Buna seara tuturor, daca tot a trecut Sf. Ilie - si stim ce-i in palarie :)), am zis sa mai schimb putin registrul, ca banuiesc ca sunt destul de insipid cand decartez sfaturi tehnice pe banda :P.
In primul rand vreau sa multumesc tuturor forumistilor pentru prezenta constanta in mini-cuibarul de fatza, si sa-i asigur ca voi fi in continuare "prezent la datorie", chiar daca in ultimele zile am cam tras chiulul. Da, Mihai, Serghei, Adrian14052, LucianS, Ciby, imediat am sa purced cu chestiile cu care va sunt dator.
Azi am avut o zi plina, ca dealtfel toate zilele recente si din viitorul apropiat. Am decofrat o barca, am debavurat-o, apoi acelasi lucru cu copastia, dupa care le-am asamblat, am lipit cu fibra si rasina, si spre seara am apucat sa dau si gelcoat pentru inca un exemplar:
(http://i973.photobucket.com/albums/ae211/fitness4mind/Barca%20de%20Dunare/DSCF0563.jpg)
(http://i973.photobucket.com/albums/ae211/fitness4mind/Barca%20de%20Dunare/DSCF0564.jpg)
Normal ca toti rachierii din zona m-au luat la refec - "băi nebunule, azi i sărbătoari bă", si normal ca le-am raspuns "bă, ăsta i hobby, nu muncî". Oricum, am avut companie selecta, parteneri de pasiuni nautice sau mai spre off-road, iar caldura de afara s-a stins cu sucuri si povestiri despre hobby-urile preferate, de la motociclism si MTB pana la barcaze.
Si uite asa a venit noaptea, si stand eu pe mutrabook ca sa ma mai cocosez de ras despre cum se injura chioru', paiata si copilotu', mi-a cazut sub ochi linkul despre intrunirea de barci "Les Tonnerres de Brest 2012":
http://www.voilesetvoiliers.com/les-videos/tonnerres-de-brest-2012-un-final-a-la-hauteur-de-la-fete/ (http://www.voilesetvoiliers.com/les-videos/tonnerres-de-brest-2012-un-final-a-la-hauteur-de-la-fete/)
Daca ne uitam pe filmuletul de acolo cu magnifica defilare finala a velierelor (950 de barci :o), vedem ce inseamna traditia velismului in tarile respective.
Odata in plus, ca si atunci cand vedeam imaginile de la "Semaine du Golfe", intrunirea velierelor din golful Morbihan, mi-a parut rau ca traiesc in Romania. Azi in ziarul local tocmai s-a publicat stirea ca Politia Transporturi si Capitania au inceput in forta controale pe Dunare, fiind vizati cei care "se dau in figuri" cu barcile cu motor, stanjenind traficul naval, nerespectand regulile locale etc.
Odata in plus mi-am dat seama cat de slab stam la capitolul veliere, si nu veliere de regata, ci barci accesibile, bune de tractat cu masina, suficiente pentru mini-vacantele familiale. M-am gandit din nou cat timp va trebui sa treaca si cata apa sa curga pe Dunare pana sa ajungem la macar a suta parte (daca om ajunge vreodata) din ce vedem in filmuletele precum cel din link.
In martie anul trecut ii raspundeam lui Kiru Crocodilu urmatoarele: "...voi avea multe eforturi de făcut, atât pe partea de proiectare şi construcţie, cât şi pe partea de informare şi sprijin al comunităţii, însă e o muncă pe care mi-am dorit-o dintotdeauna, şi o fac cu o deosebită plăcere."
Dupa aproape un an jumate, de unele sunt multumit, de altele nu prea. Sunt multumit ca am reusit sa inchegam o comunitate frumoasa de pasionati (aici eu nu am vreun merit, decat ca m-am bagat si eu in hora), nu sunt multumit fiindca nu m-am implicat mai mult. Au fost insa anumite chestiuni (pe care unii din noi le cunoastem bine), care in timp m-au facut sa-mi pierd din entuziasmul de a scrie online. Insa tot raul spre bine, fiecare si-a gasit cu ocazia asta brigada care-l "coafeaza" cel mai bine.
Azi, in timp ce lucram la barca albastra, am primit o vizita neasteptata: 2 persoane despre care stiam din auzite de cand eram elev, dintre care m-am bucurat sa-l cunosc pe dl. Atanasiu, fostul sef de productie de la Cooperativa Bratesul Galati in anii '80. Intamplator, in brigada mea de barci care urmeaza la renovat si reechipat se afla si un velier "tip 2". E barca despre care am vorbit si cu colegul Bogdan-captan ca vreau sa o modific, in sensul adaptarii mai bune pentru mini-croaziere (amenajarea actuala a barcii e sportiva si destul de spartana):
(http://i973.photobucket.com/albums/ae211/fitness4mind/Barca%20de%20Dunare/DSCF0560.jpg)
(http://i973.photobucket.com/albums/ae211/fitness4mind/Barca%20de%20Dunare/DSCF0561.jpg)
Vazand d-l Atanasiu barca, am rememorat impreuna povestea ei (e creatia d-lui Dan Ujeuca, un mare entuziast al velelor), iar barca din poze este exact exemplarul nr. 1, facuta de maistrul principal, nea George, de care ne rugam (eu si Andrei) pe vremuri sa ne dea si pe noi cu vele. Dupa care d-l Atanasiu mi-a spus " de ce nu te apuci sa faci in serie barca asta, ca numai eu stiu multi care si-ar dori asa ceva". Eu i-am raspuns ca de obicei "nu-mi place sa copiez munca altuia, ca nu sunt prim-ministru :P, dar tot am sa fac eu ceva". I-am povestit ca oscilez intre conceptul unui power-sailer de tip Macgregor 19 (despre care am avut discutii foarte interesante cu colegul Mihaif99), si un velier pur-sange tractabil, asemanator in conceptie velierului "tip 2", care sa aiba calitati de navigatie cat mai bune inclusiv pe mare (cum are si "tip 2").
Nu stiu de ce, dar in timp, pe toate forumurile de barci de la noi s-a cam pierdut din entuziasmul cu care se dezbateau pe vremuri velierele, si asta tocmai acum, cand suntem din ce in ce mai aproape de "the real thing", fie self-built, fie sh, fie serie. E adevarat ca barcile cu motor sunt mai comode si mai "trendy", dar velierele mici pot fi niste barci accesibile fenomenale pentru cineva care iubeste aventurile nautice.
Asa ca, sub acest generic "a trecut Sfantu Ilie" :), am sa incep povestea a 2 veliere (pe care in prezent le reconditionez): velierul tip 2 de la Cooperativa Bratesul, plus bijuteria englezeasca Alacrity 19, una din cele mai iubite barci twin-keeler. Mi-ar placea sa discutam in detaliu, mai ales ca eu voi descrie fiecare pas facut, si fiecare din calitatile care fac aceste 2 barci tractabile alegeri excelente ca veliere de Delta si maritim costier, fiind alegerea multora (inclusiv Florio sau subsemnatul), fiindca nu toti vrem croaziere indepartate sau locul 1 la regate.
(http://i973.photobucket.com/albums/ae211/fitness4mind/Barca%20de%20Dunare/DSCF0229.jpg)
(http://i973.photobucket.com/albums/ae211/fitness4mind/Barca%20de%20Dunare/DSCF0227.jpg)
Na! Ia un like d'icea ;)
Si de aici un big like .
Imi place la nebunie forma velierului pe care il reconditionezi. Pare si spatios si sportiv .
Apropo de veliere si de entuziasm, personal cred ca el, entuziasmul nu a disparut ci e in crestere. Ma sustine in parere numarul de barci cu vele aparute in ultimul an . Si evident, numarul de fericiti proprietari :) .
Ma bucura mult lucrul asta, cu atat mai mult cu cat am pus toti umarul ca sportul si croaziera cu vele sa fie cat mai cunoscute. Si sa iasa din aureola de lux in care gresit le incadrau diverse emisiuni TV .
Eu ma intalnesc in continuare cu oameni care zambesc amar si cu neputinta visatoare, cand le vorbesc despre yachting . Si usor usor, cu exemple concrete ale mele si ale voastre, le arat ca se poate face yachting cu aceiasi bani cu care un pasionat de motociclete, "motoreste" sau un pasionat de pescuit, pescuieste.
Nu stiu ;) cum e pe forumurile de barci, dar pot sa va spun ca la Pinguin in Mamaia au aparut vreo zece skyjet -uri vara asta, dar si vreo cinci barci cu vele (printre care, in capul listei, Hoezo si Rocky).
Skyjet-urile ocupa locul degeaba pe mal, ies destul de rar pe apa, cred ca e sindromul BMW -istului suparat care nu mai are bani de benzina.
In schimb, barcile cu vele forfotesc toata ziua, ca vorba aia vintul e gratis. Toti proprietarii de vele cu barci mai mici (inclusiv eu) isi doresc o barca mai mare (pe la 7 metri) inspirati de exemplele pe care le au sub nas (Hoezo si Rocky). Toti stiu 2 - 3 site -uri de barci second din Olanda sau Germania.
In schimb, apar tot mai multi gura - casca, clienti de la terasa, care intreaba cit costa, ce acte trebuie, daca e greu de manevrat dracia asta, daca nu pot sa mearga si ei o tura etc.
Semnele sunt bunicele as zice eu, cu toate ca mai avem ceva pina sa devenim o piata adevarata de barci.
...Azi in ziarul local tocmai s-a publicat stirea ca Politia Transporturi si Capitania au inceput in forta controale pe Dunare, fiind vizati cei care "se dau in figuri" cu barcile cu motor, stanjenind traficul naval, nerespectand regulile locale etc. ...
Poate nu s-or lua tocmai de mine. ;)
Ideea este ca duminica am fost cu barca peste Dunare si am ramas putin cam circumspect fata de ce am vazut: skijeturi, barci de viteza si banana aruncatoare de oameni. In afara faptului ca nu cred ca aveau licenta, autorizatii pentru astfel de activitati se vedea clar ca se aruncau spre plaja doar ca grozavie stropind persoanele din apa. Bine, ca pe canicula aia era frumos, mai ales ca aparuse si unul cu skiul nautic. Sunt activitati de agrement dar care nu se desfasurau in zona stabilita prin avizul de navigatori, adica in aval de bac ci tocmai in amonte, uneori in senalul de navigatie. As zice ca nu sunt ei vinovati ca nu sunt informati. O sa incerc o scrisoare la Primarie, sa vedem un raspuns.
Pe de alta parte, privesc la blogul lui Christian http://nerissak.blogspot.ro/ (http://nerissak.blogspot.ro/) si imi dau seama ca suntem departe, prea departe de o cultura a apelor, de ceea ce inseamna ele. Si nu ma refer la noi, astia de ne cunoastem ...
Sa mai zic de spalatul cailor si vacilor in apa? Sau de unul cu BMW care facea drifturi cu manelele la maxim pe bucatica de nisip? Nu vreau sa-mi stric amintirile despre duminica trecuta :D
Nu-i așa că twin-keeler-ul este al lui Bogdan J., coleg cu subsemantul.
Citat din: lipan din Iulie 21, 2012, 06:08:03 PM
Nu-i așa că twin-keeler-ul este al lui Bogdan J., coleg cu subsemantul.
A fost, Nicule, acum e al galatenilor :).
Citat din: FlorioSi usor usor, cu exemple concrete ale mele si ale voastre, le arat ca se poate face yachting cu aceiasi bani cu care un pasionat de motociclete, "motoreste" sau un pasionat de pescuit, pescuieste.
Asta imi doresc si eu cel mai mult, sa apucam ziua cand vom vedea si la noi o intrunire de veliere, macar o fractiune din ce vedem in alte tari.
Citat din: PelicanulSemnele sunt bunicele as zice eu, cu toate ca mai avem ceva pina sa devenim o piata adevarata de barci.
Asa e, si la noi in GL au mai aparut cateva veliere fata de cele care erau deja, iar lumea e destul de interesata. Singura problema e exact ce spune Florio, adica impresia generala e de hobby inaccesibil. La schimbat ideea asta trebuie muncit, mai ales cu exemple practice.
Citat din: gvincentiuO sa incerc o scrisoare la Primarie, sa vedem un raspuns.
Nu cred ca primaria are vreo treaba, si ar fi chiar contraindicat, mai ales cand stim ce personaje misuna pe acolo. Sigur treaba e reglementata de ANR. De exemplu in iarna, cand am fost acolo si am discutat cu capitanul adjunct sef de port, am fost chiar intrebat daca nu vrem sa concesionam zona malului tulcean in aval de bac, sa-l balizam si sa organizam activitati de agrement nautic.
Revenind la cele 2 veliere mici, am "tumbat" tip 2-ul, pentru a putea lucra la zona fundului, destul de afectata de zgarieturi si abraziuni:
(http://i973.photobucket.com/albums/ae211/fitness4mind/Barca%20de%20Dunare/DSCF0566.jpg)
(http://i973.photobucket.com/albums/ae211/fitness4mind/Barca%20de%20Dunare/DSCF0567.jpg)
Va urma.
Hai Vali, ca nu mai am rabdare, vreau sa vad ce ai in plan si cap si ce iese din tip Brates. Sper ca-i pui si o oglinda.
Pot sa ma inscriu de pe acum sa fiu eu al doilea care o sa-mi modifici barca? Hai,te rog! Merci ;D
Salut Bogdan, momentan fac doar reparatii structurale si cosmetice, fiindca vreau sa ne dam cat de repede cu barca in vara asa, iar din toamna incep cu modificarile, avand (sper) mai mult timp liber decat acum. Oricum, am sa-ti trimit un desen despre cum as vrea sa arate barca in varianta finala.
Iar in titlul topicului cam asta am vrut sa spun, ca vara incet-incet trece, si trebuie sa ne apucam de treaba, sa avem ce boboci sa numaram la toamna :). Despre modificat barca ta, oricand cu placere, dar tot asa putin mai spre toamna ...
Da,da chiar te rog sa-mi trimiti o schita,chiar si de mana facuta,la cum ai ideea de modificat tipul asta de barca.. Eu nu am mai dat-o la apa pe a mea anul asta,dar m-am plimbat cu altele. Si ma pregatesc de '' marea schimbare'',dar ...... Posibil sa plec in voiaj intr-o saptamana,doua si vroiam sa iei si barca mea la tine ptr modificarile de rigoare, dar mai vorbim.Eu sunt la niste cursuri acum.
Merci si astept
Nenea braconieru', sa-ti traiasca obiceiu'...ca noi, astilalti, mai greu, cateodata...
Sanatate de otel-beton sa ai, ca vad ca de munca estem, chef ai, barcutele iti misuna prin curte, deci se poate...
Cat despre veliere, iti spun eu ca in orice barcagiu zace un velist...sunt gata sa pariez pe orice vrei tu ca NU SE EGZISTA impatimit de apa sa nu fie gata sa aprecieze asa cum trebuie plutirea cu vele...
Si inca ceva: cu criza asta care nu se mai termina, cu pretul la combustibil care se modifica zilnic, frumos, da' intr-un singur sens, eu prevad un viitor luminos velierelor cu tricolorul la cruceta...ca acolo ii sta bine, nu pe bastonul prins pe oglinda pupa...
PS: tot criza e "de vina" ca m-am "reorientat" profesional, mi-am re-gandit prioritatile, mi-am pus ceva ordine in planurile de viitor, si, sper eu, in vreo cativa ani o sa ajung la situatia de a dispune de MULT mai mult timp liber, din care, imi propun, o mare parte se va duce spre pasiuni solide, VALUL si VANTUL fiind pe locuri fruntase...
M-am tot uitat pe site-ul celor de la Hydroptere, si ma gandeam cum ar fi sa pui pe apa una din variantele lor de inceput...facuta, frumos, pe un sablon cold-molded...din file de stejar romanesc, alese bucata cu bucata si lipite cu epoxy...3 straturi subtiri, milimetrice adica, totul inchegat la marea arta, cu arborada tiuind subtire in vant, cu niste vele enorme, sa-ti inghete sangele-n vine cand te uiti in sus la catarg, cu derivoarele/aripi subacvatice facute in sistem sandwich...cu ala mare au reusit sa bata 51 noduri...cu unul din asta mic, si daca reusesti sa obtii 12-15 noduri, o sa ti se para ca stai cu curu'-ntr-o racheta...si atunci ai destula adrenalina...si placere a vitezei, pura, intr-un singur pachet...deh, unele chestii nu se uita niciodata...inainte de orice, am fost si raman planorist, pe urma au venit alte pasiuni...un trimaran de viteza mare imbina in mod fericit ambele pasiuni, si cea pentru aer, si cea pentru apa...
Tricolorul ar fi bine sa stea pe bastonul pupa, la cruceta il poarta barcile din alte tari. Dar in rest de acord cu tine.
De acordeon cu tine....desi, din motive de "marinimie" fiscala romaneasca, parca-parca iesi mai rentabil cu tricolorul la cruceta si cu alt pavilion la pupa...
Lasă că am avut și eu flamură tricoloră sus pe catarg. Deci, pe undeva există dreptate.
Brako! apuca-te de barca si a mea, ca ma rup astia in Filipine, barca, doua mese, beutura...nu ai cum ca urmeaza, scufundari, costum, doua tuburi, 250 Km, 20 cu barca, taxe de autostrada, total 50 de dolari
Sa vezi ce moatoare sunt pe aici, tot ce-ti poti imagina
Scurt update:
- la velierul tip 2 s-au remediat toate problemele operei vii si s-au finisat suprafetele. Urmeaza vopsirea, apoi rasturnarea in pozitie normala, finisajul puntii si echiparea finala. Urmeaza poze.
- la Alacrity 19 s-au demontat derivoarele, s-a inlocuit lemnul unde era putrezit, si s-a schimbat in santina o varanga (singura care era putrezita). Urmeaza finisajele si armarea barcii, apoi la fel poze.
Daca tot suntem la veliere mici - costiere, m-am gandit sa mai scriem despre ele, continuand ce se discuta pe celalalt forum (barca pentru Tulcea-Mangalia), unde discutia s-a pierdut pe drum. Chiar ma gandeam ca, daca am intreba forumistii, fiecare ar avea parerea lui proprie despre barca optima pentru ruta Tulcea - Mangalia:
- Legendaru' sigur ar spune ca lotca Legenda Dunarii e cea mai buna
- Vince ar spune ca sigur catamaranul de 2,5 metri latime e optim
- Florio stim bine ca tot pe incercatul Mac 26 l-ar pune pe primul loc
- Andrei ar spune ca tot Etap-ul 23 e bun, cu derivorul culisant lestat
- Boris din Galati ar spune ca barca lui cu derivor briceag e perfecta
- Romeo ar spune ca alegerea optima e o multicoca, nu conteaza tipul
- Nicu 7 metri stim bine ce ar considera alegerea cea mai buna - Natali 700
- Dl. Paul Butusina sigur ar sugera ca barca optima Dufour-ul 22 cu chila fixa
- eu as alege oricum ceva cu pescaj mic - derivor mobil, twin keel sau multicoca
Concluzia e ca in bancul cu rabinul, toata lumea are dreptate.
Ca sa facem totusi o scurta intoarcere in timp, in anii '80 s-a infiintat micul club al entuziastilor galateni in ale velelor. Clubul avand in componenta si navalisti experimentati, s-a inceput constructia barcilor de amator, care aveau toate aceeasi caracteristica: derivorul briceag, considerat optim pentru croazierele cu plecare din Galati, adica Dunare si maritim costier. Au fost astfel barcile Phoenix, Flamingo, Bravo, Alona Fan
Solutia a fost verificata in practica, si a fost atat de buna, incat a fost aplicata si la barcile considerate "de larg", precum Neutrino a lui Paul Butusina, sau Hoinarul lui Marian Popovici, barci cu croaziere maritime serioase la activ. Insa la acestea, derivorul briceag se retragea in interiorul unui lest exterior profilat, ca la barcile Vagabond de pe bateau.com.
In plus, tot in anii '80 a fost introdus in fabricatie primul mini-velier de croaziera de serie de la noi - velierul tip 2 de la Bratesul. A fost conceput si construit ca prototip de cei 3 veterani navalisti - Dan Ujeuca, Marin Ungureanu si Constantin Caramatescu, si avea - ati ghicit - exact derivor briceag.
Barcile Vagabond de pe bateau.com mai au un avantaj. Lestul exterior e plat, asa ca dupa ridicarea derivorului, barca poate esua fara probleme la reflux. De altfel scrie ca e buna pentru regiunea Friesland (pe unde m-am plimbat de curand). De fapt, din dorinta de versatilitate, Vagabond (cel putin, modelul cel mai mare din serie) are o cutie pe post de lest, in care poti alege sa pui provizii pentru un drum mai lung sau sa pui bare de fonta ca si lest, pentru ture scurte.
Ce-mi pare rau e ca solutia cu derivorul briceag care se retrage in interiorul lestului profilat nu s-a raspandit mai mult. De exemplu, in Canada barcile Montgomery sunt renumite pentru comportamentul seaworthy in conditii de pescaj mic. In plus, Jacques Mertens de la bateau.com a preluat experienta francezilor despre barci stelate din placaj, adaptandu-le pentru stitch&glue si pescaj mic (derivor briceag cu lest profilat).
Ca sa spun si cate ceva din experienta personala: pana acum m-am dat pe mare in zona costiera de la noi cu velierele cu derivor briceag Phoenix de 6,8 metri si Hoinar de 7,4 metri, cu Etap-ul 23 avand derivor ghilotina lestat, si cu twin-keeler-ul de 5,8 metri Alacrity 19. Asta in afara barcilor mari de la Tomis, barci cu chila adanca exclusiv de larg, cu care m-am dat de-a lungul timpului.
Prima barca apartine ca design anilor '70, si e exact barca din planurile urmatoare: http://www.vodnyimir.ru/Kreiserskii_shvertbot_Morskoi_Ej.html (http://www.vodnyimir.ru/Kreiserskii_shvertbot_Morskoi_Ej.html) . Ideea de baza e stabilitatea preponderent de forma, si derivorul briceag greu, din tabla de otel de 10 mm. Ideea nu e rea, dar nici foarte buna, din cauza ca greutatea si inertia derivorului actioneaza in sens negativ asupra structurii fundului in zona putului derivor. Am avut de-a lungul timpului infiltratii permanente pe la boltul de pivotare a derivorului, plus ca daca te pui accidental pe uscat cand barca e bandata, derivorul briceag de 100 de kile nu intra imediat in cutia lui, ci bandeaza barca si mai mult, oferind proprietarului prilej de a-si exersa toata gama de injuraturi stiuta :).
Ceea ce nu se poate spune despre Hoinar (planuri Harle - Cabernet 7,40), barca identica Vagabond-urilor de la bateau.com. Lestul exterior profilat, fixat sanatos de structura fundului, alaturi de derivorul mobil usor, cu pivotul in corpul lestului si nu in interiorul barcii, actioneaza mult mai putin asupra structurii de fund. Derivorul culiseaza imediat inauntru la esuare, insa problema este cresterea pescajului, deci barca nu se poate trage la malul Dunarii sau pe plaja la mare. Mai ales cand stim ca plajele din zona costiera de la Sulina la cap Midia sunt precedate de intinsuri si praguri periculoase, pana la adancimea de 0.5 metri, dovada fiind esuarile intamplate de-a lungul timpului: Buckler-ul 24 de la Sf. Gheorghe, barca lui nea Antip din Braila (dezesuata usor din cauza dimensiunii mici), barca mare distrusa de la Portita, sau mai recent iahtul Aiax, esuat la Chituc, dezesuat cu ajutorul Politiei de frontiera.
Asa ca ajungem la Alacrity 19, barca facuta special pentru esuari dese, in zonele cu maree din insulele britanice. La esuarile de pe Dunare sau mare barca s-a comportat excelent, despotmolindu-se foarte usor prin impingerea cu o vasla. Iar calitatile de navigatie sunt excelente - seaworthy, stabila, strange bine vantul datorita orientarii convergente a derivoarelor, singura penalitate fiind viteza ceva mai mica, din cauza suprafetei udate mari.
Despre Etap 23, am evitat constant apropierea de mal si intinsurile stiute, deci barca s-a comportat magnific cu derivorul complet coborat, aratand de ce e in stare in velier bine conceput, aproape velier de regata. Singura problema e ca e imperios necesara ridicarea din timp a derivorului, acesta neculisand inauntru la esuare ca la cele briceag, si in plus pescajul cu derivorul ridicat nu permite acostarea pe plaja, din cauza lestului care ramane in exterior.
PS: am modificat titlul topicului in "Veliere costiere".
Daca te-ai apuca sa construiesti, nu astazi ca este sarbatoare (La multi ani Mariilor si Marinilor), nici maine ca este duminica, luni, un velier pentru tine, pentru Tulcea - Varna sau Mangalia, care CEL MAI MIC velier l-ai incepe?
Citat din: Vali din Septembrie 07, 2012, 11:49:34 PM
.......
Chiar ma gandeam ca, daca am intreba forumistii, fiecare ar avea parerea lui proprie despre barca optima pentru ruta Tulcea - Mangalia:
- Legendaru' sigur ar spune ca lotca Legenda Dunarii e cea mai buna
- Vince ar spune ca sigur catamaranul de 2,5 metri latime e optim
- Florio stim bine ca tot pe incercatul Mac 26 l-ar pune pe primul loc
- Andrei ar spune ca tot Etap-ul 23 e bun, cu derivorul culisant lestat
- Boris din Galati ar spune ca barca lui cu derivor briceag e perfecta
- Romeo ar spune ca alegerea optima e o multicoca, nu conteaza tipul
- Nicu 7 metri stim bine ce ar considera alegerea cea mai buna - Natali 700
- Dl. Paul Butusina sigur ar sugera ca barca optima Dufour-ul 22 cu chila fixa
- eu as alege oricum ceva cu pescaj mic - derivor mobil, twin keel sau multicoca
Concluzia e ca in bancul cu rabinul, toata lumea are dreptate.
..............
eu as alege un catboat, Marshall Sanderliing de 18 picioare ; - )
Citat din: Thor din Septembrie 08, 2012, 10:34:17 AM
Daca te-ai apuca sa construiesti, nu astazi ca este sarbatoare (La multi ani Mariilor si Marinilor), nici maine ca este duminica, luni, un velier pentru tine, pentru Tulcea - Varna sau Mangalia, care CEL MAI MIC velier l-ai incepe?
Fiindca sunt fan al barcilor clasice, daca ar fi sa construiesc, as alege barca minimala care sa imbine si placerea constructiei, si calitatile nautice, de exemplu pocket-cruiserele lui George Whisstock:
(http://www.whisstock.com/images/home/119_01_sail_l.jpg)
Alta varianta ar fi cel mai seaworthy mini-iaht pentru care se gasesc planuri de constructie in regim de amator, Piepowder 16 de la Dudley Dix:
(http://dixdesign.com/piepowder2.jpg)
Citat din: x_petrolisteu as alege un catboat, Marshall Sanderliing de 18 picioare ; - )
Frumoasa barca. Prima dragoste nu se uita niciodata ;).
Eu am un "ghimpe" in privinta derivoarelor tip ghilotina. De exemplu la barca mea,derivorul coborat,lama de inox de 1m lungime si 0,4 latime,nu ma prea ajuta sa urc bine in vant. Am facut o gramada de expeiente,dar........ nu-mi place cum urca, adica unghiul de urcare impotriva vantului este prea mare si pierd din ceea ce castigi in bordul care "da" vantul.Ori poate nu ma pricep eu,dar am incercat o gramada de variante.!
Sa nu uitam ca la tipul tau de barca s-au facut numeroase experimente cu greementul si derivorul, nu toate reusite.
Daca intr-adevar ai derivor ghilotina, nu prea ai cum sa te joci cu centrul de rezistenta laterala, cum e cazul derivorului briceag. In plus, daca derivorul nu e profilat in sectiune, portanta care-l ajuta sa urce in vant e foarte mica.
Si inca un lucru - e la fel de importanta starea velaturii (sa nu aiba "burti" prea mari etc), si echiibrarea centrului velic fata de centrul de rezistenta laterala imersa.
Apoi, daca e sa ma plang si eu (ca si colegul cu barca cu derivor de tip ghilotina), si Cobra 27 twin-keel (barca mea) are o inertie foarte mare, urca foarte putin in vant si de multe ori avea tendinta sa cada in vant. De exemplu, incercam cate o volta si nu mai vroia sa se puna cu prova in vant si ma trezeam ca facea o bucla inapoi, inainte de a urca in vant in cealalta directie. Uneori am fost nevoit sa pornesc motorul ca sa nu mai faca asa o bucla si sa pot schimba directia cu prova in vant. E drept ca nici nu am avut loc destul sa fac volte (senalul navigabil avea doar 20 m latime) si probabil barca nu apucase sa prinda viteza inainte de a intoarce prova in vant. Probleme au mai aparut si cu deriva de vant. De aceea unele modele de twin-keel mai noi au din constructie derivoarele convergente spre prova, tocmai in incercarea de a compensa deriva de vant. Cand bandeaza pe un derivor, acela e orientat deja ca sa traga barca spre vant.
Vali mai asteptam poze si schite,eventual, cu ce ai mai facut la modelul"Brates".
Ne esti dator si ai promis!
Cat despre ce am scris mai devreme cu urcatul in vant.....Nu a stat nimeni sa calculeze centrul de greuatate sau deriva lateral.Velele sunt super, se intind ca la carte,fara burti, dar nu pot sa-ti spun nimic de centrul velic.Asa cum am luat barca,asa am folosit-o,doar ca i-am pus vele mai bune.Oricum barca sta din constructie usor aprovata (ceea ce este un lucru bun).
Derivorul de care am amintit culiseaza intre 2 bucati de fonta de aprox 200 kg,situate exact pe centrul de greutate al barci.Si asta este cu plus.!
Dar mai multe........!
Tot întorcând Izvor 11-le meu și studiind alte planuri am constatat următoarele:
- derivorul central (intre corpuri, vezi whaller) tip ghilotina este complet nepractic, ia din spatiul interior iar pe Dunare este deajuns un trunchi de copac la semiimersiune să ți-l facă țăndări. Tot aici aș mai întroduce și orice derivoare ghilotină în corpuri.
- derivorul briceag este soluția optimă, mai ales la corpurile înguste, unde spațiul de santină nu e folosit. În cazul corpurilor largi (mai ales la monococile mici) devine un pic problematică lipsa spațiului.
- chila lungă, chiar și cu un profil redus este un best of în cazul completării acesteia cu un derivor briceag, trecând peste problemele constructive. Avantajele unei astfel de chile sunt incontestabile la apele ce le avem. Unui catamaran mic i se pot amplasa ambele derivoare briceag în lateralele chilei, chiar și ușor lestate.
Dar derivoarele laterale (leeboards) de ce nu sunt avute in vedere? Am vazut in discutiile (scrise) de aici http://www.barcaholic.ro/f5/derivorul-1216.html (http://www.barcaholic.ro/f5/derivorul-1216.html) ca se utilizeazau exact la unele veliere care navigau pe fluvii si costier. Si atunci nu mai avem nici infiltratii pe la axul derivorului briceag si nici dezavantajele celui ghilotina.
Citat din: Captan din Septembrie 09, 2012, 03:45:23 PM
Vali mai asteptam poze si schite,eventual, cu ce ai mai facut la modelul"Brates".
Ail bi bec leităr uit comenţ :P.
Se poate construi si o varianta de "ghilotina" cu derivor profilat cu alungire mare. Am probat pe Evrika un derivor facut din OSB, un fel de Naca facut la ochiometru si chiar urca binisor in vant (as spune ca reuseste sa stranga vantul pana la 45 grade).
La o barca puntata mica un astfel de derivor ar presupune o cutie un pic mai mare decat latimea si grosimea derivorului din chila pana in punte, pentru a putea ridica complet derivorul. In interior cam incurca dar poate fi integrat in compartimentare si consolideza binisor structura de rezistenta, inlocuind si pontilul de sub catarg. Mie mi se pare mult mai putin incomod decat un derivor tip briceag, care are cutia dispusa pe orizontala, si cred ca e superior, daca e construit si plasat corespunzator, din punctul de vedere al "urcatului" in vant.
Daca ar fi sa construiesc o barca acum as opta pentru ceva de genul celei din poza de mai jos. Pentru Dunare o barca cu vele ar trebui a fie destul de vioaie sa poata merge si impotriva vantului si a curentului. Dar nu mi-as construi o barca cu vele cu gandul la Dunare sau alte ape interioare mai mare decat o iola; nu prea merita din punct de vedere al vantului: in vara asta am reusit sa ies cu vele 4 weekenduri consecutive si doar unul singur a avut vant suficient de puternic si constant iar anul asta mie mi s-a parut mai vantos un pic decat cei anteriori.
Ail bi bec leităr uit comenţ :P.
[/quote]
Felicitari maestre! Vad ca la santierele Antonov se lucreaza serios :D
Eu chiar vreau in maxim o saptamana sa ne dam, mai ales ca vom avea musafiri din tari straine ;).
Deja am tumbat barca, si m-am apucat sa frec puntea mai ceva ca marinarii. La finisajul puntii, cockpitului si bordajului lateral nu e multa munca, insa la interior e de bibilit. Am de rezolvat angrenajul derivorului, de schimbat sufa de rabatare, apoi de facut carma, piciorul catargului, ancorat catargul si cam gata. Daca se baga cineva cu o manuta cat de mica de ajutor, are din partea mea barca pe mana oricand vrea.
Avem un set complet de vele, inclusiv gennaker, dar buba e ca nu putem tertarola sau rula, deci daca e vifor, e cam belea. In plus, am si o pereche de lopeti, poate cu ocazia asta ne primeste badea Aurelian si la Raid :P.
Hai ca fug sa termin si eu treaba pe seara asta si revin cu comenţ..
Citat din: Vali din Septembrie 11, 2012, 08:31:17 PM
...... Avem un set complet de vele, inclusiv gennaker, dar buba e ca nu putem tertarola sau rula, deci daca e vifor, e cam belea. In plus, am si o pereche de lopeti, poate cu ocazia asta ne primeste badea Aurelian si la Raid :P.....
Vali, vorbeste cu maestrul velar "Lipan". Cred ca poti coase o chinga si pune citeva capse ca sa faci macar o tertarola randei. Referitor la Raid, stii ca esti binevenit oricind, singur sau in grup, cu sau fara barca.
Citat din: x_petrolist din Septembrie 12, 2012, 06:13:11 PM
Citat din: Vali din Septembrie 11, 2012, 08:31:17 PM
...... Avem un set complet de vele, inclusiv gennaker, dar buba e ca nu putem tertarola sau rula, deci daca e vifor, e cam belea. In plus, am si o pereche de lopeti, poate cu ocazia asta ne primeste badea Aurelian si la Raid :P.....
Vali, vorbeste cu maestrul velar "Lipan".
Mai ales că nici nu iau mult de lucru. :) :) :)
Boier Lipan :)
Am mai "ars" o etapa...
Si cand incepi modificarile la cabina,pupa,etc?Pana acum arata super, dar ideile tale pentru modificarea acestui tip de velier ne intereseaza la fel de mult.
Salutari
Salut Bogdan, dupa cum spuneam, vreau sa ne dam intai pe indelete cu ea in varianta actuala, ca sa-mi fac o parere despre cat de mult m-as putea inalta cu noua punte. Motivul este puntea inaltata asemanatoare cu cea a lui Viko 20, care ofera spatiu interior sporit, plus loc mai mult de depozitare sub cusete:
(http://img.nauticexpo.com/images_ne/annonces-g/deltania-144518_1.jpg)
Odata cu inaltarea puntii, se va schimba si forma cabinei si cockpitului. Dupa cum spuneam, depinde si de modul cum se comporta actualmente barca, mai ales ca va trebui instalat si un lest suplimentar pe opera vie, pentru a conferi barcii calitati cat mai bune de stabilitate. In plus barca va putea fi tractata ca si pana acum cu o masina obisnuita, nu jeep etc. Mai multe detalii dupa ce ne dam cu ea.
Excelenta ideea ta,sper sa iasa super bine. Dpdv al stabilitatii, sigur se preteaza la modificarea respectiva,mai ales cu un lest suplimentar.
http://www.zeglarstwo.sail-ho.pl/sztraeng/sztrengl.html#zm (http://www.zeglarstwo.sail-ho.pl/sztraeng/sztrengl.html#zm)
Un velier de la Sztrandek.
Citat din: Bogdan ion din Decembrie 20, 2012, 01:25:33 PM
http://www.zeglarstwo.sail-ho.pl/sztraeng/sztrengl.html#zm (http://www.zeglarstwo.sail-ho.pl/sztraeng/sztrengl.html#zm)
Un velier de la Sztrandek.
Foarte incapatoare, barca asta "plinuta" :)
Si usor de transportat la cele 250 kg ale sale. Am vazut ca are doua modalitati de aranjament interior si e prevazuta si cu compartimente flotoare.
(Ma mira putin amplasamentul compartimentelor, la partea de jos a barcii)
Dar ce ma incanta foarte tare e prezentarea planurilor. :)
Citat din: Bogdan ion din Decembrie 20, 2012, 01:25:33 PM
http://www.zeglarstwo.sail-ho.pl/sztraeng/sztrengl.html#zm (http://www.zeglarstwo.sail-ho.pl/sztraeng/sztrengl.html#zm)
Un velier de la Sztrandek.
http://www.zeglarstwo.sail-ho.pl/sztrusia/sztrusia.html (http://www.zeglarstwo.sail-ho.pl/sztrusia/sztrusia.html)
http://www.zeglarstwo.sail-ho.pl/sztrand/sztrplan.html (http://www.zeglarstwo.sail-ho.pl/sztrand/sztrplan.html)
http://www.zeglarstwo.sail-ho.pl/sztrandr/sztrandr.html (http://www.zeglarstwo.sail-ho.pl/sztrandr/sztrandr.html)
http://www.zeglarstwo.sail-ho.pl/sztranus/sztrplan.html (http://www.zeglarstwo.sail-ho.pl/sztranus/sztrplan.html)
http://www.zeglarstwo.sail-ho.pl/s650/s650.html (http://www.zeglarstwo.sail-ho.pl/s650/s650.html)
http://www.zeglarstwo.sail-ho.pl/s750/s750.html (http://www.zeglarstwo.sail-ho.pl/s750/s750.html)
http://www.zeglarstwo.sail-ho.pl/houseb/houseb.html (http://www.zeglarstwo.sail-ho.pl/houseb/houseb.html)
Ca sa avem o idee despre ce inseamna hobby-ul barcilor cu vele intr-o tara tot fost-comunista (Polonia), avem in linkuri cate o lista de planuri de la cei mai reputati 2 designeri de acolo, anume Wojciech Kasprzak, proiectantul Sztrandek-ului, plus Andrzej Skrzat, parintele iahturilor Delphia:
Catalogul lui Wojciech Kasprzak si cateva poze: http://translate.google.ro/translate?sl=pl&tl=en&js=n&prev=_t&hl=ro&ie=UTF-8&layout=2&eotf=1&u=http%3A%2F%2Fstrony.aster.pl%2Fsail%2Flodki%2Fspis.html (http://translate.google.ro/translate?sl=pl&tl=en&js=n&prev=_t&hl=ro&ie=UTF-8&layout=2&eotf=1&u=http%3A%2F%2Fstrony.aster.pl%2Fsail%2Flodki%2Fspis.html)
(http://strony.aster.pl/sail/lodki/mj850/clasic-m.jpg) (http://strony.aster.pl/sail/lodki/@p750/ofert-m.jpg) (http://strony.aster.pl/sail/lodki/k800/ofert-m.jpg) (http://strony.aster.pl/sail/lodki/mj900/mj900-sail-m.jpg)
Catalogul lui Andrzej Skrzat si cateva poze: http://www.skrzat-design.pl/02jachty-pl.html (http://www.skrzat-design.pl/02jachty-pl.html)
(http://www.skrzat-design.pl/05obrazki/sunhorse25/sh25ssyl.jpg) (http://www.skrzat-design.pl/05obrazki/majestic24w/maj24w-syl.jpg)
(http://www.skrzat-design.pl/05obrazki/viva700/v700syl.jpg) (http://www.skrzat-design.pl/05obrazki/corvette600/c600-syl.jpg)
Cand vom vedea si la noi asemenea frumuseti :)?
Citat din: Vali din Ianuarie 09, 2013, 04:28:07 PM
Cand vom vedea si la noi asemenea frumuseti :)?
Ca sa fiu al dracului, ca tot bucuresteanu: Cand ti-oi sterge balele de pe monitor si te-oi apuca de munca, braconiere! Profiti ca n-ajunge nimeni prin zapada cat gardul la tine, la Galati-Sat, sa te-mpinga de la spate! Ai mai facut ceva la velierul tip 2?
Nenea, eu am muncit pe 31 decembrie, 1 si 2 ianuarie, plus toata saptamana dupa aia. N-ai idee ce placut e sa polizezi fibra cand afara sunt minus cateva grade, sau sa stai cateva ore cu masca pe figura, cu usile inchise, ca sa pastrezi caldura cand bati fibra. Sunt baieti pe forum care au fost pe la mine si pot confirma.
Velierul tip 2 e gata din toamna, am vrut sa-l dau la apa la Brates (am fost cu Aurel naspet), dar nivelul apei e scazut si nu am putut (apa are maxim 10-15 cm pana la 100 de metri in larg, deci nu intra peridocul).
In plus, eu nu balesc la desenele de barci de pe net (ca le stiu ca pe buzunarul meu de cand am descoperit netul). Le-am pus pe forum tocmai ca sa vada lumea cat de avansati sunt polonezii, si care sunt directiile de evolutie (se vede clar evolutia designului in ultimii 40 de ani la barcile lui Skrzat). Iar despre bucuresteni ai dracului, cunosc unii mult mai rai :P, insa ii apreciez pe aia care vin la interval cu fapte ;).
Nu te oftica, face rau la ten! Te impung ca sa te fac sa mai muncesti si pe forum, ca la fibra nu te putem ajuta de la distanta. Ma stii ca ma ofer la ce ma pricep ( adica maxim dat cu matura ), altfel, daca pun mana pe scule, ma accidentez grav si-mi periclitez painea familiei! Sunt doar un admirator al muncii tale... in masura in care n-o tii la umbra... ;)
Nu ma oftic vreodata, mai ales pe colegii de suferinta :P. In plus, stii ca-mi place sa postez abia cand am ceva important de aratat. Si esti printre putinii carora le-am aratat si pe privat ce damblale am. Asa ca, decat sa colectionez like-uri ca in alte parti (am podul plin de like-uri :D ), mai bine scriu cand chiar trebuie.
Oricum, vorba lui Florio, de boala asta nu-i vreo sansa sa ma vindec, deci o sa avem multe de facut, de plimbat, de scris si de citit :).
Mi-a placut mult "tipul 2" , forma lui, aptitudinile banuite.... abia astept sa il vad sub vant !
La fel si barca lui Vincentiu, pe care o tin sub ochi de cand a inceput-o .
Vedeti, noi suntem toti ciupiti de aceeasi pasiune, dar pe fiecare il macina cate un aspect.
Eu unul, sunt obsedat de a vedea finalitatea lucrarii : barca cu vela in vant :)
Din păcate pe site-ul lui Wojciech Kasprzak am căutat de am înnebunit planurile pentru catamaranul Junior de 5m, care îmi făcea cu ochiul şi nu le-am găsit.
Stimate coleg, un catamaran excelent: http://www.ikarus342000.com/DUO480Cpage.htm, (http://www.ikarus342000.com/DUO480Cpage.htm,) cu discutii, suport tehnic, planuri ieftine, 120 kg peridoc+180 kg propriu=300, mere tractat de orice berlina. Eu de la el o sa iau Study Plans pentru ECO7.5. Deja am o lista de discutii cu Bernd Kohler, unde i-am pus cateva intrebari, cu engleza mea de balta. Mi-au placut doua lucruri: omul e bazat, are prieteni, modelel sunt incercate inclusiv unele teste de rasturnare si al doilea: planuri ieftine si suport. Daca mi-a zis ca cu ECO7.5 trec Atlanticul....
Stimate coleg, ca să citez un clasic în viață, sunt cu ochii pe tine. L-am văzut când l-ai mai lăudat pe ECO 7,5 și pe topicul cu Izvor 11 un catamaran românesc.
Am citit posturile de pe lista de discutii pana prin anul 2007. Is multe lucruri interesante in raspunsurile lui BK, chiar daca sunt laconice. Mi-a placut cand l-a intrebat unul de capsize si i-a raspuns ca si Spay-ul lui Slocum se rastoarna si a facut inconjurul lumii, mai putin alea in genul lui Herreshoff ;D care-s proiectate cu chila lunga. Oricum, fac pariu ca scoate mai multi bani din planurile de studiu, decat din planurile de constructie, insa experienta lui nu trebuie neglijata. E mina de aur omul. La cate stie, ce a facut, cum a proiectat, mi-a trecut de propriul meu design si prefer sa iau unul de la el, mai ales ca are reverse bow. Bani sa am sa-l construiesc, okoumele e 6300, epoxy tot atat+tesatura, ajung la 20000 lei corpul/4ani inseamna o economie de 5000lei pe an, 420 lei pe luna. Incep sa strang bani... 8)
Super tare Vince, ma bucur ca ti-ai gasit in sfarsit "aleasa" :D. Mai e un baiat misto si ambitios caruia i-am recomandat un design de la Bernd Kohler, poate se va mari flota de multicoci ;).
Ce-mi place mult la planurile neamtului: din cauza vechii mele damblale cu sapatul dupa solutii tehnice avangardiste, am ramas masca la urmatoarele atribute ale designurilor lui:
1. antivortex panels, adica niste inlocuitoare pentru derivor sau chila, fixate orizontal in zona fundului. Avantaje - pescaj mic si robustete, evitandu-se chilele low-aspect ratio (LAR), derivoarele ghilotina sau cele briceag. Are pe site inclusiv o descriere a functionarii lor.
2. corpurile asimetrice, cu fund cu unghi mare de stelaj, care a) dezvolta ele insele portanta necesara la vant strans, si b) din cauza fundului in unghi ascutit, se minimizeaza deriva la vanturi laterale. Deci inca un caz in care nu mai e nevoie nici de chile LAR, nici de derivoare mobile.
3. greement de tip "biplan", cu 2 catarge si 2 seturi de vele paralele, care maresc considerabil suprafata velica si versatilitatea folosirii velelor.
4. amenajarile interioare si exterioare inspirate si complet neconventionale, care nu afecteaza calitatile de navigatie, cum vedem de exemplu la catamaranele clasice.
Ar mai fi de povestit, insa ideea e ca barcile neamtului sunt foarte seaworthy, economic si rapid de construit, si in plus sunt cele mai high-tech multicoci pentru amatori de pe piata, la preturi foarte bune ale planurilor.
Neatza si la multi ani !
Cam de multa vreme nu am mai trecut pe la voi si vad ca v-ati luat cu treaba serioasa.
Vali, o coca de tip 2 are si amicul tau de multa vreme si zace prin tomis.
La o intrunire a CCAP chiar le ziceam ca daca se duce careva sa ia coca aia, nu zice nimeni oricum nimic, zace aruncata de aiurea.
Sau poate se intzelege cu propetarul si o da pe o suma modica :)
Pana la capat de la asta m-am luat si eu de vele :)
La multi ani Adi, si bine ai revenit pe la noi :).
Si pentru mine velierul tip 2 e una din barcile pe care "am deschis ochii" vizavi de vele. Asta deoarece era cam singurul velier accesibil, disponibil in anii '80-'90. Inca mai sunt asemenea barci pe piata, dar din pacate nu in cea mai buna stare.
Ce-mi place la barca e agilitatea - se misca bine si la vele, si la motor, iar ce nu le place unora e stabilitatea initiala mica (in limbaj popular e cam "jucausa"). Pe mine nu ma deranjeaza, dar un incepator simte un oarecare disconfort cand urca la bord si barca se bandeaza sub pasii lui. Cauza este forma barcii, de racer din anii '80, cand conta latimea minima la plutire si maxima la punte. Nu e un defect, ci dimpotriva un avantaj pentru performanta la vele, deoarece bratul stabilitatii creste odata cu bandarea barcii.
Singura modificare pe care i-as aduce-o pe viitor ar fi un derivor mai performant, eventual ghilotina profilat cu bulb, fiindca actualul derivor briceag neprofilat la vant strans dezvolta o portanta ceva mai mica decat unul profilat. Avantajele celui briceag sunt insa importante, anume pescaj minim, rezistenta la inaintare minima la motor, plus spatiu interior maxim. Deci in varianta cu derivor briceag, barca se poate considera o iola mai mare, cabinata, ceea ce nu-i deloc rau pentru o barca de ape interioare si costiera.
Poate ne spui cam cum era echipata barca pe care va dadeati voi, banuiesc ca era mai bine lestata, fiindca va dadeati numai la mare, nu ca noi mai mult pe ape interioare.
Barca "celebrului" avea derivor fix. E drept ca era o bucata de metal cu un fel de bara pe post de lest, deci o chestie impotriva naturii. Dar eera fix.
De urcat in vant banuiesc ca nu urca cine stie ce, pe vremea aia nu aveam "necesitati din astea :)
Erau usor comparabila cu : http://www.superyachts.com/sail-yacht-4380/dream-symphony.htm (http://www.superyachts.com/sail-yacht-4380/dream-symphony.htm) :))
sau asa :) http://www.yachtsnet.co.uk/archives/jeanneau-tonic-23/tonic-23.htm (http://www.yachtsnet.co.uk/archives/jeanneau-tonic-23/tonic-23.htm)
Stai linistit Adi ca am vazut catastrofe mult mai mari de echipare a velierului tip 2 ;D. Era in anii '80 un nene la Galati , a murit - Dumnezeu sa-l ierte, care avea un fix: cica velierul nu trebuie sa se incline deloc, trebuie sa fie super-stabil. Asa ca a pus omul un derivor de vreo 2 metri la jucaria de barca de 5,60 metri, la capatul caruia a agatat o bomba de fier de cateva sute de kile. Omul era la fel deranjat de comportamentul "jucaus" al barcii, si a facut-o in asa fel incat sa nu se mai incline. Barca intr-adevar nu se mai inclina decat foarte putin, dar era super ingreunata, la vele se misca precum un slep plin cu minereu, si din cauza pescajului mare, deseori pur si simplu ara fundul Dunarii, decat sa pluteasca.
Oricum, solutii sunt pentru echiparea barcii cu un derivor de calitate. Pe mine ma bantuie, alaturi de cel ghilotina lestat, inclusiv varianta unei chile fixe profilate cu bulb, sau chiar twin-keel, la fel cu bulbi in partea inferioara. Fiecare are avantaje si dezavantaje, depinde mult de zona de navigatie.
Uite ca am gasit o poza !
Si mai zacea una tot in portul Tomis, Wolfy parca o chema !
si cam cat ar costa asa ceva , ma rog ?
eu zic sa mergi sa intrebi, ca s-ar putea sa fie doar benzina.
sa intreb pe cine ,? ,unde ? ... eu stau in Craiova
Citat din: mario38 din Ianuarie 18, 2013, 06:17:29 AM
sa intreb pe cine ,? ,unde ? ... eu stau in Craiova
Lasa ca vara mai dai si pe la mare, te stiu eu! :)
In Portul Tomis, pe latura de vest a bazinului este o scara din beton (cam darapanata) care urca pe faleza direct in Piata Ovidiu. La baza acestei scari, in spatele restaurantelor - container, este o baraca. In baraca este un paznic care stie toate miscarile pe acolo. Acum vreo trei ani zicea ca Wolfy nu e de vinzare. Sint altele in schimb, unele complet gratis. "Te costa doar macaraua sa o ridici de aici !" Problema e ca alea care erau gratis nu prea ma atrageau (erau prea terminate) iar alea care erau pe bani costau prea mult (fiind fara vele, fara motor etc). Dar asta era acum trei ani !
Barca albastra din prima poza a lui Adi este a "celebrului", cum ii spune el, Ambrozie. Stiu ca acum vreo 3 ani cerea cam 1400 euro pe ea, si nu cred ca merita, avand in vedere cata munca si materiale mai intra, ca sa fie cat de cat ok. In plus, dpdv personal respectivul ar fi ultima persoana cu care as face vreodata afaceri.
Barca din a 2-a poza era acum un an trantita cu burta pe spatiul verde, fara derivor. Cel mai rau e ca "un om de bine" s-a gandit sa curete el toata vopseaua aia scorojita de pe barca, si a facut-o in modul cel mai nociv posibil: a ars-o cu lampa de benzina, ceea ce nu se face niciodata la un corp din poliester. Asa ca sarmana barca, in afara ca e hidoasa rau acum, a mai avut si rasina corpului supraincalzita cu lampa de benzina. E un baiat din Constanta care a vrut s-o cumpere, dar s-a lasat pagubas cand a aflat ce fel a fost curatata vopseaua de pe barca.
Oricum, interesant e ca ambele barci din poze, fiind in Constanta, au chile fixe lestate, ceea ce arata echiparea lor exclusiv pentru mare. In schimb, barcile "tip 2" de la noi din zona au derivor briceag, din cauza adancimilor mici, si nevoii de a acosta la mal, ca orice barca de ape interioare.
Din experienta mea, romanii sunt printre cei mai nerealisti vanzatori de barci second hand. Sigur ca sunt si exceptii, dar in general vorbind doar la mare disperare se cer preturi cat de cat realiste pe la noi.
A mea am dat-o cu 1600, vele noi, catarg aluminiu. Mai este una alba pe Ghiol, idem si la fel, se cere 2300, negociabil ,cred.
Acum sunt in cautare de ceva mai marisor.Mai ales cand ma intorc din voiaj. Apropo un an nou fericit la toti, in frunte cu Vali (ca-i boss la site-ul asta) va transmit din Singapore. Salutari la toata lumea.
pai ai cerut 3000 , cum de ai dato asa de ieftin , eu m-am tot uitat la ea dar na .......
Daca sunai si spune -ai ca dai 1600 sau 2000 era a ta, nu am tinut deloc la pret. Orice pret este negociabil, chiar daca scrie ne-negociabil.
Apropo,baieti ce spuneti de asta? Este a unui prieten si mi-o da la un pret foarte bun,cu peridoc inmatriculat, cu tot. Eu cautam una mai mare,chiar daca era mai scumpa, dar la pretul asta parca nu-mi vine sa o pierd.(3000 Euro). Voi ce parere aveti?.Are vele,catarg aluminiu,etc. Corp fibra,stare f.buna (amiesit cu ea pemare acum vreo 4 ani).nefolosita de ceva ani buni.Cusete la interior cu perne, motor 10CP.
Deci?(Urgent raspunsuri va rog)
Citat din: Captan din Martie 04, 2013, 05:35:29 PM
Apropo,baieti ce spuneti de asta? Este a unui prieten si mi-o da la un pret foarte bun,cu peridoc inmatriculat, cu tot. Eu cautam una mai mare,chiar daca era mai scumpa, dar la pretul asta parca nu-mi vine sa o pierd.(3000 Euro). Voi ce parere aveti?.Are vele,catarg aluminiu,etc. Corp fibra,stare f.buna (amiesit cu ea pemare acum vreo 4 ani).nefolosita de ceva ani buni.Cusete la interior cu perne, motor 10CP.
Deci?(Urgent raspunsuri va rog)
Daca barca e in conditii de navigare, pretul e derizoriu, avand in vedere ca dispune si de pridoc .
Ia-o si te asteptam la Barca Week :)
(Totusi poate ne dai si alte detalii, Bogdane, ca dintr-o poza nu ne dam seama de prea multe ;) )
Salut Florin.
Abia am venit in tara de o saptamana si sunt la niste cursuri IMO ptr 5 zile. Unde se tine Barca Week? (nu am apucat sa citesc de pe forum ce mai e nou)? Oricum nu stau prea mult acasa ca sa fiu in vara aici.
Cum a iernat MAC-ul? Chiar ma bate gandul sa o iau pe "verzulia", mai ales ca o stiu de mult, am si navigat cu ea.
Este un EL BIMBO polonez. L=6m,l=2m, pescaj 0,60,fabricata 1996,900 kg.
Bafta
Citat din: Captan din Martie 04, 2013, 09:18:44 PM
Salut Florin.
Abia am venit in tara de o saptamana si sunt la niste cursuri IMO ptr 5 zile. Unde se tine Barca Week? (nu am apucat sa citesc de pe forum ce mai e nou)? Oricum nu stau prea mult acasa ca sa fiu in vara aici.
Cum a iernat MAC-ul? Chiar ma bate gandul sa o iau pe "verzulia", mai ales ca o stiu de mult, am si navigat cu ea.
Este un EL BIMBO polonez. L=6m,l=2m, pescaj 0,60,fabricata 1996,900 kg.
Bafta
Barca Week
Traseu: Dunare - Marea Neagra, incepand de la Oltenita . :) detalii aici : http://forum.capcompas.ro/index.php?topic=676.0 (http://forum.capcompas.ro/index.php?topic=676.0)
In afara barcilor noastre micute, vine si Lindor incepand de la Cernavoda. O sa aratam pe apa, ca lebada cu pui ;) .
Nemo a iernat excelent, am serbat 1 martie preparand cafeaua in barca si savurand-o in cockpit. Asa am punctat prima zi de primavara si implicit epitaful iernii 2012-2013.
Arata bine El Bimbo. Cam ceea ce dorim noi : pescaj mic, lungime sub limita inmatricularii, greutate usor transportabila si ...vad un an de fabricatie bunicel . Mie imi pare o afacere foarte buna .
Noroc in toate !
Dragii mei, azi noapte in timp ce citeam ultimul numar din Classic Boat (descarcat gratis ca de obicei ca nu tin la chioscul de langa bloc) mi-a atras atentia un articol despre un design de la Vivier, anume Pen-Hir. Am vizitat si site-ul constructorului, m-am uitat la poze si am ramas impresionat. Nu de look-ul clasic, spatiu sau de performantele descrise in CB ci mai ales de faptul ca Vivier a conceput aceasta barca de la inceput pentru placaj de mesteacan care la noi e ieftin. Barca e conceputa modern si inteligent, pentru debitare CNC si presupun ca ofera si planurile de debitare contra cost (cel putin la alte design-uri o face). Barca nu e multigurna ci foloseste un soi de radius chine modificat. Teoretic e si tractabila dar ai avea nevoie de un 4x4 ca sa faci asta ca are 1,8t din care 600kg balast.
Aruncati si voi o privire (http://www.vivierboats.com (http://www.vivierboats.com) are si alte modele frumoase) si dati o parere. Mie mi se pare o alternativa frumoasa fata de "suspectii de serviciu" cu un look clasic si tehnica moderna, simpla si (probabil) mai ieftina per ansamblu pentru noi (chiar daca planul nu-i deloc ieftin si bineinteles ca intreaga constructie e mai scumpa decat un sh).
Intrebare : se poate construi si din placaj de mesteacan ? daca e acoperit de fibra? compensezi cu 3 straturi de fibra si tot la acelasi cost de okoume ajungi ? :-\
Ms