Buna ziua,
Dupa ce am citit toate postarile despre cum trebuie sa fie o barca de Delta, tot sunt nehotarat intre ceea ce trebuie sa aleg pentru a ma satisface. dilema mea este urmatoarea. Sunt posesorul a 2 ambarcatiuni, prima pe care am folosit-o de 5-6 ori in Delta este o ""salupita"de 3,5m cu un motor Yamaha de 20 CP 4T.
(http://i150.photobucket.com/albums/s115/stefnd600/10_zps5f04ec2f.jpg)
(http://i150.photobucket.com/albums/s115/stefnd600/11_zps73c5777e.jpg)
(http://i150.photobucket.com/albums/s115/stefnd600/12_zps09006c48.jpg)
Este o barcuta care m-a satisfacut, facand abstractie de disconfortul creat datorita dimensiunilor. Dar cu mine la bord si cu 100kg de bagaj, la 3800 rot/min mergea cu 35-37 km/h. La 5500 am atins si 52 km/h masurati pe GPS. Cea mai mare problema este faptul ca nu pot pescui 2 persoane din aceasta "jucarie". De cate ori am fost la pescuit in Delta am mers singur ceea ce nu este prea placut, si din punct de vedere social si financiar. Drept urmare, doresc sa o schimb cu ceva in care sa incapa 2 pescari. Dupa indelungi cautari m-am pricopsit cu asta,
(http://i150.photobucket.com/albums/s115/stefnd600/14_zps920345e3.jpg)
(http://i150.photobucket.com/albums/s115/stefnd600/13_zps9a4fc45a.jpg)
(http://i150.photobucket.com/albums/s115/stefnd600/15_zpsc6b89414.jpg)
A fost nevoie de putina munca din partea mea pentru a reface oglinda. A intrat apa la meterialul lemnos si a putrezit. Acum este OK urmand sa-i dau si o vopsea de ambarcatiuni.
Intrebarea mea este urmatoarea: Am "sarit din lac in put"? sau este ok. Ce parere aveti? cu motorul de 20 va glisa, la 3500 rot/min, voi avea o viteza rezonabila de macar 25-30 km/h? In momentul de fata le detin pe amandoua dar trebuie sa vand una din ele. Voi ce sfaturi imi dati.
Multumesc,
Citat din: stefand600 din Octombrie 10, 2012, 11:49:57 AM
(http://i150.photobucket.com/albums/s115/stefnd600/13_zps9a4fc45a.jpg)
Ce parere aveti? cu motorul de 20 va glisa, la 3500 rot/min, voi avea o viteza rezonabila de macar 25-30 km/h?
Felicitari !
Forma barcii o face absolut apta pentru atingerea regimului de glisaj la puteri modeste.
20 CP (asumand o elice bine aleasa) poate fi un bun compromis (in ipoteza ca nu doriti inmatricularea).
Totusi pentru incarcatura de 4 persoane si viteza de 45..55 km/h estimez (f. grosier !) un necesar de 40 CP.
Idem 2 persoane + tot calabalicul pentru o saptamana de pescuit.
Merita - daca puteti apela la prieteni , sau - mai putin probabil, la un dealer, de facut un test cu un motor in jur de 30CP.
Nu sunt adeptul ideei de a ne "ancora" la o anumita marca, doar de dragul renumelui,
minilista de mai jos are doar titlu informativ (in materie de gama motoare)
Yamaha , 40 CP (eventual 25, dar cu limitari)
http://www.yamahaoutboards.com/outboards/Midrange/overview (http://www.yamahaoutboards.com/outboards/Midrange/overview)
sau Honda, 30CP ( tot gama medie /midrange)
http://marine.honda.com/outboards/motor-detail/BF30 (http://marine.honda.com/outboards/motor-detail/BF30)
Pot oferi - pentru un test - un Johnson 2T/50CP (putin peste necesar, ce-i adevarat)
pe durata evenimentului
RaidRomania2013 (avand ca baza probabila de pornire Jurilovca).
Multumesc pentru raspuns si pentru intentia de a proba motorul. Raman la 20 CP din motive de confort administrativ, adica nu doresc tot tacamul cu inmatriculari la fisc, capitanie, revizii, etc, plus ca as pierde foarte multi bani la revanzarea motorului meu Yamaha care are doar 143 de ore de functionare. A costat 3900 de euro in 2007 si nu cred sa iau pe el mai mult de 1500-2000.
In ceea ce priveste tinuta de drum a barcutei, nu vom fi mai mult de 2 persoane nici o data. Eu cu sotia sau cu un prieten pescar. Este evident ca nu va glisa in 15 metri ca salupita si ca poate nu va atinge in veci 40km/h dar macar ma astept sa pot merge cu 25-30 km/h undeva la 3500-4000 rot/min. Doresc de la dumneavostra parerile pro si contra pentru a putea alege dintre cele 2 prezentate. Vreau sa mai mananc si ciorba calda acasa, nu sa dorm in 2 barci! Deci una va fi vanduta. Care sa o pastrez?
Aș plusa cu un biminitop la cea de-a doua sau, de ce nu, cu o copertină și o amenajare minimă pentru petrecut noaptea la bord. În doi, sau două, sau unul și una, depinde ;D
Mi se pare infinit mai stabilă la pescuit în staționare, unde mai pui că poți să-i pui și două scaune cu spătar rabatabil, etc. Fă-i vânt la "șalupiță", aia e numai de plimbare.
Salutare @stefand600, si bine ati venit pe capcompas.ro :).
Despre open-ul din pozele de mai sus, cred ca nu va impiedica nimic sa faceti o proba cu motorul actual de 20 de cai, la diferite turatii, ca sa va dati seama daca va satisface sau nu. Parerea mea e ca, daca barca nu e excesiv de grea, se va misca relativ bine cu 2 persoane si ceva bagaj, cu motorul actual Yamaha.
Cu ocazia asta, va veti da seama si despre comportamentul la valuri al barcii (am inteles ca inca n-ati probat-o). Mie de exemplu unghiul etravei imi arata ca pe valuri prova va cam plezni suprafata apei, insa de stropit nu va stropi, din cauza sectiunii prova de trimaran, care deflecteaza stropii sub barca.
Deci cel mai bine e sa faceti o proba pe apa, in urma careia veti obtine singur raspunsul care barca sa o vindeti. Eu sincer as pastra barca mare (open), care chiar daca nu se va misca la fel de agil precum salupita, are in schimb destule calitati, pe care colegii le-au subliniat mai sus.
Multumesc Domnule Vali,
Barca are 3,8mx1,5m si 120 kg. Este o Vega facuta la Milano in 2002. oricum nu am cum sa o probez inainte de a vinde salupita deoarece trebuie sa-i cumpar si sa-i montez guvernarea si anul acesta nu cred ca voi mai iesi nicaieri. Oricum, simplu fapt ca putem fi 2 persoane in barca este hotarator.
Motorul Yammy de 20 pare ca e cu cizma scurta, dupa cum oglinda barcii open pare tot pentru cizma scurta. Din ce se vede insa, motorul e echipat exclusiv pentru comenzi la distanta.
In acest caz, daca mai aveti drum pe la apa, puteti face o proba stand pe bancheta pupa, cu motorul manevrat cu o eche manufacturata, iar comenzile le puneti undeva la indemana (avem undeva pe forum un braconier care procedeaza in felul asta :P). Mai puteti pune o persoana in prova, pentru o asieta buna (sa se aseze mai bine barca).
La dimensiunile si greutatea barcii, in 2 persoane cred ca se va misca mai bine decat va asteptati. Asta se va adeveri doar in urma unui test, asa ca, daca nu va sperie racirea vremii de afara, si daca sunteti nitel mai aventurier, dati-i bataie ca sa va convingeti :).
Pentru ca pana acum au raspuns barcagii, o sa incerc sa dau o mana de ajutor si din punctul de vedere al pescarului!
Din punct de vedere al vitezei s-ar putea sa ai o surpriza placuta si una neplacuta: pe apa calma forma de trimaran si greutatea mica s-ar putea sa duca la o viteza mai mare decat a salupitei, in schimb pe valuri, la 3,8 m lungime, ori mergi la viteza de deplasament, ori tii falcile bine inclestate! La pescuit ai mai mult loc, atat la stationar, cat si la spinning, dar la valuri de siaj ale altora barca este mult mai nervoasa decat o barca avand v-ul pronuntat. Alte dezavantaje sunt guvernarea nesigura la viteze mici si randamentul prost la folosirea propulsiei manuale ( vasle, ghionder ).
Oricum, per total, lungimea marita si latimea utila data de forma, fac diferenta pentru pescar, merita switchul! :)
Salut @stefand600, eu as inclina in favoarea trimaranului, este mult mai potrivit nevoilor dumneavoastra, cred ca motorul de 20 cp este suficent, am mers cu un Boston Whaler 13 SS cu un Mercury de 25 cp in 2 timpi si pot zice ca motorul o ducea foarte bine, bostonu'l fiind o barca si mai grea si o idee mai mare, genul acesta de barca nu se "ingroapa" foarte mult deci nu cred ca ar fi o problema cu glisarea, folosind-o pentru pescuit aveti si o stabiliate mai mare si spatiul, accesul la mal este mai facil, inconvenientul este comportamentul pe val.
Am fost si eu cu una identica la pescuit, si da e cam difici de lansat 2 persoane, dar am ancorat cu pupa in amonte si am stat ok.
Buna ziua.
Am terminat de echipat consola pe care as dori sa o montez in zilele care urmeaza.
(http://i150.photobucket.com/albums/s115/stefnd600/IMG035.jpg)
Am nevoie de doua sfaturi. Primul este legat de locul unde voi monta consola. Poate ramane in locul din fotografia din mesajele de mai sus, adica cu conducere de pe bancheta din spate, sau o pot monta si in botul barcii central, cu conducere de pe bancheta din mijloc. Cum este mai bine? Al 2-lea este faptul ca podeaua barcii este cam subtire si flambeaza cand se calca pe ea. Ce as pute sa-i fac sa o rigidizez. Un strat de tesatura de fibra de 2 mm grosime cu rasina ar rezolva situatia?. Merci.
Asezarea consolei depinde de numarul de ocupanti si asezarea lor in barca.
Consola spre pupa e potrivita daca in afara conducatorului mai e un pasager, care sa stea mai spre prova, sa nu se ridice barca prea tare. Consola asezata central sau spre prova prova e mai potrivita pentru obtinerea centrului de greutate in pozitia necesara glisarii. Asta chiar si daca in barca e doar conducatorul, sau si pasageri in plus. Din cauza asta, la majoritatea salupelor pana in 5 metri, postul de conducere e asezat ori central, ori spre prova.
Cel mai bine e de facut o proba cu motorul (fara consola), guvernat cu un prelungitor de eche de pe bancheta centrala, sau direct din pupa. In fiecare din cele 2 pozitii barca se va aseza intr-un anume mod la glisare. In functie de care varianta va convine mai mult, puteti monta apoi consola pe pozitie.
Despre ingrosarea fundului, important e ca fibra interioara pe fund sa fie bine polizata, pentru a face priza buna cu noua rasina. Puteti folosi 2 straturi de stratimat de 450 de exemplu, cu un strat de tesatura de 300 intre ele, plus unul tot de tesatura deasupra (stratul final). Important e sa folositi neaparat stratimat (nu tesatura) la contactul cu fibra veche, pentru priza optima.
In acest mod, fundul se va rigidiza suficient, si daca tot nu sunteti multumit, mai puteti apoi lamina stratimat si tesatura.
Materiale gasiti la Polydis, sunt singurii care vand si cantitati mici, si in plus trimit oriunde prin curier. Daca mai aveti nelamuriri, suntem tot aici. Sa aveti spor :).
Bine v-am regasit in acest an. Am reusit sa echipez barca cu tot ce este necesar pentru a putea iesi la pescuit in delta
(http://i150.photobucket.com/albums/s115/stefnd600/IMG038_zps9d604dba.jpg)
In timp ce montam cablul de guvernare am observat o ciudatenie referitor la unghiul de pivotare a motorului fata de pozitia motorului de mers in linie dreapta. Daca rasucesc motorul spre dreapta bratul directiei (cel care leaga motorul de cablu), ar trebui sa fie mai lung decat daca rasucesti motorul spre stanga. Este o anomalie sau asa sunt facute motoarele ?
Si inca ceva, este recomandat sa fie montat motorul pe o placa de cauciuc pentru protectia oglinzii ? Este adevarat ca acea placa atenueaza vibratiile produse de motor?. Multumesc.
Salut Stefan si la multi ani pe 2013.
Daca poti, pune-ne te rugam niste poze mai detaliate cu ansamblul guvernarii in zona motorului, fiindca n-am inteles foarte bine despre ce diferenta e vorba.
Despre protectia oglinzii, sunt mai multe tipuri de materiale folosite, si in general rolul lor e de protejare a gelcoatului si fibrei la strangerea menghinelor motorului. Cauciucul e bun, insa n-am simtit o atenuare semnificativa a vibratiilor. La noi in zona sunt baieti care folosesc tabla de aluminiu cu striuri, sau chiar placaj rezistent la apa, acoperit cu epoxy. Cred ca la barca ta e suficienta o protectie din plastic negru din comert, sau cate o bucata de covor de cauciuc subtire pe cele 2 fete ale oglinzii, unde se strang menghinele motorului.
Domnul stefand600, asa sunt facute toate motoarele, au cursa stanga-dreapta diferita.
Cablul si caseta de comanda se folosesc la motoare de 15 pana la 55 cai , iar cele din urma au menghina (si teava in care se introduce capatul cablului de guvernare) mai lunga cam cu 35 mm.
Folosind un 15-20 cai in 4 timpi sau un 20-35 cai in 2 timpi , pentru a avea cursa egala stanga dreapta trebuie atasat un prelungitor in partea pe unde introduci cablul . Ai volanul pe dreapta , pui piesa de adaptare pe patrea dreapta. Ti-am atasat o poza ....piesa e din bronz , si doua pdf-uri. Te duci la un strungar , se face din hexagon de 27 , si filetul este cel de la piulita ,, de butelie " dar pe dreapta ...Stie strungarul cu ce se mananca. Ii dai desenul ala. Pasul filetului este 14 ganguri pe tzol ,filet dreapta.
Cursa devine egala stanga dreapta. :)
Motorul meu e Selva , dar la filetul cablului e identic cu Yamaha. Piesa de adaptare se gaseste pt. Mercury ,dar are alt filet . Ca sa fii sigur iei piulita de pe cablu si i-o dai strungarului sa verifice filetul.
Ai montat motorul? Ai inteles de ce am pus eu distantierul acela ?
Despre barca...Nu vinde salupita. O sa-ti fie dor de ea.
Testeaza trimaranul cu un 30 de cai...O sa gliseze foarte repede dar se va plafona la fel de repede in viteza.
Nu va merge niciodata mai repede ca salupita ... :)
Problema e portanta prea mare....La valuri bubuie ...ciocane !!!,,de-ti cad ochii-n gura si te uiti printre dinti..." Mai are o buba ...trimaranul ...Are un fel de suprafata concava in zona pupa ...care o face sa gliseze imediat, dar dupa ce treci de un 35 km/ora incepe sa afunde prova in apa , iar viteza scade. Deci cu 40 sa 50 de cai ...merge cu prova afundata....tot la 35 /ora .Testeaz-o. La o viteza de 30 pe apa linistita merge foarte bine ...si cu un consum redus. Are stabilitate statica foarte buna...E buna de dat la peste.
Ca sa-ti faci o idee,despre cum merge barca, pune Yamaha de 20 pe ea . Exact ce ti-a zis Vali sa faci, chiar fara comenzi. Masoara viteza cu doua, cu 3 persoane, vezi si cum se incadreaza in viraje, sau cum se comporta la valuri.
Citat din: Fritz din Februarie 11, 2013, 05:39:28 PM
...Are un fel de suprafata concava in zona pupa ...care o face sa gliseze imediat, dar dupa ce treci de un 35 km/ora incepe sa afunde prova in apa , iar viteza scade.
Daca-mi permiteti un mic off-topic: din cauza asta eu nu voi fi vreodata fan al barcilor tip Laguna sau celelalte asemanatoare. Suprafata concava pe fund in fata oglinzii ("hook" in terminologia barcagiilor anglofoni) ajuta la asieta si glisare doar la anumite viteze sau incarcaturi. Destul de des insa apar situatii precum cea descrisa de colegul Fritz. Solutia pentru o utilizare versatila sunt tot trim-taburile, care in combinatie cu trim-ul motorului regleaza asieta dupa viteza si gradul de incarcare, plus ca uneori ajuta si la anularea bandarii (inclinarea laterala), prin actionarea diferentiata a taburilor.
Multumesc pentru comentarii si schitele PDF. Motorul este montat, iar timoneria este pentru motoare de pana la 150 CP. Am preferat-o pe asta datorita faptului ca nu este o diferenta mare de pret intre kit-ul de 55 CP si kit-ul de150 CP, iar cablul de directie de 55 cp are rezistenta de rupere la tractiune de 120kgF iar cel de 150 la 330kgF plus ca la 55 caseta de directie este din plastic iar la 150 este din aliaj metalic. Referitor la forma barcii in jumatatea dinspre pupa, am facut o poza, dar nu are acea alveola concava despre care aminteati.
(http://i150.photobucket.com/albums/s115/stefnd600/IMG046_zps43d028f3.jpg)
Cele 2 chile exterioare se pierd in a-2-a jumatate a barcii, dupa care continua fundul aproape plat (usor ca un arc de cerc) seamana cu partea din spate de la salupa mica (pe care am vandut-o).Nu stiu cat de clara este poza dar sper sa va edificati ce si cum. Pe partea dinspre pupa pe o lungime de 1m sunt 2 derivoare paralele. Cu prima ocazie voi face probe pe lacul Snagov si va tin la curent.
Salut. In poza nu se vede mare lucru.
Stiu barca ...Am mers cu asa ceva .
Sunt doua modele...380 si 420 de tipul asta. Una identica cu a ta are un prieten.
Mie , nu mi-a placut cum merge. A pus pe ea motoare de 25 , 30 ,40 si acum are 50. De 35 Km/ora nu trece...ca afunda prova in apa...dar merge cu 50 de cai la 30/ora cu consum de 6 litri .
Probeaz-o si spune-ne cum merge ...
Iar diferenta stanga dreapta ...la guvernare e de la diferenta de latime a menghinei de motor peste 55 de cai si latimea menghinei celui de 20. Cu bucsa aia filetata rezolvi problema (compensezi diferenta de lungime in latera astfel incat sa-ti cada directia pe centru. De exemplu daca ai caseta de directie cu 3.5 ture , trebuie sa-ti mearga 1tura si 3 /4 stanga, 1tura si 3/4 dreapta. La cel sub 55 de cai (2.5 ture) o tura si un sfert stanga ...dreapta.
Uite cum faci . Desfaci piulita cablului din motor si gasesti mijlocul casetei de directie ,sa ai egal, egal stanga dreapta. Blochezi volanul in pozitia de centru.
Rotesti motorul cu mana astfel incat sa fie aliniat de-alungul barcii (centrat pe barca) si blochezi si motorul in pozitia de centru.
Masori care e diferenta de adaugat in partea dreapta a cablului ,la intrarea in teava filetata a menghinei... ( acolo unde am adaugat eu bucsa).
Succes si sper sa-ti mearga bine barca. Unele mai au defecte din matrite deformate...sau din contractii puternice de material. Dar altele sunt facute asa intentionat , cum zicea si Vali...pentru a corecta asieta si a grabi glisajul...
Iar ca sa-ti dai seama cum e cu concavitatea...am facut o schita.
Are de fapt doua concavitati . Oglinda se termina in linie dreapta...dar pana acolo avem doua suprafete concave simetrice. Daca faci o sectiune A-A ...o sa constati ca pentru a uni o curba (coasta concava) cu pupa dreapta trebuie sa folosesti o suprafata concava.
Pune un dreptar dealungul exact in zona de sectiune ...si o sa vezi unde e gaura.
Uite si o schita 3d. Racordarea de la oglinda in linie dreapta la suprafata concava ...e facuta cu galben si rosu...Acolo e Hook-ul de care-ti spunea Vali. Sunt doua de fapt.
Salut, referitor la corpul barcii in zona pupa. Teoretic aveti dreptate, dar practic, raza de curbura in plan longitudinal este atat de mare incat arcul de cerc format de catre concavitate este aproape inexistent. Cele 2 derivoare, nu stiu daca le zic bine derivoare, (in poza cu barca din spate sunt cei 2 pinteni de sub oglinda stanga-dreapta intre motor si sonda de sonar ) au o lungime de 1m si au aproximativ aceasi inaltime pe toata lungimea. Daca ar fi fost montati pe o suprafata concava ar fi trebuit sa arate ca un iatagan turcesc. La fel si cu cele 2 arcuri de cerc formate in plan transversal intre cele 3 chile.
Referitor la montarea cablului de directie prin intermediul unui prelungitor nu cred ca ar rezolva problema. Ar influenta doar lungimea bratului de comanda intre motor si cablu, nu si unghiul de virare al motorului intre cele 3 puncte de maxim stg-pozitie de centru-maxim dr. Cred ca nu am explicat eu bine care este problema la guvernarea motorului. Incerc altfel: Caseta de directie face 3.5 ture pentru a actiona cablul pe o lungime de 230mm care este cursa lui maxima intre cele 2 puncte (maxim stg-maxim dr.). Acum eu vreau sa conectez motorul cu capatul cablului prin intermediul unui brat. Pentru a afla lungimea acelui brat, am virat de volan dreapta maxim, am rasucit motorul spre stanga maxim si am masurat distanta intre capatul cablului de guvernare si gaura de conectare a motorului. In cazul meu lungimea bratului a fost de 320mm. L-am conectat si am rasucit de volan 1,3/4 spre stanga ceea ce corespunde cu 1/2 din cursa completa a cablului si a cremalierei, partea activa a cablului scurtandu-se cu fix cu 115mm. pana aici este totul corect, volan la mijlocul cursei, motor la pozitia de mers drept. Virand la maxim de volan in stanga, motorul s-a rotit in dreapta la maxim atat cat i-a permis cursa cablului de guvernare, dar fara ca motorul sa ajunga la cursa lui maxima de viraj. Am deconectat bratul de conectare de pe motor si am mai putut roti motorul cu inca cateva grade spre dreapta. Ideea este ca pentru a roti motorul spre dreapta pana la cursa lui maxima (Yamaha 20CP 40 de grade fata punctul de mijloc), ar fi nevoie de un brat de conectare cablu-motor de 350mm. Nu inteleg de unde vine aceasta diferenta.
Despre barca , speram ca va merge bine. Ti-am zis ca are un prieten . Curbura aia eu am facut-o exagerata ca sa ma intelegi ...de unde apare. Proba la apa e cea mai buna. Eu am avut concavitate la prima mea barca din fibra. De atunci cand ma uit la o barca , acolo-mi fug ochii prima data ...Am fost anul trecut la salonul nautic...Prima data m-am luat de unul care vindea Laguna...Ce-i dom-le asta aici??? groapa asta...??
...Aaaa asa e modelu !!! e forma calculata...Omul saracu' era pus sa vanda...Habar n-avea de nimic.
Dar asta de sub bancheta??? Era o contractie maricica pe fund in locurile unde era lipita bancheta...Si m-am mai luat de vreo 3 ...Cam ce viteza ia cu un 40 de cai ??? In 4T...la fel...o barca de aceeasi forma , cum sunt cele de pe Herastrau de inchiriat...
Nu prea inteleg ce numesti brat de 320 mm. Pune o poza, doua . Daca fac o socoteala 350-320 ar fi 30mm, exact lungimea bucsii de adaugat. Si mai e o chestie...Cand rotesti volanul maxim spre stanga...motorul se roteste cu elicea spre stanga ( babord) ...adica scurteaza cablul.
In poza care-am pus-o cu bucsa filetata, bratul motorului meu are doua gauri. Am prins tija la gaura din interior ( ca sa-mi faca cursa intreaga). Gaura din exterior e pentu cuplat un al 2-lea motor in tandem.
Am gasit o schita... Teava menghinei are cam 280mm lungime. Levierul de legatura intre bratul motorului si cablul ...275...280 mm. Nu e chiar drept. Dar lungimea capatului cablului ...de la piulita de strangere la centrul gaurii de fixare ...cand caseta e la jumatatea cursei ...cat este??? Ti-am atasat schita ...Avem casete identice si cabluri la fel ... Motoarele sunt identice la distanta tubului din menghina...Cursa este 2x115mm .
Bratul este cel de 275mm din PDF-ul tau. Efectul este acelasi cu al distantierului daca ai brat reglabil. Al meu este reglabil.
Distanta de la centrul de rotatie al motorului la punctul de prindere trebuie sa fie 7" adica 178mm , pentru a fi posibila o rotatie de 80 de grade ( 40+40) la o cursa de 230mm ...Mai remane centratul .
Salutare barcagiilor,
In sfarsit am reusit sa ies cu trimaranul pentru prima data de cand il am. O sa va impartasesc primele impresii facute dupa o tura de 3 ore pe lacul Snagov. In primul rand vremea a fost schimbatoare si cu vant destul de puternic astfel incat erau valuri la fel ca pe Dunare. Greutate 74 kg eu, benzina 12 litri, barca cu motorul 170 kg elice 9,25x11x3. Asta a fost la proba cu o persoana. La proba cu 2 persoane am luat un prieten de 90 kg. Comparativ cu salupita pe care am avut-o are urmatoarele avantaje- stabilitate mult mai mare, spatiu suficient pentru 2 pescari, posibilitatea de a fi folosita la rame si merge destul de usor si comod, viteza la rame 4 km/h. Pe valuri, nu zdruncina la fel de tare ca salupita si gliseaza mai repede. Ca puncte slabe am constatat urmatoarele- viteza maxima cu o persoana, turatie motor 6000 rot/min este doar de 42 km/h, salupita 52 km/h la 5500 rot/min. Curios este ca acelasi motor pe trimaran se tureaza maxim la 6000 rot/min. La salupa se tura maxim 5500 rot/minut. Elicea nu a fost schimbata. Probabil voi incerca cu o elice pas 12. Este cel mai mare pas la elicea pentru Yamaha 20 CP. Nu sta in glisare decat daca turatia motorului este de minim 3800 rot/min sau 20-21 de Km/h. Alta chestie curioasa este ca la proba cu 2 persoane, in plus 90 kg, nu este nici o diferenta in comportamentul ei. Gliseaza la fel de repede iar viteza maxima este de 41 km/h. Reglajul trim-ului a trebuit facut la a 3a gaura de jos in sus, fata de prima gaura la salupa. La prima gaura viteza maxima era de 35 km/h. Cu trim-ul reglat corect, la 4500 rot/min viteza este de 35-36 km/h. Cam astea sunt primele impresii la prima iesire cu trimaranul. Una peste alta eu ma bucur ca am facut schimbul de la salupita la trimaran. Daca credeti ca mai e loc de imbunatatiri astept sfaturile voastre. Merci,
Salut. Bine ca merge si esti multumit. :) Asta conteaza cel mai mult.
Am fost si eu pe Snagov duminica trecuta , pe 2 iunie ) si am impresia ca am intalnit un trimaran ca al tau cu consola ...cam vizavi de Pacea... Noi eram cu pilotina ( o cabinata alba cu geamuri negre)...Aveam si gps...si de filmat ...si un prieten de 120 de kg...Ti-l dadeam sa faci probe . :D :)Era bine daca ne cunosteam...
42 Km/ora e o viteza f. buna . Daca nu stropeste , e ok.
Poti testa si o elice de 12 , dar barca nu e facuta sa mearga mai tare. Salupita avea V adanc si redane longitudinale pe care se ridica progresiv la viteza, adica isi micsora suprafata udata ...
am pus doua poze...Cu asta am fost pe Snagov...