CitatCitat
Sirius 32 DS, un iaht super-calitativ fabricat in Germania, la Plön. Site-ul fabricantului e acesta: http://www.sirius-werft.de/phpwcms/index.php?eng (http://www.sirius-werft.de/phpwcms/index.php?eng) . Pe site sunt descrise velierele din portofoliu, iar 32 DS e de generatie ceva mai veche dupa design (a fost lansat pe piata in 1988).
Felicitari norocosului proprietar, si cat mai multe mile parcurse in siguranta .
Proprietarul este un neamt jovial care naviga singur de data asta,este prins intr-o calatorie lunga...De la Galati a plecat Tulcea-Constanta-Bulgaria-Turcia-Gibraltar.
Anul viitor se pregateste sa treaca Atlanticul.
Ma speriasem sa nu fie el.
http://www.hotnews.ro/stiri-esential-14993038-constanta-yacht-german-esuat-stancile-comandamentul-flotei.htm
Am vazut pe Antena 1 acum el este,pacat :( (http://www.hotnews.ro/stiri-esential-14993038-constanta-yacht-german-esuat-stancile-comandamentul-flotei.htm)
Iata si varianta neamtului :
http://ro.stiri.yahoo.com/aventura-neamtului-al-carui-iaht-esuat-marea-neagra-101400593.html (http://ro.stiri.yahoo.com/aventura-neamtului-al-carui-iaht-esuat-marea-neagra-101400593.html)
p.s. De ce oare sunt tentat s-o cred ?
Ei nu stia engleza,eu doar in engleza am vorbit cu el,ce nenorociti....Ce bucuros era el ca a ajuns in Romania,nasol ce a patit..
http://stirileprotv.ro/stiri/actualitate/aventura-neamtului-al-carui-iaht-a-esuat-in-marea-neagra-romanii-m-au-alungat-in-mijlocul-furtunii.html (http://stirileprotv.ro/stiri/actualitate/aventura-neamtului-al-carui-iaht-a-esuat-in-marea-neagra-romanii-m-au-alungat-in-mijlocul-furtunii.html)
Salut, am separat subiectul de fata din topicul despre Dunarea la Galati.
Se discuta despre imprejurarile producerii accidentului aici: http://www.eurosail.ro/forum/viewtopic.php?f=24&t=37&p=4672#p4667 (http://www.eurosail.ro/forum/viewtopic.php?f=24&t=37&p=4672#p4667)
Eu ma gandesc la altceva: omul asta a ramas cu barca grav avariata, intr-o tara cu autoritati si populatie ostile din punctul lui de vedere. Am inteles ca a avut nevoie si de spitalizare, dar acum e bine.
S-a scris ca barca are asigurare, insa ma intreb cine i-o poate pune la punct aici in Romania, mai ales ca avariile sunt grave, dupa cum se vede in pozele puse pe libertatea.ro - http://www.libertatea.ro/detalii/articol/yacht-german-esuat-tomis-451345.html (http://www.libertatea.ro/detalii/articol/yacht-german-esuat-tomis-451345.html)
(http://www.libertatea.ro/typo3temp/pics/20130613_121847_ba5a627460.jpg)(http://www.libertatea.ro/typo3temp/pics/20130613_122512_18b2aa3d3d.jpg)
Solutiile ar fi dauna (partiala sau totala) din partea asiguratorului, dar barca din punctul meu de vedere se poate repara. Avariile sunt totusi grave - gauri de apa pe tot tribordul, dar reparabile, saildrive-ul trebuie inlocuit, la fel ca pana carmei.
Problema e ca nu prea stiu cine i-ar repara neamtului barca la noi in tara, pe asigurare. De transportat inapoi in Germania cred ca e scump, si se poate face doar pe vapor. Pe de alta parte, posibil ca si neamtul sa nu mai aiba chef de barca, si sa nu mai aiba incredere in ea dupa reparatie, din cauza discontinuitatii structurale.
Ce ma gandesc e sa incercam sa luam legatura cu el, si sa vedem daca il putem ajuta cu ceva, in spiritul fratiei dintre barcagii. Poate unii spun ca sunt idealist, dar eu cred in chestia asta, si cred ca daca ajuti pe cineva, vreodata ti se va intoarce inapoi ajutorul. Asa ca daca e cineva din Constanta care-l poate contacta pe marinarul neamt, ar fi bine sa-l indrume pe forumul nostru, sa discutam cu el si sa vedem cum am putea sa-l ajutam. Asta ca sa nu se mai spuna despre romani ca sunt asa cum se zice in tot vestul.
In situatia in care nu se rezolva reparatia in Ro pe asigurare, eu de exemplu m-as angaja voluntar sa-i fac reparatia gaurilor de apa la corp, el trebuind sa-si plateasca doar materialele. Oricum in vara vin la Constanta sa fac o reparatie la un velier din lemn. Iar o reparatie tot e necesara, ar putea de exemplu sa se intoarca in Germania, pe canalul Dunare - Marea Neagra, apoi pe Dunare la deal, urmand ca in Germania sa-si faca reparatiile intr-un santier profesionist de veliere. Spun asta fiindca stiu ca nivelul calitativ al reparatiilor la noi in tara e foarte slab.
Deci daca nu deranjez, l-as ruga pe Pelicanul de exemplu daca poate lua legatura cu neamtul, fiindca eu nu am cum deocamdata sa ajung in Constanta, mai am de treaba. In plus, Intersect spune ca s-a cunoscut cu el cand era la Galati, si deci mai e unul din noi in relatii cu neamtul. Ideal ar fi sa ne scrie neamtul pe forum, chiar si in germana, si la nevoie dam noi o traducere cu google, sau ne ajuta vreun coleg forumist care stie germana.
Sper sa nu deranjez forumistii, dar un barcagiu e in nevoie, si daca barcagiii nu-l ajuta, atunci nu cred ca-l mai ajuta cineva. Nu trebuie sa ne bagam prea adanc in problemele omului, dar macar sa simta alaturi solidaritatea tovarasilor de "suferinta", si tot ii va fi mai usor. Eu dupa cum am spus sunt dispus, dupa ce-mi termin lucrarile actuale (cam 2 saptamani), sa-l ajut dezinteresat pe neamt la reparatiile corpului. Daca mai sunt forumisti care cred ca ii pot intinde o mana, haideti sa povestim aici.
In incheiere cer scuze daca am deranjat cu acest post, nu vreau sa se simta cineva obligat la ceva, dar mie nu mi-e bine cand stiu ca e cineva pe care-l pot ajuta, iar eu sa nu-l ajut.
Sper sa ii pot afla numarul de telefon azi.Sau alte detalii de la autoritatile Constantene.
sautari!
este regretabil ce s-a intamplat si cu siguranta intamplerea asta ne va scoate de pe harta destinatiilor turistice (turism nautic)vreo 10 ani!
am vazut si eu la stiri si m-am umplut de nervi!
Sa auzim totusi numai de bine!
Citat din: Vali din Iunie 14, 2013, 07:44:11 AM
Ce ma gandesc e sa incercam sa luam legatura cu el, si sa vedem daca il putem ajuta cu ceva, in spiritul fratiei dintre barcagii. Poate unii spun ca sunt idealist, dar eu cred in chestia asta,
Maxime felicitari pentru initiativa ! Ma bag ! ;) ;) ;)
Din partea mea primeste orice ajutor posibil dpdv tehnic , brico , reparatii . Auto , oriunde are nevoie pe teritoriul Romaniei , gazduire neconditionata in Bucuresti pe perioada sederii sale aici .
Citat din: bradutzu din Iunie 14, 2013, 08:51:23 AM
cu siguranta intamplerea asta ne va scoate de pe harta destinatiilor turistice (turism nautic)vreo 10 ani!
Asa cum propune Vali , daca ne mobilizam cred ca putem spala rufele manjite de agaricii aia de la Constanta ......
Citat din: modi din Iunie 14, 2013, 04:24:27 AM
Iata si varianta neamtului :
http://ro.stiri.yahoo.com/aventura-neamtului-al-carui-iaht-esuat-marea-neagra-101400593.html (http://ro.stiri.yahoo.com/aventura-neamtului-al-carui-iaht-esuat-marea-neagra-101400593.html)
p.s. De ce oare sunt tentat s-o cred ?
Ca de obicei, adevarul se pare ca e undeva la mijloc:
1. Nu a fost cine stie ce furtuna, un vint forta 4 cu rafale la 5, marea grad 2 - 3. Pentru barca lui era destul de mult, dar nu imposibil.
2. Nu cred ca a intrat in portul mare si l -a dat cineva afara de acolo. Ca sa -l citez pe skipper (http://www.eurosail.ro/forum/viewtopic.php?f=24&t=37&start=230 (http://www.eurosail.ro/forum/viewtopic.php?f=24&t=37&start=230)), cum l -a dat afara? La remorca, l -au impins, sau ce? Cred ca a discutat cu VTS in 16, careva de acolo i -a zis ca n -are ce cauta in portul comercial si de aici neintelegerea, speculata imediat de cei de la stiri (autoritati incompetente etc)
3. Oboseala (se pare ca era 2 sau 3 noaptea) si stresul si -au spus cuvintul si omul, singur pe barca, a gresit intrarea in Portul Tomis.
In orice caz, mare pacat, parea o barca buna.
O sa incerc sa ajung azi pe acolo si sa iau legatura cu el.
Am primit de la Intersect numarul de mobil al neamtului. Nu l-am sunat, fiindca urmeaza sa-l sune colegul Intersect, mai ales ca ei se cunosc deja. Important e sa ne spuna intai omul care e treaba, si cu ce putem sa-l ajutam. Poate il intalneste si Pelicanul, si aflam mai multe.
Are telefonul inchis,dar am sa il mai sun pana raspunde.
II dau si un msg sa ii explic intentia.
Am fost azi in Tomis si am vazut barca, din pacate insa proprietarul nu era in zona. Miine si poimiine nu mai ajung, ma duc spre sud (Eforie, eventual Mangalia).
Cred ca cel mai bine ar fi sa luati legatura cu Dl. Lascu, el si -a facut birou in cosmelia aia mare si albastra din Tomis si barca in chestiune e chiar sub geamul lui. M -ar mira sa nu fi vorbit deja cu neamtul.
daca as putea ajuta si eu cu ceva ... , sa-mi spuneti , oricum nu mai este nimic de comentata , asa ceva nu trebuie sa se intampla
Am citit si in ziare si pe forum despre incident. Fiind din Constanta pot merge in portul Tomis si sa vorbesc fie cu acel domn ce are biroul acolo fie sa ma interesez unde poate fi gasit neamtul. Maine este duminica si nu cred ca gasesc pe nimeni in port insa voi incerca. Daca nu este maine, poate gasesc poimaine. Daca il gasesc pe neamt, nu as vrea sa-i propun ajutor fara un suport real - ne-am face cu totii de ras.
Deci daca omul spune ca are nevoie de ajutor si ca accepta ajutorul nostru - cam ce-as putea sa-i spun fara a pica in latura aceea nedorita de nimeni? Eu nu stiu nimic de reparatii barci si nici nu am participat la vreo astfel de activitate, in schimb as ajuta si eu cu ce este nevoie.
Toată atenția a fost polarizată pentru acest iaht german iar un alt accident petrecut la Tulcea a trecut neobservat si de ce nu - necomentat.
http://adevarul.ro/locale/tulcea/tulcea-turisti-accident-naval-1_51bab2bbc7b855ff568d97ee/index.html (http://adevarul.ro/locale/tulcea/tulcea-turisti-accident-naval-1_51bab2bbc7b855ff568d97ee/index.html)
Analizand si acest caz ar putea ajuta pe multi incepatori (ca mine) asupra modului de a evita asa ceva.
Salut si apreciez forfota facuta in jurul acestui caz,asi ajuta si eu pe cineva aflat la nevoie,dar indemn la o buna informare si calm,cazuri de genul acesta se intampla aproape mai tot timpul si cred ca se da prea mare atentie acestui caz. Mai sunt si altele care trec neobservate,cu romani de-ai nostri si nu mi se pare corect fata de ei. E bine si frumos sa ajuti,asi face-o si eu oricand dar...,crede-ti ca daca erati in germania se uita cineva la vreo unul din noi? crede-ti ca gasea-ti atata intelegere la"bunul popor german?", eu cred ca nu. Eu zic sa cunoaste-ti adevarul si apoi sa vedeti daca merita. Asi vrea sa nu fiu inteles gresit,dar am mari dubii in privinta ospitalitatii Germane.
1 - In mod absolut evident Europa nu ne iubeste prea mult . "Bunul popor german" - asa cum il numesti - nici atat . Insa problema in sine , cea a cazului pe care-l discutam aici este o MARE PROBLEMA a oficialitatii . Si nu are absolut nicio legatura cu nationalitatea . IN ARIA LOR DE RESPONSABILITATE ERA SA MOARA UN OM ! Putea asta sa fie si transfug afgan calare pe-o camera de tractor .
2 - Vis-a-vis de pozitia mea si a celorlalti colegi de forum , ei bine , nu are niciun fel de insemnatate cum si-n ce fel am fi fost noi tratati intr-o atare situatie de catre oficialitatile germane . Eu CA OM , noi CA OAMENI , simtim ca asa trebuieste facut . Este , daca vrei , o nevoie interioara care nu poseda "pasaport" .
3 - Neamtul ala e NAVIGATOR ! Iubeste apa ! Si asta ar trebui sa spuna tot .
Am trimis un mail lui nea Lascu, sper sa ne spuna el mai multe.
Din poze de vede ca barca e destul de avariata. Se vede cum parama dinspre prova a macaralei aproape a sectionat opera vie. Mai mult ca sigur ca reparatia va fi foarte costisitoare, si se va deconta de catre asigurator, cu conditia ca riscul respectiv sa fi fost acoperit.
Problema e ca in Romania nu cred sa-i repare cineva barca asa cum trebuie. Am citit pe site-ul producatorului neamt, si barcile astea Sirius sunt facute foarte atent. Deci eu presupun ca va trebui intr-un fel sau altul sa-si duca barca in Germania, asta daca nu obtine dauna totala si lasa barca in seama "recuperatorilor" de la Constanta.
Pe de alta parte am vazut ca au inceput unii sa bata toba ca o sa-i repare ei barca neamtului bla-bla, incepand cu primarul din Constanta. Se pare ca in jurul neamtului a inceput un circ penibil, in pur stil romanesc. Din cauza asta ma gandeam eu ca ar fi fost bine ca neamtul sa ne scrie pe forum, fiindca din partea barcagiilor sigur ar fi fost ajutat dezinteresat. Insa nu insist pe asta, poate omul e satul de romani si nu mai are chef sa scrie pe net. Nu putem insa avea idee pana nu stim mai multe.
Eu imi mentin disponibilitatea de a-l ajuta dezinteresat pe parte de reparatii, bineinteles in masura ajutorului dezinteresat. Parerea mea e ca reparatia trebuie facuta de o echipa profesionista de afara, cu experienta la veliere de croaziera. Insa mai e pana acolo, poate neamtul are alte probleme, mai stringente in momentul de fata. Asteptam deci detalii de la cei care pot lua legatura cu el.
Later edit: tocmai am citit pe eurosail.ro ca neamtul ar fi plecat cu avionul in Germania. Asta inseamna ca si-a cam bagat picioarele in Romania, cred ca nici nu mai vrea sa auda. Eu astept totusi in continuare ceva detalii de la cei care pot afla ceva. Nu comentez si nu ma intereseaza cine a fost vinovat etc, ci doar daca pot intinde cuiva o mana, cum mi s-a intins si mie de atatea ori cand eram in nevoie pe ape.
Neamtul si-a luat-o pe limba lui. Exista vreo proba concreta ca autoritatile n-au respectat procedurile cazurilor astora? Baietii din port nu s-au nascut ieri si-au descoperit navigatia si regulile ei abia azi dimineata, oricat de tentante ar fi barfele cu "incompetenta, indolenta bla bla bla". La cum arata barca si cat de priceput s-a dovedit "navigatorul", cred ca tot ce mai ramane de facut in semn de solidaritate si alte lacrimogenii intre "oamenii apelor" e o carte postala cu urari de bine, o batranete linistita intr-o gradina cu flori frumoase si mult pa-pa-pa.
Daca o vrajeala de-asta pune-n pericol (ma bufneste rasul) maretul viitor nautic al zonei, inseamna ca oricum nu era cine stie ce de capul lui. De-aia nu mai ploua acum si plang eu de singuratate pe diguri.
Pacat de efortul baiatului care s-a zbatut sa-l ia pe fraier de-acolo. Sper sa n-aiba necazuri din cauza asta.
Salut.@modi sa stii ca,ca si om si eu am ajutat de multe ori pe altii,neconditionat,am zis doar sa ne interesam sa vedem cum stau lucrurile cu adevarat. Am inteles ca marea nu era chiar asa rea si se putea totusi naviga. In alta ordine de idei:daca neamtul era beat sau "prafuit" si a plecat el pe mare sa faca ce vrea,ca doar e neamt si i se permite,de ce era singur pe o vreme rea? si sunt multe intrebari la care asi vrea raspuns inainte sa fac o mobilizare nationala pentru ajutorul lui. A multumit cuiva pentru ajutorul acordat. Nu am vazut nicaieri vreo multumire din partea lui. Despre asta vorbim. 2 Nu cred ca il dadea cineva afara din port daca chiar era o vreme ucigatoare. Stiu persoane care au fost ajutate pe Dunare dupa ce au sunat la 122,nu cred ca in Portul Constanta cineva este lasat sa moara daca suna la 122. Ca OM as fi sarit in ajutor sa-l scot din valuri,dar nu i-asi fi reparat barca doar pentru ca iubeste apa. Din pacate lume in care traiesc eu,domnia si prostia se platesc. Pana voi gasi intrarea in Tara Minunilor,continui sa ii ajut neconditionat doar pe cei care merita.
Poate am fost inteles gresit: nu fac nici eu fapte bune pentru orice necunoscut. Insa neamtul a nimerit intr-o situatie in care am putea fi oricare dintre noi odata. E o lipsa crancena de traditie a navigatiei de placere la noi, esuajul de acum nu e nici primul si nu va fi nici ultimul , iar povestea e ca de obicei cusuta cu ata alba.
Intr-adevar cel mai bine ar fi fost sa stim in detaliu situatia inainte de orice actiune. Din cauza asta spuneam ca era bine ori sa ne scrie neamtul chiar aici, ori sa-l contacteze cineva direct. In plus nu e vorba de mobilizari, ci de ceea ce simte fiecare. In ultimele zile am vazut multa rautate la adresa neamtului, si culmea inclusiv din partea unor barcagii. E foarte usor sa dai cu pietre din confortul casnic intr-un om pe care nu-l cunosti, si care a trecut printr-o asemenea trauma.
Pana la urma nu era mare lucru de facut, omul oricum are barca asigurata, insa stim bine in ce tara de hiene traim si ce probleme intampinam zilnic. Acum cativa ani am ajutat un ungur care si-a paradit masina (o duba Mercedes) sa si-o puna din nou in stare de functionare. Am mers impreuna la o gramada de vanzatori de piese si service-uri, si daca nu eram cu el, si-o fura masiv. Am ramas prieteni, m-a invitat la el (cu toate ca n-am ajuns), si chiar daca omul a fost generos, pentru mine a ramas doar impacarea ca am putut sa scot un om dintr-o situatie dificila.
Si ca sa mai relaxam atmosfera pe aici, am sa scriu o scurta poveste, ca sa "ma explic" intr-un fel de ce sunt altruist in asemenea situatii:
In iulie 1988 tocmai dadusem treapta a 2-a la liceu, si eram cu familia intr-o Dacie 1310 verde-brotacel, plina de cutii cu servicii de portelan, tocmai la KucukYali, pe partea asiatica a Istanbulului. Maica-mea fiind de nationalitate turca, si avand rude la Istanbul, odata la 2 ani mergeam acolo, pe baza de chemare, ca multa lume din zona Constantei. Duceam servicii de portelan si alte maruntisuri, si veneam cu blugi si adidasi. Nu era un comert propriu-zis, ci mai mult ne amortizam plimbarea, mai ales ca la vama erau numai nasoi.
In '88 am fost si eu pentru prima data in Turcia, si bineinteles ca a fost un soc sa nimeresc in megalopolisul intins pe 2 continente, venind dintr-un oras comunist precum Galatiul. Nu voi povesti aici decat ce am patit imediat ce am ajuns in Istanbul: dupa un trafic infernal intre Corlu si Istanbul, la 12 noaptea am trecut in sfarsit podul vechi peste Bosfor, dupa care taica-miu a facut o pauza, fiindca nu mai putea.
Am coborat sa ne dezmortim si sa mai aranjam din marfa, care ocupa inclusiv bancheta din spate, pe langa portbagajul masinii plus celalalt, de deasupra. Imediat a aparut o brigada dubioasa de turci, care au inceput sa-l iscodeasca pe taica-miu. Maica-mea stiind bine turceste, a inteles din ce vorbeau aia ca nu au intentii bune, si ne-a avertizat. Taica-miu, ca golan de balta galatean, isi pregatea deja fizicul pentru o infruntare inegala cu gashca de turci tineri si agresivi. Eu si frate-miu eram cam morcoviti, dar tot eram hotarati sa nu ne lasam jefuiti. Turcii aveau tactica tiganilor nostri, veneau pervers la inaintare, cu niste ranjete fortate pe mutre.
Cand a vazut ca se ingroasa gluma si turcii prind tupeu, maica-mea i-a apostrofat in turceste, ceea ce a fost cam surprinzator pentru turci, nu prea s-au asteptat. Insa dupa asta au inceput incet-incet sa prinda iar tupeu, pana in momentul cand si-a facut aparitia o matahala mustacioasa, inarmata cu o gogeamitea ranga, care i-a facut sa se imprastie imediat, dupa ce a racnit la ei pe limba lor. Omul era un sofer de camion, si a intrat apoi in vorba cu noi, ne-a spus cum banuisem ca turcii tineri erau nasoi pusi pe jaf. Dupa care ne-a indrumat exact cum sa ajungem la adresa din KucukYali, pe malul marii Marmara, fiind prima oara cand taica-miu trecea Bosforul pe pod, si nu cu ferryboat-ul de Sirkegi. Daca nu era omul ala, nu stiu cum ne-am fi descurcat, gashca de turci era destul de periculoasa, si nu cred ca i-ar fi facut fata un roman de 50 de ani, si 2 balauri de 16 si 14 ani.
Am ajuns noi la ruda din KucukYali, care nu dormea fiindca ne astepta. Am descarcat marfa de pe portbagajul exterior si de pe bancheta din spate, dupa care unchiul mamei ne-a spus sa demontam si portbagajul sa-l luam in casa, fiindca zona era rau famata vizavi de hoti. Atat doar ca taica-miu n-a mai vrut sa dea jos si serviciile grele de portelan din portbagajul masinii, mizand pe sistemul antifurt pur romanesc, foarte solid, care avea o parghie secreta sub scaunul soferului.
Asa ca dimineata ne trezeste sunetul tanguitor al muezinului, care cheama lumea la rugaciune, ca sa constatam cu stupoare ca nu mai avem parbriz la masina, ci doar un rest de cheder, care fusese taiat pe toata circumferinta cu cutitul. Iar interiorul masinii a fost "curatat" de putinele lucruri pe care le lasasem noaptea, printre care si aparatul meu foto Smena, pe care-l castigasem la un concurs national de aeromodele, si la care tinusem foarte mult. S-au luat cu mainile de cap si taica-miu, si unchiul mamei din KucukYali.
Am pornit deci noi prin orasele-satelit de pe partea asiatica a Istanbulului sa cautam parbriz de Renault 12 si cheder, mergand incet prin traficul infernal de pe autostrada care ducea spre podul peste Bosfor. Cand ne vedeau fara parbriz turcii de pe la magazine sau service-uri, ne aruncau niste scoruri care depaseau tot bugetul excursiei noastre, mai ales ca unchiul mamei ne preluase toata marfa "toptan", adica en-gross, urmand s-o vanda el incet-incet.
Pana la urma, dupa multe incercari dezamagitoare, norocul nostru a fost un turc tanar, care era intamplator la un service din motive de afaceri cu cei de acolo. Turcului i s-a facut mila de noi - romani saraci, si ne-a spus ca merge el cu noi la o sursa ieftina de-a lui, unde se vindeau piese auto din dezmembrari, ca sa luam parbriz, plus la un comerciant en-gross de piese auto, de unde urma sa luam cheder. Dupa ce am rezolvat achizitia, turcul ne-a dat un om de-al lui sa ne monteze parbrizul la sfoara, fara sa ne ceara sumele astronomice pe manopera pe care ni le aruncasera alte service-uri (i-am dat doar un bacsis meseriasului). Din nou ma gandesc ce noroc am avut ca am dat de acel cetatean, si nu stiu cum am fi rezolvat-o fara ajutorul lui, intr-o tara straina ostila.
Chiar ca ai avut noroc cu acel tanar turc.
Cred ca totusi trebuie facuta o diferenta intre cele doua cazuri, si anume;
- barca nemtului - valoare de catalog la vechimea ei - o suma la care noi nici nu visam - 100000euro? iar valoarea masinii din acesta povestire net inferioara - daca ar fi fost vorba despre un Mecedes GLK ? ai mai fi gasit pe cineva sa te ajute???
- varsta - cat de batran (61ani) sa fii sa te arunci sa navigi pe mare singur in locuri necunoscute pe timp de noapte? Noua (unora) ne este frica si ziua. Pozitia naufragiului este langa intrarea in potul Tomis - s-ar putea ca neamtul sa fi confundat porturile cerand acceptul de intrare in portul Constanta dar de fapt era langa portul Tomis (din foto si din ziare se poate vedea faleza in reparatie iar de acolo se pot vedea farurile de intrare in portul Tomis).
Autoritatile... Nu-mi vine sa cred ca cineva care lucreaza la statia radio pe acel canal si care dirijeaza de ani de zile (poate) navigatia, sa nu cunoasca engleza!!! Posibil ca neamtul sa fi vorbit germana in acele clipe de panica iar apoi sa fi spus ca a vorbit engleza. Ah, si sa nu uit, a lansat SOS si a comunicat punctul unde se afla - asa s-ar putea vedea pozitia lui si distanta fata de cele doua intrari in porturi. Intrarea in portul comercial Constanta este destul de in larg facută simai are si un dig de protectie pe nord nu stiu cati km care ar fi trebit ocolit pentru a intra in port. Daca a intrat pana intre faruri iar apoi a iesit din portul comercial pentru ca nu i s-a dat voie acolo ar fi trebuit sa naufragieze pe acel dig.
Cred ca pana la urma numai el stie ce s-a intamplat iar faptul ca a iesit asa a necesitat disculparea.
Toti am invatat ca inainte de a pleca undeva si mai ales pe apa te interesezi de conditiile meteoclimatce si apoi pleci daca sunt convenabile, asta in cazul in care faci agrement, daca esti fortuit atunci iti iei masurile necesare pentru a ajunge la dstinatie.
Imi pare rau de ce s-a intamplat cu neamtul dar se pare ca a cam nesocotit cate ceva, si cu tupeu a incercat... Chiar daca este un iubitor de navigatie, de apa, de barca, cu atat mai mult ar fi trebuit sa stie despre reguli - deh ei sunt cei care respecta tot si dau si meditatii altora (lectii).
Am plecat in Portul Tomis sa vad daca gasesc pe cineva pe acolo cu noutati.
Oameni buni , cum am mai spus deja , este primul si singurul forum pe care activez si-n care n-am intalnit niciun fel de animozitati . Nu am de gand sa schimb asta ......
Una peste alta este firesc sa nu gandim la fel . Fiecare vede situatia cum are chef sau cum ii dicteaza constiinta . Eu personal ma oftic de faptul ca acel neamt , in tara mea , a avut de suferit , indiferent ca din cauza lui sau din a altora . Si ma mai oftic pentru ca n-am avut cum sa-l ajut cumva .
PUNCT !
@ Cristy
Povestea asta s -a dezbatut pe larg si aici: http://www.eurosail.ro/forum/viewtopic.php?f=24&t=37&p=4672#p4667. (http://www.eurosail.ro/forum/viewtopic.php?f=24&t=37&p=4672#p4667.)
Fata de ceea ce ai scris mai sus, se impun citeva precizari:
- se pare ca neamtul a intrat in portul comercial si a discutat cu cei de la capitanie "face to face", nu numai in VHF; a fost abordat de o salupa a capitaniei, au aparut ulterior declaratii in presa in acest sens.
- se pare ca nu a fost lansat nici un "SOS" (Mayday este termenul folosit in VHF); acestea se inregistreaza automat, inclusiv convorbirea din canalul 16 VHF; neacordarea de ajutor in acest caz este sanctionata penal;
- distanta de la intrarea in portul comercial pina la locul esuarii este de aproximativ 8.5 km;
Majoritatea celor care au comentat pe eurosail, oameni cu o experienta pe mare infinit mai bogata decit a mea, au fost de acord ca neamtul poarta cea mai mare vina.
Ce avem noi de invatat de aici? Un mic sumar, il fac mai mult pentru mine, scrisul ma ajuta sa -mi cristalizez cunostintele ;) :
- nu neglijati prognoza meteo; la orice dubiu, mai bine mai stai o zi (sau chiar o saptamina) in port; "the most dangerous thing on a ship is a tight schedule";
- nu incercati sa intrati intr -un port strain noaptea, chiar daca aveti cele mai bune harti; o barca bine pregatita poate fi mai in siguranta pe apa decit pe un tarm necunoscut;
- in apropierea coastei tineti intotdeauna ancora pregatita, cu cit mai mult lant; si folositi -o daca situatia o impune, mai bine mai repede, decit prea tirziu;
- daca ati ajuns intr -un port noaptea, faceti pe dracu in patru sa ramineti acolo (pana la motor, provocata sau nu, lesin, simulat sau nu, etc) chiar daca nu acolo vroiati de fapt sa ajungeti; daca invocati cea mai mica umbra de forta majora, nimeni nu va poate da afara;
- daca situatia se impute lansati un Mayday; salvarea vietilor umane pe mare este gratuita, doar salvarea barcii se plateste si de obicei e acoperita de asigurare; chiar daca barca nu e asigurata, cred ca nu o iubesti chiar asa de mult incit sa mori cu ea; sau da ? :)
Vali eu tot incerc sa vorbesc cu el dar nu pot din cauza ca are telefonul inchis.
Am fost in portul Tomis si am vazut barca neamtului. Sta bine pe un gen de cavaleti mobil. Am intrebat pe cei ce gestioneaza tarcul unde este cazat iahtu si mi-au spus ca neamtul este plecat in Germania - va reveni in Ro peste o saptamana. Barca este asigurata 100% si ca de aici este treaba asiguratorului.
Inca o data - de la locul unde a esuat se vedeau clar farurile de intrare in portul Tomis - 2-300m, iar zona este luninata - faleza de la Cazinou la portul Tomis.
Veti vedea in poze ca nu multi ne permitem sa tinem barcile pe asa masinarii.
Personal cred ca a cautat-o cu lumanarea - sau...avea nevoie de banii asigurarilor - restul despre autoritati etc...credeti ce vreti.
Cristy , ..... mult dincolo de problema neamtului ..... eu m-am edificat . Intr-un fel despre care probabil nici nu-ti poti imagina .Si raspund cu un simplu ..... BINE ! . Da-l in PLM de neamt fraier .
E ok asa ? Cadreaza cu maniera in care ti-ar place sa decurga topicul ?
Nu cred ca e important cum isi tine omul barca si ce-si permite sau nu.Parerea mea este ca nici macar nu este important daca el a gresit,trebuia ajutat.Pacat,multi uita in ziua de azi un lucru simplu si normal,acela de a fi om.Iar daca omul isi permite o barca nu cred ca e rau si trebuie invidiat.
Citat din: Dragos din Iunie 17, 2013, 09:19:41 PM
trebuia ajutat.Pacat,multi uita in ziua de azi un lucru simplu si normal,acela de a fi om.
Tot PUNCT ! Ce bei ?
@Dragos in sfarsit asta spuneam,oricine trebuie ajutat indiferent de ntionalitate si de starea de fapt,am o poveste mult mai tragica ca ai lui Vali,in care am fost ajutat de catre oameni pe care nu ii cunosteam la momentul acela si care a iesit bine catre final ...puteaaa fi rauuu tareeee....
auziti !!!!!!!!! ia atentie putin !!!!!!! dupa mai multe beriiiiiiii m-am decis , ma duc si eu in Germania sa ma dau cu pupa de niste bolovani , poate li se face la nemti mila de mine si-mi da si mie un motor calumea sa nu-mi mai inegresc unghiile de la motor ca de cate ori ma duc la barca cu treaba ajung sa nu ma mai cred nici eu , dapoi nevasta mea .
Si in urma rezultatului va decideti care cum are dreptate :)
Scuze ca am incercat sa comentez. Nu am inteles decat ca trebuie sa-i ajutam pe toti strainii, iar cand unul dintre noi este in situatia de mai sus este tratat cu o maxima indiferenta atat de autoritati cat si de ceilalti toti spunind ca ce-ai cautat acolo dar nimeni in afara de familie nu te ajuta.
@ionitzady
Nu uita ca Dunarea curge de la ei spre noi - s-ar putea sa te lase cu motorul rupt in barca si sa te duca numai in curent - tot in Ro ajungi, iar aici ''prietenii'' te vor ajuta sa dea la fier vechi motorul cu pricina.
Neamtul a fost ajutat de catre acel Roman care a sunat la 112 si practic l-a salvat. Mai departe sunt discutii gratuite.
As fi preferat sa vad o asemenea mobilizare si inversunare pentru a ajuta un ROMAN in ROMANIA iar apoi as fi crezut ca este un obicei al romanilor sa-i ajute pe cei din jurul lor.
Imi pare rau ca am fost ieri in portul Tomis si am postat acele poze comentand si chiar am vorbit cu cei ce au acel parking de barci unde se afla barca in cauza - nu o voi mai face niciodata!!
Cu respect din Constanta,
Cristy
Scuze pt mesajul meu , a fost o gluma si o descarcare a mea , cat despre motorul meu o scot eu la capat.
Cristy, eu iti multumesc fiindca ne-ai informat despre starea de lucruri de la Constanta. Mai departe vom vedea ce se poate face, cine stie, poate neamtul si-a rezolvat deja problema cu asiguratorul.
Intre barcagiii pasionati lumea se ajuta, indiferent de dimensiunea sau pretul "sculei". Ca exemplu, invit pe cei interesati la Galati, sa vada cum se ajuta barcagiii intre ei. Iar daca nu am avut ocazia sa "percutam" in sprijinul unui roman intr-o asemenea belea, e pentru ca nu s-a intamplat ceva grav pana acum. Ultimul esuaj a fost cel de anul trecut cu Ajax, care s-a rezolvat rapid si eficient de cei de la Frontiera. Cred insa ca daca unul din noi ar fi in problema, lumea s-ar implica la fel, fiecare dupa cum simte, fara sa fie cineva obligat la ceva.
Spunea un coleg mai sus ca forumul nostru e unul din putinele locuri lipsite de animozitati. Cred ca motivul e ca evitam sa ne implicam emotiile negative in momentul cand postam. Avem un forum user-oriented, unde lumea scrie cand chiar e nevoie. Am in urma experienta urata a unui forum unde multi si-au varsat veninul si frustrarile, iar adminul i-a gonit tocmai pe cei mai valorosi contributori.
Din cauza asta, rugamintea e sa nu luam ad-literam postarile colegilor, ci sa ne luam din ele strict ce ne intereseaza. Suntem impreuna aici ca sa cream punti intre noi si sa ne ajutam, asa ca mai bine ii lasam pe altii de pe alte forumuri sa fie ofticati.
In incheiere, scuze daca am deranjat pe cineva cu ceea ce am scris mai inainte. Apreciez tot ce s-a postat aici, varietatea de opinii fiind benefica. Doar Iliescu era adeptul consensului absolut, ceea ce nu e cazul in viata reala. Deci eu ma voi limita sa invat din aceasta intamplare, precum Pelicanul, si sa-mi aduc o posibila contributie daca e nevoie la rezolvarea problemei neamtului, cum spune si Modi.