Menu

Afișare mesaje

Această secțiune îți permite să vezi toate mesajele scrise de acest membru. Reține că poți vedea mesajele numai din zonele la care ai acces și tu.

Afișare mesaje Menu

Mesaje - Constantin

#1
Echipamente, accesorii, motoare / Re: Peridoc
Februarie 28, 2018, 09:36:51 AM
Habar nu am. Oricum, amicul e deja acolo, a rezolvat cu peridocul
Multumesc tuturor pentru solicitudine!
#2
Echipamente, accesorii, motoare / Peridoc
Februarie 27, 2018, 09:47:49 AM
Salut,

Un prieten a cumparat o barca de 6,5 metri, cu motor, in Belgia. Ca sa o aduca, are nevoie de un peridoc cu doua axe, imprumut pentru cateva zile. Are cineva?
Multumesc,
Constantin Lascu
0722358408
#3
Echipamente si accesorii / Bananec Blues
Mai 17, 2014, 07:51:15 AM
Salut, oameni buni!

Dupa cum se cam stie, de cateva luni reconstruiesc si dotez velierul Bananec Blues.
Acum, sunt in cautarea uni vinci electric pentru ancora. Ar trebui sa fie de circa 1000 W, pentru lant calibrat de 6-8 mm, folosit, sau nou, dar ieftin. Ma poate ajuta cineva?

Multumesc anticipat.
#4
Mari si oceane / Re: Circumterra- estimare costuri
Februarie 10, 2014, 06:21:00 PM
Mircea, multumesc pentru aprecieri! Intotdeauna, am fost bucuros sa impartasesc ceea ce am acumulat, iar asta nu se va schimba in viitor. Daca sunt lasat. Spaima mea, este ca voi pleca inainte de a impartasi ceea ce am adunat in ani, celor care au deja destula experienta sa inteleaga ce spun.
Aron a facut un gest teribilist, dar acel gest l-a plasat in lumea velistilor de renume mondial. Si da, lanturile cu care singuri ne legam, sunt cel mai greu de dezlegat. In aprilie, vom merge din nou la Istanbul, in vara inca odata, in tandem cu o nava de circa 9 metri, "Follow Me". Daca mai sunt barci amatoare, vor fi binevenite in miniflotila. Poate fi un exercitiu la circimterra :) vorbesc de nave cu lungimea de 7-11 metri, altfel ar fi discrepante prea mari de viteza.
#5
Mari si oceane / Re: Circumterra- estimare costuri
Februarie 09, 2014, 04:11:05 PM
Citat din: Capitanul Nemo din Februarie 09, 2014, 01:52:20 PM
Constantin:
1. Estimarea ta in privinta costurilor este cea mai de bun simt pe care am citit-o in ultima vreme.
2. În privinţa bărcii: cu cât e mai mare, cu atât costurile sunt mai mari. Cu cât dimensiunile ei sunt mai mici, cheltuielile sunt mai mici, spaţiul interior este din ce în ce mai impropice traiului îndelungat, însă majoritatea uită un aspect esenţial - bărcile mici şi uşoare se manevrează facil însă, dincolo de vitalitatea redusă, nici nu prea sunt adecvate condiţiilor de navigaţie oceanică întrucât sunt prea lesne afectate de valuri şi vânt, necesitând intervenţia cvasipermanentă a echipajului. Adăugăm asta la disconfortul cauzat de mişcările abrupte.

Eu sunt proprietar al unei bărci care a fost în circumterra, iar fostul proprietar a fost foarte concis:

- standing-room;
- watertight;
- heavy;
- do it yourself;
- older is better;
- keep it simple and modest or you'll never gonna sail out of the harbour;
- you'll never have enough money but also never gonna starve to death;

1. Estimarile, sunt facute pe baza celor spuse de 6 (sase) VELISTI CARE AU FACUT INCONJURUL PAMANTULUI CU VELE. 4, cu echipaj, 2, in solo, si desigur, pe propria experienta. Personal, sunt pentru solo, dar este opinie personala.
2. Nava este propice, indiferent de dimensiuni, daca este construita pentru blue waters, nu pentru shore cruising. Oricum, de la 40 de picioare, ridica probleme greu de rezolvat in lipsa unui echipaj, care face sa creasca oricum costurile, chiar daca aparent, costurile /capita par mai mici. O nava de 31-39 de picioare, nu cred ca inseamna vitalitate mai mica, depinde de constructor.
Afirmi ca "Cu cât dimensiunile ei sunt mai mici, cheltuielile sunt mai mici, spaţiul interior este din ce în ce mai impropice traiului îndelungat, însă majoritatea uită un aspect esenţial - bărcile mici şi uşoare se manevrează facil însă, dincolo de vitalitatea redusă, nici nu prea sunt adecvate condiţiilor de navigaţie oceanică întrucât sunt prea lesne afectate de valuri şi vânt, necesitând intervenţia cvasipermanentă a echipajului. Adăugăm asta la disconfortul cauzat de mişcările abrupte." Cu tot respectul, sunt de acord doar partial cu afirmatiile tale. Nu cred ca am experienta ta in navigatia pe ocean, dar propria mea experienta spune ca da, odata cu dimensiunea scade si spatiul de depozitare. Disconfortul de care vorbesti, real, nu cred ca este semnificativ diferit pe un 31 de picioare fata de un 40 de picioare. Interventia echipajului nu este, dupa parerea mea, mai des necesara la un 31-39 picioare fata de un 40-50 de picioare.
Stiu foarte bine ca marea, covarsitoarea majoritate a cruiserilor care fac frecvent circumterra sunt nave de 50 de picoare, si desigur, as prefera si eu sa merg pe o astfel de nava! Cred cu convingere, insa, ca o astfel de marime a navei nu face decat sa usureze conditiile de navigatie privind spatiul de depozitare si confortul echipajului, oferind in schimb costuri mai mari si mai multa munca.
Intrebarea initiala de aici, se referea, usor superficial, la posibilitatile si costurile unei astfel de initiative. Evident, un raspuns concret nu exista. Ceea ce propria mea experienta spune, este ca o astfel de initiativa este perfect posibila, cu mijloace materiale practic la indemana oricui, in conditii de existenta normala, fara exagerari in nici o directie.

In ceea ce priveste observatiile fostului proprietar al navei tale, denota un om cu experienta, care stie ce spune. Cu modestia cuvenita, subscriu.
#6
Mari si oceane / Re: Circumterra- estimare costuri
Februarie 09, 2014, 03:36:12 AM
Citat din: dactari din Noiembrie 03, 2013, 06:25:23 PM
pentru navigare an siguranta minim 12m  macar 3 compartimente anchise etans    pt anceput apoi aduna toate opinile le analizei bine ar fi an echipa si te orientezi     scuze dar fii foarte atent la un lucru si nu glumesc sa nu ai rau de mare    ca ai investit an zadar si timp si munca

Cu tot respectul: velierele de croaziera nu au compartimente etanse. O nava de peste 12 metri are suprafete velice mari, necesita mult efort pentru manipulare. O nava de 10-11 metri are multe avantaje, incluzand si asigurarile, care au alte criterii incepand cu 12 metri, deci costuri suplimentare. Sunt foarte multe de spus...
Evident, subiectul ma intereseaza si pe mine, ca pe mai toti velistii cu un pic de experienta. Stiu ca Sorin Drugan viseaza la asa ceva, ca si mine :) Sorin zicea ca vrea o nava de "100 mile pe zi". Subscriu, asta da dimensiunea navei. Iar 100 mile marine pe zi inseamna medie de 4 noduri, adica nava de 36-39 de picioare.
#7
Mari si oceane / Re: Circumterra- estimare costuri
Februarie 08, 2014, 02:17:44 PM
Cu permisiunea voastra, incerc si eu sa spun cateva cuvinte:
Am stat de vorba cu mai multi velisti circumteristi.

Nava trebuie sa aiba inaltimea in salon suficienta ca sa poti sta drept, fara sa te apleci. Asta inseamna, in general, cam 30 de picioare. cam asta ar fi lungimea minima, deci 9 metri. Costul unei astfel de nave pleaca de la 5000 euro, putand ajunge pana la 20 000 euro. Cu transcriere, inspectie tehnica, reparatii si dotari, ajunge la 15-30 mii euro. Nava ideala, in opinia mea personala, este una de 36-39 picioare, din multe motive. Desigur, numarul de membri ai echipajului este un alt considerent care determina marimea navei. Cea mai proasta solutie este echipaj de doi. Experienta practica multipla a demonstrat asta.
Apar doua posibilitati: mergi fara oprire, sau mergi cu escale. In primul caz, timpul este de 7-10 luni, in functie de nava. In acest caz, costul se ridica la aproximativ 200 euro pe luna, cost care include un minim de minute pe telefonul prin satelit. In al doilea caz, costul este de circa trei sute de euro pe luna, incluzand totul. Stiu ca pare putin, dar se poate face. Daca nu stai in marina, ci la ancora, energie electrica de la panou solar si generator eolian, apa si motorina cu canistrele, mancare de acolo unde este ieftina.
Faceti voi totalul.
Canalul Panama: eu am platit 900 de dolari americani, pentru o nava de 39 de picioare. Aceasta este suma ceruta pentru navele cu lungime de pana la 50 de picioare. Inspectorul Autoritatii Canalului vine si masoara nava. Trebuie sa ai cel putin 4 cauciucuri de masina - nu se accepta baloane de acostare, desi nu se interzic - patru parame de cel putin 30 de metri, cu diametrul de cel putin 30 milimetri si patru oameni care sa lege paramele. Legatura cu Autoritatea Canalului a fost cu ajutorul unui agent. E drept, a fost si un alt agent, care ceruse si garantie, si mai multi bani, dar cautand, am gasit solutia mai ieftina. Oameni pentru legat parame, gasesti printre cei ce asteapta sa treaca si ei, de alte yachturi. Daca cineva doreste informatii mai amanuntite despre trecerea prin Canal, raspund cu placere.
#8
Mari si oceane / Re: Iarna si cafeaua
Februarie 08, 2014, 02:01:39 PM
@Florio, nu este nimic iesit din comun! ASTA este normalul! Si ceva ce sigur te va interesa: Vom pleca din nou, in aprilie, tot acolo. Si mai la vara, vom merge cu doua nave de 9-10 metri, in tandem (Bananec Blues si Follow Me). Vii si tu?Este cazul sa rupem credinta ca pe Marea Neagra nu exista target. Drumul ar fi direct Istambul, fara escala, iar la inapoiere sa ne oprim in doua, trei porturi bulgaresti. Cam 10 zile, cu totul.
Din pacate, Kiru nu va fi cu noi, asa ca nu stiu cine ne va povesti cum a fost, astfel incat si cei care au participat sa astepte cu sufletul la gura si ochii pe ceas episodul urmator :D
#9
Mari si oceane / Iarna si cafeaua
Februarie 07, 2014, 12:42:31 PM
Iarna si cafeaua la Istambul
Episodul I

   Ce face omul iarna? De ce sa stau în Constanta, iarna? Intrebari care ma chinuie de multa vreme, jurandu-mi, de fiecare data, ca asta va fi ultima iarna aici, ca de la anul voi trece balta din nou inspre toamna. Stiu cum e în Caraibe iarna si stiu ca e bine. Acum, aici la Constanta, nu e bine. Nu-mi gasesc locul, nu-mi vine nici macar sa scriu. Ma duc la birou din inertie, ma mai uit pe Facebook, mai citesc ce scriu altii, dar nu sunt eu. Noroc cu firma, ca-mi mai ocupa timpul. Pe la inceput de ianuarie, visand la Caraibe, mi-am amintit de Dorin, care plecase în Sicilia, de Revelion. Socotesc eu datele si cand calculez ca trebuie sa fi revenit, il sun. Raspunde, dar nu în felul în care eram obisnuit, ci usor retinut, parca banuitor
Citeste mai departe aici:
http://www.scoala-nautica.ro/iarna-si-cafeaua-la-istambul-prima-parte/
#10
Prestari servicii / Re: Magazin nautic
Februarie 05, 2014, 01:31:27 PM
Citat din: cristiantutuianu din Februarie 05, 2014, 01:26:11 PM
Multumesc   Cu respect

Eu multumesc, cu respect.
#11
Prestari servicii / Re: Magazin nautic
Februarie 05, 2014, 01:13:47 PM
Citat din: acig din Februarie 05, 2014, 01:00:07 PM
,,Succesuri" si vanzari pe masura;De acord cu Vali:si online ar fi ideal!!!
Cu stima,

Multumesc pentru urari! Da, de acord. Acum se lucreaza la platforma pentru magazinul online. Va aparea in scurt timp (nu stiu cat de scurt, nu depinde de mine).

Citat din: cristiantutuianu din Februarie 05, 2014, 11:54:41 AM
Salutare Constantin

Un program orar ????

Luni- Vineri, de la 09 la 17. Sambata, 09- 14. Duminica, la apel telefonic. Si daca e bai, atunci, la apel telefonic, doar 24 de ore pe zi, 365/6 zile pe an :)

Citat din: Vali din Februarie 05, 2014, 09:37:06 AM
Salutare Constantin si bine ai revenit :).

Cred ca o idee buna ar fi si vanzarea online. E ceva bataie de cap in plus fata de vanzarea "loco", dar poate creste serios vanzarile. Oricum, cred ca e mai comod si pentru vanzator, si pentru cumparatorul la distanta sa interactioneze printr-un site, decat sa se trimita mailuri la fiecare comanda. Plus ca lumea doreste de obicei sa stie sortimentul si preturile. E doar o idee, sper ca nu deranjez.

Apropo, felicitari pentru tura de pe Marea Neagra, ati avut vreme optima, avem si noi o poveste noua si frumoasa acum in miez de iarna.


Salut Vali, multumesc pentru urari si sfaturi! Dupa cum vezi mai sus, va aparea in curand si online. Tura a fost o tura obisnuita, cu intamplari obisnuite, cu vreme mai buna si mai putin buna. Povestea frumoasa se datoreaza lui Dorin, el este "ucenicul vrajitor". Dar este cert ca norocul tine cu cutezatorii :) Am ajuns joi, si de vineri a pornit "bulaul". Acum, va trebui sa trag tare sa termin barca, in aprilie mergem din nou la Istambul, deci pana atunci trebuie sa o termin.
Ne (re)vedem la SNIB, la inceput de martie.
#12
Prestari servicii / Magazin nautic
Februarie 05, 2014, 09:12:08 AM
Buna ziua tuturor,

Doresc sa va anunt ca s-a deschis noul nostru magazin nautic, in Portul Tomis. Indiferent ce aveti nevoie pentru barcile voastre, vizitati-ne. Informatii la info@scoala-nautica.ro si la 0722 358 408.
#13
Am gresit datele!
Luni este 09, nu 10!

Scuze :)
#14
Salut,

Luni, 10 iunie 2013, la Constanta, curs practic de manevra navei cu motor. Nava, Baylinner 2855 Cierra. Cost, 100 Euro/persoana si cota parte din motorina consumata.
Marti, 11 iunie 2013, La Constanta, curs teoretic si practic de operator radio GMDSS-LRC (obligatoriu pentru permisele de categorie B si A), cost 150 Euro/persoana.
Miercuri, joi, vineri si sambata, 11-14 iunie 2013, la Constanta, cursuri teoretice pentru categoria B. Cost, 300 Euro/persoana.

Inscrieri, intrebari, etc: info@scoala-nautica.ro
Tel: 0722 358 408

Va asteptam cu drag.
#15
Buna ziua tuturor, si

SARBATORI FERICITE!

Va anunt ca in perioada 07-09 mai, la Constanta se vor desfasura cursurile teoretice si practice de manevra navei cu vele. Nava este MOTIVATION, Bavaria 39 Cruiser, trei cabine cu pat dublu si doua cabine de toaleta. Durata este de trei zile si doua nopti, cu cazare pe nava. Cost, 350 Euro platibil in RON la cursul BNR din ziua platii.


In perioada 11-18 mai, in Grecia, se vor desfasura cursurile teoretice si practice de manevra navei cu vele. Nava este FAFOS II, Clipper, 42 de picioare, trei cabine cu pat dublu si doua cabine de toaleta. Durata este de sapte zile si sapte nopti, cu cazare pe nava. Cost, 600 Euro, platibili in RON, la cursul BNR din ziua platii.

Amanunte si inscrieri pe site-ul scolii: www.scoala-nautica.ro