Am 2 canoe din fibra..sunt identice..si de la cine le-am luat mi-a trimis si un link pe un site cu planurile necesare realizarii catamaran din respectivele canoe.
pt cei interesati,,uitati aici http://plachtolet.sweb.cz/navod/Navod.htm este in ceha.dar cu google translate se poate traduce..cel mai bine in engleza si de acolo va descurcati... spor si daca face cineva astept pareri
Asta da, e visul multora sa isi faca un catamaran sportiv, din doua barci :) .
Eu cred ca daca se inchide fiecare canoe printr-o punte de fibra, cu unul-doua tambuchiuri pentru bagaje, ambarcatiunea arata si se poate comporta chiar fain .
In plus, mai exista cateva variante excelente de ambarcatiuni usoare multicoca, pe care le gasim in cartea lui Gary Dierking: http://sharebookfree.com/building-outrigger-sailing-canoes-modern-construction-methods-three-fast-beautiful-boats/ .
Foarte misto e ca in carte se prezinta in detaliu tehnica de volte "shunting" pe ambarcatiunile de tip proa, alaturi de mai multe exemple reusite de greement pentru volte normale sau shunting.
Din pacate, de cand cu furtuna ACTA, SOPA etc, nu mai e acces la fisierele uploadate pe filesonic, dar suntem cativa care am downloadat-o, asa ca daca doriti cartea, trimiteti-mi pm, si v-o uploadez.
pe site e prezentat ansamblul pus pe 2 canoe gonflabile..si oamenii stau in barci..dar asta cred ca e pt ape interioare.calme. pt mare intradevar ca ar fi mai indicat inchiderea flotoarelor...
eu mai am o intrebare pt cunoscatori..Pe Dunare se poate naviga cu asa ceva pe baza velelor?.. asta in mod regulat?, sau doar in conditii ideale de vant..(o anumita directie) ca pentru mine navigarea cu vele este de domeniul fizicii atomice
Citat din: adrianpacurici din Martie 18, 2012, 09:53:01 AM
.Pe Dunare se poate naviga cu asa ceva pe baza velelor?.. asta in mod regulat?, sau doar in conditii ideale de vant..(o anumita directie) ca pentru mine navigarea cu vele este de domeniul fizicii atomice
Cu vele e mai simplu decat crezi :) . O spune si faptul ca fizica atomica abia a aparut, pe cand vela in vant e de cand lumea :)
Parerea mea este ca cele doua canoe ar trebui oricum acoperite. Daca nu permanent, cu fibra de sticla, macar cu o alcatuire de panza impermeabila, ca un spraydeck de caiac. Asta ca o prevedere concreta si ca o relaxare morala totodata. Dunarea se poate supara intre momentul in care ai plecat si cel in care doresti sa te intorci. Vantul iti poate fi potrivnic, sau mai rau, poate fi potrivnic curentului, ceea ce starneste o frumusete de valuri. Dar cei de pe buza Dunarii stiu mai bine sa te sfatuiasca :) .
Ca sa raspund direct la intrebare, e cam ca si implementarea comunismului in Elvetia : se poate, dar ar fi pacat ;)
Citat din: adrianpacurici din Martie 18, 2012, 09:53:01 AM
pe site e prezentat ansamblul pus pe 2 canoe gonflabile..
Acum am revazut postul tau si am inteles ca ele, canoele, sunt gonflabile. Pai atunci nu mai e nici o problema. Se poate iesi ca si cu celebrele catamarane gonflabile.
Oricum, daca se folosesc niste canoe rigide si nu se doreste o interventie definitiva cum ar fi inchiderea lor, eu as face un dispozitiv cu o prelata, asa cum am spus: ca un spraydeck la un caiac . important e sa nu se umple canoea cu apa, daca o depaseste creasta unui val.
Multumesc pt raspunsuri..o sa incerc sa le fac..dar deschise ca sa am unde sa stau..adica in ele ;D dar asta pe la vara..sa vad o sursa de teava ieftina..aluminiu sau ceva material plastic/fibra mai rezistent
Citat din: adrianpacurici din Martie 18, 2012, 04:41:31 PM
Multumesc pt raspunsuri..o sa incerc sa le fac..dar deschise ca sa am unde sa stau..adica in ele ;D dar asta pe la vara..sa vad o sursa de teava ieftina..aluminiu sau ceva material plastic/fibra mai rezistent
Succese, Adrian !
Poate n-ar fi rau sa iei in calcul lemnul, in locul tevii de aluminiu. Are proprietati elastice si de durabilitate, superioare unei tevi de aluminiu. Acolo unde un efort ii depaseste rezistenta, lemnul se indoaie si revine imediat. Aluminiul se deformeaza plastic si asa ramane.
E doar o sugestie fiindca stiu de pilda faimoasele caiace Klepper demontabile, care se prezinta in doua variante structurale: cele noi - din aluminiu ; cele clasice- din lemn. Cele din lemn sunt preferate in continuare, ca fiind mai sigure si mai usoare :) .