Menu

Afișare mesaje

Această secțiune îți permite să vezi toate mesajele scrise de acest membru. Reține că poți vedea mesajele numai din zonele la care ai acces și tu.

Afișare mesaje Menu

Mesaje - Blebeanu Lorin

#1
Asa e, multumim!
Si legat de intalnirea de ieri cred ca-i o idee buna deschiderea unor noi subiecte in aria "alte sisteme de constructie".
De catre Cristi, logic, nu?
Doar sunt extrem de interesante...
#3
Monococi / Re: Vise...deocamdata vise...
Ianuarie 21, 2014, 03:53:16 PM
Multumesc tuturor pentru sfaturi... link-uri...
Si putin mai punctual:
- Vali, "epava" de care am mentionat eu era dupa rampa de lansare. S-o luam in linie: Hai-Hui2- "Vara"- rampa- "epava"
- acig, toaaata ziua era Nea Gica Rosu pe/pe langa "Daniella III"
- Florio, se vede tendinta de maximizare a confortului de ceva ani, se observa deasemeni adoptarea formelor de viteza si la cruisere in ultima perioada.

Aveti dreptate la faza cu barca SH, vorba lui Florio si acig...numai electronica/dotarile cat costa...
#4
Monococi / Re: Vise...deocamdata vise...
Ianuarie 20, 2014, 03:42:31 PM
Asta-i ordinea fireasca, Vali, stiu! Si e ilogic sa sari peste acesti pasi.Nu poti sa te faci ca nu-i bagi in seama atata timp cand oricare dintre ei poate sa fie un motiv serios de a spune...pas.
Pe "Vara" am ajuns printr-o intamplare, D-l Gheorghiu (si el profesorul meu) tocmai achizitionase un catarg de la o barca mai mare iar D-l Nicolcioiu l-a "preparat" la atelier pentru mica barcuta. Plimbarile cu ea au fost o recompensa pentru noi, cei cativa elevi ce-am participat la "operatiune".
Prin 2000 era prin portul Tomis, nu? De ce intreb?
Parca pe langa ea era un velier din lemn (cam de talia lui Hai-Hui) ajuns la stadiul de semi-epava. Pe acela ne gandeam noi, trei prieteni, sa-l resuscitam...chiar daca nici unul n-avea habar ce-nseamna asta.
#5
Monococi / Re: Vise...deocamdata vise...
Ianuarie 20, 2014, 01:14:52 PM
Salut!
O sa sar direct la partea a doua pentru ca la prima nu pot spune decat, da!
Ca experienta in domeniile astea doua (navigatie si constructie)... foarte...dar foarte putin mai mult de 0!
Am doar cateva iesiri pe Siutghiol cu cel mai mic iaht pe care l-am vazut vreodata ("Vara") la sfarsitul deceniului 8 (ce mandru eram ca m-au pus si pe mine un pic la "treaba"- a se citi putina manevra de vele apoi eche) si in armata parca doar o iesire cu PM 271 la inceputul anilor '90.
Si-atat!

Costurile (sa zicem, finale) pe care le presupune o astfel de investitie le cunosc. Ma depasesc! (De aceea totul se rezuma la visare.) Acum cativa ani probabil ca mi-as fi permis (nu numai cumpararea ci tot ce rezulta) a vreo 3 Hoezo de exemplu... acum (dau exact aceeasi barca) dupa cumparare... cu restul mai greu...

Chiar...nu stie nimeni macar patru din numerele castigatoare la loto?
#6
Sa facem cunostinta / Re: Bun venit pe Forumul Cap Compas
Ianuarie 20, 2014, 10:49:57 AM
Multumesc pentru primire, numai bine tuturor!

Am notat...
#7
Monococi / Re: Vise...deocamdata vise...
Ianuarie 19, 2014, 10:35:51 PM
Multumesc pentru interventie @pelicanul, chiar vroiam sa elimin o confuzie creeata de mine in primul post...
Trebuie sa specific urmatoarele pentru "a naviga toti pe aceleasi ape":
- cabina single n-am gandit-o ocupata permanent. Doar in croaziere intradevar mai scurte.
- Familia-mi e formata din 4 persoane si in cele mai frumoase vise o sa devina "echipaj permanent". (De aceea acea cuseta nr. 5 poate sa fie foarte bine si magazie daca avem nevoie.)
- Acel pat "mare" suplimentar din careu mie-mi pare foarte usor de facut, rabatabil. Si oricum e optional ca si cel de copil din Tb.
- Cabinele (sau corect spus spatiul unde poti sta in picioare in adevarata cabina) mi-a "iesit" cam de 100x85 cm si dupa mine e satisfacator.

Ca folosinta, m-am gandit cam asa:
- Marea Neagra, pe-aproape, poate toate "locurile" ocupate
- Ceva de genul Turcia,Grecia- 5 persoane
- Mai departe... corect, am scazut si eu nr. de persoane... la 2-3 max. 4, in functie de distanta.
#8
Monococi / Re: Vise...deocamdata vise...
Ianuarie 19, 2014, 08:18:16 PM
Ba uite ca totusi se poate.
(O sa incerc sa postez doua link-uri, chiar spre iahturile mentionate de mine. Priveste FS-ul 33 in primul rand.)
http://www.sailboatdata.com/viewrecord.asp?class_id=4604
http://www.mariner.net/sailing_yacht_design_8_6m.html
#9
Monococi / Vise...deocamdata vise...
Ianuarie 19, 2014, 07:05:11 PM
Va salut inca o data pe toti si va urez pe aceasta cale implinirea tuturor viselor pe care le aveti!
O sa incep prezentandu-ma mai bine ca sa va faceti o idee despre persoana cu care aveti de-a face.
Sunt un tip care in copilarie, adolescenta, a citit mult (cat am gasit pe-atunci) in acest domeniu, atat "reale" (ex. manuale) cat si fantezii de genul J. Verne...si care treptat am ajuns sa visez cu ochii deschisi la momentul cand o sa ma indepartez de cheul portului Tomis la bordul propriei ambarcatiuni, spre alte tarmuri.
Desi mi-am dorit tare mult sa intru la Lic. de Marina...n-am avut ocazia, in schimb acolo unde am ajuns s-a intamplat sa-l am ca maistru de atelier pe D-l Nicolcioiu (un adevarat velist) despre care pot spune ca mi-a influentat alegerea dintre motor si...normal, vele.
A urmat o perioada in care "m-am apropiat putin de apa" :cativa ani petrecuti in SNC, armata...cum altfel... la cerere la marina, un curs de motoristi acum vreo 15 ani (nici acum nu m-am dus macar sa-mi iau diploma) dar... a trecut!
Si-am ramas doar la "proiecte"!
Actualmente sunt muncitor de intretinere si interventii (cei carora li se cere multa imaginatie ca sa faca din orice... bici) deci n-am doua maini stangi. La schitat insa un iaht e mai greu, stiu ca nu se poate realiza chiar orice fara cunostinte in domeniu... iar asta ma depaseste.
(Si-asa am ajuns si la subiectul acestui topic)

Stiu si inteleg perfect ca pentru modul meu/nostru de viata e perfect si un Kompromiss 8.6 (care si-asa se apropie mult de ceea ce-mi doresc) cu care te poti plimba oricand chiar si prin Egee insa... visul meu (Parca-i numai al meu...) e o barca cu mari capabilitati de traversade, de croaziera lunga poate pentru... viitor.
Cerintele (de navigatie am spus) de confort:
- doua cabine duble
- cabina simpla (de-asta nu-mi iese baia in Pp)
- 1-2 paturi suplimentare
- baie inchisa
- bucatarie "buna si dotata"
- careu (si masa) incapator pentru 5-7 persoane
- capacitati cat mai mari de incarcare
Si-asa am ajuns (ca de... vreau si spatios) la o lungime de aprox. 10,7 m si o latime max. de 3,45.
Mai stiti... poate la batranete chiar o sa fie folosit la "adevarata valoare".

Inchei aici acest post pentru ca iar am pierdut sirul... nu-mi amintesc ce-am scris...ce nu...(pacat ca s-a "terminat" calculatorul, aveam scanate schitele "visului")
#10
Sa facem cunostinta / Re: Bun venit pe Forumul Cap Compas
Ianuarie 19, 2014, 12:12:59 PM
Iti multumesc si tie pentru primire, Florio! Promit ca o sa deschid un topic cat de curand.
#11
Sa facem cunostinta / Re: Bun venit pe Forumul Cap Compas
Ianuarie 19, 2014, 02:14:53 AM
Nu-i catusi de putin deranj! Ba din contra!

La momentul de fata barca schitata (asa cum am precizat, asemanatoare FS- ului 33) se prezinta astfel: doua cabine duble, prova un V-berth pe 210 cm din lungime, in Pp-Bb pat dublu cu um minim de 100 cm latime la peretele Pp si tot x 210 + cuseta single Pp-Tb mai sus decat patul "normal" din cabina dubla Pp. (M-am gandit ca prin acest aranjament se mareste in practica latimea cusetei...si poate-i mai bine chiar de se pierde ceva din inaltime). Si pentru ca "locatarul" sa aiba cat de cat intimitate cuseta sa aiba o usa culisanta. Canapea (210x55) L in Bb, (baia inspre Pv-Bb,normal)  canapea mai scurta (165x55 cu posibilitate de extindere pana la 160x75- pat copil) in Tb pentru a permite bucataria in L dinspre cuseta single. (La nevoie bucataria ajunge in U prin rabatarea unei mese de pe peretele motorului/intrarii chiar in fata cusetei single. Masa de  navigatie rabatabila pe partea dinspre Pv a aceleiasi banchete Tb. Masa careu reglabila pe inaltime pentru a forma patul dublu din careu (190x135).

Corpul (Aici e...) cu chila fixa profilata, (si cu acele "aripioare" submerse) carma semi-compensata cu dublaj asigurat la necesitate de un safran montabil extern pe oglinda pupa.
Greement sloop sau cutter.
Motor Diesel in jurul a 30 CP.

Nenumarate nopti si zile am pierdut si eu de-a lungul anilor (chiar si vreo doua Revelioane) schitand "viitorul meu iaht" sau "programand" croaziere pe diferite ape ale globului (de la Egee la Polinezia)...

Ma opresc aici pentru ca iar am pierdut sirul...



#12
Sa facem cunostinta / Re: Bun venit pe Forumul Cap Compas
Ianuarie 18, 2014, 10:07:47 PM
Salut si bine v-am gasit!
Numele meu este Blebeanu Lorin-Mihael, am 41 de ani si locuiesc de cand m-am nascut la malul marii, in Constanta.
Din copilarie pasionat de nave si ambarcatiuni de croaziera (citisem de la manualele Lic. de marina sau Dictionarul de marinarie pana la "Croaziera cu vele" sau "Cu Hai-Hui...") am visat mereu calatorii pe meleaguri care mai de care mai indepartate. De-a lungul anilor am tot incercat sa-mi (sa zicem) proiectez un yaht care sa-mi indeplineasca aceste vise dar...
Sublim de inexistenta fericita situatie materiala m-a "linistit"- prima chestie
Pe parcurs, ideile despre cum as vrea sa fie ambarcatiunea, (gen forma, dotari, nr. de cusete...) despre modul si arealul de utilizare...s-au tot schimbat...iar schitele facute de mine (un neinitiat) s-au tot trezit aruncate la cosul de gunoi- chestiunea nr. 2
Nu am fost un tip prea sociabil (asta incerc sa indrept acum) si n-am incercat sa intru in vorba cu vreun posesor de ambarcatiune cu toate ca am petrecut muuulte ore pe cheurile Portului Tomis. M-am multumit sa studiez de la distanta ca apoi sa incerc sa schitez acasa... asta-i a treia problema.

Barca visata, asa cum am spus, a avut diferite dimensiuni (de la 7 la 18 m.), diferite forme, diferite velaturi (sloop, cutter, yawl...) iar in momentul de fata cam trebuie sa semene cu...ceva de genul Friendship 33 de la Van der Stadt. (Sau la fel de bine Halberg-Rassy -ul 31,  nu?)
Cu ceva mici modificari.

Inchei aici (Cam brusc, scuze!) pentru ca postez de pe telefon si am pierdut sirul de cam multa vreme.
Pe curand!