Menu

Afișare mesaje

Această secțiune îți permite să vezi toate mesajele scrise de acest membru. Reține că poți vedea mesajele numai din zonele la care ai acces și tu.

Afișare mesaje Menu

Mesaje - FlorinDC

#1
Motoare / Modificare comanda motor Yamaha F20
Februarie 19, 2018, 01:03:58 PM
Stimati colegi,
e cineva care a modificat la Yamaha de 20 CP (4 timpi, cu pornire electrica) comenzile la eche, cu comenzi la distanta?
Rog sfaturi detaliate sau daca imi puteti recomanda un service bun (cat mai aproape de Timisoara :)   

Multumesc anticipat !    :)
#2
Chiar daca valurile din filmarea urmatoare nu sunt semnificative si incomparabile cu ce intalnim pe Dunare, sunt totusi cateva sfaturi utile :

https://youtu.be/0SFKBsFO2Vw
#3
Motorizate / Re: Inmatriculare barca
Februarie 13, 2018, 11:35:44 PM
Multumesc mult @stefand600 !
#4
Motorizate / Re: Inmatriculare barca
Februarie 13, 2018, 04:20:09 PM
Citat din: mariusm piesenoi111 din Decembrie 15, 2016, 12:16:44 PM
Este exact cum spune Pelicanul.
Bill of Sale este perfect valabil.
Cu peridocul e mai complicat.
Barca in Belgia.....:)
Imi puteti spune va rog unde gasesc detalii pentru inmatricularea in Belgia? Si care ar fi costurile? Impozitul in cazul acesta se va plati in Romania?
Multumesc anticipat
#5
@Alex1958, @Vali - scuze, poate nu m-am exprimat corect- 400 kg era greutatea barcii+motor+2 persoane. Barca era intr-adevar categoria C (Linder Sportsman 445). Insa au fost si inca mai sunt situatii cand ies pe apa si cu cat D.

Problema clar nu se pune sa iesi pe apa in conditii nasoale (nu a fost vant deloc), ci sa te intorci la mal cand treaba se strica. Si de multe ori vremea se strica in timp foarte scurt.
Cu trasul la mal in zona, e cam greu (portiuni lungi de Dunare cu golfuri inundabile, plase de pescuit insirate, zone cu butuci sub pelicula apei, maluri abrupte, s.a.m.d.). Deci in zona mentionata nu prea ai de ales.

@Crysty - intr-adevar, varianta aleasa a fost sa navighez cu prova mai ridicata (din trim) si sa adaptez viteza. Mai nasol era cand veneau valuri mari oarecum si din lateral, dupa cum am mentionat.
Am fost martor (din fericire de pe mal) la traseul un pescar mai aventurier (sau poate inconstient) navigand spre aval contra unor valuri muult mai mari (cred ca unele se apropiau de 2m), cu viteza neadaptata la conditii, barca tabla de 6m, incat se ridica la 50 grade, uneori chiar mai mult, cand lovea valurile, si nu a fost departe sa se rastoarne. A luat si valuri in plin, apa in barca ce sa mai zic..
Cunosc si caz concret, care a fost fatal din pacate, cu un conducator foarte experimentat si care s-a aventurat in conditii dificile, bazandu-se pe experienta, tot cu barca de tabla de 6m...

@Radu: categoric valurile nu reprezinta principalul pericol, insa atunci apar si situatii speciale (butuci/alte suspensii, vizibilitate redusa, care pot cauza si oprirea motorului...etc).
Consider ca siguranta primeaza si oricat de experimentati am fi, conditiile dificile trebuie tratate cu seriozitate.

#6
In ideea de a face navigatia fiecaruia dintre noi mai sigura, cred ca e important pentru oricine, atat pentru cei cu experienta mai putina (cazul meu), cat si pentru veterani, sa creem in acest topic un mic ghid, cu sfaturi, recomandari, aspecte critice, mod de abordare a valurilor extreme, din amonte/aval, in toate variantele de navigatie (in amonte/aval/lateral)

M-am intalnit cu situatii neplacute, cu vant in rafale din aval si acei celebri "berbeci", care testeaza la maxim priceperea si ... norocul navigatorului. In ideea de a nu ne baza doar pe "noroc", incep sa scriu ceea ce am patit si observat eu (cu rugamintea de a ma corecta cei care considera ca gresesc)

Cel mai sever "test" pe Dunare a fost in timp ce inaintam spre aval, pe tronsonul Bazias - Divici, cu vant puternic in rafale, din aval si valuri de 1.4-1.6 m - barca aluminiu 4.5m, motor 20 CP, greutate totala aprox 400kg cu 2 membri -》 am observat ca cel mai bun control si siguranta aveam abordand perpendicular, accelerand cand coboram de pe val si reducand pe masura ce urcam urmatorul val. Am incercat sa abordez si diagonal, insa am simtit mai instabil si nesigur modul asta, barca parand mult mai vulnerabila la rasturnare..Problema a aparut cand valurile au inceput sa se sparga neuniform, venind oarecum si din laterale,  nemaiputand sa mentin acea alternare accelerare-decelerare. Totul a devenit putin haotic, intrucat nu stiam daca e mai bine sa abordez mai agresiv valurile, sau sa incerc sa ma strecor mai controlat...am reusit sa ajung la mal, cu mari emotii, insa ce am trait in clipele alea, e greu de descris...Poate cea mai sigura varianta ar fi fost sa ies inspre amonte, in primul loc accesibil de acostat, insa a fost o decizie de moment.
Ma gandesc la varianta in care valurile ajung si la 2m...caz in care nu imi doresc sa se intample, insa as vrea sa fiu pregatit in cel mai mic detaliu, in cazul in care s-ar intampla...
#7
Sa facem cunostinta / Re: Bun venit pe Forumul Cap Compas
Februarie 06, 2018, 09:59:06 PM
Salutari tuturor membrilor si bine v-am gasit.
Ma bucur sa fac parte din acest grup de persoane care traiesc si impartasesc pasiunea asta atat de frumoasa!

Cu respect,
Florin