Menu

Afișare mesaje

Această secțiune îți permite să vezi toate mesajele scrise de acest membru. Reține că poți vedea mesajele numai din zonele la care ai acces și tu.

Afișare mesaje Menu

Mesaje - seby2906

#1
Scuze pentru raspunsul meu asa intarziat dar am avut niste probleme medicale. Da aveti amandoi dreptate am pornit de la un corp de velier, dar nu este template in program pur si simplu il generezi u din program si dupa aceea il modifici u cum vrei, iar pescajul la aceasta tema este de 0.4 m.
Problema este ca nava mea nu poate avea o viteza mai mare de 10 noduri deoarece ea la 11 noduri deja intra in tranzitie, iar pupa se va afla in gol de val ceea ce nu este indicat. Aceste lucruri le spun deoarece inainte sa ma apuc sa fac modelul am facut teste intr-un program numit SHIPFLOW care iti da mai multe rezultate, cum ar fi distributia de presiuni pe corpul navei, sistemul de valuri proprii, si mai sunt cateva rezultate care nu stiu ce sunt acelea deoarece nu mi-a spus nimeni despre ele si nu vreau sa vorbesc in necunostinta de cauza.
Va multumesc frumos pentru comentarii si urmeaza sa continui discutia despre proiectul meu.
#2
Buna seara,
   Ma numesc Sebastian, sunt student la Facultatea de Arhitectura Navala si am aflat de acest forum din intamplare  pe internet, cautand site-uri/forum-uri despre ambarcatiuni.
        Am urmarit sa ma documentez pentru lucrarea mea de licenta, aceasta fiind proiectarea unei ambarcatiuni de agrement de tip monocorp.
   Mi-am ales aceasta tema deoarece imi plac in special ambarcatiunile locuibile si pentru ca nu am vrut sa imi aleg o tema de licenta ca toti ceilalti colegi ai mei cum ar fi portcontainere, vrachiere, nave tehnice, etc.
   Pentru aceasta ambarcatiune am urmarit urmatoarele caracteristici:
o   Clasa de navigatie C conform standardului ISO 12217-1 aceasta inseamna ca ambarcatiunea poate fi utilizata atat pentru ape interioare cat si pentru navigatie maritima – costiera pe valuri de inaltime ≤2m si vant pana la gradul 6 scara Beaufort.
o   Regim de mars - deplasament, cu un numar Froude care tinde spre limita superioara a regimului de deplasament.
o   Amenajarile interioare sa satisfaca locuirea la bordul ambarcatiunii pe o perioada mai indelungata, la nevoie chiar liveaboard.
o   Propulsie cu motoare outboard high thrust pentru simplitate si intretinere usoara.
   Bazate pe dimensiunile unor ambarcatiuni similare am obtinut urmatoarele dimensiuni, care sa satisfaca caracteristicile de mai sus: LOA= 11.6 m, BOA= 3.5 m, Deplasament aprox. = 7,5 tone.
   Cea mai mare provocare a fost obtinerea unui plan de forme adecvat pentru acest tip de nava.
   Pentru a obtine o forma adecvata acestui tip de nava am ales o forma cu gurna rotunjita potrivita pentru regimul de deplasament. Am facut acest lucru studiind tipurile de planuri de forme redate in cartea domnului profesor Dan Obreja  numita ,,Particularitatile Hidrodinamice ale Proiectarii Navelor Mici".
   A trebuit sa gasesc un compromis optim al latimii la plutire atat pentru o buna stabilitate, cat si pentru rezistenta de val minima.
   Acest lucru l-am facut in programul Rhinoceros modulul Rhino Marine cu ajutorul modulului sailboat hull design modificand o carena la dimensiunile obtinute de mine, dar obtinand la inceput forme grosiere.
   Primul pas a fost modificarea unghiului de intrare al plutirii, dupa aceea am inceput sa modific volumetria carenei (operei vii), am mai modificat pupa navei obtinand o pupa oglinda semi-imersata, care teoretic ar ajuta nava sa intre si in regim de tranzitie.
   In continuare atasez cateva poze cu geometria corpului. Sugestiile si comentariile sunt ca intotdeauna binevenite.