buna seara apelez la cunostintele dv pentru o problema ce m.ia pus capac . am un motor yamaha 25cp 2 cilindri cu un carburator porneste greu nu are relanti da rateuri . am schimbat bujiile dar nimic ,putin s,au rarit rateurile dar relanti tot nu are iar ca sa ia ture trebuie sa folosesc palma pe post de soc se tureaza da rateuri moare iar soc iar ture dar fara sa reusesc sa il fac sa mearga ca un motor normal.carburatorul este curat. zilele acestea am demontat motorul banuind ,zic eu un semering de la ambielaz spart. totul ok nu uzura nici semeringuri sparte ,muzicutele in regula.doar bucsa dintre ambielaje cu putin joc. nu pot spune nimic de aprindere doar ca da scinteie si pornerste . asta este, crede cineva ca ar avea o sucestie cu aceasta satana de motor ca eu nu mai stiu . oricum mersi
Salut, noi cand ne lovim de o problema de genul asta, primul lucru pe care il facem e sa schimbam carburatorul cu unul identic, de la alt motor, despre care stim ca functioneaza perfect. Bine, avantajul e ca, fiind un oras de "baltareti", de obicei gasim usor la vreun prieten un carburator de proba.
Daca dupa schimbare problemele dispar, vina e a carburatorului, ceea ce s-a intamplat cel mai des. Daca problemele persista, atunci ne uitam mai departe, la electrica, la etansari etc.
Cu toate astea, daca ma incant la vreun motor, prefer sa fie in stare buna, fiindca m-am saturat de surubarit motoare, mi-e suficient cat muncesc la fibra si rasini la barci. Incearca deci, daca ai de unde, sa faci o proba cu alt carburator, fiindca din ce ne scrii se pare ca acolo e problema.
Deci ... Dactari nu sunt specialist si ce-ti spun sunt din cele patite asa ca daca as fi langa motor as face urmatoarele:
- as verifica etansietatea furtunului de benzina , pompa amorsare , pompa de benzina , membrana pompa benzina
- as baga carburatorul in carburol , demontat bucatele , fara garnituri de cauciuc.
- as monta carburatorul reglat dupa ce l-am suflat la compresor , adica: surub aer strans si desfacut 2, 5 ture si plutitorul carburatorului tre sa stea paralel cu solul in pozitie de lucru adica orizontal.
- tre verifica aprinderea daca e la punct , cu stroboscopul daca e electronica cu surubelnita daca e clasica
Rateurile ar insemna explozii in contra sau dupa timpul "ideal"
Daca am scris aiurea scuze
totul l.ai punctat corect dar ceia ce mi.ai sugerat am facut deja fara nici un rezultat . este posibil ca problema mea sa se traga din aprindere? nu am specificat ca este cu captatori [electronica]
nu stiu dc mai este de actualitate, dar eu vin cu o sugestie - verifica pana de sub volanta sa nu fie ,,Z"
Si daca s-a rezolvat problema ... atunci spune si la altii ce a avut defect motorul . Sa ramina consemnat pentru posteritate , cand mai intreaba altii
ok scuze ca revin asa tirziu cu raspunsul rezolvari problemei mele . dar am demontat tot motorul .initial am crezut ca este un semering spart m am inselat cu toate ca si asta este un defect ce da aceste sintome, sar parea ca defectul mot meu provenea ori din faptul ca ,carterele nu etansau bine si tragea aer fals , ar fi o ipoteza sau mai sigur am gasit membrana la o muzicuta putin deplasata si nu mai inchidea bine . oricum acum dupa toate cele ce am enumerat motorul merge ok bafta voua
Citat din: dactari din Iunie 25, 2014, 09:48:05 PM
am gasit membrana la o muzicuta putin deplasata si nu mai inchidea bine .
??? Poti detalia putin in niste termeni mai cunoscuti ? ;D
cu cea mai mare placere daca pot fi de ajutor dar trebuie sa fie o discutie verbala nu prin mesaje mai ales ca ,calculatorul nu este intodeauna accesibil pt mine
Sub carburatoare . pe pasajele ce asigura admisia amestecului aer benzina in carter sunt niste ansamble de lamele care inchid si deschid drumul pentru a nu venii amestecul inapoi in carburator ... Scuze asa pot eu explica . le poti vedea daca demontezi corpul carburator
In limbajul mecanicilor romani "muzicuta" este supapa de admisie tip membrana existenta la unele tipuri de motoare 2T. Exista din 1928 dar a devenit populara incepand cu anii 70. In engleza se numeste "reed valve". Controleaza admisia si are avantajul ca se autoadapteaza turatiei deoarece este controlata de diferenta de presiune. E consumabil.