Menu

Afișare mesaje

Această secțiune îți permite să vezi toate mesajele scrise de acest membru. Reține că poți vedea mesajele numai din zonele la care ai acces și tu.

Afișare mesaje Menu

Mesaje - virus100b

#1
Salupe / Re: Cum se naste o barca
Aprilie 12, 2015, 04:02:27 PM
Adevarat a inviat! Adevarat ca asteptam ;D
#2
Multumesc frumos pentru sfaturi Vali, ca de obicei saritor si cu explicatii la obiect.

Am facut deja placa de aluminiu (se poate vedea in poze). Mi-e teama ca aluminiul nu se va lipi cu epoxi si tocmai pentru a acoperi neregularitatile ii vom da cu sika. Placajul ce il vom folosi este rezistent la apa. O sa urmam ideea initiala dat fiind faptul ca deja avem toate materialele.
Maine sau poimaine vom lipi aluminiul lasand timp pana dupa paste sa se intareasca siliconul, urmand ca dupa aceea sa continuam cu lamnul si fibra.
Va tin la curent cu stadiul reparatiilor.
#3
Vanzari / Re: sistem guvernare caseta cablu 6metri
Aprilie 08, 2015, 02:49:34 AM
O poza se poate? Eventual cu o ruleta langa ca reper pentru gabarit. Multumesc!
#4
S-a vandut, se poate inchide
#5
Era sa uit, in paralel cu reparatia de la oglinda avem in derulare fabricarea unui parbriz nou pe cadru de inox cu sticla duplex si stergator.
Acum doi ani am inlocut parbrizul original care era foarte matuit si cu multe microfizuri cu unul din policarbonat de 3 mm care in timp a capatat microfisuri pe partea de curbura si s-a matuit pe suprafetele plane destul de mult asa ca am decis sa fabricam un parbriz din sticla.
Mai jos se pot vedea pozele. :)
#6
Pentru ca omu' isi face vara sanie si iarna car, fiind  in "extrasezon" pentru agrement am zis sa incepem reparatiile si upgrade-urile la barca din dotare, adica un Glastron Laraya de prin 1985-90.
Acum doi ani i-am inlocuit paiolul studiind forumurile de specialitate, treaba iesind foarte buna.
Acum a venit randul oglizii care astepta lucrarea de cand am luat barca, adica de prin 2010, dar lucrarea fiind complexa am tot amanat-o din lipsa de timp si dor de apa. Acum avand ceva timp liber am zis sa incepem reparatia. Barca o am impreuna cu un prieten, deci lucrarea se executa in doi. Problema oglinzii este arhiintalnita, lemn putrezit si imbibat cu apa.

Toata lucrarea se va face din interior lasand partea de exterior intacta deoarece fibra si gelocatul se prezinta bine la exterior.
Am inceput prin a decupa partial partea de sus a barcii. As fi putut sa o demontez pe toata dar asta insemna un volum mult mai mare de munca si am preferat asa.
Am indepartat lemnul putrezit, am curatat totul bine, am lasat sa se usuce cateva zile locul, apoi am batut un strat suplimentar de tesatura de fibra.

Intentionam sa lipim o foaie de aluminiu striat pe decupat dupa forma oglinzii  cu sikaflex, peste care vom adauga doua straturi de lemn straficat tip TEGO, urmand ca la final sa batem fibra (stratimat, tesatura si rasina poliesterica).

Atasez cateva poze cu lucrarea in derulare urmand sa mai adaug poze pe masura ce mai avansam.
#7
Motoare / Re: reglaj culbutori honda bf 40 hp?
Ianuarie 17, 2015, 08:26:43 AM
Salut,

Eu caut reperele pe www.boats.net si apoi comand ori http://www.partspak.com, ori pe  http://www.scrubbercity.com.

La valoarea finala sa nu uiti sa adaugi TVA, care se plateste la posta in mometul ridicarii coletului.

Diagrama expodata a reperelor cu pompa de apa o gasesti aici: http://www.boats.net/parts/search/Honda/Outboard%20Engine/2005/BF40A5%20LRTA/WATER%20PUMP/parts.html

Kitt complet pompa de apa: http://www.partspak.com/ProductCart/pc/Honda-06193-ZV5-020-Pump-Kit-Impeller-06193ZV5020-p329539.htm

Placa de inox: http://www.scrubbercity.com/SearchResults.asp?Search=19231-ZV5-000

linerul: http://www.scrubbercity.com/SearchResults.asp?Search=19223-ZV5-000

PS: Si cele noi vor ajunge la fel de uzate in scurta vreme din cauza apelor tulburi in care mergem cu motoarele.
#8
Motoare / Re: reglaj culbutori honda bf 40 hp?
Ianuarie 10, 2015, 01:56:13 PM
Admisie 0.13-0.17mm
Evacuare 0.21-0.25mm

Eu le-as alege 0.17m  pe admisie si 0.25 pe evacuare in ideea ca supapele se mai aseaza in timp si jocul se micsoreaza.
Pt o admise si o evacuare cat mai rapida insa jocurile le-as pune pe minim.
#9
Salupe / Re: caut barca
August 01, 2014, 12:00:39 PM
Salut Bogdan,

Am sa iti raspund punctual la intrebarile tale in masura in care ma pricep eu.

1. Producatori de instrumente de bord iar la intrebarea ta raspunsul e mai complicat. Vitezometrul este pe principiul "Pitot". In cizma motorului in partea din fata exista o orificiu care in timpul inaintarii prin apa se creeaza o presiune, presiune care este condusa cu ajutorului unui furtun flexibil pana la ceasul de bord. Se poate monta orice fel de vitezometru pe principiul pitot. Daca motorul ce il vei lua are orificiul se conecteaza vitezometrul prin furtun la motor, daca motorul nu are orificiul pentru vitezometru, pe barca se poate monta un dispozitiv ce face acelasi lucru.
Turometre, indicatoare de nivel, trim, presiune ulei, etc...de asemenea sunt si universale sau vandute de fabricantul motorului.
Pentru motoarele de generatie noua cu injectie exista minicomputere de bord care afiseaza turatie, consum instant, erori motor, etc vandute de fiecare fabricant de motoare pentru motoarele sale Ceas Honda pt motoare Honda, Ceas Yamaha pentru motoare Yamaha. Acestea se ivand impreuna cu cablajele necesare de la motor la bord.

2. Pentru Bimini poti cauta pe net sunt destule site-uri care vand bimini sau pe site-uri cu anunturi probarca.ro, pecuitul.ro si altele.

3.Daca motorul este proiectat sa porneasca doar la sfoara nu il poti face sa porneasca electric. Unele motoare au lacasul pentru electromotor, in cazul acesta se poate monta electromotor dar vei constata ca este mai greu si mai costisitor sa cumperi un astfel de motor si sa ii montezi pornirea electrica decat sa iei unul gata echipat cu electromotor.

4. Pentru comanda le distanta iti trebuie urmatoarele: Volan, caseta de directie, cablu pentru guvernare, echea pentru legatura intre cablul de guvernare si motor.

pentru comanda motorului iti trebuie mansa care poate fi universala sau dedicata (yamaha, honda, suzuky, etc) si 2 cabluri (unul pentru acceleratie si unul pentru schimbarea sensului de inaintare)

5.Pentru reglarea trimului din bord iti trebuie mansa cu buton de trim. Trebuie subliniat faptul ca motorul trebuie sa aiba obligatoriu trim electric. Daca motorul are trim pe gaz nu se poate regla din buton, acesta fiind manual si va trebui sa te deplasezi la motor pentru al ridica sau lasa

6. Compartimente de depozitare si consola se pot face direct pe paiol. Aici iti poate raspunde mai bine Vali

7. Nu stiu care este legislatia in cazul persoanelor cu handicap

8.Parbrizul se poate schimba, pretul difera in functie de complexitate, marime materiale si se face pentru fiecare in parte. 

9. Greutatile motoarelor difera de la fabricant la fabricant, cauta pe site-ul producatorului ce te intereseaza si vei gasi informatii.

O zi buna!
#10
In primavara am fost cu ceva treaba la Hotel New Egreta.  Atunci am observat ca se draga canalul ce duce din sat catre Lipoveni. Acest canal a mai fost dragat si acum 2 ani prin vara. Anul trecut pe ape mici (sub 50cm la Tulcea) era la limita navigabilitatii dupa parerea mea, apa mica maxim 40cm.
#12
Incearca aici http://motoarebarci.ro/kit-prindere-elice/yamaha-ro-2.html

Axul portelica de honda 40/50 are 13 caneluri ca si cel de yamaha 40/50/60.
Personal am folosit elice de Yamaha 50 pe Honda 50. Cred ca si piulita se potriveste la filet dar nu am incercat.
#13
Vand Elice Turning Point Husler 10 1/8 x 15 cu 13 caneluri
Se potriveste pe Honda 35-50 cai si Yamaha 40-50 cai, posibil si pe alte motoare.
Este turnata din aluminiu prin metoda squeeze cast si are Hub-ul demontabil. Se pot folosi mai multe elice pe acelasi hub.
Elicea a fost usor lovita dar reparata foarte bine.

Detalii si pe siteul producatorului http://tpprops.net/

Pret 300 Ron. tel: 0720333912
#14
Barci de pescuit / Re: Sfat motor pt cabinata
Mai 08, 2014, 11:24:37 AM
Acesta fiind primul meu post pe acest forum e frumos sa ma prezint si sa salut comunitatea de barcagii de aici.
Ma numesc Bogdan sunt din Ploiesti si am Glastronul de la Avatar impreuna cu in prieten ca deh, ca la casatorie e bine sa imparti si placerea si cheltuaiala. O folosim exclusiv in Delta tinand-o parcata la Dunavat in curte la un satean.

Noi cand plecam la Pescuit 2-3 zile cu cortul avem un frigider de 40l  confectionat artizanal din spuma aluminizata cu compresor la 12v-24v care consuma foarte putin. (2A in functionare). Cu o baterie Auto si un Panou solar de 50W bateria nu se descarca deloc. E adevarat ca o baterie in plus e o greutate deloc de neglijat dar la o iesire mai lunga se merita. Frigiderul poate functiona si ca congelator fiind prevazut cu termostat -20...+20. (Atasat poza cu frigiderul) Pentru noi e alegerea ideala mai ales ca la intoarcere il folosim pentru a stoca si congela pestele.

Acelasi compresor (BD35F) se gaseste si pe frigiderele Waeco Coolfreeze. Este un compresor comandat in impulsuri cu posibilitatea selectarii vitezei(2500,3000, 3500RPM) pentru refrigerare rapida apoi mers economic, selectia voltajului este automata si comandata de pe placa electronica (poate functiona si pe instalatii cu 24V ca la camioane). Protectia la descarcare a bateriei se poate selecta in functie de dorinta si baterie prin conecatrea unui rezitor intre doua iesiri ale placii astfel selectand voltajul de deconecatare al compresorului undeva intre 10.5V si 12V la alegere.

Daca consideri ca merita investitia cauta un Waeco. Greutatea frigiderului nostru gol e de aproximativ 12kg. Cred ca Waeco e putin mai greu avand in vedere ca e imbracat in plastic dar nu cred ca depaseste 15kg.

Bafta si sa auzim de bine!