Menu

Afișare mesaje

Această secțiune îți permite să vezi toate mesajele scrise de acest membru. Reține că poți vedea mesajele numai din zonele la care ai acces și tu.

Afișare mesaje Menu

Mesaje - ioon

#1
Salupe / Re: Barca PERFECTA pentru Delta
Noiembrie 04, 2012, 07:45:26 AM
@bogdanbuciu, multumesc pentru aprecierea barcii.
Ideea a fost indelung cantarita (cu posibilitatea unei analize de 2003) si trecuta prin mai multe barci.
Planurie si executia s-au desfasurat in Tulcea in atelierul d-ului Paul Vasiliu si au durat cca 2 ani, respectiv 2004-2006. Undeva la jumatea timpurilor, facerea a fost intrerupta, din motive de nerabdarea cea mare a prietenului meu, de a iesi pe apa si fost parcurs (strecurat) un alt proiect.
De data asta o lotca / mahuna cu oarece functiuni multiple.
https://picasaweb.google.com/107969850211823042863/LotcaCeaMare
Dupa terminarea corpului, barca a fost adusa spre armare la Brasov, chestiune care a mai durat aprox 4 luni.
Este foarta dificila o estima exacta a orelor de lucru inglobate, iar valorile negociate ale proiectarii, manoperei si materialelor folosite in 2004, nu mai au nici o legatura cu piata de azi.
Recomandarea mea este sa iei legatura cu d-ul Paul, dealtfel o persoana tare deosebita,  prin intermediul saitului sau "barci de lemn" si vei afla mai multe informatii.
Acum barca se afla in Brasov, in gradina casei mele si orice om bun, este binevenit la noi.

Urmtorul proiect al barcii "perfecte" era un ponton de 3 x5m, care sa pastreze frumos, o casuta acoperita cu stuf si muscate la ferestre, cu o terasa de 1.5x3 m in fata, de unde sa poti pescui. Interiorul era unul spartan, cu o masa, o sobita si doua paturi.
O alta forma de insula care nu zgarie nici retina, nici timpanele.
Din pacate aceasta a ramas la doar la stadiul de proiect

revin cu o alta varianta utopica de barca "perfecta".





#2
Salupe / Re: Barca PERFECTA pentru Delta
Noiembrie 02, 2012, 10:03:30 PM
Ma alatur voua cu bucurie, in incercarea utopica de a gasi barca perfecta, descriind-va o parte din cautarile mele.
La "concurenta" cu prietenul meu Nae, am dezvoltat undeva in 2004-2006, doua forme de barci "ideale"

https://picasaweb.google.com/107969850211823042863/TAI1

Incerc sa v-o prezint pe a lui, (din clasa barca cu WC ) care este mult mai aproape de tema initiala a proiectului, respectiv 7 metri lungime , 2.45 latime, pescaj de aprox, 30 cm, o cabina cu doua paturi, iar la final un Mercury de 40 cai.
Barca nu si-a dorit sa devina glisoare la viata ei, datorita faptului ca nu trebuia sa ajunga  din A in B, repede. Bucuria incepe din momentul in care esti pe ea, iar ea se afla pe apa. Este mai mult o insula personala, decat o barca.
Cel mai bine se simte pe Razelm,  unde poate arata ce stie. Este extrem de stabila (initial), foarte manevrabila , carma fiind usor disproportionata . S-a incercat si mobilarea ei cu un foc si o randa cu pic, cu un succes partial, dar marea majoritate a timpului a marsaluit cu motorul, care la relanti aproape ca nu se aude.
A primit nenumarate accesorii si l-a fericit extrem pe facatorul ei. Atat de tare, ca omul fermecat de plutire a vandut tot ceea ce avea respectiv: casa, firma, masina, barca si a plecat sa navigheze pe ape mari. De atunci barca e la mine si abia asteapta o ocaziune sa se mai arate la apa .
           Barca a fost dezvoltata pe o tehnologie bazata pe lemn, tras in  rasina / fibra. Corpul a fost realizat la Tulcea la d-ul Paul Vasiliu, iar suprastructura  undeva langa Brasov.
In 2014 va fi probabil inapoi la Lunca sau Dunavat (in teste pentru un timp), dupa niste mici modificari pe care i le-am adus. Va anunt cu placere cand voi reusi sa le finalizez.
Este acesata barca perfecta? Da , la momentul To pentru o (a se citi 1) persoana, care are un (idem) anumit mod de a rezona cu Delta. Pentru toti ceilalti este un alt compromis.
Ea nu poate fi perfecta pentru ca asteptarile noastre sunt diferite. Pentru mine idealul trebuie sa fie musai din lemn, 5m x 1.5m (deja sunt intr-o alta clasa), sa curga in liniste, sa poate fi plimbata la rame sau vele, sa aiba un motor transportabil (<25Kg), sa te poata adaposti peste noapte, sa o poti trage dupa tine cu o masina normala, iar in final sa consume un minim de resurse. Peste toate astea trebuie sa-ti placa foarte tare, ca sa-i ierti restul defectelor.
#3
Sa facem cunostinta / Re: Bun venit pe Forumul Cap Compas
Octombrie 30, 2012, 11:34:31 AM
Multumesc pentru mesajul de intampinare.
Simplu,  Ioon sau Andi, este suficient ca sa pot scrie si eu mai relaxat.
Am citit despre asociatia RR si mi-a placut mult .
Sper sa ma alataur voua la anul, desi undeva in aprilie -mai, am programata bucla de la Tulcea la Marea cea Mare si viceversa in 9 zile de liniste. Voi reveni cu mai multe detalii despre tura, la topicul propuneri de calatorie si oricine este binevenit sa ne insoteasca.
#4
Sa facem cunostinta / Re: Bun venit pe Forumul Cap Compas
Octombrie 29, 2012, 11:55:54 AM
          Mesteresc de la 10 ani, barcute din scanduri si cuie, intepate cu catarge pline de petice legate cu ata, care pluteau cu magie, undeva pe baltile temporare din spatele blocului. Urmeaza incet primele navomodele construite sub indrumarea unui batran sas marinar,  undeva la casa stiintei si tehnicii din Brasov.  Apoi alti ani de pauza  plini de fete, scoala, si munca.(am inceput cu13 ani si 7 zile in modelaria de lemn)
        Am acceptat greu, ca nu voi putea face nimic perfect, pentru ca ma impart intre prea multe pasiuni, si am ales sa raman cu   cititul, fotografia, muntele, bicicleta, gradinaritul, si in final pescuitul care m-a adus inapoi la apa, cu liniile  curgatoare ale lotciilor, care m-au fermecat.
      Prima experienta, a fost o lotca de 12 crivace facuta de d-ul Paul Vasiliu in Tulcea cu mici compromisuri, la cererea mea: - varful putin mai sus, pentru ca am considerat ca trebuie sa fie usor mai vikinga (idee care nu-mi da pace nici azi si care se va materializa in viitoarea barca),
- pupa oglinda pentru a putea aseza  un Yamaha Malta de 3,5 cai care m-a insotit multi ani (inca functioneaza), pana l-am schimbat c-o Honda de 5cai 4T
- fundu' usor razos, pentru ca in mintea mea o barca atat de frumos ascutita, nu putea avea fundu plat, iar in plus compensam cu o latime crescuta de la 0.9m la 1.10m. ( insuficienta)
Proiectul a fost adus catre finisare in Brasov, unde i-am aplicat si o pelicula hidroizolanta, formata dintr-un chit siliconic si o vopsea. La prima proba s-a dovedit o forma de hopa mitica serioasa, au urmat trei corectii succesive ale fundului, fiecare precedata de o lansare esuata (si o inlocuire cu o fibroasa amorfa de Herestrau, pentru a nu ne intoarce inapoi, fara a pescui Delta, dupa 400 de km parcursi),   pana s-a ajuns la o oarecare stabilitate, care i-a permis sa ne insoteasca odata, pana la Mila 23 si inapoi, in gradina, unde culmea, a tinut pesti aproape 5 ani. (pe principiul butoiului plin)
        Intre timp hazul plutirii  nereusite pe Dunare in niste coji metastabile si revenirea obsesiva la normalitatea colectiva a fibrei de sticla moarte, m-a facut pe mine (si pe prietenul meu Dan) sa ne indreptam abrupt catre o barcuta latareata cu 4.5m x 1.60m cu bordajul din file suprapuse, care statea cuminte in fata atelierului d-ului Paul.
Un an mai tarziu, la urmatoarea lansare, izvora apa din toate incheieturile.
A fost abandonata, (dupa alta tura cu o plasticoasa inchiriata compensatoriu) si schimbata cu sora-sa, copie inbunatatita cu nituri de cupru la imbinarile dintre file. De data asta oprisem partial apa, dar uscaciunea definitiva a venit mai tarziu. Acum aveam in sfarsit "lemnul" pe care mi-l doream, viu, insotit de o muzica si o caldura de neegalat.
Acasa, barca a mai primit cateva mici cadouri, respectiv a fost suprainalta, inlocuita podeaua cu una de stejar, create compartimente de bagaje si motor, regandite bancutele si cel mai important, o corectie majora de pupa, care a feminizat-o, in sensul sexi al cuvantului si a ascuns partial motorul,  apoi a primit o coaja de fibra + rasina, compromis minim necesar pentru linistea noastra, iar in final un catarg si o "batista" patrata.
Au urmat multe ture de Delta, intr-un echilibru perfect, intre bucuria de a vasli, a pluti cu vantul, si a bazai cu motorul. .
Acum planuiesc la anul un test de perseverenta, exclusiv la rame  si vele, de la Tulcea la  Marea cea Mare,prin balta si viceversa pe Sfantu Gheorghe.
Intre timp a mai aparut in gradina noastra (pentru un timp) o forma de velier de 8 x 2.6m, eviedent de lemn, dezvoltata de unul dintre prietenii mei pentru Delta si navigatie costiera, pe care am denumit-o "insula", a carei poveste o voi scrie alta data.
Urmatorul proiect,  o usoara evolutie a actualei barci Noe Doritza, va fi o imbinare intre o lotca si o barca vikinga,  in care poti sta peste noapte la nevoie cu vela deasupra capului, cu un mic motoras de 3 cai  in cheson, care desi nu gliseaza, te trece de zona gri dintre civilizatie si liniste, cu rame si vela (aici e o alta dezbatere), cu o chila rabatabila ca sa poti naviga impotriva vantului, cu loc de bagaje, ca barca sa ramana curata, cu GPS /sonar si o plasa de tantari,  pe care o vad cea mai armonioasa, la limita legalitatii si putin consumatoare de resurse, forma de a intelege Delta, intr-o fereastra de trei zile.
       Credinta mea este ca nu conteaza marimea pestilor prinsi sau a calatoriilor facute, ci povestile pe care le au acestea in coada, si frumusetea unei povesti este direct proportionala cu "balaurul" continut.
"Motoul " meu este FADA adica "fa alfel decat altii", iar sigla, punga cu gunoi.
Ma alatur voua pentru ca mi-as dori sa populam Delta si Dunarea cu cat mai multa normalitate simpla.