Menu

Afișare mesaje

Această secțiune îți permite să vezi toate mesajele scrise de acest membru. Reține că poți vedea mesajele numai din zonele la care ai acces și tu.

Afișare mesaje Menu

Mesaje - pisica

#1
Motoare / Re: Yamaha 8 hp, 2t, vechi sau nou?
Septembrie 15, 2022, 09:02:12 PM
Citat din: dany din Septembrie 13, 2022, 01:25:29 PM
Salut.Anuntul doi nu mai este valabil,...
Am o alta varianta pt.tine.Johnson 7,5 cai ,cizma scurta.Arata ca unul de 5.Super motor,in stare f. buna.tel.0746246216 Dany.Vb.la telefon
Multumesc pentru oferta, dar motorul din al doilea anunt, a ajuns la mine.
#2
Motoare / Yamaha 8 hp, 2t, vechi sau nou?
Septembrie 11, 2022, 08:30:15 AM
Cautand un motor usor, pana in 30kg, am restrans cautarea la cateva modele...
Unul dintre ele e Yamaha de 8 cai, care are cca 28 de kg.
Am gasit pe olx, unul foarte vechi, are 40 de ani, altul, mult mai nou, fabricat cred prin 2000.
Pe cel vechi l-am vazut ieri, arata destul de bine, compresie de 9 bari pe fiecare piston.
Pe cel nou, urmeaza sa-l vad maine. La modelul vechi ma ingrijoreaza fsptul ca are aprindere cu platini, iar de platini, ca fost posesor de motocicleta comunista, fug ca dracu de tamaie.
Rog cunoscatorii  care stiu acest model, sa ma ajute sa fac alegerea corecta.
https://m.olx.ro/d/oferta/motor-yamaha-8-cp-IDgrxMB.html?reason=observed_ad
https://m.olx.ro/d/oferta/motor-yamaha-8hp-2t-cizma-scurta-IDgrICO.html
#3
Motoare / Selva 8hp, 4 timpi
Septembrie 07, 2022, 09:05:22 AM
Va salut!
Desi am o rigida din aluminiu si un Suzuki de 25 cai, 2 timpi..m-am intors la prima dragoste, gonflabila.
Am luat-o pentru iesiri scurte, de-o zi, ca sa scap de peridoc si consumul motorului de 25, care e destul de gurmand si benzina nu este ieftina.
Acum imi trebuie si motor...
Barca e usoara, pana in 30 de kile, gliseaza cu 6 cai, 4t, probat pe Dunare.
As vrea totusi o rezerva de putere, asa ca m-am gandit ca un 8 cai e fix ce trebuie.
Dar la 8 cai si o greutate rezonabila, sub 30kg, sa nu-mi rupa spatele, sunt putine optiuni.
Un 2t, Tohatsu de 9,8 sau Yamaha de 8, dar sunt putine, vechi si scumpe.
Azi am dat pe Probarca de un Selva de 8 cai, 4t, care are sub 30 de kg.
Nu stiu insa nimic despre fiabilitatea acestor motoare, de aceea am postat aici.
In speranta ca sunt utilizatori ai acestui model, sau macar a unui 4t, produs de Selva, care ar putea sa-mi spuna minusurile acestui motor.
Motorul este acesta...
https://www.selvamarine.com/en/products/outboards/details/black-bass-8/
#4
Motoare / Re: Turometru Kus
Mai 04, 2022, 02:54:32 PM
cosmin91, am rezolvat, am gasit tot aici pe forum cum se seteaza.
Multumesc!
#5
Motoare / Turometru Kus
Aprilie 01, 2022, 10:19:35 AM
Va salut!
Am cumparat recent un turometru 0-6000RPM, pe care vreau sa-l conectez la un motor Suzuki DT25, in doi timpi, doar ca intampin o problema, nu stiu de unde sa iau semnalul de comanda.
Presupun ca ar trebui luat de pe iesirea generatorului, inainte de puntea redresoare, dar n-as vrea sa gresesc.
Daca cineva foloseste un astfel de turometru, il rog sa ma lamureasca.
Multumesc anticipat!
#6
Motoare / Re: Selva 9,9cp 2 timpi
Ianuarie 11, 2022, 10:06:33 PM
Citat din: pilu din Ianuarie 11, 2022, 09:00:28 PM
modelul acela din link .cu acel tip de capac este foarte vechi, pana in 1980 ,nu recomand .
Omul spune ca e fabricat in 2000...si e mecanic serios. O fi capacul de la un model mai vechi, habar n-am.
Dar daca spuneti ca nu e fiabil, o sa caut un Yamaha, doar ca cele de 8 cai, sunt destul de rare.
#7
Motoare / Selva 9,9cp 2 timpi
Ianuarie 10, 2022, 06:35:39 PM
Va salut!
Desi am o rigida de aluminiu si un Suzuki de 25 de cai, caut un motor de pana in 10 cai, in 2 timpi, pentru o gonflabila.
Ca tot romanul, vreau sa fie si ieftin si bun, dar mai ales usor, pana in 30 de kg.
Am gasit pe un grup un Selva de 9,9 Sport, de 170 cm cubi, banuiesc, ca asa scrie pe capac. Vanzatorul spune ca e fabricat in 2000, dar am cautat pe net si n-am gasit nimic despre acest model.
Stie cineva despre ce motor e vorba?
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1382323782200713&id=100012693129263
#8
Motoare / Re: Transformare Yamaha Autolube 20cp
Decembrie 27, 2021, 10:42:55 PM
Citat din: MariusMKV din Decembrie 27, 2021, 10:30:17 PM
Am cerut sfaturi peste tot dar din pacate din tara nu a venit deloc.
Pe forumuri au ramas doar cei nostalgici iar pe grupurile de pe fb nu prea sare lumea sa ajute.
Inca sunt in faza de studiu dar sunt pe directia cea buna..
PS: sper ca nu te-ai suparat pe mine pt replica de pe topicul celalalt
M-am uitat pe megazip, componentele carbuatoarelor sunt identice, includiv jiglerele...dar carburatoarele au coduri diferite si nu doar codurile ci si preturile.
Poate gasesti pe cineva care are un Yamaha de 25, sa se uite ce e marcat la interiorul carburatorului...
Nu m-am suparat, n-am gasit nicaieri compresia la Yamsha de 15 csi, dsr cei din service sigur o stiu. E prima masuratoare care arata starea unui motor, nu cred ca aia merg pe bajbaite.
#9
Motoare / Re: Yamaha 15cp, 2t, 2004
Decembrie 27, 2021, 10:06:23 PM
Citat din: MariusMKV din Decembrie 27, 2021, 09:38:21 PM
Si producatorii nu stiu ce compresie au motoarele produse de ei..
Te rog cauta-mi si mie un manual service sau specificatii date de producator unde sa scrie compresia la un motor in 2 TIMPI sa aiba valoarea 9 BAR. Nu cine stie ce rusi sau altii care masoara compresia pe youtube..
https://linexyamaha.co.za/15fmhs15fmhlyamahaoutboard/
E in regula, nu are rost sa continuam polemica, ne pierdem timpul..
#10
Motoare / Re: Transformare Yamaha Autolube 20cp
Decembrie 27, 2021, 09:47:58 PM
Citat din: MariusMKV din Decembrie 22, 2021, 09:39:39 AM
Salutare si sarbatori fericite!
Am un Yamaha Autolube 20cp model 2007 (20DMHO sau 20D) si ma mananca sa il fac de 25cp (25N).
Din ce am scormonit pe internet, motoarele sunt identice (395cc cu 2 carburatoare) cu 2 exceptii:
1. Carburatoarele au repere diferite dar sunt compatibile pe ambele tipuri de motoare si toate piesele ale acestora sunt identice.
2. Difera restrictia din cizma.


Nu bag mana in foc, dar nu cred ca carburatoarele sunt compatibile..
Ca difera jiglerele, n-ar fi o problema, dar difera si diametrul interior...la cel de 25 e mai mare.
Eu am studiat problema la motorul meu  Suzuki de 25 de cai, care se poate face de 30.
La mine difera carbuatoarele si chiulasele, cel de 30 are raportul de compresie mai mare.
Parerea mea, nu modifica nimic la motor pana nu edti sigur ce modificari trebuie facute.
Cauta pe megazip motorul tau, cat si pe cel de 25 si verifica dupa codurile pieselor, sa vezi ce difera de la unul la altul.
PS
In filmuletul asta se modifica un Yamaha de 20, in 25...difera diametrul interior sl carbului, difera jiglerele.
Nu e motorul tau, dar intuitia imi spune ca si la tine e la fel.

https://youtu.be/G6_N9UgtHmE
Despre carbuatoare, de la minutul 12...
#11
Motoare / Re: Yamaha 15cp, 2t, 2004
Decembrie 27, 2021, 09:13:40 PM
Citat din: MariusMKV din Decembrie 14, 2021, 11:29:41 AM
Pai si in cazul acesta cum scot anumite persoane presiuni de 8.5+ bar ?! Tind sa cred ca folosesc niste manometre cu clasa mica de precizie altfel nu-mi explic..
In primul clip este un motor la fel ca al meu, acelasi an de fabricatie iar in al 2-lea este ca vechiul meu motor. Ambii scot presiuni peste valorile date de producator.
https://youtu.be/Bn5E3RN9Pyo
https://youtu.be/6ndbNVHW-VQ
Compresia la fostele noastre motoare, noi, e de 9 bari.
Am gasit un filmulet al unor rusi care repara motoare de barca, care au masurat compredia la un motor nou nout. Atat era, 9 bari si nu cred ca aia lucrau cu scule decalibrate...
Am salvat undeva filmuletul, poate il gadesc...
Am gasit filmuletul...compresia nu e 9 bari, e aproape 10...la un motor nou.
https://youtu.be/KFYa_v6HPaI
La minutul 2, se masoara compresia...
Mai spune ca minimul de de 6 bari, dupa care motorul trebuie reparat.
#12
Motoare / Re: Reconditionare Suzuki DT25
Noiembrie 12, 2021, 08:09:06 PM
Citat din: mdascalu din Noiembrie 12, 2021, 10:00:00 AM
Buna ziua,
Frumoasa reconditionarea din filmulet, chiar mi-a placut mult, dar cinstit, nu se merita. Chiar daca motorul ar avea valoare sentimentala, ceea ce nu e cazul, nu se merita.
Cu siguranta, bani in el nu bag.
Daca nu reusesc sa-l pun in functiune si nu sunt deloc optimist, va ramane cs donator de organe...ch toate ca nu cred ca o sa apelez la el.
Motorul pe care il folosesc, Suzuki DT25, este impecabil...Azi am masurat compresia, am 8,5 bari pe fiecare cilindru. De curiozitate am bagat ulei in cilindri, a crescut compresia, dar foarte putin, cam un bar.
#13
Motoare / Re: Reconditionare Suzuki DT25
Noiembrie 12, 2021, 08:03:35 PM
Citat din: kama3 din Noiembrie 12, 2021, 01:51:07 PM
De ce a stat motorul?
Sau mai bine zis de ce a fost tras pe dreapta?
In rare cazuri un motor bun e tras pe dreapta cu intentia de a mai fi folosit.
Si atunci se face o minima conservare. Ceva ulei in capul pistonului, ceva vaselina prin punctele esentiale, o punga in cap, etc.
Daca nu, e bine de stiut ce probleme avea inainte de retragere.
O restaurare merita de amorul artei. Daca nu e economica o restaurare in scopul folosirii nu prea merita.
Habar nu am de ce a fost tras pe dreapta, motorul nu pare a fi fost obosit, dar de conservat sigur nu a fost conservat.
Am poze, dar nu stiu sa le pun, procedura e destul de imbarligata aici, pe forum.
#14
Motoare / Reconditionare Suzuki DT25
Noiembrie 11, 2021, 01:22:07 PM
Va salut!
Am cumparat recent un Suzuki DT25, care zacea aruncat intr-o magazie de ani buni, probabil.
L-am luat pentru piese de rezerva, la motorul meu, tot un Suzuki DT25, model ceva mai nou, tot in doua pistoane.
Stiam ca motorul e blocat, dar am fost curios sa vad care e cauza..
Am dat chiulasa jos si am gasit un cilindru destul de ruginit, celalalt arata bine..
Am pus ceva benzina si ulei, dupa cateva ore, am incercat sa deplasez pistoanele, batand cu ciocanul intr-o bucata de lemn..
Pistoanele au rezistat eroic...
Am banuit ca mai exista si alta cauza a blocarii motorului, asa ca am dat jos carburatorul, muzicuta, sa pot vedea starea ambielajului.
Asa cum ma asteptam, acesta e foarte ruginit, la fel si rulmentii.
Am incercat sa dau jos motorul, sa-l pot desface, din cele 6 suruburi, 3 s-au rupt, asa ca ma asteapta o munca de Sisif, trebuiesc gaurite...am vazut pe yutube cum au procedat rusii cu un motor identic.
Acum vine intrebarea...are rost sa ma chinui, sau ambielajul e complet compromis, din cauza ruginii.
Vine iarna, as avea timp liber sa incerc reconditionarea, dar daca ambielajul e distrus, ar insemna sa irosesc timpul degeaba.
PS
Motorul e identic cu cel din filmulet..
Dupa ce am vazut cam cat au muncit rusii sa-l dezmembreze, mi-a cam pieit entuziasmul.
https://youtu.be/JqOSJkgQ8yY
#15
Va salut!
Am un coleg de munca care e administrator la o balta..
Foloseste doua motoare de barca, un Honda de 10 cai, din 2003, daca am retinut bine si un Suzuki de 15 cai, injectie.
Apa din balta e completata periodic cu apa trasa din panza freatica, iar apa in zona e dura.
Motorul Honda deja are probleme din cauza asta, se supraincalzeste si intra pe avarie.
A folosit o solutie concentrata de dertratant, a rezultat o cantitare apreciabila de depuneri, a schimbat apoi si termostatul, problema persista.
Are rost sa mai incerce rularea motorului cu dertratant, sau trebuie data jos chiulasa si curatat motorul temeinic?
Se gandeste sa foloseasca solutie de detartant si la Suzuki...preventiv, sa nu sa depuna prea mult calcar.
Exista cumva riscul ca solutia sa atace diverse garnituri de cauciuc, pe traseul de racire?