Cap Compas

Ambarcatiuni => Motoare => Subiect creat de: dan dragos din Ianuarie 10, 2012, 04:31:58 PM

Titlu: tohatsu
Scris de: dan dragos din Ianuarie 10, 2012, 04:31:58 PM
salutare,
am gasit un tohatsu sh, 30 cp, 4timpi, efi dar nu stiu nimic despre ele
are cineve mai multe info despre aceste motoare ?
ms
Titlu: Re: tohatsu
Scris de: Mihaif99 din Ianuarie 10, 2012, 05:07:14 PM
Tohatsu e unul din cei mai mari producatori de motoare din lume.
In Asia sunt ceea ce este Yamaha pentru America de Sud. Business-ul lor a fost mai mult orientat spre pescarii profesionisti.
Toate motoarele Nissan sunt de fapt Tohatsu
Toate Mercury mici, sigur pina in 10, dar s-ar putea ca pina in 20 CP (cine are chef sa caute) sunt fabricate de Tohatsu

Injectia e super ok, pentru ca scapi de o serie de probleme asociate cu carburatoarele.

Motoarele mele preferate de la Tohatsu sunt insa TLDI-urile in 2 timpi
Titlu: Re: tohatsu
Scris de: solpet din Ianuarie 10, 2012, 05:11:13 PM
Pe site-ul producatorului sunt date destul de detaliate, incl. manual (de utilizare).
http://www.tohatsu.co.jp/en/boat/sales/index.html (http://www.tohatsu.co.jp/en/boat/sales/index.html)

O fi modelul MFS30?
http://www.tohatsu.co.jp/en/boat/products/mfs30.html (http://www.tohatsu.co.jp/en/boat/products/mfs30.html) 

sau un model mai vechi?
Titlu: Re: tohatsu
Scris de: dan dragos din Ianuarie 10, 2012, 05:16:39 PM
este din 2006.
stiuc ca la unele motoare (yamaha) se poate identifica anul dupa o litera din model dar despre tohatsu nu am gasit nimic asemanator
ms pt raspuns
Titlu: Re: tohatsu
Scris de: ss din Ianuarie 10, 2012, 05:59:02 PM
Este un Mercury 30 EFI. Un motor modern, cu injectie de benzina, fara dureri de cap, dar care - pentru mine, cel putin - are dezavantajul inversarii sensului inclus in manerul de comanda, nu separat si exact cand ai draci pe tine nu gasesti neutrul!  :-X
Titlu: Re: tohatsu
Scris de: Mihaif99 din Ianuarie 10, 2012, 09:17:54 PM
Citat din: ss din Ianuarie 10, 2012, 05:59:02 PM
Este un Mercury 30 EFI. Un motor modern, cu injectie de benzina, fara dureri de cap, dar care - pentru mine, cel putin - are dezavantajul inversarii sensului inclus in manerul de comanda, nu separat si exact cand ai draci pe tine nu gasesti neutrul!  :-X

Si cand te gandesti ca Mercury are patent pe dracaria asta de mecanism, si e punct principal la vanzare :)
Titlu: Re: tohatsu
Scris de: dan dragos din Ianuarie 10, 2012, 10:17:32 PM
adica tohatsu 30 cp este mercury ? sau mercury este tohatsu ?  :-\
eu stiam ca nissan este tohatsu.
Titlu: Re: tohatsu
Scris de: dan dragos din Ianuarie 15, 2012, 01:48:56 PM
mfs30B 3AC EFTL este motorul.
luat din magazie, pus pe barca, pornit la a 2-3 sfoara, am mers cu el totul pare ok. nu am putut proba pornirea la buton din lipsa de baterie buna dar cucurentul din baterie functioneaza. a doua zi a pornit la prima. pana acum totul pare ok.
in schimb arata nasol pe dinafara, cizma are multe depuneri in locurile unde este sarita vopseaua, zincul este mancat tot.

am rugamintea sa ma ajutati cu cateva raspunsuri la urmatoarele probleme:
- dupa ce scot uleiul din motor este necesar sa bag altceva inainte de a schimba uleiul pentru a-l curata bine ? daca da ce anume.
- in cizma trebuie neaparat sa bag uleiul 'de jos in sus' ? asa scrie la carte.
- cu ce pot curata cizma de depuneri (yacht tng mi-a recomanda un gel Laser, l-a folosit cineva ?) pot vopsi dupa curatare cizma cu vopsea auto sau cu spray ? sau cumpar de la magazinele specializate spray sau vopsea speciale pentru motoare.
- firele din poza de mai jos ar trebui sa fie legate undeva, s-a scos ceva de acolo ? dupa consultari cu concitadinul meu Corsarul am zis ca o fi fost vre-o siguranta. motorul scoate curent.
ms anticipat


Titlu: Re: tohatsu
Scris de: Mihaif99 din Ianuarie 15, 2012, 07:23:07 PM
Firul nu stiu de unde vine, deocamdata IZOLEAZA-L pentru ca pare a fi un + (roshu)

Da, uleiul in cizma se baga de JOS in SUS, cum am mai explicat in alt topic. Nu ai de ce sa te temi, pentru ca sticlele cu uleiul pentru cizma au gat conic, tocmai ca sa ta ajute la operatia asta.

Inainte sa achimbi uleiul din cizma, ruleaza-l intr-un butoi, IN VITEZA cateva minute, apoi vezi daca ileiul scurs este LAPTOS.   Daca este laptos NU e bine, si necesita sa schimbi garniturile de la axul elicei.

Titlu: Re: tohatsu
Scris de: dan dragos din Ianuarie 15, 2012, 07:53:31 PM
salut mihai,
- firul este rosu cu rosu si este izolat, asa l-am luat.
- din ce scrie la cartea lui gatul conic este pentru ca sa bagi ulei de 'jos in sus' prin apasarea recipientului . adica desfaci surubul de sus, apoi cel de jos, lasi uleiul sa se scurga, bagi varful conic in gaura de jos, pompezi pana ajunge in gaura de sus, pui surubul sus, scoti varful conic al recipientului de jos (se creaza vid) si apoi cat mai repede pui surubul de jos.
vezi si atasamentul de mai jos.
am cauta o pompa de ulei pentru asa ceva dar nu am gasit pe stoc. ca o sa incerc sa pun 'sus in jos'  dupa cum ai spus.

am manualul de service, lista de piese pentru acest motor si manualul de service tohatsu. daca le vrea cineva sa spuna.

ms
Titlu: Re: tohatsu
Scris de: Mihaif99 din Ianuarie 15, 2012, 08:27:34 PM
Scuze, voiam sa zic de JOS in SUS ....  Am corectat
Titlu: Re: tohatsu
Scris de: Vali din Ianuarie 15, 2012, 08:31:03 PM
@Dan:
1. Daca e vorba de schimbat uleiul de motor (nu de transmisie, din cizma), trebuie doar incalzit motorul pentru fluidizarea uleiului vechi, din ce stiu nu e nevoie sa se curete motorul cu altceva.
2. Uleiul in cizma se pompeaza din flacon de jos in sus, ca sa fim siguri ca ajunge la nivelul orificiului de sus fara bule de aer, adica sa intre exact cantitatea necesara. Pur si simplu strangi flaconul, si uleiul urca in cizma. Daca nu ai flaconul cu dop conic, incerc eu sa-ti fac rost. Arata cam asa:
(http://images1.hellotrade.com/data2/FL/TQ/HTVENDOR-2019594/p60-250x250.png)
3. N-am folosit gel Laser, spune-ne si noua cat costa, sa vedem daca se merita. De cateva ori am curatat partile imerse la motoare outboard cu smirghel fin, dupa care am dat un strat subtire de epoxy de calitate, protejeaza mai bine decat diverse vopsele.
4. Despre fire cel mai bine e de consultat cartea tehnica, pana atunci eu zic sa le lasi asa :).
Poti pune daca vrei manualele la rubrica "Manuale si ghiduri", nu se stie cui ii vor trebui vreodata ;).
Titlu: Re: tohatsu
Scris de: dan dragos din Ianuarie 16, 2012, 09:42:11 AM
gelul Laser de care vorbeam este 16e. cam scump.
am pus linkul pentru transferul documentatiilor in sectiunea manuale si ghiduri
Titlu: Re: tohatsu
Scris de: Mihaif99 din Ianuarie 16, 2012, 02:50:01 PM
Am uitat ceva.

Daca vopsesti piciorul nu carecumva sa vopsesti si zincul de sacrificiu, iar daca zincul e uzat, schimba-l!
Titlu: Re: tohatsu
Scris de: corsarul din Februarie 19, 2012, 03:18:20 PM
 
Citat din: dan dragos din Ianuarie 15, 2012, 01:48:56 PM

- firele din poza de mai jos ar trebui sa fie legate undeva, s-a scos ceva de acolo ? dupa consultari cu concitadinul meu Corsarul am zis ca o fi fost vre-o siguranta.

Ala-i !!!!  :D


Titlu: Re: tohatsu
Scris de: bradutzu din Mai 14, 2012, 05:35:15 PM
Citat din: Mihaif99 din Ianuarie 10, 2012, 05:07:14 PM
Tohatsu e unul din cei mai mari producatori de motoare din lume.
In Asia sunt ceea ce este Yamaha pentru America de Sud. Business-ul lor a fost mai mult orientat spre pescarii profesionisti.
Toate motoarele Nissan sunt de fapt Tohatsu
Toate Mercury mici, sigur pina in 10, dar s-ar putea ca pina in 20 CP (cine are chef sa caute) sunt fabricate de Tohatsu

Injectia e super ok, pentru ca scapi de o serie de probleme asociate cu carburatoarele.

Motoarele mele preferate de la Tohatsu sunt insa TLDI-urile in 2 timpi
Salut

te rog sa detaliezi putin de ce preferatele tale sunt TLDI-urile! Am gasit sa iau si eu un motor in 2 timpi din 2006 si ma tenteaza asa ca ma intereseaza un punct de vedere!
Daca cineva cunoaste cat ar treui sa fie compresia ar fi de mare ajutor ca nu reusesc sa gasesc si caut de ceva timp!
Multumesc de ajutor!
Titlu: Re: tohatsu
Scris de: bradutzu din Mai 14, 2012, 09:25:24 PM
Rectificare!
Nu este TLDI ci MEGA!
Multumesc!
Titlu: Re: tohatsu TLDI
Scris de: Mihaif99 din Mai 14, 2012, 09:57:46 PM
De ce imi place TLDI - pentru ca e un motor cu injectie directa la fel ca si Evinrude. Un motor foarte avansat.

E un motor relativ usor, fiabil, cu cuplu bun, ca un 2 timpi care se respecta, dar uleiul e injectat asa cum trebuie, deci nu polueaza ca un 2 timpi normal si consuma mult mai putin ulei la relanti si are uzuri mai mici in sarcina. Scot niste cifra din burta cam cum variaza proportia de ulei: la relanti cam 1:200, in sarcina cam 1:40
Dar asta nu e nimica, acum urmeaza magia:
In plus, cum are injectie directa de amestec la presiune inalta, nu are "orificiu de admisie" asadar problemele cu combustibil nears specifice 2 t sunt eliminate! Combustibilul e injectat precis dupa ce pistonul trece de "orificiul de evacuare" pe cursa ascendenta, comprimat, apoi detonat,
Titlu: Re: tohatsu
Scris de: bradutzu din Mai 15, 2012, 10:50:04 AM
Multumesc pentru raspuns!
Din pacate nu este TLDI ci pe motor scrie MEGA
Ai idee despre acest motor?
Multumesc!
Titlu: Re: tohatsu
Scris de: Mihaif99 din Mai 15, 2012, 01:44:18 PM
Mega 25 este de fapt un Tohatsu 40 in 3 cilindrii, detunat la 25 CP
Motor de aplicatii comerciale fiabil
Are o groaza de cuplu.
Sunt mai vechi - inceputurile anilor 90
Titlu: Re: tohatsu
Scris de: bradutzu din Mai 15, 2012, 02:54:09 PM
Asa stiam si eu despre motoarele Mega vandute in state!
Pe asta scrie 40 si este din 2006! ???
Titlu: Re: tohatsu
Scris de: bradutzu din Mai 15, 2012, 03:17:16 PM
http://www.probarca.ro/anunt/20917/104/1/104/Vand-motor-40-CP-.htm#
asta e motorul!
Titlu: Re: tohatsu
Scris de: Mihaif99 din Mai 15, 2012, 03:52:22 PM
Nu stiu despre asta - pare carburat, adica nu e TLDI.
Adica un motor cinstit in 2T cu autolubrifiere
Titlu: Re: tohatsu
Scris de: Mihai Irimia din Mai 15, 2012, 09:52:07 PM
Citat din: dan dragos din Ianuarie 15, 2012, 01:48:56 PM
mfs30B 3AC EFTL este motorul.
luat din magazie, pus pe barca, pornit la a 2-3 sfoara, am mers cu el totul pare ok. nu am putut proba pornirea la buton din lipsa de baterie buna dar cucurentul din baterie functioneaza. a doua zi a pornit la prima. pana acum totul pare ok.
in schimb arata nasol pe dinafara, cizma are multe depuneri in locurile unde este sarita vopseaua, zincul este mancat tot.

am rugamintea sa ma ajutati cu cateva raspunsuri la urmatoarele probleme:
- dupa ce scot uleiul din motor este necesar sa bag altceva inainte de a schimba uleiul pentru a-l curata bine ? daca da ce anume.
- in cizma trebuie neaparat sa bag uleiul 'de jos in sus' ? asa scrie la carte.
- cu ce pot curata cizma de depuneri (yacht tng mi-a recomanda un gel Laser, l-a folosit cineva ?) pot vopsi dupa curatare cizma cu vopsea auto sau cu spray ? sau cumpar de la magazinele specializate spray sau vopsea speciale pentru motoare.
- firele din poza de mai jos ar trebui sa fie legate undeva, s-a scos ceva de acolo ? dupa consultari cu concitadinul meu Corsarul am zis ca o fi fost vre-o siguranta. motorul scoate curent.
ms anticipat

Daca imi permiti sa-ti raspund, motorul se spala (pe interior) cu alt ulei, bagi unul ieftin, dupa cateva ore de functionare, poti sa te plimbi o zi doua, schimbi filtul si bagi ulei bun de firma, performant, nu incerca sa bagi altceva.
-in cizma da, de jos in sus se baga uleiul, pentru ca fiind destul de vascos, nu se poate face aerisire.
-pe cizma nu stiu ce fel de depuneri ai, le stergi pur si simplu cu dero si burete de acela de sarma de vase, sau flex cu turatie medie, perie de sarma, vopsea anti vegetativa.
-ce vad in poza aia cu firele, cred ca e o esire auxiliara, care normal alimenteaza o lumina in timpul marsului, te poti folosi de ea in mai multe, dar masoara ce iese, stabilizat 12V( asa ar trebui) sau 6V, o sa ma uit si eu in schema electrica a lui, e posibil sa fie capabil sa incarce si o baterie,