Salut, unde as putea gasi planuri pentru o "canoe" la care sa se poata atasa un motor de 20-25 kg, (2-4 HP). Doresc deplasare in limita a 15-20 km/h, cu 150 kg la bord. Latimea oglinzii ar trebui sa fie de maxim 50 cm.
Citat din: stefand600 din Martie 06, 2021, 12:44:25 PM
un motor de 20-25 kg, (2-4 HP).
Doresc deplasare in limita a 15-20 km/h, cu 150 kg la bord
Utilizand formula lui Froude pt. carene in regim de deplasament
vmax=1,31*sqr(Lcwl) cu viteza exprimata in noduri si Lcwl in picioare,
pentru o "canoe" cam maricica, de Lmax =7m si Lcwl=6,5m
rezulta vmax de 6 noduri respectiv 11 km/h.
Necesarul de putere ar fi (in functie de multi factori pe care nu le detaliez) intre 6 si 11 CP.
Viteza de 11 km/h nu poate fi depasita decat in regim de glisaj/semiglisaj, insa forma de canoe este total neadecvata pt acel regim.
Băbutza lui Moshu e la categoria *canoe cu motor* și există și în variante mai mari.
https://forum.capcompas.ro/index.php/topic,1176.0.html
https://www.selway-fisher.com/Mcanoe.htm#OUTBOARD
Peter are dreptate în privința formei unei canoe.
Desigur că se poate depăși Hull-speed și pentru varianta aceasta de "plutitoare", cu depășirea disproporționată și a puterii motorului și a consumului aferent.
În cazul acesta particular, consumul poate să nu fie o problemă, datorită deplasamentului redus.
Am mai văzut astfel de încercări aparte, cum ar fi cazul din link-ul următor, în care un caiac sit-on-top este motorizat electric. Proprietarul e foarte fericit cu soluția asta, și spune că merge cu 11,5 nd- cam 21 km/h
https://www.youtube.com/watch?v=eHjF5_E6p-M
Am văzut și încercări după părerea mea eșuate, cu o canoe motorizată, care abia se mișcă: https://www.youtube.com/watch?v=I_ZizFzBHls
Din toate putem învăța câte ceva. În situația asta sunt cel puțin trei aspecte importante:
1. Se poate depăși Hull-speed și diferența de putere sau consum e suportabilă
2.Mare atenție la echilibrarea bărcii, să nu arate apupată ca-n al doilea exemplu. Dispunerea greutății motorului și a persoanei care îl manevrează, sunt cruciale în cazul unei astfel de ambarcațiuni ușoare.
3. Echilibrul bărcii la viteză. Canoea are o coca rotunjită, care se poate comporta dificil la abordarea valurilor în viteză. Totodată nu este atât de stabilă ca un caiac sit-on-top (cel din primul exemplu). Se cere puțină experiență la bord. ;)
Dacă ești hotărât, îți urez succes și spor la treabă. :)
pentru cerintele astea nu merge mai degraba un tolemann skiff?
Salut, aveti dreptate. Mai degraba as vrea o lotca lipoveneasca gen a lui Patzaikin de 11-12 crivace dar cu oglinda pentru motor. Face cineva asa ceva?
http://www.bratesul.ro/Barca-Siret.html
Incearca aici, fac si lotci mai mari.
Vezi ca Vali Antonov face si el un model de canoe din fibra.
Una dintre ele, usor modificata (un pic mai deschisa si cu un suport pt motor pe pupa, facut din lemn) s-a plimbat cu un motoras de 2CP de la Galati la Sulina si inapoi, trecand prin Sf. Gheorge.
LE: Am uitat sa spun ca are cel mult 40kg si stau decent in ea 3 persoane sau 2 si multe bagaje.