Va salut,
detin un motor Yamaha de 6 cai ,677 model mai vechi , si dorind sa-i cresc puterea la 8 cai am schimbat carburatorul si ,,intake valve'' cu unele de la un Mariner de 8 cai.
Fiind fabricate de yamaha in aceeiasi perioada sau potrivit fara alte modificari.
Motorul a pornit si functioneaza fara alte reglaje la carburator. Merge rotund, porneste ,,la sfert''.
Pe apa insa se comporta ca un motor de 6 cai.
Mai trebuiesc facute si alte reglaje ?
Va multumesc
Teoretic la 2T daca schimbi muzicuta si carburatorul ar trebui sa creasca puterea. Banuiesc ca arhitectura celui de 8 cai e identica, inclusiv sectiunea la esapament, ca doar nu cred ca au facut cizme diferite pentru 6 si 8 cai.
Daca spui ca se comporta identic ca la 6 cai, cred ca obtii aceeasi viteza, avand acelasi pas la elice, in aceleasi conditii de incarcare a barcii. Mai da-ne te rugam ceva detalii despre barca, incarcare etc, ca sa stim detalii. Nu cred ca mai trebuie alte reglaje la carburator sau la cursa muzicutei, cat gaz dau ele atat merge motorul.
Barca este aceeiasi, o gonflabila de 310 cu fund de fibra, un rib.
Proba s-a facut cu aeeiasi elice si cu aceiasi persoana la bord (95 kg).
25 km/h la ,,blana'' si cu carb. de 6 si cu carb de 8.
Ma gandesc la avansul la aprindere sa fie diferit la cel se 8 ?
Daca carburatoarele sunt identice dpdv constructiv diferenta ar trebui sa fie din jiglere. Nu stiu in ce masura poti verifica ca e vb de diferente de zecimi de mm in general, sa nu fie cumva, din varii motive, jiglerele identice.
Inainte de montare am verificat , vizual pe partea dinspre muzicuta la interior , la cel de 6 era din turnare pe corp 10 (diametru difuzor) iar la cel de 8 , era 13. Exact ca aici, in videoclip
https://www.youtube.com/watch?v=UtHj2syKXG4
la minutul 7:19
Posibil sa fie jiglere identice ?
Omul zice ca nu sunt identice, dar ca sa fii sigur ar trebui ca ori cele doua carburi sa fie noi deci neumblat in ele, ori dai jos si masori. Mai greu da merge.
Ce turatie maxima aveai inainte si la ce turatie ajungi acum ... trebuie sa ai un castig de 2-300 rpm cu aceeasi elice!
Verifica daca nu trebuie umblat un pic si la avans! In mod normal ar trebui crescut un pic si acolo.
La o cautare sumara se pare ca ai o restrictie si pe evacuare:
https://www.youtube.com/watch?v=XrABhZPLqIM
Nu am cu ce sa masor turatia, iar motorul cu restrictie pe evacuare ( am vazut si eu filmuletul ) este unul de constructie mai noua (al meu fiind de prin 80- 84 )
Inainte sa incep sa demontez ceva o sa incerc sa aflu cum pot sa cresc avansul la aprindere.
Asta daca nu presupune sa fac motorul bucati.
Stie cineva cum pot face asta ?
Am desfacut astazi cisma motorului sa verific pompa de apa si daca am restrictie pe evacuare.
In zona centrala unde la motorul din filmare este acea saiba de restrictie, la al meu motor intra axul ce merge catre gupul de la elice , iar evacuarea vine de undeva din lateral, la circa 10 cm, mai jos, de canelurile axului.
Atunci : daca carburator de 8 este, muzicuta de 8 este, restrictie nu poate fi, ce a mai ramas de schimbat/ ajustat/reglat ?
Va rog un sfat, sunt ,,Newbie'' la motoare, incerc ceva ce la prima vedere parea simplu( schimb ceva componente si gata ) dar care se pare ca nu este chiar asa, si ca ce gasesti in filmuletele de pe tube, nu este complet.
Lipseste ceva .
Garnitura dintre carburator si corpul motorului are diametrul maxim cu cel al galeriei de admisie ? .. Sau o are diametrul mai mic prestabilit pentru 6 hp ?. Astfel orice carburator mai mare ai pune, motorul este obstructionat a nu se poata mari puterea la mai mult de 6 hp.
Cel mai ok este descarci manualul Yamaha 6c 8c începând cu 1984. Asa vezi direct unde sunt diferențele... turație, avans aprindere, reglaje carburator
Inteleg ca le mariti puterea,dar daca nu se umbla la pasul/diametrul elicii, sau la raportul de transmisie ....unde I ghiseftul? turatie mai mare!? 6000...7000?, cavitatie?
Citat din: teo pes din Mai 27, 2021, 01:58:52 PM
Inteleg ca le mariti puterea,dar daca nu se umbla la pasul/diametrul elicii, sau la raportul de transmisie ....unde I ghiseftul? turatie mai mare!? 6000...7000?, cavitatie?
Corect. Dar mai întâi trebuie sa ai cum sa masori câștigul... apoi îl aduci la specificație de turație maxima din pasul moristii.
Citat din: teo pes din Mai 27, 2021, 01:58:52 PM
Inteleg ca le mariti puterea,dar daca nu se umbla la pasul/diametrul elicii, sau la raportul de transmisie ....unde I ghiseftul? turatie mai mare!? 6000...7000?, cavitatie?
De obicei, obiectivul este sa putem merge cu aceiasi viteza de croaziera la o turatie mai mica. Marind pasul elicei si puterea motorului, putem face acest lucru pastrand turatia maxima a motorului la care poate ajunge. In cazul in care marim doar pasul elicei si nu marim si puterea motorului riscul este sa diminuam turatia maxima a motorului, implicit viteza maxima.
In legatura cu aprinderea, rog, ma poate ajuta cineva .
Am adus fiecare piston ( dupa ce am scos bujiile) in pozitia cea mai de sus (TDC).
Am facut foto cu pozitia avansului, cu acceleratia in pozitia de relanti si dusa la maxim.
Motorul are +20 grade la relanti si este aproape zero atunci cand acceleratia este la maxim.
Am facut foto cu motorul oprit.
Doresc sa aflu o parere din partea unui cunoscator, inainte sa ies pe apa cu el.
Are aprinderea cu platini si condensatoare.
Cum se face reglajul aprinderi ?
Nimeni ? ? ?
Avansul trebuie reglat dupa specficatia producatorului.
Lampa stroboscop sau osciloscop.
Ideie este sa fie inainte de TDC.La mine este cu 2.5 grade BTDC
SI se verifica la relanti cu motorul cald
SI la acceleratie trebuie sa fie mai in avans. Adica mult mai devreme de TDC.
De la momentul scanteie pana la arderea amestecului trece ceva timp astfel ca puteresa maxima sa se creeze dupa trecerea motorului de TDC
La viteza mai mare inseamna rotatie mai rapida si trebuie sa arunci scanteie mai devreme sa aiba timp sa arda tot amestecul sa declanseze puterea maxima in aceiasi plaja de unghi de rotatie.
In cazul meu, am 20 grade atunci cand am turatie mica , la relanti, si aproape zero atunci cand motorul este turat la maxim.
Motorul functioneaza zic eu ,, normal", porneste usor , ar fi trebuit sa nu porneasca .Ma folosesc de el de mai bine de un an .
Ai stabilit unghiurile cu lampa, da?
Nu stiu ce unghi da producatorul la motorul ala
https://www.youtube.com/watch?v=RWtGZM9dh6g&t=114s
La minutul 2 vorbeste de limitele minim maxim
De mers merge, dar nu are putere mare. Arde aiurea si pierde putere
Sigur nu faci ceva ce trebuie. NU are cum sa scada unghiul la turatie mare.
De la relantiu creste pama pe la 4-5 mii si apoi scade putin dar nu ajunge inapoi ca la relanti.
De fapt este corect sa spunem ca se duce mai in avans, (mai inapoi) mai devreme de TDC
Uita inca unul care o regleaza asa mai pe soft
https://www.youtube.com/watch?v=Hx03G5BXq1M