24-26 iunie Mangalia, organizator Yacht Club regal Roman, detalii www.ycrr.ro
Oare de ce nimeni nu comenteaza nimic ???
era o intrebare retorica. Dar de aici se pot observa ce si cum ne miscam in aceasta lume a yachtingului.:(
Salut chelu regatean :D, si scuze ca (inca) n-am apucat sa comentez, ca stii ca mie-mi place sa comentez, fiindca sunt la fel de maniac ca si tine vizavi de panzare :P. Acum sunt plin de praf de fibra, sunt si suparat pe guzganu ala mic ca ne-a tras teapa, da' promit ca mai tarziu am sa fac un comentariu literar exact pe gustu' tau ;).
Pentru cine e interesat de participare pe o barca, bavaria cred, se cauta membrii de echipaj, unii s-au gandit sa inchirieze o barca, pretul e undeva pe la 450 euro/zi deci in total 900, daca va strangeti 9.....dar trebuie sa aveti si cunostinte de navigatie.
Intrebare: ycrr, ycr sau oricare entitate nu poate organiza regate pentru barcute home-made ? Sau macar o etapa distincta a unei regate, pentru non profesionisti. Cu un set de reguli, cu balizaj, cu coeficienti de handicap, daca nu pe mare, pe Siutghiol sau pe alte ape. Ma gandesc ca in felul asta popularizeaza si yachtingul si-i mai apropie pe oamenii simpli de barcute (vorba lui Gigi Tolan: "si asa suntem putini"). Sunt sigur ca astfel de concursuri vor avea audienta mai mare decat audienta "selecta" (in sensul de redusa) iar oamenii nu se vor mai uita ca curcile, poate cu invidie, cu jind etc. ci isi vor propune sa vina si ei la anul, sau peste doi cu un velier facut acasa. Fara premii, fara taxa de participare, doar in spiritul unei activitati de utilitate publica si de interes general la nivelul comunitatii de sud-est (ca tot vom fi conregionali :)) si nu numai.
adica 900 de persoana ori 9 persoane = 8100 euro pentru 16 volte , in trei ore (adunat secunda de secunda ) ,,,,foarte tare frate
Mario, te-ai incurcat la zecimale, 900 de euro 2 zile indiferent cati sunteti voi pe barca, deci daca va strangeti 9 cate 100 de euro de caciula pe 2 zile, adica 50 de euro pe zi si acum imparte tu la cate volte vrei si afla cat costa volta.
Mi s-a parut rautacios postul tau.
Pe mine ma doare la bascheti daca ala isi inchiriaza barca au ba, ba prefer sa nu, dar stiu ca era pe aici lumea care se vaita ca ar merge dar nu au cu ce.
Vicentiu, nu este in plan, cel putin la Yacht Club Regal Roman sa organizeze regate cu barci home made. Sunt si putine, nu avem fonduri nici pentru astea de le facem, ca sa nu iti mai zic ce daravela e cu ratingul, arbitrii, nave de asistenta, etc....
Salutare dragi colegi, sper ca o mică eroare de zecimale sa nu işte vreo fugăreală :P, aşa că dacă vreţi să fugăriţi pe cineva, ar trebui să mă fugăriţi pe mine :D, că încă n-am desenat comentariul promis, da lasă că mă fac eu freş şi desenez comentarii literare ;).
@Vince: "pe Siutghiol sau pe alte ape", adică vrei să spui pe Brateş ;D, îţi dai seama ce fel ar arăta Brateşul braconierilor plin de vele colorate ::).
Citat din: n.adrian din Iunie 15, 2011, 10:55:25 PM
Mario, te-ai incurcat la zecimale, 900 de euro 2 zile indiferent cati sunteti voi pe barca, deci daca va strangeti 9 cate 100 de euro de caciula pe 2 zile, adica 50 de euro pe zi si acum imparte tu la cate volte vrei si afla cat costa volta.
Mi s-a parut rautacios postul tau.
Pe mine ma doare la bascheti daca ala isi inchiriaza barca au ba, ba prefer sa nu, dar stiu ca era pe aici lumea care se vaita ca ar merge dar nu au cu ce.
Vicentiu, nu este in plan, cel putin la Yacht Club Regal Roman sa organizeze regate cu barci home made. Sunt si putine, nu avem fonduri nici pentru astea de le facem, ca sa nu iti mai zic ce daravela e cu ratingul, arbitrii, nave de asistenta, etc....
sincer , imi cer scuze , dar chiar asa am inteles ,,, 900 de euro per persoana . respect
Deci doritori de dat cu barca la regata nu prea sunt :((
Sunt ei, da' sunt ocupati din greu cu reparatii si constructii de barcaze de braconieri :-\...
reparatiile si batutul cuielor se poate face si in alt anotimp si in alte zile, regate.....
Atasez programul evenimentului
La regata asta m-am agitat si am reusit sa iau pe barcutza 2 oameni dintre cei ce bantuie forumurile noastre, pe Bogdan Buciu si pe Ionut Haralambie.
Pe Bogdan l-am luat ca sa vada si el cum e treaba cu velele, ca stie numai cu padela si pe Ionut din maxima mea apreciere pentru ceea ce a facut sa devina Oceanya. Sper ca sa ii dovedesc vineri la antrenamente sa faca manevrele bine si relativ repede. Cam au mult noroc, dupa prognoza sambata e un vant de nu e iar duminica e foarte tare, ceea ce da o maxima lejeritate, adica sambata o sa fie usor iar duminica nu o sa schimbam vele, dar eu ma rog la dumnezeu sa se schimbe mizeria asta de prognoza si sa avem vant de 25 de noduri constant :))
Sper ca ei sa posteze impresii :)
Salut Adi. Multumesc inca o data pentru invitatia de a participa la acest eveniment. Din nefericire, serviciul nu mi-a permis sa ramin in Tara inca o saptamina. Astept cu nerabdare ocazia urmatoare. Bafta si vint bun.
regretul e al meu Aurelian :(
Sa vedem comentariile celor 2 care au participat la regata :) Unu a iesit pe primul loc, desi in viata lui nu a calcat pe un velier :))
ceauarela pasarela,
hai la min' la carnavela
securica nema
Deci, am participat la invitatia lui Adrian la regatele astea doua, pe mine ma interesa in primul rand sa vad cum e pe un velier, sa vad daca am rau de mare si sa cunosc si eu ce fel de oameni sunt cei din zona yachtingului pe barci mari.
2. n-am rau de mare
3. oamenii sunt ca peste tot, si primitivi si oameni frumosi, dar aici aia de sunt frumosi sunt chiar foarte foarte frumosi(nu la aspect ma refer). Am cunoscut un nene din Constanta, il cheama Vali, se vede dupa fata ca e aprig si il cred pe Adrian ca e in stare sa fie in 2 secunde la varful catargului de 24m, m-a invatat "hard way" pericolele si greselile la bordul unui velier in cursa. Alex Mihaita, skipperul de pe Incognito(barca de pe primul loc), vezi la el ca are vantul, vela si apa in sange, numai cu ochii in vele si urechile in aer ne-a condus print-un vant de cca. 40noduri(75km/h) si valuri de 6m, in conditiile in care comisariatul de cursa chemase toate barcile in port, inchisese concursul si le tzatzaiau chilotii pana nu au vazut toate barcile la chei. Nu ii enumar pe toti, dar am avut ocazia la il cunosc ma bine pe Haralamb(oceanya), e super tare omu, dar nu arata fatza tot ce stie el(azi ne-am dat pe snagov cu Oceanya, sa traim noi). Si m-a mai impresionat proprietarul barcilor pe care ne-am dat noi, Bogdan, cat de normal, atent si cat bun-simt are. Si Irina, doamna cu care am mers in si din Bucuresti, e o persoana foarte interesanta.
Multumim Adi de invitatie si Nicoletei de ajutoare.
As mai povesti dar sunt prea multe idei in capul meu, si sunt inca "la cald"
PS: aaaaa, si ca sa reintru in registrul meu, e plin de femei bune, dar maritate.
1. Pe un velier e fain, si la mal si in mars.
un video la adresa :
http://inregistrari.b1.ro/view-30_Jun-2011-b1__viata_e_frumoasa_ii-56.html
de la minutul 33
Excelent, se pare ca lucrurile se misca in directia cea buna.
Ce mi-a placut sa-l vad pe chelu la televizor :). Din pacate, ca de obicei cand discutia devenea mai interesanta, jurnalistul habarnist i-a intrerupt cursul, din ratiuni de "RATB si B'est Fest" ;D.
Mesajul si continutul discutiei au avut ca de obicei ca "target" necunoscatorii, oamenii din afara pasiunii barcilor, care in majoritate formeaza publicul telespectator. Pentru oameni nitel mai informati, cum suntem cei care mai bantuim pe forumuri si pe ape, ar mai fi cateva intrebari ceva mai punctuale:
- Prin ce se diferentiaza ratingul IRC de cel ORC, si de ce a fost ales ORC-ul de voi, cei din YCRR? Stiu ca ambele sisteme de rating sunt bazate pe handicapul aplicat barcii, calculat in functie de parametrii tehnici (cum spuneai si tu la televizor, conteaza care o are mai lunga :D). Mai stiu ca IRC se bazeaza pe declaratia personala a concurentului privind caracteristicile barcii, care se prezuma ca e de buna credinta, si ca IRC se aplica barcilor apropiate dpdv dimensional si constructiv. La noi in Ro insa, flota e foarte eterogena, si banuiesc ca asta e motivul pentru care s-a ales ORC.
- Mai demult mi-ai spus de departajarea in cadrul claselor intre barci production, one-off, home-made, de asemenea cruisere, racere etc. Pe parte de barci production mi se pare ok ca acestea sa concureze exclusiv intre ele, majoritatea fiind cruisere, deci optimizate pentru respectiva destinatie. Insa la one-off, one-design, barci home made, cred ca ar fi mai interesant ca barcile sa concureze laolalta, fiindca nu doar maiestria echipajului este cea care conteaza in regata, ci si designul si constructia barcii, care pot fi optimizate chiar din timpul constructiei de proprietar. Neparticipand pana acum la vreo regata, nu cunosc (inca) regulamentele claselor si modul de aplicare a coeficientilor de rating, asa ca ar fi bune niste lamuriri, eventual prin postarea unor linkuri.
Intreb aceste lucruri fiindca unul dintre oamenii pe care ii respect cel mai mult, Mihai Patrascu din Cluj, concureaza la regate in Marea Egee cu Allegro, barca facuta acasa de el si regretatul sau parinte nea Sandu, obtinand locuri fruntase in intrecerea cu mai modernele si mai dotatele barci de firma. Mai ales ca exista o categorie de baieti care nu-si vor cumpara vreodata velier, ci prefera sa-l construiasca la fel cu propriile maini, si ar fi bine sa stie de la inceput care sunt conditiile ca barca sa poata concura in viitor si la regate.
vali, e mai putin poetic ddecat mi-as dori si eu si tu, Yacht Club Regal roman, a fost primul organizator care a introdus un coeficient de rating. La inceputuri a fost o formula ruseasca...deh....apartenetza :)), apoi ORC, de ce ORc...dintr-un motiv "mioritic" era mai ieftin :)))
Dar apoi incercand sa ma uit si in stanga si in dreapta, eu consider ORC mai aproape de o flota atat de diversa cum e la noi. Ca vb de Alegro, ala niciodata nu o sa aiba IRC, dar ORC da :) Ca el castiga.....eu habar nu am de clasamentele de la clasele in care nu concurez, deh, carentze in educatie. E clar ca pe Alegro merge Alex, care stieeeeeeeeeeeeeee :)
Dar sa revenim la oile noastre, cu IRC vs ORC. Mie mi se pare de bun simt ca o barca de 26 de To fata de una de 1 To e dezavantajata pe vant slab si avantajata pe vant tare. ORC tine cont de viteza vantului, IRC nu. Cum zicea X-Petrolist, mai multi proprietari de barci s-au orientat catre IRC decat catre ORC in ultima vreme. Poate din considerente de marketing, poate ca ORC e mai dificil pentru organizatori....habar nu am. Eu merg la ambele :)
Citat din: n.adrian din Iulie 05, 2011, 12:09:26 AM..... Cum zicea X-Petrolist, mai multi proprietari de barci s-au orientat catre IRC decat catre ORC in ultima vreme. Poate din considerente de marketing, poate ca ORC e mai dificil pentru organizatori....habar nu am. Eu merg la ambele :)
Scuze Adi. Eu am citat doar din wikipedia http://en.wikipedia.org/wiki/International_Measurement_System. Nu pot sa-mi dau cu presupusul in lucruri pe care nu le cunosc. Referitor la handicapul care tine cont de taria vintului, pare mai echitabil. Din pacate conteaza si cit dureaza calmul sau vremea defavorabila deoare handicapul nu poate acoperi o perioada de zile. Dezavantaje cred ca exista in ambele tipuri de rating. La fel si avantaje. One class design racing pare a fi metoda cea mai apropiata de a oferi competitie
numai intre echipaje. Zic eu. Probabil si acolo apar unele carente.
Dap, one class design e super, dar...la noi nu stiu daca sunt 3 barci la fel:) ma refer la vele mari.