Menu

Afișare mesaje

Această secțiune îți permite să vezi toate mesajele scrise de acest membru. Reține că poți vedea mesajele numai din zonele la care ai acces și tu.

Afișare mesaje Menu

Mesaje - Sailingtours

#1
Multumim pentru raspunsuri, acum chiar ca ne-am edificat. Drama este si mai mare insa, pentru ca acum vor trebui cumparate 2 yachturi.

Singura nava care ar fi un compromis interesant ar putea fi Jeanneau Sun Odyssey 51 sau 52.2. Acestea sunt Bruce Farr design, au punti extrem de spatioase si s-ar preta si la charter.
Intradevar problema cu rezistenta si cu designul modern ramane mereu la orice alegere am face.
Probabil ca piata dicteaza aceasta si yachturile nu se mai fac atat de scumpe pentru ca oricum nu trebuie sa reziste atat de mult, deoarece clientii se plictisesc de ele mai repede decat se rup yachturile.

Multumim inca odata pentru raspunsuri si ne reauzim in curand.
#2
Salve tuturor.

Noi cei de la Sailingtours avem o dilema: Dorim sa achizitionam un yacht si vrem sa ne consultam si cu voi.

Pe piata exista yachturi noi si vechi. De exemplu in sectorul velierelor de 50 de picioare, ar fi de ales intre urmatoarele nave:

Beneteau 50, an de fabr. 1998, refit in 2010 (sarturi,straie,motor,plotter,punte de teak integrala, toate noi) pret 130.000€.
Beneteau Cyclades 50.5, fabr 2006, generator, pret 142.000€
Bavaria 50 cruiser, fabr. 2005, pret 145.000€
Jeanneau Sun Odyssey 51, fabr. 2000, teak integral plus generator, refit complet 2010, 128.000€


Dintre aceste yachturi care au toate un pret similar, dar varste diferite se poate alege. Unii "experti" sunt de parere ca exista mari diferente de calitate si mai ales diferente in constructia cocii, rezistenta materialului.

Conform acestei teorii un Beneteau 50 din 98 sau un Sun Odyssey 51 din 2000 poate rezista la folosire continua in ape involburate, intre 20-30 de ani (cu mentenanta de rigoare bineinteles)
Un Cyclades 50.5, pare ar fi o bomba de plastic care are o viata de munca de doar 10 ani, garantata de producator. Coca este mult mai subtire si se produc fisuri in material mai devreme decat la navele batrane.

La fel se spune si despre toata linia Oceanis intre 2004-2010. In schimb Oceanis Clipper mai vechi, sunt in serviciu si acum si nu par a fi obosite.

Cert este ca exista diferente mari de greutate, cele vechi fiind cu 1-2 tone mai grele, dar la fel de rapide, datorita liniei ingenioase de plutire. In plus, duc si suprafete velice mai mari.

Stiti ceva despre aceste diferente de material si stabilitate? Noi nu mai stim ce sa credem, deoarece este clar ca fiecare vrea sa isi vanda produsul si isi lauda yachtul.

Dar chiar daca cele vechi nu sunt la fel de confortabile, totusi raman scumpe in comparatie cu cele noi care scad la pret cu 50% in doar 5 ani. Motivul acestei scaderi ar putea fi viata lor scurta?

Va rugam sa ne spuneti parerea voastra, poate reusim impreuna sa aducem lumina in aceasta problema.

Sail fast, live slow!