salut
vin cu o intrebare celor care au mutat rezervorul din pupa in prova Am un speed boat Glastron care prin constructie este apupata. Pe salupa sunt instalate 2 motoare yamaha 70 hp 2 timpi si 6 hp 4 timpi.
ideea este sa o mai eliberez de greutate din pupa si pe langa baterie vreau sa mai mut si rezervorul care are 80 litri. va fi mutat numai rezervorul de amestec de la 70 hp. motorul are pompa de combustibil , pompa ce functioneaza pe vacumul creeat de pistonul 2 (nu este electrica). motorul este ok la presiune piston (peste 8 ) dar inainte de a ma apuca de mutare vreau sa stiu daca a facut cineva acest lucru si nu a avut probleme cu traseul lung de conducta combustibil. Ma gandesc ca daca nu face fata sa-i instalez in rezervor o pompa electrica auto (logan). cu trasee separate de tur retur. a facut cineva aceasta modificare la motoarele cu pompe de combustibil vacumate?
multumesc
Este suficienta pompa motorului.
Poti muta rezervorul. Atentie la conectori ...Incearca sa faci linia de alimentare cu coliere si conectori etansi...sa nu traga aer fals ca se dezamorseaza...Cel mai mic por pe unde poate trage aer...face ca pompa de benzina sa se dezamorseze in timp.
Lungimea furtunului nu solicita pompa in plus, ci altitudinea la care trebuie sa absoarba. Muta-l fara probleme. In prova rezervorul va fi un pic mai sus decat este acum...
Ca sa ma bag si eu cu doua idei
1 nu inadi fuel line-ul actual. cumpara sificient fuel line nou, si taie cat trebuie, dupa ce l-ai rutat. Lasa sufficient "slack" ca sa stea frumos la coturi si sa nu se intinda cand misti motorul.
2 am avut un general succese cu rezervoare montate in treimea prova, dar mai spre centrul ambarcatiunii (adica nu chiar in varful barcii).
ideea este daca ai aivut succes cu pompa vacumata si nu electrica
am avut un suzuki 75dt montat pe o salupa de 4.8m cu rezervor de 60l in prova si a functionat perfect.
bine bine , il mutam in prova dar cum avem acces la el ? , cum turnam benzinza? :) cu picatura , l-am putea igropa in dublufund? . ma refer la un rezervor obisnuit 20-22-30l . i-mi place si mie ideea foarte mult , dar sa fie foarte practica, pt ca greutatea nu este o problema la mine ( prietenii stiu de ce) ci spatiu pe care l-as castiga ...
urmaresc cu interes in continuare ....
De obicei rezervorul se pune aproape de motor...si la umbra. Se poate pune si in prova ...dar vei lua in nas mirosul de benzina ...vaporii formati...mai ales la o barca papuc ..(ca la o cabinata e exclus)...
Cel care a deschis topicul...nu a dat nici cel mai mic detaliu despre barca...Ca e open, sau cabinata? sau are 2.4 sau 24 de metri lungime...
De obicei...oamenii cand scriu primul mesaj ...se prezinta ... Eu sunt ...cutarescu ..si o am de 6 metri... ;)
lungimea traseulul de combustibil din prova in pupa va avea 4,5 m orizontali la care se mai adauga "urcarea" conductei la motor 2 m. in total vor fi 6.5 m liniari pana la pompa.
fiind un speed boat nu are spatii generoase fapt pentru care eu folosesc rezervoare auto care au forme diferite sunt plate si se pot gasi la dezmembrari la preturi foarte bune. alimentarea rezervorului se face se face prin buson cu pistolul direct de la pompa.
Poti posta vreo doua poze ? Eu nu inteleg 4.5m orizontali si 2 metri verticali ... ::)
urcare de 2m ?? la speed boat !!! si rezervoare auto...metalice !! Adica mai multe ???
am vrut sa postez o foto dar nu am avut.
nu este urcare de 2 m traseul urcarii va fi de 2 m pana la pompa dar in principiu m am lamurit ce anume trebuie sa modific la pompa sa nu am probleme. referitor la rezervoarele auto ele nu sunt metalice sun din ...plastic cred. oricum destul de bune pt ca folosesc de mult timp
multumesc
de info
E clar ... :-X
In principiu la barci rezervorul se pune in spate...sau in zona centrului de presiune (dinamic) care este tot spre spate...Cu cat creste viteza ...cu atat se deplaseaza spre pupa. Deci rezervoul se plaseaza jos, pe centru si spre pupa. Are un furtun de umplere, unul de alimentare motor , unul de ventilatie obligatoriu ...si sonda. Iar compartimentul rezervorului trebuie sa fie ventilat ... Nu in cabine...
Installing the fuel tank in the Sea Ray and sealing it up. (http://www.youtube.com/watch?v=y_ge8qSFMwg#ws)
Salut. Eu am un shetland de 5 m. si am tot 2 rezervoare. Unul mic de 25 l la pupa si cel de 80 la prova si nu am nici o problema cu linia de alimentare.Singura problema este sa nu se termine rezervorul mare ca se amorseaza greu. Iar conectarea la motor am facut pe o singura linie cu un teu si 2 robineti pentru fiecare rezervor in parte. Ar mai fi o problema, cel putin la mine, eu nu am avut loc sa ingrop rezervorul si a trebuit sa ii fac un stativ in prova, am deviat de la problema, trebuie ancorat bine rezervorul. La valuri si la viteza rezervorul are tendinta sa se deplasaza in spate. In rest nu am intimpinat nici o problema. Nu am miros de vapori in cabina ca exista aerisire iar alimentarea este prin prova.