Menu

Afișare mesaje

Această secțiune îți permite să vezi toate mesajele scrise de acest membru. Reține că poți vedea mesajele numai din zonele la care ai acces și tu.

Afișare mesaje Menu

Mesaje - gabos

#1
Barci de pescuit / Re: Romcraft 500 Fishing
Septembrie 16, 2015, 08:53:41 AM
Salutare mariusster! Dupa parerea mea, inainte de a cere un sfat despre un anumit model de barca, ar trebuii sa analizezi bine nevoile tale, si cam ce ai vrea sa faci tu barca. Sunt foarte multe modele de barci, iar tu trebuie sa alegi una care se potriveste cu nevoile si cerintele tale.
Cate persoane, si cam ce greutate maxima vrei sa transporti in barca? Ce motorizare vrei sa folosesti? Ce distante vrei sa parcurgi, si nu in ultimu rand viteza.
Stiu ca barca ''perfecta'' nu exista, dar daca reusesti sa iti stabilesti prioritatile dupa aceste criterii, cu siguranta, vei primi sfaturi utile.
Daca pentru tine este foarte importanta stabilitatea, atunci ar fi mai bine sa te orientezi la o barca mai lata decat Romcraft 500 fishing.
Sa nu fiu inteles gresit....se poate pescuii din picioare si intr-o lotca de 1,25m latime dar pentru asta ai nevoie de ceva experienta
#2
Eu folosesc trimul la a doua si a treia gaura numarand dinspre oglinda,cu mercury de 15 cp in functie de cum e incarcata barca.
Cu doua persoane si bagaje distribuind greutatea cat mai mult spre mijlocul barcii  prefer a treia pozitie a trimului, chiar daca intarzie vreo 3 secunde mai mult sa iasa in glisaj. A doua pozitie o folosesc doar cand sunt singur in barca si mai dau o fuga pana la tulcea dupa bere atunci cand raman fara ;D
#3
Salutare, revin pe forum o data cu apropierea sezonului cald. ;D

Citat din: WBF din Aprilie 22, 2015, 11:16:47 AM
Prietenul morsa e crapar. Carca de nada...
Eu cu spinning, deci carca de giugele si bete.
Si bagajele normale pentru o iesire de o saptamana intr-un loc uitat de lume, Periprava.
A fost ok pana la urma, dar eu nu mai sui in barci cu asemenea bordaj la drum intins :)

Sincer, eu personal nu inteleg de ce va este atat de frica de bordajul mic? Pentru mine este mult mai importanta stabilitatea in mers la viteze mai mari si stabilitatea cand esti ancorat. Nu ma deranjeaza cativa stropi de apa cand sunt valuri, ca apa nu am luat nici o data. Intradevar te simti mai in siguranta cand ai un bord mai inalt, dar te obisnuiesti cu adrenalina  8). Adevarul e ca voi aveati cam multe bagaje, si cred ca ati cam depasit limita maxima de incarcre. Nu stiu unde ati mai incaput si voi
Am facut cateva aventuri frumoase cu barcuta, si anul asta am planuit sa le intrec, si sa revin si cu poze, filmulete.
Off topic, credeti ca ar fi suficienta viteza/puterea la barcuta mea pentru a face wakeboarding? mi-ar place sa invat
#4
Fratilor de unde fac si eu rost de o elice cu pas de 11 pentru mercury 15 hp al meu? As vrea sa fac o proba sa vad daca poate motorul cu cu doua persoane in barca, ce parere aveti?
Acum am elicea de 9 si motorul ajunge la turatie maxima foarte repede, in vreo 3-4 secunde deci cred ca ar putea.
Totusi nu prea vreau sa cumpar una noua si sa am surpriza ca nu reuseste sa scoata barca in glisaj...e destul de scumpa.

@Sosoktm, opera vie la barca ta e practic identica cu cea a motocraftului, singura diferenta fiind ca e mai lunga si probabil un pic mai lata cu borduri ceva mai inalte si de aici cele cateva kg in plus. Banuiesc ca bordurile sunt mai inalte inspre pupa la tine, prova fiind la fel de inalta
#5
Barci de pescuit / Re: Barca Motocraft SF 490 T
Septembrie 29, 2014, 01:23:54 PM
in tulcea se fac rame pescaresti traditionale la comanda, parerea mea este ca sunt cele mai bune. Trebuie doar sa ii spui dimensiunile barci (latime si inaltimea bordajului in zona unde vaslesti si daca vrei sa vaslesti mana peste mana(traditional) sau mana langa mana.
Ca eficienta cel mai bine e mana peste mana dar e nevoie de ceva mai multa experienta
#6
Barci de pescuit / Re: Barca Motocraft SF 490 T
Septembrie 25, 2014, 04:46:53 PM
De ce la vasle? Nu mai ai motoru de 10 cp? Daca il mai ai sunt sigur ca se descurca cu barca chiar daca nu da un randament foarte bun.
#7
Barci de pescuit / Re: Barca Motocraft SF 490 T
Septembrie 20, 2014, 07:29:41 AM
Felicitari ovidiu pentru noa achizitie, sunt sigur ca este o barca foarte buna. Am citit mai sus ca ar cantari 120 Kg si tare as fi curios sa vad cum merge cu 40 de cai  ;D ;D.
Vad ca deaja suntem mai multi barcagi pe forum cu barci de aluminiu, si mi-ar place mult sa ne intalnim cu totii intro zi in delta, si nu neaparat doar cei cu barci de aluminiu. Cu cat mai multi cu atat mai bine.
Eu voi ramane la Sl410 din mai multe motive. In primul rand este mai potrivita pentru mine, nu am nevoie de mai mult spatiu pentru ca mergem 2 cu barca si foarte rar 3. In al doilea rand sl410 ofera un raport foarte bun intre consum si viteza, iar de valurile ce se formeaza pe Dunare nu imi este deloc frica cu ea. Am prins vara asta zile foarte agitate, vant apa crescuta si curenti mari in combinatie cu trafic de nave mari si nu am avut deloc emotii.
Oricum SF 490T este o barca superioara de alta categorie pe care nu avem cum sa o comparam cu sl410.
Haideti fratilor sa ne intalnim intr-o zi cu totii, poate vi si tu Vali sa iti faci o impresie, cu siguranta altfel se vad lucrurile prin ochii unui profesionist
#8
Citat din: bica77 din Iulie 29, 2014, 02:26:38 PM
am revenit dupa o lunga perioada de tacere, in timpul acesta am avut ocazia sa-mi folosesc barcuta sl 410 si motorul de 6cp indeajuns incat sa-mi fac o impresie destul de solida despre acest cuplu si anume,: se deplaseaza destul de bine barca, vorbesc de amonte, n-am masurat viteza dar cred ca prind un 20 la h daca nu mai bine , pentru distantele parcurse de mine de circa 10 min dus 10 intors pana la locul de pescuit ,,acest motor este ideal,este usor la transport il dau jos de pe barca si-l transport in masina ,  consumul insesizabil, barca este ideala la orice fel de pescuit , stabila , usoara , n-ai probleme cu ea nici la stationar , eu dau numai la stationar , nu-ti intra apa in ea in mers , sau pe la pupa cand opresti motorul brusc,singura mica problema o reprezinta ramele de aluminiu sunt cam incomode , trist ca nu poti atasa unele de lemn , per total sunt f satisfacut de achizitie, nu ezitati sa ma intrebati si de alte lucruri referitoare la barca sl 410 poate am mai omis din ele , pentru un pescuit relaxant fara prea mari eforturi depuse de pescar tandemul sl 410 si motor 6cp este ceea ce-ti doresti, acum fiecare ce-si doreste mai mult , in totdeauna este loc si de mai bine , adica un sl410 si motor 10cp cred ca zbori cu barca pe dunare dar depui si efort considerabil pentru a da motorul jos sau sa-l pui pe barca , eu unul nu pot din motive medicale, fire intinse dragi pescari si sa ve-o traga la fund ....... nimeni altcineva decat pestele  ;Duta

Bica eu iam pus rame pescaresti din lemn de tei se fac la comanda in Tulcea la 150 lei perechea. In loc de furcheti folosesc strapazane din lemn de corn si ujbe (o funie subtire legata pe rama) ce mai cum se facea pe vremuri.... Tragi la rame f bine in aceasta barca.
Daca esti singur in barca e mai bine sa vaslesti de la mijloc iar daca sunteti doi e mult mai bine din prova
#9
Motoare / Re: alternativa achizitie motor ro-hu
Aprilie 24, 2014, 11:20:19 AM
La motoarele de 15 cp 4 timpi, nu vei gasii mari diferente intre marci. Intadevar Honda are cea mai buna imagine pe piata fiind cel mai scump si mai costisitor la piese si revizii.
Daca mergem in partea opusa din marcile consacrate ajungem la mercury care este cel mai ieftin la achizitie si la revizii, piese.
Mercury oferea 5 ani garantie, daca faci reviziile la timp si anume:
Prima la 20 de ore de functionare, iar urmatoarele din 100 in 100 fara sa depaseasca 1 an intre ele.
Crezi ca ai sa faci mai mult de 100 de ore pe an? si chiar daca ai face mai mult nu cred ca se merita sa investesti in Honda...piesele sunt aproape dublu la pret.
Cu siguranta te vei satura de motor cu mult timp inainte de a se strica ceva pe la el, indiferent de marca aleasa.
#10
Nu ma contrazic, dar m-am exprimat gresit cand am spus  "pot vedea clar partea superioara a placutei anticavitatie a motorului ce este scufundata dar nu in intregime" in prima postare.
Se poate intelege ca placuta ar fi deasupra apei .....
Ce am vrut sa spun e ca se vede.....este sub apa dar la limita.
#11
Placa este imersata practic complet dar suprafata ei superioara se vede la M cu apa.
Si la mine valul de siaj iese prin colturile din spate ale barcii, dar cred ca nu m-ai inteles foarte bine ce am vrut sa spun.
Daca in timpul glisarii ma uit pe exteriolul barcii pe pe unul dintre borduri in zona din prova, vad apa lina neatinsa de extremitatile carenei. acelasi lucru se intampla si in zona cuplului maestru. Primele valuri (foarte mici) apar in drept cu banca din pupa mai exact in partea ei dinspre prova, cea ce ma face sa cred ca acolo incepe sa se atinga extremitatile carenei cu apa.
Avand format in V cu doua redane longitudinale, sunt sigur ca partea interioara a carenei atinge apa mult mai inspre prova iar dupa unghiul asietei perceput din barca cu siguranta chila atinge apa si in prova.
Filmulete de pe mal nu am facut inca dar o sa fac cand se mai incalzeste vremea
#12
Asa e primul val apare in drept cu marginea dinspre prova a banchetei din pupa (cu a doua persoana asezata pe banca din mijloc si trimul la a 3-a gaura din 5 numarand dinspre oglinda)
Daca a doua persoana se aseaza in prova primul val apare undeva la bancheta din mijloc.
In prima dintre situatii prind viteza mai mare si sparg valurile mai bine decat in a doua.
Nu cred ca sunt apupat.....unghiul de inclinare a barcii este foarte mic... iar daca ma aplec sa ma uit in spatele oglinzii in timpul glisarii, pot vedea clar partea superioara a placutei anticavitatie a motorului ce este scufundata dar nu in intregime. Inclusiv sar niste stropi dinspre placuta spre extremitati in forma de evantai care ma face sa cred ca sunt aruncati de catre elica motorului.
Eu cred ca primul val apare atat de mult in spate datorita formei in V, si de fapt barca atinge apa ceva mai in fata dar nu cu toata suprafata, iar valurile se vad doar incepand din zona unde atinge apa in intregime sau aproape
#13
Pai asa si trebuie....barca trebuie sa stea putin ridicata de prova in timpul glisarii, asa se micsoreaza suprafata uda deci ai o rezistenta mai mica de frecare, viteza mai buna si consum mai scazut.
La mine eu stau in pupa (am 100 Kg) plus motoru 52 iar fratimiu se aseaza pe banca din mijloc. In aceasta configuratie primele valuri de siaj apar in drept cu picioarele mele la vreo 60 cm masurand de la pupa. Binenteles datorita formei in V, chila atinge apa aproximativ pana la jumatatea barcii.
Uitate pe filmuletul pus de mine sa vezi cam in ce unghi sta barca
#14
de ce ai mai pus si prelungitor la motor? Parerea mea este ca merge f bine daca stai pe banca din pupa, daca reglezi bine trimul motorului.
oricum imi pare bine ca esti multumit si ca barcuta satisface nevoile tale
#15
Mie nu imi pare rau ca am ales 15 cp pentru sl410. Eu am luat motorul nou si stateam in dubii intre 10 si 15 gandinduma la diferenta de greutate dintre ele. am ales 15 pentru ca era doar cu vreo 100 de € mai scump si nu m-am putut abtine.
Am verificat si pe elica este trecut pasul de 9 cu care am prins 40km/ora doua persoane si bagaj. Ma bate gandu sa iau o elica cu pas de 12,,,sunt aproape sigur ca motorul poate sa ajunga la turatii maxime dar daca nu poate...cam iau teapa si e destul de scumpa una.
Nu are nimeni de imprumutat o elica de 12 pt motorul meu sa fac o proba