Cu scarf. Ziceam ca foile de 250/120 le lipesc cap in cap cu scarf si apoi debitez formele din plan. Am vazut ca altii taie mai intai in placile de placaj si apoi imbina bucatile.
Această secțiune îți permite să vezi toate mesajele scrise de acest membru. Reține că poți vedea mesajele numai din zonele la care ai acces și tu.
Pagini1
#2
Stitch&Glue / Re: Tango Skiff XL
Martie 17, 2014, 10:52:07 PM
Silvian,
Sarma iti ofera un plus de rezistenta ca o papiota la remorcat masini. Ca sa te convingi poti sa faci urmatorul experiment: presupunand ca cedeaza rasina cu fibra, ramai in sarme - coase doua bucati de placaj doar cu sarma si trage de ele. Toata forta va fi in punctele de contact, adica foarte putin - sarma va taia placajul. Eu cand am facut barca am imbinat mai intai placajele doua cate doua, cap in cap, cu rasina si fibra pe ambele parti (cred ca e mai bine asa pentru ca ulterior, la taierea formelor tai efectiv dintr-o bucata). Daca tai in fiecare placaj de 250 cm te chinui apoi sa le potrivesti ca sa ai dimensiunile corespunzatoare ale ansamblului.
Revenid la sarme. Ele au doar rol de ghidaj pentru obtinerea formei si absolut nici un rol de rezistenta. Un test efectuat de mine, pentru ca si eu sunt la prima barca, dupa ce am taiat formele au ramas ceve fasii cu lipitura de imbinare. Si am testat rezistenta - s-a rupt placajul si nu lipitura.
Si nu inteleg, tu vrei sa cosi si bancile inainte de lipirea formelor initiale?
Sarma iti ofera un plus de rezistenta ca o papiota la remorcat masini. Ca sa te convingi poti sa faci urmatorul experiment: presupunand ca cedeaza rasina cu fibra, ramai in sarme - coase doua bucati de placaj doar cu sarma si trage de ele. Toata forta va fi in punctele de contact, adica foarte putin - sarma va taia placajul. Eu cand am facut barca am imbinat mai intai placajele doua cate doua, cap in cap, cu rasina si fibra pe ambele parti (cred ca e mai bine asa pentru ca ulterior, la taierea formelor tai efectiv dintr-o bucata). Daca tai in fiecare placaj de 250 cm te chinui apoi sa le potrivesti ca sa ai dimensiunile corespunzatoare ale ansamblului.
Revenid la sarme. Ele au doar rol de ghidaj pentru obtinerea formei si absolut nici un rol de rezistenta. Un test efectuat de mine, pentru ca si eu sunt la prima barca, dupa ce am taiat formele au ramas ceve fasii cu lipitura de imbinare. Si am testat rezistenta - s-a rupt placajul si nu lipitura.
Si nu inteleg, tu vrei sa cosi si bancile inainte de lipirea formelor initiale?
#3
Stitch&Glue / Re: Tango Skiff XL
Martie 17, 2014, 08:01:09 AM
Mai bine folosesti sarma de cupru de 4 mm. In momentul in care incepi sa cosi placajele se vor curba dupa forma barcii si vor elibera tensiuni in zonele cusute. Sarma de cupru fiind maleabila va prelua din aceste tensiuni fara sa produca fisuri in placaj.
Sarma nu o inglobezi in rasina. Cusaturile le faci la distanta de aprox. 20 cm. Prin interiorul barcii aplici, intre cusaturi rasina amestecata cu faina de lemn. Lasi doua zile sa se intareasca, scoti sarmele si completezi cu rasina si faina.
La oglinda eu am folosit doua placaje de 18 mmsi pentru o mai mare rezistenta am bagat intre ele si o tesatura de fibra de 300g/mp cu rasina.
Spor la treaba!
Sarma nu o inglobezi in rasina. Cusaturile le faci la distanta de aprox. 20 cm. Prin interiorul barcii aplici, intre cusaturi rasina amestecata cu faina de lemn. Lasi doua zile sa se intareasca, scoti sarmele si completezi cu rasina si faina.
La oglinda eu am folosit doua placaje de 18 mmsi pentru o mai mare rezistenta am bagat intre ele si o tesatura de fibra de 300g/mp cu rasina.
Spor la treaba!
Pagini1