De acord cu lupta cu ursu' ! E forma mea favorita de infruntare. Am vazut in una din poze, pe masa (banc de lucru, tejghea sau cum s-o numi) o sticla de Jalea Bucurestiului (J&B pentru conformitate). Cred ca este suportabila pentru intrare! O aduc eu si o impartim sau contribui, daca o aduce altcineva. Da-mi un semn, cit sa fie cota mea de Ursuz.
Această secțiune îți permite să vezi toate mesajele scrise de acest membru. Reține că poți vedea mesajele numai din zonele la care ai acces și tu.
Pagini1
#2
Sa facem cunostinta / Re: Bun venit pe Forumul Cap Compas
Octombrie 09, 2013, 12:53:51 AM
Un salut intirziat bine de tot!
In primul rind, venind din barcaholic.ro, m-am constatat membru si aici! M-am mirat si nu prea, vazind ca Vali, foarte activ acolo este "intemeietorul" acestui forum, deci nu mi-am facut probleme. Probabil ca a preluat, cumva, membrii din barcaholic. Abia azi, am citit un topic "nenteresant" si anume acesta! Si l-amciti cap coada (de vreo ora jumate o fac).Sa-mi fie rusine ca abia acum!
Sa ma (totusi) prezint:
Vladimir BUSTAN, Bucuresti. Probabil decanul de virsta, la cei 58 ai mei. Pasiunea cu barcile si velele vine de undeva din geneticul meu, probabil; mama este finlandeza, de pe malurile lacului Onega; unchiul ei, fratele bunicii, construia, cind am fost in vizita la Olonetz (cred ca in 1963-64!!!) o barca pentru pescuit. Am cazut din ea si mi-am fracturat mina.
Prima lucrare de "atelier" in scoala generala a fost o macheta de nava cu zbaturi (probail ceva infloenta de la Tom Sawer si Missisipi-ul lui).
Mult mai tirziu, prin clasa I-a de facultate, am descoperit VELELE ! Intii pe lacul Tei, apoi Herastrau, Snagov si in final marea cea mare. Yola olimpica a fost prima barca (fosta campioana olimpica la Melbourne, cum mi s-a spus, cumva ajunsa la clubul sportiv universitar) la care am lucrat o vara intraga, privind cu jind (si injurindu-i in gind) pe cei care sa dadeau pe apa. Au fost finn, snipe, 470 si chiar FD, barci pe care am fost mus sau timonier, in decursul anilor de studentie. Apoi aintervenit ruptura: am plecat pentru stagiu la Odorheiul Secuiesc. Munti! Ape ioc!
In concedii, ajungeam, ca tot romanul pe litoral si nu imi luam ochii ore de la cite o barca ce puteai vedea pe vreme aceea. In anul cu Cernobil-ul, am fost in excursie (cu UTC-ul) la Mamaia. Acolo, am reintilnit un fost coleg de grupa, din Martinica, ajuns instructor de vele la Thalassa-club Mediteranee. Tocmai isi armau barcile pentru sezon; desi erau valuri de 3-4 m, s-a lasat cu o "iesire" de neuitata. De pe mal nu se vedeau giruetele din virful catargelor Lasere-lor cind picam intre doua valuri!
Iar o lunga pauza!
De tri ani mi-am propus sa ma reintilnesc cu soarta: chestiile plutitoare duse ( stiu eu de ce nu spun impinse!!!) de vint pe apa.
Asta sunt si mama altu' nu mai face! Ar fi si de mirare la 80 de ani!
In primul rind, venind din barcaholic.ro, m-am constatat membru si aici! M-am mirat si nu prea, vazind ca Vali, foarte activ acolo este "intemeietorul" acestui forum, deci nu mi-am facut probleme. Probabil ca a preluat, cumva, membrii din barcaholic. Abia azi, am citit un topic "nenteresant" si anume acesta! Si l-amciti cap coada (de vreo ora jumate o fac).Sa-mi fie rusine ca abia acum!
Sa ma (totusi) prezint:
Vladimir BUSTAN, Bucuresti. Probabil decanul de virsta, la cei 58 ai mei. Pasiunea cu barcile si velele vine de undeva din geneticul meu, probabil; mama este finlandeza, de pe malurile lacului Onega; unchiul ei, fratele bunicii, construia, cind am fost in vizita la Olonetz (cred ca in 1963-64!!!) o barca pentru pescuit. Am cazut din ea si mi-am fracturat mina.
Prima lucrare de "atelier" in scoala generala a fost o macheta de nava cu zbaturi (probail ceva infloenta de la Tom Sawer si Missisipi-ul lui).
Mult mai tirziu, prin clasa I-a de facultate, am descoperit VELELE ! Intii pe lacul Tei, apoi Herastrau, Snagov si in final marea cea mare. Yola olimpica a fost prima barca (fosta campioana olimpica la Melbourne, cum mi s-a spus, cumva ajunsa la clubul sportiv universitar) la care am lucrat o vara intraga, privind cu jind (si injurindu-i in gind) pe cei care sa dadeau pe apa. Au fost finn, snipe, 470 si chiar FD, barci pe care am fost mus sau timonier, in decursul anilor de studentie. Apoi aintervenit ruptura: am plecat pentru stagiu la Odorheiul Secuiesc. Munti! Ape ioc!
In concedii, ajungeam, ca tot romanul pe litoral si nu imi luam ochii ore de la cite o barca ce puteai vedea pe vreme aceea. In anul cu Cernobil-ul, am fost in excursie (cu UTC-ul) la Mamaia. Acolo, am reintilnit un fost coleg de grupa, din Martinica, ajuns instructor de vele la Thalassa-club Mediteranee. Tocmai isi armau barcile pentru sezon; desi erau valuri de 3-4 m, s-a lasat cu o "iesire" de neuitata. De pe mal nu se vedeau giruetele din virful catargelor Lasere-lor cind picam intre doua valuri!
Iar o lunga pauza!
De tri ani mi-am propus sa ma reintilnesc cu soarta: chestiile plutitoare duse ( stiu eu de ce nu spun impinse!!!) de vint pe apa.
Asta sunt si mama altu' nu mai face! Ar fi si de mirare la 80 de ani!
#3
Cafenea - Discutii generale / Re: "Baiaram" la Bucuresti
Octombrie 08, 2013, 11:40:47 PM
Ca bine zici! Nu-i mare lucru sa ne adunam. Asta inseamna ca m-am cam autoinvitat, nu? Desi muncile gradinicole de toamna ma cam fura vichend de vichend, imi rup un 26 oct sau 2 nov. Eu unu' pot veni singur sau cu timonierul (adica persoana responsabila cu directia cuplului, dar si timonier pe bune; miine pun si o poza dintr-o furuna de 7-8 bf din Ionica, pe 16 sept!) cum hotaraste majoritatea.
Cam pe unde este atelierul?
Cam pe unde este atelierul?
#4
Motoare / starter electric Evinrude 35 cp
August 29, 2013, 03:59:44 PM
Intentionez sa montez pe motorul meu (Evinrude 35 cp, 2T, 1982) un starter. Am cautat dupa cod reper (39139) si am gasit, din pacate numai in US, diverse variante intre 50 si 115 usedei.
Intrebarea este: oare la capetele plajei de preturi se afla cel mai bun si cel mai rau? Care poate fi diferenta de la simplu la dublu?
Si partea anecdotica: fara sa deschid sau solict un caz, imi "raspunde" go2marine.com, imi da ceva detalii si un pret:
Update for Case #CASE39139 - "electric starter".
It is not as easy as bolting on a starter you will need a special bracket relay starter etc. That being said the kit cost is 583.13 and I wll need to special order it from OMC. The link below will take you to that item. If you need further assistance please let me know.
http://www.go2marine.com/product/362857F/johnson-evinrude-elec-st-kit-25-35.html
Asta ma face sa cred ca net-ul a inceput sa citeasca gindurile!!!
Intrebarea este: oare la capetele plajei de preturi se afla cel mai bun si cel mai rau? Care poate fi diferenta de la simplu la dublu?
Si partea anecdotica: fara sa deschid sau solict un caz, imi "raspunde" go2marine.com, imi da ceva detalii si un pret:
Update for Case #CASE39139 - "electric starter".
It is not as easy as bolting on a starter you will need a special bracket relay starter etc. That being said the kit cost is 583.13 and I wll need to special order it from OMC. The link below will take you to that item. If you need further assistance please let me know.
http://www.go2marine.com/product/362857F/johnson-evinrude-elec-st-kit-25-35.html
Asta ma face sa cred ca net-ul a inceput sa citeasca gindurile!!!
#5
Carvel plank (bordaj conventional) / Re: Interiorul
Iulie 29, 2013, 11:13:01 PM
Da' chiar esti peste tot! Te invidiez, caci eu nu reusesc sa ma rup de mentalitatea de slujbas la altii. Si imi doresc (porobabil nu suficient!) sa o fac. Probabil ca virsta isi spune cuvintul! Mi-ar placea sa fac ce-mi place: sa lucrez cu lemn caci, cindva, de mult de tot, la teminarea liceului, eram "calificat" timplar de mobila de arta! Nimic nu e ca lemnul la atingere! Deh, nostalgii de catelus!
#6
Carvel plank (bordaj conventional) / Re: Interiorul
Iulie 29, 2013, 03:05:09 PM
Tare curios sunt, cam in ce stare este azi barcuta aia ?!?
#7
Monococi / Re: Punte lemn...
Iulie 29, 2013, 01:35:21 PM
Da, sigur experienta bate teoriile. Ei isi vind marfa pe baza unor fise tehnice pe care le stapinesc sau nu; in definitiv sunt convins ca sunt vinzatori, nu mesteri, deci cu practica ... mai putintel! Am facut prostia sa cumpar 15 l de rasina, MEC-ul aferent. Vezi ce inseamna graba si lipsa de informare! Voi sti la urmatoarea. Mintea aluia de pe urma, deh!
Abia stept un "live".
Abia stept un "live".
#8
Monococi / Re: Punte lemn...
Iulie 28, 2013, 11:56:23 PM
Vali, referitor la postul tau din 11iunie, in care descrii etapele de finisare a cocii, am o intrebare de neofit: dupa ce imi spun cei de la Polydis, epoxi nu este compatibil cu poliesterul. Cum se impaca asta cu grunduirea cu grund epoxidic a corpului din rasina poliesterica? Intreb deoarece sunt direct interesat: vreau sa cabinez o barcuta de 5 m, solutia optima fiind o structura din placaj ( mai nou mi-a fost sugerata pentru greutate, proprietati temoizolante si usurinta prelucrarii o spuma rigida din PVC, chiar dac e ceva mai scumpa). Barca este din rasina poliesterica, iar lipirea lemnului ar fi fost ideal sa o pac cu epoxidica (inteleg ca are aderenta mai buna la lemn), dar asa cum spuneam mai sus, sunt incompatibile. Sunt in impas, spre ce solutie sa ma indrept! Oricum, miine te voi suna, cum mi-ai sugerat in mesaj, si poate imi rup o dupaamiaza sa fug pina la tine pentru vreo doua trei ore de povestit.
#9
Mari si oceane / Re: Marea Neagra
Iulie 27, 2013, 12:05:58 PM
Exista anomalii magnetice naturale, de regula marcate pe hartile de navigatie. Un exemplu este zona intre Mangalia si Cap Aurora, la sirca 1-1,5 mile in larg. Pozitionarea nu este foarte precisa; am vazut harti unde sunt arii delimitate si altele unde este numai o nota in zona respectiva a hartii. Intrebind un ofiter de la Inst. Hidrografic ce manifestari sunt in zona, mi-a spus sa nu ma astept ca busola sa sara din locul ei, sa faca precum elicopterul sau alte cele; pur si simplu nu mai indica corect; nu am gasit pe nimeni sa spuna cum se procedeaza in asfel de zone. In cazul acesta concret este simplu, ai vizibilitate buna a coastei, deci mergi dupa repere. Si nici nu este o zona intinsa. Dar in larg, si,presupunind ca zona de anomalie este mult mai mare ( nu stiu intinderea posibila!) cum tii drumul? Dar celelalte echipamente sunt sau nu influentate de astfel de anomalii? O multime de intrebari!
#10
Proiectare, design, teoria navei / Re: scanare forme
Iulie 02, 2012, 03:58:22 PM
Ai putea da mai multe detalii despre "dispozitivul: de la Brico?
#11
Proiectare, design, teoria navei / Re: Constructia unei cabine pe o barca deschisa
Aprilie 02, 2012, 02:36:09 PM
Mda! Ideea asta am avut-o si eu insa...
Barca are o punte din fibra, profilata cu banci, spatii de depozitare, si alte alea. Eu m-am gindit la o modificare mai adinca, respectiv sa desfac circa trei m de la prova, pastrind pupa nemodificata, unde am un spatiu bun pentru rezervor de carburant, piese de scimb, in fine chestii "murdate" chiar la oglinda. Lateral sunt doua banchete in lungul bordurilor care, iarasi, au spatii utile. Vreau sa si ridic bordajul cu ... inca nu stiu cu cit, depinde cit modific centrul de greutate, sa nu afectez (prea mult) stabilitatea laterala. Voi face cit de curind niste poze, asa cum e acum si cu ce vreau sa iasa, si le postez.
In partea din fata vreau sa amenajez cabina (cum este normal, nu?!?), si acolo este mult de lucru. De sfaturi nu ma voi plinge nicicind: sunt binevenite.
De exemplu nu stiu (desi am lucrat ceva cu fibra, mai demult - um surf Mistral pe care nu l-am vazut pe apa! L-am dat nepotului din Nemtzia) cum se impaca lemnul sau placajul cu fibra si rasina. Si multe altele. Stati linistiti, sunt scai si ma veti dori voi afara din forum!
Toate bune.
Barca are o punte din fibra, profilata cu banci, spatii de depozitare, si alte alea. Eu m-am gindit la o modificare mai adinca, respectiv sa desfac circa trei m de la prova, pastrind pupa nemodificata, unde am un spatiu bun pentru rezervor de carburant, piese de scimb, in fine chestii "murdate" chiar la oglinda. Lateral sunt doua banchete in lungul bordurilor care, iarasi, au spatii utile. Vreau sa si ridic bordajul cu ... inca nu stiu cu cit, depinde cit modific centrul de greutate, sa nu afectez (prea mult) stabilitatea laterala. Voi face cit de curind niste poze, asa cum e acum si cu ce vreau sa iasa, si le postez.
In partea din fata vreau sa amenajez cabina (cum este normal, nu?!?), si acolo este mult de lucru. De sfaturi nu ma voi plinge nicicind: sunt binevenite.
De exemplu nu stiu (desi am lucrat ceva cu fibra, mai demult - um surf Mistral pe care nu l-am vazut pe apa! L-am dat nepotului din Nemtzia) cum se impaca lemnul sau placajul cu fibra si rasina. Si multe altele. Stati linistiti, sunt scai si ma veti dori voi afara din forum!
Toate bune.
#12
Proiectare, design, teoria navei / Constructia unei cabine pe o barca deschisa
Aprilie 02, 2012, 12:00:18 PM
Salut,
Nici nu stiu daca aici imi este locul...
As vrea sa modific o barca, despre care nu stiu mare lucru (o am de la un nepot din Germania) :
520 lungime, 185 latime, un motor Evinrude 35 CP si cam atit. Este deschisa cu circa 6 locuri.
As dori sa-i fac o cabina de 2 locuri pentru depl scurte si innoptari de weekend (lac, Dunare, Delta, 1 - 2 mile pe mare (fara vint si valuri!!!)). Mi-a placut, si se aseamana foarte mult cu ce imi doresc, proiectul rusului : http://www.boatplans.ru/Superkosatka/ din care ma voi inspira cu siguranta
Problema este ca nu stiu nimic despre inmatriculare, autorizari, revizii periodice , etc. Ce acte sunt necessare, proiect, etc.
Ma poate ajuta cineva?
Nici nu stiu daca aici imi este locul...
As vrea sa modific o barca, despre care nu stiu mare lucru (o am de la un nepot din Germania) :
520 lungime, 185 latime, un motor Evinrude 35 CP si cam atit. Este deschisa cu circa 6 locuri.
As dori sa-i fac o cabina de 2 locuri pentru depl scurte si innoptari de weekend (lac, Dunare, Delta, 1 - 2 mile pe mare (fara vint si valuri!!!)). Mi-a placut, si se aseamana foarte mult cu ce imi doresc, proiectul rusului : http://www.boatplans.ru/Superkosatka/ din care ma voi inspira cu siguranta
Problema este ca nu stiu nimic despre inmatriculare, autorizari, revizii periodice , etc. Ce acte sunt necessare, proiect, etc.
Ma poate ajuta cineva?
Pagini1