Menu

Afișare mesaje

Această secțiune îți permite să vezi toate mesajele scrise de acest membru. Reține că poți vedea mesajele numai din zonele la care ai acces și tu.

Afișare mesaje Menu

Mesaje - kmbh69

#1
Alte ambarcatiuni / Re: Automobile pe apa
Septembrie 27, 2016, 07:09:05 PM
Vă mulțumesc.
Am văzut un site interesant. Pun aici link-ul:
http://www.auto-motor-und-sport.de/news/schwimmender-traktor-mitas-871378.html
E în germană, dar pozele sunt sugestive. E un tractor care plutește.
#2
Cafenea - Discutii generale / Re: BOR
Septembrie 02, 2016, 11:41:38 PM
Eu am încercat să găsesc știrea aceasta și altundeva și nu era. Dacă era ceva real, ar fi trebuit să apară și în alte ziare centrale și mai ales în biroul de presă al BOR. Cred că Times New Roman face afirmații pe care nu le poate susține. Nu neg că sunt poate unii slujitori ai Bisericii care nu sunt perfecți, dar de aici până la a face afirmații ca în acel ziar, e cale lungă. Pe de altă parte e important să nu uităm că Biserica e o instituție sfântă, formată din oameni păcătoși (sună paradoxal, dar așa e de fapt), sau putem folosi o altă afirmație ceva mai modernă: Biserica nu este un hotel pentru sfinți, ci este un spital pentru păcătoși.
#3
Alte ambarcatiuni / Re: Automobile pe apa
August 30, 2016, 11:11:05 PM
Nu am afirmat niciodată că ați vrea să construiți vreun autoturism amfibiu. Am spus doar că eu așa aș fi făcut. E doar o opinie, doar o preferință, nimic altceva. Am spus doar că în acest moment nu înțeleg scopul acestui proiect, nefiind specialist în acest domeniu. Nu a fost nici o critică. Dar mie mi-a plăcut acel autobuz galben din Olanda.
#4
Alte ambarcatiuni / Re: Automobile pe apa
August 30, 2016, 07:09:28 PM
Eu încă tot nu înțeleg care e în final scopul acestui proiect.
De ce trebuie să stea acel BMW neapărat la rasul apei ?
Dacă ar fi fost proiectul meu, aș fi ales varianta de mașină amfibie sau preluarea motorului, cutiei și a axului cardanic de la BMW și montarea lui pe o carenă performantă ca și formă și greutate.
Varianta amfibie ar fi fost de dorit să fie o mașină ca și autocarul galben din filmulețul de pe YouTube. Acel autobuz intră în apă cel puțin 1/3 din el, nu stă la rasul apei. Ar fi fost ceva de vis să merg cu un BMW modificat pe șosea, iar la o rampă de lăsat barca de pe peridoc în apă să pot trece direct să să navighez mai departe cu același BMW. Din păcate caroseria unui BMW e grea. Ce s-ar putea face ? Multe din piesele caroseriei sunt de rezistență, se pot înlocui cel mult aripile de tablă cu altele cu aceeași formă, din fibră de sticlă, dar nu știu cât de semnificativ ar fi câștigul de greutate. Ar trebui adăugate flotoare laterale, la același nivel cu pragurile și portierele, dar ar rezulta o mașină foarte lată. O altă mare problemă ar fi apoi etanșarea. Dacă s-ar putea pune chedere speciale la portiere, în schimb e extrem de greu să se izoleze trecerea pedalelor și a schimbătorului de viteză prin podeaua mașinii. La fel, ne lovim apoi de problema accesului la motor pentru întreținere și reparații.
Sigur, ar putea fi imaginată o a doua cutie de viteze care să înlocuiască puntea spate. La acea cutie ar veni din față axul cardanic, ar pleca spre lateral planetarele roților din spate, dar ar pleca și spre spate axul elicii, care a putea fi cuplat la intrarea în apă (iar planetarele să fie în acel moment decuplate). Știu, sună deja foarte fantezist, dar un asemenea proiect ar arăta măcar speranța unei utilități practice. Scuze, am dat frâu liber imaginației...
#5
Alte ambarcatiuni / Re: Automobile pe apa
August 23, 2016, 01:28:17 AM
Citat din: Litcanu Ionel din August 22, 2016, 03:51:47 PM
cred ca reusesc pana la urma sa postez si schite
De ce e mai bună varianta cu cizmă ? De ce nu e posibil ca din ieșirea cutiei de viteză să coboare direct un ax cu elice (cu articulațiile cardanice necesare în față, dar apoi ca simplu ax al elicei) ? E deja prea oblic ? La prima vedere mi se pare o soluție mai simplă (bănuiesc că or fi alte detalii sau aspecte pe care nu le văd în acest moment). Magazinele de diferite piese pentru bărci (vetus în Olanda, svb sau bukh-bremen în Germania) vând diferite subansamble, inclusiv ax din motor până la elice, de diferite lungimi, inclusiv cuplaje elastice care mai compensează diferențele de unghiuri la montare.
#6
Alte ambarcatiuni / Re: Automobile pe apa
August 22, 2016, 10:34:56 PM
Citat din: cristizz din August 22, 2016, 09:18:58 PM
Buna seara domnule Litcanu,
Dincolo de castigul didactic al initiativei dumneavoastra, pentru care va felicit, ma gandesc la utilitatea unui asemenea proiect.
Eu  as vedea o varianta practica deplasarea autovehicolului propriu de la un tarm la un alt tarm izolat dar suficient de intins incat sa necesite transport auto de pasageri sau marfuri. Pentru asta as avea nevoie de un ponton pe care sa-mi urc autovehicolul, a carui propulsie si directie sa fie asigurate de sistemul motric al autovehicolului.
Propulsia: rotile puntii spate ale BMW calca pe niste tamburi asemanatori cu cei de verificare a framelor la RAR. Acestia sunt conectati cu axe planetare la cizma pontonului (pontonul nu are motor propriu, doar transmisie - oare mai trebuie inmatriculat?)
Directia: rotile fata ale BMW intra in niste profile U de dimensiunea latimei anvelopelor fata care sunt prinse solidar de niste talere (ca cele de verificare a unghiurilor directiei ) si care la randul lor antreneaza trotele care leaga cizma pontonului.
BMW poate fi inlocuit cu duba, microbuz sau chiar un 4x4 cu MRL pe fata.
Cred că se complică deja lucrurile. Un asemenea ponton ar funcționa doar pentru mașinile cu tracțiune pe spate. Ca să fie adaptabil și la tracțiune pe față e mai dificil. Un alt aspect e ecartamentul diferit de la o mașină la alta și distanța diferită dintre axele față și spate (adică tamburii aceia care preiau forța roților trebuie să fie reglabili ca așezare de la un model de mașină la un alt model de mașină, deci apar și angrenaje suplimentare care iar complică construcția).
#7
Vă mulțumesc tuturor pentru sfaturi. Deci, cum ziceam, unchiul meu vroia să aducă barca până lângă Satu-Mare (iar de acolo avea un camion).

În sfârșit, nu a stat el doar în căutările mele, a tot întrebat și el diferiți cunoscuți de-ai lui și a găsit prin cineva un transportator de bărci pe relația Germania - nordul României. Va veni la mine, va pune barca pe platformă și drum bun!

Cel puțin el are ce să facă cu barca, are o cabană pe malul lacului Colibița și îi mai vin uneori grupuri de turiști, îi poate plimba cu barca pe lac.

N-am ce face, a trebuit să dau barca, în ultimii ani am avut tot mai puțin timp la dispoziție pentru ca să mă dau cu ea și plăteam degeaba chiria locului unde se află barca și asigurarea bărcii.

Viitoarea barcă (atunci când va vrea Dumnezeu să am altă barcă) sper că va fi ceva trailerabil (ca să nu mai plătesc chiria locului din marină și ca să îmi pot alege mult mai ușor zona de navigație): lățime de maxim 2,5 m, înălțime de la asfalt la acoperiș+catargul culcat de maxim 4 m și greutate cu peridoc cu tot de maxim 2800 kg.
#8
Îi vând velierul meu unui unchi de-al meu din România.

Variante de transport:

rutier - rapid (maxim 2-3 zile), dar necesită o grămadă de aprobări speciale pentru agabaritic (taxă specială, vehicul antemergător și altul după), ceea ce devine foarte scump.

sau naval, pe canale și fluvii ar putea ajunge până la Satu-Mare, de unde apoi are asigurat transportul, aceasta fiind însă o variantă lentă, de ordinul lunilor, barca având viteza maximă a carenei de 10 km/oră și, cel puțin pentru cei 200 km pe Rin (Duisburg-Mainz), periculoasă (cred că Rinul e cea mai aglomerată cale fluvială din Europa). Rinul are de obicei viteza cam tot de 10 km/oră. Doar în perioadele de debit mic viteza de curgere scade la 5 km/oră, dar după ploi depășește liniștit 10 km/oră. Deci devine obligatorie remorcarea, dar convoaiele merg cu cel puțin 20 km/oră, deci barca nu ar rezista la această viteză de remorcare.

De aceea cumpărătorul cam înclină spre varianta rutieră, are și el o mașină de teren care trage tot 2,8 tone, ar vrea să încerce să o transporte pe o platformă de cărat autoturisme, fiind vorba de un velier dublu-derivor, care s-ar așeza bine pe o platformă.

Cât de tare bate la ochi că depășește 2,5 m ? Poate risca să o transporte ca pe un transport normal ? Cât de atent se controlează pe autostrăzi din Germania până în România (lățime și greutatea trailerului încărcat), dacă ar veni atent, încercând să nu atragă atenția ?
#9
Se poate construi și fără macara, cel puțin la început, dacă asamblezi corpul din piese nu prea mari. Vezi pe pagina lui Sedelnikov (are niște serii de poze acolo) cum și-a construit barca de 8 m și a tot întors-o în timpul construirii. A făcut două cadre pătrate cu latura de cel puțin 4 m lungime, așezate vertical, perpendicular pe axul bărcii. În colțurile superioare a pus scripeți și a făcut două bucle de parâmă solidă, care trecea fiecare prin scripeții dintr-un cadru și pe sub barcă. Toată coca rămâne suspendată în 2 parâme și poate fi rotită și de un singur om.
Macara îți va trebui la sfârșit când așezi barca pe peridoc.
#10
Citat din: silvian2009 din Ianuarie 28, 2016, 06:44:28 PM
De unde as putea cumpăra răsună west systems din Ro, are cineva idee?
Nu știu dacă se găsește în România, dar poți încerca să cumperi prin internet de pe amazon.de, au disponibil toată gama de rășini. Pentru ca să te decizi asupra tipului de rășina, vezi că am postat de curând în topicul "Resurse teoretice - epoxi" cam tot ce te-ar interesa (fiecare tip de epoxi de la West Systems, ce destinație exactă are, în plus e acolo o carte destul de detaliată despre construcția de bărci din lemn sau placaj cu epoxi). Un alt avantaj e că cei de la West Systems livrează și pompele dozatoare, pentru rășina și pentru întăritor .
#11
Resurse / Resurse teoretice - epoxi
Ianuarie 16, 2016, 02:24:57 AM
Vă propun cărțile de pe această pagină. E adevărat că face reclamă la un anumit producător de epoxi, dar cărțile sunt valoroase (și gratuite):
http://www.westsystem.com/ss/how-to-publications-2/
Cea mai valoroasă aici mi se pare The Gougeon Brothers on Boat Construction, o carte cu peste 400 pagini.
#12
Echipament, accesorii / Re: Navico DS 150 si DL 150
Ianuarie 15, 2016, 03:24:10 PM
Daca au fost taiate firele, cred ca trebuie inlocuit tot (cel putin la sonar sau deep meter), la vitezometru poate ca il poti salva.
La sonarul meu scria foarte clar in instructiunile de montaj ca nu ai voie sa tai (si sa reconectezi apoi) cablul de la senzor spre unitatea centrala (asta in cazul in care vrei o alta lungime de cablu, ca sa il poti aseza sau masca mai bine). Cred ca are de-a face cu rezistenta electrica a senzorului si a cablului la acea lungime, sau poate ca exista vreo alta explicatie (?).
#13
Sunt si eu de parerea lui Cosmin (Byteworks). Ai o barca traditionala, cel mai bine ar fi sa o restaurezi cum era, sa arate traditional. Prin aceasta isi pastreaza (sau chiar isi creste) valoarea.
#14
Carvel plank (bordaj conventional) / Re: barci de lemn
Decembrie 12, 2015, 10:39:56 AM
Arată lucrate îngrijit.
#15
Cafenea - Discutii generale / Re: Giacoppo ne-a parasit
Decembrie 10, 2015, 03:20:00 PM
Dumnezeu sa-l ierte si sa-l odihneasca in pace !