Cap Compas

Ambarcatiuni => Motoare => Subiect creat de: dany din Octombrie 11, 2013, 08:36:08 PM

Titlu: sfaturi schimb motor
Scris de: dany din Octombrie 11, 2013, 08:36:08 PM
Salut baieti.Sunt nevoit sa apelez la cunostintele voastre ,si sa va cer parerea intr-o problema cam spinoasa....Unii dintre voi i-mi cunoasteti barca si munca depusa pt. a o repune pe apa[''barca mea papuc''semnata Dany-pt. cei mai noi].Acum este echipata cu un yamaha 25 cp,2t,autolube cizma lunga,si mai am un motor de rezerva,nefunctionabil,ca piese de schimb.Ma bate gandul sa fac un schimb cu un motor de 40 cp,2t,dupa unii maxima putere acceptata de barca mea,si va spun si de ce vreau sa fac schimbul acesta.Eu merg la pescuit pe lacurile de pe siret si am niste locuri salbatice cu maluri greu accesibile,unde nu poti ajunge decat cu barca.Mie i-mi place sa pescuiesc din barca ,dar sunt nevoit sa duc cel putin o persoana sa pescuiasca la stationar pe mal,datorita faptului ca eu nu am masina[culmea nu :o]si respectivului sofer nu prea.Asa ca mai vine si un al treilea eventual si va dati seama ce echipament se aduna pentru iesiri de doua nopti si trei zile.Care sunteti pescari stiti cum va pregatiti pt.asemenea iesiri.....Din grija unora ,locuri de lasat barca la apa sunt f.putine,adica unul,pe lacul beresti -sascut,loc  ce se afla in coada lacului.Pana la locul de pescuit fac cu motorul asta 35min in trei insi poate40 cind bate vantul sau este si al patrulea[a fost odata cazul si  ne-a prins si o furtuna de siret,numai cum stie el sa ne-o dea si atunci am probat barca ce poate ea cu adevarat...TIXITA FRATILOR...am zis ca nu mai fac asta.....sa iau 4 insi +bagaj,SOTObagaj...nebunie].Tinand cont ca eu niciodata nu voi putea sa ma limitez la o persoana,adica eu si bagaj,clar asta ,cel putin doua cu bagaj,si avand si ganduri de delta pe viitor m-am gandit ca asta e solutia salvatoare,mai ales ca barca este construita pt.40,si intarita de mine in momentul reconditionarii,ar suporta f. bine asemenea motor,parea mea .Ce parere aveti,si ce motor mi-ati recomanda? Oglinda barcii are inaltimea de 56,motorul meu are cizma 56,oare daca as mai scoate din inaltimea oglinzii 2cm are ceva,sa pot gasi un motor cu cizma de54 care se gasesc mai repede decat unul de 56,nu prea i-mi vine sa modific oglinda, dar repet sfaturile voastre conteaza f. mult ...De motorul asta sunt multumit cum merge,am intrat in glisare cu doi insi si bagaje,fara a accelera maxim,dar cu 40 altfel ar sta lucrurile .Multumesc anticipat!!!
Titlu: Re: sfaturi schimb motor
Scris de: dany din Octombrie 12, 2013, 08:02:02 PM
Nu mai luati in considerare acest topic!Scuza-ti va rog!!!
Titlu: Re: sfaturi schimb motor
Scris de: Pateras din Ianuarie 18, 2014, 08:28:22 PM
Da,chiar nu da nimeni cu parerea la acest topic,k si eu am aceasta dilema in cap sa trec de la 25hp la 40hp,tot din cauza bagajelor si a pasagerilor,si inca nu stiu ce sa fac......
Titlu: Re: sfaturi schimb motor
Scris de: Ciby din Ianuarie 18, 2014, 08:57:19 PM
Pai ce sa faci?
Cauti motor de 40, cand il ai, cu actele in mana, mergi la capitanie sa ti-l treca in certificatul barcii, daca este inmatriculata, altfel risti amenzi pe balta daca ai norocul sau are cine sa te controleze pe unde umbli.
O sa fie o mica diferenta provocata de greutate, posibil mai mare a noului motor si de consum. In ce priveste greutatea, echilibrezi barca din bagaje. Pentru consum, fuga la croitor pentru niste buzunare mai adanci!
Dar, ce trebuie sa stii este ca in caz de nevoie, cu un motor de 40, poti merge si cu 25 de cai, dar cu unul de 25, n-o sa mergi in veci cu 40!
Acum, stai si tu stramb si judeca drept! Diferenta este benefica pe barca si defavorabila in propriul buzunar.
Titlu: Re: sfaturi schimb motor
Scris de: bradutzu din Ianuarie 18, 2014, 11:42:48 PM
dani
ptr ce iti trebuie tie adik fara delta nu se merita!
lasa motorasul pe care il ai ca este ok!
eu am plecat de la Galati la Sf Ghe si atunci ai nevoie de motor ca altfel nici sa nu te gandesti!
stiu ca ai vandut barca dar poate mai citeste cineva pe aici!
Titlu: Re: sfaturi schimb motor
Scris de: Pateras din Ianuarie 19, 2014, 10:23:42 AM
Pai am gasit un motor Yamaha,2 timpi,un carburator,2 pistoane,problema este k nu are acte,capacul este fara folie capacitate,nu are nici o tablita de identificare .....Proprietarul zice de an 1998,40 sau 50 hp.Pretul este foarte atractiv,in jur de 700 euro,cam atit am dat eu pe un Mariner 2 timpi 25 hp. In octombrie anul trecut mi-a venit nepotul din Anglia cu sotia,si am facut o mica excursie{visul meu a fost sa ajung cu barca in Marea Neagra},barca o aveam parcata in Dunavatul de Jos,cap de linie,la un prieten,am luat citeva bagaje(toale,mincare doar de mic dejun,citeva lansete,apa,si benzina).Cu vint din fata si motorul la blana am facut 3 ore,am avut un consum de 18 L,sincer acum dupa acea aventura as fi preferat sa ard 20-25L,cu 40 hp,dar sa ajung intr-o ora. Acum dorinta mai mare am de a explora delta,inca sant dezorientat cu privire la schimbarea motorului,m-as risca si fara inmatriculare,k pe acolo mai toti circula cu motoare mai mari,in 2 ani de cand bat bratul Sf.Gheorghe nu m-a intrebat nimeni de sanatate! Daca ,cineva a fost controlat,sa imi spuna si mie cum pun baietii problema,laacte?,e loc de intors?,pe ce am acum am acte in regula,pe capac am pus 20,k asa se poarta.
Titlu: Re: sfaturi schimb motor
Scris de: Ciby din Ianuarie 19, 2014, 01:08:41 PM
Daca nu are acte, uita ca l-ai vazut. Se mai pot face unele manarii, vanzatorul sa declare pe propria raspundere ca nu este furat, si se poate inscrie.
Dar mai stii peste cateva luni ce-o sa le mai sune guvernantilor si in privinta asta?
Nu am inteles daca barca pe care o ai este inmatriculata sau te bazezi pe ce ai scris pe motor. Parerea mea este sa nu te joci cu focul. Daca in acte scrie 25 si esti oprit, iar barca nu este inmatriculata, intri deja in sfera penala. Asa ca atentie! Nu te poti baza pe mica intelegere. Poate o sa tina, sau poate nu!
Titlu: Re: sfaturi schimb motor
Scris de: Pateras din Ianuarie 19, 2014, 01:29:22 PM
La barca am acte de spania,traducere legalizata,si la motor la fel,omul a fost ok,si a trecut in acte 20 hp,chiar daca in realitate are 25hp,este diferenta mica la volum-greutate.,plus k are 2 pistoane,si nu am auzit pe nimeni k li s-a dat capacul jos,la un control!
Titlu: Re: sfaturi schimb motor
Scris de: bradutzu din Ianuarie 20, 2014, 10:48:13 AM
eu am fost controlat vara trecuta de vreo 5 ori dar pana in delta adica de la Isaccea pana la Braila!
neinmatriculat = penal (probabil cu suspendare.......dar merita?)
Titlu: Re: sfaturi schimb motor
Scris de: Pateras din Ianuarie 20, 2014, 06:19:10 PM
Bun,va multumesc de sfaturile bune,acum as vrea sa iesim un pic din sfera penalului. Va rog sa imi spune-ti,despre schimbarea motorului?Sa zicem k il iau cu acte,inmatriculez,imi schimb si buzunarele(bani ptr.benzina),barca pe care o am nu are forma de glisare,am rezolvat apuparea cu trim tabs,dar tot este greoaie cu bagaj si ceva persoane,ce sa fac in cazul meu,sa ramin la 25 hp,si sa schimb barca,sau sa trec la 40hp,si sa pastrez barca?
Titlu: Re: sfaturi schimb motor
Scris de: Vali din Ianuarie 20, 2014, 06:27:39 PM
Salut, posteaza te rugam o poza cu barca actuala, ca sa vedem despre ce e vorba.
Titlu: Re: sfaturi schimb motor
Scris de: Pateras din Ianuarie 20, 2014, 07:29:05 PM
Incerc sa pun citeva poze.
Citat din: Vali din Ianuarie 20, 2014, 06:27:39 PM
Salut, posteaza te rugam o poza cu barca actuala, ca sa vedem despre ce e vorba.
Titlu: Re: sfaturi schimb motor
Scris de: Pateras din Ianuarie 20, 2014, 07:31:09 PM
Citat din: Pateras din Ianuarie 20, 2014, 07:29:05 PM
Incerc sa pun citeva poze.
Citat din: Vali din Ianuarie 20, 2014, 06:27:39 PM
Salut, posteaza te rugam o poza cu barca actuala, ca sa vedem despre ce e vorba.
Titlu: Re: sfaturi schimb motor
Scris de: Pateras din Ianuarie 20, 2014, 07:33:56 PM
Citat din: Pateras din Ianuarie 20, 2014, 07:31:09 PM
Citat din: Pateras din Ianuarie 20, 2014, 07:29:05 PM
Incerc sa pun citeva poze.
Citat din: Vali din Ianuarie 20, 2014, 06:27:39 PM
Salut, posteaza te rugam o poza cu barca actuala, ca sa vedem despre ce e vorba.
Titlu: Re: sfaturi schimb motor
Scris de: Pateras din Ianuarie 20, 2014, 07:46:14 PM
Mi-as dori o astfel de barca,dar cu forma cocii de glisare,open,si sa am acel cheson din prora,k,este minunat,acolo tin canistrele cu benzina,cizme sold,veste salvare,gratar,disc,butelie,nada,cazma,topor,rezerva ulei amestec,prelate 3 la nr.suprafata 6m patrati......
Titlu: Re: sfaturi schimb motor
Scris de: Vali din Ianuarie 20, 2014, 07:48:55 PM
Pare ceva tip pilotina. Erau bune si niste poze cu opera vie. Cred ca e o barca destul de grea, si e posibil sa fie mai potrivit un 40 de cai pentru ea.

Ai 2 posibilitati:
1. cauti o barca mai usoara, ramai cu motorul actual de 25 (pe care scrie 20), lasi barca neinmatriculata, scapi deci de cheltuieli constante, si circuli mai mult, mai economic, dar cu ceva mai putin spatiu si confort. Problema e ca trebuie sa vinzi barca actuala cu un pret rezonabil, si sa cauti alta, potrivita pentru Marinerul de 25.
2. vinzi Marinerul, iei ceva mai mare (40), il inscrii pe barca, si circuli ceva mai repede, dar tot ineficient, din cauza formei barcii (non-glisor). In plus, consumi mai mult, si pe impozite, taxe de inspectie etc, si pe gaz, dar ai ceva mai mult confort si spatiu de bagaje. Ideal in cazul asta ar fi fost un motor de 40 pus pe o barca glisoare.

Scuze daca nu se potriveste ce am scris cu realitatea, nu-mi dau inca seama de tipul barcii. Pe de alta parte, mai bine evitam sa scriem pe net despre "operatiunea 20", nu se stie cine mai citeste pe aici. Asemenea chestiuni sensibile e bine sa le povestim pe privat.
Titlu: Re: sfaturi schimb motor
Scris de: Pateras din Ianuarie 20, 2014, 08:22:14 PM
La fel ma gandeam si eu sa trec la alta barca,si sa pastrez motorul si peridocul,ptr.ca nu v-am mai spus daca iau motor de 40,si tre sa il montez pe barca nu ma mai ajuta peridocul,are roti mici 4.80/4.0 cu 8. Stiu k nu va place laguna 430,dar acum este singura la care ma gandesc.Dvs.,construiti barci ati putea construii una pastrand matrita care o aveti ptr.coca,si restul sa il face-ti dupa cum isi doreste un pescar de dunare?
Titlu: Re: sfaturi schimb motor
Scris de: Vali din Ianuarie 20, 2014, 08:39:02 PM
Hai sa ne spunem pe nume in primul rand, fara dvs :). Vali din Galati, incantat de cunostinta.

Bineinteles ca pot construi, exact asta mi-am dorit cand am inceput sa fac acea barca, sa fie o cabinata economica, potrivita cat mai bine pentru Delta. In iarna asta, cum termin examenele, ii termin matrita de cabina.

Am in schimb o problema: momentan am cateva obligatii pe care trebuie sa le onorez, si abia apoi ma pot angaja si la alte lucrari. Pana atunci, nu ne opreste nimic sa povestim, sa planuim, ne dam cu barca etc.

Nu trebuie exclusa nici varianta gasirii unei barci potrivite pentru Mariner. Nu vreau sa comentez despre Laguna 430, cel mai bine sa-si formeze omul parerea proprie. Respect munca altora, si ca sa raman obiectiv, voi evita sa o judec.

Daca ai vreodata drum prin zona mea, putem sa ne gasim si sa povestim "live". Pana atunci, povestim pe forum :).
Titlu: Re: sfaturi schimb motor
Scris de: Pateras din Ianuarie 20, 2014, 08:45:10 PM
Eu sant Vali din Valenii de Munte!,si o vizita am sa o fac,k nu mai am liniste,cine m-o fi pus sa imi iau barca?
Titlu: Re: sfaturi schimb motor
Scris de: Pateras din Ianuarie 20, 2014, 08:54:01 PM
Mi-ar place o laguna 430,dar cu un interior altfel customizat,sau asemanatoare nu neaparat laguna,dar glisoare ,care sa suporte un 25 hp,open si cu cheson in prora,asemenator ca la patera(asa o am in acte,barca mea)
Titlu: Re: sfaturi schimb motor
Scris de: Vali din Ianuarie 20, 2014, 09:04:52 PM
Nu stiu cum ti se pare tie, dar zona ta pentru mine e un colt de rai :). Am o ruda langa Ploiesti, la Gornet-Cuib, langa Magurele, si cand merg la ei, fac ture pe valea Teleajenului, pana la Maneciu, Cheia, sau chiar mai sus, in munte.
Abia astept sa mai ajung pe acolo, n-am mai fost de cativa ani.

Cel mai bine, inainte de orice decizie, e bine sa te dai cu Laguna 430. Sunt unii care o apreciaza si unii care o injura. Avem 2 colegi de forum din Galati care cunosc bine barca, in ambele variante ale carenei. Poate vor gasi timp sa ne povesteasca si noua.

Apropo, unuia din cei 2 colegi urmeaza sa-i fac o barca de-a mea, scurtata la 4,3-4,4 metri. El a avut Laguna 430, primul model, si a fost relativ multumit (nu-i convenea ca barca era cam grea). Acum vrea barca de la mine ca sa mearga la pescuit in 2 oameni cu 10, maxim 15 cai.
Titlu: Re: sfaturi schimb motor
Scris de: Pateras din Ianuarie 20, 2014, 09:06:56 PM
Nu vreau sa plictisesc pe nimeni de aici cu mica problema care o am,cand am ales acesta barca m-am gandit doar la stabilitate,capacitate de bagaj,habar nu aveam ce inseamna glisare,plimbari pe dunare,implicit in delta,nu stiu daca si pe o barca glisoare,pun 3 persoane si bagaj,ar face fata Marinerul. Vedem,mai studiem,mai primim sfaturi,mai renuntam la bagaj..........
Titlu: Re: sfaturi schimb motor
Scris de: Vali din Ianuarie 20, 2014, 09:12:49 PM
Nu plictisesti pe nimeni, Vali, iar raspunsul la incertitudinile tale vizavi de Marinerul pe care-l ai sunt simple: pune-l pe barca dorita si probeaza-le la toate incarcaturile si regimurile de mars pe care ti le doresti. Proba practica e mai buna decat orice.
Titlu: Re: sfaturi schimb motor
Scris de: Ciby din Ianuarie 20, 2014, 09:13:39 PM
Ce spune Vali este cam litera de lege. Este singurul calificat sa dea sfaturi. Dar, imi pot permite sa-l contrazic putin. De ce vrei motor mai mare pe aceasta barca? Rezultatele te vor dezamagi, cu siguranta. Inmatriculare, cheltuieli suplimentare, consum mai mare, multe batai de cap pentru o barca ce, dupa forma corpului, ar trebui sa mearga bine in deplasament cu un motor mai mic decat cel pe care-l ai. Nu uita ca barca a fost folosita pe mare in Spania, de unde ea provine. O barca cu forma ce tine valul, cu copastie inalta (bord liber) pentru a nu lua apa la val, este o barca buna pentru pescarul de Dunare si Delta. Poate pescajul putin mai mare sa creeze unele probleme.
Eu as incerca un motor mai mic, un 10-15 cai si dupa aceea m-as mai gandi la schimbari.
Neaparat, cand mai merg la Nehoiu si trec prin Valeni, o sa te contactez sa vad barca!
Cat am scris vad ca ati mai postat, si intreb si eu, dupa ce am citit ultimele doua postari, parafrazand un cantec celebru: "Ai nevoie Domne' de viteza?"
Pentru ce?
Titlu: Re: sfaturi schimb motor
Scris de: Pateras din Ianuarie 20, 2014, 09:15:03 PM
Pai,cine mi-ar da mie o laguna 430 la un pescuit,sa zicem in 2,cu bagajul aferent,ptr.stat 4 zile pe maul apei?asa doar sa pun marinerul pe barca nu ar fi deajuns,goale toate fug. Cit despe zona noastra ,adevar graiti,e super,sa nu cumva sa nu va anuntati vizita daca ajungeti la Magurele.O sa vin sigur la Galati,contati pe mine,alt leac nu am.
Citat din: Vali din Ianuarie 20, 2014, 09:04:52 PM
Nu stiu cum ti se pare tie, dar zona ta pentru mine e un colt de rai :). Am o ruda langa Ploiesti, la Gornet-Cuib, langa Magurele, si cand merg la ei, fac ture pe valea Teleajenului, pana la Maneciu, Cheia, sau chiar mai sus, in munte.
Abia astept sa mai ajung pe acolo, n-am mai fost de cativa ani.

Cel mai bine, inainte de orice decizie, e bine sa te dai cu Laguna 430. Sunt unii care o apreciaza si unii care o injura. Avem 2 colegi de forum din Galati care cunosc bine barca, in ambele variante ale carenei. Poate vor gasi timp sa ne povesteasca si noua.

Apropo, unuia din cei 2 colegi urmeaza sa-i fac o barca de-a mea, scurtata la 4,3-4,4 metri. El a avut Laguna 430, primul model, si a fost relativ multumit (nu-i convenea ca barca era cam grea). Acum vrea barca de la mine ca sa mearga la pescuit in 2 oameni cu 10, maxim 15 cai.
Titlu: Re: sfaturi schimb motor
Scris de: Vali din Ianuarie 20, 2014, 09:18:02 PM
De acord cu tot ce spune Ciby mai sus despre barca actuala, cu forme de deplasament, dupa cum am scris si mai sus (raspunsul 15):
Citatsi circuli ceva mai repede, dar tot ineficient, din cauza formei barcii (non-glisor). In plus, consumi mai mult, si pe impozite, taxe de inspectie etc, si pe gaz, dar ai ceva mai mult confort si spatiu de bagaje.
Titlu: Re: sfaturi schimb motor
Scris de: Ciby din Ianuarie 20, 2014, 09:21:36 PM
Like!
Daca n-am buton!  ;D
Titlu: Re: sfaturi schimb motor
Scris de: Pateras din Ianuarie 20, 2014, 09:30:51 PM
Pai am avut de 13.5 hp tot Mariner,dar 'pretenii',e mic motorul,ia unul mai mare,te vede dumnezeu pana ajungi la destinatie.....Inainte de al vinde pe cel de 13.5hp,pana sa ajung cu barca in delta am facut intai o croaziera,am zis eu Harsova -Peceneaga,nu va dau detalii prea multe,dar,eu am condus masina 4 ore,lasa barca la apa,ma gandeam eu ,daca pe auto am 50 km pana la peceneaga,zic pe apa fac o ora si jumate,de unde????,au trecut 6 ore,m-a prins furtuna,trage pe dreapta,apoi a s-a lasat intunericul,mergi pe apa la lanterna,cand am ajuns acolo malul plin de pescari,nu ma lasau sa acostez,in fine a trecut si noaptea...,a doua zi am facut calcule,nu ajungea benzina de intors(cosumn 2.5 l la ora),incepi si da telefoane...am imbarcat si dai in amonte pana in cotul baciului,iar pune cortul,dimineata baietii au dat la peste,eu am facut o fasole pe disc,l-am chemat frumos pe nea Mitica din Ciobanu,am plecat sa aduc masina si peridocul din Harsova,si am venit acasa.Cine pune a doua zi la vanzare barca?,eu,si acum este pe probarca,acum cand va scriu aceste randuri ma apuca risul,pana al urma a fost frumos...Da asa e cu viteza,de ce ne-o trebuii?
Citat din: Ciby din Ianuarie 20, 2014, 09:13:39 PM
Ce spune Vali este cam litera de lege. Este singurul calificat sa dea sfaturi. Dar, imi pot permite sa-l contrazic putin. De ce vrei motor mai mare pe aceasta barca? Rezultatele te vor dezamagi, cu siguranta. Inmatriculare, cheltuieli suplimentare, consum mai mare, multe batai de cap pentru o barca ce, dupa forma corpului, ar trebui sa mearga bine in deplasament cu un motor mai mic decat cel pe care-l ai. Nu uita ca barca a fost folosita pe mare in Spania, de unde ea provine. O barca cu forma ce tine valul, cu copastie inalta (bord liber) pentru a nu lua apa la val, este o barca buna pentru pescarul de Dunare si Delta. Poate pescajul putin mai mare sa creeze unele probleme.
Eu as incerca un motor mai mic, un 10-15 cai si dupa aceea m-as mai gandi la schimbari.
Neaparat, cand mai merg la Nehoiu si trec prin Valeni, o sa te contactez sa vad barca!
Cat am scris vad ca ati mai postat, si intreb si eu, dupa ce am citit ultimele doua postari, parafrazand un cantec celebru: "Ai nevoie Domne' de viteza?"
Pentru ce?
Titlu: Re: sfaturi schimb motor
Scris de: Pateras din Ianuarie 20, 2014, 09:41:43 PM
E posibil,daca treci la Nehoiu si te duci la pescuit,sa nu cumva sa ne cunoastem,eu detin magazinul de articole pescuit din Valeni.
Citat din: Ciby din Ianuarie 20, 2014, 09:21:36 PM
Like!
Daca n-am buton!  ;D
Titlu: Re: sfaturi schimb motor
Scris de: Ciby din Ianuarie 20, 2014, 09:45:17 PM
Nu stiu unde este! In ce zona a Valeniului? Mai spre piata sau mai spre parculet? La sosea sau nu? Te caut oricum!
Titlu: Re: sfaturi schimb motor
Scris de: Pateras din Ianuarie 20, 2014, 09:50:41 PM
Mai spre piata pana in pod,faci dreapta,apare si indicator,langa cel de la ACR.,oricum daca vii da un mesaj,k acum stau numai pe acasa,si mai joc tenis de masa la greu,apropo pe 1 februarie am un concurs la Braila,ma bate gandul sa fac intai o vizita lui Vali,si apoi la tenis!
Citat din: Ciby din Ianuarie 20, 2014, 09:45:17 PM
Nu stiu unde este! In ce zona a Valeniului? Mai spre piata sau mai spre parculet? La sosea sau nu? Te caut oricum!
Titlu: Re: sfaturi schimb motor
Scris de: Ciby din Ianuarie 20, 2014, 09:56:18 PM
Te anunt pe forum cand trec. Mai spre primavara, ca in februarie merg la Fundata.
Titlu: Re: sfaturi schimb motor
Scris de: Pateras din Ianuarie 22, 2014, 04:27:35 PM
Inca mai bati baltiile?,eu de cand am barca,vo 2 ani,nu am mai fost pe nici o balta!,ultimele au fost Blasova si Movila Miresii!
Citat din: Ciby din Ianuarie 20, 2014, 09:56:18 PM
Te anunt pe forum cand trec. Mai spre primavara, ca in februarie merg la Fundata.
Titlu: Re: sfaturi schimb motor
Scris de: Ciby din Ianuarie 23, 2014, 09:13:48 AM
Nu prea bat baltile. Barca n-am mai scos-o din curte din 2012! Asa a fost sa fie. Ba timpul, ba finantele, ba alte plecari cu familia nu mi-au permis sa mai ies cu barca in delta. Iar toamna trecuta, am fost cu un prieten ce are o casuta in Maliuc, implicit barca, asa ca n-am luat-o cu mine.
Cand zic de Nehoiu sau Fundata, ma refer la iesiri la munte, la pensiune.
Titlu: Re: sfaturi schimb motor
Scris de: Pateras din Ianuarie 23, 2014, 10:08:34 AM
Poti sa imi spui si mie ce barcuta ai,implicit motorizare?,eventual si o poza.
Citat din: Ciby din Ianuarie 23, 2014, 09:13:48 AM
Nu prea bat baltile. Barca n-am mai scos-o din curte din 2012! Asa a fost sa fie. Ba timpul, ba finantele, ba alte plecari cu familia nu mi-au permis sa mai ies cu barca in delta. Iar toamna trecuta, am fost cu un prieten ce are o casuta in Maliuc, implicit barca, asa ca n-am luat-o cu mine.
Cand zic de Nehoiu sau Fundata, ma refer la iesiri la munte, la pensiune.
Titlu: Re: sfaturi schimb motor
Scris de: Ciby din Ianuarie 23, 2014, 11:03:06 AM
Asta este, pe Sontea in 2012, undeva intre Razboinita si Baclanesti.
4 metri / 1,65, motor 20 cai in 4 timpi, din 2008.

(https://imagizer.imageshack.us/v2/1009x757q90/141/epsn6816.jpg)
Titlu: Re: sfaturi schimb motor
Scris de: Pateras din Ianuarie 23, 2014, 12:37:52 PM
Sprintena salupita,sa o folosesti sanatos. Daca vrei sa vezi mai multe poze cu iesirile mele intra pe:www.facebook.com/ARTICOLE.PESCARI 
Citat din: Ciby din Ianuarie 23, 2014, 11:03:06 AM
Asta este, pe Sontea in 2012, undeva intre Razboinita si Baclanesti.
4 metri / 1,65, motor 20 cai in 4 timpi, din 2008.

(https://imagizer.imageshack.us/v2/1009x757q90/141/epsn6816.jpg)
Titlu: Re: sfaturi schimb motor
Scris de: Pateras din Ianuarie 23, 2014, 12:44:12 PM
Gasisem in Ploiesti aceleasi dimensiuni,adusa din Germania,pret la pachet cu peridoc an 1970 inmatriculabil,la 900 euro,sau doar salupa 2000ron,dar nu am luat e greu cu doua,se vand greu,nu stiu ce am,dar ma cam ia capul citeodata,si nu stiu de ce,cu barcile acestea,tot timpul vrei altceva,oricum inainte de a face vreo schimbare trebuie neaparat sa vizitez Galatiul.
Titlu: Re: sfaturi schimb motor
Scris de: Ciby din Ianuarie 23, 2014, 12:52:30 PM
Este sprintena pana la trei persoane, daca mai pui si bagaj merge in semiglisare. I-ar trebui un 40 de cai, cel putin.
In doua persoane si cu bagaje pentru 4, de la Murighiol la Sulina, 50 km, doua ore jumate iar la intoarcere doua ore si un sfert. (ne-am intors fara bautura si fara fripturi!)
La iesirea in care este facuta poza, de la Nufaru pana pe Sontea, via Maliuc si Cranjala, vreo 45 km plus ceva bajbaieli prin zona (cautat loc de campare pe Olguta, mers pana in Baclanesti si intoarcere aproape de Razboinita) in jur de trei ore.

Asa este cu durerea de cap!  ;D
Eu mi-as dori o cabinata care sa duca mai mult bagaj si sa mearga cu un motor mai mic, in detrimentul timpului. Daca vei cauta pe forum in topick-ul Barca perfecta pentru delta, o sa gasesti doua variante gandite de mine care m-ar aranja.
Titlu: Re: sfaturi schimb motor
Scris de: Pateras din Ianuarie 23, 2014, 01:02:29 PM
Asa e cu bagajul,si eu sant foarte riguros,cantaresc tot,nimic in exces,daca plec in doi,nu mai pot sa dau la clonc,din cauza aceasta e nevoie si de al treilea om,ideal ar fi sa nu fie pescar,dar sa-i placa delta,apropo,nu este prea aglomerat pe canale unde pescuiesti?,trafic intens,apa nu prea adanca=nu tine peste mare.
Citat din: Ciby din Ianuarie 23, 2014, 12:52:30 PM
Este sprintena pana la trei persoane, daca mai pui si bagaj merge in semiglisare. I-ar trebui un 40 de cai, cel putin.
In doua persoane si cu bagaje pentru 4, de la Murighiol la Sulina, 50 km, doua ore jumate iar la intoarcere doua ore si un sfert. (ne-am intors fara bautura si fara fripturi!)
La iesirea in care este facuta poza, de la Nufaru pana pe Sontea, via Maliuc si Cranjala, vreo 45 km plus ceva bajbaieli prin zona (cautat loc de campare pe Olguta, mers pana in Baclanesti si intoarcere aproape de Razboinita) in jur de trei ore.
Titlu: Re: sfaturi schimb motor
Scris de: Pateras din Ianuarie 23, 2014, 01:08:54 PM
Daca te uiti un pic la pozele la una din iesiri la km 45 pe Sf.Gheorghe,te rog sa te uiti la bagaj,sa iei in calcul k si chesonul este aproape plin,si sa imi spui daca ti-ar incapea in salupa?
Titlu: Re: sfaturi schimb motor
Scris de: Ciby din Ianuarie 23, 2014, 04:04:09 PM
Nu stiu ce sa-ti spun, dar daca mergem 4 insi pentru 4-5 zile, sau chiar mai mult, bagajele sunt multe.
In 2012, pentru 3 persoane, am avut 50 litri de benzina, trei baxuri cu apa, 36 litri, 20 litri de apa din Maliuc, 15 litri vin, 5 de tuica, fiecare persoana cate o geanta mare cu haine, incaltari, etc, una geanta vesela, una geanta mancare, lada frigorifica plina, cazma, topor, scule de pescuit, sacul cu boabe, ancora, vasle, etc.
In papucul meu intra foarte mult sub puntea fata si sub motor. Plus sub scaune, intre ele si chiar pe scaune.
Au fost cazuri cand a trebuit sa asez o geanta mare pe puntea fata!
Titlu: Re: sfaturi schimb motor
Scris de: Pateras din Ianuarie 23, 2014, 04:22:46 PM
Da asa e se strange mult bagaj,de aceea cind ma gandesc la cit pot pune pe barca,iar imi revizuiesc atitudinea,si imi zic k e facuta ptr astfel de iesiri si ,la o tona greutate nu va glisa in veci nici cu 40 hp.E bine sa ai comfort sa nu duci lipsa de nimic in salbaticie,mai depinde si de gasca,de atmosfera. Tinem aproape.
Citat din: Ciby din Ianuarie 23, 2014, 04:04:09 PM
Nu stiu ce sa-ti spun, dar daca mergem 4 insi pentru 4-5 zile, sau chiar mai mult, bagajele sunt multe.
In 2012, pentru 3 persoane, am avut 50 litri de benzina, trei baxuri cu apa, 36 litri, 20 litri de apa din Maliuc, 15 litri vin, 5 de tuica, fiecare persoana cate o geanta mare cu haine, incaltari, etc, una geanta vesela, una geanta mancare, lada frigorifica plina, cazma, topor, scule de pescuit, sacul cu boabe, ancora, vasle, etc.
In papucul meu intra foarte mult sub puntea fata si sub motor. Plus sub scaune, intre ele si chiar pe scaune.
Au fost cazuri cand a trebuit sa asez o geanta mare pe puntea fata!
Titlu: Re: sfaturi schimb motor
Scris de: Ciby din Ianuarie 23, 2014, 04:26:47 PM
In 2012, am redus drastic din vesela. Suntem trei persoane, trei furculite, trei linguri, trei castroane, trei etc.
Cand a venit Pupezica cu Pilotul nu aveam tacamuri, noroc ca aveau ei cateva seturi de plastic in barca!
Deja ma gandeam sa intru in apa sa scot cateva scoici sa fac niste linguri!  ;D
Titlu: Re: sfaturi schimb motor
Scris de: Pateras din Ianuarie 23, 2014, 05:00:30 PM
nu vesela e problema la greutate,tuica si cu vinul ;D
Citat din: Ciby din Ianuarie 23, 2014, 04:26:47 PM
In 2012, am redus drastic din vesela. Suntem trei persoane, trei furculite, trei linguri, trei castroane, trei etc.
Cand a venit Pupezica cu Pilotul nu aveam tacamuri, noroc ca aveau ei cateva seturi de plastic in barca!
Deja ma gandeam sa intru in apa sa scot cateva scoici sa fac niste linguri!  ;D
Titlu: Re: sfaturi schimb motor
Scris de: Pateras din Ianuarie 23, 2014, 05:07:52 PM
Daca am vin cu apa minerala,nu mai iau apa multa decit ptr.cafea.Restul numai cu apa din dunare,inclusiv borsul.Ar fi pentru tine o optiune,sa mai reduci din apa.Eu la trei persoane stat 4 zile ne-au ajuns 20 l apa,asta k a fost varul meu cu mine,neexperimentat,odata in Cotul baciului,am dat cu pneumatica prin butuci,iar el s-a pus sa faca un bors,20 litri apa potabila,a consumat,si aia era toata provizia.
Titlu: Re: sfaturi schimb motor
Scris de: Ciby din Ianuarie 23, 2014, 06:20:41 PM
Mie nu-mi sta apa de dunare in gat, chiar si bauta cu ispolu direct din balta, dar sunt altii. Oricum, mancarea, inclusiv cafeaua, cu din asta se face!
Titlu: Re: sfaturi schimb motor
Scris de: Pateras din Ianuarie 24, 2014, 12:30:44 PM
Am fost special azi la atelier,unde imi tin barca,sa mai fac citeva poze cu ''.opera vie',am masurat si distanta dintre chila si redane este de 33cm,lungimea redanelor este de 3 m.Latimea chilei centrale este de 6cm si inaltime de 5 cm.
Citat din: Vali din Ianuarie 20, 2014, 09:18:02 PM
De acord cu tot ce spune Ciby mai sus despre barca actuala, cu forme de deplasament, dupa cum am scris si mai sus (raspunsul 15):
Citatsi circuli ceva mai repede, dar tot ineficient, din cauza formei barcii (non-glisor). In plus, consumi mai mult, si pe impozite, taxe de inspectie etc, si pe gaz, dar ai ceva mai mult confort si spatiu de bagaje.
Titlu: Re: sfaturi schimb motor
Scris de: Pateras din Ianuarie 24, 2014, 12:33:51 PM
Vali ai spus int-un capitol 'carene de glisare',k la o incarcatura mai mare este mai eficienta la glisare o barca cu fundul plat decat o barca cu fundul in V pronuntat.
Titlu: Re: sfaturi schimb motor
Scris de: Pateras din Ianuarie 24, 2014, 12:35:53 PM
Mai pun poze,daca pun mai multe deodata nu le afiseaza.
Titlu: Re: sfaturi schimb motor
Scris de: Vali din Ianuarie 24, 2014, 02:45:22 PM
N-are nici o treaba barca ta cu unghiurile fundului - deadrise (mai plat sau mai ascutit), din cauza ca barca ta nu e de glisare. E o carena foarte buna de deplasament, iar chila ii da ceva stabilitate la ruliu.

Iar nervurile alea 2 din lateral nu sunt redane, ci niste mini-chile cu rol minor de stabilitate directionala (alaturi de chila), plus rol de intarire a fundului (operei vii). Redanele au alta forma si alt rol, si le gasim numai la barcile de glisare. Sunt de obicei de sectiune triunghiulara, iar rolul lor e deflectarea stropilor, ca sa nu stropeasca opera vie, plus un rol minimal de crestere a portantei hidrodinamice la glisare.

Barca ta e foarte buna cu un motor mai mic, sunt sigur ca se comporta foarte bine la valuri, si nici pescaj foarte mare nu are. Daca nu te grabesti, e o alegere perfecta pentru ture in Delta. Cred ca si pe mare s-ar descurca bine, depinde daca indeplineste cerintele clasei C de navigatie.
Titlu: Re: sfaturi schimb motor
Scris de: Pateras din Ianuarie 24, 2014, 03:13:39 PM
De mare este sigur,este adusa din Barcelona,multumesc pentru lamuriri.Nervurile acelea chiar imi deflecteaza apa,cit despre glisare,chiar am reusit acest lucru,dar cu ea goala,fara pasageri si bagaje,doar cu mine la timona,si asta datorita Trim Tabs-urilor confectionate de mine.Daca o sa vin la turneu in Braila sambata viitoare,am putea sa ne gasim pentru o discutie live?
Citat din: Vali din Ianuarie 24, 2014, 02:45:22 PM
N-are nici o treaba barca ta cu unghiurile fundului - deadrise (mai plat sau mai ascutit), din cauza ca barca ta nu e de glisare. E o carena foarte buna de deplasament, iar chila ii da ceva stabilitate la ruliu.

Iar nervurile alea 2 din lateral nu sunt redane, ci niste mini-chile cu rol minor de stabilitate directionala (alaturi de chila), plus rol de intarire a fundului (operei vii). Redanele au alta forma si alt rol, si le gasim numai la barcile de glisare. Sunt de obicei de sectiune triunghiulara, iar rolul lor e deflectarea stropilor, ca sa nu stropeasca opera vie, plus un rol minimal de crestere a portantei hidrodinamice la glisare.

Barca ta e foarte buna cu un motor mai mic, sunt sigur ca se comporta foarte bine la valuri, si nici pescaj foarte mare nu are. Daca nu te grabesti, e o alegere perfecta pentru ture in Delta. Cred ca si pe mare s-ar descurca bine, depinde daca indeplineste cerintele clasei C de navigatie.
Titlu: Re: sfaturi schimb motor
Scris de: Vali din Ianuarie 24, 2014, 03:25:25 PM
Aproape orice barca se poate glisa, daca are destula putere instalata si ceva care s-o ajute, cum sunt taburile. Asta nu inseamna ca va glisa eficient. Glisarea conventionala optima se obtine la o carena (opera vie) cu jumatatea pupa constanta ca sectiune, nu ingustata cum e barca ta.

Cred ca putem sa ne gasim, oricum mai vorbim pana atunci. Din pacate momentan nu prea ai ce sa vezi la mine, ca e iarna, si abia dupa ce termin cu examenele ma apuc de lucru. Cel mai bine ar fi sa ne gasim odata sa ne si dam pe apa ;).
Titlu: Re: sfaturi schimb motor
Scris de: Pateras din Ianuarie 24, 2014, 03:37:26 PM
Atunci asa sa fie.Toate cele bune. 8)Spunea-ti de o barca mai usoara ca Laguna 430,ati facut-o,pentru prietenul dvs.?sau urmeaza sa o face-ti,daca ati facut-o puteti pune ceva poze?Asa,si daca puteti lua legatura cu cei 2 tovarasi posesori de laguna 430,as dori ceva informatii directe de la ei pozitive si negative,k nu prea vorbeste mai nimeni despre 430..Multumesc anticipat.
Citat din: Vali din Ianuarie 24, 2014, 03:25:25 PM
Aproape orice barca se poate glisa, daca are destula putere instalata si ceva care s-o ajute, cum sunt taburile. Asta nu inseamna ca va glisa eficient. Glisarea conventionala optima se obtine la o carena (opera vie) cu jumatatea pupa constanta ca sectiune, nu ingustata cum e barca ta.

Cred ca putem sa ne gasim, oricum mai vorbim pana atunci. Din pacate momentan nu prea ai ce sa vezi la mine, ca e iarna, si abia dupa ce termin cu examenele ma apuc de lucru. Cel mai bine ar fi sa ne gasim odata sa ne si dam pe apa ;).
Titlu: Re: sfaturi schimb motor
Scris de: Vali din Ianuarie 24, 2014, 04:08:42 PM
Pai cand ne gasim, ne adunam si cu baietii respectivi, si povestim impreuna. Sunt prieteni buni de-ai mei.
Barca scurtata n-am inceput inca sa o facem, amicul meu a fost plecat din tara iarna asta, si cand se va incalzi, ne apucam de treaba.
Titlu: Re: sfaturi schimb motor
Scris de: bradutzu din Ianuarie 26, 2014, 02:16:08 PM
dk ajungi la Galati scrii si tu aici pe forum cand si cum si ne intalnim la o bere, cafea sau ce vrea fiecare
Titlu: Re: sfaturi schimb motor
Scris de: Pateras din Ianuarie 27, 2014, 08:29:21 AM
Cu o barca asemenatoare de pe Youtube,am fost ultima data le pescuit KM 45 pe bratul Sf.Gheorghe,si mi-a placut cum merge.