Ia sa vedem cine are ochiu ager si cine e pervers batran
Această secțiune îți permite să vezi toate mesajele scrise de acest membru. Reține că poți vedea mesajele numai din zonele la care ai acces și tu.
Pagini1 2
#3
Barci de pescuit / Re: Cabinata pescuit si agrement
Martie 21, 2017, 01:47:01 PM
Salut din nou. Am doar barci in cap de vreo luna de zile, zilnic imi caut aleasa si incep sa-mi fac o idee. Ca sa nu-mi lipseasca tot confortul de la o rulota moderna dar si spatiul din spate barcii destinat pescuitului, m-am orientat spre 2 modele anume: Quicksilver - 640 Weekend si Beneteau Antares 7.60.
Ultima e cam balena si are niste dimensiuni cam agabaritice pentru transport, ma gandeam s-o aduc acasa cu un tir dar nu incape in semiremorca. Am constatat ca barcile peste 6 m castiga foarte rapid in greutate si sar rapid de la aproximativ 1 tona pana la 2,5 tone si asta pentru 1-1,6 m in plus; e drept ca in plusul ala de lungime se regaseste confortul cu adevarat si este loc si de o chiuveta, un aragaz, un wc.
La fel se intampla cu motorizarea, daca pe la 4,5-5,5 m mai vezi domnisoarele cu motoare de 60-70 cai, cand trec de 6,5 m outboardul de 125 cai e musai sau un pic mai sus la balenele de 7 m deja diselul de 200 cai e optiunea standard la mai toate. Cu pescajul e la fel, de la 0,4-0,5 deja se trece la 0,9 m si asta limiteaza mult (as zice chiar elimina) accesul pe unele canale din delta.
Ca si varinata de achizitie, cred ca va fi din afara, preturile de aici sunt sensibil mai mari pentru barci similare, ma amuz cand vad formularea la vanzatori "nerulata in tara" de parca apele de la noi ar avea gropi si dincolo au stat in lapte dulce.
Stie cineva cand se organizeaza pe la noi vreun targ de ambarcatiuni ?
Ultima e cam balena si are niste dimensiuni cam agabaritice pentru transport, ma gandeam s-o aduc acasa cu un tir dar nu incape in semiremorca. Am constatat ca barcile peste 6 m castiga foarte rapid in greutate si sar rapid de la aproximativ 1 tona pana la 2,5 tone si asta pentru 1-1,6 m in plus; e drept ca in plusul ala de lungime se regaseste confortul cu adevarat si este loc si de o chiuveta, un aragaz, un wc.
La fel se intampla cu motorizarea, daca pe la 4,5-5,5 m mai vezi domnisoarele cu motoare de 60-70 cai, cand trec de 6,5 m outboardul de 125 cai e musai sau un pic mai sus la balenele de 7 m deja diselul de 200 cai e optiunea standard la mai toate. Cu pescajul e la fel, de la 0,4-0,5 deja se trece la 0,9 m si asta limiteaza mult (as zice chiar elimina) accesul pe unele canale din delta.
Ca si varinata de achizitie, cred ca va fi din afara, preturile de aici sunt sensibil mai mari pentru barci similare, ma amuz cand vad formularea la vanzatori "nerulata in tara" de parca apele de la noi ar avea gropi si dincolo au stat in lapte dulce.
Stie cineva cand se organizeaza pe la noi vreun targ de ambarcatiuni ?
#4
Barci de pescuit / Re: Cabinata pescuit si agrement
Februarie 23, 2017, 02:40:09 PM
Multumesc de sfaturi la toata lumea. Momentan la marcaje web (linkuri) in folderul de pescuit am 1358 de linkuri salvate, din care capitolul barci are 360 ce cuprind filme, vreo 10 site-uri ce vand barci, licitatii pe e-bay, date tehnice, discutii pe forumuri. Ma documentez despre acest subiect intre 2-5 ore zilnic, dau telefoane si intreb lumea, vanzatori, pescari, instructori de ambarcatiuni.
Daca ar fi pana acum sa fac o barca ce-mi place ar fi asa
- cabina si dotarile de la o Jeanneau Merry Fisher 654 la care i-as lungi paturile cu vreo 30 cm
- spatele de la un Quicksilver 640 Pilothouse.
Imi place la Quicksilver ca aerisita in spate, are loc sa te invarti, lada pt peste, suporti de lanste bine pusi si se poate merge usor pe marginea barcii. Jeanneau parca acorda ceva mai multa atentie la confort si dotari, o chiuveta, un aragaz, masute.
Iau in calcul si varintele mai lungi de 690, cred ca bugetul trebuie suplimentat spre 20.000.
Daca ar fi pana acum sa fac o barca ce-mi place ar fi asa
- cabina si dotarile de la o Jeanneau Merry Fisher 654 la care i-as lungi paturile cu vreo 30 cm
- spatele de la un Quicksilver 640 Pilothouse.
Imi place la Quicksilver ca aerisita in spate, are loc sa te invarti, lada pt peste, suporti de lanste bine pusi si se poate merge usor pe marginea barcii. Jeanneau parca acorda ceva mai multa atentie la confort si dotari, o chiuveta, un aragaz, masute.
Iau in calcul si varintele mai lungi de 690, cred ca bugetul trebuie suplimentat spre 20.000.
#5
Intretinere si reparatii instalatii si echipamente / Re: Reconditionare acumulatori- Gel 165 Ah
Februarie 22, 2017, 12:03:07 PM
Bogdane, cand spui 12,6V banui ca te referi la Li-po 3S sau 11,1 V standard. Celula Li-po are 3,7 in mod normal, poate fi incarcata in siguranta pana la 4,2 V si descarcata pana la 3 V, ori pe egalizare-balans nici un incarcator inteligent nu incarca un Li-Po 3S peste 12,6 V (4,2 pe celula), nu stiu cum ai reusit tu asta sau cu ce incarcator le-ai incarcat. Un Li-po suporta de obicei curent de incarcare 5 C (de 5 ori capacitatea sa), asta inseamna ca o baterie de 5.000 Mah poate fi incarcata la inceput cu 25 A. Eu de obicei le incarc safe cu 1 C, adica daca bateria e de 2200, o incarc cu 2,2 Ah, daca e de 3000 cu 3A, de 5.000 cu 5Ah...ect.
Ca utilitate la barcagii, o baterie Li-po 3S de 5000Mah cu rata de descarcare 30-40C cred ca poate porni un motor termic de barca. Avanatjul e ca e mare cat 2 pachete de tigari, cantareste 300 grame si costa cam 100-150 RON
Am vazut masini disel de 1,9 pornite cu asemenea baterii si nu e ciudat deorece curentul debitat este de aproximativ 200 A, de asemeni se mai folosesc baterii externe portabile care debiteaza pe scurt timp curenti de pornire de 400 Ah si care au ca sursa tot un Li-po dar mai au si o parte de amplificare. Eu am pornit un 1,6 benzina cu 2 baterii lipo de 5.000 20 C puse in paralel,
https://www.youtube.com/watch?v=ZA41ETeHnmQ
Ca utilitate la barcagii, o baterie Li-po 3S de 5000Mah cu rata de descarcare 30-40C cred ca poate porni un motor termic de barca. Avanatjul e ca e mare cat 2 pachete de tigari, cantareste 300 grame si costa cam 100-150 RON
Am vazut masini disel de 1,9 pornite cu asemenea baterii si nu e ciudat deorece curentul debitat este de aproximativ 200 A, de asemeni se mai folosesc baterii externe portabile care debiteaza pe scurt timp curenti de pornire de 400 Ah si care au ca sursa tot un Li-po dar mai au si o parte de amplificare. Eu am pornit un 1,6 benzina cu 2 baterii lipo de 5.000 20 C puse in paralel,
https://www.youtube.com/watch?v=ZA41ETeHnmQ
#6
Barci de pescuit / Re: Cabinata pescuit si agrement
Februarie 22, 2017, 08:00:00 AM
De aia vreau salupa cu cabina si nu open, e plin pe papă-raţe. Am si eu niste poze cu pescarite, dar trebuie puse dupa 12 noaptea cand nu sunt copii pe aici.
#7
Intretinere si reparatii instalatii si echipamente / Re: Reconditionare acumulatori- Gel 165 Ah
Februarie 21, 2017, 09:44:17 PM
Prea multe in plus nu am ce sa mai zic, experienta mea e de utilizator de astfel de incarcatoare. Am mai completat ceva zeama la unele modele la care s-au putut desface dopurile, dar nu am taiat efectiv o baterie s-o doftoricesc. Am inteles ca mai sunt ceva redresoare cu impulsuri ce merg pe curenti mari si fac desulfatarea, am incercat sa repar asa 2 acumulatori de 75 Ah ce au murit din cauza unui consumator ce fura curent de multa vreme, dar nici cu astea inteligente nici cu ala cu impulsuri nu s-a putut.
Cand am trecut de la incarcator normal la asta inteligente, am vazut imediat o diferenta la acumulatorii mici de Pb de 7 si 10 Ah; din 2-3 Ah cat tineau in mod normal, cu timpul ii puteam incarca cu 5-6 Ah, cu precizarea ca nu trageam de ei pana nu mai aveau curent deloc. Am trecut intre timp la Li-po pentru barcuta de nadire, pentru ca sunt mai usori si ii pot descarca mai mult fara emotii si se incarca de fiecare data la 100 % din capacitate.
Urmatoarea proba a fost facuta cu acumulatorii mari AGM de la motorul electric de barca de 75, 90, 100 sau 120 Ah, incarcati cu un redresor normal tineau mai putin la mers, cu unu inteligent se incarcau complet si se cunostea diferenta adica tineau sensibil mai mult.
Nu stiu exact cum ghicesc incarcatoarele alea numarul de celule, dar nu cred ca e de la voltaj pentru ca atunci cand sunt puse pe auto si sunt la incarcat baterii pt pusti ( NiMh sau Li-po fara balansare) mai descarcate, se calibreaza dupa felul bateriei si-ti arata si numarul de celule.
La Pb simplu daca e prea descarcata, trebuie niste artificii asa cum am zis, ori le pui pe Ni cd, ori le dai celule mai putine (3,4, sau 5) pana ii mai creste voltajul. Dar asa cum am zis, am inviat un acumulator de proasta caliate (Macht) de 55 Ah de la 3 V, dar nu am avut ce le face la 2 acumulatoare premium relativ noi (Rombat Premier de 75 Ah de 2 ani) care nu mai tineau deloc curent.
Cand am trecut de la incarcator normal la asta inteligente, am vazut imediat o diferenta la acumulatorii mici de Pb de 7 si 10 Ah; din 2-3 Ah cat tineau in mod normal, cu timpul ii puteam incarca cu 5-6 Ah, cu precizarea ca nu trageam de ei pana nu mai aveau curent deloc. Am trecut intre timp la Li-po pentru barcuta de nadire, pentru ca sunt mai usori si ii pot descarca mai mult fara emotii si se incarca de fiecare data la 100 % din capacitate.
Urmatoarea proba a fost facuta cu acumulatorii mari AGM de la motorul electric de barca de 75, 90, 100 sau 120 Ah, incarcati cu un redresor normal tineau mai putin la mers, cu unu inteligent se incarcau complet si se cunostea diferenta adica tineau sensibil mai mult.
Nu stiu exact cum ghicesc incarcatoarele alea numarul de celule, dar nu cred ca e de la voltaj pentru ca atunci cand sunt puse pe auto si sunt la incarcat baterii pt pusti ( NiMh sau Li-po fara balansare) mai descarcate, se calibreaza dupa felul bateriei si-ti arata si numarul de celule.
La Pb simplu daca e prea descarcata, trebuie niste artificii asa cum am zis, ori le pui pe Ni cd, ori le dai celule mai putine (3,4, sau 5) pana ii mai creste voltajul. Dar asa cum am zis, am inviat un acumulator de proasta caliate (Macht) de 55 Ah de la 3 V, dar nu am avut ce le face la 2 acumulatoare premium relativ noi (Rombat Premier de 75 Ah de 2 ani) care nu mai tineau deloc curent.
#8
Sa facem cunostinta / Re: Bun venit pe Forumul Cap Compas
Februarie 21, 2017, 04:41:14 PM
Ciortanelul a fost pupat pe o balta C&R la Siclau.
Si dovada, ca mi-am auzit destule vorbe pana sa apara camere astea https://www.youtube.com/watch?v=1Jba1ghPLog&t=4s
Si dovada, ca mi-am auzit destule vorbe pana sa apara camere astea https://www.youtube.com/watch?v=1Jba1ghPLog&t=4s
#9
Intretinere si reparatii instalatii si echipamente / Re: Reconditionare acumulatori- Gel 165 Ah
Februarie 21, 2017, 04:31:25 PM
Cu programul de Ni-cd le pacalesc si eu pe alea descarcate pana iau ceva curent fie Pb sau Li-po, dupa care le trec la categoria lor. Mai sunt pe Pb la care se descarca prea tare o celula pana nu mai este detectata si atunci va trebui sa-i dai program de Pb 5 celule 10 V sau Ni-cd pana ii vine mintea la cap.
Am inviat un Pb clasic de 55 Ah de la 3 V si acum dupa 1 an merge bine, dar nu toti acumulatorii pot fi resuscitati din incarcare. Sunt baterii la care li se duce electrolitul sau se sulfateaza placile si trebuie intervenit in interior, ori fiind complet sau partial capsulati, asta implica treaba murdara cu acid la care nu se baga oricine.
Am inviat un Pb clasic de 55 Ah de la 3 V si acum dupa 1 an merge bine, dar nu toti acumulatorii pot fi resuscitati din incarcare. Sunt baterii la care li se duce electrolitul sau se sulfateaza placile si trebuie intervenit in interior, ori fiind complet sau partial capsulati, asta implica treaba murdara cu acid la care nu se baga oricine.
#10
Barci de pescuit / Re: Cabinata pescuit si agrement
Februarie 21, 2017, 03:57:06 PM
Am citit topicul cu Danka, am vorbit si cu Doru dar trebuie sa ma mai documentez intai ca aici nu e ca la femei, adica nu sari pe prima care iti place
#11
Sa facem cunostinta / Re: Bun venit pe Forumul Cap Compas
Februarie 21, 2017, 02:12:33 PM
Bine v-am gasit si topicul asta. Sunt Dan din Iasi, pasionat pescar de mic copil m-am axat pe pescuit la crap pana acum. Intentionez sa-mi petrec de acum mai mult timp la pescuit si prin delta in excursii si pentru asta mi-am propus sa achizitionez o salupa mai incapatoare. De vreo luna incoace nu prea mai fac nimic la birou decat sa stau sa citesc forumuri si asta e clar, se lasa cu achizitie ca asa s-a intamplat de fiecare data cand m-a mancat undeva.
Deocamdata am luat o gonflabila Zodiac Bombard Typhoon 305 + motor electric + un Honda de 5 cai cu care sa-mi fac treaba la plantare si nadire la crap, inca nu au vazut apa nici ele dar asteapta. Dupa ce am dat examen de BE ca sa trag rulota legal, vad ca trebuie iar sa tocesc si pentru examenul de barca; dar macar asta trebuie, nu e o diploma de facultate sa o pun in rama sau doctorat plagiat de ministru.
Fire intinse si sa ne vedem in delta la o bere brumata !
Deocamdata am luat o gonflabila Zodiac Bombard Typhoon 305 + motor electric + un Honda de 5 cai cu care sa-mi fac treaba la plantare si nadire la crap, inca nu au vazut apa nici ele dar asteapta. Dupa ce am dat examen de BE ca sa trag rulota legal, vad ca trebuie iar sa tocesc si pentru examenul de barca; dar macar asta trebuie, nu e o diploma de facultate sa o pun in rama sau doctorat plagiat de ministru.
Fire intinse si sa ne vedem in delta la o bere brumata !
#12
Intretinere si reparatii instalatii si echipamente / Re: Reconditionare acumulatori- Gel 165 Ah
Februarie 21, 2017, 01:28:29 PM
Da iuliane, selectezi optiunea Pb 6 celule (12V) sau ii dai pe auto si el detecteaza ce trebuie sa faca, adica ii da curent bateriei pana nu mai primeste. Curentul de incarcare maxim e de 6 Ah si e dat de puterea sursei de alimentare, sunt incarcatoare care suporta surse de 10 Ah sau pot sa incarce mai multe baterii odata, dar sincer nu am fost in criza de timp cand a fost sa incarc o baterie
#13
Intretinere si reparatii instalatii si echipamente / Re: Reconditionare acumulatori- Gel 165 Ah
Februarie 21, 2017, 11:22:12 AM
Din experienta mea cu bateriile si incarcatoarele.
Avand ceva masini prin curte si diversi consumatori ce folosesc 12 V, s-au strans ceva acumulatori de tip Li-po, Pb-gel sau normali pe plumb, asa ca am acizitionat incarcatoare inteligente cu procesor de tipul celor din poza. Cu ei am scos din boale multe baterii mari de 70-100 Ah, plus ca nu mai arunc la 2-3 ani cum faceam pana acum cu cele de care trageam adica alea de la barcutele de nadire 12 V 7-10 Ah. Depinde evident si de marca de baterie, eu am o parere foarte buna despre firma YUASA vs altele, in ups-uri mici am avut baterii de 7Ah care au trecut de 5 ani de folosire. Tot din categoria baterii premium 7 Ah pe care eu le-am folosit multa vreme, au fost cele de la Shimatsu si APC. La ups-uri mari de pe statiile GSM unde sunt celule de 10-20 bucati de acumulatori 100-155 Ah, YUASA si PowerSafe fac legea avand durata de viata de 10-12 ani desi sunt schimbate pe la 3-4 ani din motive de siguranta.
Incarcatoarele traditionale au curent constant de incarcare, la inceput nu e problema cand e descarcata, dar spre final bateria nu mai poate absorbi acel curent si mai rau ii face. Incarcatoarele inteligente isi modifica voltajul si amperajul in functie de cum preia curent bateria si in plus au si un contoar electronic care arata cat curent (Ah) a incaput in baterie si cat a durat. In plus au si functia de ciclu incarcare-descarcare.
Va recomand cele doua modele Imax B6 si Accucel 6, le am de vreo 5 ani si isi fac treaba impecabil; le gasiti pe piata autohtona (olx) la preturi de la 180-250 RON cu tot cu o sursa externa de 6 Ah.
Bateria gel de la rulota are 5 ani dar fiind cuplata la un panou solar cu regulator o tine la capacitate maxima chiar daca rulota e in garaj si cred ca am sa o am si dupa 10 ani de acum.
Avand ceva masini prin curte si diversi consumatori ce folosesc 12 V, s-au strans ceva acumulatori de tip Li-po, Pb-gel sau normali pe plumb, asa ca am acizitionat incarcatoare inteligente cu procesor de tipul celor din poza. Cu ei am scos din boale multe baterii mari de 70-100 Ah, plus ca nu mai arunc la 2-3 ani cum faceam pana acum cu cele de care trageam adica alea de la barcutele de nadire 12 V 7-10 Ah. Depinde evident si de marca de baterie, eu am o parere foarte buna despre firma YUASA vs altele, in ups-uri mici am avut baterii de 7Ah care au trecut de 5 ani de folosire. Tot din categoria baterii premium 7 Ah pe care eu le-am folosit multa vreme, au fost cele de la Shimatsu si APC. La ups-uri mari de pe statiile GSM unde sunt celule de 10-20 bucati de acumulatori 100-155 Ah, YUASA si PowerSafe fac legea avand durata de viata de 10-12 ani desi sunt schimbate pe la 3-4 ani din motive de siguranta.
Incarcatoarele traditionale au curent constant de incarcare, la inceput nu e problema cand e descarcata, dar spre final bateria nu mai poate absorbi acel curent si mai rau ii face. Incarcatoarele inteligente isi modifica voltajul si amperajul in functie de cum preia curent bateria si in plus au si un contoar electronic care arata cat curent (Ah) a incaput in baterie si cat a durat. In plus au si functia de ciclu incarcare-descarcare.
Va recomand cele doua modele Imax B6 si Accucel 6, le am de vreo 5 ani si isi fac treaba impecabil; le gasiti pe piata autohtona (olx) la preturi de la 180-250 RON cu tot cu o sursa externa de 6 Ah.
Bateria gel de la rulota are 5 ani dar fiind cuplata la un panou solar cu regulator o tine la capacitate maxima chiar daca rulota e in garaj si cred ca am sa o am si dupa 10 ani de acum.
#14
Barci de pescuit / Re: Cabinata pescuit si agrement
Februarie 21, 2017, 08:11:58 AM
Multam de raspunsuri colegii.
Bagajele sunt pt 2 pescari, alea au fost bagaje de la partide de o saptamana. Doar roaba, foisorul si frigiderul erau de pe locatie, restul le-am carat de acasa de la 700 km. Daca se dau deoparte paturile pliabile de crap, scaunele, corturile, husele, mesele de monturi si ceva genti cu boilles, cred ca raman cu 15 % din ce e acolo. Asta se intampa cand plec la pescuit doar cu sotia in rulota si nu am nevoie de bagaje de campare, vesela si genti cu haine si cam asa as vrea sa fie si cu barca, sa fie cat mai dotata. Recunosc ca am supravietuit si cu bagaje mai putine, inca mai tin minte cu nostalgie cand eram elev si fugeam la pescuit cu prietenii de la bloc (la 3 dimineata sa nu ma auda parintii) si-mi caram toate bagajele intr-o singura tura. Cu timpul a mai aparut o husa, o lada frigorifica, un sezlong si multe altele ca a trebuit sa fac un garaj de 40 mp doar pentru rulota si scule de pescuit incat dureaza juma de zi sa aleg ce bagaje iau si sa le incarc in masina.
Citeam ca nu e ok cu lada frigorifica pe gaz in barca, am pe rulota un frigider+congelator pe 12 v, 220V si gaz si nu au fost probleme niciodata, iar rulotisti le foloseau si in mers si a fost ok. Sincer mi-as dori sa am un frigider cu congelator in barca, lada Coleman de 70 L e incapatoare dar nu rezista mai mult de 5 zile cu gheata. Salupele care au in dotare asa ceva functioneaza la un ansambul de baterie + panou pe 12 V ?
Am sa iau legatura cu persona recomandata si va tin cu curent.
Bagajele sunt pt 2 pescari, alea au fost bagaje de la partide de o saptamana. Doar roaba, foisorul si frigiderul erau de pe locatie, restul le-am carat de acasa de la 700 km. Daca se dau deoparte paturile pliabile de crap, scaunele, corturile, husele, mesele de monturi si ceva genti cu boilles, cred ca raman cu 15 % din ce e acolo. Asta se intampa cand plec la pescuit doar cu sotia in rulota si nu am nevoie de bagaje de campare, vesela si genti cu haine si cam asa as vrea sa fie si cu barca, sa fie cat mai dotata. Recunosc ca am supravietuit si cu bagaje mai putine, inca mai tin minte cu nostalgie cand eram elev si fugeam la pescuit cu prietenii de la bloc (la 3 dimineata sa nu ma auda parintii) si-mi caram toate bagajele intr-o singura tura. Cu timpul a mai aparut o husa, o lada frigorifica, un sezlong si multe altele ca a trebuit sa fac un garaj de 40 mp doar pentru rulota si scule de pescuit incat dureaza juma de zi sa aleg ce bagaje iau si sa le incarc in masina.
Citeam ca nu e ok cu lada frigorifica pe gaz in barca, am pe rulota un frigider+congelator pe 12 v, 220V si gaz si nu au fost probleme niciodata, iar rulotisti le foloseau si in mers si a fost ok. Sincer mi-as dori sa am un frigider cu congelator in barca, lada Coleman de 70 L e incapatoare dar nu rezista mai mult de 5 zile cu gheata. Salupele care au in dotare asa ceva functioneaza la un ansambul de baterie + panou pe 12 V ?
Am sa iau legatura cu persona recomandata si va tin cu curent.
#15
Barci de pescuit / Cabinata pescuit si agrement
Februarie 20, 2017, 02:26:57 PM
Salutare, bine v-am gasit. Sunt infectat, de mic copil am contactat acest micorb si voi trai cu el toata viata banui, nu exista leac – sunt pescar; daca mai adaugi si ca imi place sa ies in natura pe apa, rezulta ca imi trebuie o barca. Am ceva timp decand citesc forumuri dedicate, dar nu mi-am facut o perere, asa ca va cer sfatul in alegerea unei cabinate pentru pescuit in delta si agrement tot in zona aia.
De obicei pescuiesc la crap de pe mal, dar am avut partide in delta unde a trebuit sa stau doar in barca pentru ca malul nu permitea accesul. Imi place sa am de toate la indemana iar la crap lucrul asta se traduce in bagaje, sunt constient ca unele trebuie sa dispara dintr-o barca, dar oricum trebuiesc multe. Ca trupa ar fi un echipaj de 2 maxim 3 persoane, adica eu sotia si copilul care va fi tot pescar(ita) sau doar 2 pescari cu drepturi depline si multa bere. Am sa pun si niste poze ca sa intelegeti ce zic, eu cand ma duc la pescuit am un munte de bagaje, ma mut efectiv 1-2 saptamani in acea locatie, fac partide lungi si nu as cara barca degeaba pentru 3-4 zile mai ales ca vin de la Iasi. M-am obisnuit cu luxul de la rulota, dar cu barca un compromis trebuie sa fac, asta e clar si vor disparea paturile, scaunele si unele accesorii de pescuit dar oricum raman destule. As vrea loc in cabina sa ma intind (1,82 eu 1,77 colega) si ceva loc de restul bagaje.
Ca planuri, banuiesc ca voi lansa barca la apa undeva in Dunavat sau intr-un loc pana unde pot ajunge cu masina pe un drum cat de cat bun si de acolo sa ma duc unde ma taie capul pe apa, lasand in masina restul de bagaje pentru tabara de pe mal. Nu ma vad plecand din Tulcea sau Galati cu toate bagajele decat cu o salupa de peste 10 m, dar e exclusa dimensiune asta.
Pana acum din cautari m-am orientat spre cabinate de la Quicksilver respectiv 540 activ cabin sau 620 Cruiser, Flamingo dar am citit pe unele forumuri din afara ca ar avea coaja cam subtire. Am mai vazut si Bayliner dar sunt ceva mai scumpe si ceva mai vechi pe piata autohtona. De tras, o voi trage cu o Toyota Hilux care merge bine dupa ea cu o rulota de 1.400 kg si as vrea ca salupa sa aibe maxim greutatea asta, iar bugetul e de 15.000 EUR pret in care sa intre peridocul si motorul pentru un ansamblu second hand care sa fie de caliate si dupa anul 2005 de preferinta.
Intrebari:
1. Ce mi-ati recomanda in acel buget tinand cont de cele prezentate ?
2. De unde ar fi mai ok de cumparat, de aici sau din afara ? Am in vedere pretul, caliatea, problema cu inmatricularea, actele si transportul
3. Care sunt impozitele pt asa agregat, am prins odata o vrabiuta care spunea ca peste 7 m se platesc impozite pt produse de lux.
4. Cat de greu se obtine permisul de barca ? Abia mi-am luat o gonflabila Zodiac cu electric si termic de 5 cai, nici nu le-am pus pe apa si deja vreau salupa
5. Cand se face cald ?
De obicei pescuiesc la crap de pe mal, dar am avut partide in delta unde a trebuit sa stau doar in barca pentru ca malul nu permitea accesul. Imi place sa am de toate la indemana iar la crap lucrul asta se traduce in bagaje, sunt constient ca unele trebuie sa dispara dintr-o barca, dar oricum trebuiesc multe. Ca trupa ar fi un echipaj de 2 maxim 3 persoane, adica eu sotia si copilul care va fi tot pescar(ita) sau doar 2 pescari cu drepturi depline si multa bere. Am sa pun si niste poze ca sa intelegeti ce zic, eu cand ma duc la pescuit am un munte de bagaje, ma mut efectiv 1-2 saptamani in acea locatie, fac partide lungi si nu as cara barca degeaba pentru 3-4 zile mai ales ca vin de la Iasi. M-am obisnuit cu luxul de la rulota, dar cu barca un compromis trebuie sa fac, asta e clar si vor disparea paturile, scaunele si unele accesorii de pescuit dar oricum raman destule. As vrea loc in cabina sa ma intind (1,82 eu 1,77 colega) si ceva loc de restul bagaje.
Ca planuri, banuiesc ca voi lansa barca la apa undeva in Dunavat sau intr-un loc pana unde pot ajunge cu masina pe un drum cat de cat bun si de acolo sa ma duc unde ma taie capul pe apa, lasand in masina restul de bagaje pentru tabara de pe mal. Nu ma vad plecand din Tulcea sau Galati cu toate bagajele decat cu o salupa de peste 10 m, dar e exclusa dimensiune asta.
Pana acum din cautari m-am orientat spre cabinate de la Quicksilver respectiv 540 activ cabin sau 620 Cruiser, Flamingo dar am citit pe unele forumuri din afara ca ar avea coaja cam subtire. Am mai vazut si Bayliner dar sunt ceva mai scumpe si ceva mai vechi pe piata autohtona. De tras, o voi trage cu o Toyota Hilux care merge bine dupa ea cu o rulota de 1.400 kg si as vrea ca salupa sa aibe maxim greutatea asta, iar bugetul e de 15.000 EUR pret in care sa intre peridocul si motorul pentru un ansamblu second hand care sa fie de caliate si dupa anul 2005 de preferinta.
Intrebari:
1. Ce mi-ati recomanda in acel buget tinand cont de cele prezentate ?
2. De unde ar fi mai ok de cumparat, de aici sau din afara ? Am in vedere pretul, caliatea, problema cu inmatricularea, actele si transportul
3. Care sunt impozitele pt asa agregat, am prins odata o vrabiuta care spunea ca peste 7 m se platesc impozite pt produse de lux.
4. Cat de greu se obtine permisul de barca ? Abia mi-am luat o gonflabila Zodiac cu electric si termic de 5 cai, nici nu le-am pus pe apa si deja vreau salupa
5. Cand se face cald ?
Pagini1 2