Menu

Afișare mesaje

Această secțiune îți permite să vezi toate mesajele scrise de acest membru. Reține că poți vedea mesajele numai din zonele la care ai acces și tu.

Afișare mesaje Menu

Mesaje - ducris

#1
Citat din: timberland0910 din Ianuarie 27, 2017, 06:52:33 PM
E obligatoriu...eu in 5 feb ma duc la curs si examen la sfarsitul lunii ☺  ai primit pe mail pdful cu marinaria?

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk
multumesc mult, mult, timberland0910....da, am primit, e ok...
bafta multa la examen...pumnii stransi!!!!
#2
Citat din: iulian_cioclin din Ianuarie 27, 2017, 08:19:19 AM
Eu stiu ca fara acea diploma care o obtii la curs, nu te poti prezenta la examen
exista undeva, figureaza undeva scris negru pe alb ca diploma este unul din documentele necesare la dosar, fara de care nu ne putem inscrie la examen? asa am auzit si eu, ca trebuiesc facute cursuri inainte de examen, dar nu scrie nicaieri explicit asta........
#3
multumesc tuturor pentru sprijin...
#4
Citat din: iulian_cioclin din Ianuarie 26, 2017, 03:55:43 PM
@ducris  ai facut cursul acela obligatoriu? Daca da... unde si cand?

cursul chiar e obligatoriu inainte de scoala? Sau este doar o metoda de a mai scoate de la noi niste bani suplimentari?
#5
Citat din: Vali din Ianuarie 26, 2017, 02:17:37 PM
Uite aici o carte mai veche - "ABC-ul marinarului", unde se gasesc multe din chestiunile discutate mai sus: https://we.tl/9zSuJoFmDk

Vali, l-am luat...e supertare...multam fain!!!!!!!!!!!
#6
Citat din: timberland0910 din Ianuarie 26, 2017, 03:21:48 PM
Ok ,deseara iti trimit

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk

multumesc, timberland0910!
#7
Citat din: cristi80 din Ianuarie 26, 2017, 02:04:20 PM
Salut, sunt și eu în aceeași situație, vezi aici http://end.ro/teste_anr/categoria_d/  , rezolvând testele o să descoperi cum arata un nod lat, o caliorna, ce înseamnă a matagoni etc.
Am și ceva documentație, pune un mail și o trimit.
P.S.-Disclaimer- testele online sunt făcute de userul sebba(barcaholic), eu nu am niciun merit.

cristi80, multumesc de sfat dar nu vreau sa invat mecanic, de accea doresc o documentatie
#8
Citat din: timberland0910 din Ianuarie 26, 2017, 02:00:27 PM
Da-mi o adresa de mail sa iti trimit cursul de marinarie

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk

timberland0910, multumesc pentru intentie.
mailul meu duchris67@yahoo.com
#9
Salutare, domnilor,
Ma pregatesc intens pentru sustinere examen cat. D. Ma lovesc insa de notiuni pe care nu le intalnesc nici in RND, nici in Manualul conducatorului. In principiu sunt intrebari de marinarie. Va dau cateva exemple:

-  noduri: portughez, cap alungit, nuca simpla, nuca dubla, de gripie, de sart, de capelatura, etc.... Unde exista documentatie despre ele? E adevarat, le-am gasit in setul de intrebari "Intrebari Marinarie", dar vreau sa le invat si nu mecanic.
- -sau intrebari de genul:

Ce este caliorna?

Ce este cruceta?

Ce este matagonul?

modul de asezare a sbirului pe parama?

Ce inseamna "a matagoni"?

Etc, etc, etc.....................

Va rog, ajutati-ma cu info unde pot gasi documentatie de marinarie complexa de unde pot invata cat de cat logic despre aceste notiuni.

cu multumiri,
un incepator

#10
Motoare / Re: Inaltime montare outboard Yamaha 5 CP
Iulie 28, 2015, 01:53:54 PM
multumesc pentru sfaturile competente...!!!
#11
Motoare / Re: Inaltime montare outboard Yamaha 5 CP
Iulie 27, 2015, 06:55:37 PM
multumesc ca s-a creat un alt topic din intrebarea mea....dar nu prea inteleg de ce la rubrica "regulamentul forumului"...sunt cumva pedepsit???...sau e ca o carantina??
#12
Motoare / Re: Inaltime montare outboard Yamaha 5 CP
Iulie 26, 2015, 10:34:03 AM
Citat din: teo pes din Iulie 25, 2015, 02:57:00 PM
Optimul de la care se pleaca in incercari succesive si reglaje de unghi la greutati diferite si echilibrari diferite ale ambarcatiunii la turatiii diferite si toate acestea cu elicii diferite ca pas si diametru ! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 8) 8) 8) ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Daaa...am inteles finetea raspunsului...eu doar incerc sa prind cat mai multe info de la cunoscatori...nu e treaba usoara...se pare ca e mai greu de echilibrat o barca cu un motor decat crearea echilibrului propriei vieti ;) ;) ;)...toootusi...Y-X cat este optim?? dupa care putem discuta despre pasul elicei, incarcare, etc...cu multumiri...
#13
Motoare / Re: Inaltime montare outboard Yamaha 5 CP
Iulie 25, 2015, 08:17:52 AM
Bun, acum ma exprim nu foarte tehnic, dar mai pe inteles: Fac urmatorul lucru: masor la barca distanta de la marginea superioara a oglinzii(cea pe care se aseaza menghina motorului) pana la punctul inferior al chilei =X. Acum masor la motor inaltimea cizmei (distanta de la placa anticavitatie pana la partea superioara a menghinei, cea care se aseaza pe oglinda) =Y.
Care este valoarea optima Y-X? multumesc...
#14
Motoare / Inaltime montare outboard Yamaha 5 CP
Iulie 24, 2015, 07:46:44 AM
Ca sa nu mai deschid alt topic, mai vin aici cu o intrebare: motorul pe care tocmai l-am cumparat este Yamaha, 5cp, model 5MSHA.  Am identificat ce inseamna literele, printre care S inseamna short shaft. Asa mi s-a si spus, ca are cizma scurta. Ok, dar cand masor cu ruleta de la placa anticavitatie pana la partea de la menghina care se aseaza pe oglinda am 43cm si nu 38cm, cat ar insemna cizma scurta. Are cineva o explicatie? Multumesc...
#15
Motoare / Re: rog ajutor racire Yamaha 5cp, 2 timpi
Iulie 24, 2015, 07:31:46 AM
Citat din: Ciby din Iulie 23, 2015, 02:33:53 PM
Da! Numai pentru evacuarea gazelor. Daca vei optura acel orificiu in timpul functionarii la ralanti, vei observa ca gazele arse vor fi evacuate pe galeria de evacuare, in spatele elicei sau prin butucul acesteia, in functie de motor, iar mersul motorului se va modifica, in sensul ca va scadea putin turatia.
La turatii mai mari, cuplul motorului creste iar forta opusa de presiunea apei pe evacuare are o pondere mult mai mica fata de presiunea gazelor si nu mai influenteaza mersul motorului.

Faptul ca arunca apa prin acel orificiu este iarasi normal.  Prin cizma, returul instalatiei de racire are un traseu comun cu circuitul gazelor arse, cu scopul de a le raci si a preveni supraincalzirea cizmei.

Multunesc, Ciby.  Ca de obicei, raspuns tehnic si la obiect. Cand mi-a spus mecanicul ca apa care iese prin gaurica de la cizma raceste gazele si se evita supraincalzirea cizmei am crezut ca-si bate joc de mine. Chiar mi-a aratat si un alt motor la care nu prea mai avea ce sa ii faca, cine l-a folosit a mers cu el fara racire si s-a umflat si a pleznit si a ars vopseaua atat de pe cizma cat si de pe blocul motor. Multumesc inca o data pentru lamuriri. La final, atentie mare ce motoare cumparati la mana a 2-a sau a 9-a, ca sa nu plangeti dupa bani. Decat o amarata de proba la butoi care este absolut irelevanta mai bine il duceti la un mecanic priceput sa-l vada, compresie, racire, etc. Abia apoi dati banii.