Menu

Afișare mesaje

Această secțiune îți permite să vezi toate mesajele scrise de acest membru. Reține că poți vedea mesajele numai din zonele la care ai acces și tu.

Afișare mesaje Menu

Mesaje - Sosoktm

#1
Pneumatice-RIB / Re: Stingher 620 + Yamaha 150
Martie 01, 2021, 10:27:51 AM
alo, mai miscam si noi  cu info la zi? Documentate cu poze, desigur
#2
Motocruisere / Re: Delphin cu 90 căluți ETEC
Noiembrie 08, 2019, 02:03:23 PM
sa o porti cu placere, arata bine barca si pare ca se misca natural. Legat de elicea de inox, cu siguranta gasesti pe net opinii privind modele compatibile cu etec&tipul asta de barca. Ideal sa cauti un model de barca ceva mai intalnita, similara ca forme&dimensiuni cu a ta , pentru care sa vezi ce si cum la motorizare ca a ta, dpdv al selectiei elicei. Eu am luat elica noua de aici, am avut bafta sa gasesc una in cutie, la un pret mai omenos, care sa fie turnata ca diametru, pas si forma pala pe combo-ul meu. Totusi, vad ca motorul tau arunca multa apa pe laterala in glisaj + ca iti trage de volan , parerea mea e ca merita incercat sa il mai ridici 1-2-3  gauri si sa reglezi anodul "carma". Chiar si asa, ar trrebui sa nu itii mai traga in lateral daca ridici putin trim-ul. Din ce stiu eu, purpoising-ul poate fi generat si de un montaj prea jos pe oglinda. Nici prea sus nu e bine, pentru ca poti pierde stabilitatea, mai ales in viraje tari, asa cum spune si Adrian, in inceputul acestui topic. Daca motorul e prea greu pt barca si  pui trimtabs, cred ca cele hidraulice sunt ce trebuie, ai control total, smart tabs au doar avantajul pretului.
Oarece neplaceri similare am si eu cu barca, trage putin lateral >4000 ture daca nu am macar 7-8% trim iar la >5000 ture pot merge doar daca am greutate pe prova sau daca e apa oglinda. Insa deh, am mers pe motorizarea maxima dar motor 4t..
#3
Motoare / Re: Elicea atinge grupul
Mai 29, 2019, 08:54:50 AM
pare ca diferenta de cota e semnificativa, 3-4 mm. Teoretic se poate adauga o saiba suplimentara sub elica, practic, la 4 mm, trebuie facuta, nu vei gasi in comert si e posibil sa nu mai poti infileta suficiente ture pe piulita de strangere. Ar fi interesant de vazut daca e acelasi codul de elica pt motorul tau si pt motoare de acum 4-5 ani, inclin sa cred cred ca vor diferi.
La elica pe care o am pe yamaha (michigan wheel cu hub adaptor), a trebuit sa adaug 2 saibe de 1,5 sub piulita (in spatele elicei), ca sa pot strange corect.
#4
Motoare / Re: Yamaha 40/70, Honda 40/70
Mai 29, 2019, 08:42:55 AM
doar 2t gasesti in 3 cilindri la 1000 cm. Cele 4t sunt in 4.Daca barca permite 70, atunci macar un 60 cauta, pentru a evita submotorizarea in regim de incarcare mare. Adrian zice bine cu "tuningul", trebuie alt calculator sau resoftat cel existent (nu gasesti resoftare in RO).
#5
Barci de pescuit / Re: parere barca pescuit
Mai 20, 2019, 12:57:13 PM
cum adica vor "semi-glisa"?? Vor glisa linistit, ba chiar vor oferi performante decente la incarcatura/motorizarea descrisa de initiatorul topicului.
@calin00 ....finisajele romcraft 480 sunt mai sus decat cele din blacksea, insa la fel si pretul de achizitie.
#6
Echipamente si accesorii / Re: Sonare
Aprilie 15, 2019, 03:23:44 PM
@scm    Daca la stiuca nu prea are utilitate sonarul, la salau insa e complet alta daravela ;). Da, poti identifica structuri/praguri/etc si fara side scan, insa nu intelegi mare lucru, mai ales ca esti la inceput cu salaul. Oricum ar fi, nu as mai cumpara sonar fara gps, este util inclusiv la navigatie si esential pt a marca puncte fierbinti. Am mers destul pe googlemaps&telefon, insa nu se poate compara In cazul meu, sonarul a costat mai mult decat barca, dar tot ma cam roade sa trec la diagonala de 16 :-[ . Nu exista sonar prea mare sau care vede "suficient de bine" pt pescarul de salau :D
Poate e mai util sa astepti pana cand poti suplimenta bugetul putin? Helix5 SI postat de colegul ar fi cam minim minimorul de unde as incepe sa numar.


#7
Motocruisere / Re: Delphin cu 90 căluți ETEC
Aprilie 15, 2019, 03:08:11 PM
Citat din: mariusm piesenoi111 din Aprilie 06, 2019, 11:16:58 AM
Vreun sfat aici?
Ce morisca sa iau de rezerva?
Chiar sunt așa de păcătoase cele de oțel?
Am înțeles că dacă aia de oțel lovește ceva se sparge în grup ceva în loc sa cedeze ea.. ..are ceva sens dar ma întreb...nu are și aia hub de cauciuc pt a absorbi șocurile?
Sfaturi pleaseee
Multumesc anticipat
sunt legende semi-urbane. Da, evident ca rigiditatea palei de inox e din alta liga prin comparatie cu cea de dural, insa asta nu inseamna ca orice lovitura a palei in rotatie iti va buli grupul. Daca esti glisat si dai in piatra, sun sanse minime sa nu dai intai cu grupul, deci elica nu mai e o problema.
Hub de cauciuc au toate elicile non-racing, fie ca e fix, fie ca e interschimbabil. Desigur, "hub"-ul interschimbabil genereaza costuri extra dar o lovitura mai serioasa a elicai va rupe doar camasa de plastic a hub-ului, cu sanse de supravietuire fara avarii pt elica in sine. Un alt avantaj al inoxului este ca se poate repara fara a isi pierde semnificativ duritatea, cum e cazul aluminiului sudat. E insa mai mult un avantaj teoretic, personal nu stiu pe la noi atelier care sa repare si echilibreze dupa reparatie o elica.
Dezavantajele inoxului sunt pretul semnificativ mai mare (nu as cumpara insa inox de la producatori non-premium) si greutatea mai mare, comparata cu aluminiu. Tot datorita greutati extra e posibil sa apara un clank mai sonor la cumplarea in viteza.
Merg de cativa ani cu inox la delta, am ramat si noroaie, a vazut si nisip, am mai atins pe ici pe colo. Sunt ff fine urme pe muchile de atac si s-a mai dus din luciul de pe pale.  Eu NU am auzit de nimeni care sa ii fi stricat grupul pt ca a lovit cu inoxul!
#8
Barci de pescuit / Re: barcă pentru Deltă 2019
Martie 14, 2019, 01:36:50 PM
Salut! Din pacate, orice barca are nevoie de ingrijire. Daca am inteles corect, vei folosi barca in principal in delta si in principal pentru pescuit la rapitori. Alegerile pe care le ai in vedere sunt mult prea diferite, astfel incat cel mai bun sfat pe care post sa il dau este sa iti stabilesti prioritatile si cerintele cu privire la barca.
Pe ceva de fibra gen romcraft ai avantajul unui cost redus de achizitie, greutate relativ redusa si mai usor de intretinut , in special in mediul ceva mai coroziv de pe litoral.
Pe ceva de aluminiu (da, e comod la volan, dar sa stii ca  rangy 510 e o barca ok si in varianta la tiller) vei avea confortul unei stabilitati mai bune in pescuit si muuult mai mult spatiu de manevra pentru sculele aferente, plus o compartimentare deja adaptata scopului.  Desi e grea, nu calca multa apa, insa , comparat cu ceva de fibra mai uspara si mai ingusta, e semnificativ mai limitata in acces , in special pe cote mici. Nu te astepta la mare protectie la vant/ploaie de la conola respectiva, ca nu o vei gasi ;).  Insa da, acum si eu probabil ca tot 510console as lua, in detrimetul celei la tiller, pt 2 pescari.
O barca misto pentru spining poate sa iasa si cea facuta de Vali, spun asta din postura de "actionar" la una de 510, varianta de glisare, ce a vazut apa anul trecut la pachet cu 40 cai. Calca o palma de apa in glisaj si alearga f bine. Toate variantele au farmecul si avantajele lor, dar, daca ar trebui sa aleg ce sa iau pentru pescuit dedicat la stiuca, as alege o barca usoara si  relativ lata ( gen angler 470?) , comanda la tiller.
Pentru pescuit pe brate ori cu oarece restrictii privind pescajul (calc aprox 15 cm + pinten in glisaj) , prefer intotdeauna copaia pe care o am pt delta ( starcraft pikemaster 160 modificata still bass boat). Deci, undeva trebuie sa faci compromis, dar daca spui ca esti mai comod, probabil ca iti vine mai bine un rangy+electric de bot, cu limitarile de rigoare privind accesul.

Spor!
#9
daca vrei sa iesi cu barca pe mare si sa poti cumpara barca de noua de aici, atunci Buster si Finval sunt singurele optiuni viabile, dar finval este orientata mai mult spre pescuit. Da, se poate si pe alte marci, insa fie la preturi prohibitive, fie calitatea lasa de dorit.
Clasa de barci de alu "utilitare" e altceva si nu cred ca e tocmai potrivita pentru utilizare inclusiv costiera. Totusi, pentru 80% agrement, cred ca variantele pe fibra sunt mult mai diverse. La 5 metri si 4 persoane in barca , probabil plaja 60-100 cai e cea la care sa te astepti, daca vrei o varianta mai accesorizata (si implicit mai grea) de ambarcatiune.
#10
Motoare / Re: Tohatsu 9.8 cp/2 timpi
August 21, 2018, 04:07:36 PM
adaug eu ceva pareri personale, daca nu e cu suparare:
- este singurul motor ce scoate 10 cai din cilindreea intalnita la 6-8 cai. Cumva, cam acolo e zona gri , cu 8 cai destule gonflabile nu gliseaza cu 2 persoane, dar cu 10 cilindree mica ar glisa, cu elica potrivita.
- inca e cu adevarat portabil pentru oricine e in starea de a manevra /lansa o barca (rigida sau conflabila) la cele 26 kile in varianta de cizma scurta. E adevarat, modelele vechi de johnson/evinrude de 9,9-15 sunt ff aproape de greutatea asta, dar sunt nerafinate, consuma mai mult si nu mai exista in stare buna.
- constructie fiabila dar usor nerafinata, dar cu arhitectura actuala (evacuare prin elica, sistem de basculare ok). Prin comparatie, l-as vedea peste selva dar sub yamaha dpdv al calitatii in ansamblu, facilitatii servisarii, etc. Insa...cam probleme cu piesele.
- tureaza pana la 6000, cum ii sta bine unui 2 t. Restul marcilor se cam opresc la 5500. Fix in partea de sus a plajei de turatie se intampla lucrurile misto la 2t
- suferitor la abuzuri, e destul de indestructibil daca nu o comiti grav

Ca idee, are si un frate mai mare, de 18 cai  si fro' 40 kile, la fel de interesant pt cine cauta ceva extra din clasa 9,9-15 cai 2t.
#11
Motoare / Re: Tohatsu 9.8 cp/2 timpi
August 21, 2018, 10:04:01 AM
cat am cautat si eu motorul asta....
Sa il porti cu placere, e piesa , pentru cine stie de ce l-a cumparat ;)
#12
Atelier, Home made / Re: Ancora
Decembrie 21, 2017, 04:02:06 PM
pentru o barca de 4,5 m/ 1,7 m folosesc :

- o greutate de  10 kg , cea de cantar de piata - cu 1 m de coarda elastica pentru a anula efectele valurilor. Pentru lac e prea mult, dar nu am mai mica.
- o greutate de 12-13 kg, este un sabot de tren. Are o forma suficient de colturoasa pentru a nu grapa prea usor. E suficenta in majoritatea cazurilor pe dunare. Daca trebuie, mai bag pe saula si o gantera de 6 kile. Jmenul e partea elastica din saula (se poate face si o alta inginerie,  pentru cei ce nu vor sa lege ancora cu zgarci).

Mai  nou insa, ma "ancorez" din motorul electric. Scump, greu, etc.....dar o placere cand nu stai mult pe un loc.
Nu imi plac ancorele prea voluminoase, prea cracite,care lasa rugina prin barca sau care zdrangane in mars.
#13
Echipamente si accesorii / Re: sonare
Decembrie 20, 2017, 10:39:12 AM
hartile sunt utile si in alte situatii, gen navigatie noaptea, pe ceata ori in zone necunoscute. Desigur, te rezolvi si cu telefonul, in masura in care ai semnal, dar ....nu asa de eficient. Am folosit si folosesc ambele variante, insa daca exista buget pentru asta, , experienta utilizarii este mult mai ok pe sonar, pentru navigatie.
#14
Echipamente si accesorii / Re: sonare
Decembrie 13, 2017, 12:31:58 PM
pentru harta si adancime este suficient ceva cu ecran de 5 inch . Avand in vedere si costul hartilor, cred ca lowrance e solutia cea mai buna, se gasesc inculsiv multe oferte pe sh. Daca vrei pentru pescuit, atunci deranjul la portofel e cu siguranta mai mare (mai putin pt pescuitul la clonc, unde cerintele pt sonar nu sunt asa de mari). Ca idee, pe ultimul sonar am dat mai mult decat m-a costat ultima barca (ce-i drept, doar barca, fara motor si alte accesorii).
Pentru optiuni sh, nu te sfatuiesc sa iei modele mai vechi de 3-4 ani, deoarece "economia" e nesemnificativa dar diferentele tehnice sunt mari.
Spor!
#15
Motoare / Re: Alegerea Motor pentru barca 4.3
August 08, 2017, 10:46:28 PM
La puterea asta, diferenta de consum intre 20 4t si 15 2t va fi insesizabila, imi pare fabulos sa ajungi la diferenta de 1400 lei/an doar din carburant si ulei. Adica....300 litri de combustibil?? >100 ore la blana?
Ca posesor actual sau fost, de 2t si o experienta cu 20 4t.....la clasa asta de putere, pt regim de hobby si motor sh, m as uita serios dupa un 2t bun. Inca se mai gasesc, daca ai rabdare. As lua pt AN 430 direct 20/25 cai;)