Menu

Afișare mesaje

Această secțiune îți permite să vezi toate mesajele scrise de acest membru. Reține că poți vedea mesajele numai din zonele la care ai acces și tu.

Afișare mesaje Menu

Mesaje - Moshu

#1
Hop si eu ...  ;D
Canalele facute urmare interventiei/solicitarii lui Antipa au fost un lucru bun intrucat au asigurat o curgere constanta a apei si implicit mentinerea calitatii acesteia in scopul incetinirii fenomenului - natural - de eutrofizare. Problema de acum e rezultatul a: (1) ceea ce au facut ulterior comunistii (transformarea complexului lagunar Razim-Sinoie, prin lucrarile hidrotehnice efectuate (indiguiri, ecluze si canale intre lacurile din complex, inchiderea gurilor naturale de varsare in mare si dirijarea unui volum insemnat de apa de pe bratul Sf. Ghe. catre complex - intr-un imens bazin cu apa dulce pentru irigatii si piscicultura, (2) ceea ce n-au mai facut neo-comunistii si (3) crearii si darii in folosinta de catre ukrainieni a canalului Bastroe ... In concluzie, intrucat apa (inca) este dar nu (prea mai curge pe la noi ci mai pe la Nord, procesul de eutrofizare incepe sa afecteze din ce in ce mai mult si Delta fluvio-maritima (pentru cei care nu stiu, dpdv al gradului de eutrofizare Delta e impartita in 3 sectiuni, de la Vest catre Est: Delta fluviala (treimea vestica) - eutrofizarea e (aproape) completa-, Delta fluvio-maritima (treimea de mijloc)- eutrofizarea e in curs - si Delta maritima (treimea estica) - eutrofizarea este in stadiul incipient sau chiar nu a inceput.

P.S. daca cei care "traiesc din pescuit si turism" sunt afectati, nu acelasi lucru se poate spune despre latifundiarii care-si freaca mainile de bucurie ...
#2
Desfatare vizuala, ca de obicei. Va multumesc frumos, dragii moshului.
#3
Subscriu in totalitate celor spuse de Grumpy (cred?!) si Florio si adaug faptul ca mai marea sau mica noastra reticenta fata de tehnologizarea excesiva se (va) amplifica odata cu inaintarea in varsta, experienta acumulata si vremurile traite ajutandu-ne sa intelegem mai bine / vedem cu alti ochi "beneficiile" folosirii noilor tehnologii in anumite domenii. Daca mai luam in calcul si "teoria conspiratiei", lucrurile devin si mai clare, cel putin dpmdv ...
#4
Stitch&Glue / Re: Canoe din placaj
Octombrie 09, 2017, 08:17:32 AM
Sau folosesti un feon/ceva similar avand grija sa dirijezi jetul de aer cald de la o distanta suficient de mare/mica astfel incat sa nu fluidifice prea tare rasina, sa curga (iti sugerez sa faci cateva probe inainte, pe suprafete mici, sa te dumiresti cum functioneaza).

P.S. in cele mai multe cazuri bulele de aer apar atunci cand rasina este aplicata (prea) energic sau incorect amestecata (tot energic, motiv pentru care inglobeaza bule in masa).

P.P.S. intrucat nu e recomandat sa lasi rasina expusa (se va degrada de la uv, apa, etc), ti-as sugera sa dai si o "mana" sau doua de lac.
#5
Motoare / Re: Alegerea Motor pentru barca 4.3
Septembrie 04, 2017, 08:15:52 AM
Salut,
"Secretul", indiferent de motorizare, e ca raportul optim cp/masa (ideal in jur de 20) sa nu fie depasit, in caz contrar aparand limitarile/constrangerile de care am amintit (lipsa rezerva de putere, uzura mai accentuata a motorului, consum mare, zgomot mare, viteza mica, etc), plus necesitatea montarii unei elici cu pas mai mic/de tractiune.

N.B. motorul meu (raportul din grup de 1.75:1 permite obtinerea unor viteze mult mai mari cu incarcaturi mici-medii insa e cam "problematic" la incarcaturile mari) a ajuns foarte greu la 38 km/h cu cele aprox. 450 kg (n-am mentinut viteza, am redus imediat la viteza de croaziera optima si sigura - cca 30-32 km/h - pentru conditiile de mars si incarcare).
#6
Multumesc pentru relatare si poze (abia astept filmul, daca-l veti face pana la urma), o calatorie adevarata. Ma bucur pentru voi, feicitari si la cat mai multe (sa va tina "picioarele" si baierele pungii)!
#7
Motoare / Re: Alegerea Motor pentru barca 4.3
Septembrie 03, 2017, 11:21:47 PM
100 kg tu, 100 kg barca, 100 kg bagajele, 37 kg motorul si 20 kg benzina inseamna ~ 360 kg, adica 24 kg/cp (daca cei 15 cp sunt armasari si toti, avand in vedere vechimea motorului). Parerea mea e ca, daca de glisat ar putea/trebui sa gliseze, 30 km/h imi e greu sa cred ca va atinge... Plus ca, intrucat va trebui tinut sus in ture - uzura mai pronuntata -, nu vei beneficia de rezerva de putere si vei avea si consumul mare.
Ti-am spus cele de mai sus pentru ca am avut aceeasi dilema (15 vs. 20 cai) in ceea ce priveste motorizarea optima tot pentru un AN 4.30 ;D, in final optand pentru 20 cp. Si nu-mi pare rau deloc, ba dimpotriva, sunt foarte incantat atat de alegere cat si de performantele ansamblului barca-motor:
- singur cu bagaje de spining (100 eu + 100 barca + 50 motorul + 20 benzina + 40 ancora (sabot de tren ;), vasle, bagaj, etc = 310 kg), 44-45 km/h cu vant moderat-tare din prova si 50-51 km/h fara vant;
- 2 pers cu bagaje spining ( aprox. 400 kg total), 40-41 km/h;
- 2 adulti si 1 copil (aprox . 380 kg total), 43 km/h, fara vant;
- 4 adulti, fara bagaje (aprox. 450 kg), 38 km/h pe vant moderat-tare travers.
Toate vitezele au fost masurate pe GPS, acceleratia la 3/4 si putin peste, iar deplasarile au fost facute pe lacurile Golovita si Razim. Consum intre 5, 5 si 8 l/h dupa ce am dus motorul (Evinrude 20 cp, 2 timpi din 1986) la reprezentanta in Tulcea pentru a fi reglat.
#8
S-ar putea sa ajung eu, posibil cu "familionu' " ... Ne auzim la un tel. vineri seara.

P.S. cand ajungi la Lunca, uita-te la pontonul 1 :)
#9
Whishing you a good trip, shall keep my fingers crossed for you.
Good fortune!
#10
Cafenea - Discutii generale / Re: Un altfel de vis
August 04, 2017, 08:09:42 AM
Expresie de bulevard sau nu, subscriu si mai adaug s'un soro', ca frate nu merge :): FOARTE TARE SORO', felicitari si la (cat) mai multe (astfel de) visuri implinite!
#11
Fiind in zona in fiecare week-end, te astept pe la mine sa punem tara la cale. Astept "sarma".
#12
Cumparari / Re: Cumpar motor 20 cp in 2 timpi
Iulie 21, 2017, 07:52:41 AM
Multam dar am rezolvat intre timp. Plus ca motorul de care vorbesti e de 25 ...
#13
Cumparari / Cumpar motor 20 cp in 2 timpi
Iunie 21, 2017, 04:07:52 PM
Salutare,

Caut sa cumpar motor (in ordinea preferintelor: Evinrude/Johnson, Yamaha sau Mariner cu cap Yamaha) de 20 cp in 2 timpi, cu acte si in stare buna sau foarte buna. Daca aveti vreunul disponibil sau stiti pe cineva de incredere care are, va rog sa-mi transmiteti oferta pe MP. Multam anticipat.
#14
Motoare / Re: johnson 25 cp j25BECNF
Mai 29, 2017, 10:36:29 PM
Salut Dani,
Dupa grupul de litere din serie care indica anul fabricatiei (CN), motorul e din 1982 (C=8, N=2).
#15
Stitch&Glue / Re: Tropic 13
Septembrie 26, 2016, 08:10:49 AM
Din aceleasi considerente (maluri de piatra, betoane, nisip si scoici, manipularea Babutzei de unul singur, s.a.m.d.) eu am ales - si nu imi pare rau - vopseaua bicomponent poliureica de la  Europlastic. Nicio problema de compatibilitate cu epoxidica de la ei, aplicare facila cu trafaletul, uscare foarte rapida, acoperire excelenta si rezistenta foarte buna (in 2 ani tenul Babutzei  ;D a capatat doar vreo cateva zgarieturi superficiale si niscaiva urme de cauciuc - de la rotile de transport - pe care nu m-am invrednicit sa (i) le sterg la timp).