Cap Compas

Ambarcatiuni => Motoare => Subiect creat de: republicii din Februarie 06, 2012, 09:10:28 PM

Titlu: ajutor ....motor auxiliar
Scris de: republicii din Februarie 06, 2012, 09:10:28 PM
Salutare la toata lumea!
Dupa cum v-am mai soptit sunt incepator dar dornic de invatare,am o barca cu motor de 65 cp si as vrea sa-i montez un motor auxiliar mai mic de 4-5 cp 4T care trebuie sa-l achizitionez dar nu stiu cat trebuie sa aiba cizma? scurta,lunga nu stiu cum trebuie ales poate ma indrumati si pe mine si daca stiti unul bun pe undeva bineinteles sh sunt amator,vreau sa fiu pregatit cand incepe sezonul sa-l pot folosi pe canale si si cand voi venii sa ma plimb cu caiacistii !!!!. Multumesc anticipat pentru sfaturi!
Titlu: Re: ajutor ....motor auxiliar
Scris de: gvincentiu din Februarie 06, 2012, 09:26:36 PM
Eu gandesc ca trebuie sa fie cat mai usor. Cu cizma scurta si montat pe un suport exterior nu merge, pentru ca va fi greu la guvernare din pupa fiindca nu are comenzi la distanta, iar barca ta nu are carma. Deci va trebui montat pe oglinda langa celalalt dar sa nu il incomodeze. Da-ne ceva dimensiuni ale oglinzii.
Titlu: Re: ajutor ....motor auxiliar
Scris de: republicii din Februarie 06, 2012, 09:42:32 PM
Cred ca tot pe un suport montat pe pupa ca nu are loc langa celalalt care este intr-o adiancitura voi incerca sa pun o poza din pupa.Cam ce lungimi au cizmele ca sa pot masura , si cat trebuie sa treaca elicea in jos sub fundul barcii ?
Titlu: Re: ajutor ....motor auxiliar
Scris de: dan dragos din Februarie 06, 2012, 09:56:52 PM
pentru auxiliar iti trebuie cel putin cima lunga adica in jur de 50-55 cm (20 inch). cizma scurta este pana in 40 cm (15 inch) si mai sunt producatori care mai au si una extra lunga, de 25 inch
cam asa se masoara lungime cizmei:
Titlu: Re: ajutor ....motor auxiliar
Scris de: republicii din Februarie 06, 2012, 10:01:53 PM
Multumesc Dan Dragos incep sa ies din bezna.Dar ce zici am unde sa-l pun apropo de pozele postate?
Titlu: Re: ajutor ....motor auxiliar
Scris de: dan dragos din Februarie 06, 2012, 10:11:07 PM
vizavi de scara :).
in mod normal placa anticavitatie a motorului trebuie sa fie mai jos cu 2-3 cm de partea de jos a oglinzii pentru o functionare optima dar aici sunt si alte variabile de luat in seama (aici asteptam grei forumului)
tinand cont ca asta este un auxiliar no fi bai daca nu este exact asa dar trebuie avut grija sa intre suficient in apai cat sa ia poata sa ia apa pentru racire. si eu sunt cam incepator cu barcile cu motor asa ca vorbesc din auzite/citite

later edit:
uite aici cum si-a facut unul un suport pentru motor, poti cauta jack plate pe google:
http://www.tinboats.net/forum/viewtopic.php?f=13&t=10425
se gasesc de vanzare si in romanica dar sunt scumpe.

Titlu: Re: ajutor ....motor auxiliar
Scris de: republicii din Februarie 07, 2012, 01:23:55 PM
Suport de motor este usor de facut dar ma gandesc daca nu ma incurca bancheta din spate la mansa ,trebuie sa fac proba cu un motor sa vad cat de sus se poate pune sa pot si sa stau acolo sa-l manevrez.Oricum ce motor imi recomandati pentru auxiliar?
Titlu: Re: ajutor ....motor auxiliar
Scris de: Mihaif99 din Februarie 07, 2012, 06:36:20 PM
Solutiile pentru deplasare la viteza mica sunt urmatoarele

1 Motor auxiliar (kicker) montat in general pe un "kicker motor mount"

2 "trolling plate" = o placa care se poate rabata astfel incat sa impiedice curgereade apa generata de elice.

Daca doresti sa te deplasezi cu orele la vireze mici, motorul auxiliar este solutia.
Ca motor auxiliar se foloseste un motor in 4 timpi, preferabil cu (cel putin) 2 cilindri.

Motorul auxiliar trebuie montat astfel incat sa nu iara din apa atunci cand pasagerii se deplaseaza prin barca, dar oricum SUB nivelul oglinzii.

De multe ori se foloseste un suport ca acesta:

http://www.amazon.com/Outboard-Motor-Bracket/dp/B00143YWE2

sau stationar:

http://www.amazon.com/gp/product/B001447NEC/ref=pd_lpo_k2_dp_sr_2?pf_rd_p=1278548962&pf_rd_s=lpo-top-stripe-1&pf_rd_t=201&pf_rd_i=B00143YWE2&pf_rd_m=ATVPDKIKX0DER&pf_rd_r=11393AB1T6W18R6MYA4S


Succes
Titlu: Re: ajutor ....motor auxiliar
Scris de: gvincentiu din Februarie 07, 2012, 08:46:01 PM
Ca sa nu te chinui mult: pune-l in Bb, pe un suport adaptat prinderilor scaritei, cu cizma lunga pentru ca mansa sa fie deasupra copastiei cu 10-15 cm. Eventual va fi nevoie de un prelungitor la mansa.
Titlu: Re: ajutor ....motor auxiliar
Scris de: capitanu din Februarie 07, 2012, 11:57:19 PM
Uite aici o varianta:
Titlu: Re: ajutor ....motor auxiliar
Scris de: capitanu din Februarie 08, 2012, 12:03:36 AM
Uite alta: , nu ma mai lasa sa atasez. O pun maine, daca nu reusesc sa o urc o sa o transmit pe mail.
Titlu: Re: ajutor ....motor auxiliar
Scris de: Vali din Februarie 08, 2012, 06:48:39 AM
Gata capitane, s-a rezolvat, poti sa pui si poze ;).
Titlu: Re: ajutor ....motor auxiliar
Scris de: republicii din Februarie 08, 2012, 03:10:40 PM
Multumesc Capitane dar eu nu am loc langa celalalt motor ,cred ca trebuie sa-i pun neaparat un suport montat pe pupa,in pozele mele de mai sus se vede.Apropo tot nu m-am lamurit cat inseamana cizma lunga?Cati cm?Multumesc!
Titlu: Re: ajutor ....motor auxiliar
Scris de: Vali din Februarie 08, 2012, 03:24:04 PM
Treaba asta cu lungimea cizmei e destul de eterogena, sunt diferite moduri de a cataloga o cizma in lunga sau medie, in functie de producatori si de piata de desfacere (in State de exemplu sunt alte dimensiuni standard la cizme).

Important e ca: 1. lungimea cizmei sa-ti permita sa guvernezi direct din motor (eventual cu un prelungitor de maneta), si 2. elicea sa antreneze fileurile de apa din imediata vecinatate a fundului salupei (deci placa antiventilatie sa fie macar la nivelul fundului).
Pentru aceste 2 conditii, e posibil sa ai nevoie de o cizma lunga (20"), sau chiar de 25". Motorul il poti pune pe un suport simplu in forma de U, si il rabatezi cand mergi doar cu motorul mare.
Titlu: Re: ajutor ....motor auxiliar
Scris de: republicii din Februarie 08, 2012, 03:29:33 PM
Multumesc Vali! Ce motor imi recomanzi?
Titlu: Re: ajutor ....motor auxiliar
Scris de: Vali din Februarie 08, 2012, 03:31:06 PM
Cel mai ieftin si in stare buna, care sa faca treaba scrisa mai sus :D.
Titlu: Re: ajutor ....motor auxiliar
Scris de: fitter din Februarie 08, 2012, 07:16:57 PM
Fiind un auxiliar, un 4 - 5cp in doi timpi e ok, fiind si mai usor. Ce iti pot spune din propria experienta, e ca vei glisa mai greu cu el montat in pupa, ar fi indicat sa-l tii in prova si il montezi la nevoie. Ai un motor de 65 cp in doi timpi din ce am vazut eu care il duce lejer - ai verificat consumul cu barca plina? Vezi ca haleste  nu gluma pe langa unul in patru timpi, spun asta pentru a fi stiut si sa nu ramai in pana prostului .In delta benzina e la pret de aur.
Titlu: Re: ajutor ....motor auxiliar
Scris de: republicii din Februarie 08, 2012, 07:35:11 PM
Da Fitter dar motorul auxiliar il tin ridicat NU ? cand il folosesesc pe cel mare iar in legatura cu consumul mai studiez dar am grija si nu consuma chiar asa de mult ca la 3000 rotatii gliseaza ca avionul cu doua persoane si ceva bagaj si are rezervor de 40l.Stima!
Titlu: Re: ajutor ....motor auxiliar
Scris de: fitter din Februarie 08, 2012, 07:53:20 PM
Ridicat absolut,eu spun in sensul ca pui greutate in pupa.Doua persoane si ceva bagaj? Pai nenisoare de-abia de acum incep sa apara "prietenii". Mergi vara  :)3-4 zile la pescuit ,apa, vin, bere , cort ,ceaun, saltele, scule, momeala, gaz pentru deplasari la locul de pescuit etc. bagaje de zici ca te fugereste nevasta de-acasa.
Titlu: Re: ajutor ....motor auxiliar
Scris de: republicii din Februarie 08, 2012, 08:46:09 PM
Stiu Fitter dau ture prin delta de mai bine de 25 ani si mult timp am fost cu cortul,faceam cate 10-15 ture cu barca pneumatica sa trec bagajele de pe un mal pe altul ,acum mai stau si la pensiune si merg in general cu doamna mea care ma insoteste peste tot si e si pescar.Stima!
Titlu: Re: ajutor ....motor auxiliar
Scris de: Mihaif99 din Februarie 09, 2012, 12:06:19 AM
In general evit sa imi racesc gura de pomana, dar daca ai curiozitatea sa re-citesti postul meu vei vedea ca Vali iti explica acelasi lucru in termeni diferiti.
Mai spun in acel post sa folosesti motor in 4 t ca auxiliar pentru ca stiu despre ce vorbesc

E o prostie sa pui un auxiliar in 2t, indiferent ce zice unul si altul. Daca te intereseaza de ce, intraba-ma, daca nu, nici o problema, dar te rog sa iti aduci aminte de vorbele mele peste un an-doi cand te uiti dupa un motor in 4t.
Titlu: Re: ajutor ....motor auxiliar
Scris de: Thor din Februarie 09, 2012, 12:30:19 AM
Citat din: Mihaif99 din Februarie 09, 2012, 12:06:19 AM


E o prostie sa pui un auxiliar in 2t, indiferent ce zice unul si altul. Daca te intereseaza de ce, intraba-ma, ...

Ma intereseaza pe mine, te rog, poti sa spui de ce un 4T si nu un 2T ca motor auxiliar?
Titlu: Re: ajutor ....motor auxiliar
Scris de: Mihaif99 din Februarie 09, 2012, 01:14:04 AM
Citat din: Thor din Februarie 09, 2012, 12:30:19 AM
Citat din: Mihaif99 din Februarie 09, 2012, 12:06:19 AM


E o prostie sa pui un auxiliar in 2t, indiferent ce zice unul si altul. Daca te intereseaza de ce, intraba-ma, ...

Ma intereseaza pe mine, te rog, poti sa spui de ce un 4T si nu un 2T ca motor auxiliar?
Un auxiliar va fi folosit cu orele la regimuri joase de turatie, chiar la relanti. Daca iti trebuie pentru cateva zeci de minute de utilizare, mai bine iti cumperi motor electric si un "trolling plate"

Un motor mic "clasic" in 2 timpi este un motor foarte poluant la turatii mici si relanti. Daca nu folosesti un amestec de 200:1, sau chiar mai mic, nu faci decat sa elimini ulei nears pe esapament direct in apa. Pe de alta parte, in SARCINA motorul in doi timpi va arde majoritatea uleiului din amestec, asa ca nu mai este o problema asa de mare.

1- ulei nears eliminat in apa = poluare. Dar cui ii pasa de asta.
2- calamina depuse in cilindri - nu e o problema asa de mare, pentru ca nu ai supape, dar motrul incepe sa "mearga rau"
3- fum mult. daca vrei la sfarsitul zilei sa mirosi ca un mecanic abia scapat de la lucru, atunci ia-ti 2t ca auxiliar

Eu am inca un 2t 8CP pe care il folosesc ca portabil pe diverse pneumatice. Folosesc ulei Amsoil sintetic cu fumegare extrem de redusa, si  niciodata nu fac trolling cu orele cu acest motor. Il folosesc ca sa ajung din A in B cat poate el de repede.

Motoarele in doi timip cu injectie directa ca: Evinrude Ficht si Tohatsu TLDI nu intra in discutie. Acestea sunt motoare moderne, putin poluante, si ajusteaza cantitatea de ulei in finctie de turatie.
Titlu: Re: ajutor ....motor auxiliar
Scris de: Thor din Februarie 09, 2012, 02:12:02 AM
Multumesc, am inteles.
Am cumparat in 2005 un motor Tohatsu 3,5B in 2T dar n-am mers niciodata cu el. Trebuia sa fie motor principal, nu auxiliar. Toamna trecuta l-am pus in tomberonul umplut cu apa si i-am facut rodajul. Dupa atatia ani a plecat la prima sfoara. Ma gandeam sa merg cu el pentru ca se stricase motorul electric (a intrat apa de mare in el, nu l-am spalat in apa dulce si l-a luat naiba). Pe urma s-a racit vremea si n-am mai iesit de loc. Iarna asta am cumparat alt motor electric (l-am probat pe Snagov, in decembrie) dar sunt hotarat sa incerc, la primavara,  si puturosul ala cu benzina ca tot i-am facut rodajul. Dupa ce ca paraie mai si pute.
Titlu: Re: ajutor ....motor auxiliar
Scris de: Mihaif99 din Februarie 09, 2012, 03:40:48 AM
@Thor,

Mie chiar imi plac motoarele in 2 timpi. Intretinere redusa, nu prea ai probleme cu ele, usurele. Atata timp cat folosesti un unei cu fumegare redusa si il tii in sarcina e foarte ok. Dar nu as folosi unul ca motor de trolling (auxiliar). In rest e motorul ideal pentru uz ocazional.

Motorul outboard ideal ca motor auxiliar e Honda 8 CP, daca barca poate duce 48 kg ale motorului. Am mers odata pe un velier dotat cu asa ceva si nici nu se aude. Adica, zi fara vant, in mijocul lacului, auzeam susurul apei, dar motorul ioc. De cateva ori m-am uitat daca era pornit. 
Titlu: Re: ajutor ....motor auxiliar
Scris de: Vali din Februarie 09, 2012, 08:00:49 AM
Si totusi: la o salupa de glisare cu motor de 65 de cai, rolul auxiliarului cred ca e de propulsie in interiorul retelei de canale din Delta, unde e interzis sa te deplasezi cu viteza sau sa faci valuri. In acest caz, motorul nu se va folosi la relanti, ci in sarcina, deci cred ca ar merge si unul in 2 timpi.
Trolling cred ca e atunci cand iti schimbi locatia in timpul pescuitului, asa ca pentru treaba asta cred ca ar fi mai potrivit un motoras electric. Nefiind totusi pescar (cum am si spus deja la topicul respectiv), poate ne dati indicii suplimentare despre utilizarea motorasului auxiliar.

Mai am un singur dor: as vrea sa pastram tonul discutiilor cat mai constructiv :).
Titlu: Re: ajutor ....motor auxiliar
Scris de: fitter din Februarie 09, 2012, 10:08:30 AM
 Ca motor auxiliar eu am un SELVA de 4 cp in 4 timpi.In 5 ani cred ca a functionat maxim o ora si atunci doar ca sa-l aud mergand.Il iau cu mine doar cand plec cu barca mea mai mult pentru cazul in care cedeaza principalul, sa fiu sigur ca ajung la mal.Daca e sa fie si o a doua barca in grup il las acasa.Acum daca as vrea sa-l vand cine ma crede cu orele de functionare?Am recomandat unul in doi timpi avand in vedere greutatea motorului,costul si scopul investitiei, pricipalul e tot in doi timpi - acelasi gaz pentru alimentare.Si pe lacuri la rapitor e bun ca nu face atata galagie cand schimbi locul.Eu i-am confectionat in garaj un suport  metalic pe care am prins doua bucati de tego si l-am fixat in locul scaritei.
Titlu: Re: ajutor ....motor auxiliar
Scris de: republicii din Februarie 09, 2012, 12:45:27 PM
Salutare din nou!Multumesc tuturor pentru turnura discutiei care este foarte interesanta ,dar vreau sa lamuresc ca motorul auxiliar vreau sa-l folosesc la plimbare pe canale si plimbari scurte ,la plaja ,la un loc de pescuit apropiat iar la o deplasare lunga merg cu cel mare de 65 cp care are injectie de ulei .Si eu ma gandeam tot la patru timpi 4 sau 5 cp dar vreau sa fie si mai usor lucru care nu-l stiam ca cel in 2T este mai usor, drept sa spun nici nu am pus mana pe vreun motor de barca decat montat la pupa asa ca de aceea v-am cerut parerea si daca mai aveti ceva de spus ascult in continuare.Stima!
Titlu: Re: ajutor ....motor auxiliar
Scris de: Mihaif99 din Februarie 09, 2012, 02:29:23 PM
E o idee excelenta sa ai un auxiliar, si sa folosesti 65 CP doar in sarcina, unde merge eficient. Din pacate injectia de ulei e altceva decat injectia directa. Adica daca nu ai Evinrude FICHT, sau Tohatsu TLDI inseamna ca sistemul de injectie de ulei e folosit doar ca sa nu mai faci pre-mix in rezervor(nu se adapteaza in functie de turatie, ci e un rapirt constant cu cantitatea de benzina). La relanti va fi foarte poluant, la fel ca un pre-mix, si vei arde gaz degeaba.

Trebuie sa tii cont doar ca un motor mic 1 cil 4t e zgomotos, de aceea iti recomandam unul in doi cilindri. Daca vrei sa il folosesti foarte putin, cred ca e ok orice ai pune, 2t, 4t etc.

Cu toate astea, considera si motorul electric, in special unul care se monteaza in prova, daca iti place sa pescuiesti la rapitor si sa repozitionezi barca des in jurul structurilor scufundate, electricul e fenomenal. Nimica nu se compara. Asigura-te doar ca iti cumperi unul cu "maximizer" daca iti iei de exemplu Minn Kota pentru ca Minn Kota iefttine (fara maximizer) consuma la fel de mult (surprinzator nu?) la viteza maxima cat la viteza minima si iti maninca bateria degeaba.
Titlu: Re: ajutor ....motor auxiliar
Scris de: Captan din Februarie 09, 2012, 02:39:28 PM
@fitter.       Daca te intereaza am un Honda de 2 cp in 4 t, sh,foarte putin folosit (asta vara doar vreo 6 ore) si vreau sa-l schimb pe u ul mai mare. Daca te intereaseaza si ne intelegem, iti ofer si o diferenta (ptr caii putere :D), ptr cel de 4 cai in 4 t. Imi trebuie si la velier si la gonflabila.
Salutari.
Titlu: Re: ajutor ....motor auxiliar
Scris de: fitter din Februarie 09, 2012, 04:05:57 PM
@Captan, mersi de oferta dar nu i-a sunat ceasul inca.Cu respect.
Titlu: Re: ajutor ....motor auxiliar
Scris de: Laurentiu N. din Martie 28, 2012, 07:10:08 AM
 @Fara dorinta de a contrazice pe cineva,vreau sa spun cum se rezolva o astfel de problema in Galati :
-Am vazut formele barcii tale si cred ca un 4 cp,ar fi nimerit. Pentru ca un motor mai mic isi va da sufletul sa impinga o astfel de barca ,iar un motor mai mare va functiona in relanti" = consum inutil, greutate mai mare pe pupa,bani mai multi dati pe motor,bujii ancrasate,calamina,admisie si evacuare ingustate,.............
-Greutatea in plus la pupa chiar conteaza,asa ca eu cred, ca motorul cel mai usor ,pentru o anumita putere,e si cel mai bun. In cazul de fata un 2 timpi.Fumul pe care il elimina te deranjeaza doar daca vantul bate dinspre motor.
-Mie imi place scarita de la pupa,plus ca e utila.
-Amplasarea motorului nu se face la intamplare.Sensul de rotatie al elicei da o usoara deriva in directia in care se invarte partea superioara a elicei.Motorul se monteaza asimetric fata de planul diametral al barcii si asta inseamna o alta sursa de deriva.E bine ca efectele acestor doua cauze sa se anuleze reciproc.Treaba asta e valabila si la veliere.
-Nu cred ca trebuie sa-ti bati capul cu standardele de lungime ale cizmelor. Odata hotarata amplasarea :maneta motorului trebuie fie comoda,ca inaltime,iar elicea sa aiba la partea superioara,fata de coca,cativa centimetri.Masori distanta ax elice-maneta si cauti un motor care sa aiba aceasta lungime minim cat ai masurat.
-Auxiliarul trebuie montat astfel in cat daca ambele motoare sant rotite la maxim unul spre celalalt ,sa nu se atinga.Ori faci un sistem"de asigurare ,legare a auxiliarului intors spre bord.
-Suportul e usor de facut,iar daca nu ai timp,costa 200-300lei la magazin.
Sant convins ca stiai, lucrurile pe care le-am scris,eu incerc doar sa le confirm   :)
Titlu: Re: ajutor ....motor auxiliar
Scris de: republicii din Martie 28, 2012, 02:36:05 PM
Multumesc Laurentiu!Inca nu am luat motor dar tot la concluzia asta ajunsesem adica 4 cp 2T dar trebuie sa incep sa umblu SA VINA CALDURA ca eu stau in Rm.Valcea si aici motoarele de barca sunt ca fetele mari (nu frumoase) RARE.