Salut
Interesant subiect.
Am sa trec direct la subiect.
In Romania, asupra apelor avem mai multi autori de drepturi.(avem coduri civile izvorate din Codul Napoleon)
1. Apele Romane, gestionar si nu proprietar al apei, cel ce regleaza dupa nevoi cursul de apa. (inundatii, seceta, etc). Tot ei acordau pana la desprinderea din Ministerul Mediului si Padurilor a noului subminister, dreptul de a cultiva pesti, acvacultura. Cei ce se considera proprietary de balti ar trebui sa mai citesca din contractual pe care il detin. Autoritatea ce poate interzice agrementul (scaldat sau navigat) este doar Capitania. Dreptul celir de la Ape ae extinde si asupra malului, 5 m. Aici se pune problema celor ce isi fac gardul pana in apa. In Romania nimeni nu poate avea un titlu valid de proprietate pana la malul apei.
2. Gestionarul fondului cinegetic, ce are un drept foarte asemanator cu al celor din piscicultura - doar de a gestiona fauna cinegetica, fara a avea posibilitatea legala de a interzice navigatia, ei pot doar solicita Capitaniei sa faca asta.
3. Dreptul de proprietate asupra terenului afectat de apa, albia minora, plus suprafata de mal. Aici discutiile ar fi foarte lungi si lipsite de relevanta pentru ce discutam. Pot fi intravilan sau extravilan, iar cele din extravilan de principiu apartin Statului si sunt administrate de Agentia Domeniilor Statului, pe cand in intravilan apartin administratiei locale.
4. CAPITANIA. Ca si in cazul circulatiei rutiere, fara a fi proprietara, este singurul organ abilitat in a reglementa navigatia, indiferent de cine are un drept de a gestiona fauna cinegetica sau fondul piscicol.
As pune o intrebare
Am auzit o parere (chiar a unui functionar al Capitaniei Giurgiu) ca daca am permis categoria D, pot iesi pe Mare dar nu in larg, pe langa coasta. De aici au inceput discutiile si am auzit tot felul de pareri. Unii spuneau ca in ape ce nu depasesc 15m adancime. Mi s-a parut o aberatie si am verificat in legislatie. Am gasit ca se considera ape interioare toate apele interioare si in plus din Mare, apele pana la 25 metri de tarm, inclusiv porturile.
Aceasta prevedere se refera la alt regim, sau se extinde si asupra navigatiei si automat se poate circula cu permis categoria D in Marea interioara, in limita celor 25m de tarm?
Interesant subiect.
Am sa trec direct la subiect.
In Romania, asupra apelor avem mai multi autori de drepturi.(avem coduri civile izvorate din Codul Napoleon)
1. Apele Romane, gestionar si nu proprietar al apei, cel ce regleaza dupa nevoi cursul de apa. (inundatii, seceta, etc). Tot ei acordau pana la desprinderea din Ministerul Mediului si Padurilor a noului subminister, dreptul de a cultiva pesti, acvacultura. Cei ce se considera proprietary de balti ar trebui sa mai citesca din contractual pe care il detin. Autoritatea ce poate interzice agrementul (scaldat sau navigat) este doar Capitania. Dreptul celir de la Ape ae extinde si asupra malului, 5 m. Aici se pune problema celor ce isi fac gardul pana in apa. In Romania nimeni nu poate avea un titlu valid de proprietate pana la malul apei.
2. Gestionarul fondului cinegetic, ce are un drept foarte asemanator cu al celor din piscicultura - doar de a gestiona fauna cinegetica, fara a avea posibilitatea legala de a interzice navigatia, ei pot doar solicita Capitaniei sa faca asta.
3. Dreptul de proprietate asupra terenului afectat de apa, albia minora, plus suprafata de mal. Aici discutiile ar fi foarte lungi si lipsite de relevanta pentru ce discutam. Pot fi intravilan sau extravilan, iar cele din extravilan de principiu apartin Statului si sunt administrate de Agentia Domeniilor Statului, pe cand in intravilan apartin administratiei locale.
4. CAPITANIA. Ca si in cazul circulatiei rutiere, fara a fi proprietara, este singurul organ abilitat in a reglementa navigatia, indiferent de cine are un drept de a gestiona fauna cinegetica sau fondul piscicol.
As pune o intrebare
Am auzit o parere (chiar a unui functionar al Capitaniei Giurgiu) ca daca am permis categoria D, pot iesi pe Mare dar nu in larg, pe langa coasta. De aici au inceput discutiile si am auzit tot felul de pareri. Unii spuneau ca in ape ce nu depasesc 15m adancime. Mi s-a parut o aberatie si am verificat in legislatie. Am gasit ca se considera ape interioare toate apele interioare si in plus din Mare, apele pana la 25 metri de tarm, inclusiv porturile.
Aceasta prevedere se refera la alt regim, sau se extinde si asupra navigatiei si automat se poate circula cu permis categoria D in Marea interioara, in limita celor 25m de tarm?