Dacă ar exista "dream motor boat", pentru mine, în mod sigur, Buster-ul ar fi. De acum fo' 7 ani, tot sap pe lângă "subiect", așa că am acumulat o brumă de informații despre... Acum, eu prin "critică" înțeleg agumentație, pentru aspecte pozitive și negative.
Capitolul de "positive" este covârșitor: de la organizarea curată, fără obstacole inutile, a interiorului, cu posibilități multiple de configurare, la tehnologia de construcție care, fără să fie revoluționară, este una de excepție, adaptată apelor deloc prietenoase ale nordului. Oamenii ăia încearcă să construiască ambarcațiuni care să-ți ofere siguranță și o relativă independență relativ la starea mării. Dacă o să cauți un pic pe YouTube o să găsești o groază de materiale despre Buster, inclusiv ceva filmulețe ale băieților din Tulcea (la intrarea dinspre Constanța pe partea dreaptă - nu știu cum îi cheamă) care o comercializează în Ro, făcute acum vreo 5-6 ani, iarna, în Deltă, pe Șontea cred.
Așa că, românește, am să mă concentrez pe "negative":
- Barca este construită pentru mările nordice, mai agitate, cu un V mai pronunțat deci cu un pescaj (nu l-am găsit specificat) de - apreciez - 25-30 cm ceea ce reprezintă o limitare serioasă dacă vrei și altceva decât canalele mari sau Dunărea.
- Este o barcă construită solid, cu sandwich de spumă între învelișuri și cu ceva osatură mai masivă deci are o greutate destul de măricică (390 Kg pentru L1 și 430 Kg pentru L2). Numai hidrodinamica bine studiată ajută la menținerea motorizării în limitele 40-60 hp. Pentru o barcă de Al, opiniez că este una destul de grea.
- Doar aplicabil mie (sper!): Cel mai mare neajuns este că este păzită! De eticheta cu prețul. Consider că 25-30 k EUR + TVA, fără motor, este ușor exorbitant pentru o barcă open. Am "vânat" on-line ceva sh-uri, dar pe lângă faptul că nu sunt prea multe oferte, și acestea sunt la mai mult de 7.000 EUR și cu ceva condiții de livrare. Cine le are, le ține (pe bună dreptate!). Găsisem un Mini Sport în Germania dar și aia, fără motor era 3.500 EUR. Așa că...
Bref, cam același tănculeț dar la prețuri mai acceptabile, ar fi Canadian-ul. Din păcate și cu aceleași neajunsuri relative la pescaj și greutate.
Despre turismul în Mirifica, cu sau fără cort, prefer să nu mă exprim că îmi crește tensiunea și sănătatea (mai ales a mea) este prețioasă. Dar pot să-ți spun că observațiile tale sunt absolut corecte.
Sper că nu am bătut câmpii prea tare... Spor și fire întinse!
Capitolul de "positive" este covârșitor: de la organizarea curată, fără obstacole inutile, a interiorului, cu posibilități multiple de configurare, la tehnologia de construcție care, fără să fie revoluționară, este una de excepție, adaptată apelor deloc prietenoase ale nordului. Oamenii ăia încearcă să construiască ambarcațiuni care să-ți ofere siguranță și o relativă independență relativ la starea mării. Dacă o să cauți un pic pe YouTube o să găsești o groază de materiale despre Buster, inclusiv ceva filmulețe ale băieților din Tulcea (la intrarea dinspre Constanța pe partea dreaptă - nu știu cum îi cheamă) care o comercializează în Ro, făcute acum vreo 5-6 ani, iarna, în Deltă, pe Șontea cred.
Așa că, românește, am să mă concentrez pe "negative":
- Barca este construită pentru mările nordice, mai agitate, cu un V mai pronunțat deci cu un pescaj (nu l-am găsit specificat) de - apreciez - 25-30 cm ceea ce reprezintă o limitare serioasă dacă vrei și altceva decât canalele mari sau Dunărea.
- Este o barcă construită solid, cu sandwich de spumă între învelișuri și cu ceva osatură mai masivă deci are o greutate destul de măricică (390 Kg pentru L1 și 430 Kg pentru L2). Numai hidrodinamica bine studiată ajută la menținerea motorizării în limitele 40-60 hp. Pentru o barcă de Al, opiniez că este una destul de grea.
- Doar aplicabil mie (sper!): Cel mai mare neajuns este că este păzită! De eticheta cu prețul. Consider că 25-30 k EUR + TVA, fără motor, este ușor exorbitant pentru o barcă open. Am "vânat" on-line ceva sh-uri, dar pe lângă faptul că nu sunt prea multe oferte, și acestea sunt la mai mult de 7.000 EUR și cu ceva condiții de livrare. Cine le are, le ține (pe bună dreptate!). Găsisem un Mini Sport în Germania dar și aia, fără motor era 3.500 EUR. Așa că...
Bref, cam același tănculeț dar la prețuri mai acceptabile, ar fi Canadian-ul. Din păcate și cu aceleași neajunsuri relative la pescaj și greutate.
Despre turismul în Mirifica, cu sau fără cort, prefer să nu mă exprim că îmi crește tensiunea și sănătatea (mai ales a mea) este prețioasă. Dar pot să-ți spun că observațiile tale sunt absolut corecte.
Sper că nu am bătut câmpii prea tare... Spor și fire întinse!