Cap Compas

Ambarcatiuni => Veliere => Subiect creat de: Ares3777 din Iunie 27, 2015, 12:40:54 p.m.

Titlu: Achizitie velier
Scris de: Ares3777 din Iunie 27, 2015, 12:40:54 p.m.
Buna ziua,
Sunt nou pe forum, sper ca postez acest thread unde trebuie. Doresc sa achizitionez un velier ( este cadou pt tatal meu ) . Nu am navigat niciodata ( doar cu cate o barcuta de viteza prin vreo statiune de maxim 4..5 ori ). In concluzie nu stiu nimic, sunt 0 la acest capitol. Daca cineva pricpeut are bunavointa sa imi dea si mie cateva sfaturi , orice detaliu  este util, as foarte bucuros si as aprecia.
Am un buget intre 5000-10000 de euro. Doresc ceva cat mai bun bineinteles dar deocamdata atat este bugetul. M ar interesa din ce am vazut sa aiba 4 locuri de dormit ( daca se poate ) , sa se poate face excursii pe coastra ( Grecia , TUrcia ) , sa fie SIGUR, si de prefesat cat mai mare dar si in limitele de 2.5t cu tot cu peridoc pt a il putea trage cu masina ( masina mea are 1700kg ). Daca imi puteti recomanda vreun model, daca este cineva care aduce de afara ( Olanda , etc ) , orice detaliu este foarte apreciat si binevenit. Va multumesc mult si sper ca ma veti ajuta
Titlu: Re: Achizitie velier
Scris de: pelicanul din Iunie 27, 2015, 01:44:20 p.m.
Barca mea se incadreaza cam acolo, e un pic mai usoara (1100 kg greutatea barcii, 1750 kg deplasament maxim). Daca vrei sa vezi "cam cum e" te astept la Eforie Nord pentru o plimbare, fara nici o obligatie.
Da-mi un PM inainte cu nr. tau de telefon.
Titlu: Re: Achizitie velier
Scris de: Ares3777 din Iunie 27, 2015, 03:16:43 p.m.
ti am trimis MP. Dar veniti si cu sfaturi ... 25 de vizualizari si nimeni nu a zis " pustiule uita te la modelul x " , sau etc..
Titlu: Re: Achizitie velier
Scris de: dany din Iunie 27, 2015, 03:39:28 p.m.
Pustiule uita-te la modelul"x''!!!.
Sper ca stii de gluma....Eu sunt paralel cu dealde-astea,dar i-mi plac ''mac-urile''Vezi barcile lui Florio,Cristizz si altii de pe aici.Ei s-ar putea sa fie pe ape acum si de asta nu -s pe forum....sau nu...
Titlu: Re: Achizitie velier
Scris de: Vali din Iunie 27, 2015, 03:44:24 p.m.
ti am trimis MP. Dar veniti si cu sfaturi ... 25 de vizualizari si nimeni nu a zis " pustiule uita te la modelul x " , sau etc..

Salut si bun venit pe forum. Rabdarea e o virtute daca vrem sa reusim in ce ne-am propus.
Titlu: Re: Achizitie velier
Scris de: Ares3777 din Iunie 27, 2015, 05:06:07 p.m.
Mulțumesc Mulțumesc
Titlu: Re: Achizitie velier
Scris de: Vali din Iunie 27, 2015, 05:43:31 p.m.
Salut Rares, ar fi bine sa detaliezi daca ne iei direct la misto. Fiindca tocmai ma pregateam sa-ti scriu un raspuns cat se poate de detaliat, si atat vreau sa stiu, daca mai are rost sa-l scriu sau nu.
Titlu: Re: Achizitie velier
Scris de: Ares3777 din Iunie 27, 2015, 06:08:53 p.m.
Chiar nu am luat pe nimeni la mișto.  "Mulțumesc Mulțumesc " a fost pt colegul pelicanul care mi a lansat o invitație și pt ceilalți care au răspuns.  Nu mă așteptam să fie așa amabilitate. Chiar a fost lipsit de ironie. Nu mă așteptam să invite un necunoscut la o plimbare , și am mulțumit .. eu sunt cât se poate de serios. Îmi cer scuze dacă s a înțeles vreun iz de ironie dar nu ăsta a fost intenția mea
Titlu: Re: Achizitie velier
Scris de: Ares3777 din Iunie 27, 2015, 06:11:03 p.m.
Nu știu ce sa detaliez mai mult... chiar nu am cunoștințe deloc în acest domeniu, așa ca orice informație e bine venită ..
Titlu: Re: Achizitie velier
Scris de: Vali din Iunie 27, 2015, 07:51:10 p.m.
In cazul asta eu imi cer scuze pentru ca am inteles gresit postarea ta.

Avantajul de a discuta cu userii de pe capcompas.ro este ca lumea povesteste din experienta proprie a fiecaruia cu barca pe care o are, si nu din auzite. Probabil ca lumea nu a raspuns inca fiindca e weekend, si multi baieti sunt ori pe ape, ori iesiti la diverse plimbari, cum am fost si eu pana acum.

Ai sa vezi ca incet-incet se va aduna informatie, si cand imi fac putin timp am sa scriu si eu, inclusiv cu trimiteri la topice de pe forum. Dar acum ma simt inca rau in urma unei boli de sezon, asa ca voi amana putin raspunsul.
Titlu: Re: Achizitie velier
Scris de: TOPOGRAF din Iunie 27, 2015, 10:09:37 p.m.
Poate te ajuta
olx.hu  VITORLAS Vitorlas inseamna velier....nici eu nu vb maghiara dar stiu  ...velier.  barca...pescaj(merules)...
sau www. hajomania.hu
Pe Balaton si pe VELENCE se gasesc multe veliere de vanzare  cauta cele cu preturile intre 1.500.000 ft si 3.000.000 ft respectiv 5000 si 10000 euro.
....bafta si noroc
Titlu: Re: Achizitie velier
Scris de: Ares3777 din Iunie 27, 2015, 10:44:54 p.m.
Mulțumesc.  Un model calitativ ? Vreo marca anume ? Ce este important sa aibă? 
Titlu: Re: Achizitie velier
Scris de: Rumpi din Iunie 28, 2015, 09:11:39 a.m.
O sa incerc sa iti raspund eu cu cateva notiuni de baza.
 In primul rand nu exista barca "SIGURA". Asta e ca si cand ai merge la magazin si ai cere o bicicleta sau schiuri "sigure". O barca poate fi eventual inscufundabila dar asta nu inseamna ca nu te poti ineca tu. Asa ca taiem siguranta de pe lista.
 In al doilea rand tractabilitatea. Nu intereseaza cate kile are masina ta, intereseaza cat are voie sa traga oficial. Majoritatea masinilor de 1,7t nu au voie sa traga 2,5t. Exista si exceptii dar sunt rare. Deci atentie la ce zice producatorul si RAR. Daca vrei sa tragi barca dupa tine iti trebuie o barca de maxim 2,5m latime altfel e cu autorizatii speciale. Conteaza de asemenea inaltimea barcii pe peridoc. Si bineinteles ca mai scazi minim 1000 euro din bugetul de achizitie a barcii ca sa cumperi peridocul.
 Spus simplu orice barca e un compromis intre viteza, confort si pret. Ceea ce conteaza e cine foloseste barca, cum foloseste si unde foloseste. O sa dau un exemplu simplu si putin extrem ca sa fie mai clar. Vrem barca tractabila care va fi utilizata de 4 barbati cu varsta minima de 56 ani, burtosi, bautori de bere si amatori de friptane la pescuit si mers din marina in marina in grecia si turcia. Spre comparatie vrem tot barca tractabila pentru 4 oameni dar astia sunt 2 cupluri de 35 ani amatori de inot, snorkeling si altele de gen. Pentru burtosi inseamna ca barca trebe musai sa aiba 6 paturi dintre care 2 duble ca altfel nu incap indivizii. Aranjamentul clasic ar fi un individ la prova, 2 in careu pe banchete separate, unu la pupa in cuseta dubla. Asta spre deosebire de cele 2 cupluri de 35 ani care incap cate 2 in 2 cusete duble adica 2 in fata in cuseta V si 2 in careu in cuseta dubla. Indivizii burtosi traiesc cu mici si bere deci ma doare la patina de dotarile bucatariei ca le pun un grill in cockpit si o lada izoterma cu gheata sa tina berea rece cele 8 ore cat fac ei maxim pe mare intre 2 marine. De asemenea nu ma intereseaza toaleta ca au la marina dimineata si seara si in rest nu se jeneaza sa se desfaca la slit in cockpit. Spre deosebire de ceilalti unde am 2 doamne care vor o buda normala, o bucatarie cat de cat si care vor sta mai mult la ancora ca sa fie dimineata in golful preferat deci le trebe ceva neam de frigider electric.
 Cu burtosii constrangerea e sa gasesc barca cu aranjamentul ala de cusete care sa mai fie  si tractabila, pe cand la cupluri am plaja mult mai mare de barci dar posibil sa trebuiasca diverse adaugiri gen buda noua si panou solar sa duca frigiderul. Probabil ca pentru burtosi imi trebuie un 8m mai nou si cuplurile le bag si in 6m vechi cu buda chimica noua. Diferenta de pret va fi semnificativa. La fel si la dotari, burtosilor le trebe un motor tapan sa ajunga sigur in marina inainte sa se termine berea si un fish-finder si cuplurilor le trebe o gonflabila cu motor mic sa exploreze plaja sau caiace sau SUP-uri si o ancora tapana ca stau in golfuri si vor sa faca sporturi acvatice. Si tot asa la nesfarsit.
 Ca sa ne putem face o idee cat de cat si sa dam o recomandare trebuie sa descrii ce iti inchipui ca vor face utilizatorii (tatal tau, prietenii lui, tu, cine o fi) si la ce se asteapta ei de fapt cand vorbim de confort, performante, utilizare normala etc.
 Trebuie sa tii seama si de legalitati, adica permis conducere, radio, cunostinte minime de navigatie, impozit, accize, etc. Avem o sectiune intreaga pe forum.
 Ca sa mai fac o analogie momentan suntem la capitolul in care tu vii si zici am atatia bani vreau sa cumpar o masina pentru tata in care sa intre minim 4 oameni si eu te intreb daca din aia patru are vreunul permis sau daca vrea sa il faca si daca vrei Renault Twingo din 90 , Logan combi nou sau ceva neam de dubita. Asta fara sa mentionez ca la nevoie in banii aia intra si un Porsche din anii 80 si un BMW ursulet M forjat la liniute precum si un Mercedes mai vechi da cu piele buna si geamuri electrice si aer conditionat.
 Cu cat ne spui mai multe despre ce iti inchipui ca vrei sa faci cu barca cu atat te putem sfatui mai bine. Atfel noi ne scarpinam in cap si ne intrebam ce vrei si tu te frustrezi ca ori nu-ti spunem nimic ori iti recomandam nu stiu ce avioane care ne plac noua da cu care tu nu ai ce face.
Titlu: Re: Achizitie velier
Scris de: Dbr din Iunie 28, 2015, 10:24:40 a.m.
Va salut,
Am ras cu lacrimi de postul lui Rumpi cu ,,burtosii'' !!!
Cred a atins toate punctele esentiale in ce a scris mai sus.
 Referitor la varianta achizitiei din Olanda, cred ca cel mai bine ar fi sa mergi acolo la fata locului sa vezi exact despre ce e vorba. Din pacate multi cred ca lumea virtuala este asemenea celei reale. In foto sau in descrierea unui anunt nu vei vedea niciodata nici vanzatorul ce fel de om este si nici starea reala a barcii. Totul se vede numai la fata locului. Eu am o gramada de olandezi prieteni care se pricep destul de bine la oameni si de multe ori dupa ce vorbesc la telefon cu vanzatorul imi spun scurt ,,NU !" Nici nu mai intreb de ce pentru ca stiu ei mai bine. La ultima mea achizitie, Orionul 20, am avut de ales intre el si un Jaguar 22. Jaguarul este si acum de vanzare pe net dupa 2 luni. Oare de ce? Pretul fiind mai mult decat tentant...
Nu stiu cat de tare te grabesti cu achizitia dar la ce vrei tu trebuie sa ai rabdare. In orice caz ,momentul nu este bine ales ca si sezon ma refer. Daca doresti mai multe detalii legate de achizitia din NL ai datele mele pe privat si ne putem auzi/ intalni .
Toata stima.
Titlu: Re: Achizitie velier
Scris de: Ares3777 din Iunie 28, 2015, 01:13:10 p.m.
Rumpi:  tatăl meu are meseria este comandat de vas ( petroliere ). Am spus 4 locuri pt a putea o data pe an sa merg și eu cu prietena și cu mama mea. În principiu eu cred ca va fi folosita pt navigat de plăcere ( îl plac foarte mult velier ele ), și de mine pt pescuit. Barca trebuie sa aibă ca destinație " petrecut mai mult timp cu tatăl meu ". De când m am născut ai pana în prezent mai mult de jumătate de an lipsește și îmi doresc sa îi fac un cadou care sa ne ofere activități comune. Așa ca nu este vorba de burtoși , viteza nu este un punct forte, 4 locuri micuțe ( dacă vreau mai mult mă duc la hotel ) . Vreau ceva decent , cochet, utilizabil și " cât mai nescufundabil"). Și eu lucrez în domeniul auto . Dacă cineva îmi cere o mașină Bună , decenta și sigura intre 5000 ...10000 de euro îi spun sa își ia skoda,  pt ca este o mașină cu un raport calitate preț foarte bun. Așa barca caut și eu. Nu un bmw 335i cu motorul mutat pe puntea din spate
... O bărcuța de croaziera. .

În ceea ce privește olanda .. nu cunosc pe nimeni acolo, nu știu nimic despre ea. A fost doar un exemplu pt ca am văzut ca acolo sunt preturi mai mici și oferta mai mare.
 
Titlu: Re: Achizitie velier
Scris de: Vali din Iunie 28, 2015, 02:05:47 p.m.
Prima chestiune care mi-a atras atentia in topic a fost exact acea cerere "spuneti-mi exact ce model etc".
Diferenta intre piata masinilor si cea a velierelor este imensa, deci nu cred ca putem face vreo analogie. Flota de veliere este incredibil de eterogena, in afara de producatorii mari exista o multime de producatori mici, de nisa, plus multe barci custom. Iar pe piata sh exista si barci de acum 50-60 de ani in stare foarte buna, care bat la cur multe barci noi.

De exemplu, mie personal mi-ar surade oricand o clasica britanica ful-keel, din lemn cu bordaj in clin sau carvel, care ofera un confort excelent pe cea mai rea mare. N-as avea nici o problema sa-i adaug material flotabil, sau s-o modific la interior dupa preferintele mele.

Daca vrei velier nescufundabil in gama asta de pret, singurul despre care stiu este Etap 23, modelul vechi: http://sailboatdata.com/viewrecord.asp?class_id=4944 (http://sailboatdata.com/viewrecord.asp?class_id=4944) . Se inscrie in cam toate cerintele tale (tractabila, greutate rezonabila pe peridoc, 4 locuri de dormit, confort bun pentru dimensiunea ei, calitati nautice bune etc).

Este o barca omologata la clasa B (valuri de maxim 4 metri si vant de maxim 8 Beaufort), ceea ce e foarte bine pentru dimensiunea ei. Are derivor mobil (ghilotina) lestat, deci la nevoie se poate retrage ca sa scada pescajul. Calitatile nautice sunt foarte bune (strange vantul bine datorita raportului de aspect mare al derivorului), iar calitatea executiei e superlativa. Din acest motiv, barca isi pastreaza foarte bine pretul pe piata sh. Totusi, apar rar barci care sa scada sub pretul de 10.000 EU.

Iar cea mai importanta calitate e faptul ca e construit din 2 corpuri, unul exterior si unul interior, intre care e injectata spuma poliuretanica hidrofuga. Asta inseamna flotabilitate pozitiva in caz de inundare totala, adica exact nescufundabilitate. Ca sa nu mai spunem de excelentele calitati de izolatie termica si fonica, binevenite pe caldurile din Egeea, sau in marinele aglomerate si galagioase de acolo.

Apropo, daca recitesti cu atentie postul lui Rumpi, vei intelege ca omul a dat un exemplu strict ipotetic, fara vreo aluzie la tatal tau etc.
Titlu: Re: Achizitie velier
Scris de: Ares3777 din Iunie 28, 2015, 02:20:28 p.m.
Mulțumesc , nu l am luat ca pe o aluzie. Am spus cam la ce cred eu ca va fi folosit.. Am și eu câteva intrebari:
Catargul este detașabil când muți barca... Cum se pune la loc ? ( manual sau ai nevoia de ceva hidraulic pt ca bănuiesc ca e greu .. )
În ce porturi exista posibilitatea de ridicare/coborâre pe apa.. sa o dai jos de pe trailer și sa o pui..
ce acte se fac la cumpărare atât în țară cât și afară.?
Scuze dacă par penibile intrebarile
Titlu: Re: Achizitie velier
Scris de: pelicanul din Iunie 28, 2015, 06:39:52 p.m.
@Ares

Daca tatal tau a fost (sau inca mai este) comandant de cursa lunga si ii plac foarte mult velierele probabil ca stie mai multe despre acest domeniu decit majoritatea celor de aici. In orice caz, daca discuti cu el sint sigur ca are o parere bine argumentata in legatura cu aceste barci. Sau nu vrei sa discuti cu el decit dupa ce ai luat barca, sa fie o surpriza totala? :)
Sa stii ca e riscant...  :) Dupa ce a navigat toata viata pe nave cu o lungime de la 150 m in sus, s-ar putea sa fie dezamagit de o "copaie" care e mai mica si decit barca de salvare de la vapor... :)
Titlu: Re: Achizitie velier
Scris de: pelicanul din Iunie 28, 2015, 07:38:51 p.m.
Mulțumesc , nu l am luat ca pe o aluzie. Am spus cam la ce cred eu ca va fi folosit.. Am și eu câteva intrebari:
Catargul este detașabil când muți barca... Cum se pune la loc ? ( manual sau ai nevoia de ceva hidraulic pt ca bănuiesc ca e greu .. )
În ce porturi exista posibilitatea de ridicare/coborâre pe apa.. sa o dai jos de pe trailer și sa o pui..
ce acte se fac la cumpărare atât în țară cât și afară.?
Scuze dacă par penibile intrebarile


Ca sa raspund punctual la intrebari:
1. La multe barci trailerabile catargul are un sistem prin care poate fi coborit / ridicat destul de usor in doi oameni. Chiar daca barca pe care ai ochit-o nu are acest sistem, este destul de simplu de facut.
2. Catargul nu este deosebit de greu la barcile astea de 7 - 8 m, maxim 40 - 50 de kg cred ca are cu toate manevrele instalate pe el.
3. La faza cu porturile care au rampe / macara trebuie sa te interesezi punctual de fiecare data cind vrei sa pleci undeva. In Romania sint 4 - 5 marine, in Bulgaria de 2 - 3 ori mai multe, in Grecia si Turcia nu mai vorbesc. Unde anume vrei sa pleci? :)
4. La noi se face un act de vinzare - cumparare ca la masini, daca barca e inmatriculata (*). Daca nu, la notar. Afara (Olanda de ex.), un simplu act de mina e suficient si e valabil si in fata autoritatilor romane. Pentru barcile mai mari, se incheie contractul la autoritatea portuara din tara respectiva, cu clauze de plata si de verificare tehnica inainte de livrare.

(*) E o discutie intreaga si cu inmatricularea, sapa te rog pe forum... :)
Titlu: Re: Achizitie velier
Scris de: Ares3777 din Iunie 28, 2015, 07:52:53 p.m.
Vreau sa fie surpriza totala... nu cred ca are așa multe cunoștințe despre veliere pt ca nu a avut timp. Îl surprind Cum se uita de fiecare data după ele ...categoric știe mai multe ca mine , dar nu cred ca are vreun model preferat. Încă naviga, probabil ca pt putini ani , și are nevoie de un hobby. Dar tot vorbind cu voi și tot intrând pe site uri cred ca îmi intra mie microbul în sânge . Și nu știu ce mă fac cu încă un hobby, deja sunt prea multe ! :))
Titlu: Re: Achizitie velier
Scris de: Rumpi din Iunie 28, 2015, 08:08:59 p.m.
 Exista barci tractabile la care catargul se poate pune cu mana si barci la care iti trebuie macara. De asemenea difera de la barca la barca timpul pe care il petreci facand toata operatia (pe langa ridicat catargul mai trebe sortate si legate tot felul de cabluri si funii, plus montat velele pe catarg). Toate marinele civilizate au de obicei rampa de lansare si macara pentru lansat barci.
 Am aflat oarecum cativa parametrii. Daca ocazional vin doua femei pe barca trebuie  wc izolabil macar cu o perdea. Sunteti doua cupluri deci trebuie un aranjament cu 2 cusete duble sau macar una dubla si doua separate. Din fericire aici intra majoritatea barcilor pentru ca au o cuseta in V in fata si macar 2 banchete in salon. Probabil ca dorim un cockpit larg si generos sa nu va inghesuiti cand stati toti afara (asta inseamna vo 2m lungime). Aici ne oprim ca nu stim mai departe.
 Fa te rog un exercitiu de imaginatie si descrie cum iti imaginezi tu un concediu cu tatal tau si familia. Ceva de genul: ne punem toti in masina, agatam barca, mergem x ore pana in Grecia. Acolo lasam barca la apa, masina in parcarea marinei si mergem in primul golf. Acolo ancoram, facem baie mancam. Maine ne mutam in golful urmator, idem. A treia zi mergem in oras sa ne plimbam sa vedem ruinele si sa facem dus cu apa dulce la marina ca ne mananca pielea. Mancam la restaurant. Asta facem 10 zile dupa care inapoi in Romania.
 Descrie de asemenea cum iti inchipui tu un weekend cu tatal tau. Ceva de genul fug vineri de la lucru, tata e cu barca gata pregatita, sarim in ea, mergem la Mangalia povestim, duminica suntem inapoi la Constanta, il ajut pe tata sa impacheteze barca ma duc acasa.
 De ce sunt importante toate lucrurile acestea? Simplu. Exista barci mici, care pot fi tractate fara probleme si lansate la apa rapid chiar si de pe rampe neamenajate. Astea nu au mult confort, iti imaginezi un cort plutitor, inclusiv izolierul. Pe partea cealalta exista barci mari, la limita tractabilitatii unde proprietarii prefera sa le dea la apa primavara, sa le tina toata vara in marina si sa le scoata toamna pentru a le stoca in curte pana la primavara urmatoare. Aici confortul arata altfel, iti imaginezi o rulota faina. In schimb pregatirea de navigatie nu mai dureaza o ora ci patru cinci si dupa aia vrei sa te odihnesti. Deci depinde ce barca vrem si daca e musai sa fie tractabila sau doar "mutabila".
 O alta intrebare importanta e daca vreti in Delta sau nu.
 Ramanem la cele 2,5 tone masa totala inclusiv peridocul sau mai ajustam? Majoritatea barcilor de fibra fiind produse manual nu respecta indicatiile de greutate din prospect. De obicei sunt mai grele. Mai adaugam motorul, echipamentele din barca, una alta ce nu incape in portbagaj si deja ajustam bine in jos greutatea de prospect a barcii.
 Ce e cu inscufundabilitatea? Aici din pacate e ca si graviditatea la femei, ori e ori nu e, "cat mai inscufundabila" e ca si "putin gravida". Daca e cerinta ramanem la Etap-ul mentionat de Vali sau ne uitam dupa multicoci (desi ceva utilizabil direct si sa intre in buget e mai greu) daca nu e cerinta avem de unde alege.
 Am uitat sa intreb vrei spatiu de stat in picioare inauntru sau nu?

 Producatori mari sunt Jeanneau, Benneteau, Bavaria, Dehler, Albin, etc. Pe langa astia mii de producatori mijlocii si mici. Producator mare inseamna ca exista de mult si a facut cate un model in 1000 de exemplare. Nu inseamna nimic din punct de vedere al calitatii sau fiabilitatii. Sunt modele lucrate superb si modele lucrate prost. Si intre barcile de acelasi model exista diferente. Lucru manual, asta este. Nu mai punem la socoteala viata individuala a fiecarei barci in parte.
 La masini e simplu rau. Merge atat, consuma atat, daca dau cu 50 kmh  in zid  mor/nu mor, rup picioare nu rup, piele, stereo, rugina. Pasagerii in cur pe scaune, productia milioane de bucati, pret atat.
 La barci e nasol rau. Nu tu standardizare, serii in maxim mii de exemplare, de obicei sute, lucru manual, loc de dormit si loc de dat cu capul, echipamente de firma care se rup sau nu, proprietari care au schimbat tot, piata cu variatii la pret dupa sezon, mii de producatori care nu mai exista si tot asa mai departe.
 Eu unu as intreba macar asa indirect ce preferinte are tatal tau (eventual pe la prietenii lui daca e sa fie surpriza) ca sa nu fie dezamagit. In bugetul dat se gasesc barci de toate felurile.
Titlu: Re: Achizitie velier
Scris de: Vali din Iunie 28, 2015, 08:20:08 p.m.
Vreau sa fie surpriza totala... nu cred ca are așa multe cunoștințe despre veliere pt ca nu a avut timp. Îl surprind Cum se uita de fiecare data după ele ...categoric știe mai multe ca mine , dar nu cred ca are vreun model preferat. Încă naviga, probabil ca pt putini ani , și are nevoie de un hobby. Dar tot vorbind cu voi și tot intrând pe site uri cred ca îmi intra mie microbul în sânge . Și nu știu ce mă fac cu încă un hobby, deja sunt prea multe ! :))


Intr-adevar ar fi o treaba foarte frumoasa sa-i faci seniorului o asa surpriza. Ca sa nu spun ca mai mult ca sigur vei deveni si tu "hooked" imediat ce te vei da cu vele prima oara.

Cunosc cativa navigatori profesionisti care au sau au avut veliere, si fiecare din ei mi-a povestit ca sunt priviti cam ciudat intre colegii de bransa. Adica "ce-ti mai trebuie barca, esti tot timpul pe mare si in timpul liber tot pe mare vrei". Insa acesti oameni sunt dominati cu adevarat de pasiune, s-au facut marinari din vocatie, nu din interes, cum voiau atatia sa se faca vaporeni si sa faca bisnita, pe vremea comunismului. Asa ca tot respectul pentru seniorul tau si pentru pasiunea lui.

Despre prea multe hobby-uri, iti pot spune din experienta proprie ca odata ce vei dobandi cu adevarat virusul barcilor, celelalte se vor indeparta de la sine. Eu am renuntat acum ceva vreme definitiv la motociclism, cu toate ca eram printre cei mai pasionati si informati bikeri pe plan local. N-o sa-mi para rau vreodata, iar revenirea la stravechea mea pasiune pentru barci a fost cel mai bun lucru care mi s-a intamplat in ultimul deceniu.

Intre timp vad ca a postat si Rumpi din experienta lui atat de vasta, asa ca imi permit sa adaug aici linkul povestirii calatoriei lui in Pacific, care ne-a fascinat pe toti anul asta, si unde sunt multe de invatat de catre un barcagiu la inceput de drum: http://forum.capcompas.ro/index.php/topic,1431.0.html (http://forum.capcompas.ro/index.php/topic,1431.0.html)
Titlu: Re: Achizitie velier
Scris de: Dbr din Iunie 29, 2015, 08:07:22 a.m.
Salutare,
Ce mi-a facut Vali cu Etap-ul ! Intr-adevar sunt superbe !Dar din pacate sare cu pretul in sus bine de tot. Sub 12000 nu gasim nimic bun de pus gata pe apa( exclusiv peridoc).Un exemplu mai jos...
Very nice Etap 22i.Bouwjaar 1995. Possibly. incl. mooring Zeewolde. Always very well maintained. Complete versatile trailersailer. Boat via a slipway in / out of the water, not tap needed. Each sailing accessible within short time. Trailersailer, onkenterbaar, unsinkable

Great cruising range by lifting keel (0,40-1,25m.) And stir. Easy to sail, even alone. Sail from the cockpit to reef. Double-skin construction of Etap gives good thermal insulation.

Prima Yamaha 8 hp engine, built-in bun and had annual maintenance. Depth sounder, battery. Outdoor and indoor table + table leg. Dodger. Fire extinguisher Fuel extra. Cooker. Drinking water tank 20l. + Mainsail Lazy Jack. Built tiller Compass. Pump toilet with sea cocks.
Rolreefsysteem incl. Furling. Roller screen + rolverduistering hatch. Pads + lines. Swimming ladder on mirror.
Titlu: Re: Achizitie velier
Scris de: Ares3777 din Iunie 29, 2015, 09:42:25 a.m.
Rumpi : intra și Delta în calcul. Eu ador sa pescuiesc, îmi încarc bateriile enorm. Da, trebuie sa fie tratabila, altfel mă gândesc ca e foarte greu de manevrat, Mangalia - delta, delta - Mangalia deja trece week-end ul. Nu mi am imaginat ce și cum în detaliu. Doresc o barca care sa iti permită sa ajungi pana în Turcia ușurel pe lângă coasta. Sa pot sa intru cu ea și pana în delta și sa iti ofere și plăcerea de a naviga. Sa aibă un raport calitate preț bun și cam atât. După ce o iau , navigam , vedem cu ce se mănâncă,  ce ne place , ce nu ne place se poate vinde și sa se cumpere modelul dorit.  Pana atunci vreau j velier de "incepatori"  :D:d
 
Titlu: Re: Achizitie velier
Scris de: Ares3777 din Iunie 29, 2015, 11:32:40 a.m.
Vali: îmi curg balele de fiecare data când văd un motor. Încă nu am împlinit 24 de ani și nici minte suficienta. Dar la anul voi face și pasul spre motor. Greu și scumpe hobby-urile.
Dbr: m am uitat și eu la acest model. Deocamdată ceva cochet și "dragut" este ok. După ce vedem noi ce ne place și cum ne place vom emite pretenții.  Vreau ceva pe care sa se poate învăța , sa fie ok și sa ofere și putina plăcere. Un raport calitate preț bun care sa se poată vinde ulterior pt un upgrade după gustul nostru. Ceva pe care sa iti faci mana :d:d
Titlu: Re: Achizitie velier
Scris de: Rumpi din Iunie 29, 2015, 02:51:28 p.m.
Etap 22. Se zice ca ar fi inscufundabila, modelul vechi (fara i la coada) 4500 euro. http://m.botentekoop.nl/zeiljachten/Etap-22-Hef-kiel-1979/1620380 (http://m.botentekoop.nl/zeiljachten/Etap-22-Hef-kiel-1979/1620380)
 Dehler Varianta K4. Cu peridoc. 3500 euro http://m.botentekoop.nl/zeiljachten/Dehler-K4-1969/1615447 (http://m.botentekoop.nl/zeiljachten/Dehler-K4-1969/1615447)
 Edel 4. 3450 euro. http://m.botentekoop.nl/zeiljachten/Edel-4-1976/1608751 (http://m.botentekoop.nl/zeiljachten/Edel-4-1976/1608751)

 Bineinteles ca nu am vazut nici una dintre barci si nu pot spune aia e buna aia nu. Descrierile proprietarilor sunt bineinteles prejudiciate.
 Din punctul meu de vedere dealbreaker sunt:
1. Starea velelor.
2. Punte delaminata.
3. Mecanism ridicare chila blocat sau stricat.
4. Osmoza
Nice to have dar nu necesar: panou solar, leduri, autopilot, instrumente moderne, echipament de siguranta, soba la bucatarie, buda, motor ok, ancore de rezerva, etc.
Neimportant: lac, vopsele, antifouling, perne, perdele, linoleu, tapiterie, in general tot aspectul estetic. Astea se rezolva rapid cu putina munca si talent. Paramele sunt adesea murdare sau compromise de UV pentru ca nu stau sub husa precum velele. Se spala sau se schimba.
Titlu: Re: Achizitie velier
Scris de: Ares3777 din Iunie 29, 2015, 05:50:16 p.m.
mersi mult Rumpi. Exact de asa sfaturi am nevoie. multumesc
Titlu: Re: Achizitie velier
Scris de: draken din Iunie 29, 2015, 07:05:18 p.m.
Vali are un prieten. Prietenul are un Etap.
Ghici sfatul :D
Titlu: Re: Achizitie velier
Scris de: Rumpi din Iunie 29, 2015, 08:46:16 p.m.
Eu nu vreau sa zici merci eu vreau sa intelegi cum gandesc ca sa poti aplica tu singur. Ca sa ajung la cele 3 veliere am folosit criteriile date: remorcabil, 4 persoane, delta, costier, incepator, buget. Numa atatea ca altele nu am.
Remorcabil cu 4 persoane inseamna minim 6m (sub e cort plutitor). Adaug bugetul si incepatorul ajung la maxim 8m lungime (sunt si barci peste dar ori scumpe ori complicat de pregatit ori altceva asa ca mai bine nu imi bat capul ca oricum e si acciza).
Costier inseamna ceva balast. Delta inseamna pescaj mic. Combin inseamna chila dubla sau derivor cu lest. Excludem toate barcile cu chila fixa daca nu e dubla.
Incepator insemna ca nu stie nimic. Ca sa nu turbe omu de nervi cautam barci populare de serie, despre care se gasesc informatii multe pe net. Astea de obicei sunt de poliester armat cu fibra deci alegem optiunea asta.
Bugetul e intre 5 si 10 mii deci aleg barci sub 5000. Asta ca sa ramana destul pentru peridoc (ca nu orice barca are), transport, inmatriculare, impozit, revizie, eventualul motor, alte piese de schimb, perdele pentru nevasta si o sticla de clorox sa spele buda.
 Ma duc pe primul site de vanzari barci (e o intamplare ca a fost cel olandez) si caut conform acestor criterii. A scuipat cautarea si alte rezultate dar prefer sa scriu ca sa intelegi ce fac decat sa te bombardez cu linkuri. Daca citesti despre acestea 3 pe net o sa iti dai seama ca sunt destul de diferite una de alta.
 Cu cat ai mai multe criterii cu atat poti alege mai bine. De exemplu se zvoneste ca la Etap cuseta fata ar fi cam scurta. Eu nu stiu daca ai 1,95 si nu esti flexibil sau daca nu te deranjeaza. Si tot asa. Citesti pe net despre model si afli daca vrei sau nu. Tot de acolo afli care sunt problemele tipice ale respectivului model si la ce trebuie sa fii atent cand cumperi asa ceva.
 Cat despre chestiile cu interiorul si nice to have asta e strict parerea mea si nu e lege. Altii nu ar cumpara veci o barca neglijata. Chiar si osmoza e un punct de discutie. Daca pretul e corect si barca buna in rest poti lua o barca cu osmoza, repara si pace buna. Altii vor motor bun, mie nu mi se pare important la aceasta categorie de barca. Parerea mea nu e lege, parerea ta este.
 Si la sfarsit ca sa intelegi de ce te tot pistonez sa iti imaginezi ce vrei sa faci cu ea. Daca nu intrebam direct "vrei musai delta" nu ziceai nimic si iti dadeam numai linkuri cu barci cu chila fixa la care pescajul ar fi fost 1,2-1,5m. La prima iesire in delta constatai ca e prea mult si imi umpleai frigiderul de carne dupa ce dadeai cu barca de bolovani.
Titlu: Re: Achizitie velier
Scris de: Dbr din Iunie 29, 2015, 10:05:25 p.m.
Va salut,
Din cate cunosc eu Delta, si din ultima experienta cu Orionul va pot spune ca numai cu derivor ( briceag) complet retractabil poate merge.Nu vorbesc de momentele cand Dunarea este foarte crescuta dar acum ultima data cu o saptamana in urma a trebuit sa ridic si carma( de derivor nici nu incapea vorba sa nu fie ridicat) pe canal la Murighiol. Motorul starnea malul de pe fundul apei la pescajul meu de 30-40 cm! In marina in Sfantul Ghe. apa era de 1-1,5 m la pontoane asa ca nici vorba de derivor fix ! Faceau niste pusti baie si apa era pana la brau pe alocuri. Catargul de asemenea pentru Delta obligatoriu rabatabil rapid. La Orion am facut experienta asta si chiar cu sistemul lui specific de rabatare mi-a parut un pic complicat doar in 2 oameni si mai ales pe apa. Norocul nostru ca apa era calda in caz de nevoie :).
Stima tuturor.
Titlu: Re: Achizitie velier
Scris de: Vali din Iunie 29, 2015, 10:30:13 p.m.
Vali are un prieten. Prietenul are un Etap.
Ghici sfatul :D

Dane, Etap-ul respectiv intra zilele astea pe mainile unui nou proprietar, tranzactia fiind intermediata de mine, iar ambii baieti imi sunt prieteni buni. Deci ce ai scris e partial adevarat, adica Vali are 2 prieteni, dintre care unul are si unul nu mai are Etap :).

Chiar acum 10 minute ne-am intors de la barca, eu, vechiul proprietar si un alt prieten, navalist greu de aici din targ. Am facut o lista de lucrari necesare in vederea cosmetizarii,  lansarii la apa etc. Ne-am minunat toti 3 inca o data despre cat de reusita poate fi aceasta barca, poate cea mai reusita facuta vreodata la aceasta dimensiune si destinatie.

Eu de exemplu la veliere sunt fan exclusiv al barcilor facute in regie proprie. Insa Etap 23 este poate singura barca pe care mi-as dori-o daca as alege vreodata sa-mi cumpar o barca in loc s-o construiesc. Nu cred ca e nevoie sa spun mai mult ca sa arat cat de mult apreciez barcuta asta.
Titlu: Re: Achizitie velier
Scris de: draken din Iunie 30, 2015, 04:40:55 p.m.
Cu toata bunavointa colegilor si a informatiilor valoroase pe care ti le ofera, eu te-as sfatui sa-i faci o surpriza cu o macheta (sau o carte draguta despre veliere - o enciclopedie sau ceva).
Iar in ce priveste velierul propriu-zis, pregateste niste beri dupa surpriza si stai de vorba pe indelete cu mesterul, tata-fiu, pe subiect. E o chestiune prea serioasa si cu prea multe detalii ca sa-ti iasa perfect de unul singur, mai ales ca omul e profesionist.
Cred ca stii si tu care sunt sansele serioase de a fi cu adevarat o super-surpriza, "hot-shot" sau una la care singurul motiv de incantare sa fie ca fiu-sau s-a gandit cu atata drag la el.
Think that. Unde-s doi, puterea creste :)
Titlu: Re: Achizitie velier
Scris de: Ares3777 din Iunie 30, 2015, 05:54:44 p.m.
Știu ce zici , dar tot as vrea sa rămân la surpriza. Nu cred ca va vrea ... Va zice când mă duc eu , ca vedem, ca nu dam atâția bani, etc... așa pus în fata faptului împlinit nu mai are ce face . Nu are în gând achiziția unui velier... doar îi plac mult.. cam ăsta e situația.
Titlu: Re: Achizitie velier
Scris de: cristizz din Iunie 30, 2015, 07:55:48 p.m.
Eu as face o lista cu oferte concrete, variate.
As vorbi cu un prieten, sa-l prezint pe el ,,Beneficiar", descriind cerintele initiale.
Dupa asta l-as intreba pe tata ce parere are de ofertele pregatite. Are el oare o alta sugestie fata de cerintele initiale? Daca el ar fi in situatia de a lua un velier cum ar privi problema?

Dupa ce ai primi raspunsurile ai putea face surpriza.
Sau poate renunti la ideea de surpriza, si-l convingi pe tatal tau sa majoreze bugetul, ati putea lua .... altceva.
Titlu: Re: Achizitie velier
Scris de: mariani din Iulie 04, 2015, 02:01:27 p.m.
Salutare barcagiilor!

Dau si eu cu batul in balta dar am o informatie care poate o sa va ajute mult.
In Norvegia se gasesc barci la mana a doua ieftine si foarte ieftine. Motivul e acela ca norvegienii putrezi de bogati nu dau doi bani pe o "vechitura" .

Eu am vazut multe barci interesante, merita sa aruncati o privire pe "olx-ul" lor aici: www.finn.no (http://www.finn.no)

sau mai exact pe: 

http://www.finn.no/finn/boat/used/browse1 (http://www.finn.no/finn/boat/used/browse1)


Titlu: Re: Achizitie velier
Scris de: pelicanul din Iulie 04, 2015, 03:21:09 p.m.
O mica problema cu barcile din Norvegia ar fi TVA -ul. Norvegia nu este in UE si se plateste TVA la import (si eventual inmatriculare) in orice tara din UE.
Titlu: Re: Achizitie velier
Scris de: mariani din Iulie 05, 2015, 03:22:26 p.m.
nu ma pricep la taxe ... totusi ... un 29ft la 1000nok (aprox 150 euro) e mocangeala  :)

http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=60092507&searchclickthrough=true (http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=60092507&searchclickthrough=true)

sau un 26ft din lemn la 6000nok ~ 700euro

http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=59419081&searchclickthrough=true (http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=59419081&searchclickthrough=true)



Titlu: Re: Achizitie velier
Scris de: pelicanul din Iulie 06, 2015, 12:54:18 p.m.
Eu nu ma pricep deloc la norvegiana dar varu' Goagal ne ajuta:

barcă cu pânze pregătite pentru colectarea de cineva care are conduce vehicule și pot să fikkse barca. nevoile sunt multe de făcut înainte de a fi pus pe mare. numai costul va fi de transport pentru cei care doresc. barca merge departe ..

"Nevoile sint multe de facut" ... inseamna ca barca e aproape o epava (se vede si din poze...) si ca vrea pur si simplu sa scape de ea.
La astia in vest e o adevarata problema sa scapi de vechituri, nu primesti bani daca duci o chestie la reciclat ci trebuie tu sa platesti ca sa scapi de ea. Mai ales la fibra de sticla e o adevarata problema. Daca nu mai are unde sa tina barca si nu a mai folosit-o de nu stiu cind, normal ca o da gratis decit sa plateasca el sa o duca la reciclat. Chiar daca ai o bucata de curte si tii rabla (masina, barca etc) acolo, vecinii te pot reclama, se pot simti "ofensati" de acel gunoi de linga gardul lor

Gasise si Ion Pescarul o curte in Olanda plina cu barci la 50 euro bucata. Mai erau si niste site-uri prin Belgia sau Franta cu barci de dat moca. Majoritatea insa in stadiu terminal... :)

Oricum e o diferenta imensa fata de Romania unde gasesti epave de vinzare la 2000 de euro. E unul chiar acum pe OLX, nu dau link ca n-am chef...  ;)

Titlu: Re: Achizitie velier
Scris de: cristizz din Iulie 06, 2015, 01:11:18 p.m.
Si ar mai fi de verificat daca nu cumva la pretul ala poarta ceva datorii (nu insinuez ca ar fi cazul aici ...).
Am mai fost o discutie la un moment dat cu o barca la pret foarte mic la care vanzatorul uitase sa mentioneza ca nu platise o reparatie si dockingul pe la greci parca. Iar astea doua sume ridicau pretul enorm.
Titlu: Re: Achizitie velier
Scris de: Captan din Decembrie 14, 2017, 07:35:50 p.m.
@Ares377. Ma duc la barca zilele astea sa o pregatesc de iarna. Daca poti, da-mi un telefon si vorbim mai multe