Cap Compas

Ambarcatiuni => Propulsie umana => Barci cu vasle - alte variante => Subiect creat de: radasous din Ianuarie 14, 2012, 02:29:03 PM

Titlu: La ancora
Scris de: radasous din Ianuarie 14, 2012, 02:29:03 PM
Buna pranzul!
Incepand cu acest an am intrat in randul lumiii, adica am un singur job. Asta inseamna ca o sa imi pot permite sa revin la oarece pasiune vaduvita de lipsa timpului-pescuit la rapitor. Practic, de prin primavara, as putea sa imi permit aproape in fiecare seara o ieseala scurta sub barajale de pe langa Slatina, locuri celebre pentru faptul sa nu se prinde salau, somn, biban la plastice fara curent. Cum inspiratia de runabout fabricata in 2010-2011 presupune prea multe manevre (cu peridoc, etc), mi s-a pus fixul sa fac o barcuta mica, transportabila pe masina, ceva pana in 3.5m. Va fi folosita pentru deplasare pe distante scurte, sute de metri, dar trebuie sa fie stabila la ancora, in curentul de sub baraj. Nu va fi dotata cu motor decat in cazul in care manufacturez ceva mic sau ma viziteaza mos craciun cu un monstru de max 5 martzoage. Am mare nevoie de o recomandare legata de formele potrivite pentru  o astfel de caruta acvatica, capabila sa imi ofere o oarecare stabilitate ancorat in curent puternic. In acest moment este foarte importanta forma, metoda de constructio o voi alege ulterior, in functie de ce idei vor deveni fixe.
Titlu: Re: La ancora
Scris de: Laurentiu N. din Ianuarie 14, 2012, 03:15:56 PM
 @Radasous.-propunerea nr. 01
-Glass botom-se numeste barca pe care o vreau eu pentru transport pe masina.Glass-nu vine de la fibra de sticla,barca e din placaj,dar are o fereastra" pe fund ,prin care putem vedea clar pestii de sub apa, ce-si rad de noi.[tunelul pentru fereastra poate fi eliminat ,sau transformat in bazin pentru jai"]Dimensiuni 9'6"/5'4",vasle sau motor de 2 cp.Are suficienta flotabilitate in jumatatea prova si nu e o jonboat.Bancheta pentru pescar e longitudinala,pe mijlocul barcii favorizind pescuitul la rapitor.Este un proiect Glen-L prezent la rubrica vasle" ca si la motorizate.Prova pare mai suferitoare la val.Pe site" se vad fazele de constructie.La debarcaderul din Braila e un cetatean cu o barca asemanatoare dar putin mai mare.Spune despre ea ca e superstabila si merge singura !
Titlu: Re: La ancora
Scris de: radasous din Ianuarie 14, 2012, 04:30:41 PM
Da, pare interesanta, o mai studiez. Locurile mele de pescuit sunt un pic aiuristice, ca idee, merge dat acolo din gonflabila, dar subiectul asta nu ma intereseaza. Exista curenti foarte puternici, isi modifica directia, uneori la suprafata zici ca e lac si la jumatate de metru trece trenu', pe fund sunt tot felul de structuri pentru linistire.
Titlu: Re: La ancora
Scris de: Laurentiu N. din Ianuarie 14, 2012, 04:33:37 PM
Exista si varianta gratuita de la Stevensons"
Titlu: Re: La ancora
Scris de: radasous din Ianuarie 14, 2012, 04:58:39 PM
Momentan nu ma intereseaza provenienta proiectului, ci alegerea formei. Dracovenia asta cu termopan este draguta, dar este prea "lighean" pentru ce vreau eu, o sa topaie in balta mai rau decat boc la base pe pres. Am atasat niste poze cu unul din baraje, locul de pescuit ar fi ceva mai in aval , cam 200m.
Titlu: Re: La ancora
Scris de: radasous din Ianuarie 14, 2012, 05:10:32 PM
De la Glen-L imi face cu ochiul https://www.boatdesigns.com/12-Fife-SG-rowing-boat/products/134/ , mai ales ca are ceva dintr-un desen ce il am prin freeship.
Titlu: Re: La ancora
Scris de: Laurentiu N. din Ianuarie 14, 2012, 05:47:34 PM
Acum, ca am vazut apa barajului ,nu cred ca marimea barcii comteaza, ci e musai sa aiba carlinga ejectebila.Sper sa fie alti barcagii, cu alte idei, da eu ma gandesc ca nici pestii nu se simt in siguranta acolo !!! ;)
.
Barca de care spui, e foarte frumoasa,pare suficent de stabila si etrava potrivita pentru val.Dar eu asi fi optat pentru o gonflabila serioasa, cu motor , care nu opune rezistenta apei involburate ,ci se muleaza"pe denivelari"
Titlu: Re: La ancora
Scris de: bogdanbuciu din Ianuarie 14, 2012, 05:51:44 PM
eheeee, uite cum imi vine si mie viata inapoi in vene. De juma de an ma perpelesc pentru a gasi o barca pentru fix aceeasi utilizare. Tatal meu s-a pensionat de cativa ani si acum are tot timpul pentru pasiunea lui de-o viata, pescuitul. Am incercat sa-l conving sa mestereasca la o barca in curtea casei, ca acum are timp, dar nu am reusit sa-i transmit ce revelatie este sa mesteresti o barca cu mainile proprii. Dar anul trecut m-a rugat sa ii fac ceva pentru a numai fi limitat la datul dupa mal, ar vrea sa-si duca barca 20-30m in largul Dunarii si sa isi poata lansa de acolo in gropane doar de el stiute momeala(parca il si vad).Una dintre conditii ar fi sa o poata pune pe masina, a doua zic eu ar fi sa poate fi pusa pe masina de unul singur deci usoara.
Din aceasta cauza am gasit cateva designuri:
un catamaran:
(https://lh6.googleusercontent.com/-aYansKcl0Nc/TxGfN0OBUWI/AAAAAAAABtY/LVS2Om-_RqQ/s400/catamaran%252520mic.jpg)
apoi alte cateva modele de jonboat, pontoane, platforme, ba chiar am vazut pe lacul Fundeni doi pescari pe un fel de jonboat mic si scund care cu doua palmare in maine fugeau mai tare ca orice racer :D.

Recent, mi-am adus aminte ca Aurelian XPetrolist mi-a adus in 2010 planurile pentru dixi dinghy (http://www.dixdesign.com/dinghies.htm) de 2.50m, care are aceleasi forme ca si Argie 10 care are 3.10m. M-am apucat si am trecut cotele din plan intr-un Illustrator CS5 si acum am nu fisier electronic cu dimensiunile pentru Dixi, dar pot fi marite la orice dimensiune zic eu. Se face din placaj de 6mm si daca se lucreaza cu grija poate iesi foarte usoara.
Fisierul vectorial mai jos( se deschide cu Adobe Illustrator CS5  (http://ca.isohunt.com/download/334197053/adobe+illustrator+lite.torrent) sau CorelDraw)
Eu in primavara asta ma apuc de ea, am o gramada de idei, de exemplu bancheta prova sa fie mai lunga si compartimentata pentru depozitat acora si pentru stat in fund, deoarece prova va fi mereu in curent sau in vant si nu te apuci sa lansezi in directia aia. Iar in bancheta mediana sa ii fac fie un spatiu izolat termic pentru lichide, sau un spatiu pentru depozitat capturile. Iar de la mijloc spre prova sa se ridice un bimini sa nu il bata soarele in cap.

Titlu: Re: La ancora
Scris de: Mihaif99 din Ianuarie 14, 2012, 05:56:19 PM
Pai formele pentru un car toppable adecvat pescuitului ar fi:

Sit on top kayak
Canoe
Square back rowing canoe
Small rowing boat
Barca de polietilena  http://www.samboats.com/smartcms/default.asp?contentID=591  modelele mici
Catamaranul lui Bogdan Buciu
Drift Boat - unul mai mic

Si preferata mea: gonflabila care e rezistenta seaworthy, stabila si sigura si in general mult superioara, dar tzie nu iti place asa ca se exclude.
Ca sa dam prejudecatile la o parte (preferintele personale nu le discut), uite ce e in stare sa faca o coreana de pvc
http://www.youtube.com/watch?v=se-aI75-vEQ
http://www.youtube.com/watch?v=CEoxG_1TIUk
http://www.youtube.com/watch?v=uhd4Mj0G4L4
http://www.youtube.com/watch?v=vr0cuKjOqig

Nu mai vorbesc de un ponton gonflabil pt pescuit, sau varianta ieftina, un Saturn Light Raft (boatstogo.com) cu un rowing frame. cu care as intra fara frica in whitewater class 3. Saturn Light Raft ar fi drift-boatul portabil perfect si pentru mine asta as alege.
Uite-o aici http://www.youtube.com/watch?v=QX9_yNdS-Hc&feature=related  Desi prezentarea e ridicola, barca are potential ca inlocuitor de ponton, mai ales dotata cu un Rowing frame artizanal. Iar la scorul dat (500$) sa-mi fie cu iertare...
Titlu: Re: La ancora
Scris de: Vali din Ianuarie 14, 2012, 06:00:54 PM
Citat din: radasous din Ianuarie 14, 2012, 05:10:32 PM
De la Glen-L imi face cu ochiul https://www.boatdesigns.com/12-Fife-SG-rowing-boat/products/134/ , mai ales ca are ceva dintr-un desen ce il am prin freeship.

Seamana binisor cu barcuta ta desenata in Freeship, insa cea de la Glen-l e mai stabila. Cred totusi ca ti-ar trebui o barcuta cu un bord liber mai inalt si prova ascutita, pentru a face fata turbulentelor din avalul barajului.
O idee ar fi sa desenezi ceva in Freeship la dimensiunea maxima de cartopper, cu bordurile plane,  fundul plat sau putin in V, si o chila exterioara pentru rigidizare. Sunt unele barci de tipul asta la bateau.com, dar cred ca sunt prea simple ca sa se merite cumparate planurile.

Acum am vazut ce au postat intre timp si cei 2 colegi, ramane sa studiez :).
Titlu: Re: La ancora
Scris de: radasous din Ianuarie 14, 2012, 06:28:02 PM
Buun, in primul rand, pentru Vali, pune mana si studiaza, ca de menta ma ocup eu cat se poate de performant ;D Nu ma pot abtine si iti reamintesc ca esti pe primul loc in topul datoriilor pe forumul asta, trebuie sa termini o anumita barca jmekera si sa pui poze, trebuie sa postezi o gramada de povesti cu motoare, vele, pesti, mormoloci, trebuie sa ne ajuti pe unii dintre noi sa ne bagam mintile in cap, sa repari dube...si nu faci mai nimic din toate astea.
In legatura cu gonflabile, polietilena, alte plastice verzi/roz , sunt totalmente impotriva, visul meu fiind ca tot petrolul si hidrocarburile din lume sa fie folosite pentru fabricarea benzinei personale.
Caiacul iese din discutie, in general va trebui sa sar in barca de pe digul abrupt din beton
La canoe nu am nici cea mai vaga experienta, dar imi face cu ochiul foarte tare, desi vad ca in general sunt ceva mai lungi si dezechilibreaza aparitia ochiometrica a ansamblului automobil+barca.
Catamaranul este ok, dar mi se pare mai dificil de manevrat offbaltoaca.
Nu-i asa ca nu sunt pretentios?
A, trebuie sa iasa o barca usoara, sa o zvarl in balta cu mana dreapta doar, asta inseamna maxim 50kg si ceva sitem zvarlitor, fara banchete si/sau compartimente ce fac parte din structura de rezistenta, practic un lighean usor, OLTworthy
Titlu: Re: La ancora
Scris de: Mihaif99 din Ianuarie 14, 2012, 06:42:30 PM
Citat din: radasous din Ianuarie 14, 2012, 06:28:02 PM
Nu-i asa ca nu sunt pretentios?
A, trebuie sa iasa o barca usoara, sa o zvarl in balta cu mana dreapta doar, asta inseamna maxim 50kg si ceva sitem zvarlitor, fara banchete si/sau compartimente ce fac parte din structura de rezistenta, practic un lighean usor, OLTworthy

Ce mancati voi acolo in Romania mai fratilor, ficiori de Nicu Vlad asta sunteti, mancati peste cu spanac probabil! 50 kg, Doamne!  iar eu ma gandesc la ceva de 15-20lg, ca 30kg ma cocoseaza.
Cat despre pretentios nu ma mir. Am mai intalnit un slatinean (de fapt slatineanca) si la fel de pretentios era. Cred ca e specific regiunii  ;D
Titlu: Re: La ancora
Scris de: Vali din Ianuarie 14, 2012, 07:30:02 PM
Citat din: radasous din Ianuarie 14, 2012, 06:28:02 PM
Nu ma pot abtine si iti reamintesc ca esti pe primul loc in topul datoriilor pe forumul asta...

Rezon monşer, insa nu uita ca am spus ca voi posta despre fiecare abia cand vor fi gata ;).

Citat din: radasous din Ianuarie 14, 2012, 06:28:02 PM
A, trebuie sa iasa o barca usoara, sa o zvarl in balta cu mana dreapta doar, asta inseamna maxim 50kg si ceva sitem zvarlitor, fara banchete si/sau compartimente ce fac parte din structura de rezistenta, practic un lighean usor, OLTworthy

Cea mai simpla si ieftina chestie care-mi vine in minte e asta:
http://bateau.com/proddetail.php?prod=FL12&cat=11
http://bateau.com/studyplans/FL12_study.htm?prod=FL12
Din pdf-ul de acolo se pot scoate usor gurnele, apoi din Freeship imediat desfasuratele. Nu cred ca exista ceva mai simplu de atat :).
Titlu: Re: La ancora
Scris de: radasous din Ianuarie 14, 2012, 09:46:21 PM
Citat din: Mihaif99 din Ianuarie 14, 2012, 06:42:30 PM
Ce mancati voi acolo in Romania mai fratilor, ficiori de Nicu Vlad asta sunteti, mancati peste cu spanac probabil! 50 kg, Doamne!  iar eu ma gandesc la ceva de 15-20lg, ca 30kg ma cocoseaza.
Cat despre pretentios nu ma mir. Am mai intalnit un slatinean (de fapt slatineanca) si la fel de pretentios era. Cred ca e specific regiunii  ;D
Poweru'e de la flor, nu de la mancare, pretentiile cred ca de la carbon. Am specificat, un pic alambict ce-i drept, ca trebuie si un dispozitiv de azvarlire adaugat pe masina.
M-am apucat de mofificat whitey-ul in freeship si a iesit:
Design length         :      3.500 m
Length over all       :      3.518 m
Design beam           :      1.225 m
Beam over all         :      1.230 m
Design draft          :      0.188 m
Midship location      :      1.750 m
Water density         :      0.984 t/m^3
Appendage coefficient :     1.0000
Volume properties:
    Displaced volume                            :         0.227 m^3
    Displacement                                :         0.224 tonnes
    Total length of submerged body              :         3.181 m
    Total beam of submerged body                :         0.930 m
    Block coefficient                           :        0.4089
    Prismatic coefficient                       :        0.6022
    Vert. prismatic coefficient                 :        0.6345
    Wetted surface area                         :         2.370 m^2
    Longitudinal center of buoyancy             :         1.656 m
    Longitudinal center of buoyancy             :        -2.688 %
    Tranverse center of buoyancy                :         0.000 m
    Vertical center of buoyancy                 :         0.116 m
Midship properties:
    Midship section area                        :         0.119 m^2
    Midship coefficient                         :        0.6790
Waterplane properties:
    Length on waterline                         :         3.181 m
    Beam on waterline                           :         0.930 m
    Waterplane area                             :         1.907 m^2
    Waterplane coefficient                      :        0.6445
    Waterplane center of floatation             :         1.658 m
    Y coordinate of DWL area CoG                :         0.000 m
    Half entrance angle of DWL                  :        32.785 degr
    Transverse moment of inertia                :         0.094 m^4
    Longitudinal moment of inertia              :         0.923 m^4
Initial stability:
    Vertical of transverse metacenter           :         0.529 m
    Tranverse metacentric radius                :         0.413 m
    Longitudinal transverse metacenter          :         4.173 m
    Longitudinal metacentric radius             :         4.057 m
Lateral plane:
    Lateral area                                :         0.570 m^2
    Longitudinal center of effort               :         1.694 m
    Vertical center of effort                   :         0.096 m
Hull characteristics above waterline:
    Lateral wind area                           :         2.044 m^2
    Z coordinate of wind area CoG above DWL     :         0.308 m
    Distance from bow to wind area CoG          :         1.525 m




The following layer properties are calculated for both sides of the ship:
+-------------------------+---------+-----------+----------+---------+---------+---------+
|          Layer          | Area    | Thickness | Weight   |  COG X  |  COG Y  |  COG Z  |
|                         |  m^2    |    mm     |   tonnes |   m     |   m     |   m     |
+-------------------------+---------+-----------+----------+---------+---------+---------+
| Strake 1                |   1.150 |     9.525 |    0.006 |   1.649 |   0.000 |   0.043 |
| Strake 2                |   1.371 |     9.525 |    0.007 |   1.692 |   0.000 |   0.154 |
| Strake 3                |   1.600 |     9.525 |    0.008 |   1.767 |   0.000 |   0.313 |
| Strake 4                |   1.945 |     9.525 |    0.010 |   1.792 |   0.000 |   0.544 |
| Close hull              |   0.364 |    12.700 |    0.003 |   0.796 |   0.000 |   0.384 |
+-------------------------+---------+-----------+----------+---------+---------+---------+
  Total                      6.430                  0.034     1.666     0.000     0.306
35 de kilograme fara accesorii, fara rasina, fara fibra, grosimea filelor de 9.525mm. Daca folosesc placaj de 6 cred ca ma incadrez in aceeasi greutate cu tot cu fibra si epoxi.

UPS!
Barca e gata, imi mai trebuie doar dispozitivul de coborare de pe masina  8)
Titlu: Re: La ancora
Scris de: gvincentiu din Ianuarie 14, 2012, 10:20:11 PM
Pai asa o sa o duc si eu pe a mea, pe masina. Deja am in cap un sistem de urcare-coborare, vazut acum vreo doi ani pe Internet, dar disparut intre timp. Noroc cu neuronii, ca si-au facut conexiunile cum trebuie de nici merlotul sau tuica nu au reusit sa le desfaca ;D
Titlu: Re: La ancora
Scris de: blue marlin din Ianuarie 15, 2012, 01:32:46 AM
Barcutza mea are 3.5 m/35-40kg. Desi e lata, 1.25m, dar nu as defini-o ca barca stabila. La dimensiunile si greutatea ei orice miscare a celor 80-150 kg ale pasagerilor schimba mult centrul de greutate, simti orice val si barca danseaza.
Singurul tip de barca care ar sta "lipit" de apa pe Niagara asta a ta cred ca ar fi o pneumatica fara chila rigida dar cu ea ai avea un singur sens de deplasare: la vale  :D
Pt astfel de ape eu as alege niste forme de tipul bijuteriei pe care o construieste Vincentiu: latime cat mai mare la plutire, bord liber inalt si forme rotunjite de care turbulentele apei sa nu se poata agata. Cu siguranta o sa tzopaie la ancora dar ceva mai temperat decat o barca cu gurne ascutite
Titlu: Re: La ancora
Scris de: gvincentiu din Ianuarie 15, 2012, 08:30:49 AM
Citat din: blue marlin din Ianuarie 15, 2012, 01:32:46 AM
... bijuteriei pe care o construieste Vincentiu: latime cat mai mare la plutire, bord liber inalt si forme rotunjite de care turbulentele apei sa nu se poata agata.
Multumesc, stimate coleg, e cumva supra-apreciere. Eu o privesc doar ca un exercitiu pentru altceva mai mare.
Titlu: Re: La ancora
Scris de: radasous din Ianuarie 15, 2012, 09:45:38 AM
Spre deosebire de mine, Vincentiu lucreaza la chestii serioase, este ordonat, se documenteaza, le documenteaza, stiu sigur, ca e pus sub urmarire de mult, ca si ceilalti. In plus, are la dispozitie si ape naturale, pe cand la mine in zona sunt fantani arteziene, cascade, betoane, pet-uri. Printre ele s-au aciuat si lebedele, asa ca incerc sa ocup si eu un loc. In dimineata asta mi-au mai inflorit ceva idei, pornind de fa desenul cu whitey din freeship si de la recomandarea de a reanaliza proiectul lui Vincentiu. Cred ca pot stabiliza ligheanul daca ii adaug flotoare si o chila de inspiratie marina, cum sugereaza Vali. Varianta asta ar mari cu o treime si numarul variantelor de propulsie,  barcuta ar deveni adaptabila la mai multe distractii cu impact pozitiv pentru neuronii din inventarul personal.  Din pacate, neavand pregatire in domeniul proiectarii ambarcatiunilor, voi abuza in continuare de capcompas.
Titlu: Re: La ancora
Scris de: Vali din Ianuarie 15, 2012, 11:07:53 AM
Nu (mai) stiu despre care Whitey e vorba, banuiesc ca e barcuta pentru vasle pe care ai desenat-o mai demult in Freeship (cea din poza atasata mai inainte cu barcuta pe Vitara).

Eu m-am mai  uitat la Fife de la Glen-l, si mi se pare o alegere buna, fiind si stabila (fund plat), si cu gurnele rotunjite, cum bine spune blue marlin, si cu chila exterioara (pentru rigiditate si stabilitate pe directie), si usor de facut in S&G, si nu in ultimul rand, foarte aratoasa. Cred ca ar merge bine si la vela, cu unul sau 2 derivoare laterale (fiind stabila si destul de mica, nu e nevoie de lest).

Singura chestie e ca de 98 usd mai bine iti iei aproape 2 foi de okoume de 6 mm, decat sa dai pe planuri. Poate ar fi o idee sa incerci s-o desenezi in Freeship, fiindca in poza cu 3 vederi e suficienta informatie. Asa a facut si Vince cand si-a facut caiacul Izvor 5, dupa un desen a facut tot planul de executie, si a dus si barca la capat :).
Titlu: Re: La ancora
Scris de: radasous din Ianuarie 15, 2012, 11:43:37 AM
Whitey este barca de 5 m, multichine, desenata in freeship pentru strip plank. Am pus pe undeva pe forum desenul.
Titlu: Re: La ancora
Scris de: Mihaif99 din Ianuarie 15, 2012, 08:03:01 PM
Drift boat-urile nu iti plac?  Sunt de stul de bine adaptate raurilor.

Uite cateva planuri (free desigur) pe care si eu m-as incumeta sa le fac:

River dory - asta imi placa pentru ca seamana mult cu un drift boat
http://cruisenews.net/construction.html

RapidRobert  (McKenzie riverboat)
http://home.clara.net/gmatkin/rapidrobert/rapidrobert.htm


Frosty dinghy
http://www.polysail.com/Frosty.htm


Instant canoe  - trebuie marita ca sa suporte un adult, dar e instant :)
http://www.alaska.net/~fritzf/Boats/Wacky_Lassie/Wacky_Lassie.htm
Si o alta varianta de canoe instant, cu planuri detaliate imperial si metric
http://www.bateau2.com/free/cheapcanoe.htm
Titlu: Re: La ancora
Scris de: radasous din Ianuarie 15, 2012, 10:02:10 PM
Sunt dragute toate, pacat ca au burtica plata. De la Frosty dinghy cred ca pot pune deoparte motorul cu vant.
Titlu: Re: La ancora
Scris de: Florio din Ianuarie 16, 2012, 02:14:54 AM
Citat din: Vali din Ianuarie 14, 2012, 07:30:02 PM
Citat din: radasous din Ianuarie 14, 2012, 06:28:02 PM
A, trebuie sa iasa o barca usoara, sa o zvarl in balta cu mana dreapta doar, asta inseamna maxim 50kg si ceva sitem zvarlitor, fara banchete si/sau compartimente ce fac parte din structura de rezistenta, practic un lighean usor, OLTworthy

Cea mai simpla si ieftina chestie care-mi vine in minte e asta:
http://bateau.com/proddetail.php?prod=FL12&cat=11
http://bateau.com/studyplans/FL12_study.htm?prod=FL12
Din pdf-ul de acolo se pot scoate usor gurnele, apoi din Freeship imediat desfasuratele. Nu cred ca exista ceva mai simplu de atat :).

Pai nu vindea Impaiatu skiff-ul lui ? SI asta la un pret mai mic decat materialele intrate in barcuta. :)
Titlu: Re: La ancora
Scris de: Mihaif99 din Ianuarie 16, 2012, 05:25:01 AM
Citat din: Florio din Ianuarie 16, 2012, 02:14:54 AM
Citat din: Vali din Ianuarie 14, 2012, 07:30:02 PM
Citat din: radasous din Ianuarie 14, 2012, 06:28:02 PM
A, trebuie sa iasa o barca usoara, sa o zvarl in balta cu mana dreapta doar, asta inseamna maxim 50kg si ceva sitem zvarlitor, fara banchete si/sau compartimente ce fac parte din structura de rezistenta, practic un lighean usor, OLTworthy

Cea mai simpla si ieftina chestie care-mi vine in minte e asta:
http://bateau.com/proddetail.php?prod=FL12&cat=11
http://bateau.com/studyplans/FL12_study.htm?prod=FL12
Din pdf-ul de acolo se pot scoate usor gurnele, apoi din Freeship imediat desfasuratele. Nu cred ca exista ceva mai simplu de atat :).

Pai nu vindea Impaiatu skiff-ul lui ? SI asta la un pret mai mic decat materialele intrate in barcuta. :)

"Bat-o vina" tot fara burtica era!
Titlu: Re: La ancora
Scris de: Florio din Ianuarie 16, 2012, 11:55:07 AM
Adevarat, si Bateu Veena si skiff-ul au funduri plate :) . Iar voi vreti un fund de brazilianca :D
Titlu: Re: La ancora
Scris de: Vali din Ianuarie 16, 2012, 12:21:16 PM
Mai ales ca la un fund de brazilianca ai foarte mult de muncit pana ajungi sa te bucuri de el :P.
Titlu: Re: La ancora
Scris de: solpet din Ianuarie 16, 2012, 11:45:20 PM
Citat din: Vali din Ianuarie 16, 2012, 12:21:16 PM
la un fund de brazilianca ai foarte mult de muncit pana ajungi sa te bucuri de el :P .
Adevarat graiesti Maestro, dar dupa ce  intra in regim... normal... osteneala va fi revansata--- :-)
Titlu: Re: La ancora
Scris de: radasous din Ianuarie 17, 2012, 12:20:35 AM
Deci s-a votat, multi-chine brazilianca penala sa fie. Presupun ca este obligatoriu sa o fac abanos din baitz.
Titlu: Re: La ancora
Scris de: Laurentiu N. din Ianuarie 19, 2012, 10:51:13 AM
 Felicitari Radasous pentru hotarare !
Atasez un filmulet cu o barca' penala, multi-chine,nu stiu daca e braziliana' si nici ce tip de placaj' s-a folosit pentru opera vie :o
http://www.youtube.com/watch?v=CrEnGbEdF1U
Daca nu se deschide link'-ul= Moon Dancing ukulele [pe google-prima imagine.]
Titlu: Re: La ancora
Scris de: gvincentiu din Ianuarie 19, 2012, 11:07:52 AM
Asta e brazilianca cu multe chine? http://www.youtube.com/watch?v=CrEnGbEdF1U
Mai e o varianta samoană: http://www.youtube.com/watch?v=NT4aZVKrKcU&feature=related
Titlu: Re: La ancora
Scris de: radasous din Ianuarie 19, 2012, 02:56:03 PM
OMFGOMFGOMFG
Astea sunt long keel si in stare buna, fara osmoza  :o
Titlu: Re: La ancora
Scris de: daves_32 din Ianuarie 30, 2012, 01:52:48 PM
De formele astea ce ziceti?
http://www.duckworksbbs.com/plans/lillistone/flint/index.htm
Titlu: Re: La ancora
Scris de: daves_32 din Ianuarie 30, 2012, 01:55:17 PM
sau prezentata mai frumos:
http://www.duckworksbbs.com/plans/lillistone/flint/Flint_Study_3.pdf
Titlu: Re: La ancora
Scris de: Vali din Ianuarie 30, 2012, 02:03:21 PM
Arata foarte bine "Flint", dar nu cred ca e la fel de stabila precum un barcaz cu fund plat si gurne rotunjite precum Fife de la Glen-l. Cel mai bine ar fi de facut un calcul de stabilitate, mai ales ca sunt suficiente informatii in pdf-ul atasat. La prima vedere insa stabilitatea va fi mai slabuta decat la o barca "brazilianca" :).
Titlu: Re: La ancora
Scris de: radasous din Ianuarie 30, 2012, 02:47:54 PM
Este frumoasa barcuta. Momentan sunt foarte afectat de o idee proaspata si bntuitoare, probabil ca o sa renunt la stabilitate in favoarea cresterii "sportivitatii" si usurarii barcii, adica o forma apropiata de canoe.
Cam asa ceva: http://www.selway-fisher.com/Mcanoe.htm
Titlu: Re: La ancora
Scris de: Vali din Ianuarie 30, 2012, 06:20:04 PM
@daves_32: dupa cu spuneam, "Flint" e o barca foarte frumoasa, si are si calitati nautice bune. Spuneam ca poate nu e destul de stabila vizavi de cerinta lui radasous de a pescui in curentul de la hidrocentralele de pe Olt. Pentru o utilizare conventionala insa, cred ca e o bijuterie de barcuta, mai ales ca se poate face usor si economic in s&g :).

@radasous: din ce se vede in linkul de la Selway-Fisher, canoele de acolo sunt destul de stabile, avand ceea ce iti doresti si tu, adica fundul plat si gurnele rotunjite. Singura problema cred ca e bordul liber putin cam scund, pentru zonele cu valuri sau turbulentele din pozele puse de tine. In schimb, cu un motoras de 2 cai sau unul electric zburzi fara probleme cu asa o barcuta :).
Titlu: Re: La ancora
Scris de: radasous din Ianuarie 31, 2012, 02:44:09 PM
Tot cautand barca perfecta, am gasit ceva interesant:
http://dartrac.customer.netspace.net.au/boats/skiff.html
Nu reusesc sa gasesc planuri si nici macar cartea "Traditional Boatbuilding Made Easy - a 12 foot skiff for oar" and sail in format electronic. Am gasit, in schimb, un curs:
http://www.nwboatschool.org/programs/Course_Detail.aspx?processID=38   :D
Titlu: Re: La ancora
Scris de: Vali din Februarie 01, 2012, 09:19:48 AM
Salut, din ce observ, ai o preferinta pentru barcutele cu forme asemanatoare celor "clinker" (bordaj in clin) :). In cazul asta, zic sa iei in considerare si linkul postat de daves_32 aici: http://forum.capcompas.ro/index.php/topic,33.msg3910.html#msg3910 . Sunt niste barcute s&g foarte frumoase, care folosesc la maximum suprafata placajului (nu se pierde aproape nimic). In plus, cred ca si calitatile nautice sunt destul de bune, pretandu-se si la vele, mai ales ca tu ai si fantezia asta ;).

Despre curs, cred ca e mai bine sa discutam pe forum decat sa platim pentru cursuri :). Daca sunt nelamuriri, spune-le aici, si gasim noi, forumistii, o rezolvare.
Titlu: Re: La ancora
Scris de: radasous din Februarie 01, 2012, 08:32:00 PM
Pentru bordajul in clin am o obsesie nu o preferinta :o In cateva zile incep fizioterapia, asta inseamna ca intr-o saptamana-doua o sa pot sa ma tin de mouse si sa amestec toate ideile utile in freeship. Asa ca, bagati link-uri, poze, bancuri, fara sfiala, ca le adun eu cumva si fac cea mai jmekera barca din lume. Ma rog, a dua cea mai jmekera, ca am mai facut una  ;D
Link-ul cu curs este doar un exemplu cu ce fac altii.
Titlu: Re: La ancora
Scris de: Vali din Februarie 02, 2012, 08:26:43 PM
Deci vrei sa faci o barca din placaj s&g, cu forme care sa aproximeze bordajul in clin, si al carei comportament nautic sa fie optim pentru zona din avalul barajelor de pe Olt. Mai ales ca barca trebuie sa fie transportabila pe masina, eu as merge in cazul asta pe ceva gen Fife de la Glen-l, din urmatoarele motive:
- fund plat, usor de facut, si care ne da o barca foarte stabila
- forma rotunjita la gurne, adica "fund de brazilianca" :D, pentru a lua usor valurile si anafoarele
- bordurile laterale imita bodajul in clin, adica exact ceea ce-ti doresti
- barca ar fi potrivita si pentru vela, avand o stabilitate initiala buna, si fiind destul de mica, o poti echilibra cu greutatea ta
(http://www.glen-l.com/designs/canu-row/canoe-row-images/dsn-fifl.jpg)
Din poza asta poti scoate usor un plan de forme in Freeship, plus desfasuratele din care faci barca ;).
Titlu: Re: La ancora
Scris de: love delta din Februarie 02, 2012, 09:18:57 PM
@radasaos uite aici o barcuta mica adevarata http://www.robbwhite.com/sportboat.html , asa ceva vreau sa construiesc ,eu am gasit un model in tl foarte apropiat de asta, lotca 11k.
Titlu: Re: La ancora
Scris de: radasous din Februarie 04, 2012, 03:57:45 PM
Fife este foarte facatoare din ochi. Vreau sa aiba un finisaj in genul barcutei superbe postata de love delta, numai ca nu prea vreau sa o fac din placaj, pentru ca nu imi place cum arata fibra furnirului.. Prefer sa ma chinui un pic pana obtin scandura de rasinoase de 6 sau 8 mm si lata de 200.
Titlu: Re: La ancora
Scris de: gvincentiu din Februarie 04, 2012, 07:32:53 PM
Eeeee, asa da barcuta cu gust, esenta si tot ce trebuie. Hai ca se schiteaza ceva la orizont :)
Titlu: Re: La ancora
Scris de: Captan din Februarie 05, 2012, 10:24:06 AM
Auzi, Vali! Mi-a spus cineva de pe aici la Ghiol ca nu-i plac barcile cu gurne ascutite ptr ca, cica,sunt"galagioase", adica fac pleosc,pleosc pe valuri!!!Se poate? :D
Chiar ma distrat!!
Titlu: Re: La ancora
Scris de: Vali din Februarie 05, 2012, 10:28:11 AM
Poate se referea la barcile monogurna, cum e Star-ul. Oricum, depinde de barca, sunt si barci monogurna facute bine, care nu fac pleosc. Mai sus am scris despre barci multigurna, care aproximeaza suprafete curbate, avand si estetica specifica bordajului in clin.
Titlu: Re: La ancora
Scris de: Captan din Februarie 05, 2012, 10:51:09 AM
A mea o sa faca? LOL. ;D
Titlu: Re: La ancora
Scris de: radasous din Februarie 05, 2012, 11:16:46 AM
Este foarte bun peosc-pleoscul, iti aminteste unde te afli  :D
Titlu: Re: La ancora
Scris de: Vali din Februarie 05, 2012, 11:21:27 AM
Citat din: Captan din Februarie 05, 2012, 10:51:09 AM
A mea o sa faca? LOL. ;D

Dupa forme, nu cred, fiindca e o barca maritima cu extremitati fine si unghiul gurnei nu foarte pronuntat.