Menu

Afișare mesaje

Această secțiune îți permite să vezi toate mesajele scrise de acest membru. Reține că poți vedea mesajele numai din zonele la care ai acces și tu.

Afișare mesaje Menu

Mesaje - adyy

#1
Rasini si fibra de sticla / Re: grosime fibra
August 27, 2014, 05:03:47 PM
Citat din: Vali din August 27, 2014, 11:11:01 AM
Placajul in sandwich cu fibra si epoxy e unul din cele mai bune compozite aplicabile la barci, mai ales in regim de amator. Parerea mea e ca una din cele mai bune tehnici compozite din toate timpurile este cold molded, adica furnir tehnic, stratificat cu epoxy pe mai multe directii, exact pe forma barcii, rezultand tot un fel de placaj. Se aplica cel mai mult la veliere high-tech sau runabout-uri clasice din lemn natur.
Poti explica un pic tehnica asta cu furnirul?

Si totusi, nu m-am edificat legat de o chestie: la ce greutate ar putea ajunge o barca de 3 metri din fibra si poliester? Mai grea de 60 kg?
#2
Rasini si fibra de sticla / Re: grosime fibra
August 27, 2014, 04:58:22 PM
Citat din: Rumpi din August 27, 2014, 01:15:11 PM
... dupa metoda lui Dierking cu XPS pe un miez de placaj imbracate in fibra cu epoxi 4,2x0.8m.
XPS pe miez de placaj ?
Am cautat pe net, dar nu sunt sigur ca am gasit ce trebe...
Poti dezvolta un pic?
#3
Rasini si fibra de sticla / Re: grosime fibra
August 27, 2014, 04:51:40 PM
Citat din: Rumpi din August 27, 2014, 01:15:11 PM
Eu unu nu inteleg un lucru. De ce pescarii nu folosesc mai des catamarane. Eu sa am cerintele tale as face treaba simpla: as lua ruleta in mana si mi-as masura masina la lungime si latime. Sa luam un Logan tipic: lungime 4.2m latimea totala 1,7m....
Rumpi, ideea ta suna bine. Trebuie sa recunosc ca m-am gandit si eu la asta. Dar din puturosenie am abandonat ideea.
Dar ideea ta s-ar putea sa fie foarte buna, cu ceva modificari. Singurul aspect care nu-mi place cum suna este treaba cu cutiile ancorate cu chingi...

Citat din: bradutzu din August 27, 2014, 11:27:14 AM
o rigida de 4 m pe Dunare nu e cam periculoasa in mainile unui incepator?
o fi, dar daca isi da interesul trece si incepatorul ala trece la alt nivel cu timpu' ...

Citat din: byteworks din August 27, 2014, 01:30:33 PM
Mai modific o data ca scriu totusi ceva la subiect: Broscuta mea a mers bine mersi in Delta anul trecut, e drept n-am avut parte de furtuna dar a sarit valurile facute de pasagere TUI fara probleme. Dar n-as da-o pe mana unui incepator pe acolo.

Tot citeam anul trecut thread-ul tau cu constructia barcutzei si ma minunam ce "copaie" faci. Eram pe la inceputul explorarii constructiei de barci si nu prea realizam valoarea ei, asa vizual.
Dar cand am vazut pe unde te-ai dat cu ea, locuri in care eu ma uitam de pe mal nervos ca nu pot ajunge acolo, m-am catalizat total sa-mi fac o barca cu care sa pot ajunge aproape pe oriunde vreau sa prind pesti, fara sa ma inec. Si am pornit thread-ul asta ...



#4
Rasini si fibra de sticla / Re: grosime fibra
August 27, 2014, 10:51:42 AM
Citat din: Rumpi din August 27, 2014, 12:43:47 AM
adyy parerea mea e ca ce vrei tu este una dintre astea: http://www.hibiscussport.ro/barca-pneumatica-rib-aluminiu-ultralight.html
Eu nu vad nici un fel de alt neam de barca care sa indeplineasca specificatiile tale. Asta e RIB nu te julesti la degete ca sa montezi podeaua si comportamentul de glisare e asigurat. O pompa de aer electrica alimentata de la bricheta reduce timpul de umflare / dezumflare la max. 5 minute.
Mersi Rumpi!
Ideea ta este buna, dar cam scumpa jucaria de la Hibiscus. Cu banii aia cumpar un peridoc mai amarat + mesteresc ceva din placaj.
Insa probabil ca alt RIB ceva mai ieftin ar putea fi o alternativa.
#5
Rasini si fibra de sticla / Re: grosime fibra
August 27, 2014, 10:45:34 AM
Citat din: Vali din August 27, 2014, 08:06:23 AM
Din ceea ce scrii aici, n-am inteles de ce esti impotriva sistemului stitch&glue, care iti ofera cea mai mica greutate in cazul unei barci rigide. Placajul in sandwich s&g este net superior laminatului clasic in poliester, oferind proprietati mecanice mai bune la o greutate inferioara.
S&G nu-mi place ca idee. Prea mult lemn, prea multa peticeala. Prea multi timpi morti in constructie.
Plus ca lucrul cu compozite mi se pare mai high-tec.

Citat din: Vali din August 27, 2014, 08:06:23 AM
Lungimea intre 2,40 si 3 metri e prea mica pentru a parcurge in siguranta si confort distanta Tulcea - Sf. Gheorghe, ar trebui ceva mai mare.
Asta inseamna ori renuntarea la aceasta specificatie ori reconsiderare de planuri (adica achizitie sau constructie peridoc).
Cam cat ar trebui sa fie de mare barcazul ca sa fie Dunare-ready?

Citat din: Vali din August 27, 2014, 08:06:23 AM
Daca doresti glisare, adica ceea ce spuneai de a te deplasa din punctul A in punctul B cat mai repede posibil, cel mai potrivit ar fi un cartopper de glisare de genul celor de la Bowdidge Marine: http://www.bowdidgemarinedesigns.com/Bowdidge_Marine_Designs_1/Small_boat_designs.html , sau Taimen 350 de la Igor Sedelnikov: http://homeverf.yakutia.ru/T350/index.html .
Adica ideea e maximul de barca tip car-topper, la minimul de greutate a constructiei. Avantajul acestor barci e tocmai stabilitatea buna in stationare, necesara la pescuit. Problema e ca daca vrei asa ceva din fibra si poliester, greutatea iti creste pana intr-acolo incat nu mai poate fi car-toppable. De asta spuneam ca placajul s&g este mai potrivit.
Cam la ce greutate ar ajunge o jucarie compozita de dimensiunile de mai sus? (2.4-3 metri)
In sistem S&G imi dau seama ca cu ceva grija ma pot invarti in jurul a 40-50 Kg.

In alta ordine de idei, d-aia ma gandeam la spuma rigida si alte chestii. Tocmai pentru a avea ceva compozit, dar cu greutate mai mica.
#6
Rasini si fibra de sticla / Re: grosime fibra
August 26, 2014, 05:06:46 PM
@Rumpi - mersi de recomandare!

Dar, barca asta fiind compozita (daca o fi sa vada luciul apei)  vreau sa o calculez/desenez si poate chiar sa o simulez inainte sa o construiesc.
Dupa ce mai clocim ideea pe aici, o sa ma apuc de facut niste machete, iar apoi poate niste planuri 3D. Sau invers....
#7
Rasini si fibra de sticla / Re: grosime fibra
August 26, 2014, 04:27:14 PM
Legat de barca... o sa povestesc ca o suma de experiente cu diverse barci.

Pana in prezent merg la pescuit cu un amic cu o pneumatica de 2.40m. Stam inghesuiti, eu fiind ala care sta pe botul barcii, incaseaza toate valurile si sunt mereu seara ud fleasca. Iar mare parte din "spatiul interior" este ocupat de baloanele de 45 cm diametru. Plus baterie sau rezervor benzina, dupa caz. Bineinteles ca incarcata in felul asta se deplaseaza ca o caramida, indiferent ca e propulsata de motor electric, termic de 3CP sau 6CP. Insa este stabila pentru ca e lata de 1.40-1.45 si se poate pescui din ea in picioare chiar 2 persoane cand e apa linistita.

Ulterior, anul trecut am fost in Delta la Sf.Gheorghe si mi-as fi dorit sa gasesc ghid sau o barca de inchiriat cu care sa ma pot plimba de capul meu pe canale, la Melea sa vad pelicanii, sa urc pe Dunare sa pescuiesc la salau si/sau avat. Dar n-am gasit decat jepcari cu 40RON/persoana/2 ore de plimbare. Pentru ghid care sa mearga cu mine o zi la pescuit, au zis clar ca nu concep asa ceva pentru ca sigur nu am suficienti bani sa le dau ca sa devina interesati. Asa ca am pescuit de pe mal-ul canalului ce leaga Sf. Gheorghe de Sulina si in port printre barci.

Anul trecut prin toamna, pe un lac interior (pe langa Vaslui) niste rafale de vant venite ca din senin si un moment de neatentie in care barca nu mai era pozitioanata cu botul spre val, a umplut pneumatica la ras cu apa. Un singur val. Insa nu s-a scufundat si am continuat pescuitul cu barca plina de apa pentru ca salaii erau veseli si le ardea de joaca. Apoi am ancorat in alt loc ceva mai ferit de vant si am inceput evacuarea apei cu un termos si o sticla de suc sacrificata. Aici am vazut ce inseamna aia pneumatica.

Alta problema care ma enerveaza maxim la o pneumatica este timpul de umflare si asamblare a podelei. Dureaza 20-30 minute. Plus ca mereu imi julesc degetele cand trebuie montata podeaua de aluminiu.

Dupa toate astea am decis ca vreau barca serioasa, din ceva rigid, fara baloane si etc pe care sa o pot cara cumva pe masina. Am inceput documentarea si am inceput in februarie construirea unui canoe in sistem S&G.
M-am gandit ca este un bun prim pas in domeniul barcaholic. Am facut planurile de capul meu, dupa diverse dimensiuni vazute pe net. Acum canoea este gata, pluteste, merge drept, nu a luat apa si a atins cerintele pe care mi le stabilisem initial.

Acum, pasul 2 este sa construiesc o barca (mai) serioasa care sa ma scape de problemele de mai sus.

Deci, cerintele ar fi:
- vreau sa o pot transporta pe masina;
- trebuie sa fie 1+1 persoane cu ceva bagaje necesare pescuitului la rapitor;
- vreau sa fie usoara, cat mai usoara posibil, sa o pot manevra/trage pe mal eventual de unul singur;
- vreau sa ma pot deplasa din punctul A in B cat mai rapid si cu cat mai putina benzina;
- nu ma intereseaza regim optimizat pentru deplasament pentru ca nu prea isi are rostul;
- in momentul cand sunt ancorat sau pescuiesc in drift (dus de vant) vreau sa fie stabila, cat mai aproape de o pneumatica;
- vreau sa-i montez pompa de santina micutza si sa-i construiesc un compartiment etans pentru o baterie de 8-15 A pentru pompa si un eventual sonar;
- barca + motor de 3-4-5 cai (sa zicem un 25 KG) trebuie sa fie nescufundabila;
- vreau ca odata pe an sa pot face cu ea traseul Tulcea - Sf.Gheorghe sau alte trasee similare (nu visez vitejii nautice) si sa ma pot plimba prin zonele limitrofe;
- vreau sa pun fibra pe ea fix cat am nevoie;
- nu visez la forme placute ochiului si care sa arate artistic in poze, vreau eficienta;
- m-am gandit ca pe fundul barcii sa-i constuiesc un sant/canal/etc in care sa se stranga apa provenita in urma ploii, apei care este pulverizata peste bord, etc;
- in acelasi canal m-as gandi sa-i montez, atunci cand situatia o impune, un lest din beton necesar echilibrarii barcii;
- as vrea sa o construiesc prin metode compozite si nu S&G;

Ca si specificatii, m-am gandit asa:
- as vrea lungime minim 2.40 - maxim 3.00m;
- latime in jur de 1,40. // vreau stabilitate initiala cat mai mare;
- bordaj de 40-45cm, poate chiar 45-50cm desi nu prea-i vad rostul;
- as vrea ca botul, marginea bordajului si eventualele nervuri transversale care au rol de intarire sa le constuiesc goale pe dinauntru si/sau sa le umplu cu spuma;
- sarcina pe care sa o transporte in conditii optime sa fie in jur de 250 kg;

Momentan sunt in stadiul de explorat ideea si construit machete pe care le trag cu ata prin cada cu apa, simulez valuri si incarc machetele cu burghie sau cate un patent ca sa vad cum se comporta, etc...

Sper ca ceea ce am pus aici cap la cap este realizabil. Daca nu, macar am explorat ideea  8)

Daca v-am speriat cu ideile mele, nu va suparati pe mine!
#8
Rasini si fibra de sticla / Re: grosime fibra
August 26, 2014, 02:13:58 PM
Vali !!!
Cand treci pe la Brasov te scot la o bere/suc/fresh de portocale/ce vrei tu!

Suna interesanta de tot treaba cu placi de fibra. pe care sa laminezi. Din ce tocmai am studiat, vad ca exista inclusiv transparenta.  8)
Hmm.... m-ai intaratat rau cu treaba asta. La iarna va fi santier in sufragerie  ;D

Acum mai am o intrebare la tine: fibrele tesute (cloth) nu merge folosite si cu poliester? Daca da, din cate pricep eu tesatura de fibra aduce un consum mai mic de rasina si rigiditate mai mare dar o grosime mai mica a laminatului. Deci implicit o densitate ceva mai mare de fibra/volum.
Legat de sugestia lui Corsarul cu 4xstratimat de 350 nu ar merge un laminat echivalent "fabricat" din cloth + matt + math + cloth care ar iesi mai subtire dar la fel de rigid? Si eventual cu ceva rasina mai putina consumata?

Legat de barca, o sa pun imediat un post separat, explicat mai pe larg.

@Ciby - tocmai am gasit si eu linkul ala. Mersi!
#9
Rasini si fibra de sticla / Re: grosime fibra
August 25, 2014, 06:11:44 PM
@Vali - ca de obicei un post scris ca la carte. Speram sa-ti capturez atentia!

Va trebui sa-mi explici un pic mai detaliat ideea ta cu plasa din magazinele de bricolaj si cu stelajul (nu stiu ce e ala stelaj).
La care desfasurate te referi? Din alea de pus prin zugraveli sa nu crape?
Suna interesant, nu de alta.

Eu m-am gandit la ceva sandwich, in special la spuma, in ideea ca ar avea celulele inchise si nu va absorbi apa daca se musca o bucata din hull, ar putea fi mai usoara ca o barca din placaj si (probabil) pot fi obtinute forme mai complexe decat cu placaj (gen reverse chine).
#10
Rasini si fibra de sticla / Re: grosime fibra
August 25, 2014, 10:52:13 AM
Eu ma gandeam direct la epoxy.

Citat din: Rumpi din August 24, 2014, 11:54:17 PM
In caz de epoxi fara stratimat doar cu tesaturi.
Aici nu m-am lamurit. Stratimat-ul nu merge cu epoxy? Nici sandwich-uit intre doua tesaturi?

Alta intrebare: a incercat cineva sa foloseasca sandwich cu spuma (poliuretanica) rigida?
Sau cu materiale gen Coremat  -> http://www.lantor.nl/index.php/id_structuur/10598/coremat.html ?
#11
Rasini si fibra de sticla / Re: grosime fibra
August 24, 2014, 06:20:49 PM
multumesc de detalii!

totusi m-am jucat putin cu fibra de sticla: http://www.barcaholic.ro/f65/canoe-mic-4366.html
dar totusi prea putin ca sa pot spune ca ma pricep.

Intreba asta pentru ca mi-a tunat prin cap o idee: cum ar fi daca s-ar construi o matrita de polistiren extrudat (ca un model al barcii), pe ea s-a turna fibra+rasina, iar la "extragere" cateva elemente ale matritei de polistiren ar ramane corp comun cu barca?

Ma gandesc ca ar iesi foarte ieftin ca si cost de productie al matritei, nu ramai cu o matrita prin curte, plus ca polistirenul ala ar fi o rezerva de flotabilitate in cazul inundarii barcii.
Adaugare: plus ca s-ar putea face o barca cu o forma care ar fi greu de obtinut folosind S&G.
#12
Rasini si fibra de sticla / Re: grosime fibra
August 24, 2014, 01:34:11 PM
Intreb iarasi ca incepatorul: 350g/mp este matt din ala ca pasla?
#13
Rasini si fibra de sticla / grosime fibra
August 24, 2014, 01:38:49 AM
Intrebare de incepator: la o barca din fibra, pana in 3 metri lungime, destinata sa transporte 2 persoane, cam cat de groasa ar trebui sa fie "in carne" ca sa fie rigida?
Din experienta celor care n-ai aventurat la asemenea constructii: exista vreun minim ca sa fie cat de cat rezistenta si rigida?
#14
Stitch&Glue / Re: mini barca
Iulie 31, 2014, 08:55:19 PM
Inteleg ce zici. Cred ca am si urmarit thread-ul tau cu constructia.

Pentru OS-Core98 am facut o macheta 1:10 din hartie si un omuletz ca sa vad cum ar arata si cum pluteste in chiuveta.
Apoi am modificat putin planul si am latit barca si am dublat free-board-ul suficient.

Practic proiectul lui are cam 70cm latimea barcii la waterline, eu am scalat proiectul pana la 105cm.
L-as mai fi latit si mai tare, dar deja depasesc lungimea barelor transversale ale masinii.

M-am gandit si la un proiect din 3 foi, dar as prefera sa fac ceva mai mic pana mai invat una alta.
Visez ca a 3-a constructie sa fie ceva serios, buna de carat cu peridocul.
#15
Stitch&Glue / Re: mini barca
Iulie 31, 2014, 06:16:31 PM
@Mihai99 -  Clar din 2 placi! Avand in vedere ca o inalt un pic nu ma incadrez intr-o placa.
M-am gandit la baby-boat, dar deja mi-am facut un canoe (este thread pe forumul concurent) + vreau ceva cu pupa dreapta ca sa pot pune un termic de 2-3 CP.
Cred ca si in partea cealalta mi-ai sugerat BabyBoat-ul, dar mi se pare cam barca de copii. Incarcata cu 100-150 kg sigur nu mai e stabila si nu mai face ce trebuie.

@gvicentiu - desi citesc diverse despre barci tot intru in ceatza cand citesc termeni tehnici. Lamureste-ma legat de "contrachile longitudinale cu perforatii" si "curent de bordaj".

Cumva:
"contrachile longitudinale cu perforatii" - ceva stinghii lipite pe fundul barcii pe interior?
"curent de bordaj" - intaritura de la buza superioara a panourilor de bordaj?