Pai da, dar lumea a avut probleme in Grecia din cauza "not available" trecut la flag pe documentele olandeze
Această secțiune îți permite să vezi toate mesajele scrise de acest membru. Reține că poți vedea mesajele numai din zonele la care ai acces și tu.
#2
Legislatie / Re: INREGISTRARE AMBARCATIUNE IN BELGIA
Ianuarie 06, 2020, 12:28:17 PM
Cred că voiai să zici "de pavilion"...
In Grecia au fost ceva probleme cu bărci înregistrate pe Olanda la care nu era specificat pavilionul, scria ceva cu "not available" sau cam așa ceva și grecii făceau urât, nu voiau să elibereze Dekpa.
Și dacă nu ai Dekpa nu poți plăti nici Tepai...
Părerea mea e că devine din ce in ce mai restrictivă înregistrarea pe Belgia sau Olanda sau cel puțin va complica mult lucrurile, cel puțin pentru bărci mai mari ce stau in Grecia sau aiurea
In Grecia au fost ceva probleme cu bărci înregistrate pe Olanda la care nu era specificat pavilionul, scria ceva cu "not available" sau cam așa ceva și grecii făceau urât, nu voiau să elibereze Dekpa.
Și dacă nu ai Dekpa nu poți plăti nici Tepai...
Părerea mea e că devine din ce in ce mai restrictivă înregistrarea pe Belgia sau Olanda sau cel puțin va complica mult lucrurile, cel puțin pentru bărci mai mari ce stau in Grecia sau aiurea
#3
Echipamente si accesorii / Re: Linie alimentare
Octombrie 18, 2019, 11:00:06 PM
un ohmmetru pus pe cele doua fire ce indica? sau daca se schimba ceva cand pui ohmmetrul pe fire si sufli prin ea (caz in care ar putea fi un senzor de debit - dar ma cam indoiesc)
#4
Echipamente si accesorii / Re: Linie alimentare
Octombrie 18, 2019, 05:44:58 PM
Poate e defectă [emoji16][emoji16]
Altceva nu mai scrie pe ea, nici un cod, nimic nimic?
Altceva nu mai scrie pe ea, nici un cod, nimic nimic?
#5
Echipamente si accesorii / Re: Linie alimentare
Octombrie 18, 2019, 07:09:58 AM
Nu ar putea fi o simpla electrovalvă?
Eu zic sa încerci să sufli aer prin ea alimentată și nealimentată, și vezi clar dacă e vreo diferență
Eu zic sa încerci să sufli aer prin ea alimentată și nealimentată, și vezi clar dacă e vreo diferență
#6
Echipamente si accesorii / Re: Aplicare numere pe barca
Septembrie 18, 2019, 05:10:28 PM
Zicea cineva cândva "small boat, big smile"?
Glumesc... Fac și eu haz de necaz!
Glumesc... Fac și eu haz de necaz!
#7
Cafenea - Discutii generale / Re: Alegere nume barca
Septembrie 16, 2019, 03:43:15 PM
ah, nu am citit "dincolo"...
mie mi-au dat ceva diluant/alcool/degresant... nu mai tin minte ce... cu care am curatat fibra inainte si nu am avit probleme
am prins bineinteles niste cute si cateva bobite mici de aer, cu tot antrenamentul meu... ca la "scoala" totul sta pe loc iar in practica barca era pe apa si nu a fost chiar ulei (eu am inscriptionat-o din mers, inceput in franta si terminat in grecia)
mie mi-au dat ceva diluant/alcool/degresant... nu mai tin minte ce... cu care am curatat fibra inainte si nu am avit probleme
am prins bineinteles niste cute si cateva bobite mici de aer, cu tot antrenamentul meu... ca la "scoala" totul sta pe loc iar in practica barca era pe apa si nu a fost chiar ulei (eu am inscriptionat-o din mers, inceput in franta si terminat in grecia)
#8
Cafenea - Discutii generale / Re: Alegere nume barca
Septembrie 16, 2019, 03:06:55 PM
cred ca varianta pe care trebuie sa o alegi este dependenta de forma si materialul pe care vrei sa aplici/vopsesti
daca suprafata permite as merge pe autocolant si in functie de cate de mare este decizi daca se poate dintr-o bucata sau "pe litere"
la mine a iesit mare, aproape 1m lungime, si am ales varianta cu literele decupate independent si aplicate pe hartie de transfer
ideea e ca daca faci vreo cuta pe undeva aceasta oricum nu se va vedea de la mai mult de 0.5m si nici nu se va transmite mai departe amplificandu-se sau/si deformand "imaginea" de ansamblu cum este posibil sa se intample la o singura bucata de autocolant de mari dimensiuni
eventual vorbeste cu furnizorul sa te ia la el la atelier sa-ti faca un minim de pregatire, cum sa asezi, in ce parte sa dai cu racleta, ce sa faci in caz de probleme. cu siguranta are ceva resturi pe acolo pe care te poti juca
de tinut pare sa tina, am aplicat autocolantul (care trebuie, bineinteles) de un an si jumatate si nu am vazut nici cea mai mica problema. iar barca a stat mereu ba in apa sarata, ba spalata, ba batuta de vant, val si soare
daca suprafata permite as merge pe autocolant si in functie de cate de mare este decizi daca se poate dintr-o bucata sau "pe litere"
la mine a iesit mare, aproape 1m lungime, si am ales varianta cu literele decupate independent si aplicate pe hartie de transfer
ideea e ca daca faci vreo cuta pe undeva aceasta oricum nu se va vedea de la mai mult de 0.5m si nici nu se va transmite mai departe amplificandu-se sau/si deformand "imaginea" de ansamblu cum este posibil sa se intample la o singura bucata de autocolant de mari dimensiuni
eventual vorbeste cu furnizorul sa te ia la el la atelier sa-ti faca un minim de pregatire, cum sa asezi, in ce parte sa dai cu racleta, ce sa faci in caz de probleme. cu siguranta are ceva resturi pe acolo pe care te poti juca
de tinut pare sa tina, am aplicat autocolantul (care trebuie, bineinteles) de un an si jumatate si nu am vazut nici cea mai mica problema. iar barca a stat mereu ba in apa sarata, ba spalata, ba batuta de vant, val si soare
#9
Legislatie / Re: Certificat internaţionale de conducător de ambarcaţiune de agrement deterirat
Septembrie 16, 2019, 01:32:58 PM
mea culpa daca postarea mea a nu a fost pe plac, fiind ceva mai acida decat obisnuiesc
ce voiam de fapt sa zic e ca tot timpul trebuie sa facem compromisuri, sa acceptam ce nu putem controla
la fel ca la alegerea unei barci, la fel ca datul cu barca, la fel ca orice lucru din viata
acceptam vremea, acceptam barca pe care o alegem, acceptam ca permisele auto trebuie schimbate o data la 10 ani...
cat despre calitatea plasticului, stiu permise luate de multi ani si care o duc bine merci
stiu si plastice bancare la care nu se mai vad cifrele (da, da, le schimba banca o data la 2 ani, dar sa nu aveti impresia ca o face gratuit - inclus in pret, da, dar nu gratuit)
si stiu si acele permise canadiene sau alte nationalitati care se duc la fel de repede daca nu ai grija de ele
nu spun ca nu mi-as dori sa fie cum ziceti voi si sa fie cine stie ce super-plastice pentru permisele alea dar faptul ca le iei pe viata, valabile international iar costurile sunt totusi abordabile ma fac sa cred ca inca merita sa ne agitam putin cand trebuie sa le schimbam
inca o data, scuzati aciditatea, poate e din cauza ca e luna plina
ce voiam de fapt sa zic e ca tot timpul trebuie sa facem compromisuri, sa acceptam ce nu putem controla
la fel ca la alegerea unei barci, la fel ca datul cu barca, la fel ca orice lucru din viata
acceptam vremea, acceptam barca pe care o alegem, acceptam ca permisele auto trebuie schimbate o data la 10 ani...
cat despre calitatea plasticului, stiu permise luate de multi ani si care o duc bine merci
stiu si plastice bancare la care nu se mai vad cifrele (da, da, le schimba banca o data la 2 ani, dar sa nu aveti impresia ca o face gratuit - inclus in pret, da, dar nu gratuit)
si stiu si acele permise canadiene sau alte nationalitati care se duc la fel de repede daca nu ai grija de ele
nu spun ca nu mi-as dori sa fie cum ziceti voi si sa fie cine stie ce super-plastice pentru permisele alea dar faptul ca le iei pe viata, valabile international iar costurile sunt totusi abordabile ma fac sa cred ca inca merita sa ne agitam putin cand trebuie sa le schimbam
inca o data, scuzati aciditatea, poate e din cauza ca e luna plina
#10
Legislatie / Re: Certificat internaţionale de conducător de ambarcaţiune de agrement deterirat
Septembrie 15, 2019, 05:21:34 PM
Și nici așa nu e bine?
Mergi și ia permis candian, eliberat în Turcia, tragi cardul o data la 5 ani. Valabil pe lumina și doar pe vreme bună.
ANR-ul este una din instituțiile țării care se mișcă din ce in ce mai bine și nu cred sa existe varianta mai buna și mai ușoară pentru obținerea permisului valabil oriunde și oricât.
Ce dracu o dăm așa de gard că cer niste avize la eliberare?
Ai grijă de plasticul ăla și nu o să ai probleme toată viața.
Mergi și ia permis candian, eliberat în Turcia, tragi cardul o data la 5 ani. Valabil pe lumina și doar pe vreme bună.
ANR-ul este una din instituțiile țării care se mișcă din ce in ce mai bine și nu cred sa existe varianta mai buna și mai ușoară pentru obținerea permisului valabil oriunde și oricât.
Ce dracu o dăm așa de gard că cer niste avize la eliberare?
Ai grijă de plasticul ăla și nu o să ai probleme toată viața.
#11
Echipamente si accesorii / Re: HARTI PENTRU GPS
August 31, 2019, 01:07:39 PM
Navionics a fost cumpărat deja de Garmin
Sper sa nu îl strice de tot, cum au făcut cu Navigon, de la auto
Iar prețul este pe an, daca vrei să fii actualizat
Sper sa nu îl strice de tot, cum au făcut cu Navigon, de la auto
Iar prețul este pe an, daca vrei să fii actualizat
#12
Legislatie / Re: Scoli pentru obtinerea permisului de navigatie in Romania
August 06, 2019, 07:50:55 PM
Poți face școala de vele și cu tata Noe și tot nu aș putea să recomand să duci o barcă din Ro in Gr doar de capul tau.
Mergi in echipaj, fă carturi, fă șmotru, treci prin ceva experiențe și apoi, cu un morcov mare in posterior pleacă de capul tau, ca skipper, și fă ce trebuie.
Dar nu doar după o săptămână.
Cel puțin asta e părerea mea, eu fiind unul care se considera a fi un nătărău, dar unul cu capul între urechi.
Din ce știu eu, orice curs practic de manevră a navei cu vele este de fapt un curs de INIȚIERE în manevra navei cu vele, și nu unul care te face direct amiral.
Probabil contractul care nu ți-a plăcut ție a fost prea "dictatorial", habar nu am, doar presupun...
Dar la bordul unei nave, așa cum cu deosebită plăcere menționează Constantin la fiecare îmbarcare, exista un afiș, invizibil de fapt, care privit dinspre mal afișează un "bine ai venit" dar privit din interior, afișează textul ce te informează că la bordul navei nu exista democrație și că skipperul are autoritate absolută.
Poate că din punctul de vedere al unui om ce face parte din echipaj aceste "declarații" sunt inadmisibile dar pentru cine vrea permis pentru a deveni skipper și nu doar crew, atunci acel cineva trebuie sa se gândească și la momentul in care el va fi skipper și va deține controlul absolut asupra bărcii și echipajului. Doar să nu uite că o dată ce are controlul are și responsabilitatea. Care e la fel ca și controlul, absolută.
Ca și skipper nu contează că cineva de la bord nu a știut ce să facă. Tot skipperul e de vină, tot el e singurul care răspunde. Skipperul are autoritate deplină pentru că doar el e răspunzător.
Ceilalți sunt doar executanți. Și dacă ei nu știu ce să facă este tot vina skipperul-ui.
Eu zic sa ne oprim aici că altfel o luăm razna.
Sent from my Mi-4c using Tapatalk
Mergi in echipaj, fă carturi, fă șmotru, treci prin ceva experiențe și apoi, cu un morcov mare in posterior pleacă de capul tau, ca skipper, și fă ce trebuie.
Dar nu doar după o săptămână.
Cel puțin asta e părerea mea, eu fiind unul care se considera a fi un nătărău, dar unul cu capul între urechi.
Din ce știu eu, orice curs practic de manevră a navei cu vele este de fapt un curs de INIȚIERE în manevra navei cu vele, și nu unul care te face direct amiral.
Probabil contractul care nu ți-a plăcut ție a fost prea "dictatorial", habar nu am, doar presupun...
Dar la bordul unei nave, așa cum cu deosebită plăcere menționează Constantin la fiecare îmbarcare, exista un afiș, invizibil de fapt, care privit dinspre mal afișează un "bine ai venit" dar privit din interior, afișează textul ce te informează că la bordul navei nu exista democrație și că skipperul are autoritate absolută.
Poate că din punctul de vedere al unui om ce face parte din echipaj aceste "declarații" sunt inadmisibile dar pentru cine vrea permis pentru a deveni skipper și nu doar crew, atunci acel cineva trebuie sa se gândească și la momentul in care el va fi skipper și va deține controlul absolut asupra bărcii și echipajului. Doar să nu uite că o dată ce are controlul are și responsabilitatea. Care e la fel ca și controlul, absolută.
Ca și skipper nu contează că cineva de la bord nu a știut ce să facă. Tot skipperul e de vină, tot el e singurul care răspunde. Skipperul are autoritate deplină pentru că doar el e răspunzător.
Ceilalți sunt doar executanți. Și dacă ei nu știu ce să facă este tot vina skipperul-ui.
Eu zic sa ne oprim aici că altfel o luăm razna.
Sent from my Mi-4c using Tapatalk
#13
Veliere / Re: Nea Vasile
Iulie 10, 2019, 04:21:52 PM
Așa Căline, așa, că tu terminași cu Hiroshima...
[emoji39][emoji3][emoji2]
Sent from my Mi-4c using Tapatalk
[emoji39][emoji3][emoji2]
Sent from my Mi-4c using Tapatalk
#14
Constructia din metal / Re: Rezervor din inox
Iunie 05, 2019, 08:39:57 AM
Aș pune un ștuț jos și unul sus, pe un perete lateral și cel de jos sa fie cat mai jos posibil iar între ele, într-o poziție în care sa ai vizibilitate să pui o țeavă transparentă sau furtun transparent, pe verticala sau chiar și puțin înclinat, astfel încât să poți verifica ușor și sigur cantitatea de combustibil. Ca și dublură la sonda de combustibil. Eventual pui și niște marcaje pe acel furtun transparent.
Sent from my Mi-4c using Tapatalk
Sent from my Mi-4c using Tapatalk
#15
Legislatie / Re: La ce capitanie sa inregistrez barca si ce operatiuni presupune
Februarie 27, 2019, 11:16:25 AMCitat din: Vali din Februarie 27, 2019, 10:03:53 AM
Mai mult de atat nu pot sa fac, si cine crede ca rezolva ceva daca scrie de 3 ori off-topic ar trebui sa se mai dea cu barca .
De 3 ori, de 3 ori sa se dea cu barca, pe zi!