuns asta? Ar trebui s-o imbunatatesc si eu?
Ms,
Cristeache
Salut,
Plasa anti-flacara e ok.
Supapa de sens nu este ok. Posibil sa fi gresit cei de la Epix Marine descrierea - corect este supapa de respiratie (in ambele sensuri).
Cred ca e greșita exprimarea celor de la epix. Eu când am montat-o intercalata pe furtun am suflat/tras aer cu gura prin ea inainte și merge in ambele sensuri. Dintr-un sens doar când pui lichid in ea nu curge așa ca eu m-am gândit ca lasa aerul sa iasă (și asta am observat când alimentez ) dar când ajunge din rezervorul full benzina la ea nu trece mai încolo spre aerisitorul cu plasa. Cumva aerul circula bidirecțional (ca am spus ca miroase a benzina in balta pe lângă aerisitor) deci e buna.
Da, are o bila inauntru. Cand vine aer trece fara probleme, cand vine benzina bila, care pluteste deasupra benzinei, inchide orificiul de iesire.
E buna solutia!
Da...buna solutia...ca de regula pun benzina pana in buza...si bagam pana cand iesea prin toate crapaturile daca nu era sistemul asta
Buna seara dragi barcagii....acum ...de fapt stiu mai de mult ...ca in Galati meseriasii sunt scumpi. Am fost la un service pe langa Lidl-ul de la centura. Am intrat, am intrebat de nenea sudorul...am dat de el...am spus ce vreau, am discutat despre dimensiuni, apoi logic am intrebat de pretul pe manopera. Rezervorul ar fi de maxim 120 cm pe 53 cm inalt de maxim 20 cm. Putea fi facut cu fundul in V ori dreptunghiular. Si nenea a aruncat un pret ...un mare pret de 1000 ron doar manopera...am intrebat un pic nedumerit ..CU TOT CU MATERIAL? el nuuuu doar manopera. Da cum sunt unii oameni de pierd clienti doar pentru ca sunt lacomi. Cineva din Galati mai stiti vreun sudor in aluminiu...daca nu ma duc la Braila la baiatul care face cu 400. Gabriel spuneai ca ai modificat stuturile facute de meseriasul tau din tulcea...care ar fi motivatia tehnica pt care le-ai schimbat...ce te nemultumea la stutul din teava ?
Salut,așa cum spuneam eu am lăsat sudat direct doar stutul de alimentare cu benzina pe o teava de 50 mm .
Celelalte 2 bucăți de teava le-am tăiat și in locul lor am sudat acele adaptoare filetate pe interior in care am avut filet 3 cm lungime și am infiletat stuturi din alama
Motivul a fost ca țevile de aerisire și alimentarea la motor erau din teava de aluminiu Lisa (fără striații și cam Subțirica ) iar striațiile ma ajuta la strângerea cu coliere și sudura nu-mi oferea fiind teava subțire încrederea ca dacă le-aș lovi cumva vreodată nu se vor rupe din Suduri sau pe lângă ele. Apoi pentru aerisitor am găsit un stut cu cot direct la 90 de la instalatii sanitare din alama la același diametru cu aerisitorul ăla cu plasa de pe epix.
. Pentru alimentarea cu benzina la motor poți înfileta dacă vrei stut profi cu posibilitatea decuplării liniei .
Nu cred ca e greșit nici dacă suedezi ceva teava direct dar eu am considerat ca e mai sigur așa și costuri au fost chiar mici in plus.
Acum dacă mi-aș mai face încă un rezervor cred ca și stutul de alimentare de la pompa l-as face tot la un strung ca sa fie mai grosut in carne și tot cu striații gen brăduț pt strângere cu coliere.
Aha...am inteles...tehnic modificarile au fost facute doar pt o prindere mai buna cu furtunele din cauciuc ...ok o sa am in vedere....Cautam teava cu o grosime in carne de 3 mm dar nu prea gasesc...dedemanul nu are...brico nici atat...o sa vad la arabesque
Citat din: Catalin din Ianuarie 18, 2021, 10:18:51 PM
Aha...am inteles...tehnic modificarile au fost facute doar pt o prindere mai buna cu furtunele din cauciuc ...ok o sa am in vedere....Cautam teava cu o grosime in carne de 3 mm dar nu prea gasesc...dedemanul nu are...brico nici atat...o sa vad la arabesque
Nu doar pentru conexiunea cu furtunele am făcut piesele alea din aluminiu. A fost foarte important pt mine ca țevile sudate erau subțiri in carne (nici tu nu o sa găsești pe nicăieri gen Brico..... doar la furnizori de profil și la bara 3 ml și scumpe..)și fiind subțiri oricând se pot rupe din Suduri (mai ales ca aluminiu mai și corodeaza. ) sau se pot îndoi ușor la eventuale manipulări ale rezervorului.
Sincer mie mi-a fost foarte ușor și chiar mai ieftin sa fac aceste piese la un strungar apoi sa dau găuri cu o freza in rezervor și sa sudez piesele din aluminiu de rezervor.
Nu știu cum te-ai gândit sa faci alimentarea cu benzina către motor (pe sus sau pe jos) dar eu am făcut-o prin partea inferioară a rezervorului gândindu-mă ca și căderea va ajuta pompa de alimentare a motorului. Oricum aerisirea trebuie sa o poziționezi in cel mai de sus punct așa ca eu am folosit in piesa filetata un cot la 90 cu stut tip brăduț .Tu va trebui sa sudezi din teava un cot 90 gr(meserie te halesc....)
Acum ca sunt la munca și nu ma vede șeful .......am făcut repede pe o foaie un desen cu forma piesei din aluminiu și cu o vedere din lateral a rezervorului așa cum l-am gândit eu. Totuși tine cont ca rezervor nu-ți faci in fiecare an. ......
Salutare,
Am mai gasit doua persoane care fac sudura in aluminiu ...sa vedem daca au un pret corect...astept informatii si despre o a treia persoana. Da stiu ca nu-l fac de 10 ori rezervorul dar nici sa dau 1000 lei pe manopera la nenea de la service. Acum astept raspunsul cu ofertele lor...daca nu este cum trebuie vin la Tulcea ...am vazut ca este meserias baiatul care ti-a facut tie rezervorul. Un stut ca cel din foto nu ar merge sudat pe rezervor este de 1,5 inchi practic este pt motopompe ..si costa doar 22 lei.
Salut, cred ca stutul ala de la motopompe daca e din aluminiu este bun de pus pe rezervor dar poti sa mergi inainte cu el la un sudor sa dea cu becul de sudura pe el ca nu cumva sa fie ceva aliaj care nu face corp comun cu tabla rezervorului.
Are 38mm diametru deci se va potrivi la furtun cu gurile de alimentare de 38mm .Nu uita sa-l sudezi cat mai sus pe rezervor si cumva inclinat cu varful putin spre sus .
Nu uita sa-ti puna dela inceput un patrat de tabla cat mai groasa acolo unde vine sonda litrometrica deoarece trebuie sa faci niste gauri filetate in care sa se infileteze suruburile de prindere a sondei .
Tot au mai fost ceva subiecte cu rezervoare de benzina in care colegi care sepricep mai bine la electrice au scris ca ar trebui ceva cabluri de impamantare dar eu n-am pus ca nu stiu sigur ce ar trebui pus.
Rezervorul nu e greu de facut ca si forma pentru un meserias cu sculele necesare iar 1000 ron manopera mi se pare si mie cam mult.
Eee de impamantare sincer aud pt prima oara...la cealalta barca (asta din avatar) aveam un rezervor auto infipt bine in prova...si nu am avut nici o secunda probleme. Tare mi-e ca ajung pe la Tulcea cu preturile din GL nu ies la socoteala. Am sa iau stutul sa vad ce si cum cu el...