Cap Compas

Ambarcatiuni => Motorizate => Pneumatice-RIB => Subiect creat de: AdrianZUZ din Decembrie 31, 2013, 01:18:31 PM

Titlu: G48 + Yamaha 90hp
Scris de: AdrianZUZ din Decembrie 31, 2013, 01:18:31 PM
Avand in vedere ca am fost destul de cuminte anul asta, Mosul a venit cu un motor ca nou si o factura proforma pentru un nou RIB!

As vrea sa ma lamuriti un pic cam ce am de adunat pentru inmatriculare barca cu motor - la motor am contract de v-c si factura de achizitie initiala iar barca vine cu factura IT si COC producator (vine direct de la constructor, noua, echipata cu lumini, instalatie, busola ....) ????

Asta ca hartogarie, tehnic sper sa mearga bine = barca are 300kg seaca si motorul este 90cp 2 timpi 119-122kg, 90cp este si maximul de motorizare pt care barca este omologata!

Inca nu am poze ptr ca jucaria este inca in Sardinia ... un filmulet de prezentare = GOMMONAUTICA G48 "OCEAN NAVIGATION" (http://www.youtube.com/watch?v=gdPRd6JxLlk#ws)

Multumesc si un An Nou Bun!


Titlu: Re: G48 + Yamaha 90hp
Scris de: ionpescarul din Decembrie 31, 2013, 05:10:33 PM
Adriane ,cu actele nu am cum sa te sfatuiesc ,dar ma bucur pentru cadoul pe care ti-lai oferit,acum cativa ani ,tot in ultimele zile ale anului , mi-am facut  si eu un cadou  cu impact foarte puternic emotional  la vremea aia ,vreo luna am fost chiaun  ,nici nu mai stiam ce lucrari aveam in derulare ,de fapt ulterior nu mai mi-am adus aminte  nimic din ce sa intamplat  in luna aia. Ar fi bine ca macar o data in viata fiecare dintre noi sa isi poata face un cadou care sa il chiauneasca.
Titlu: Re: G48 + Yamaha 90hp
Scris de: dany din Ianuarie 02, 2014, 03:34:57 PM
Tind sa cred  ca asemenea riburi sunt cele mai sigure ambarcatiuni.Viteza ,capacitate de incarcare au berechet .Dezavantajul este ...pretul cam piperat dar banuiesc ca-ti place'' condimentat'' :D ceea ce mi-as dori si mie si tuturor celor de pe aici .Sa ai parte de ea si sa te bucuri multi ani cutreierand apele inclusiv ''apa cea mare''.Faina treaba!!!Felicitari!
Titlu: Re: G48 + Yamaha 90hp
Scris de: AdrianZUZ din Ianuarie 02, 2014, 05:44:37 PM
In primul rand multumesc!
M-am blocat la ideea de rib pentru ca 95% din timpul de apa este la mare ... daca era 90% Delta, canale etc SIGUR nu merita investitia in asa ceva!!!
Cum nici masina de teren ideala nu exista, tot asa cred ca nici barca buna la toate nu exista.
Un rib din hypalon facut manual in Italia nu are cum sa coste putin ... acum ca depaseste pretul unei cabinate turnate in Polonia ... asta nu pot evalua!
Ce este interesant este ca au ajuns sa dea garantie la material (cauciuc/neopren) 10 ani ... si chiar barcile ingrijite arata ca noi si la 20!!!

Titlu: Re: G48 + Yamaha 90hp
Scris de: modi din Ianuarie 02, 2014, 05:46:54 PM
Citat din: AdrianZUZ din Ianuarie 02, 2014, 05:44:37 PM
In primul rand multumesc!
M-am blocat la ideea de rib pentru ca .....

Hombre , personal cred ca te-ai blocat exact unde trebuia !  ;) ;) ;)
Congrats , si ..... prietenesti invidii !
Titlu: Re: G48 + Yamaha 90hp
Scris de: corsarul din Ianuarie 02, 2014, 08:32:41 PM
Felicitari pentru achizitie !!
O dragoste mai veche a mea...RIB-ul... ;D
Titlu: Re: G48 + Yamaha 90hp
Scris de: mario38 din Ianuarie 04, 2014, 06:34:14 PM
Citat din: corsarul din Ianuarie 02, 2014, 08:32:41 PM
Felicitari pentru achizitie !!
O dragoste mai veche a mea...RIB-ul... ;D
de la tine astept editia a II -a adaugita si revizuita . sa nu crezi ca te-am uitat.
Titlu: Re: G48 + Yamaha 90hp
Scris de: corsarul din Ianuarie 04, 2014, 06:42:18 PM
Citat din: mario38 din Ianuarie 04, 2014, 06:34:14 PM
Citat din: corsarul din Ianuarie 02, 2014, 08:32:41 PM
Felicitari pentru achizitie !!
O dragoste mai veche a mea...RIB-ul... ;D
de la tine astept editia a II -a adaugita si revizuita . sa nu crezi ca te-am uitat.
Cu siguranta ! ;)
De data aceasta...... mult mai usor (greutatea totala).... neaparat ALB..... fara"zorzonele  ;D".... si cu terminatia tuburilor din fibra, NEtaiate.
Multumesc pentru incredere ....si pentru sfaturi !  ;)
Cu toate aceste, sunt perfect constient ca NU o sa ajung sa construiesc un RIB...."in batatura" si sa fie de talia celor construite de italieni .
Dar sa stiti ca ma straduiesc !!  :)
Titlu: Re: G48 + Yamaha 90hp
Scris de: dany din Ianuarie 04, 2014, 07:25:40 PM
Vorbesti prostii!!!!Mie cu primul mi-ai luat aerul....La al doilea cred ca-ti fac din chipul tau icoana!!!Esti bun man!!!
Titlu: Re: G48 + Yamaha 90hp
Scris de: corsarul din Ianuarie 04, 2014, 07:48:34 PM
Inca o data
Multumesc frumos !!!
Titlu: Re: G48 + Yamaha 90hp
Scris de: AdrianZUZ din Mai 02, 2014, 10:16:50 AM
3 luni mai tarziu am reusit sa intru in posesia barcii.
Sa ajungi sa vezi o barca de la nenea asta din Sardegna trebuie sa ai nervi de fier ... am pierdut 3-4 camioane care incarcau de la Sassari, asa ca, sus in masina,  4350 km + 600 cu ferry Livorno-Olbia!
Acum nu mai conteaza, jucaria este in curte si am inceput sa o echipez + o curatenie asa ca dupa un drum lung.
Titlu: Re: G48 + Yamaha 90hp
Scris de: AdrianZUZ din Mai 02, 2014, 02:57:41 PM
Am si o prima intrebare ... prima dintr-un lung sir!

Barca a venit, in ciuda insistentelor mele, cu timonerie Ultreflex T67 si cablu M58, ambele bune pana la 50cp!

Pentru motorul meu de 90 trebuie cablu M66 (cu tija mai lunga) si caseta T71 sau T85! As vrea un sfat, ce sa aleg T71 sau T85, diferenta din fisa tehnica este ca una permite 3 ture de volan si una 4 !??

Evident caseta T67 noua (montata) + cablul M58 (in cutie) sunt de vanzare!
Titlu: Re: G48 + Yamaha 90hp
Scris de: rover.marius din Mai 02, 2014, 06:29:35 PM
Salut Adrian
Pai la intrebare ai raspuns singur. Eu am motor 90cp si am pus in primavara cremaliera t71 si cablu m66 si este f bine.Raspunde f bine la viraje chiar si mai stranse
Titlu: Re: G48 + Yamaha 90hp
Scris de: AdrianZUZ din Mai 02, 2014, 09:14:28 PM
Citat din: rover.marius din Mai 02, 2014, 06:29:35 PM
Salut Adrian
Pai la intrebare ai raspuns singur. Eu am motor 90cp si am pus in primavara cremaliera t71 si cablu m66 si este f bine.Raspunde f bine la viraje chiar si mai stranse

Multumesc de raspuns, o sa comand luni, sper sa gasesc si pe stoc.
Titlu: Re: G48 + Yamaha 90hp
Scris de: AdrianZUZ din Mai 07, 2014, 02:12:39 PM
Intr-o frumoasa zi ploioasa am reusit sa sui motorul si printre picaturi si ceasurile si mansa.
Rezultatele sunt neclare - trim OK, tachometrul merge perfect, speedo de loc! Azi sper sa verific contactele si sa vad ce nu-i place (fie ceva oxidat fie am legat firul negru care trebuia sa ramana ptr sonda de benzina :D)
Titlu: Re: G48 + Yamaha 90hp
Scris de: ionitzady din Mai 08, 2014, 10:28:33 AM
sa-nteleg ca ai dat-o la apa si in mars vitezometrul nu indica nimic ??? , vitezometrul este cu furtunas , nu?  furtunasul este cuplat la pintenul motorului sau cu pana ?  , daca este la pintenul motorului sa nu ai infundat canalul ....     , zic si eu ??   nu am tinut in mana dar TEORETIC la vitezometru + si -  in afara de iluminat nu cred ca mai fac ceva.   apa intra pe gaurica din pintenul mot sau pe duza de la pana merge pe furtun si preseaza mecanic mai tare sau mai incet in functie de viteza acul vitezometrului , nu? ??? ??? ??? ???
Titlu: Re: G48 + Yamaha 90hp
Scris de: ionitzady din Mai 08, 2014, 10:30:20 AM
apropo , motorul arata foarte bine , cat ai dat pe el ?  :P
Titlu: Re: G48 + Yamaha 90hp
Scris de: AdrianZUZ din Mai 08, 2014, 11:41:09 AM
Citat din: ionitzady din Mai 08, 2014, 10:28:33 AM
sa-nteleg ca ai dat-o la apa si in mars vitezometrul nu indica nimic ??? , vitezometrul este cu furtunas , nu?  furtunasul este cuplat la pintenul motorului sau cu pana ?  , daca este la pintenul motorului sa nu ai infundat canalul ....     , zic si eu ??   nu am tinut in mana dar TEORETIC la vitezometru + si -  in afara de iluminat nu cred ca mai fac ceva.   apa intra pe gaurica din pintenul mot sau pe duza de la pana merge pe furtun si preseaza mecanic mai tare sau mai incet in functie de viteza acul vitezometrului , nu? ??? ??? ??? ???

Nu am dat la apa barca, dar ma gandesc ca trebuia sa se aprinda ceva si pe la el. Asa cum tacho si trimul incep sa "lucreze" cand pui contactul si vitezometrul cu sonda benzina (neconectata), ceas si distanta ar trebui sa faca ceva - MORT. Si da este varianta cu furtunas. O sa revin cu poze, ii dau eu de cap, dar ieri am alocat timpul montatului de accesorii.
Motorul l-am luat in Decembrie si a costat 900 eur cu mansa, cabluri sens, electrice si ceasuri! Azi a ajuns la Yamaha Otopeni pentru un curatat, reglat de carburatoare si un schimb de ulei trim! Ca sa il laud putin are compresie egala la zecimale pe toti cilindrii!! Am crezut ca s-a stricat ceasul si am repetat ... de 3 ori!


Titlu: Re: G48 + Yamaha 90hp
Scris de: ionitzady din Mai 08, 2014, 02:31:10 PM
si cat a aratat compresmetrul ? , la mine a aratat 9 sau 9,5
Titlu: Re: G48 + Yamaha 90hp
Scris de: AdrianZUZ din Mai 08, 2014, 03:23:06 PM
122 psi, pe la 8.4 bar - Yamaha 90aetol / 2006
Titlu: Re: G48 + Yamaha 90hp
Scris de: kimi din Mai 08, 2014, 05:45:28 PM
Ai masurat cu motorul rece sau cald ?
Titlu: Re: G48 + Yamaha 90hp
Scris de: mustatza din Mai 08, 2014, 06:32:16 PM
Nu am dat la apa barca, dar ma gandesc ca trebuia sa se aprinda ceva si pe la el. Asa cum tacho si trimul incep sa "lucreze" cand pui contactul si vitezometrul cu sonda benzina (neconectata), ceas si distanta ar trebui sa faca ceva - MORT. Si da este varianta cu furtunas.

sunt 2 modele de vitezometre
- unul ( cum a spus si Ionitzady) intra in pintenul motorului dar eu am vazut doar la mercury
- la a doua varianta capatul furtunasului intra intr-o terminatie care se numeste senzor vitezometru si care se prinde de oglinda barcii.

Titlu: Re: G48 + Yamaha 90hp
Scris de: AdrianZUZ din Mai 09, 2014, 08:20:39 AM
Citat din: kimi din Mai 08, 2014, 05:45:28 PM
Ai masurat cu motorul rece sau cald ?

Compresia a fost masurata la rece, stiu ca va avea valori ceva mai mari la cald! La un bloc de Al nu prea ma incanta sa ma joc cu bujiile la cald, mai ales cand nu este (inca) motorul tau.
Titlu: Re: G48 + Yamaha 90hp
Scris de: AdrianZUZ din Mai 12, 2014, 12:16:25 PM
Ceasul vitezometru/voltmetru/timp deplasare/litrometru a inviiat .... dupa ce am schimbat siguranta arsa! 8) :-[
Am tras cam toate cablurile si totul functioneaza perfect. Montat partial accesorii.
Aici am o dilema, mufa sonarului are un diametru generos (cam 2 cm) si nu stiu ce solutie de trecere prin consola sa adopt????
Caseta si cablul de directie rezolvate partial, in sensul ca echeea buna pentru directie hidraulica nu seama cu ce trebuie pentru directie mecanica!

Astept rezervorul de inox sa termin si traseul furtunelor de benzina (rez 1 sub consola , rez 2 undeva, robinet, fitru decantor, linie para), mai am de finalizat si montajul pompei de santina (imi trebuie un T redus si o valva sens cu diametru mare)


Titlu: Re: G48 + Yamaha 90hp
Scris de: ionitzady din Mai 12, 2014, 08:57:37 PM
aha  ::)  , pai dai gaura cu o freza ( ca aia de senzori de parcare ) , apoi pui o garnitura de cauciuc . Gaura cu garnitura v-a veni sub talpa sonarului si nu se vede nimic . Asa am procedat eu
Titlu: Re: G48 + Yamaha 90hp
Scris de: AdrianZUZ din Iunie 08, 2014, 10:34:05 PM
 :)  Sunt destul de aproape de final cu echipatul
Baterie cu intrerupatorul aferent este, incarcarea la 3-4000 turatii este de 14,5v.
Rezervorul de inox, cauciucat, gadilat adaposteste temporar 75-77l, la care se adauga un secundar yamaha de 25l.
Pompa de santina rasneste frumos, dar este cam inutila ... teoretic barca se auto goleste in mers, asa ca inca nu am scos furtunul de la pompa afara ... nici nu stiu pe unde exact  ???
Una peste alta, azi am scos barca la padure, la Snagov, si am tesat 2-3h. Merge f bine ... ma gandeam sa mai ridic o gaura motorul, dar nu e cazul, ramane aliniata placa antiventilatie cu chila! La aprox 4500 rpm are 53 km/h si planeaza de la 16-18km/h.

Mici probleme de rezolvat:
1. Dreapta sa fie dreapta si stanga sa fie stanga  ;D :P adica sa intorc cablul in caseta
2. Valva de sens trebuie dublata si dopul de 2 lei de la scurgere trebuie inlocuit ... ia apa pe la furtunul care trebuie sa dreneze puntea. Am frecat dopul ala expandabil pana am gasit o pozitie "uscata" ... dar nu e ce trebuie
3. Gasit solutie de etansat filete robinet pentru a putea racorda si rezervorul de rezerva fara mare efort.
4. Gasit trecere pentru ventilatia rezervorului principal pentru a nu avea apa de Ionica in carburatoare.
5. Desenat un sistem demontabil de tras colacul ... optional 8)

6. Sa imi notez sa pun la loc dopul la rezervorul de ulei dupa ce il umplu >:(
Titlu: Re: G48 + Yamaha 90hp
Scris de: ionitzady din Iunie 10, 2014, 10:18:46 AM
cumva rezervorul are pompa de benzina electrica sau doar indicator nivel?
Titlu: Re: G48 + Yamaha 90hp
Scris de: AdrianZUZ din Iunie 10, 2014, 12:32:24 PM
Sonda nivel cu cele 2 fire aferente.
Titlu: Re: G48 + Yamaha 90hp
Scris de: Sosoktm din Iunie 11, 2014, 10:14:31 AM
sa nu uiti sa pui si dopul rezervorului de ulei ca sa nu iasa fum  :))
hai cu poze despre agregat, in integralitatea lui, poate filmulet in actiune. 53 cu 3 persoane? nu e modest pt balaurul de motor?
p.s. nu am reusit sa fac treaba cu motorul de 20 :(
Titlu: Re: G48 + Yamaha 90hp
Scris de: AdrianZUZ din Iunie 11, 2014, 10:35:26 AM
Citat din: Sosoktm din Iunie 11, 2014, 10:14:31 AM
sa nu uiti sa pui si dopul rezervorului de ulei ca sa nu iasa fum  :))
hai cu poze despre agregat, in integralitatea lui, poate filmulet in actiune. 53 cu 3 persoane? nu e modest pt balaurul de motor?
p.s. nu am reusit sa fac treaba cu motorul de 20 :(

Nu am incercat WOT sau pe acolo din motive de trafic, copil si ... directie pe invers. Am avut cel putin un moment ciudat - eu luam dreapta ca sa ocolesc o barca ce venea din fata prin stanga si omul privind la mine lua normal dreapta  :o.
Nu am avut rabdare nici sa schimb cablul de pe dr pe stg si am uitat sa resetez si GPS-ul, ca atare consumul este tot o necunoscuta ??? O sa testez si o elice cu pas 19 si inaltimi diferite, dar toate in Grecia ca nu mai e timp.
Titlu: Re: G48 + Yamaha 90hp
Scris de: Sosoktm din Iunie 12, 2014, 04:48:36 PM
da, nu stiu cum e vara pe snagov, dar am vazut ce "potential" are :(
Funny asta cu inversatul, asa cum ziceai mai devreme, treaba romaneasca.Ai jeglaj tip jack-plate? Sau zici de trim? Sectiunea la motor e suficient de plata, deci nu e decat o inaltime buna. La consum sunt tare curios, dar la regim  de croaziera nu cred sa sara de 25-28 l/h indiferent de incarcatura.
Distractie placuta la greci!
Titlu: Re: G48 + Yamaha 90hp
Scris de: AdrianZUZ din Iunie 12, 2014, 05:59:01 PM
Citat din: Sosoktm din Iunie 12, 2014, 04:48:36 PM
da, nu stiu cum e vara pe snagov, dar am vazut ce "potential" are :(
Funny asta cu inversatul, asa cum ziceai mai devreme, treaba romaneasca.Ai jeglaj tip jack-plate? Sau zici de trim? Sectiunea la motor e suficient de plata, deci nu e decat o inaltime buna. La consum sunt tare curios, dar la regim  de croaziera nu cred sa sara de 25-28 l/h indiferent de incarcatura.
Distractie placuta la greci!

Reglaj din suruburile de prindere pe oblinda ... cele de sus se scot si se prind in urmatoarele gauri, iar cele de jos se slabesc si culiseaza.
Cat il ridici sau cat il lasi are o influenta maricica la mers / consum / performante ... nu imi dau seama cum este o sg inaltime buna?
La capitolul teste - a adus FunC o jucarie noua, Solas Saturn inox 13.25X19 vs. 13.25x17  aluminiu serie K originala.
Titlu: Re: G48 + Yamaha 90hp
Scris de: Sosoktm din Iunie 13, 2014, 11:15:05 AM
pai avand in vedere ca partea din spate este plata(deadrise mic), inaltimea placii antiventilatie ar trebui sa fie f putin sub nivelul chilei. Daca era un v pronuntat atunci intaltimea teoretic ar fi trebuit sa fie modificata in functie de incarcatura. Nu cred ca e cazul la ansamblu tau de elici racing, semi-imersate, de asta spun ca e reglaj de tip "set and forget". Singura situatie in care cred ca ai mai putea sa te gandesti la reglaj dar mai degraba de trim e cand ai incarcatura mare(asieta modificata), dar dat fiind tipul barcii si utilizarea ei probabila, alaturi de dimensionarea motorului (yuhuuuuuuu) , contextul devine mai degraba teoretic.
Daca zici ca aveai 4500 ture fara sa fi la blana, mai degraba as alege un pas mai mare daca vrei viteza mai multa, motorul are cu ce sa invarta un 21p zic eu.La holeshot mari sanse sa nu simti niic o diferenta.
just my 2 cents
Titlu: Re: G48 + Yamaha 90hp
Scris de: AdrianZUZ din Iunie 13, 2014, 03:58:37 PM
Sigur diferentele sunt/vor fi  mici, dar cum oricum aveam nevoie de o elice de rezeva, si cum oferta la Solasul asta a fost OK ... vedem de maine in apa sarata.
Titlu: Re: G48 + Yamaha 90hp
Scris de: Sosoktm din Iunie 16, 2014, 08:52:33 AM
vacanta placuta!
Titlu: Re: G48 + Yamaha 90hp
Scris de: AdrianZUZ din Iunie 16, 2014, 11:10:40 PM
Elicea Solas Saturn inox in stare absolut noua .... nu se impaca cu motorul meu, neam, intra in ventilatie instant. Turatie ca la balamuc, am frecat trimul cam 30 min dupa care am facut-o pe aia vitejeasca, am pus la loc originalul yamaha si totul este iarasi OK.
Nu stiu care este explicatia pentru fenomen, amandoua au evacuarea prin elice, intra exact la fel pe ax (nu ramane loc pentru gazele de evauare) ?!?

Soso, multam de urari!
Titlu: Re: G48 + Yamaha 90hp
Scris de: Sosoktm din Iunie 17, 2014, 01:58:35 PM
tot din carti adunate, inoxul ar trebui sa nu flexeze comparat cu aluminiu, dar probabil cauza principala este suprafata prea mica a palei data de forma, chiar daca diametrul ramane acelasi.Logica imi spune ca gazele de evacuare sunt deja "pozitionate" in spatele zonei de atac a palelor iar cavitatia nu are treaba cu ele. Hub-ul e la fel, nu se pune problema ca nu are loc gazul ars la iesirea prin solas.Presupun ca ai incerca si varianta cresterii progresive a turatiei, dubios totusi ca ventileaza instant  :-\
Ai incerca sa lasi motorul mai jos sub chila?
Titlu: Re: G48 + Yamaha 90hp
Scris de: Vali din Iunie 17, 2014, 03:05:24 PM
Salut baieti, daca-mi permiteti sa particip si eu la discutie, ma gandesc totusi sa fim intai siguri ca e vorba ori de ventilatie, ori de cavitatie.

Din ce povesteste Adrian, cu turatia ca la balamuc, si din faptul ca Solas-ul are pasul mare, banuiesc totusi ca elicea intra in cavitatie. Ventilatia s-ar produce in caz ca elicea prinde si antreneaza aer atmosferic, cizma fiind situata prea sus. Mai ales daca elicea se comporta la fel la trim-uri diferite, e cam indoielnic daca e vorba de ventilatie.

Ma gandesc ca aceasta ventilatie ar trebui sa apara si la elicea originala, ambele functionand la aceeasi inaltime, si avand acelasi diametru. Pe de alta parte, daca Solas-ul a fost conceput pentru puterea motorului (90), nu e prea normal sa intre instant in cavitatie.

Ce banuiesc eu e ca sarcina (deplasamentul total al barcii) nu se pupa undeva cu pasul si turatia elicei Solas. Cred ca barca se comporta cu Solas-ul cum pateam eu cand eram pe la inceputuri cu barcile de glisare, agatam alge la elice, si imediat ce depaseam o turatie (destul de redusa), elicea intra in cavitatie, "patinand" in gol. Ar fi interesant de facut probe cu Solas-ul la turatii incrementate cu pas cat mai mic, pentru a observa turatia si viteza de unde incepe fenomenul despre care eu spuneam ca banuiesc ca e cavitatie.

In ingineria navala, la proiectarea propulsorului, se face printre altele si verificarea propulsorului (elicei) la cavitatie, introducandu-se anumite date si efectuand calculele specifice. Totusi, dupa cum spuneam, nu e normal ca o elice care teoretic e proiectata pentru 90 de cai sa intre asa repede in cavitatie.

Destul insa cu presupunerile mele personale, nu pot sa spun decat vacanta placuta colegului Adrian, si poate ne pune o poza-doua din sejurul dumnealui :).
Titlu: Re: G48 + Yamaha 90hp
Scris de: Sosoktm din Iunie 17, 2014, 03:37:33 PM
La fel zic si eu, de vazut comportamentul la cresterea progresiva a turatiei, s-ar putea sa fie pas ul mare si la plecare agresiva elica sa "impinga" mai multa apa decat primeste.
De curiozitate Vali, cresterea usoara a diametrului elicii ce comportament ar trebui sa genereze, la acelasi pas? Poate forta transmisia prea mult? Eu vad motorul suficient de potent sa duca barca lui Adrian la viteze obscene, indiferent de incarcatura  ;D
Titlu: Re: G48 + Yamaha 90hp
Scris de: AdrianZUZ din Iunie 18, 2014, 12:06:29 AM
Citat din: Vali din Iunie 17, 2014, 03:05:24 PM
Salut baieti, daca-mi permiteti sa particip si eu la discutie, ma gandesc totusi sa fim intai siguri ca e vorba ori de ventilatie, ori de cavitatie.

Din ce povesteste Adrian, cu turatia ca la balamuc, si din faptul ca Solas-ul are pasul mare, banuiesc totusi ca elicea intra in cavitatie. Ventilatia s-ar produce in caz ca elicea prinde si antreneaza aer atmosferic, cizma fiind situata prea sus. Mai ales daca elicea se comporta la fel la trim-uri diferite, e cam indoielnic daca e vorba de ventilatie.

Ma gandesc ca aceasta ventilatie ar trebui sa apara si la elicea originala, ambele functionand la aceeasi inaltime, si avand acelasi diametru. Pe de alta parte, daca Solas-ul a fost conceput pentru puterea motorului (90), nu e prea normal sa intre instant in cavitatie.

Ce banuiesc eu e ca sarcina (deplasamentul total al barcii) nu se pupa undeva cu pasul si turatia elicei Solas. Cred ca barca se comporta cu Solas-ul cum pateam eu cand eram pe la inceputuri cu barcile de glisare, agatam alge la elice, si imediat ce depaseam o turatie (destul de redusa), elicea intra in cavitatie, "patinand" in gol. Ar fi interesant de facut probe cu Solas-ul la turatii incrementate cu pas cat mai mic, pentru a observa turatia si viteza de unde incepe fenomenul despre care eu spuneam ca banuiesc ca e cavitatie.

In ingineria navala, la proiectarea propulsorului, se face printre altele si verificarea propulsorului (elicei) la cavitatie, introducandu-se anumite date si efectuand calculele specifice. Totusi, dupa cum spuneam, nu e normal ca o elice care teoretic e proiectata pentru 90 de cai sa intre asa repede in cavitatie.

Destul insa cu presupunerile mele personale, nu pot sa spun decat vacanta placuta colegului Adrian, si poate ne pune o poza-doua din sejurul dumnealui :).

Multumesc mult de raspuns.
Datele sunt cam astea - inaltimea motorului masurata cat mai bine 10mm placa antiventilatie DEASUPRA liniei chilei.
Elice originala Yam serie k 13 1/4 x 17 - comportament f bun - iese repede in glisaj si tine glisajul si la 16-18km/h. Ca idee azi am mers cam 45km cu valuri aprox 1m si tine o viteza de 42km/h la 3700rpm. Dupa ce intra in glisaj pot duce trimul aproape max pozitiv fara probleme de ventilatie.
Elice Solas 13 1/4 x 19 nu vrea sa scoata barca din gaura maxim bagat sub barca, motorul urla de au scos oamenii statiile sa cheme autoritatile ... si eram la 500 m de rada portului. De la ralanti ai impresia ca nu misca barca ... initial am crezut ca este hub-ul ars, dar nu este cazul. O sa mai incerc cand ma intorc, sa o iau metodic, momentan este pusa in barca in caz de panica maxima.
Am avut o lansare la apa complet ratata. Initial motorul nu se alimenta prin robinetul montat ... a mers, a murit, l-am amorat si iar a murit ... cu elicea care nu tragea, am mutat furtunul de la rez principal direct in filtru si treaba s-a rezolvat
Maine este zi fara barca (cred) dar in zilele viitoare (in functie de meteo) o sa incercam o traversare spre Zakyntos (cam 70nm Agia Efimia - Navagio Beach - Agia Efimia) Mai trebuie sa ma lamuresc si ce autonomie am cu 90l benzina in conditii de vreme nu f buna.
Vin si pozele cum le salvez!
Titlu: Re: G48 + Yamaha 90hp
Scris de: AdrianZUZ din Iunie 18, 2014, 12:13:08 AM
Citat din: Sosoktm din Iunie 17, 2014, 01:58:35 PM
tot din carti adunate, inoxul ar trebui sa nu flexeze comparat cu aluminiu, dar probabil cauza principala este suprafata prea mica a palei data de forma, chiar daca diametrul ramane acelasi.Logica imi spune ca gazele de evacuare sunt deja "pozitionate" in spatele zonei de atac a palelor iar cavitatia nu are treaba cu ele. Hub-ul e la fel, nu se pune problema ca nu are loc gazul ars la iesirea prin solas.Presupun ca ai incerca si varianta cresterii progresive a turatiei, dubios totusi ca ventileaza instant  :-\
Ai incerca sa lasi motorul mai jos sub chila?

Cam asa ma gandesc si eu dar - gazele pot iesi si intre elice si cizma, daca elicea nu intra destul in locasul ei (nu este cazul), suprafata palei este mai mare (rotunda) la Solas vs Yamaha (taiata) ... si totusi se invarte ... in gol!!!
Titlu: Re: G48 + Yamaha 90hp
Scris de: Sosoktm din Iunie 18, 2014, 11:37:11 AM
clar trebuie un sobor de preoti sa scoata dracii din solas. Dupa care o serie K cu pas mai mare :D. O poza cu zona chila-cizma nu ne pui? Placa antiventilatie mai sus de chila la cum am vazut eu geometria barcii tale nu prea o vad justificata. Poate daca pala mai mare antreneaza mai multa apa si elica e prea sus, trage aer si ventileaza. Ciudat totusi ca la inaltimea asta barca merge normal si la viteza mare si la holeshot.
Gazele nu ies pe evacuare la misto, daca pui si efectul de absorbtie dat de jetul de apa antrenat de elica nu cred ca se poate sa mai iasa gase zi inaintea elicei. In afara de asta, cred ca nu poti monta decat corect elica pe ax, nu stiu exact cum e la tine dar la mine daca nu intra piulita destul nu pot pune siguranta.
Una peste alta as paria ca problema e ventilatia nu cavitatia.
Titlu: Re: G48 + Yamaha 90hp
Scris de: Vali din Iunie 18, 2014, 12:31:13 PM
@Soso: daca se mareste diametrul pastrandu-se pasul, creste aria discului, implicit aria utila a elicei, implicit randamentul propulsorului. Totusi, de obicei exista un raport invers proportional intre diametru si turatie, din care cauza elicele de viteza au diametre mici. Exista o gramada de formule si diagrame cu care se calculeaza o elice optima, dar nu mi le amintesc acum exact. Daca credeti ca e interesant de intrat in amanunte, am sa uploadez cursul de teoria propulsorului, urmand sa-l disecam impreuna cu lumea interesata.

Citat din: Sosoktm din Iunie 18, 2014, 11:37:11 AM
Una peste alta as paria ca problema e ventilatia nu cavitatia.

Dupa ce ne-a spus Adrian cam care e inaltimea cizmei, ma gandesc si eu ca e vorba de ventilatie. Posibil ca daca se mai scufunda cizma, sa dispara fenomenul. Asta inseamna insa sa se umble la inaltimea oglinzii, si ar fi pacat de decupat oglinda originala, mai ales daca se doreste ca valoarea de revanzare a barcii sa ramana aceeasi.

Chiar ca ar trebui sa ne punem o brigada sa vedem exact ce buba are Solas-ul, fiindca e pacat sa nu pui o elice cu pas mare la asemenea putere a motorului. In plus, tare nu-mi vine a crede ca Solas au conceput vreo elice care sa caviteze, pusa pe motorul potrivit (cu toate ca s-au mai intalnit cazuri si la case mai mari, in industria navelor comerciale).

Ma gandesc ca o solutie ar putea fi ori un hydrofoil (cu toate ca nu sunt fan), ori poate mai bine o duza cilindrica de plastic:
(http://www.inflatableboats.com/images/13664750703851419892127.jpeg)
Duzele au avantaje importante, s-a mai discutat la topicul despre prop-guard.

Eu ma abtin totusi sa emit idei pana nu vad exact live cum sta treaba. O constatare pe viu face mai mult decat muuulte presupuneri din povestite. Oricum, subiectul e interesant, avem de invatat fiecare din asemenea intamplari. Imi pare rau ca al nostru coleg Fritz intra rar in ultima vreme pe forum, cred ca si el ne-ar fi dat idei bune despre solutionarea problemei. Multumim colegilor pentru discutia interesanta, si ramane o provocare sa dam de capat Solas-ului. Daca nu, il chemam pe too-happy cu trafaletul lui magic si tot o rezolvam :D.
Titlu: Re: G48 + Yamaha 90hp
Scris de: Sosoktm din Iunie 18, 2014, 02:23:30 PM
pai eu ma gadesc asa:
elica originala are "muchia de atac" a palei dreapta, din ce zice Adrian iar suprafata palei implicit mai mica. Deci "debitul" jetului generat ceva mai mic decat solas ul. Solasul, avand pala mai lata, antreneaza mai multa apa si datorita pozitionarii prea sus a motorului fata de chila reuseste sa traga aer si sa genereze ventilatia. In mers, presiunea relativa generata de directionarea "fileurilor" de apa de sub chila face ca ventilatia sa nu apara. As pune pariu ca nici in setup-ul cu solasul elica nu ar ventila dupa ce barca iese in glisaj.
Nu cred sa fie o rezolvare prop-guard la speta de fata.
Adriane pune boostere pentru asistenta la glisare sau lasa motorul mai jos, spuneai ca ai posibilitate de ceva reglaj pe verticala.
Asteptam episodul urmator.
:)
Vali, nu imi e clar de ce spui ca va creste randamentul propulsorului, daca ai timp si chef poate ma luminezi. Daca randamentul in stabilim ca efect/efort (teoretic randamentul de 100% va fi cand tot efortul se transforma in efect) motorul va folosi o putere mai mare pentru a putea antrena elica mai mare. Diferenta eu o vedeam in a genera putere de propulsie mai mare la aceeasi turatie a motorului, unde "puterea de propulsie" este aria elicii x pas x turatie. Din ce stiam elicile high trust au diametrul mai mare dar si suprafata palei mai mare decat o varianta all-round, de exemplu.
Titlu: Re: G48 + Yamaha 90hp
Scris de: AdrianZUZ din Iunie 18, 2014, 10:46:15 PM
Citat din: Sosoktm din Iunie 18, 2014, 11:37:11 AM
clar trebuie un sobor de preoti ....

Nici nu sti cata dreptate ai. Azi, am urcat in barca doar cat sa mut niste benzina dintr-un rezervor in altul si 8 ore mai tarziu..... mi-a disparut ancora  8) :o. Am gasit doar saula intreaga 20m, taiata frumos si nici urma de 5m lant si ancora force 5kg apartinatoare, dupa 1h snorkeling am renuntat si am implememtat ancora umbrela de 4kg cu 2.5m lant ... poate tine pana maine.
Titlu: Re: G48 + Yamaha 90hp
Scris de: AdrianZUZ din Iunie 18, 2014, 10:59:11 PM
@Vali - Motorul acum se sprijina cu ghearele pe oglinda (este mai lata decat prinde motorul) si as putea sa tai ghearele si sa-l mai cobor 1-2 cm.
Oricum si Solasul asta e o ciudatenie ptr ca in catalogul Solas 13 si 1/4 nu exista decat Solas Titan ... ceea ce nu este!
Titlu: Re: G48 + Yamaha 90hp
Scris de: Vali din Iunie 19, 2014, 12:08:23 AM
Acum cred ca simtim limitele comunicarii pe web :).

Soso, cand spuneam de randament, voiam sa ma refer strict la parametrii care se modifica odata cu cresterea diametrului, iar randamentul e unul dintre acestia. Cel mai bine propun sa povestim chestiunile astea intr-un topic separat.

Pot sa spun de la inceput ca am o deformatie profesionala, anume pentru a intelege sau a explica totalmente un fenomen fizic, prefer sa-l "disec" dpdv matematic. Asta bineinteles daca permite modelarea, lucru asigurat in cazul propulsorului (elicei). Bineinteles ca finalitatea e rezolvarea practica, care se poate obtine si empiric, dar cel putin pentru mine e interesanta si latura modelarii matematice, care m-a ajutat in destule cazuri.

Discutia e foarte interesanta, si imi aduce aminte de dezbaterile de pe boatdesign.net. Datele de pornire sunt oarecum ambigue pt. mine momentan, plus ca trebuie sa mai intru prin cursurile de TP. Din cauza asta spuneam ca prefer sa-mi formez o parere "pe viu".

Am sa iau totusi o pauza, mai am 2 examene si scap, si de saptamana viitoare poate pornim o discutie despre elice.
Pana atunci, vacanta placuta colegului Adrian, si cat mai putine evenimente de genul disparitiei ancorei...


Titlu: Re: G48 + Yamaha 90hp
Scris de: AdrianZUZ din Iunie 19, 2014, 07:59:46 PM
Kefalonia si 1/2 Ithaca
Titlu: Re: G48 + Yamaha 90hp
Scris de: byteworks din Iunie 19, 2014, 08:44:45 PM
Trei cuvinte: superb!
Titlu: Re: G48 + Yamaha 90hp
Scris de: AdrianZUZ din Iunie 22, 2014, 07:38:12 PM
Dap, chiar superb coltul asta de Ionica|
Ieri am dat o tura pana la Poros spre Sud. Azi am zis sa stam si sa ne jucam cu jucariile pe langa casa ... pana am ajuns la surubelnte.
Note to me - Never trust a service!
Titlu: Re: G48 + Yamaha 90hp
Scris de: AdrianZUZ din Iunie 22, 2014, 07:46:35 PM
Am uitat instrumentele de navigatie!
Titlu: Re: G48 + Yamaha 90hp
Scris de: AdrianZUZ din Iunie 24, 2014, 09:42:36 AM
Ieri am dat o fuga la Vathi / Ithaca, un orasel superb, si am reusit sa inregistrez o noua problema ... un dublaj de hypalon la conul spate stg s-a dezlipit pe 6-7 cm, brusc barca "tragea" stanga si aveam o jerba de apa de 1m la 40km/h. ???

Bonus la intoarcere am prins din nou canalul Ithaca - Kefalonia montat bine vant de N 20knts si valuri scurte cu h 1.5m = dus cu cantec 10 km

Consum inregistrat pana acum - 15h navigatie, aprox 320km, 168l benzina !!!  :-*
Titlu: Re: G48 + Yamaha 90hp
Scris de: Sosoktm din Iunie 24, 2014, 02:38:30 PM
aw 100 HD 60fps underwater prop (http://www.youtube.com/watch?v=SX2PUezMlK4#ws)

un film interesant, cred ca se poate exclude dintre cauzele probabile gazul de esapament pa problema ta cu solasul
Titlu: Re: G48 + Yamaha 90hp
Scris de: AdrianZUZ din Iunie 27, 2014, 11:45:18 PM
Azi  m-am luat dupa 3 cetateni de la un centru de inchirieri scutere si am luat o mare forta 6-7 de mai mare dragul, cu valuri sparte peste prova, surf pe valuri... 5 km de vis cu volte mai lungi sau mai scurte pana la adapost in port la Sami! 3 ore ma tarziu s-a facut relativ liniste si am ajuns safe acasa! Acum ascult la o bere cum fluiera straiurile flotilei din port.
Maine mai testez elicea minune si sus pe peridoc bye bye Kefalonia!
Titlu: Re: G48 + Yamaha 90hp
Scris de: AdrianZUZ din Iulie 01, 2014, 05:43:19 PM
Zis si facut, am pus elicea cea noua si stralucitoare si am plecat la teste  8)
Soc si groaza  :o ventilatia a disparut COMPLET, barca merge cam 15% mai repede la aceeasi turatie pana la 55km/h la 4100 rpm WOT unde se plafoneaza!!!

Cu elicea 17p merge pana la 62km/h la 4800 rpm.

Logica imi spune ca imi trebuie o elice cu pas mai mic, dar totusi barca are 300kg la sec (max 750 echipata si incarcata) si motor de 90 cp.

Atasez poze cu elicea si cu "transom saver'u" home made.
Titlu: Re: G48 + Yamaha 90hp
Scris de: ionitzady din Iulie 01, 2014, 08:41:14 PM
Salut Adi si felicitari pt tot ce ti se intampla ... , ce vreau eu sa intreb este ca ai navigat cu 21,5 km/h si ai scos un consum de 11 l/h la gurmandul tau?  Este mai mult decat perfect . Bv pt tot ce faci
Titlu: Re: G48 + Yamaha 90hp
Scris de: AdrianZUZ din Iulie 01, 2014, 10:36:50 PM
Da, consumul / ora este chiar f OK!
In poza de mai sus cu "bateria" Yamaha este un 4 t 70 cp NOU nout (ca toata ambarcatiunea) care scotea 1l / 2 mn ! Eu cu 90 cp 2 t 2006 am ajuns in 520km la  1l / 1.3 mn. Oricum sunt convins ca daca dau de cap dilemei cu elicea, ansamblul folcloric RIB-Yamaha va presta mai eficient.

Titlu: Re: G48 + Yamaha 90hp
Scris de: AdrianZUZ din Iulie 01, 2014, 11:07:00 PM
Ithaca - Vathy
Titlu: Re: G48 + Yamaha 90hp
Scris de: AdrianZUZ din Iulie 01, 2014, 11:18:40 PM
Kefalonia
Titlu: Re: G48 + Yamaha 90hp
Scris de: AdrianZUZ din Iulie 01, 2014, 11:35:13 PM
Zante - Navagio (nu prea am stat de poze la grote ca ne fugareau niste valuri de la mama lor)
Titlu: Re: G48 + Yamaha 90hp
Scris de: AdrianZUZ din Iulie 01, 2014, 11:43:19 PM
Ultimele teste, pitica scoate barca din port si pregateste acostarea, ferry to Vassiliki - Lefkada, 15h la volan, inapoi la serviciu ... visand la Skopelos si Skiathos!
Titlu: Re: G48 + Yamaha 90hp
Scris de: ionitzady din Iulie 01, 2014, 11:51:12 PM
Nu inteleg 1,3 Mn ?????
Titlu: Re: G48 + Yamaha 90hp
Scris de: AdrianZUZ din Iulie 01, 2014, 11:54:04 PM
Citat din: ionitzady din Iulie 01, 2014, 11:51:12 PM
Nu inteleg 1,3 Mn ?????

Mile nautice, vecinul cu Yamaha 70 era supus britanic, eu aveam gps-ul in km si ne armonizam relatarile la sf zilei cat alimentam, curatam, legam etc
Titlu: Re: G48 + Yamaha 90hp
Scris de: ionitzady din Iulie 02, 2014, 12:07:28 AM
M-am gandit eu ceva  legat de mile marine   ( 1828 metri ) parca  , dar am vrut sa fiu sigur . I-mi place mult subiectul pt ca si eu folosesc un pui de yamy 3 cilindri autolube 25 hp si ....
Titlu: Re: G48 + Yamaha 90hp
Scris de: AdrianZUZ din Iulie 20, 2014, 12:17:47 PM
Citat din: AdrianZUZ din Iulie 01, 2014, 05:43:19 PM
Zis si facut, am pus elicea cea noua si stralucitoare si am plecat la teste  8)
Soc si groaza  :o ventilatia a disparut COMPLET, barca merge cam 15% mai repede la aceeasi turatie pana la 55km/h la 4100 rpm WOT unde se plafoneaza!!!

Cu elicea 17p merge pana la 62km/h la 4800 rpm.

Logica imi spune ca imi trebuie o elice cu pas mai mic, dar totusi barca are 300kg la sec (max 750 echipata si incarcata) si motor de 90 cp.

Atasez poze cu elicea si cu "transom saver'u" home made.

Revin si eu cu "ghicitoarea" de mai sus, are cineva idee ce as putea sa mai testez ... mai am cam 1 luna pana la urmatoarea iesire si as vrea sa mai optimizez un pic marsul. Multumesc
Titlu: Re: G48 + Yamaha 90hp
Scris de: AdrianZUZ din Septembrie 11, 2014, 05:28:40 PM
Proaspat intors   :'( cu poze in aparat si pe retina din Skiathos, Skopelos, Tsougria, Argos si alti bolovani!
Titlu: Re: G48 + Yamaha 90hp
Scris de: AdrianZUZ din Septembrie 15, 2014, 11:12:49 AM
Greece :-*
Titlu: Re: G48 + Yamaha 90hp
Scris de: AdrianZUZ din Iulie 07, 2015, 10:37:53 PM
ZGomonautica a ajuns si in Croatia ... din greseala as putea zice, ea saracuta sigur ar fi vrut tot in Grecia dar nu a fost sa fie acum  :'(
Deci sa revenim, in aceasta frumoasa colonie germanica totul este extraordinar, frumos, ieftin, oamenii sunt draguti, regulile sunt geniale ... asta cel putin imi repeta un teuton in fiecare zi.
Eu vreu in GECIAAAAAA!
First - inainte sa pui barca in apa Adriatica trebuie sa faci acte = aprox 100eur ptr 5m cu 90cp
2nd - te certi cu vorbitorul de germanoitaliana ca tu nu vrei krane (macara) ... idiotul nu cedeaza si tedai cu telefericul ... 40 eur
Apoi iti aduci aminte de reguli 3kn in rada, 5kn 150m de la mal 7kn 300m si in canale ... si te intrebi de ce nici un neamt nu le respecta ... a da, ei vin de j;de ani si au voie. A, si austriecii au voie, mi-a atras atentia azi unul cu p+2+mansarda ... cam dur a fost cand am dat cu gura de consola, astfel m-am decis brusc sa ma pis pe ei, nu mai ies din glisaj 25-30km/h all the way

Revin ca ma lasa bateria
Titlu: Re: G48 + Yamaha 90hp
Scris de: AdrianZUZ din Iulie 09, 2015, 12:00:40 PM
Poze aleatoare: inghetata la botu' calului, taxi boat, Lopar sau Mamaia 1986
Titlu: Re: G48 + Yamaha 90hp
Scris de: AdrianZUZ din Iulie 09, 2015, 10:48:43 PM
Dilema elicei  :o continua.
Am ajuns la a treia varianta Ballistic 13 1.4 x 17p  :P , o elice interesanta, frumoasa foc, dar care nu da nici dansa rezultate notabile, la turatii pana in 3000rpm are comportamentul unui 17p dupa merge ca un 18p :( si ca urmare nu trec de 4500rpm.
Centralizator:
Elice Yamaha K aluminiu 17p wot 4800 si 62km/h
Elice Ballistic inox 17p wot 4500 si 53km/h (un mers super la 3500 si 42km/h)
Elice Solas inox 19p wot 4100 si 55km/h

Maine cred ca pun la loc vechea tigaie de aluminiu!
Incep sa fiu din ce in ce mai sigur ca am montat prost motorul!!!!
Titlu: Re: G48 + Yamaha 90hp
Scris de: AdrianZUZ din Iulie 10, 2015, 10:32:07 AM
Cam asa merge cu elicea Ballistic si incarcarea normala

https://www.youtube.com/watch?v=f_LbHwjgqiM&feature=youtu.be (https://www.youtube.com/watch?v=f_LbHwjgqiM&feature=youtu.be)

PS Nu radeti, este prima incercare de clip incarcat!
Titlu: Re: G48 + Yamaha 90hp
Scris de: AdrianZUZ din Iulie 11, 2015, 10:06:57 PM
Fiordul Zavratnica, sau, in vizita la epava din WWII cu epava din sec XX! ::)
Doua faze care mi-au placut - am ajuns din intamplare cand nu mai era nimeni ... da nimeni si a doua, la iesirea in mare, apare un ceafa lata dintr-o ghereta gesticuland in germana :P ...
Io - nenea zi in inglish!
El isi ia tot accentul de Sir Laurence Olivier - ok, englese klar .. viertzig kuna  ;D
Titlu: Re: G48 + Yamaha 90hp
Scris de: AdrianZUZ din Iulie 17, 2015, 12:25:42 AM
Veli Losinj si intre Veli si Mali.

PS De cand am pus tricolorul pe barca totul este in regula - A, sunteti din Belgia, cum de nu vorbiti germana?! :( ??? Sa ne fie rusine ;D
Titlu: Re: G48 + Yamaha 90hp
Scris de: AdrianZUZ din Iulie 19, 2015, 10:08:13 PM
 >:( >:( Spal la dansa, adica la Gommonautica de 6h si nu am ajuns la jumatate ... prelata de mers made in Italy s-a dezintegrat partial la dus si integral la intors pe la iesirea din Croatia.

In aceasta ordine de idei am MARE NEVOIE de un sfat - unde fac o prelata profi in Bucuresti sau pe langa!
Nu as vrea PVC ptr ca am avut si are cam multe kg/mp2.

In alta ordine de idei ma bate un gand necurat sa "musc mana care m-a plimbat" si sa pun la vanzare RIB-ul. Cred ca mi-ar place un "campegio nautico" ... 2 zile pe o insula nani pe un RIB de 6.5m cu 200cp si apoi viteza spre alt loc de joaca. Tot ce imi trebuie este ceva autonomie suplimentara (un 200l benzina) un dus cu 5-60l apa si loc ptr 2+copil sub cort.
Titlu: Re: G48 + Yamaha 90hp
Scris de: Alex1958 din Iulie 20, 2015, 08:55:07 AM
Salut,
Mi-am facut la cabinata prelata de mars cu top, laterale, spate si optiune laterale cu plasa de tantari cu material SUNBRELA cumparat din Galati (multam Vali!) si prelucrat (nu prea grozav) de un mester in Tulcea.
E al doilea an de exploatare si, in afara de un fermoar stricat n-am reclamatii.
Am iesit cam 30% mai ieftin decat oferta tipului din Corbeanca, care zice ca daca ai barca ai si bani multi de dat.
Prelata de stationare am facut-o din material de prelata de tir in primavara la un atelier din Mogosoaia. N-a avut barca dar a avut prelata veche si a facut-o identic. Are deja o mica crapatura si e in observatie. Am cartea de vizita pe undeva, daca vrei o caut.
Parerea mea e sa-ti faci un mic proiect sa-ti achizitionezi singur materialele si daca ai timp sa ti-o faci singur. Pentru manopera tipul din Mogosoaia e OK.
Zi-mi si mie, in Croatia gasesti o barca de inchiriat? Ma duc intr-o insula pentru 9 zile si dupa ce am renuntat sa-mi trag cabinata dupa mine ma gandesc totusi sa-mi plimb nevasta printre insule.
Bafta!
Titlu: Re: G48 + Yamaha 90hp
Scris de: AdrianZUZ din Iulie 20, 2015, 09:01:41 AM
Multumesc de informatii!
Ma apuc sa caut serios de azi ambele variante - material + mester sau mester cu de toate.

Gasesti de inchiriat ce vrei tu, de la pilotine + 5cp (cele mai dese la inchiriat) pana la rib 6m cu 150cp sau powercruiser cu 500cp. La rib m-am uitat  ;D si costa cam 200 eur/zi + benzina  :(
Titlu: Re: G48 + Yamaha 90hp
Scris de: mariusm piesenoi111 din Iulie 20, 2015, 11:54:42 AM
Salutare Adrian,

Am un prieten ( membru activ aici pe forum dar nu pot sa ii divulg numele fara acceptul lui) care, in ultimul timp( printre alte proiecte0 va deschide si un atelier de prelate, bimini tops etc....are sculele de indoit inoxul, are masina de cusut si cam tot ce are nevoie.Si mai are si mana buna la asa ceva...preturile nu le stiu dar sigur sunt mai umane decat la concurenta...si culmea ...cam tot pe acolo( pe langa Bucuresti) le si face( ca si zona ) :).
Titlu: Re: G48 + Yamaha 90hp
Scris de: Sosoktm din Iulie 21, 2015, 02:25:45 PM
Citat din: mariusm piesenoi111 din Iulie 20, 2015, 11:54:42 AM
preturile nu le stiu dar sigur sunt mai umane decat la concurenta...

chiar ne batem joc de forum cu astfel de postari :(
Titlu: Re: G48 + Yamaha 90hp
Scris de: mariusm piesenoi111 din Iulie 22, 2015, 11:45:17 AM
Citat din: Sosoktm din Iulie 21, 2015, 02:25:45 PM
chiar ne batem joc de forum cu astfel de postari :(

Nu prea inteleg unde bati( si sigur nu exista si  u a existat  in intentia mea sa imi bat joc vreodata de acest forum sau de oricare altul) dar daca nu ai inteles uite:
Oricine face huse si bimini tops si tot felul de prelate si coviltire din lumea asta cred ca are preturi mai mici decat cele din celebra oferta de pe toate site-urile...cea cu 11 ron ( daca intelegi ce vreau sa spun).
Titlu: Re: G48 + Yamaha 90hp
Scris de: Sosoktm din Iulie 22, 2015, 12:53:55 PM
cu scuze pentru offtopic, incercam sa spun ca imi pare total nepotrivit sa spui ca e cutare mai bun , frumos si ieftin ca altul, insa ca de fapt nu sti despre nici unul mare lucru. Nu am nici o problema cu a promova/sustine diversi intreprinzatori, dar sa dai cu noroi in cineva fara argumente e cam aiurea. Nu era mai elegant sa spui ca pt aceeasi barca si configuratie de biminitop, pe materiale de calitate similara, ala cu 11 lei a ofertat 1000 lei si amicul tau 850? Asa puteam intelege ceva ;)
p.s. nu vand si nu cumpar prelate, nu am actiuni la societati de profil
Titlu: Re: G48 + Yamaha 90hp
Scris de: mariusm piesenoi111 din Iulie 22, 2015, 09:33:47 PM
În primul rand nu văd unde am "dat cu noroi".....Am apun"preturi mai umane" .....asta e noroiul?
Ok.....Concret. ...Am cerut oferta pt un umbrar  pt o barca și am primit o oferta foarte drăguța de cca 650 euro.....apoi.....Am luat de la prietenul meu cu .....soc și groază. .....680.....RON     qed!
Titlu: Re: G48 + Yamaha 90hp
Scris de: renata din Iulie 23, 2015, 07:00:37 AM
650euro o bucatica de prelata croita ??? ??? ??? fereasca Dumnezeu!!! cu suma asta schimb prelata la o semiremorca cu trei axe pe ambele parti
Titlu: Re: G48 + Yamaha 90hp
Scris de: AdrianZUZ din Septembrie 04, 2015, 10:18:07 PM
Inapoi in Grecia, locuri deja batute cu rib-ul vechi si locuri noi din Sithonia.



Titlu: Re: G48 + Yamaha 90hp
Scris de: AdrianZUZ din Martie 23, 2016, 11:41:12 AM
Si pentru ca am nu am mai zis cum s-a terminat aventura prelatei, atasez o poza cu realizarea hainutei + nadragi pentru Yamaha. Materialul este IrisSun de la Sunbrela iar maestrul de ceremonii este aici printre noi. ;D Rezultatul este f bun: nu se umfla la viteza si nici nu intra mizerie!

Avand in vedere planurile pentru la vara, am zis ca este mai sigur sa inghesui si un motor auxiliar langa cel de 90cp. Am ales, sper ca bine, un Yamaha Malta 2.2kw 2001 inca in rodaj. Asteptarile nu sunt mari, daca scoate un 6-8 km/h in conditii de vant si valuri ma declar  ;D

https://www.youtube.com/watch?v=qZ5HqZdTQpY (https://www.youtube.com/watch?v=qZ5HqZdTQpY)



Titlu: Re: G48 + Yamaha 90hp
Scris de: AdrianZUZ din Iunie 11, 2016, 09:49:37 AM
Mici modificari in asteptarea marelui concediu! Anvelope, rulmenti, motor auxiliar, inchidere tunele stupide!
Alonissos venimmmm!
Titlu: Re: G48 + Yamaha 90hp
Scris de: AdrianZUZ din Iunie 11, 2016, 09:56:00 AM
http://www.gommoniemotori.com/articoli/39-carenag45.html (http://www.gommoniemotori.com/articoli/39-carenag45.html)

Aici e descrisa modificarea la care ma gandesc de cand am luat pluta.
Titlu: Re: G48 + Yamaha 90hp
Scris de: Alex1958 din Iunie 13, 2016, 08:25:23 AM
Salut,
Intreb, nu dau cu paru'! Cand iei carma total spre dreapta motorul mare nu este impiedicat de cel mic?
Titlu: Re: G48 + Yamaha 90hp
Scris de: AdrianZUZ din Iunie 13, 2016, 08:54:28 AM
Nope!
1. Auxiliarul nu sta pe oglinda ... decat in caz de nevoie.
2. Are o pozitie ridicat, in care am marja 2-3cm pe fiecare directie a pricipalului.
3. Cu motorul mare in orice pozitie pot intoarce auxiliarul 360
4. Are cizma scurta si totusi pare sa intre in apa exact cat trebuie
5. Abia astept Mediterana sub barca sa pot face o proba si cu pocnitoarea asta.
Titlu: Re: G48 + Yamaha 90hp
Scris de: Vali din Iunie 13, 2016, 09:26:30 AM
Citat din: AdrianZUZ din Iunie 11, 2016, 09:56:00 AM
http://www.gommoniemotori.com/articoli/39-carenag45.html (http://www.gommoniemotori.com/articoli/39-carenag45.html)

Aici e descrisa modificarea la care ma gandesc de cand am luat pluta.

N-am inteles daca rezolvarea e nivelarea tunelurilor care se vad in poza a 2-a cu carena verde, sau de fapt tunelurile din poza sunt rezolvarea. Inclin sa cred ca tunelurile alea sunt cele care produc turbulenta si interferenta din prima poza cu siajul.
Titlu: Re: G48 + Yamaha 90hp
Scris de: AdrianZUZ din Iunie 13, 2016, 09:52:59 AM
Citat din: Vali din Iunie 13, 2016, 09:26:30 AM
N-am inteles daca rezolvarea e nivelarea tunelurilor care se vad in poza a 2-a cu carena verde, sau de fapt tunelurile din poza sunt rezolvarea. Inclin sa cred ca tunelurile alea sunt cele care produc turbulenta si interferenta din prima poza cu siajul.

Exact! Tunelurile vor fi umplute (cam 3 cm) pana la nivelul carenei! Ma bucur ca si tu vezi o problema acolo, asa parca am mai multa incredere sa modific o barcuta cam noua :)

Motorul de 90 nu are probleme sa scoata barca in glisaj, dar totusi se simte ca "apasa" pe apa ... nu stiu sa explic, dar senzatia este ca apa " se urca " pe oglinda! Dupa modificarea asta o sa incep iar sa joc cu inaltimea motorului si diverse elicii.
Titlu: Re: G48 + Yamaha 90hp
Scris de: Vali din Iunie 13, 2016, 10:09:24 AM
Treaba asta cu tunelurile e o gogorita a unora care au considerat ca acele tuneluri se comporta similar cu redanele transversale. Adica scad suprafata udata si implicit rezistenta de frecare.

Problema e ca o barca avand redane transversale are intotdeauna sprijin in pupa redanului, anume ori urmatorul redan, ori direct oglinda. Plus ca exista si aerisirea laterala a redanelor.
In cazul nostru insa se produce suctiunea aia care se vede clar ca strica siajul in poza de care spuneam, si despre care spui ca ridica apa pe oglinda.

Daca acele tuneluri ar fi fost bune, mai mult ca sigur ca le-ar fi folosit orice producator de barci glisoare. Am mai vazut la unele RIB-uri asemenea artificii, nu stiu daca ajuta sau nu, dar din ce se vede in pozele din acel link, mai mult strica, iar solutia este nivelarea operei vii, ca in prima poza cu carena verde.

Acum stau si ma gandesc daca nu cumva si problema ta de anul trecut cu elicea Solas sa fi fost provocata de acele tuneluri. Acea turbulenta nu e deloc ok in zona oglinzii, fiindca in afara de suctiune, la viteze mari e posibil sa apara si o cavitatie de fund de la acele tuneluri (nu exista aerisire ca la redanele transversale).

Ar fi deci interesant daca dupa nivelarea tunelurilor ai face o proba si cu elicea aia Solas cu pas mare, daca bineinteles o mai ai.
Titlu: Re: G48 + Yamaha 90hp
Scris de: AdrianZUZ din Iunie 13, 2016, 10:22:50 AM
Solasul nu mai este, dar am un Balistic care nu crestea in ture suficient si care s-ar putea sa fie ok acum.
Dupa 18.06 o sa am ce povesti despre modificare si rezultatele ei practice.

Titlu: Re: G48 + Yamaha 90hp
Scris de: AdrianZUZ din Iulie 02, 2016, 07:36:36 PM
Concluzia "tunelelor" = consumul a scazut usor de la 14, la 13,, iesirea in glisaj este cumva mai lina, siajul nu mai prezinata interferente sau coame. Cred ca este o treaba buna care mai trebuie finalizata in gel coat!

In alta ordine de idei am prins in prima zi de concediu a 11-a intalnire a RIB-urilor din Grecia (se poate cauta MOFS Alonissos) sute de barci, petrecere cu 940 oameni ... fapt care m-a convins, o vreau mai mare ... pe autonomie, bagaje ... vreau sa trec la tiganiada pe apa.

Titlu: Re: G48 + Yamaha 90hp
Scris de: AdrianZUZ din Iulie 07, 2016, 11:42:47 AM
Siaj nou plecand din Skopelos spre Alonissos
https://www.youtube.com/watch?v=KQeooI3HwM0 (https://www.youtube.com/watch?v=KQeooI3HwM0)

Siaj vechi - Croatia
https://www.youtube.com/watch?v=f_LbHwjgqiM (https://www.youtube.com/watch?v=f_LbHwjgqiM)

Un drum spre Gerakas, mi-am dat seama sa pornesc camera spre final ... oricum o plimbare "racoritoare" cu mare 4 spre 5 si vant de 50km/h.
https://www.youtube.com/watch?v=2Busf8KOvNY (https://www.youtube.com/watch?v=2Busf8KOvNY)
Titlu: Re: G48 + Yamaha 90hp
Scris de: Sosoktm din Iulie 27, 2016, 09:16:15 AM
rib cabinat?
Titlu: Re: G48 + Yamaha 90hp
Scris de: AdrianZUZ din Iulie 28, 2016, 08:39:16 AM
Doar coviltir. Sau Lord23 ... sau
Titlu: Re: G48 + Yamaha 90hp
Scris de: AdrianZUZ din August 09, 2017, 12:28:20 PM
Fuse si se duse si Grecia de anul asta  >:(

Poza 3 - Pescuit in grup la taparina :)
Poza 4 - RIB Gommonautica G43 vechi de 23 ani, tinut cam tot sezonul in soare / pe apa!
Titlu: Re: G48 + Yamaha 90hp
Scris de: AdrianZUZ din Octombrie 08, 2018, 03:50:36 PM
Aici pot pune punct. Barca s-a vandut prin primavara. Continuam! ;D