Cap Compas

Ambarcatiuni => Motoare => Subiect creat de: dany din Martie 31, 2015, 08:40:36 pm

Titlu: Selva 15 cp 2t
Scris de: dany din Martie 31, 2015, 08:40:36 pm
A ajuns motorul acasa insotit de un rezervor Yamaha de 20 l nou ,ambele impachetate de Cristi cu multa sarguinta cu metri intregi de burete pt. parchet.Faceau inconjurul lumii fara probleme .Motorul are cizma lunga  adica 57 cm pe muchie.Cred ca asta a fost cauza de nu a avut cumparatori pana acum,caci el arata binisor din punct de vedere estetic.A pornit relativ repede ,4 sfori au fost de ajuns[ca dupa transport],intr-adevar accelerat un pic,cat te lasa acceleratia[fiind pe liber schimbatorul de viteza, nu te lasa sa-l accelerezi prea mult in gol]abia cand l-am bagat in viteza atunci s-a accelerat de a scos apa din butoiul de 60 l .L-am oprit si l-am pornit din nou si a luat-o cu acceleratia la minim din prima.Ramane sa curat carburatorul si sa-i vad reglajele cum am fost invatat aici pe forum.Mai trebuie sa iau un impeler ,furtun de alimentare si pompa.Are un furtun cam subtire si nu intra pe mufa tata de alimentare ce intra in mufa rezervorului.Astea le stiam de la vanzator.Oare sa-i pun un filtru de benzina pe linia de alimentare si de care?O sa iau ulei pt. cizma,scrie pe menghina motorului de care si mai scrie ca se pune 2 la suta ulei [3 la suta la rodaj].Are o eticheta aplicata de broscari si am banuit ca a fost italian :D
Deci prima data sa comand impelerul caci nu-mi place cum da apa pe la furtunul de sub capul motorului[da abur cu stropi f. fini]deaceea nici nu l-am tinut prea mult pornit.S-ar putea sa fie obturat cumva traseul apei pt. racire?Sa  umblu intai la pompa de apa si dupa aia sa comand impelerul ,nu?
Pinionul racului de pornire e putin uzat.Oare unde a-s gasi asa ceva.?Una peste alta eu sunt multumit,caci nu aveam pretentia sa iau un lucru nou la banii astia care va asigur ca au fost putini fata de ...nu stiu.....ce este pe piata...
Barca urmeaza sa v-o prezint mai tarziu 8)
Ma duc sa ma mai uit la el :-*
Titlu: Re: Selva 15 cp 2t
Scris de: iulian_cioclin din Martie 31, 2015, 11:31:23 pm
Eu nu pot decat sa iti urez sa te bucuri de el. Ii las pe baietii mai experimentati sa iti dea sfaturi. Sa fie intr-un ceas bun!
Titlu: Re: Selva 15 cp 2t
Scris de: renata din Aprilie 01, 2015, 01:36:01 am
Salut Dany ! este necesar sa-i faci o revizie inainte sa te aventurezi spre multumirea satisfactiei, insa eu te sfatuesc sa-i cumperi pompa completa cu garniturile necesare pentru mai multa siguranta ca despre ulei in cizma si curatat carburator e foarte simplu ,sa-ti fie cu noroc si sa te bucuri de el ca un campion !!!!!!!!
apropos: nu uita de curatarea si probarea termostatului
Titlu: Re: Selva 15 cp 2t
Scris de: Ciby din Aprilie 01, 2015, 06:30:48 am
Sa-l stapanesti sanatos si sa te bucuri de el!
Daca nu ai apucat sa umbli la reglaje, mai bine le lasi in pace. Si daca tot te mananca degetelele (ma stiu pe mine!) fa-i niste semne cu markerul pe surub ca sa ai un reper, il trangi la maxim si ai grija sa numeri de cate ori se roteste (1,5, 1,75, 2, 2,5, etc.) ca in caz de nereusita sa-l poti aduce la starea initiala.
Acum am in fata un carburator de Selva de 25 cai din '79, model DELLORTO, FHE 30.28 si vad ca are doua suruburi. Posibil sa fie asemanator cu al tau. Surubul lateral asezat la 45 grade fata de verticala, pozitionat in dreptul axului clapetei, este pentru aer, iar cel asezat orizontal regleaza inchiderea clapetei pentru relanti.
Alte reglaje nu mai vad.
Titlu: Re: Selva 15 cp 2t
Scris de: dany din Aprilie 01, 2015, 06:53:04 am
E vorba ca vanzatorul mi-a spus ca porneste cu acceleratia marita si treaba s-ar putea sa fie din reglajul clapetei.Multumesc ciby.Am sa fiu atent.Cand am desfacut prima data un motor de barca am facut o groaza de'' semne'',si l-am pus in doua lighene.L-am montat relativ usor,si tot la voi am cerut ajutorul ,si evident l-am primit......Am gasit pe motor o serie:primul rand :260  ;al doilea rand:1910770.Pe menghina nimic.Unde pot identifica seria asta?
Titlu: Re: Selva 15 cp 2t
Scris de: Fritz din Aprilie 01, 2015, 09:16:01 am
 Motorul pare a fi ok. 260 inseamna ca e de 260 cm3 ( 15 cai) ...si e din 1991.
 Impeller gasesti la Motoarebarci in Bucuresti . Asta e :
 http://motoarebarci.ro/pompa-de-apa-selva-6-15-cp.html (http://motoarebarci.ro/pompa-de-apa-selva-6-15-cp.html)
 Ulei se baga 2% Sintetic.  Nu mineral.  Eu bag Bixxol 2t 100% sintetic. de la OMV.
 Ti-am dat un link ...la cartea tehnica . Acolo gasesti cam tot . Nu te apuca sa-l faci gramada ...cum ziceai ..in doua ligheane. Rotorul de pompa de apa ..si atat.
 Nu desface pompa de benzina !!! Filtru nu ai nevoie. Are o sita la intrarea in carburator (lateral).
 Uite si regaljul carburatorului.  Deci aerul 3/4-1 tura deschis.  Jicloarele de relanti si principal sunt fixe. 0.4 respectiv 1.15 mm. 
Titlu: Re: Selva 15 cp 2t
Scris de: dany din Aprilie 01, 2015, 09:25:39 am
OK .Am bagat la cap.Faza cu ligheanele nu se pune. ;D
Titlu: Re: Selva 15 cp 2t
Scris de: dany din Aprilie 01, 2015, 10:10:27 am
Am vorbit cu cei de la mot.barci si abia dupa 20aprilie o sa le aiba distribuitorii lor+inca doua saptamani.Sa vad si in alta parte...habar n-am
Poate doamna Lacramioara are asa ceva?
Titlu: Re: Selva 15 cp 2t
Scris de: dany din Aprilie 01, 2015, 12:59:40 pm
Raspund tot eu :da ,mi-l aduce pe comanda in 10 zile...OK
Titlu: Re: Selva 15 cp 2t
Scris de: Fritz din Aprilie 01, 2015, 02:57:53 pm
 E bine si 10 zile.
 alta varianta e sa-l iei din Italia...de la ANCOR.
http://www.ancor.it/store/store/comersus_viewItem.asp?idProduct=461069 (http://www.ancor.it/store/store/comersus_viewItem.asp?idProduct=461069)
Titlu: Re: Selva 15 cp 2t
Scris de: dany din Aprilie 12, 2015, 07:17:26 am
Salut.Pana vine impelerul am zis sa-l toaletez un pic si am vazut la nautica-shop,vopsea selva la spray.De sub capac cum cobori pe cizma pe o singura parte are niste stropi maro ce nu ies nicicum.A mai avut pe menghina un pic de vopsea alba[probabil a vopsit oglinda barcii,fara a demonta motorul]pe,care am sters-o .Daca e spray selva inseamna ca se potriveste la culoare,nu?Sau e necesar un cod pt.culori?
Elicea e si ea cam murdarica[adio alb]...Cum o pot reface un pic,nu mai spun ca are o ciupitura....?
Am vazut la bucuresti la intalnirea noastra ,ce se poate face dintr-o elice paradita .Aici ma refer la elicea lui Intersect,paradita destul de nasol,ajunsa pe mana lui Fritz.Cand a scos-o din cutie,nu s-a auzit nimic.....mutisem toti ,caci inainte ne aratase poze cu elica intersect...Nu voi putea s-o fac in veci asa,dar macar un pic sa-ncerc s-o mai toaletez...Multumesc de sfaturi!
Titlu: Re: Selva 15 cp 2t
Scris de: Ciby din Aprilie 12, 2015, 08:09:24 am
Daca elicea nu este stramba, un smirghel fin si un spray fac minuni in locul tau! Si ce este mai interesant, este ca toti or sa te laude pe tine, nu spray-ul si smirgelul!
Titlu: Re: Selva 15 cp 2t
Scris de: dany din Aprilie 12, 2015, 08:16:00 am
Cu umorul caracteristic ,dar raspuns la obiect privind elicea,dar la cizma?Cum e cu paleta de culori la selva?Nu vreau sa fac buleala..
Titlu: Re: Selva 15 cp 2t
Scris de: Ciby din Aprilie 13, 2015, 05:23:22 am
Dany, chiar nu stiu cum sta treaba cu paleta de culori la Selva si nici la celelalte marci, dar printre clientii tai ce se fotografiaza cu oscilanta din fata magazinului, trebuie sa fie si vreun vopsitor auto. Astia au ochiul format si-ti spun din prima ce cod are culoarea, chiar si ce-ar mai trebui pus in vopsea sa o aduca nivelul celei vechi, arsa de soare si de intemperii!
Titlu: Re: Selva 15 cp 2t
Scris de: dany din Aprilie 16, 2015, 08:00:24 pm
Am verificat azi compresia motorului,pe care -l pornisem in prealabil.Marius a venit la mine dupa terminarea programului cu instrumentul imprumutat de la un coleg si-l montam frumusel dupa cum am primit sfaturi .Pistonul de jos=6,3 si cel de sus=8.Am repetat masuratoarea si rezultat identic .Am pus un pic de ulei in capul pistonului de jos si a rezultat 8,ceea ce dovedeste ca segmentii sunt ceva uzati la cel de jos.Si acum se verifica ceea ce a spus Fritz cu proba pe uscat,cu ulei pus pt. conservare.. ;)...Deci sa luati aminte si voi ce va luati motoare sh.
Am avut niste treburi de rezolvat si am ramas in urma cu'' desfasuratotul''privind activitatile nautice dar o scot eu la capat pana la deschiderea sezonului.
Astept impelerul si ma ocup si de asta
Titlu: Re: Selva 15 cp 2t
Scris de: dany din Aprilie 21, 2015, 02:44:10 pm
Rezolvat cu elicea.Arata ca noua.Am vazut si ce scrie pe ea:8 1/2x8''.Scapa benzina conectorul de benzina de pe motor.Nu stiu cine e vinovatul:tata sau mama.Se pot curata sau trebuie schimbati?As putea pune un furtun mai lung de la pompa si-l scot din motor si-l bag direct in para de amorsare/sau i-i pun conector de yamaha in afara motorului,numai ca arata ca naiba...Impelerul sta sa vina,am vorbit cu Lacramioara.
Titlu: Re: Selva 15 cp 2t
Scris de: dany din Aprilie 21, 2015, 06:52:58 pm
Am demontat cizma si am dat de POMPA...M-am enervat caci dupa pdf-ul postat de Fritz la''asistenta cumparat motoare'' privind mot.selva15,lipsea ceva,caci axul principal cum intra in corpul pompei nu a avut nici garnitura,nici semering,nici oring...Dupa schita ,si a avut si motorul,a avut un oring de 10 ,in stutul in care intra conducta care duce la motor...dar axul fata de corpul pompei are un joc ce ar fi trebuit anulat de un semering,nu.Oare 85-ul din schita trebuia sa fie acolo?
Sub placuta de inox era o garnitura mizerabila din poliplan :o ,din ce o fac?
Sper ca o sa-mi raspunda persoana potrivita,tatal selvelor,si nu numai...
Multumesc!
Titlu: Re: Selva 15 cp 2t
Scris de: Ciby din Aprilie 22, 2015, 07:54:11 am
Dany, jocul axului nu este anulat de semering ci de rulmenti.
Titlu: Re: Selva 15 cp 2t
Scris de: dany din Aprilie 22, 2015, 08:00:32 am
CIBY ,scuze...M-am referit la toleranta dintre ax si corpul de bronz al pompei,dar ala cred ca v-a fi anulat de impeler cand v-a fi montat,el presand pe corp nelasand apa sa treaca pe langa ax.
Titlu: Re: Selva 15 cp 2t
Scris de: Fritz din Aprilie 22, 2015, 08:09:13 am
 Asa trebuie sa fie. Rotorul de cauciuc etanseaza in pompa sus, jos pe placa de inox si lateral.
 Simeringul este sub placa de inox...iar sub el sunt  rulmentii .
 Cum ai gasit rotorul ? E intreg? Are toate palele ?
  Verifica si termostatul sa nu fie blocat de oxizi. Il bagi intr-un pafar cu otet ...sa se dizolve depunerile...dupa care il speli cu apa curata si-l verifici intr-un ibric cu apa pe aragaz. Il legi cu o ata ...sa-l poti scoate .
 Cam pe la 60 de grade incepe sa deschida ... Pe la 80 e deschis total.
Titlu: Re: Selva 15 cp 2t
Scris de: dany din Aprilie 22, 2015, 08:19:51 am
Rotorul arata bine,dar dupa cum stiti am comandat unul la Lacramioara,grabindu-ma nitel,E bine sa fie acolo.Am scos termostatul care arata f.bine,are un pic de depunere de mizerie de prin apa,nu are depuneri albe,calcaroase.L-am pus in otet pt. a fi sigur ca v-a functiona bine si-l voi verifica.
Titlu: Re: Selva 15 cp 2t
Scris de: dflorin din Aprilie 22, 2015, 11:37:53 am
Ne-a Dany, daca jocul axului este axial, la pinionul de atac, intre rulment si carcasa ar trebui sa fie niste saibe foarte subtiri (lainere) care aceste saibe se pun in functie de toleranta stabilita de producator. Un joc trebuie sa existe. Daca jocol este prea mare trebuie suplinit cu lainere. Din pacate reglajul asta trebuie facut de un specialist. Daca uleiul vechi din cizma nu are culoatea cafea cu lapte inseamna ca semeringurile care etanseaza axele sint bune, si nu trebuie sa umbli la ele. Mult noroc si sa te poarte sanatos. Florin.
Titlu: Re: Selva 15 cp 2t
Scris de: kimi din Aprilie 22, 2015, 02:22:02 pm
Rotorul arata bine,dar dupa cum stiti am comandat unul la Lacramioara,grabindu-ma nitel,E bine sa fie acolo.
La fel si eu , dar daca tot l-am dat jos l-am montat pe cel nou ca sa nu am probleme cativa ani .
Pe cel vechi il tin de avarie .
Ai luat original sau producator ?
Titlu: Re: Selva 15 cp 2t
Scris de: dany din Aprilie 22, 2015, 02:42:52 pm
Multumesc florin,si kimi, inca nu l-am primit sa -ti pot spune exact
Titlu: Re: Selva 15 cp 2t
Scris de: dany din Aprilie 26, 2015, 06:40:31 pm
Unde gasesc conector benzina ce vine montat pe motor ,si conectorul ce se monteaza la furtun.Evivent selva 15,an1991.Multumesc!
Am cautat, dar fara succes ,momentan.Poate cu ajutorul vostru am sanse mai mari.
Titlu: Re: Selva 15 cp 2t
Scris de: teo pes din Aprilie 27, 2015, 06:32:45 pm
daca tot le schimbi pe amandoua de ce nu pui ce gasesti si ti se potraveste?
Titlu: Re: Selva 15 cp 2t
Scris de: dany din Aprilie 27, 2015, 06:37:40 pm
.As fi vrut originalul .Am sa ma mai benoclez la ele poate le fac sa-si revina cu o curatare strasnica,dar acum sunt extrem de ocupat cu ''fiarele'' mele.
Titlu: Re: Selva 15 cp 2t
Scris de: teo pes din Aprilie 27, 2015, 06:46:21 pm
Daca sunt duse garniturile ......paaaa!! exact cum spui !! comanda ceva sa faci legatura si treci la lucruri mai importante !!
Titlu: Re: Selva 15 cp 2t
Scris de: mayer_maryus din Iunie 08, 2015, 09:49:01 am
buna ziua

am achizitionat un motor selva 15cp 2t  si  ma intreseaza daca aveti  cartea technica pt reparatii  si unde as putea gasii  piese pentru el .

stiti de unde as putea cumpara simeringurile  pt cizma ( ced de sub pompa de apa ma intreseaza in mod special) pt ca imi baga apa in ulei

 
Titlu: Re: Selva 15 cp 2t
Scris de: Fritz din Iunie 08, 2015, 01:05:18 pm
 Si eu am un Selva 15 .
 Gasesti aici un pdf unde poti vedea ce simeringuri iti trebuie. In principiu sunt simeringuri rezistente la apa si ulei ...arcul din inox.
 Ai un simering sub tabla pompei de apa ...pe axul vertical si altul in flansa axului elicei...( axul orizontal).
http://www.czmarine.cz/rozkresy_selva/2-takt%20SELVA/3-%209,9%20IZMIR%20a%2015%20NAXOS%202007-2008.pdf (http://www.czmarine.cz/rozkresy_selva/2-takt%20SELVA/3-%209,9%20IZMIR%20a%2015%20NAXOS%202007-2008.pdf)

succes.
Titlu: Re: Selva 15 cp 2t
Scris de: mayer_maryus din Iunie 09, 2015, 09:17:22 am
ms 

cel de sub pompa de apa imi face figuri  ..

am inteles ca elicea  standard este de 8 1/2 x10.25   ,   am tot cautat  de unde pot  achizitiona  alta elice cu pas mai mare sau alte piese  si nu
am gasit .  daca stiti unde au pe stoc sau aduc la comanda  v-as fi recunascator.

o zi buna
Titlu: Re: Selva 15 cp 2t
Scris de: dany din Iunie 17, 2015, 08:02:28 am
Am schimbat impelerul si am curatat mufele de alimentare si nu mai scapa benzina.Urmeaza sa ies cu el in probe 8)
Titlu: Re: Selva 15 cp 2t
Scris de: dany din Iunie 27, 2015, 10:53:45 am
Am iesit cu motorul de 15,pus pe tigaia din avatar,fara flotoare .Am pus doi baieti de la jumate spre prova nu inainte de a-i alimenta cu vreo cateva beri,veste si patru bidoane goale de 20 l legate de sub banchete in caz de doamne fere' ,trebe'.Cu flotoare m-ar durea in paispe'.eventual alungite la pupa.Am facut cateva ture si mi-a facut probleme mufa de alimentare.Scapa benzina.
Cam ce marca de mufe ma sfatuiti sa pun,ca sa fie cat de cat ...de la ce motoare?Astea de selva sunt de negasit.
Am sa demontez si carburatorul sa-i fac o curatare,caci am dat sa-l pornesc iarasi acasa si n-o mai ia!Ori trage aer fals pe la mufa?
Help!!!!!!!!!
PS.Fuge de sparge,dar cu acceleratia 60-70 la suta caci mi-e frica...S-a vedea pe una de 4m daca da sa mi-o puna capac....
Daca nu-l schimb pana atunci,habar n-am
Titlu: Re: Selva 15 cp 2t
Scris de: scm_ro din Noiembrie 05, 2017, 11:03:43 pm
De azi sunt si eu posesorul unui Selva de 15 CP din 85.
I-am facuf un test de compresie la rece si unul la cald si valorile au fost asemanatoare 9 pe un cilindru si 9.5 pe celalalt.
Barca pe care l-am pus este un kolibri 360. Am fost si la o proba pe apa unde viteza a fost mai mica (24 km/h) decat in aceleasi conditii cu un yamaha de 9.9 tot 2t (29 km/h), dar tind sa cred ca motivul este elicea. Nu am gasit scris pe elice nimic despre pasul ei, dar o sa iau o elice noua cu pasul recomandat de fabricant.
Trebuie bibilit un pic pe la el si reglat relantiul care este un pic cam mare plus montat un kill switch.
Am scos si uleiul din cizma care este cam alb dar nu pare sa fie spuma de la apa si nici nu are pilitura in el. Dupa ce se scurge tot bag si un spray de curatat franele ca sa curat ce a mai ramas pe acolo si ii pun ulei proaspat ca sa vedem ce se intampla. Mosuletul de la care l-am luat nu a schimbat niciodata uleiul doar a complectat.
Urmeaza si un schimb de bujii si sa imi procur o bobina de inductie de rezerva.
Apa scoate pe ambele nari foarte bine si nu stiu daca are rost sa ii schimb pompa.
Titlu: Re: Selva 15 cp 2t
Scris de: bbl81 din Noiembrie 06, 2017, 09:48:48 am
pompa se recomanda a fi schimbata anual, chiar daca jetul scos este puternic. Este o componenta ieftina si usor de schimbat chiar si in regie proprie.
Daca nu este schimbata, pagubele pot fi mari pentru motor.
Titlu: Re: Selva 15 cp 2t
Scris de: scm_ro din Noiembrie 06, 2017, 02:42:34 pm
Ok. Momentan nu este pompa prioritatea mea dar pana la primavara cand il voi scoate pe apa sigur o schimb.
Vreau sa rezolv cu relantiul care este prea mare. Nu gasesc pe elice scris pasul caci as lua una mai mare.
Vreau sa spal cizma pe interior si sa ii pun ulei curat, iar apoi il bag in tomberon 30min sa vad daca se mai schimba culoarea uleiului.

Ulei pentru amestec merge " Ulei motor 2T Quicksilver TC-W3 " sau aveti alte recomandari? Pe la inceputul subiectului se recomanda 2% proportia. E valabil si la motorul asta care e un pic mai vechi?
Titlu: Re: Selva 15 cp 2t
Scris de: peb5 din Noiembrie 06, 2017, 03:06:01 pm
S-a mai discutat de selva 15 CP. Colegul Adi (Fritz) a dat si un link cu manualul:
https://forum.capcompas.ro/index.php/topic,1598.msg28210.html#msg28210
In manual gasesti si tipul de elice care se potriveste la acest motor (mai jos un extras din manual):
PROPELLERS
2505410 1 Elica diam. 8 1/2 x 83/4
2505430 1 Elica diam. 8 1/2 x 9 1/2
2505440 1 Elica diam. 8 1/2 x 101/4
2505450 1 Elica diam. 8 1/2 x 11
2505460 1 Elica diam. 8 1/2 x 12

Despre uleiuri amestec s-a tot discutat:
https://forum.capcompas.ro/index.php/topic,1962.0.html
https://forum.capcompas.ro/index.php/topic,1626.0.html

Titlu: Re: Selva 15 cp 2t
Scris de: scm_ro din Noiembrie 06, 2017, 03:35:33 pm
Peb5, multumesc pentru link-uri. 
Pe manualul de la Fritz scrie stagione 2007 - 2008 , nu cred ca se aplica la motorul meu din 85.
O sa astept sa intre Fritz poate are un manual mai vechi.
Titlu: Re: Selva 15 cp 2t
Scris de: peb5 din Noiembrie 06, 2017, 03:56:40 pm
Cred ca manualul  este editia 2007-2008.
vezi daca se potrivesc coduri ale pieselor de pe motor cu cele din manual.
Titlu: Re: Selva 15 cp 2t
Scris de: Fritz din Noiembrie 06, 2017, 04:42:02 pm
   Salut.  Elicea ar trebui sa fie cea medie.  Inca se mai gasesc.  2505440 1  Elica diam. 8 1/2 x 10 1/4 . Pasul e de 10,25 . Gasesti scris pe spatele unei pale in relief.
 Am si eu unul identic.  Diferenta intre cele fabricate inainte de 1989 ...si cele facute dupa consta in schimbarea aprinderii din capacitiva pasiva in  aprindere cu avans controlat prin procesor . Ambele functioneaza la fel de bine. Volanta difera la unghiul penei de pe ambielaj. Deci o bobina rosie ( dupa 1989) nu va putea inlocui o bobina neagra ( inainte de 89) . Alta diferenta este termostatul adaugat si butonul de stop ... In rest e acesi motor marin.
  Reglajul aerului ( amestecului ) se face strangand surubul de amestec de tot , dupa care il desfaci 3/4 ...1 tura  si blochezi piulita de pe surub. Este modelul fara termostat si trebuie incalzit un pic.  Elice cred ca gasesti la Motoare Barci , dar nu originala.

Uite asta e buna !
http://enginemarinepart.com/6-8-99-15-hp-millerighi-eliche-per-motori-selva/4214-elica-8-12-x-10-14-selva-alluminio-009410078-2505440.html (http://enginemarinepart.com/6-8-99-15-hp-millerighi-eliche-per-motori-selva/4214-elica-8-12-x-10-14-selva-alluminio-009410078-2505440.html)
Titlu: Re: Selva 15 cp 2t
Scris de: scm_ro din Noiembrie 06, 2017, 05:13:37 pm
Elicea asta nu mai are nimic scris pe ea. Tind sa cred ca nu e cea originala.

Sa incerc un pas mai mare? Motorul este pentru o Kolibri 3,6 folosita doar in vacante.
Barca plus motor 100kg , pasageri maxim 220 kg. De bagaje nu e cazul dar hai sa zicem un 10 -15 kg maxim.
Se ajunge la maxim 340kg/15CP, deci un 22kg/CP.
Titlu: Re: Selva 15 cp 2t
Scris de: pasek din Februarie 14, 2018, 07:04:36 pm
Buna seara, am si eu o intrebare, exista modele de motoare Selva de 15 cai in 2 timpi racite cu aer? Intreb pentru ca am discutat cu cineva despre un motor si-mi spune ca arata foarte bine, ca nou dar nu scoate gram de apa si nu stie daca este este stricata pompa sau are racire cu aer. Nu stie nici din ce an este. Multumesc
Titlu: Re: Selva 15 cp 2t
Scris de: scm_ro din Februarie 14, 2018, 10:09:23 pm
Cele de 15cp, mai noi, au termostat si scot apa abia dupa ce se incalzesc.Am inteles ca nu au jet de control.
Al meu e model vechi fara termostat si scoate constant.
Titlu: Re: Selva 15 cp 2t
Scris de: pilu din Februarie 14, 2018, 10:56:37 pm
nu cred ca exista selva 15cp racit cu aer. rotorul sau poate fi infundat furtunul,orificiul de iesire.
Titlu: Re: Selva 15 cp 2t
Scris de: pasek din Februarie 16, 2018, 12:21:27 pm
Multumesc colegilor pentru raspunsuri. Se gasesc piese pentru aceste motoare? Pentru o gonflabila Yamaha de 3.40 credeti ca ar fi ok acest motor? Sau un 10 cp in 4 timpi? Incarcarea ar fi doi adulti de 85 kg plus bagaje. Nu vreau motoare grele pentru ca o sa fie si locatii mai dificile de montat motorul
Titlu: Re: Selva 15 cp 2t
Scris de: scm_ro din Februarie 16, 2018, 12:32:13 pm
Depinde de piese, O elice , un rotor pentru pompa de apa gasesti.
Cel de 15cp in 2 timpi este destul de simplu nu prea are ce sa se strice la el. Totul e sa nu fie ceva stricat deja.

Al meu de exemplu pierde ulei pe la simeringul de jos de la elice. Am gasit simering-uri in Italia, dar m-au cam rupt la transport. Au sosit in 2 zile.
Sunt usoare cam 30kg , eu unul il pot pune si scoate singur de pe barca.

L-am luat pentru o pneumatica de 3,6 (kolibri). Cu doi adulti si un copil in ea am luat pe Mihailesti 27km/h. Gliseaza repede dar nu prinzi viteza mare. Dupa ce l-am dat jos pe proprietarul motorului am ajuns pe la 30km/h.
Titlu: Re: Selva 15 cp 2t
Scris de: pilu din Februarie 16, 2018, 06:34:49 pm
selva naxos 15cp  este cred cel mai usor motor din clasa 15 ,am avut unul si  cantarit avea 28kg.
Titlu: Re: Selva 15 cp 2t
Scris de: pasek din Februarie 16, 2018, 06:58:53 pm
Multumesc mult pentru raspunsuri. Imi cer scuze ca va intreb atitea dar nu am posibilitate sa testez mai multe motoare pe barca sa vad exact ce am nevoie si de aceea incerc sa string informatii de la cei ce au sau au avut. La noi in zona sint rare.  Exista diferenta la modul cum merge barca intre un 15 cp in 2 timpi fata de 15 cp in 4 timpi?
Titlu: Re: Selva 15 cp 2t
Scris de: pilu din Februarie 17, 2018, 09:24:22 am
15 cai sunt 15 cai diferente prea mari nu sunt in mersul barcii , cu 2 t cred ca merge mai bine barca ta si din simplu motiv ca motorul e aproape la jumatate din greutatea unui 4t ,dar cu consum si zgomot mai mare .
Titlu: Re: Selva 15 cp 2t
Scris de: pasek din Februarie 25, 2018, 06:26:05 pm
Am luat motorul pentru ca arata destul de bine in sensul ca vopseaua pare originala, elicea e foarte putin zgiriata.  Momentan nu am acte dar o sa am. Provine din Italia. Ma intriga ca are capacul bej pe care scrie 250. Nu am vazut poze cu acest motor. Oare e un model mai vechi sau nu are 15 cp?
Titlu: Re: Selva 15 cp 2t
Scris de: dany din Februarie 25, 2018, 06:44:03 pm
Pune si tu poze...Sunt aici baieti care te pot ajuta...Unul, e tatal lor...Daca vede postarea te ajuta sigur!
Si eu am avut unul.Am iesit cu el de cateva ori si l-am dat caci am trecut la 20cp.I-mi ramasese mic ;)
Titlu: Re: Selva 15 cp 2t
Scris de: pasek din Februarie 25, 2018, 07:21:15 pm
Asta este motorul.E posibil sa aiba termostat?
Titlu: Re: Selva 15 cp 2t
Scris de: scm_ro din Februarie 25, 2018, 08:12:14 pm
Nu. Nu are. E modelul vechi. Asa mi-am luat si eu.
Scoate apa imediat ce il pornesc. Are doua gauri pe spate.
Nu scoate nici un strop?
Al meu avea gaurile infundate cu mizerie ca l-am pornit la probe intr-un butoi cu mizerie. Am bagat niste sarma pe gaurile din spate si dupa ce le-am desfundat a inceput sa scoata.
Vezi si sita de jos din cizma sa fie curata.
Sa ii scoti uleiul din cizma sa vezi daca e curat.
Titlu: Re: Selva 15 cp 2t
Scris de: pasek din Februarie 25, 2018, 08:15:27 pm
Multumesc. Nu scoate nimic. O sa incerc ce ai zis. Deci e de 15. Elicea este gri inchis, asa trebuie? Oare stickere noi gasesc pe undeva?
Titlu: Re: Selva 15 cp 2t
Scris de: scm_ro din Februarie 25, 2018, 08:23:05 pm
Nici o picatura? Sa se prelinga macar?
Este de prin 80. Asa arata al meu.
Ai dat drumul la uleiul din cizma sa vezi ce culoare are?
Baga niste poze si de sub carcasa.
O compresie ai luat? Cat a iesit?
Titlu: Re: Selva 15 cp 2t
Scris de: pasek din Februarie 25, 2018, 09:27:11 pm
Multumesc mult pentru raspunsuri. O sa iti raspund pe privat pentru a nu incarca foarte mult acest topic. Motorul l-am luat de citeva ore, nu i-am facut nimic
Titlu: Re: Selva 15 cp 2t
Scris de: pilu din Februarie 26, 2018, 07:13:37 am
am avut mai demult unul la fel ,e vechi din anii 70 , daca nu e revopsit inseamna ca nu a fost folosit de mult si sigur impeler-ul nu mai e bun. deci prima data verifica pompa de apa .
Titlu: Re: Selva 15 cp 2t
Scris de: dany din Februarie 26, 2018, 08:06:55 am
Stiu de la fritz ca daca are bobinele rosii este dupa 90.Impelerul inlocuit.dai cotele celor de la--motoare barci --bucuresti si-l gasesc.Vezi si semeringul de sub pompa de apa sa fie bun.se gaseste f. greu.
Titlu: Re: Selva 15 cp 2t
Scris de: pasek din Februarie 26, 2018, 10:01:26 am
Asa e . Am gasit ca s-au fabricat pina in 73 apoi au marit cilindreea la 260. Azi o sa incerc sa-l pornesc. Vopseaua e originala si arata bine si inauntru. O sa pun poze si cu interiorul. Multumesc mult pentru sfaturi. Nu prea stiu nimic despre motoare de barca, am avut doar un Yamaha de 4 cai in 4 timpi cu care nu am avut nici un fel de problema, doar benzina si schimbat uleiurile.
Titlu: Re: Selva 15 cp 2t
Scris de: pasek din Februarie 26, 2018, 03:43:46 pm
L-am pornit destul de usor si pare sa mearga ok, o sa vad pe apa.
In prima poza este uleiul din cizma.
In a doua este cizma, nu are uzura.
In a treia este capacul pompei de apa si impellerul ( cred ca de aia nu baga apa deloc).
Am gasit niste ramasite de garnitura, oare unde era? Unde vine axul schimbatorului sau axul de transmisie?
Cum sa comand impeller si garnitura? Pe impeller nu este nici un cod
Multumesc mult de tot pentru ajutorul vostru
Titlu: Re: Selva 15 cp 2t
Scris de: peb5 din Februarie 26, 2018, 03:49:03 pm
Pompa de apa vezi daca e una din acestea:
https://motoarebarci.ro/turbina-pompa-apa-yamaha.html?sef_rewrite=1&features_hash=25-102
Titlu: Re: Selva 15 cp 2t
Scris de: pilu din Februarie 26, 2018, 04:45:56 pm
pt impeler iei un subler si masori interiorul si inaltimea, impelerului care il ai ,mai greu cu exteriorul fiindca ai toate palele rupte asa ca masori corpul pompei (unde se invarte impelerul) si cauti unul cu 6-10 mm mai mare .suni la motoare barci ,yacht tng sau alti distribuitori si la comunici dimensiuni ,nr pale si felul canalului pt pana. uleiul din cizma arata ok nu e contaminat cu apa deci scapi deocamdata de schimbat simeringuri.
Titlu: Re: Selva 15 cp 2t
Scris de: scm_ro din Februarie 26, 2018, 05:17:19 pm
vezi ca pe motoare barci au impeler chiar de selva , cauta dupa selva si verifca apoi cu ce a scris pilu.
Titlu: Re: Selva 15 cp 2t
Scris de: pilu din Februarie 26, 2018, 05:20:20 pm
eu de cate ori am comandat desi aveam modelul si seria motorului ,pt siguranta mi se cereau si dimensiunile. oricum pt modelul respectiv nu il va gasi dupa serie din cauza vechimi.
Titlu: Re: Selva 15 cp 2t
Scris de: pasek din Februarie 26, 2018, 05:38:24 pm
Multumesc mult colegilor. O sa masor sa aflu dimensiunile impellerului. Unde trebuie sa existe garnitura pe corpul pompei de apa? La ax sau la cealalta gaura?
Titlu: Re: Selva 15 cp 2t
Scris de: pilu din Februarie 26, 2018, 06:51:17 pm
daca a avut garnitura ea este pe marginea exterioara .
Titlu: Re: Selva 15 cp 2t
Scris de: pilu din Februarie 26, 2018, 07:02:30 pm
vad ca impelerul tau este de aceasta forma cu palele aplecate ,grija la montaj ,palele trebuie sa fie orientate ca in foto 2 nu ca in foto1 (cum privesti axul de sus) pui intai impelerul pe ax apoi vi cu capacul si il asezi usor in timp ce invarti de ax in sensul acelor de ceasornic .daca cauti gasesti si tutoriale video.
Titlu: Re: Selva 15 cp 2t
Scris de: pasek din Februarie 26, 2018, 08:15:36 pm
6-8-10 &15hp twin cylinder 2 stroke1972 On
9.9hp 4stroke
SELVA ref 8095020
dimensions 13mm centre 48mm diameter 14.9mm depth

Am masurat la mine si am grosimea axului ( diam interior impeller) 13 mm
Diam interior scoica pompa 44.61 mm
Inaltime impeller 14.8 mm

S-o nimeri cu codul de sus?

Iar garnitura cred ca vine la teava pe unde urca apa in cizma. Am gasit doua bucatele mici din ea, nu am putut s-o refac
Titlu: Re: Selva 15 cp 2t
Scris de: pilu din Februarie 26, 2018, 08:26:44 pm
se potriveste.
Titlu: Re: Selva 15 cp 2t
Scris de: peb5 din Februarie 27, 2018, 09:03:46 am
Vezi ca la pagina 2 a topicului, ultima postare (a lui Fritz), ai si manualul.
Titlu: Re: Selva 15 cp 2t
Scris de: scm_ro din Februarie 27, 2018, 09:14:18 am
Mai pun eu link-ul cu scheme explodate
http://www.avonsearider.co.uk/pdf/SelvaNAXOS1997-1998.pdf (http://www.avonsearider.co.uk/pdf/SelvaNAXOS1997-1998.pdf)
Titlu: Re: Selva 15 cp 2t
Scris de: pasek din Februarie 27, 2018, 12:49:53 pm
Foarte utila schema, multumesc. Am gasit impellerul si urmeaza sa-l comand. Mai am nevoie de acea garnitura ce are codul 8045060. A gasit-o cineva pe undeva?
Multumesc mult pentru ajutor. Am schimbat impellerul si acum scoate apa pe ambii martori. Zilele urmatoare intentionez sa ii fac proba pe apa.
Titlu: Re: Selva 15 cp 2t
Scris de: pasek din Martie 08, 2018, 02:39:07 pm
M-am uitat pe elice sa gasesc un cod sa vad ce fel de elice este viteza, tractiune... Scrie pe ea 215x260 , ce draq inseamna asta?
Titlu: Re: Selva 15 cp 2t
Scris de: scm_ro din Martie 08, 2018, 03:10:33 pm
Verific eu diseara, ca parca la fel scria si la mine pe aia veche ( din ce mi-a spus Fritz este in sistem metric , in loc de inch).
Iti zic ce scrie pe cea noua - originala.
Titlu: Re: Selva 15 cp 2t
Scris de: Fritz din Martie 08, 2018, 06:37:41 pm
Salut ...215x260 este in mm. Imparti la 25.4 si afli dimensiunile in inch .  Deci are 8,46 diametrul si 10.23 pasul. 
Este elicea de 8  1/2 x 10 1/4 inch.
Titlu: Re: Selva 15 cp 2t
Scris de: pasek din Martie 09, 2018, 09:31:32 pm
Multumesc, habar n-aveam. Ce inseamna? De viteza, de tractiune? Cum se socoteste?
Titlu: Re: Selva 15 cp 2t
Scris de: peb5 din Martie 09, 2018, 11:24:49 pm
Am extras din manualul de mai sus care sunt obtiunile:
 ELICHE PROPELLERS
3 2505410 1 Elica diam. 8 1/2 x 8 3/4
3 2505430 1 Elica diam. 8 1/2 x 9 1/2
3 2505440 1 Elica diam. 8 1/2 x 101/4
3 2505450 1 Elica diam. 8 1/2 x 11
3 2505460 1 Elica diam. 8 1/2 x 12
Elica ta e cea din mijloc, deci e cea standard.
Diametru mai mic e de tractiune, diametru mai mare e de viteza.
Titlu: Re: Selva 15 cp 2t
Scris de: ionitzady din Martie 10, 2018, 11:57:42 am
Elicea de viteza are diametrul mic si pala mai rasucita , iar cea de tractiune are diametrul mare si pala mai dreapta .
Titlu: Re: Selva 15 cp 2t
Scris de: pasek din Martie 10, 2018, 05:20:27 pm
Gata si testul de azi :
am testat motorul pe o penumatica  Yam de 3.40 cu chila gonflabila si podina din aluminiu. Pornire destul de usoara, viteza :
 - trei persoane - 2 pe bancuta si una la motor, 13 kmh. Dupa o distanta mai lunga a inceput sa intre in glisaj si viteza a crescut la 24kmh
 - doua persoane - 1 pe bancuta 1 pe balon - intrat in glisaj repede, viteza 28 kmh
 - o persoana - la motor, 34 kmh
Consum in aprox 40 min - vreo 4 litri

Dupa ce am mers ceva timp a inceput sa nu mai tina relantiul intotdeauna, fiind neviot sa accelerez sa nu se opreasca. Testul s-a sfirsit brusc, motorul oprindu-se si nu a mai vrut sa porneasca. Bujiile aratau bine, culoarea era spre alb, posibil amestec sarac?
Motivul nepornirii este lipsa scinteii la ambele bujii, le-am verificat pe fiecare. Care ar putea fi cauza? Sa se arda amindoua bobinele in acelasi timp? Poate fi altceva?

Pe seara, in garaj , nu m-am abtinut si am scos bujiile, le-am uscat si am verificat inca o data daca dau scinteie. Acum dau ambele dar mi se pare slaba. Dupa ce le-am montat a pornit imediat. Sa fie o problema cind se incalzeste motorul? Bujiile arata ca noi dar o sa le schimb. Ce ziceti sa mai verific?
Titlu: Re: Selva 15 cp 2t
Scris de: scm_ro din Martie 11, 2018, 12:34:53 am
Firele. Contacte electrice. Vezi ca e simpla schema. O ai in documnetul trimis de mine.
Titlu: Re: Selva 15 cp 2t
Scris de: pasek din Martie 14, 2018, 04:20:32 pm
Vreau sa desfac partea de aprindere sa curat toate contactele si sa verific firele. Trebuie sa fiu atent la montare la ceva in afara de a le pune pe toate la loc?
Este vreun reglaj la aprindere?
Multumesc
Titlu: Re: Selva 15 cp 2t
Scris de: pilu din Martie 14, 2018, 08:43:14 pm
din ce stiu eu ,la selva sunt doar bobinele pe langa care se invarte volanta ,din ele iasa fisa care merge la bujie si un fir pt oprire ,reglaje nu are.
Titlu: Re: Selva 15 cp 2t
Scris de: pasek din Iunie 05, 2018, 06:13:40 pm
Deoarece intentionez sa ies pe Dunare cu barca+ motorul, am rugat pe cineva sa curete carburatorul, ca sa fiu sigur. Carburatorul arata pe dinauntru surprinzator de bine dar colegul venit a remarcat span de aluminiu ce a dedus ca provenea in urma frecarii intre bobine si fulie. Intrebarea este cum pot regla corect aceasta distanta si cit  este?
Titlu: Re: Selva 15 cp 2t
Scris de: Fritz din Iunie 06, 2018, 09:13:42 pm
 Distanta intre volanta si miezurile bobinelor de inductie este de 0.4 -0.5 mm.  Un textolitde 0.4-0.5 folie intre volanta si miezul bobinelor , dupa care se strang bobinele cu un hexagon de 4 mm.  Nu exista alt reglaj. Avansul e electronic .
Titlu: Re: Selva 15 cp 2t
Scris de: acuciureanu din Iunie 06, 2018, 11:12:41 pm
Am si eu ceva problem cu un Selva 15CP pe care l-am luat recent. Din pacate nu l-am verificat prea tare cand l-am luat si uleiul din cizma era ciorba. Am desfacut cizma si am constat ca avea doar cate un semering si jos la elice si sus la pompa de apa. Cel de la elice nu parea uzat si a iesit usor, dar era doar unul si pierdea ulei. Sus in schimb era dezastru. A fost evident umblat, marginea de aluminiu in spatiul in care intra semeringurile este afectat de la ceva obiect cu care a scos semeringurile, iar semeringul(doar 1) varza. Evident ca s-a circulat suficient cat sa afecteze axul.
Semeringurile sunt pe drum, schimb si pompa de apa, ceva garnituri, dar mi-e teama cu axul asta. Nu pot sa il las asa pentru ca va termina semeringurile si va trebui sa il rectific. Treaba e ca va trebui sa iau din grosimea axului probabil undeva intre 0,3-0,7mm. Credeti ca ar trebui sa caut semeringuri pe noua dimensiune sau stiti si alte metode? Ax e aproape imposibil de gasit nou...
(https://i.imgur.com/K0Z014Pm.jpg)
(https://i.imgur.com/o9xmzU7m.jpg)
(https://i.imgur.com/DtT87Xgm.jpg)
Titlu: Re: Selva 15 cp 2t
Scris de: scm_ro din Iunie 07, 2018, 12:08:00 am
Salut. Nu stiu sa iti raspund despre rectificare, dar legat de simeringul de jos, pot sa iti spun ca daca este modelul mai vechi ( fara termostat) are doar un simering.
Pt ax incearca la https://www.enginemarinepart.com (https://www.enginemarinepart.com)
Eu de acolo mi-am luat simering si alte piese pt " tanarul" italian cum ii spun eu. Le dai mail in engleza daca nu gasesti piesa pe site si te ajuta.
De unde ai luat simeringurile?
Titlu: Re: Selva 15 cp 2t
Scris de: dany din Iunie 07, 2018, 04:50:15 am
am avut asemenea problema cu un ax si eu...L-am incarcat  prin cromare si rectificat in zona afectata.I-ti trebuie o locatie dotata sa faci asa ceva...Eu am avut noroc
Titlu: Re: Selva 15 cp 2t
Scris de: toni tl din Iunie 07, 2018, 07:00:08 am
Mai este varianta strunjirii apoi incarcare cu sudura cu inox dupa care rectificare la cota necesara. Exista totusi riscul ca axul sa se franga datorita sudurii. Treaba trebuie facuta de cineva specializat.
Titlu: Re: Selva 15 cp 2t
Scris de: bbl81 din Iunie 07, 2018, 09:20:58 am
orice sudra asupra axului, il va descentra. cred ca mai bine aplici simering pe noua cota, dupa rectificare.
Titlu: Re: Selva 15 cp 2t
Scris de: acuciureanu din Iunie 07, 2018, 09:49:37 am
Salut. Nu stiu sa iti raspund despre rectificare, dar legat de simeringul de jos, pot sa iti spun ca daca este modelul mai vechi ( fara termostat) are doar un simering.
Pt ax incearca la https://www.enginemarinepart.com (https://www.enginemarinepart.com)
Eu de acolo mi-am luat simering si alte piese pt " tanarul" italian cum ii spun eu. Le dai mail in engleza daca nu gasesti piesa pe site si te ajuta.
De unde ai luat simeringurile?
Este model mai nou, cu termostat si sigur are 2 simeringuri. Tot de acolo fac si eu cumparaturi. Am cautat piesa la ei si nu o au. O sa le dau un mail sa vad ce zic.
Titlu: Re: Selva 15 cp 2t
Scris de: acuciureanu din Iunie 07, 2018, 09:55:35 am
orice sudra asupra axului, il va descentra. cred ca mai bine aplici simering pe noua cota, dupa rectificare.
Cel mai probabil asta voi face. In nici un caz nu am de gand sa sudez!
Numai ca dupa noua cota nu stiu daca o sa mai gasesc simering pentru motoare de barci, ci cel mai probabil simering universal, fara o destinatie anume... Dar banuiesc ca e acelasi lucru.
Titlu: Re: Selva 15 cp 2t
Scris de: Fritz din Iunie 07, 2018, 12:08:45 pm
 Eu cred ca poti gasi o cizma cu ax cu tot la cei ce dezmembreaza motoare. Eu am un Selva 15 si un Selva 6 . Au acceasi cizma si acelasi pinten. Deci ai sanse sa gasesti ...ax sau pinten cu ax cu tot de la un Selva 6, 8, 9,9 sau 15 cai , pentru ca au acelasi pinten.

Titlu: Re: Selva 15 cp 2t
Scris de: pasek din Iunie 07, 2018, 10:30:47 pm
Indrumati-ma si pe mine, va rog , catre cei ce dezmembreaza motoare Selva. Am nevoie de surubul cu arc ce regleaza amestecul benzina aer in carburetor. Si unde pot gasi care este distanta intre bobine si fulie? Multumesc
Titlu: Re: Selva 15 cp 2t
Scris de: scm_ro din Iunie 07, 2018, 11:02:05 pm
Pasek, vezi cu o pagina inainte ca a scris Fritz care e distanta.
Titlu: Re: Selva 15 cp 2t
Scris de: pasek din Iunie 08, 2018, 09:19:00 am
Scuze, nu vazusem. Multumesc pentru raspunsuri. Nu imi dau seama ce drac are motorul asta. Imi face aceleasi figuri : cind porneste foarte greu cind porneste la sfert de sfoara. Dupa ce porneste merge foarte bine. La Dunare am mers doua persoane cu ceva echipament in amonte cu 26 -27 la ora. Intra in glisaj foarte repede si cred ca ar fi mers si mai repede dar erau ceva valuri si nu mi s-a parut a fi foarte stabila barca. O sa mai incerc pe masura ce ma obisnuiesc cu noul combo. Pina atunci caut acel surub de reglaj al cantitatii de aer . Este cel situat dupa surubul de reglare al relantiului. M-am apucat sa umblu la el pe apa pentru ca motorul se tura singur, mi-a alunecat surubelnita si surubul fiind cu arc a sarit direct in Dunare.
Titlu: Re: Selva 15 cp 2t
Scris de: Vali din Iunie 08, 2018, 09:42:09 am
Salut Mihnea. Vezi daca ai furtunul ala negru subtire, de comunicare dintre cartere, in stare buna.
Mie imi tragea aer pe acolo si din cauza asta pornea doar cand voia el.
Mi-a explicat fritz sa-l inlocuiesc cu furtun de la vacuumul de delcou de Dacia 1300, si de atunci nu am mai avut problema asta.
Titlu: Re: Selva 15 cp 2t
Scris de: scm_ro din Iunie 08, 2018, 10:26:19 am
Motorul dupa ce porneste este foarte ok, dar cand i se pune pata si nu vrea, imi face bataturi in palma de la trasul de sfoara.

De obicei face figuri la prima pornire dupa montarea pe barca, aveti ceva idei cum se poate porni usor dupa o perioada lunga in care a stat? Mosul de la care l-am luat avea ceva probleme la maini si nu putea sa traga de sfoara si isi luase un spray de pornire, dar nu prea agreez ideea.

Pe urma, in celelalte zile porneste la sfert de sfoara. Si am mai patit o buba cu el. Am luat bradis si a trebuit sa il rabatez ca sa il curat, atunci probabil s-a scurs mai multa benzina din carburator si s-a inecat. Am tras la sfoara de imi venea sa il arunc in Snagov.
Titlu: Re: Selva 15 cp 2t
Scris de: pasek din Iunie 08, 2018, 10:34:00 am
Salut Vali. Multumesc pentru informatie. Chiar acum m-am uitat la motor dar nu vad niciun furtun. Nu imi dau seama despre ce cartere zici.
Titlu: Re: Selva 15 cp 2t
Scris de: scm_ro din Iunie 08, 2018, 10:43:28 am
cum stai cu fata spre bujii, in partea stanga ai un furtun negru. subtire. Pleaca de undeva de sub volanta. Daca nu il gasesti iti fac eu o poza diseara.
Titlu: Re: Selva 15 cp 2t
Scris de: pasek din Iunie 08, 2018, 10:57:02 am
Nu am niciun furtun si nici nu vad nicio gaura libera. Unde trebuie sa ajunga? Multumesc anticipat pentru poza !
Titlu: Re: Selva 15 cp 2t
Scris de: scm_ro din Iunie 08, 2018, 11:19:28 am
uite unde are al meu,
La altele vad ca este pe cealalta parte. Cauta si tu in google cu selva 15 si pictures.
Titlu: Re: Selva 15 cp 2t
Scris de: Vali din Iunie 08, 2018, 11:36:56 am
Am motorul sub un morman de alte bulendre, ca altfel il scoteam si faceam o poza. Cauta in cartea tehnica, a pus fritz mai demult pdf-ul sau linkul, nu-mi mai amintesc. Daca nu gasesti, imi fac timp si ti-o atasez eu mai tarziu.
Titlu: Re: Selva 15 cp 2t
Scris de: scm_ro din Iunie 08, 2018, 11:47:01 am
http://www.avonsearider.co.uk/pdf/SelvaNAXOS1997-1998.pdf (http://www.avonsearider.co.uk/pdf/SelvaNAXOS1997-1998.pdf)
Asta e link-ul la carte dar nu apare figurat sau nu l-am vazut eu.
Titlu: Re: Selva 15 cp 2t
Scris de: pasek din Iunie 08, 2018, 03:03:09 pm
Al meu e mai vechi, nu are furtun din ala.
Titlu: Re: Selva 15 cp 2t
Scris de: Vali din Iunie 08, 2018, 04:49:02 pm
Pai atunci da-i 2 gauri si pune stuturi :D. Glumesc, bine ca nu ai si beleaua asta pe cap.
Motorul e bun, dar pana il aduci la viata ai sa mai ai de treaba. Asa am patit si eu, dar imi place mult motorul asta, fiindca e cel mai usor 15 cai facut vreodata.
Titlu: Re: Selva 15 cp 2t
Scris de: acuciureanu din Iunie 28, 2018, 10:35:21 pm
Baieti eu am ajustat putin axul si am rezolvat problema. Am gasit si simeringuri pe noua dimensiune. La elice in schimb desi apare in schema ca ar fi doua simeringuri, intra doar unul...vad ca momentan nu sunt probleme in privinta asta.
Ca sa fiu eu linistit lucrarea totala de restaurare a fost pana acum sa schimb: simeringuri cizma de la pompa de apa si de la elice, pompa de apa si O-ringul, uleiul din cizma, garniturile de la suruburile de ulei din cizma, rectificat axul, garniturile de la chiuloasa, termostatul si garniturile, bujiile, curatat carburator.

Dupa toate astea am facut cateva partide de pescuit si am testat motorul.
Ce este cert este ca trebuie sa reglez carburatorul. Nu sta la relanti dupa ce se incalzeste.
La prima pornire dupa ce nu il folosesc o perioada trebuie sa ii dau multe sfori pana porneste. Dupa, porneste la prima sfoara.
Mi se pare ca sfoara merge foarte greu. Adica trebuie sa trag foarte in forta ca sa pot sa o trag asa cum trebuie, ca sa pot sa pornesc motorul.
In afara de cele mentionate, motorul merge foarte bine, nu intrerupe, nu pierde ulei la cizma(desi am lasat doar 1 simering).

La carburator o sa ma descurc cand o sa imi fac si timp pentru asta. Nu stiu in schimb ce e cu pornire la rece si cu sfoara... Sa fie problema cu pornirea la rece de la acel furtun? O sa il inlocuiesc si pe ala pentru orice eventualitate. Dar sfoara??? Ce poate fi? M-am uitat putin la ea si nu mi se pare nimic in nergula, dar recunosc ca tot ce fac acum la motoarele de barca, nu am mai facut pana acum...
Titlu: Re: Selva 15 cp 2t
Scris de: scm_ro din Iunie 29, 2018, 10:37:20 pm
Dupa ce am ramas fara piele pe deget de tras la sfoara se 2 ori am reusit sa ii prind smecheria. Am facut ca la atomizor ( cum se recomanda in manual): socul la max si acceleratia la max. Dupa 5-6 sfori da sa porneasca. Ii bag socul complet si las acceleratia la max. La urmatoarele 2 sfori porneste 99%.
Incearca si tu ritualul asta.
Titlu: Re: Selva 15 cp 2t
Scris de: pasek din Iulie 11, 2018, 04:54:49 pm
Motorul asta nu vrea deloc sa fim prieteni. Dupa ce i-am reglat bobinele cu lera ( multumesc colegilor pentru sfaturi si informatii), in mijlocul Dunarii am vazut ca nu mai scoate apa pe cei doi martori, ci fum. L-am oprit si nu a mai vrut sa porneasca dupa ce s-a racit. Mai aveam putin si il aruncam in Cazane. Pompa de apa are cam 30 de min de functionare.
Titlu: Re: Selva 15 cp 2t
Scris de: scm_ro din Iulie 11, 2018, 05:05:11 pm
Nasol, deschide-l si vezi ce s-a intamplat. Eu am ascultat niste sfaturi care mi-au zis ca daca scoate apa bine sa nu umblu.
O sa iau oricum cu mine in concediu o pompa de apa de rezerva.
Titlu: Re: Selva 15 cp 2t
Scris de: momaul din Iulie 11, 2018, 06:04:28 pm
Salut.Pompa de apa se poate arde in cateva secunde daca merge pe uscat.Am patit acum 3 ani acelasi lucru,am pornit ,am verificat pompa care functiona perfect am intrat in glisaj si dupa aproximativ 10 min pompa nu a mai scos apa.La demontare am constatat ca era arsa complet.Probabil o punga sau un plastic s-a asezat pe gauricile pe unde trage apa.Rotorul era nou.
Titlu: Re: Selva 15 cp 2t
Scris de: pasek din Iulie 11, 2018, 07:40:54 pm
Am desfacut. O bucata de la baza garniturii dintre corpul pompei si teava pe care urca apa in motor s-a desprins ( nu inteleg de ce ) si a obturat canalul. Remontez si ii mai dau o sansa. Daca nici acum nu ne imprietenim o sa am piese de vinzare!
Titlu: Re: Selva 15 cp 2t
Scris de: scm_ro din Iulie 11, 2018, 09:46:03 pm
Ai reusit sa il pornesti?
Eu dupa ce am pierdut elicea pe Snagov, azi am sacrificat 10 burghie si am reusit sa gauresc axul pt a pune o siguranta ce sa nu ii mai permita piulitei sa iasa de pe ax.
Titlu: Re: Selva 15 cp 2t
Scris de: teo pes din Iulie 13, 2018, 02:10:29 pm
Ai reusit sa il pornesti?
Eu dupa ce am pierdut elicea pe Snagov, azi am sacrificat 10 burghie si am reusit sa gauresc axul pt a pune o siguranta ce sa nu ii mai permita piulitei sa iasa de pe ax.
Adica sa inteleg ca nu aveai gaura de splint in ax !? :o interesant !!!
Titlu: Re: Selva 15 cp 2t
Scris de: scm_ro din Iulie 13, 2018, 07:37:36 pm
Nu are. Nici in carte nu o arata.