Rezolvarea ai gasit-o tot prin forumurile capcompas si barcaholic, unde ai dat startul unui post ce s-a derulat in contradictorii putin aprinse. As fi foarte curios sa ne povestesti aventura avuta cu aducerea barcii si motivele concrete ce te-au facut sa dai crezare colegilor de forum ce te sfatuiau sa aduci barca pe trailer ca este mai sigur si chiar mai economic. In situatia ta mai sunt multi ce viseaza la barci din franta olanda uk unde preturile sunt considerabil mai mici, si aducerea lor pe rin main dunare cu costuri foarte mici ce se dovedesc a fi nereale. In aceeasi situatie am fost si eu sperand sa aduc un first 29 tot asa cu cheltuieli sub 2000e pana mi-am facut un traseu pe google earth si socotind ecluzele timpul pierdut motorina si eventualele defectiuni. Deci cred ca povestea oricat ar fi ea de frumoasa sau urata ar ajuta
Această secțiune îți permite să vezi toate mesajele scrise de acest membru. Reține că poți vedea mesajele numai din zonele la care ai acces și tu.
#2
Veliere / Re: Veliere cu derivor mobil
Octombrie 13, 2018, 11:02:34 AM
Dacă vrei să te duci pe weekend și să dai barca la apa sa te dai 3 zile și să o ridici din nou, uita de velier si orienteazate spre o barca cu motor sau o yola mica (470). Dacă vrei velier adică 4-6 luni pe an, eu nu mi-aș mai lua nimic sub 24ft... Ca este un velier de 20ft sau 26ft, la ambele pierzi acelaș timp la montat greementul, ambele cer atenție și stres identic la tractoare, ambele creează aceleași probleme la lansare, numai ca restul de 4/6 luni, una iti ofera un confort foarte decent atât pe punte cat si in interior, pentru 4-6 persoane, iar cealaltă nu prea... Eu ma orienteze după confortul cel am tot sezonul, ca stresul cu ridicat este de două zile pe an. Dacă pentru cele 6 luni petrecute pe apa mai găsești 200 lei pentru macar a va dispărea și acel stres cu sindicatul in siguranta al barcii
#3
Veliere / Re: Veliere cu derivor mobil
Octombrie 12, 2018, 07:53:23 AM
Sa nu se confunde velierul cu o barca de pescuit. De fel faci 2 drumuri pe an cu velierul...O dată când il dai la apa si a doua oara cand il ridici. Asta se poate face cu un prieten. Un velier cat de cat serios .. creează disconfort la lansat și ridicat din apa. Eu personal velierul un gibsea 24 cu derivor retractabil ce are aprox 1600kg nu il trag cu masina din apa, cu toate că dețin un 4x4 de teren. Las masina cu frână de mana si cale la roti in capătul rampei și cu ajutorul unui tirfor legat de cui o recuperez.
#4
Veliere / Re: Veliere cu derivor mobil
Octombrie 11, 2018, 06:41:19 AM
Salut. Dacă vrei un velier tractabil pe care sa il poti lansa și ridica cu pericolul din apa , orienteazate după cele cu derivor ce se retrage complet altfel devine un chin sa lansezi velierul și sa-l ridici. Am avut un Ypton 22 (după care au plagiat astorul) iar partea fixa de derivor ce-ți face pescarul de 85cm face imposibil de dat velierul la apa la rampile din romania (nu uita ca pe trailer creste pescarul.. La ypton de la 85cm aveam 135 pe roti)
#5
Trasee, locuri de pescuit / Re: urmatoarea escala <TATARU>
Septembrie 30, 2018, 09:46:08 PM
Iar ca si semnal la telefon ti se va conecta pe ucraina. Dar se rezolva dacă intri pe setări și alegi vodafone sau telecom romania. In rest fir intins
#6
Trasee, locuri de pescuit / Re: urmatoarea escala <TATARU>
Septembrie 30, 2018, 09:43:12 PM
Drumul ce leaga bacul de la tudor vladimirescu la chilia veche, este rau, dar se poate circula cu 50/60km/h. Dacă mergi cu 30/40 vei simti mai rau pietrele. Sunt două porțiuni pe câmp ce scurtează drumul in zona plaurul dar dacă a plouat este inaccesibil.
#7
Veliere / Re: Achizitie velier / Initiere in sailing
Iulie 18, 2018, 09:13:05 AM
Oameni diferiti, pareri diferite. Este absolut o certitudine ca toti ne dorim o barca mai mare pentru confort si putina fala ca na... ne simtim putin stanjeniti cand acostam cu un 8m intre 14m. Dn. Nicu Home made (pt care am o stima foarte mare, si-l strezes iarna cu intrebari de reparatii si modificari navale), eu pe tot sezonul verii plimb multi prieteni.... dar cand lucrez la velier cam toti au treaba.... . Pelicanul are dreptate... el face parte din cei ce vor sa simta barca ca pe un armasar neinblanzit... si eu am un 7,5m dar vreau sa-mi achizitionez un 470..., fara a renunta la cea mare. In principiu daca esti priceput reparatiile da sunt ieftine, eu singur mi-am facut mentenanta anuala + reparatii serioase si cred ca le-am facut cu un simt de raspundere si finisaje foarte profesionale..... dar pe mine altceva ma sperie, taxele fixe. Vad ca pentru multi 2000€ marina pare doar o cifra, pentru mine pare mult. Nu toti pasionatii de veliere pot arunca peste an aceasta suma. Eu simt ca fac un efort financiar serios sa achit pentru un velier de 7,5m tractabil (700€ 7luni marina +100e impozit + 100e antifouling anual+ asigurare itp trailer) acestea fiind cheltuielile fixe. Pentru mine fiind din Constanta si barca sta doar pe marea neagra chiar nu i-as vedea rostul unui yacht mai mare.
#8
Veliere / Re: Achizitie velier / Initiere in sailing
Iulie 12, 2018, 03:12:34 PM
Nu trebuie sa speriem oamenii cu cheltuielile. Cheltuielile sunt direct proportionate cu marimea, dar si cu pretentiile de ingrijire. Daca la Haimana care este un velier serios de 44ft costa 3000€, pot spune la fel ca un velier de 22/24ft antifoulingul poate costa sub 100€. La fel si celelalte cheltuieli. Daca un velier de 40ft plateste in tomis 2000€ marina pe an cu toate ca maxim 6 luni se utilizeaza barca , in acelas timp un velier tractabil pana in 25ft va plati 600€ pentru cele 6 luni cat este exploatat plus 50E pentru operatiunea de ridicare daca are derivor fix.
Eu sunt pro sa fi proprietar. Este a ta , nu ai emotii daca o zgari , si cel mai important ai tot timpul lucrurile de care te folosesti tot timpul in ea.
Eu sunt pro sa fi proprietar. Este a ta , nu ai emotii daca o zgari , si cel mai important ai tot timpul lucrurile de care te folosesti tot timpul in ea.
#9
Monococi / Re: June e acasa
Iulie 12, 2018, 11:30:42 AM
Dar se poate muta spre intrarea in cabina daca vrei. Sau la cum vad barca ta, poti monta un travel pe cabina si ai tot cockpitul liber, in plus castigi un reglaj mai fin al randei.
#10
Monococi / Re: June e acasa
Iulie 12, 2018, 10:46:44 AM
Eu sunt de la mare, asa ca aproape ca nu este weekend sa nu ies cu velierul. Sunt la al 3 velier (20/22/24ft vreau spatiu dar vreau neaparat tractabil). La toate le-am facut diverse modificari si echipari. Dar cu cat am inaintat in timp am renuntat la echiparile ce nu le foloseam prea des. Ordinea prioritara pe velier eu o vad asa.
1. Wc marin. Chiar pentru iesiri de 2 ore poti obtine un discomfort enorm daca lipseste.
2. Aragazul. Suntem un grup restrans de velisti la pontonul "meu" si facem des midii si peste prins de noi. Gates in iesirile de 2 zile ce le fac in fiecare sezon tomis-edighiol sau tomis-sahalin.
3. Gps/sonar: trebuie sa stiu in permanenta adancimea apei si pozitia(pe ceata el tine loc de ochi)
4.Biminitop
5. Pilotul( cu toate ca anul asta nu l-am cuplat deloc.)
6. Geanta termica( nu mai folosesc frigider. Am preferat sa-l vand.) Cat stam la ponton cumparam berea rece de la alimentara, iar la un drum de 3zile , daca bag berile reci, un pui congelat si un bidon de apa congelata, in cea de a treia zi pun seara puiul de soare sa-l pot gati ca ramane congelat.
Am avut pe fost barca si webasto iar cand am vandut-o trebuia sa-l dau jos ca asa negociasem, dar l-am lasat ca nu i-am gasit utilizarea doar o singura data pentru a usca o drona ce am scapat-o in mare.
Barca de dinghi o tin acasa. In 7 ani de cand am cumparat-o am folosito doar toamna la pescuit, dar deloc la velier. Avand veliere numai cu pescaj mic sub 140 am putut trage destul de aproape de mal.
Panou fotovoltaic pe primele 2 am montat. Pe al treilea nu mai pun atata timp cat nu mai folosesc lada termica incarcarea motorului este de ajuns. Am charger montat pe barca si tin oricum conectat velierul la priza in port.
Avem tendinta sa umplem barca cu lucruri de care nu avem nevoie prea des.
1. Wc marin. Chiar pentru iesiri de 2 ore poti obtine un discomfort enorm daca lipseste.
2. Aragazul. Suntem un grup restrans de velisti la pontonul "meu" si facem des midii si peste prins de noi. Gates in iesirile de 2 zile ce le fac in fiecare sezon tomis-edighiol sau tomis-sahalin.
3. Gps/sonar: trebuie sa stiu in permanenta adancimea apei si pozitia(pe ceata el tine loc de ochi)
4.Biminitop
5. Pilotul( cu toate ca anul asta nu l-am cuplat deloc.)
6. Geanta termica( nu mai folosesc frigider. Am preferat sa-l vand.) Cat stam la ponton cumparam berea rece de la alimentara, iar la un drum de 3zile , daca bag berile reci, un pui congelat si un bidon de apa congelata, in cea de a treia zi pun seara puiul de soare sa-l pot gati ca ramane congelat.
Am avut pe fost barca si webasto iar cand am vandut-o trebuia sa-l dau jos ca asa negociasem, dar l-am lasat ca nu i-am gasit utilizarea doar o singura data pentru a usca o drona ce am scapat-o in mare.
Barca de dinghi o tin acasa. In 7 ani de cand am cumparat-o am folosito doar toamna la pescuit, dar deloc la velier. Avand veliere numai cu pescaj mic sub 140 am putut trage destul de aproape de mal.
Panou fotovoltaic pe primele 2 am montat. Pe al treilea nu mai pun atata timp cat nu mai folosesc lada termica incarcarea motorului este de ajuns. Am charger montat pe barca si tin oricum conectat velierul la priza in port.
Avem tendinta sa umplem barca cu lucruri de care nu avem nevoie prea des.
#11
Motoare / Re: Problema mercury 8hp
Mai 15, 2018, 10:42:30 AM
Nu vreau consultanta, vroiam sa pot lua legatura cu el sa ii zic problema si de are timp si cand. Eu sunt din Constanta si daca ma duc sa ma duc la sigur. Multumesc de informatii Vali
#13
Motoare / Re: Problema mercury 8hp
Mai 15, 2018, 08:46:32 AM
Am verificat si fisele, le-am desfiletat. Ce nu stiu sa verific este cdi-ul . Am tot sperat sa fie ceva simplu ... sa fie un fir ce da la masa. Am legenda pe capacul de legaturi si am verificat toata instalatia si pare a corespunde si a lucra bine.
#14
Motoare / Problema mercury 8hp
Mai 15, 2018, 07:57:26 AM
Salut tuturor. Am o problema cu motorul velierului ce ma depaseste. Am un motor Mercury de 8hp din 2014, ce a functionat perfect pana saptamana trecuta cand am facut ultima plimbare, am acostat cu barca in regula si am oprit motorul din buton. A doua zi nu a mai vrut sa porneasca. Nu mai are scanteie si nici ledul nu se mai aprinde. Am verificat butoanele de oprire(are doua) functioneaza, am verificat contactorul de la inversor am verificat sigurantele, nivelul de ulei. Totul pare ok. A intampinat cineva o astfel de problema?
#15
Cafenea - Discutii generale / Re: Despre Olanda
Februarie 28, 2018, 08:29:22 PM
Sunt de acord cu Home made, metalul este scump, manopera la ce este acolo face o avere. Sa nu uitam ca coca pare noua inca neterminata. O barca ce inspira incredere indestructibila. Recent am construit un derivor ce m-a costat putin peste 1000euro la o greutate de 450kg, numai plumbul a costat 2500lei(300kg). La fel sunt de acord ca poti cumpara o barca gata echipata cu acesti 25000e, dar eu daca as dispune de banii astia o luam pe cea de aluminiu si o continuam, iar pe apa aveam garantia ca stiu ca e strans si ultimul surub pe ea nu ma gandesc sa nu aibe corodat vre-un surub la derivor montat cu 30 de ani in urma.