Buna ziua, stimati colegi!
Pentru ca tot nu ne permite vremea sa ne desfasuram actvitatile preferate, va supun atentiei o problema pe care am intampinat-o la motorul meu. E vorba de un Yamaha 5cs 6e3, un motor de 5 cai in 2 timpi produs prin anii 90.
La ultimele iesire pe balta, dupa vreo 10 minute de mers la blana incepe si-i scade turatia treptat pana se opreste. Porneste greu apoi, si numai daca-i trag socul desi este cald. Sta cat de cat la relanti, dar daca il bag in sarcina moare imediat. Am demontat bujia si am gasit-o de culoare normala si nu era uda. Am facut proba si da scanteie cand trag de sfoara. Am incercat sa dau si la para de amorsare, ca poate e membrana de la pompa de benzina sparta, dar nu merge nici asa. Ultima oara cand mi s-a intamplat am reusit sa ajung la mal (eram in mijlocul unui baraj) pornind motorul si tinand si socul pe jumatate inchis. Astfel a functionat motorul intr-un mod degradat, si cu acceleratia la jumatate am reusit sa ajung la mal. Daca in acest timp incercam sa accelerez la maxim se oprea.
Acum intrebarile:
Mie mi se pare o problema din carburator, mai exact din jiglorul principal. Dupa simptome as crede ca ramane fara benzina. Sa demontez carburatorul? Exista un alt jiglor care da benzina pentru soc si astfel sa se explice de ce functioneaza intr-un fel cu socul pe jumatate inchis? Mentionez ca mi-a facut de vreo trei ori problema asta si de fiecare data dupa ce a functionat 10-15 min ireprosabil. Am schimbat amestecul, bujia, am verificat filtrul de benzina, benzina ajunge in carburator, dar s-ar parea ca acolo sunt ceva probleme.
Mai vreau niste pareri inainte sa ma apuc si sa-l desfac si sa-l stric de tot. :)
Va multumesc anticipat!
Salut
Problema este numai din carburator se pare ca nu face amestecul de carburant.
Cred ca se stie ca atunci cand tragi socu amestecul devine mai bogat in benzina si mai sarac in aer, adica se creaza un flux de aer in corpul carburatorului care il face sa pulverizeze mai multa benzina.
Ar mai fi de suspectat semeringurile carterului motor, daca acestea sunt uzate nu se mai creaza depresiune in carter si motorul nu mai trage benzina din carburator.
Iti propun sa faci o curatare la carburator si o verificare de etansare semeringuri carter si etansarea carburatorului pe motor.
Dupa descrerea ta se pare ca "seaca" benzina din paharel. Incarca sa il "primezi" cu para cand se mai intampla. Poate ai un gunoi mare care nu permite sa intre suficienta benzina in carburator, ori cuiul poantor o fi de vina.
Mai demult mi s-a intamplat cava asemanator. Pe apa linistita totul era ok, puteam sa merg in blana cat voiam. Pa apa agitata, dupa cateva minute mi se oprea motorul, apoi o lua dupa un minut doua, dar cu socul la jumatate, si greu de tot. cum il acceleram este sfert, se oprea.
De vina era un ulei de amested sintetic, pentru motoarele de Seadoo in 2 timpi cu njecte de ulei. In motorul meu cu preamestec, probabil facea spuma cand se agita si imi murea motorul.
Cand cand am scapat de amestecul acela si am folosit alt ulei, simptomul a disparut.
Salut si multumesc pentru raspunsuri.
Manevra cu para de amorsare am incercat-o de fiecare data dar fara rezultat. Cred ca mai curand o sa desfac si carburatorul ca nu l-am curatat niciodata. Simmeringurile cum le verific? Daca desfac cizma ar trebui sa se vada ceva scurgeri pe zona de etansare de pe arborele motorului?
Uleiul pe care-l folosesc se numeste Valvoline 2T Outboard. L-am mai folosit, nu cred ca e de la el.
Imi mai spunea cineva de pe alt forum ca s-ar putea sa nu aiba racire si sa se blocheze pistonul.
Trebuie sa verific si asta daca tine vremea cu mine sa pot sa- l scot afara si sa-l pornesc.
Trebuie sa verifici si racirea, daca "scuipa" jet de apa, inseamna ca e ok fie OK
O schimbare de impeller tot la 2-3 ani e si ea in regula, mai ales daca folosesti motorul mult.
Nu stiu despre ce simeringuri e vorba.
Impeller-ul a fost schimbat anul trecut, iar de atunci are maxim 8 iesiri. Ma gandesc sa nu se fi colmatat canalele de racire cu vegetatie sau namol. Problema e ca atunci cand se oprea si trageam de sfoara ca sa-l repornesc la capatul de cursa al sforii se auzea ceva ca un scartait metalic mai gros. Acum mi-am adus aminte de zgomotul asta care de altfel nu se aude cand il pornesc prima oara.
Simmeringurile de care se vorbea cred ca sunt cele care etanseaza carterul motor(unde se aspira amestecul din carburator) in partea de sus si in partea de jos spre cizma.
Salut
Faza cu racirea cade din start.......daca s-ar incalzi motoru excesiv nu ar mai putea sa mai traga de sfoara.
Semeringurile despre care vorbeam sunt 2 la numar unu este la partea de sus sub volanta de la aprindere si cellant este la polul opus :)
Salutare,
Daca tot esti hotarat sa cureti carburatorul, verifica si reglajul si starea plutitorului - asta are un rol esential in formarea amestecului in sarcina. Verifica si sa se miste liber, sa nu "agate" pe undeva.
si daca tot verifici plutitorul vezi ca se poate regla nivelul sa nu bage prea multa sau prea putina benzina asta e un factor f decisiv in alimentarea unui motor caci poti sa freci jiglerele si alte alea si pe degeaba daca nivelu e mic.
Va salut colegi forumisti!
Cred ca va sunt dator cu niste explicatii pentru ca toti ati sarit sa ma ajutati cand eram in dilema.
Astazi am reusit sa pornesc motorul. A pornit, a functionat o vreme, apoi s-a oprit. Am amorsat la para si nimic. Am scos bujia si nimic. Era uscata, dadea scanteie, vorba aia...scanteieste, benzineste dar nu porneste. Apoi mi-a dat ceva prin cap. Am luat niste benzina intr-o seringa si am injectat-o in admisie. Am dat sfoara si EVRIKA!!! A pornit motorul. A functionat doar cat a avut benzina injectata de mine, adica 3 secunde. Dupa aceasta mi-am dat seama ca nu am scapare si trebuie sa demontez carburatorul. Am gasit o frumusete de mizerie infipta in jiglor. Cred ca uneori cadea inapoi in benzina si de aia mai mergea motorul cate putin, iar apoi cand o tragea iarasi - mort.
Problema este rezolvata si va multumesctuturor pentru sfaturile date. Acum din pacate mai am o problema. M-a pus cineva si am desfacut si pompa de benzina sa vad daca nu e cumva membrana sparta si am cam ciufulit ceva garnituri pe acolo. Stiti cumva ce firma aduce piese de Yamaha si pentru motoare mai vechi, cum este al meu?
poti sa faci garnituri din piele fina sau prespan(un carton mai special) asta daca nu sunt supuse la temperaturi inalte sau silicon din acela care nu se dizolva in benzina,sau cauciuc care nu se dizolva in benzina.
eu unul asa am facut si a dat rezultate foarte bune caci altfel pur si simplu nu gaseam chitul de garnituri.
Sau cauti o foaie de clincherit de grosimea necesara prin targuri sau magazine de specialitate (cele cu curele, rulmenti, etc) si le faci ca la mama lor.
Gaurile le dai cu o preducea sau cu un surub de un ordin de marime mai mare. Gauri pt. surub de 6 le dai cu surubul de 8, la cele pt. 8 folosesti surub de 10. Metoda este verificata de pe vremea cand aveam mobra.
Prespan gasesti la atelierele de bobinaj.
In lipsa acuta de materiale am mai facut garnituri pentru baia de ulei din carton de coperta de caiet unsa cu vaselina.
Ca idee, este bine de retinut ca prima data dai gaurile si apoi tai garnitura!
corect clingheritul e mama lui dar eu unu pur si simplu nu am gasit clingherit subtire in Tulcea si am uitat sa-i spun colegului.
si pe you tube sunt filmulete cum sa faci garnituri si toate elea,pt. un ancepator poate e de folos.[url=http://www.youtube.com/watch?v=otK1GamS3wk#ws]Gaskets Make your own Homemade] (http://[/url)Gaskets Make your own Homemade (http://www.youtube.com/watch?v=otK1GamS3wk#ws)
Totusi, metoda decuparii cu ciocanul nu prea imi inspira multa incredere. Daca piesa este din aluminiu sau antimoniu, cum de fapt sunt marea majoritate in motoarele de barci, risti sa trebuiasca sa o inlocuiesti cu totul! Asa ca un creion, o foarfeca si un cutter sunt mai sfinte.
Pana faci rost de clincherit, incearca si cu coperta de caiet. Te asigur ca n-o sa te dezamageasca.
Dar pana una alta, o sa gasim codurile OEM pentru garnituri si poate le comanzi online, dar sa te astepti pe la vreo 20-30 euro, amandoua.
Asa e !!! Cu ciocanul mutileaza piesa , chiar dace e din otel.
Am uitat sa ma prezint ...pentru ca scriu pentru prima data in acest forum.
Sunt ...de fapt Adila ...de pe Barcaholic... dar pentru ca am uitat parola mi-am facut alt cont. Bine v-am gasit ...Fritz imi ziceau cand eram mic ...ca eram mai blond !
Deci, citesc de mult timp acest forum, dar nu am scris niciodeata nimic pentru ca au fost altii care au dat raspunsuri pertinente si ,,la timp" ...dar la filmuletul acesta nu m-am mai putut abtine. Vad ca cineva ...Ciby ... a intervenit ...si il felicit! Bravo !
A lovi cu ciocanul orice piesa din motor e o marlanie...NU asa se face o garnitura. Sunt zeci de metode pentru asta . In film este prezentata cea mai distructiva metoda.
Daca ajutati pe cineva ...ajutati-l pana la capat.
Sa traiesti Adila si bine ai revenit pe la noi :). Sunt un cititor infocat al tau, si chiar imi parea rau ca nu pot sa "ma conversez" cu tine la modul constructiv. Dar uite ca a cazut norocul pe capul nostru si te avem (din nou) si aici :).
Apropo, ca un mic off-topic, am un foarte bun prieten care are o barca foarte asemanatoare cu a ta, o Pilotina Cranchi 4,80. Barca a trecut (ca si a ta) printr-un RK semnificativ, si in curand va fi pe apa. M-am dat si eu cu ea, mi-a placut cum se misca, si mai ales spatiul, interior si exterior. Ce pot sa spun e ca va doresc sa le stapaniti sanatosi si sa va ofere cat mai multe bucurii.
recunosc cinstit ca nu stiam metoda cu ciocanul si nici nu mi-ar fi dat prin cap. clingherit sau un catron necorugat de 1mm foarfeca, cutter, preducele. pentru garnituri prea stricate ca sa iau forma dupa ele un pic de ulei ars pe suprafata de etansat, apasat piesa pe foaia de clingherit ca stampila, decupat. in rest planat suprafete de etansat daca sunt deformate, corodate, etc. Un material foarte bun pentru garnituri este pluta, se fac si garnituri comerciale din ea (capac culbutori am vazut) dar inca n-am folosit pluta din comert (din aia pentru podea, pereti, etc.) asa ca nu pot spune daca nu e lipita cumva cu vre-o porcarie nerezistenta la benzina.
Multumesc de primire Vali !!! Avem multe de discutat , constructiv !!!
Am incercat sa raspund mai devreme,dar imi merge internetul in ,,reprize".
Salut!
Mi-ati dat atatea sfaturi ca nu stiu de care sa ma apuc. :)
Din pacate m-am grabit inainte sa scrieti voi aici si am pus niste silicon rosu "gasket maker". Am pus strat foarte subtire tocmai in ideea sa nu dea pe afara si sa-mi cauzeze probleme. De fapt numai am uns un pic garniturile cu silicon sa le refac integritatea. Am pornit, a mers, s-a oprit. Desfac carburatorul si ce sa vezi! In jiglor ditamai mizeria ca o gelatina era. Deci siliconul nu e frate cu benzina. :)
Acum o sa caut clingherit - ideea e ca imi trebuie ceva foarte subtire. Si trebuie sa execut o lucrare de arta - garnitura e patrata, are cam 3x3 cm si are mai multe gauri dar si decupaje cu alte forme. Oricum, de facut o fac, numai clingherit sa gasesc.
http://www.motobikeshop.eu/ro/motor/garnituri/clingherit-garnituri (http://www.motobikeshop.eu/ro/motor/garnituri/clingherit-garnituri) livreaza in toata tara ...prin curier rapid.
sau
http://ramnicuvalcea.olx.ro/vand-placi-clingherit-iid-104033928 (http://ramnicuvalcea.olx.ro/vand-placi-clingherit-iid-104033928)
http://magazin.speedmoto.ro/elemente-motor/diverse-1-2/coala-clingherit-garnituri.html (http://magazin.speedmoto.ro/elemente-motor/diverse-1-2/coala-clingherit-garnituri.html)
http://www.anunturitelefonice.ro/anunturi-71226/vand-placi-de-clingherit.html (http://www.anunturitelefonice.ro/anunturi-71226/vand-placi-de-clingherit.html)
In Bucuresti gasesti in ,,zona 6" care s-a mutat in spatele halei Obor ...pe Ziduri Mosi.
Din pacate Cristi este din Tulcea, asa ca pica Zona 6 din Obor.
Dar daca nu se descurca cu link-urile date de @adila, ii facem cadou o bucata si i-o punem la Posta. Scuzati expresia "i-o punem", auzi, "i-o punem la posta!!!! HA! ;D
Salut. Am facut rost de niste carton special de garnituri,pt .reparatia ''bunicului',spune-mi adresa si iti trimit o bucata cat 2 foi de caiet ,moca bineinteles...ca intre pescari si nu numai...astept...
da aveti dreptate cu bataile de ciocan in motor,eu nu am facut asa am hasurat cu creionul si cu vaselina.
filmuletu asta era ca idee dar oricum ala din filmulet cu ciocanul ala mare si motorul din fonta nu a lasat urme pe motor din ce se vede ,
ele sunt multe metode pt acelasi lucru.
SKY IS LIMIT.
CitatDin pacate Cristi este din Tulcea, asa ca pica Zona 6 din Obor.
Dar daca nu se descurca cu link-urile date de @adila, ii facem cadou o bucata si i-o punem la Posta. Scuzati expresia "i-o punem", auzi, "i-o punem la posta!!!! HA!
Sunt din Tecuci :) Tot cu T incepe deci e scuzabil. Ce n-as da eu sa am atata apa pe langa mine... :) Iar referitor la expresii - esti criminal!
CitatSalut. Am facut rost de niste carton special de garnituri,pt .reparatia ''bunicului',spune-mi adresa si iti trimit o bucata cat 2 foi de caiet ,moca bineinteles...ca intre pescari si nu numai...astept...
Iti multumesc din suflet, iti trimit adresa pe PM si daca voi reusi la vara vreo captura mai rasarita sa stii ca ti-o dedic. :P
Acum a plecat URGENT CURIER de la mine .Suna tu la ei maine dimineata si stai pe faza[n-am avut nr. tau de tel.] Folosestel cu incredere,cel mai bine faci gaurile inainte ,si dupa aia faci conturul.Spor la treaba .Eu sunt blocat cu tampoanele astea.....
CitatAcum a plecat URGENT CURIER de la mine .Suna tu la ei maine dimineata si stai pe faza[n-am avut nr. tau de tel.] Folosestel cu incredere,cel mai bine faci gaurile inainte ,si dupa aia faci conturul.Spor la treaba .Eu sunt blocat cu tampoanele astea.....
Multumesc!
Referitor la tampoanele tale - poate gasesti un strungar care sa te ajute cu ceva. Eu cand am luat motorul asta capacul din spatele elicei care etanseaza cizma avea o ureche rupta. Daca l-as fi comandat ar fi costat ceva. L-am dus la un meserias care se ocupa cu de toate, l-a sudat, l-a finisat si e ca nou. Am schimbat si simmeringurile din cizma care erau o dimensiune foarte ciudata si pe care le-am gasit pe net la o firma - FLUPEC parca se chema.(poate mai are nevoie cineva) M-au costat 5 lei bucata. Acelasi meserias mi-a extras si vreo doua suruburi care tineau corpul pompei de apa si erau rupte in cizma. Deci se gasesc solutii si pentru "bunici". Le dam Viagra! :)
cristi ce ai facut cu motoru l-ai reparat?
Citatcristi ce ai facut cu motoru l-ai reparat?
Pai am scris mai sus. Toata treaba era din carburator pe care l-am desfacut si l-am curatat. Si prin amabilitatea colegului dany care s-a oferit sa-mi trimita o coala de carton pentru garnituri o sa ii schimb si garnitura de la pompa de benzina pe care am ciufulit-o cand am umblat la carburator.
semeringurile sigur nu ereau uzate?
sau cum ti-ai dat seama ca este numai de la carburator
Citatsemeringurile sigur nu ereau uzate?
sau cum ti-ai dat seama ca este numai de la carburator
L-am pornit si l-am lasat sa functioneze. Dupa o vreme s-a oprit si nu mai pornea. Am verificat scanteia si era prezenta. Am bagat cu o seringa un pic de benzina in carburator si a pornit instantaneu. A mers 2-3 secunde. Dupa asta am desfacut carburatorul si in camera de nivel constant am gasit un singur gunoi(de consistenta tare - nu stiu cum o fi ajuns acolo) un pic mai mare decat orificiul de la jiglor care se pare ca uneori era aspirat acolo si nu mai lasa benzina sa treaca. Am verificat si pompa de benzina, a carei membrana era ok, dar am ciufulit o garnitura acolo si va trebui s-o schimb.
L-ai probat?
Poti sa-l alimentezi fara pompa de benzina, direct din rezervor sau dintr-o sticla, pe principiul sifonului, celebrul furtun de scos vin din damigeana. Daca nu intelegi cum, intreaba.
Intre timp a ajuns si plicul cu cartonul de la dany si m-am apucat de facut garnituri:
(http://i50.tinypic.com/2vdqx5z.jpg)
Se vede aici ce mi-a facut siliconul rosu in carburator :)
(http://i46.tinypic.com/73njaf.jpg)
(http://i45.tinypic.com/2rc2y2q.jpg)
(http://i47.tinypic.com/2uxy4ck.jpg)
Maine il montez pe motor si-i fac proba.
CitatL-ai probat?
Poti sa-l alimentezi fara pompa de benzina, direct din rezervor sau dintr-o sticla, pe principiul sifonului, celebrul furtun de scos vin din damigeana. Daca nu intelegi cum, intreaba.
Stiu ca se poate si asa dar nu e nici o graba ca nu am unde sa plec acum cu barca, asa ca il probez la gata.
Trebuie sa cureti tot siliconul , si cel lipit pe corpul pompei si cel dizolvat in benzina. Pui garnitura cu vaselina.
Eu am scris pe barcaholic ce am patit cu un motor cu doua carburatoare...Am gasit viermisorul de silicon sub cuiul ponto...Verifica si curata tot carburatorul.
Vezi ca poate fi si o problema de racire, deobicei cand se supra incalzesc exista un mecanism car modifica avansul aprinderii in scopul de a nu se cala, gunoiul ala din carburator nu intra si iese cand vrea muskii lui