Menu

Afișare mesaje

Această secțiune îți permite să vezi toate mesajele scrise de acest membru. Reține că poți vedea mesajele numai din zonele la care ai acces și tu.

Afișare mesaje Menu

Mesaje - simcat

#1
Salut
Interesant subiect.
Am sa trec direct la subiect.
In Romania, asupra apelor avem mai multi autori de drepturi.(avem coduri civile izvorate din Codul Napoleon)
1. Apele Romane, gestionar si nu proprietar al apei, cel ce regleaza dupa nevoi cursul de apa. (inundatii, seceta, etc). Tot ei acordau pana la desprinderea din Ministerul Mediului si Padurilor a noului subminister, dreptul de a cultiva pesti, acvacultura. Cei ce se considera proprietary de balti ar trebui sa mai citesca din contractual pe care il detin. Autoritatea ce poate interzice agrementul (scaldat sau navigat) este doar Capitania. Dreptul celir de la Ape ae extinde si asupra malului, 5 m. Aici se pune problema celor ce isi fac gardul pana in apa. In Romania nimeni nu poate avea un titlu valid de proprietate pana la malul apei.
2. Gestionarul fondului cinegetic, ce are un drept foarte asemanator cu al celor din piscicultura - doar de a gestiona fauna cinegetica, fara a avea posibilitatea legala de a interzice navigatia, ei pot doar solicita Capitaniei sa faca asta.
3. Dreptul de proprietate asupra terenului afectat de apa, albia minora, plus suprafata de mal. Aici discutiile ar fi foarte lungi si lipsite de relevanta pentru ce discutam. Pot fi intravilan sau extravilan, iar cele din extravilan de principiu apartin Statului si sunt administrate de Agentia Domeniilor Statului, pe cand in intravilan apartin administratiei locale.
4. CAPITANIA.  Ca si in cazul circulatiei rutiere, fara a fi proprietara, este singurul organ abilitat in a reglementa navigatia, indiferent de cine are un drept de a gestiona fauna cinegetica sau fondul piscicol.

As pune o intrebare
Am auzit o parere (chiar a unui functionar al Capitaniei Giurgiu) ca daca am permis categoria D, pot iesi pe Mare dar nu in larg, pe langa coasta. De aici au inceput discutiile si am auzit tot felul de pareri. Unii spuneau ca in ape ce nu depasesc 15m adancime. Mi s-a parut o aberatie si am verificat in legislatie. Am gasit ca se considera ape interioare  toate apele interioare si in plus din Mare, apele pana la 25 metri de tarm, inclusiv porturile.
Aceasta prevedere se refera la alt regim, sau se extinde si asupra navigatiei si automat se poate circula cu permis categoria D in Marea interioara, in limita celor 25m de tarm?
#2
Barci de pescuit / Re: Black sea fishing
Mai 02, 2013, 09:23:17 PM
Salut
Sunt incantat din ce am vazut si am auzit despre Black sea fishing. Black sea fishing. Vreau ca dupa sarbatori sa o comand. Am sa ii pun un motor de 20 cp. As dori sa stiu totusi sa stiu ce clasa este, C sau D si cum se comporta incarcata (4 pers si bagaj  500-600 kg). Banuiesc ca nu mai gliseasa, dar se deplaseaza cu 10, 15 20 km/h. Intra bal in barca?
#3
Multumesc pt raspuns. In mod evident nu am fost clar eu. Nu am pretentii sa glisesz cu 20cp si icarcat cu 4 pers + bagaj, doar ca, ........cu gonflabila si motor de 10, incarcat cu peste 600kg, mergeam cu 12km/h fara sa fie blana, iar blana nu ajungeam la 15km/h. Cu o barca rigida si motor de 20cp, cu aceiasi incarcatura, ar trebui sa am o alta viteza, doar daca barca in sine nu are o problema peste un anumit nivel de incarcare. Sunt barci utilitare, foarte late, pentru pescuit industrial, ce nu gliseaza.
Ca sa fiu mai aplicat am sa supun atentiei doua barci asupra carora m-am oprit.
Laguna Spat 535: Material de constructie: Poliesteri armati cu fibra de sticla.
Construita pentru motor cu cizma lunga.
Lungime: 5,35 m    -    monobloc
Latime maxima: 1,44 m
Inaltime de constructie: 0,68 m
Pescaj: 0,22 m
Capacitate: 6 Persoane
Propulsie: Vasle si/sau motor 4-30 CP
Greutate corp: 160 kg
Pret: 1.390 Euro +TVA

si
Black Sea Fishing
Lungime   5.10 m
Latime   1.57m
Capacitate   6 persoane
Putere motor recomandata   15 – 40 CP
Pescaj mediu    0.20m
Greutate   130 kg
Pret   1300 euro+tva
Aici ar fi ce comentat. Nu cred ca o barca sanwich poate fi atat de usoara  (130 kg), altfel ar fi asemanatoare cu Romcraft, dar la un pret net inferior. Intrebarea ar fi cum se comporta cele doua barci in doua ipostaze: una cu doua persoane echipament spining si incarcata cum am spus. Daca cineva a avut, condus, vazut sau poate anticipa vazand formele. In privinta motorului situatia este clara. Nu am in gand sa iau motor de 30cp si sa scriu pe el 20. Nu vreau motor 2 timpi si sa il modific de la 20cp la 35 cp.
Am si ridic saptamana viitoare motor cu prima revizie facuta (20 h), 20cp, cu garantie factura si......direct de la reprezentanta.
Altfel discutia ramane intre doua barci cu multe caracteristici asemanatoare si totusi categorii doferite (monobloc si sandwich).
Repet....multumesc pt opinie, corect pt peridoc, am sa il iau pe cel lung, fabricantul spune ca este pt barci intre 5 si 6 m. pt 5,1m sau 5.35 tot acel peridoc trebuie.
#4
Salut tuturor
Am aceiasi problema/dilema. Nu stiu ce barca sa imi cumpar. Am o gomflabila cu aluminiu 350m si 82kg, cu motor Honda 10cp nout. Doua persoane cu echipament usor si catel merge cu 25/h maxim. Tulcea-Crisan 2-1/4h la dus si 2+1/4 h la intors. Ce ma deranjeaza???
1. tin barca la un amic la etajul 1 fara lift. incarcat in masina, descarcat, montat, ..... si la fel la intoarcere...pentru o deplasare de weekend sunt mort si pierd o zi din doua.
2. umple masina, nu mai am loc de mare lucru, tin cainele la picioare in fata
3.daca o incarc, nu mai merge decat cu 10- 12 km/h. Cand intra balonul in apa nu mai face decat valuri.
Sper sa fie de domeniul trecutului. M-am hotarat sa o vand si sa imi iau barca tip Laguna cu peridoc. Constat ca stransul banilor nu a fost singura problema. Daca pe site-uri de la rusi gasesti tabele cu barca, motoare, incarcare si viteze, la noi toata lumea spune doar ca barca lui este cea mai buna. Am constatat ca am de achizitionat 3 lucruri: barca, motorul si peridocul.
1. peridocul imi pare foarte scump pt ce este in fapt. Am gasit pana la urma pe cineva in valcea care le omologheaza pt greutate de 450kg (cat duce masina mea). Are insa doar doua dimensiuni, 5 sau 6 m. Daca iau barca de 510 ce fac? Iau peridocul mare pt. cei 10 cm? Daca iau peridocul de 5, ramane inafara partea cu motorul, cea grea, afecteaza barca? sau 10 cm nu conteaza?
2. Motorul. Aici lucrurile sunt mai simple. Am gasit pe cineva, sa zic o datorie mai veche, cu un Yamaha de 20 cp, aproape nou. Avand in vedere si discutiile/ordinul de intrare pe canale si lacuri, mi-a iesit din minte motor mai mare. In plus de la 25 cp pui in plus pe barca 30 kg.
3. BARCA . Aici incepe discutia. Am vazut discutia, parerile si chiar clasamentele. Vrau ceva versatil, sa pot ajunge destul de repede, in primul rand in siguranta si sa se deplaseze rezonabil cand suntem 4 in barca (2 perechi), + copil cu bagajul aferent,+ catel ....... M-am oprit initial pe o Laguna 535. Probleme..... imi pare prost compartimentata. Daca vrei sa tragi la o pensiune trbuie sa iei cu tine rezervorul (sau sa il demufezi si sa il pui intr-un compartiment inchis de pe mijloc), la fel si bateria (am sa am baterie 45-65 ah pentru incarcat telefoane lumini sonar) si vaslele. Compartimentul din mijloc are deschiderea mica si nu primeste o vasla din doua bucati, ancora unde o pui cu sfoara aferenta? In cutia din fata probabil, eventualul peste, poate tot acolo, ca sfoara sa ia miros de peste si sa atrag soriceii sa roada sfoara, cand ma deplasez ancora sa striveasca eventualul peste...... Se pare ca am sa cumpar barca si ulterior trebuie sa apelez la cineva pentru o recompartimentare, cineva care stie ce face pt, ca asa cum spuneam... primul loc este ocupat de siguranta (ocazional si copil la bord) si nu vreau sa afectez flotabilitatea, stabilitatea etc.
Am vorbit cu cei de la blacksee. Au doua barci la 5,10m. In oferta lor nu intelegi care este sandwich si care este monobloc. Am dat tel si am vorbit, le-am explicat ca nu au toate datele in oferta iar cele doua barci foarte diferite au imaginili amestecate in oferta. Ce mi s-a raspuns? Am primit mail cu doua barci distincte si cu aceleasi imagini amestecate. Am intrebat daca o pot recompartimenta si mi s-a spus ca au matrita fiza si au comenzi multe, trebuie sa astept 45 zile si barca este ca cea din poza????? pot sa aleg doar culoarea.
Nu stiu daca sa ma mai uit la sandwich. Sunt mai grele, mai scumpe (dar cand dai peste 2000 eur pe motor si peste 1200 pentru peridoc), barca insa ar fi elementul cel mai important, eventual mai strang bani. In acelasi timp as prefera categorie C. Nu stiu cand vreau sa ies pe Mare. Si in DElta, stii cum este vremea cand pleci, dar cand te intorci daca prinzi valuri.
Nu mai stiu ce caut, va rog un sfat, pana iau barca (nu are nimeni stocuri si dureaza de la doua la 6 saptamani). Abea dupa ce m-am hotarat la varca pot vorbi cu cel cu peridocul de la Valcea ce la randul sau are nevoie de 2 saptamani, inmatriculare,  vine vara si nu m-am hotarat.
Nu suport sa raman dator. Cinstesc, dar doar pe apa. Nu am sa incerc sa sparg sampania pt ca inteleg ca toate barcile sunt cam subtiri si inteleg ce se va sparge. Gomflabila nu a beneficiat de sampanie, nu cred ca as fi reusit sa sparg sticla si in plus este alergica la cioburi.