Salut tuturor,
Am gasit intr-o revista de pe aici o oferta de barca Faltboot Delphin 100/1 cu motor, nou construita, cere pe ea 1300 euro (sigur, intai va trebui sa o vad).
In atasament am pus si anuntul scanat din revista.
Am dat o cautare pe google si am gasit deja o pagina (pun linkul in continuare): http://www.faltbootbasteln.de/fbb-delphin_d110-1.html
Din pacate e in germana si nu e accesibil tuturor, dar are o gramada de poze explicative cu montajul propriu-zis, mai ales in partea de jos a paginii, din care se cam intelege tot, chiar si fara text.
Imi cer scuze administratorului ca am inceput o sectiune noua, dar subiectul nu se incadreaza la nici una din sectiunile existente la motorizate.
Am mai gasit un anunt cu o barca cu motor, plianta, Delphin 140, cere pe ea 900 euro, dar e fara motor.
Pun in continuare linkul de la modelul 140: http://www.faltbootbasteln.de/fbb-segelfaltboot.html
Mie imi plac, dar eu nu mai sunt obiectiv cand vine vorba de barci pliante. Inteleg ca stai intr-un apartament. Vezi ca montatul unei astfel de barci este anevoios, dar daca are cine sa te ajute, merita sa complicatia. Numai ca nu pentru iesiri de o zi.
Imi inchipui can vin cu accesorii: catarg, panze, derivor, cabina, asa e? Adica o barca cu panze plianta.
Eu as lua-o pe cea care e in stare mai buna si are mai multe accesorii, apoi as vorbi cu "Corsarul" "Che Bratulescu"
Poate, cine stie as reusi sa il imbunez si daca are timp sa ma ajute cu croitul unui alt corp di hypalon. Atunci ar fi o barca super.
Daca e vorba insa doar de barca cu motor si nu vrei complicatii, ia-ti o gonflabila.
Necazul e ca amandoua barcile sunt laudate, la prima (Delphin 100) scrie "nou construita", iar la a doua (Delphin 140) scrie "Topzustand", adica stare foarte buna. Modelul 100 e mai lung cu 90 cm dar e mai ingust si poate duce 350 kg. Modelul 140 are doar 3,9 m lungime si e mai lat, dar duce 400 kg sarcina utila (pasageri plus bagaje).
In ceea ce priveste o RIB:
Am lasat in Romania, la unchiul meu, o barca BP10 (gonflabila, cu podea de Tego de 2 cm grosime, cu chila gonflabila), cumparata pe vremuri de la o licitatie a armatei, ulterior restaurata. Era destinata sa duca 10 soldati cu echipament complet, i se putea pune motor de 40 CP. Am transportat-o de la locul de unde am cumparat-o pana unde am depozitat-o si vreau sa zic ca mi-a ocupat portbagajul unei Dacii 1300 combi, plus banchetele din spate au fost rabatate spre fata ca sa incapa totul, deci daca vreau sa ies cu familia nu o pot folosi.
Barcile acestea Delphin 100 si 140 incap in portbagajul unei masini combi (break) fara a mai fin nevoie sa rabatez scaunele din spate. Altfel, deja trebuie sa cumpar remorca (daca o car dezumflata sau demontata) sau peridoc (daca o car montata), trebuie sa platesc undeva chirie pentru locul unde las remorca si barca. In Romania mai aveam loc unde sa tin asa ceva afara din casa. Aici in Germania, platesc chirie si pentru o remorca lasata undeva intr-o curte sau intr-o hala. Acesta e motivul pentru care deocamdata vreau ceva gen gonflabil sau pliant, sa incapa in portbagaj si in apartament.
Daca mi-e permis sa fiu nitel subiectiv (cu toate ca nu e afacerea mea), eu as alege-o pe cea care are si vele :).
LE: Apropo Bogdan, numai daca esti de acord, as face inca o categorie, de barci pliabile sau demontabile. E ok :)?
Citat din: Vali din Ianuarie 14, 2012, 06:04:19 PM
Daca mi-e permis sa fiu nitel subiectiv (cu toate ca nu e afacerea mea), eu as alege-o pe cea care are si vele :).
LE: Apropo Bogdan, numai daca esti de acord, as face inca o categorie, de barci pliabile sau demontabile. E ok :)?
Asta am vrut sa zic si eu prin "mai multe accesorii". As alege-o pe cea cu vele, mai ales daca e in TopConditieNung.... , e mai ieftina si nu vine cu o vechitura de motor ;-) Motor ii pui tu dupa aceea, ori unul electric, doar sa te scoata din port ori un motor termic mic de 2.5
OK, Vali, te rog sa faci o noua sectiune cu barci pliante (motor si / sau vele) unde sa muti te rog acest subiect.
Mihai, si eu m-am gandit la modelul 140, nu doar pentru vele, ci si pentru sarcina utila mai mare.
Inca nu stiu ce va iesi. Pentru modelul 100 nu raspunde nimeni la telefon, si nici nu stiu unde se afla barca (daca e in Munchen sau mai jos, atunci m-a lovit fericirea, ca eu stau la marginea de sus a hartii). Modelul 140 e in Berlin (cam la 6 ore de mine pe autostrada, asa ca pot merge doar sambata pana acolo), dar individul zice ca mai are un doritor care ii confirma maine daca o ia sau nu. Daca nu, atunci mi-o vinde mie.
Legat de montare si demontare, pentru ca sa evit sa fac prea des aceasta operatiune, as putea incerca sa negociez cu unul de pe aici, care tine barci in hala, sa pot stivui barca vertical la un perete si sa-i platesc chirie doar pentru 1-2 m patrati din spatiul lui. Pun apoi niste bare transversale pe masina si pot urca si cobori barca singur (are 80 kg dar nu trebuie ridicata toata odata, o sprijin pe o bara si o imping sa lunece de pe o bara pe alta pana in pozitia finala).
Si totusi, cred ca locul potrivit unde sa punem acest topic ar fi "Alte ambarcatiuni", fiindca sunt destul de rare, si cred ca e mai bine sa pastram forumul cat mai concis :). Alt motiv e ca barcile demontabile sau pliabile nu sunt doar motorizate, ci pot fi si cu vele, vasle, padele, pagai etc.
Oricum, chiar daca nu apuci barca asta din Berlin, sunt sigur ca pe viitor vei gasi altele, fiindca in Germania barcile demontabile sunt destul de raspandite.
Citat din: kmbh69 din Ianuarie 14, 2012, 02:05:58 PM
Am mai gasit un anunt cu o barca cu motor, plianta, Delphin 140, cere pe ea 900 euro, dar e fara motor.
Pun in continuare linkul de la modelul 140: http://www.faltbootbasteln.de/fbb-segelfaltboot.html
Yola asta mi se pare incredibila. Mai ales ca stiu ce alcatuire robusta au barcile demontabile nemtesti.
Ma incanta atat greementul cat si acoperirea din doua bucati : cabina si cockpit-ul .
Nu cred ca trebuie sa te sperie montajul, fiindca in 2 oameni si o ora jumatate, reusesti. Pentru o iesire de un weekend nu e chiar o tragedie. Dar avantajul ca e foarte usor transportabila si depozitarea facila, inseamna mult.
Sa vezi ce mult inseamna sa ai o arborada cu doua vele, cand adie putin vantul :) :) :) .
P.S.
Nu m-am dumirit cum si in ce ataseaza derivorul, prin invelisul de PVC ?!?. Ai naibii nemti, cu ingeniozitatea lor ! :)
Citat din: kmbh69 din Ianuarie 14, 2012, 05:52:34 PM
......
In ceea ce priveste o RIB:
Am lasat in Romania, la unchiul meu, o barca BP10 (gonflabila, cu podea de Tego de 2 cm grosime, cu chila gonflabila), cumparata pe vremuri de la o licitatie a armatei, ulterior restaurata. Era destinata sa duca 10 soldati cu echipament complet, i se putea pune motor de 40 CP. Am transportat-o de la locul de unde am cumparat-o pana unde am depozitat-o si vreau sa zic ca mi-a ocupat portbagajul unei Dacii 1300 combi, plus banchetele din spate au fost rabatate spre fata ca sa incapa totul, deci daca vreau sa ies cu familia nu o pot folosi.
Barcile acestea Delphin 100 si 140 incap in portbagajul unei masini combi (break) fara a mai fin nevoie sa rabatez scaunele din spate. Altfel, deja trebuie sa cumpar remorca (daca o car dezumflata sau demontata) sau peridoc (daca o car montata), trebuie sa platesc undeva chirie pentru locul unde las remorca si barca. In Romania mai aveam loc unde sa tin asa ceva afara din casa. Aici in Germania, platesc chirie si pentru o remorca lasata undeva intr-o curte sau intr-o hala. Acesta e motivul pentru care deocamdata vreau ceva gen gonflabil sau pliant, sa incapa in portbagaj si in apartament.
Ai dreptate, gonflabilele ocupa loc, iar un Heavy Duty de 4.20, ocupa un break.
Ma cam indoiesc ca aceste barci demontabile sunt foarte mici demontate, dar sunt deosebite.
In alta ordine de idei, am inteles ca tu esti in Germania, poate poti sa te uiti dupa un Grabner Hobby, ca am inteles ca sunt mai mititele decat alte gonflabile la dimensiunea data.
Eu mi-am cumparat un Saturn Ka-boat pentru portabilitate, adica un fel de canoe gonflabila. Un Grabner Speed ar fi si mai bun, dar aici sunt foarte rare.
Citat din: Mihaif99 din Ianuarie 16, 2012, 03:29:06 AM
Citat din: kmbh69 din Ianuarie 14, 2012, 05:52:34 PM
......
In ceea ce priveste o RIB:
Am lasat in Romania, la unchiul meu, o barca BP10 (gonflabila, cu podea de Tego de 2 cm grosime, cu chila gonflabila), cumparata pe vremuri de la o licitatie a armatei, ulterior restaurata. Era destinata sa duca 10 soldati cu echipament complet, i se putea pune motor de 40 CP. Am transportat-o de la locul de unde am cumparat-o pana unde am depozitat-o si vreau sa zic ca mi-a ocupat portbagajul unei Dacii 1300 combi, plus banchetele din spate au fost rabatate spre fata ca sa incapa totul, deci daca vreau sa ies cu familia nu o pot folosi.
Barcile acestea Delphin 100 si 140 incap in portbagajul unei masini combi (break) fara a mai fin nevoie sa rabatez scaunele din spate. Altfel, deja trebuie sa cumpar remorca (daca o car dezumflata sau demontata) sau peridoc (daca o car montata), trebuie sa platesc undeva chirie pentru locul unde las remorca si barca. In Romania mai aveam loc unde sa tin asa ceva afara din casa. Aici in Germania, platesc chirie si pentru o remorca lasata undeva intr-o curte sau intr-o hala. Acesta e motivul pentru care deocamdata vreau ceva gen gonflabil sau pliant, sa incapa in portbagaj si in apartament.
Ai dreptate, gonflabilele ocupa loc, iar un Heavy Duty de 4.20, ocupa un break.
Ma cam indoiesc ca aceste barci demontabile sunt foarte mici demontate, dar sunt deosebite.
In alta ordine de idei, am inteles ca tu esti in Germania, poate poti sa te uiti dupa un Grabner Hobby, ca am inteles ca sunt mai mititele decat alte gonflabile la dimensiunea data.
Eu mi-am cumparat un Saturn Ka-boat pentru portabilitate, adica un fel de canoe gonflabila. Un Grabner Speed ar fi si mai bun, dar aici sunt foarte rare.
Avea Catalin - Barci in bagaje- un Grabner Speed in stare foarte buna, de vanzare. Poate e o optiune , scrieti-i un mesaj.
Un articol interesant in ce priveste Delphinul 110,un proiectant ddr-ist i-a pus pe vremuri aripi subacvattice si cu un motor outboard de 7,5CP a atins peste 50km/h.
Securitatea care veghea pe vremea aceea in ddr (STASI) i-a confiscat imediat documentatia si proectul intrucat ambarcatia era pe vremea ceea mai rapida decat vedetele de frontiera ale aramatei. ;D
http://www.faltbootbasteln.de/fbb-tragflaechenboot.html
Arata bine Grabner-ul calitativ, nimic de zis, dar e scump. Catamaranul acela evoluat (modelul Happy Cat Vision) ajunge la 5200 euro si e doar barca de zi (adica nu are cabina). La 4000 euro am gasit deja la second hand velier de 7,3 m lungime, cu cabina si chiuveta + WC in el (modelul Snap Dragon), dar inca nu ma arunc la investitii prea mari (tocmai mi-am cumparat si masina, un model combi, sa pot cara cu ea), pentru ca apoi mai am de platit asigurarea velierului (inca nu stiu cat costa, dar la masina e cam 100 euro lunar cu casco) si chiria locului unde il tin (35 euro afara in curte sau 80 euro in hala lunar, iarna, respectiv 500 euro pe sezon, la apa, la debarcaderul respectiv, din martie pana in octombrie).
Modelul Happy Cat Ultralight, second-hand, pe site-ul www.shop09.grabner-sports.at ajunge si el la 3.360 euro, nou costa 4200 euro. In plus aceste ambarcatiuni nu au cabina pe care o are Delphin 140. Ca sa pui doar o copertina la un happy cat (copertina care trebuie cumparata separat, deci te mai costa in plus), trebuie sa demontezi catargul si sa mergi doar cu motorul (pe care trebuie sa-l cumperi separat). Mai vin in plus costuri de expediere 15 euro pentru Romania sau 10 euro pentru Germania. La Delphin 140, daca vrei sa pui cabina, nu trebuie demontat catargul.
Stiu ca un Grabner incape in bagaje, dar si Delphin 140 incape la fel de bine in bagaje. Nu am nimic contra marcii Grabner, dar intamplator, in cazul meu particular, e mai avantajos in acest moment modelul Delphin 140: ma costa 900 euro, cu catarg, vele, cabina din panza impermeabila, demontabila. Cu diferenta de bani pot lua un yamaha de 2,5 CP nou, cu garantie, la 865 euro, si mai imi raman bani in plus, comparativ cu un Grabner. E drept ca Delphin 140 e mult mai lent decat un Grabner (un Happy Cat Vision poate atinge o viteza de 13 noduri la un vant cu Beaufour 4), trebuie sa fiu corect, dar e suficient de ieftin ca sa ma atraga.
@Levy: Modelul 110 e mai lung si mai ingust comparativ cu 140, in plus e cu 15 kg mai usor, deci e oricum mult mai rapid. Dar tot in articolul pe care l-ai indicat scrie ca modelul pe aripi portante putea fi folosit la viteza maxima doar pe apa linistita, fara valuri (probabil nu avea suficienta stabilitate pe mare cu valuri). Pe de alta parte, pe aici pe apele interioare mari sunt radare si daca iti face poza ca mergi prea tare, iti trimite acasa "felicitarea", cu cat ai de plata. Tot in articol scrie ca la o asa solicitare a barcii (mersul in viteza pe aripi portante), incep sa cedeze imbinarile scheletului si sa se intinda "pielea" barcii, cum zic ei la tipul acesta de bordaj. Totusi, articolul se incheie pe un ton optimist: "bastlerii" (cei care mesteresc, n.t.) nu trebuie sa se sperie (de aceste lucruri, n.t.). Daca vreunul reuseste, vom scrie (noi, adica pagina de internet, despre performanta lui, adica, n.t.).
Citat din: Levy din Ianuarie 16, 2012, 09:16:10 PM
Un articol interesant in ce priveste Delphinul 110,un proiectant ddr-ist i-a pus pe vremuri aripi subacvattice si cu un motor outboard de 7,5CP a atins peste 50km/h.
Securitatea care veghea pe vremea aceea in ddr (STASI) i-a confiscat imediat documentatia si proectul intrucat ambarcatia era pe vremea ceea mai rapida decat vedetele de frontiera ale aramatei.
As zice ca nu din cauza vitezei l-au ridicat ci datorita materialelor folosite: AlMg5. Pentru acea vreme tehnologia, materialele folosite la constructia de barci cu corp de Al era de avangarda, nu mai zic de aripile portante. Parerea mea e ca baiatul lucra undeva, unde avea acces la aliaj, argon si la o plansa de proiectare ;)
Citat din: kmbh69 din Ianuarie 19, 2012, 12:45:46 AM
Arata bine Grabner-ul calitativ, nimic de zis, dar e scump. Catamaranul acela evoluat (modelul Happy Cat Vision) ajunge la 5200 euro si e doar barca de zi (adica nu are cabina). La 4000 euro am gasit deja la second hand velier de 7,3 m lungime, cu cabina si chiuveta + WC in el (modelul Snap Dragon), dar inca nu ma arunc la investitii prea mari (tocmai mi-am cumparat si masina, un model combi, sa pot cara cu ea), pentru ca apoi mai am de platit asigurarea velierului (inca nu stiu cat costa, dar la masina e cam 100 euro lunar cu casco) si chiria locului unde il tin (35 euro afara in curte sau 80 euro in hala lunar, iarna, respectiv 500 euro pe sezon, la apa, la debarcaderul respectiv, din martie pana in octombrie).
Modelul Happy Cat Ultralight, second-hand, pe site-ul www.shop09.grabner-sports.at ajunge si el la 3.360 euro, nou costa 4200 euro. In plus aceste ambarcatiuni nu au cabina pe care o are Delphin 140. Ca sa pui doar o copertina la un happy cat (copertina care trebuie cumparata separat, deci te mai costa in plus), trebuie sa demontezi catargul si sa mergi doar cu motorul (pe care trebuie sa-l cumperi separat). Mai vin in plus costuri de expediere 15 euro pentru Romania sau 10 euro pentru Germania. La Delphin 140, daca vrei sa pui cabina, nu trebuie demontat catargul.
Stiu ca un Grabner incape in bagaje, dar si Delphin 140 incape la fel de bine in bagaje. Nu am nimic contra marcii Grabner, dar intamplator, in cazul meu particular, e mai avantajos in acest moment modelul Delphin 140: ma costa 900 euro, cu catarg, vele, cabina din panza impermeabila, demontabila. Cu diferenta de bani pot lua un yamaha de 2,5 CP nou, cu garantie, la 865 euro, si mai imi raman bani in plus, comparativ cu un Grabner. E drept ca Delphin 140 e mult mai lent decat un Grabner (un Happy Cat Vision poate atinge o viteza de 13 noduri la un vant cu Beaufour 4), trebuie sa fiu corect, dar e suficient de ieftin ca sa ma atraga.
@Levy: Modelul 110 e mai lung si mai ingust comparativ cu 140, in plus e cu 15 kg mai usor, deci e oricum mult mai rapid. Dar tot in articolul pe care l-ai indicat scrie ca modelul pe aripi portante putea fi folosit la viteza maxima doar pe apa linistita, fara valuri (probabil nu avea suficienta stabilitate pe mare cu valuri). Pe de alta parte, pe aici pe apele interioare mari sunt radare si daca iti face poza ca mergi prea tare, iti trimite acasa "felicitarea", cu cat ai de plata. Tot in articol scrie ca la o asa solicitare a barcii (mersul in viteza pe aripi portante), incep sa cedeze imbinarile scheletului si sa se intinda "pielea" barcii, cum zic ei la tipul acesta de bordaj. Totusi, articolul se incheie pe un ton optimist: "bastlerii" (cei care mesteresc, n.t.) nu trebuie sa se sperie (de aceste lucruri, n.t.). Daca vreunul reuseste, vom scrie (noi, adica pagina de internet, despre performanta lui, adica, n.t.).
Tu iti cunosti mult mai bine prioritatile, de la cele financiare pana la performantele barcii.
Si pe mine m-a incantat modelul 140, am spus mai sus de ce, dar important e sa iti placa tie. DIncolo de pretul accesibil, poate primi motorizare, avand si vele. Daca glisarea nu este o mare prioritate ( si nu cred ca e ) asta ar fi o buna alegere.
Eu vad diferentele notabile intre 140 si Grabner ca fiind altele . In primul rand Grabner are o anduranta deosebita prin calitatea si grosimea hypalon-ului, si o rigiditate deosebita rezultata din presiunea pe care o permite ( dubla fata de orice alte gonflabile de pe piata). Asta m-a atras pe mine cand am cochetat cu ideea de a cumpara asa ceva. Cele second hand gasite de vanzare sunt la fel de bune ca si cele noi, tocmai datorita calitatii materialelor. Pretul ramane singurul obstacol .
Iar despre cabina, nu, nu poti atasa o cabina la HappyCat atat timp cat folosesti arborada si velele, ca nu ai loc. Daca strangi velatura e altceva, insa nu o vad ca pe o posibilitate facila, utilizabila.
Poti sa bagi 6 PSI in Grabner? Orice gonflabila moderna suporta cam intre 3-3.5 PSI. Cu exceptii ca Walker Bay Airis care suporta 8, dar asta e alta mincare de peste.
Anyway, Florin, te-a convins Catalin sa iti cumperi Grabner pina la urma?
Catalin nici n-a incercat sa ma convinga :) . Mi-a pus la dispozitie toate informatiile si in plus posibilitatea de testare.
Am mers cu catamaranul Happy si cu gonflabila Speed . Se comporta excelent.
Dar eu voiam un caiac gonflabil, nu o barca mai mare.
In final nu, nu am cumparat Grabner, desi am fost foarte tentat dat fiind calitatea de top si anduranta. Am luat in schimb un Advanced Frame, pentru ca l-am gasit de cumparat instant si avea toate optionalele incluse. Eu ies rarut cu caiacul, iar investitia intr-o barca de calitate nu avea sens in acest caz. Mai ales ca vreau sa construiesc un caiac incepand de saptamana viitoare :) .
Doar ca sa clarific, (netinand cont de cele 2 meciuri pe care le-am avut cu Catalin) mie imi laca Grabner si eram doar curios daca ai schimbat Advanced Frame-ul pe un Grabner asa cum ti-am prezis.
De aceea mi-am cumparat si eu Saturn ka-boat si Innova, pentru ca 1 le folosesc rar, am grija de ele, deci sunt mult mai solide decat conditiile la care le expun eu, iar preturile acestora adunate si tot sunt jumate din pretul unui Grabner. Nu voi cumpara Grabner decat daca il voi folosi intensiv, sau gasesc o super ocazie.
Mai puti sa ne spui de Speed? Fa-i te rog un mini review daca ai timp.
Ura ! Mi-am luat barca !
M-a ajutat Dumnezeu ca m-am intors cu bine. Am fost azi (adica ieri, ca acum e trecut de miezul noptii) pana la Berlin si inapoi, peste 1100 km, lapovita, polei, vant puternic din lateral pe autostrada, simteam deriva si trebuia sa corectez din volan, ce mai, senzatii tari !
Am ascultat de maestrul Vali si l-am pus pe om sa puna barca la apa, am urcat in ea, nu are nici o taietura, nici o crapatura, materialul e in stare foarte buna. E ceva panza cauciucata mult mai groasa decat hypalonul sau nitrilonul, dar tine bine.
Trebuie sa recunosc ca e o aventura pana demontezi asa ceva, am ajuns la 13:30 si am plecat la 15:30 cu ea in portbagaj si ceva si pe scaunele din spate, deci va trebui sa-mi iau o cutie mare, aerodinamica, de la Thule, ca altfel nu pot cara si barca si sa mergem si 4 persoane in masina. In plus, trebuie sa iau in calcul faptul ca montarea va dura si mai mult decat demontarea.
O alta varianta ar fi sa car barca montata, intoarsa cu chila in sus, dar sa asezi 80 kg pe acoperis, fara sa zgarii masina, e o alta mare aventura. In plus, in acest caz, va trebui sa inchiriez un loc pentru tinut barca.
La intoarcere m-am simtit ca un camionagiu, adica am umplut portbagajul pana la tavanul masinii si n-am mai putut folosi oglinda centrala.
Constructia e solida, iar daca pun cabina, se poate dormi in barca, asa ca intr-un cort.
Un alt element important: pe lateral are niste camere de aer, care folosesc la intinderea invelisului, au rol si de fendere si au rol de a asigura nescufundabilitatea (daca se inunda barca la o ploaie torentiala, de exemplu). Asa ca barca asta are si apucaturi de RIB :) .
@Florio: Faza cu derivorul nu e atat de complicata. Cutia derivorului e tot din acelasi material ca si invelisul barcii, dintr-o singura bucata. Deci, cand e barca montata, in mijlocul chilei se afla o fanta, care in interior se prelungeste cu cutia derivorului. Derivorul intra fortat in aceasta cutie. Poate ca termenul de "cutie a derivorului" in acest caz e cam fortat. Imagineaza-ti cum sunt buzunarele de la pantaloni (de costum, sau buzunarele din fata de la blugi): afara e o fanta, iar in interior e buzunarul (in cazul de fata, "cutia", ca un buzunar taiat la capat).
In partea de sus cutia are un tiv in care stau 2 stinghii mici, in plus extremitatea superioara a cutiei trece printr-o rama de lemn, asa ca totul e rigid. Derivorul are cam 1 m adancime si se poate regla pentru diferite adancimi (are niste gauri prin care se poate trece un stift).
In curand pun si ceva poze.
Felicitari pentru achizitie dom' doctor :). Stiu cam cum arata panza cauciucata exterioara, am avut si eu pe vremuri un caiac Pouch demontabil. Este invelisul barcii ceva mai greu, dar e super-rezistent. Ce sa zicem, asteptam povestiri de pe ape, si daca se poate, poze cu vela ;).
Eu is curios cum arata reglajul derivorului si sistemul de prindere/culisare. :)
He he he felicitari ! Asa-i ca am avut dreptate cu montatul si cu volumul barcii demontate :-) ?
Ma bucur ca ti-ai cumparat-o, si nu te lasa descurajat de complexitate! Barca este deosebita si incearca sa iesi cat mai mult cu ea!
Baloanele de aer in engleza se numesc "sponsons". Multe barci demontabile au asa ceva. In romaneste oare cum se numesc?
Sa plutiti bucurosi si sa va tina pana va plictisiti de ea ! :)
Ingenioasa si faina barca ti-ai luat . Pe mine ma incearca un entuziasm vecin cu al tau ! Abia astept sa te vad umfland velele.
Am si aici o premonitie, ca te vei lasa virusat de foc si randa, in defavoarea motorului ;)
Multumesc pentru urari ! Incerc sa pun si niste poze cu barca, facute ieri in curtea omului (adica in baza lui nautica).
@gvincentiu:
Derivorul intra fortat in cutia derivorului (ba chiar foarte fortat, trebuie sa recunosc) si are cateva gauri pentru reglaj, incepand de sus, pana spre mijloc. Deci alegi adancimea pana la care vrei sa-l cobori si asiguri cu un cui care trece prin gaura respectiva.
@florio:
Teoretic ai dreptate, in sensul ca mi-ar placea si mie mai mult cu velele. Practic, ca sa merg pe mare cu ea, trebuie sa astept cand vantul nu bate prea tare (iar aici cam bate cel putin 4-5 Beaufour), pentru ca e barca pentru ape interioare, nu pentru mare. In rest, ma pot plimba cu ea pe canalul Ems-Jade (din Wilhelmshaven pana in Emden, la granita cu Olanda) sau pe raul Maade, in partea de nord a orasului, pana la ecluza.
In martie (ca inca nu sunt tantari) vreau sa merg cu barca asta in concediu in Parcul National Mueritz, e o zona de vis, plin de lacuri si canale de legatura, unele prin padure, din loc in loc cate o insulita cu cate in castel de prin 1600-1700 (de, pe unde i-a traznit prin cap si la ducele respectiv sa-si traga un castel). In rest, din loc in loc sunt o multime de pensiuni cu preturi mai accesibile, sa putem ramane peste noapte.
Seara voi incerca sa asigur barca trecand un lant cu lacat prin gaurile de la coaste si in vreo veriga de la debarcader.
Editare:
Am incercat sa pun pozele, dar serverul imi tot da eroare. I le-am trimis lui Vali, cu rugamintea sa le posteze.
Voila:
(http://i973.photobucket.com/albums/ae211/fitness4mind/kmbh69/P1060030.jpg)
(http://i973.photobucket.com/albums/ae211/fitness4mind/kmbh69/P1060029.jpg)
(http://i973.photobucket.com/albums/ae211/fitness4mind/kmbh69/P1060028.jpg)
(http://i973.photobucket.com/albums/ae211/fitness4mind/kmbh69/P1060027.jpg)
(http://i973.photobucket.com/albums/ae211/fitness4mind/kmbh69/P1060026.jpg)
(http://i973.photobucket.com/albums/ae211/fitness4mind/kmbh69/P1060025.jpg)
Imi aduc aminte cu ocazia asta cand eram mici si discutam cu Rumpi pe alte forumuri despre iola demontabila :). S-o stapanesti sanatos :).
Opera de arta! S-o stapanesti sanator si sa-i tii si un jurnal, sa ne bucuram si noi cu tine !
Multumesc, Vali, pentru postare ! Multumesc mult pentru urari !
Cand am cumparat-o, dupa ce am facut proba pe apa, persoana respectiva m-a atentionat ca e ca si in cazul corturilor, adica acasa trebuie desfacuta "pielea" barcii si pusa la uscat, eventual stearsa cu o carpa umeda si lasata sa se usuce. In plus, ma tot chinuia curiozitatea, cum se monteaza barca.
In consecinta, profitand de faptul ca sotia nu era acasa, m-am apucat sa montez barca in camera (vorba aceea, sa se usuce invelitoarea, cel putin). Fara instructiunile de montare, m-am tot distrat cu piesele pana am nimerit ordinea corecta de montare. Chiar si asa, coastele nu le-am montat in ordinea corecta, asta am vazut dupa aceea pe internet. Mi-a luat 3 ore sa o montez, ceea ce nu e rau, tinand cont de faptul ca am tot demontat si reasezat in ordinea corecta, pana am nimerit piesele.
In fine, mi-a ocupat jumatate de camera. Am lasat-o la uscat, azi trebuie sa o intorc cu chila in sus si sa o sterg pe exterior. Pana saptamana viitoare, cand se intoarce sotia mea acasa, am timp linistit sa o demontez si sa o reasez corect (sa o stivuiesc undeva prin casa). Daca vad ca nu dureaza prea mult sa o montez (pentru ca demontarea sigur ia mai putin timp fata de montare), atunci cred ca varianta mai convenabila va fi sa cumpar o cutie mare de la Thule (modelul Atlantis 900) si sa tot car barca cu mine pe unde merg. Am gasit in vecinatate si un lac mare unde voi exersa inainte sa incerc pe mare (trebuie intai sa vad cum se comporta pe lac). Astept nerabdator sa se mai incalzeasca timpul, pentru ca nu vreau sa cumpar neoprene pentru fiecare (cu vesta de salvare cu tot, pot ajunge linistit la 250 euro de persoana cu asemenea echipamente). Voi cumpara deocamdata doar vestele, se gasesc si la 25 euro bucata.
Chiar ca e opera de arta!
Inainte de anul 2000,parca prin 95-96 daca nu ma insel,am avut si eu o asemenea barca primita de la un unchi.
M-am cam chinuit la montaj tin minte.Nu am reusit niciodata sa pun "ciorapul" in intregime si tocmai din cauza greutatii asamblarii,m-am decis s-o dau.
O vara intreaga am umblat cu ea in fiecare duminica pe portbagajul masinii ducandu-ma in targ la Vitan.Se uita lumea ca la urs.
Cam 3 persoane o puneam lejer pe portbagajul unei dacii.
S-o stapansesti sanatos!
Multumesc !
Am reusit sa curat pe exterior invelisul (cu barca montata), iar demontarea a durat cam 30 minute. Incep sa imi dau seama si de ordinea montarii componentelor si nu e chiar atat de greu cum m-am speriat la inceput. Se pare ca ma pot incadra intr-o ora pentru montare (de unul singur, fara ajutor). Am reusit sa montez de proba chiar si derivorul. Nu e asa de greu daca mai intai bagi o surubelnita lata ca sa indepartezi peretii cutiei derivorului, iar apoi poti baga derivorul (intra cu frecare foarte mare).
Pana la urma varianta mai buna va fi sa cumpar o cutie mare, de pus pe masina (am deja barele transversale, se pot apropia sau distanta dupa dimensiunea cutiei). As putea pune cea mai mare parte a componentelor in cutie, mai ales piesele pentru catarg, iar restul in portbagaj.
Ideea e ca barca o voi folosi mai mult cu sotia si fetita mea, iar barca are 80 kg, o pot baga si scoate din cutie si portbagaj doar pe bucati. Singur nu as putea sa o pun pe acoperisul masinii.
De noua, cutia costa 900 euro cea mai mare, dar am gasit pe ebay la 100-200 euro (ma refer la modelele mari, peste 650 litri). Necazul e ca sunt cam departe de mine: cea mai aproape oferta e in Luxemburg (cam 6 ore cu masina de la mine).
N-ar fi mai bine sa cumperi de banii astia o remorca si asa te alegi si cu ceva util.Eventual chiar un peridoc pe care sa-l folosesti mai tarziu la o viitoare barca.
M-am gandit si la remorca (sau peridoc, unul acceptabil e cam 1000 euro), dar atunci trebuie sa platesc chirie pentru locul unde voi tine remorca. Daca tin barca in cutie pe masina (200 euro cutia + 100 euro combustibilul pana acolo si inapoi), o am oricand la indemana si nici nu platesc chirie pentru locul unde o tin. Probabil ca intr-un viitor apropiat (cam dupa 1 an) ma voi gandi mai serios si la varianta unui peridoc. Cu toate acestea, tintesc in viitorul apropiat la un velier adevarat (cu cabina), de 7-8 m lungime, sa-l folosesc in zona mea (adica sa nu il tot plimb pe sosea de la o mare la alta). Asa ceva nu mai pot tracta cu masina mea, deci nu sunt sigur ca imi va folosi peridocul respectiv (nu ca n-ar fi bun un peridoc, dar vorbesc de cazul meu particular).
Ca o comparatie, eu platesc taxa trailerului (peridocului), cat taxa barcii. E bizar, dar asta e !
Pe un peridoc cu un ax, statul vrea taxa cat pentru un yacht de 8m :) .
In plus, peridocul trebuie sa aiba asigurare si revizie. La barca nu am obligativitatea asigurarii ( desi anul asta o sa fac una), iar revizia ANR se face mai rar decat la autoturisme sau trailere.
Deci cat ai sansa sa iti transporti barca fara a implica alte remorci, foloseste-te de ea . :)
IN alta ordine de idei, avand in vedere pe de o parte ca barca ta ARE VELE si pe de alta parte usurinta virusarii cu "vant purtator", iti prevad maximum 2 sezoane, pana la un "upgrade" gen weekender. ;) Odata prins, nu mai ai scapare.
pentru cei interesati de genul asta de barca, a aparut una la vanzare in bucuresti:
http://www.okazii.ro/catalog/65356296/vand-barca-demontabila-unicat-.html
Am copiat cu copy-paste de pe www.faltbootbasteln.de caracteristicile modelului Delphin 110 (atasez din loc in loc si traducerea aproximativa):
MEHRZWECKFALTBOOT DELPHIN 110 (barca plianta pentru scopuri multiple Delphin 110)
TECHNISCHE DATEN
Bootslänge 4,80 m (lungimea)
Größte Breite über Deck (latimea cea mai mare pe deasupra puntii)
1,10m
Seitenhöhe (inaltimea bordului)
0,46 m
Rundspanten (coaste)
8 Stück
Gerüst (schelet)
dreiteilig (din 3 parti)
Tiefgang (pescaj)
ca. 0,14 m
Tourenbelastung (incarcarea pentru o iesire cu barca)
bis 350,- kg
Gewicht des Bootskörpers (greutatea proprie a barcii)
ca. 65,- kg
Deci barca se poate incarca cu maxim 350 kg. Anuntul pretinde ca ar incapea 6 persoane. Adica 350 impartit la 6 ne da o valoare sub 60 kg pentru greutatea medie a unui ocupant. Aici se poate discuta mai departe: sau 6 copii singuri :D , sau 6 adulti subnutriti :D sau 6 adulti cu greutate normala iar barca poate avea in acest caz inaltimea bordului liber mult redusa (o facem submarin daca trebuie ? :D )
Citat din: kmbh69 din Ianuarie 29, 2012, 03:16:47 AM
M-am gandit si la remorca (sau peridoc, unul acceptabil e cam 1000 euro), dar atunci trebuie sa platesc chirie pentru locul unde voi tine remorca. Daca tin barca in cutie pe masina (200 euro cutia + 100 euro combustibilul pana acolo si inapoi), o am oricand la indemana si nici nu platesc chirie pentru locul unde o tin. Probabil ca intr-un viitor apropiat (cam dupa 1 an) ma voi gandi mai serios si la varianta unui peridoc. Cu toate acestea, tintesc in viitorul apropiat la un velier adevarat (cu cabina), de 7-8 m lungime, sa-l folosesc in zona mea (adica sa nu il tot plimb pe sosea de la o mare la alta). Asa ceva nu mai pot tracta cu masina mea, deci nu sunt sigur ca imi va folosi peridocul respectiv (nu ca n-ar fi bun un peridoc, dar vorbesc de cazul meu particular).
Vezi ca in cutie , daca parchezi la soare, temperatura se poate apropia de temperatura de fierbere.
Nu stiu daca i-ar face bine in cutie.
Citat din: kmbh69 din Februarie 20, 2012, 06:46:23 PM
Deci barca se poate incarca cu maxim 350 kg. Anuntul pretinde ca ar incapea 6 persoane. Adica 350 impartit la 6 ne da o valoare sub 60 kg pentru greutatea medie a unui ocupant. Aici se poate discuta mai departe: sau 6 copii singuri :D , sau 6 adulti subnutriti :D sau 6 adulti cu greutate normala iar barca poate avea in acest caz inaltimea bordului liber mult redusa (o facem submarin daca trebuie ? :D )
Mai mult de 4 persoane ar fi incomod si dificil . Se putut se poate, dar ar fi pacat :) . Se dilueaza ideea plimbarii de placere .
Citat din: Mihaif99 din Februarie 20, 2012, 07:04:17 PM
Citat din: kmbh69 din Ianuarie 29, 2012, 03:16:47 AM
M-am gandit si la remorca (sau peridoc, unul acceptabil e cam 1000 euro), dar atunci trebuie sa platesc chirie pentru locul unde voi tine remorca. Daca tin barca in cutie pe masina (200 euro cutia + 100 euro combustibilul pana acolo si inapoi), o am oricand la indemana si nici nu platesc chirie pentru locul unde o tin. Probabil ca intr-un viitor apropiat (cam dupa 1 an) ma voi gandi mai serios si la varianta unui peridoc. Cu toate acestea, tintesc in viitorul apropiat la un velier adevarat (cu cabina), de 7-8 m lungime, sa-l folosesc in zona mea (adica sa nu il tot plimb pe sosea de la o mare la alta). Asa ceva nu mai pot tracta cu masina mea, deci nu sunt sigur ca imi va folosi peridocul respectiv (nu ca n-ar fi bun un peridoc, dar vorbesc de cazul meu particular).
Vezi ca in cutie , daca parchezi la soare, temperatura se poate apropia de temperatura de fierbere.
Nu stiu daca i-ar face bine in cutie.
Se poate sa ai dreptate, nu te contrazic. Problema e si mai mare daca respectiva cutie e neagra (asa arata in reclama, din pacate; voi vedea cand o cumpar efectiv). In principiu, am rezolvat deja un loc intr-o hala, unde tin barca, imi cere 50 euro pentru 3-4 luni, ceea ce e convenabil. Cand am chef sa iau barca, merg la hala, o incarc in cutie, imi iau sotia si fetita si mergem pana la locul de destinatie. Acolo scot barca din cutie si o asamblez, deci nu sunt obligat sa o tin prea mult timp (asta e o notiune relativa, de fapt :) ) la caldura din interior (in bataia soarelui).
In week-end-ul acesta dau o tura pana la Bremen, are loc acolo Boatfit 2012, e un targ legat de tot ce tine de renovarea sau repararea ambarcatiunilor (furnizori placaje marine, adezivi, fibra, epoxi, vopsele pt. barca, diferite cabluri pentru instalatia electrica sau de otel, pentru manevrele fixe, motoare, diferite subansamble, diferite santiere navale (Werft) care renoveaza barci). Va fi interesant, pentru ca se organizeaza si diferite cursuri scurte cu teme legate de acest subiect.
Alaltăieri (adică sâmbătă, 28 aprilie 2012), împreună cu soţia mea şi cu fiica mea, am inaugurat în sfârşit barca. Demontarea din hală şi aşezarea bărcii în portbagaj şi în cutia de pe maşină mi-au luat 1 oră (asta a fost vineri seara). Sâmbătă am fost la clubul nautic să asamblez barca. A durat mai mult decât demontatul. Altă distracţie: lăsatul la apă cu căruciorul, noroc că m-au ajutat cei de la club. Ei, am făcut şi eu puţină muncă patriotică, am remorcat o iolă a şcolii de yachting de la hală până la club (am cârlig de remorcare la maşina mea şi am voie să tractez 1500 kg cu ea).
Cum am ajuns la acest club ? Ei bine, am înscris-o pe fiica mea să facă un curs de navigaţie cu vele (pe optimist) şi m-am băgat şi eu pe acolo cu delfinul meu, la început în hala clubului, iar acum la debarcaderul clubului.
Clubul acesta are acces la apă în rada interioară a portului, ceea ce e bine pentru elevi, dar e incomod pentru utilizatorii cu pretenţii, pentru că trebuie trecut prin ecluza mare de vapoare pentru a ajunge la mare liberă, iar ecluza are un program mai incomod.
Instructorul era destul de îngrijorat pentru că era vânt puternic când am lăsat barca, şi mai ales când s-a uitat la barcă cum arată. Începuse şi ploaia, nu era de bun augur... Eu, nu şi nu, eram încăpăţânat, vroiam neapărat să merg. Oricum aveam toţi haine de ploaie pe noi. Instructorul mi-a zis să merg doar la motor sau să ridic cel mult focul, să las randa în pace, că barca nu i se părea prea stabilă, mai ales că îi spusesem că soţia mea şi fiică-mea nu au experienţă cu aşa barcă. Am montat totuşi ghiul, am legat randa la fungă (dar fără să o ridic) şi i-am dat drumul. Mergem noi ce mergem, se opreşte vântul. Nu-i nimic, dau jos cârma şi pun motorul. Trag ca disperatul de şnurul de pornire, nimic. Între timp, începe din nou vântul şi ne împinge în mal. După vreo jumătate de oră, în sfârşit, porneşte, dar se opreşte iar. Distractia cu pornitul şi cu opritul s-a tot repetat încă vreo 10 minute, după care în sfârşit a stat şi motorul la relanti fără să se oprească. Vă reamintesc că l-am cumpărat nou-nouţ şi vânzătorul mi-a făcut proba că funcţionează. Altă distracţie a fost să împing barca din mal, pentru că tot loveam elicea de plastic de digul oblic (unde nu era cheu sau debarcader, malul era oblic sub apă, zidit cu cărămizi). Până la urmă am proptit barca cu prova în mal şi am mers cu spatele, ocazie cu care am încasat apa pe care o arunca motorul (delfinul ăsta, 140, are oglinda pupa foarte joasă). După câţiva metri am întors din nou motorul şi am dat cu faţa. O altă descoperire: ca orice barcă făcută pentru navigaţia cu vele, era instabilă la navigaţia cu motor, aşa că a trebuit să tot corectez din echea motorului, pentru ca să ţin cursul. Ura ! În sfârşit a mers ! Am parcurs aşa toată rada interioară a portului, până la podul mic rotativ (Deichbrücke), apoi am ocolit din nou un alt debarcader militar şi am mers la debarcaderul hotelului Columbia (spre limba de pământ care separă rada interioară a portului de lacul Banter See), iar apoi am luat-o voiniceşte contra vântului, spre ecluză, cale de peste 3 km. De câteva ori a trebuit să pun benzină (datorită faptului că erau valuri, nu puteam turna cu precizie din canistra de 5 litri încât să umplu complet rezervorul, am umplut de fiecare dată cam jumătate de rezervor). Am trecut dincolo de podul Kaiser Wilhelm Brücke (tot pod rotativ, dar din două bucăţi) şi am intrat în zona aşa zisă industrială şi militară. Ideea e că iolele au voie doar intre acest pod şi hotelul Columbia, dar m-am băgat cu tupeu, doar aveam la mine permisul C şi D. (e drept că la întoarcere, când am văzut că iese din depărtare spre ecluză un yacht cu motor, mă gândeam deja în sinea mea că acum vine patrula portului să mă întrebe de sănătate, că ce caut acolo ?, dar până la urmă nu a fost nici o problemă, nu m-a întrebat nimeni nimic) Între timp, valurile deveniseră cam de jumătate de metru înălţime, soţia mă tot ruga să mergem înapoi, fiică-mea chiuia de bucurie, fiindcă ea vroia mai departe, aşa că ne-am apropiat de ecluză. Valurile treceau liniştit peste bordaj şi intrau în barcă, noroc cu camerele de aer din borduri. Am întors şi am zis să mergem cu vânt din pupa. Am scos motorul, l-am reaşezat în barcă şi am montat din nou cârma (bineînţeles, cu stressul de rigoare, să nu le scap în apă) şi am pornit doar cu focul. Nu eram mulţumit de viteză, aşa că am încercat să ridic randa. Surpriză: am legat eu funga foarte frumos de randă, dar nu observasem că înainte de asta, funga a dat o tură în jurul catargului şi nu o puteam trage în sus. (Ce mai !, Am pornit la nervi, pentru că toţi ceilalţi vroiau să meargă acasă după ce au aşezat bărcile în curtea clubului, vroiau să închidă totul acolo, numai eu vroiam să dau o tură pe apă, să zic şi eu că în sfârşit am folosit barca. M-am rugat de instructor să-mi lase cheile, că i le aduc eu după aceea acasă şi am şters-o, să nu se răzgândească, nu am mai stat să controlez manevrele mobile.) Am dezlegat funga şi am aruncat-o încât să dea o tură în jurul catargului (avea la capăt carabiniera aceea cu filet, nu ştiu cum se zice în română, aici i se zice Schakel, e în formă de U, iar prin capete trece un surub care închide forma de U), am recuperat-o şi am ridicat în sfârşit randa. Toate acestea le-am făcut în timp ce am pus-o pe soţia mea să ţină echea, cu "instrucţiunile" de rigoare ("trage-o spre tine !" "împinge-o către fetiţă !") Văzând eu că barca nu părea prea stabilă, nu am mai vrut să bag randa şi în ghiu, am legat o şcotă prin colţul liber şi am ţinut-o ca şi vela foc (pe care o ţinea fiică-mea). M-am gândit că dacă dă vreo rafală, las şcotele şi merg velele în drapel, mă tot gândeam că dacă acum ne răsturnăm, nu o mai pot convinge pe soţia mea să mai urce în barcă. A fost foarte obositor să ţin randa fără ghiu cu o mână, iar cu cealaltă să ţin cârma, dar am ajuns cu bine la mal. Am parcurs în total mai mult de 6 km în rada interioară a portului Wilhelmshaven, parţial la motor, parţial cu vele. Am reuşit să urc barca pe cărucior şi să o trag pe mal, după care am închis totul pe acolo şi m-am dus acasă la instructor şi i-am predat cheile. L-am întrebat cât mă costă dacă vreau să ţin barca la club în curte şi mă lasă tot anul cu 90 euro. Azi e deschiderea cursului, iar sâmbăta viitoare (prima sâmbătă din luna mai) începe efectiv cursul pentru fiica mea. E un curs gratis, e subvenţionat de primăria oraşului (fiind port, trebuie să aibă un lot de velişti începători, de unde să selecteze mai târziu, pe de o parte, fiind vorba de mândria oraşului, iar pe de altă parte, aici toată lumea pare parcă obsedată să facă sport).
În concluzie: Dephin 140 pare o barcă practică, dar acest lucru e ceva relativ.
Privind transportabilitatea: am reuşit să o înghesui în portbagajul maşinii (Peugeot 406 combi) şi în cutia de pe maşină (volumul interior al cutiei e de 680 litri, deci e cea mai mare cutie pe care am găsit-o de cumpărat). Totuşi catargul demontat nu a mai încăput în cutie, aşa că am băgat cele 3 bucăţi de catarg şi ghiul din porbagaj pînă în cutia torpedoului (sub airbagul pasagerului), aşa că în maşină în spate mai încap doar două persoane.
Privind viteza montării-demontării: durează cel puţin o oră demontatul şi ceva mai mult montatul (de unul singur; sigur că dacă sunt doi montatori pricepuţi, durează mult mai puţin). Mă bucur că mă lasă să ţin barca în curtea clubului, o pot lăsa la apă cu căruciorul, nu mai trebuie să o montez sau să o demontez.
Privind domeniul de utilizare: o recomand pentru plimbări pe canale sau pe râuri liniştite sau pe lacuri mici-medii, de maxim 3 km, în nici un caz pe lacuri mari, unde se pot forma valuri mari (îmi amintesc cu ani în urmă, pe vremea lui Ceau, am prins un vânt pe Siutghiol şi erau valuri de aproape 1 m înălţime), iar pe mare, nici atât măcar nu e de recomandat.
Ca şi număr de persoane, mă bucur că am fost doar 3 în barcă, pentru că locul e destul de mic.
Frumosa poveste, insa trebuie sa ai grija de echipaj in primul rand. Ei sunt suportul tau. E foarte greu sa-i multumesti pe toti de la bord, insa trebuie, pentru ca iesitul pe apa sa fie o placere pentru toti. Asa e si la mine, iar doi in echipaj is mai greu de stapanit decat 20.
In alta ordine de idei: voi folosi la mine o randa si un foc de Delphin 140. pe un catarg ce mi-l voi face din lemn. Daca ai timp, poti sa-mi dai ceva date despre barcata? Manevre fixe, mobile (ma intereseaza in special grosimea lor si modul de prindere), lungimea si grosimea catargului (al meu va veni din doua segmente), modul de invergare etc.
Lungimea catargului e cam 6 metri. Are 3 segmente de 2 m fiecare. Ghiul e de 2 metri. Manevre mobile, nu mai sunt sigur. Am luat din sacu care era cu barca si le-am pus cum mi s-a parut mie. Scota focului si funga focului le-am pus de 6 mm si a fost destul. Scota randei (la ghiu) are cred ca 10 mm diametru si e cu demultiplicare cu scripeti (dublu la ghiu si triplu jos, parca).
Focul are tinte (in forma de inel) prin care trec inele obisnuite (ca si cele de la o legatura de chei). Aceste inele pot fi apoi asezate in straiul prova (la fel cum adaugi o cheie pe inelul de chei). Scripetele de la funga focului e atarnat de capatul de sus de la straiul prova. Randa are canal de ghidare a cablului, la fel si ghiul de la randa. Scripetele de la ghiu e articulat de ghiu printr-o piesa in forma de C, care se petrece prin capatul liber al ghiului. Bratele libere ale C-ului sunt prevazute cu role pentru a putea culisa pe ghiu inainte si inapoi.
Multumesc, deja imi fac planul de greement si o sa pun niste scheme. O sa te mai intreb pe parcurs daca am inteles bine.
Citat din: gvincentiu din Aprilie 30, 2012, 08:29:44 AM
... insa trebuie sa ai grija de echipaj in primul rand. Ei sunt suportul tau. E foarte greu sa-i multumesti pe toti de la bord, insa trebuie, pentru ca iesitul pe apa sa fie o placere pentru toti....
@Vincenrtiu
Asta merita doua puncte de karma! Pacat ca nu pot da decat unul.
@kmbh Cum iti spuneam man, e anevoios de montat/demontat si ocupa o groaza de loc, e o idee excelenta sa o tii la club, pe carucior, ai grija insa sa fie tinuta in interior.
Ajungi sa te intrebi insa daca nu era mai practic sa fi cumparat o iola, sau sa fii membru la vreun club si sa folosesti barcile lor.
Alt lucru pe care nu il inteleg este, de ce ai cumparat motor termic, daca iti doresti sa mergi o folosesti preponderent cu vele? Un motor electric Torqueedo cu baterie LiIon e curat, nu da rateruri si e excelent sa te scoata si sa te aduca in port, dar si pentru un pic de cruising.
@Mihai99:
Pentru că Torqueedo nou, in functie de model, poate ajunge şi la 1700 euro, aşa că deocamdată e doar pentru fiţoşi. Nu mai vorbesc de bateria speciala Torqueedo, nimic de zis, e foarte bună, dar şi preţul e pe măsură. Pot merge la serviciu si cu maşina mea obişnuită, nu trebuie neapărat să-mi cumpăr un Rolls-Royce. Dacă strâng acum un ban, îl strâng ca să cumpăr un velier mai mare, ca să intru şi eu în rândul veliştilor adevăraţi, am ochit eu ceva serios de cumpărat (8 m lungime, dublu derivor, inboard), dar încă nu am finalizat tranzacţia.
Delphinul mă costă sub 100 euro anual, iar în sumă intră şi taxa de membru la club pentru toată familia. Azi a început cursul efectiv şi au pus-o pe fiică-mea deja la cârmă (mai avea încă 2 colegi avansaţi in barcă, iar aceştia o dirijau ce are de făcut).
Citat din: kmbh69 din Aprilie 30, 2012, 06:35:59 PM
...am ochit eu ceva serios de cumpărat (8 m lungime, dublu derivor, inboard), dar încă nu am finalizat tranzacţia.
Asa, da. Ne zici si noua cate ceva, sa ne clatim ochii, sa ne dam o parere, sa aflam un pret?
Individul inca nu se grabeste, barca e pe trailer, carena e in stare buna, barca e acoperita cu prelata peste catargul culcat pe ea. Am apucat sa o vad prin interior, are WC, chiuveta, arzator pe spirt, frigider, masa pentru harti. Cere pe ea 6000 euro. Saptamana asta a zis ca incearca sa o bage in hala, sa poata lua jos prelata de pe ea, sa vad mai exact puntea. Urmeaza apoi sa o lase pe apa, ca sa pot sa ii testez motorul. A zis ca nu are nimic de ascuns, ca sa-l intreb tot ce ma intereseaza, sa ma uit la tot prin barca, nu se grabeste. Mi s-a parut mai corect fata de altii pana acum. E un pensionar care face asta din hobby, e proprietarul unui teren si a unei hale pentru depozitarea diferitelor ambarcatiuni (proprietarii lor ii platesc chirie 8,5 euro pe suprafata ambarcatiunii pe lunile de extra-sezon, deci la asta mi-ar iesi o chirie a locului de depozitare cam 35 euro pe luna. Daca chiar as avea ghinionul sa nu ajung sa o las la apa in acest sezon, desi nu cred, pentru ca barca arata foarte bine, chiria pe teren ramane la fel si in sezon). Din cand in cand mai aduce cate o barca din Olanda sau de altundeva. Barca asta a adus-o de undeva de pe Ijsselsmeer (marea interioara a Olandei, care a rezultat dupa construirea digului care a inchis golful in anii '30).
Ca o intamplare fericita, am mai vazut exact acest model de barca in alt loc, dar acolo cerea pe barca 10.000 euro, in plus zicea ca ar mai trebui bagati inca 10.000 euro pe materiale, iar manopera necesita multe ore si nu crede ca mi-ar ajunge sezonul acesta ca sa vad barca lasata la apa. In plus, acolo chiria pe teren in afara sezonului era si ea mai mare.